Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Elég egy jó hang a sikerhez?

2012. szeptember 27. 16:20 sixx 26 komment

Október 12-én mutatkozik be a magyar tévében is a The Voice, a holland Talpa Media Group 2010-ben bevezetett formátuma. Az énekes tehetségkutatók harmadik generációjának titulált műsor a Tv2-n lesz látható, ott, ahol eddig a saját fejlesztésnek nevezett, de tulajdonképpen Pop Idol vagy American Idol koppintásnak tekinthető Megasztár uralta a tehetségkutatók mezőnyét. Nem volt nehéz dolga, hiszen míg a rivális RTL Klub a The Voice közvetlen ellenfelének is tekinthető X-Faktor mellett a Csillag születiket is betárazta, a Tv2-nek nincs más, ilyen jellegű műsora.

voice1.jpeg

Az már korábban is előfordult, egészen pontosan az első X Faktor indulásának idején, hogy az RTL Klub és a Tv2 műsorai párhuzamosan futottak a tévében - először egymás ellen, aztán amikor a Megasztár elég csúnyán kikapott az X-Faktortól, külön napokon, de ez nincs másként a külföldi tévékben sem. Az persze kérdéses, hogy egy tízmilliós országban, ahol hat éve évente legalább két olyan műsor kerül képernyőre, amiben énekeseket keresnek, mi értelme van ennyire hasonló programokat műsorra tűzni, de a magas nézettség a csatornákat és nem a tamáskodó kritikusokat igazolja.

Ketten egymás ellen

Az X-Faktor jelenlegi évada már egy hónapja látható az RTL Klubon, a szombat esténként jelentkező műsor kétmillió feletti nézőszámmal igazolja, hogy van még olyan tehetség az országban, akire eddig nem figyeltek fel a tévék. A The Voice - Magyarország hangja című Tv2-s reality (mert a hivatalos besorolás szerint ezek a tehetségkutatók is valóságshow-nak minősülnek) kis fáziskéséssel, október 12-én rajtol majd, és az előzetes várakozásnak megfelelően nem szombatonként, hanem péntek esténként lesz látható.

A Tv2 időzítése nem véletlen. A tehetségkutatók első adásai, azok, amikben az énekeseket válogatják a későbbi fordulókra hagyományosan jobb nézettséget hoznak, mint azok, amikor már csak 16-20 versenyzőt láthatnak a nézők hétről hétre. Amikor tehát a The Voice elkezdi a válogatókat, az X-Faktor már az élő adásoknál tart majd, ezzel az új formátum elhódíthat pár százezer nézőt a riválistól, bár mint mondtuk, a két műsor párhuzamosan nem lesz látható a tévében.

thevoice_post.jpeg

Másutt sem túl gyakori, hogy egy napon, egy műsorsávban esne egymásnak a két formátum. Amikor a hollandoknál 2010-ben bemutatkozott a furcsa, magas hátú, vörös székekkel reklámozott tehetségkutató, nem volt ellenfele a nézettségi versenyben, és átlagosan 2,3 millió nézőt érdekelt, míg a döntőre 3,75 millió holland kapcsolta be a televíziót. A második évad premierjét már hárommilliónyian látták. Az amerikaiak nem sok olyan formátumot hagynak ki, ami sikeres Európában, így azonnal lecsaptak a holland műsorra. A jogokat megszerző NBC ráadásul igen kedvező helyzetben is volt, hiszen a Comcast-csoporthoz tartozó országos tévé mellé a tulajdonosok menten oda tudták tenni a Universal zenekiadót is, nem kellett külső kiadót keresni, mint az American Idol vagy az X-Faktor esetében, amiket az USA-ban a Fox vetít. A lemezkiadó azért kell, mert a műsorok nyerteseit kivétel nélkül minden formátumban lemezszerződéssel (és némi pénzzel) jutalmazzák.

USA, UK

A The Voice amerikai változata 2011 áprilisában mutatkozott be, váratlanul nagy sikerrel. A premier 11,7 millió amerikait érdekelt, az évad végére az átlagnézettség felkúszott 12 millióra, a kereskedelmi célcsoportban pedig a teljes tévés évad 4. legnézettebb műsora volt. Az NBC a második évadot nagyon okosan a Super Bowl, az amerikaifutball-bajnokság döntője után indította el, 37 milliós nézettséggel, amiből az átlagot tekintve 15,6 millió maradt a későbbi adásokra is. A jelenleg látható harmadik évad 12,5 milliós nézettséggel debütált és amikor az X-Faktor és a The Voice egymás ellen ment (két héten át), az NBC sorozata megverte a Fox őszi tehetségkutatóját. 

A briteknél a BBC, azaz a közszolgálati televízió vetíti a The Voice-t, ami meglehetősen furcsa, hiszen az ilyen műsorok licenszjogai nem túl olcsóak. A BBC 22 millió fontot, azaz 7,7 milliárd forintot fizetett ki a tehetségkutató két évadának jogaiért - nálunk ebből jó sok Hacktion, Fábry kijönne, meg még két tucat Rákai Philip. A Voice-t az ITV is szerette volna magának, az a csatorna, ahol egyébként az X-Faktor brit kiadás is látható, de a licitben alul maradtak a köztévével szemben. Az első szigetországi évad nézettsége átlagosan 8,9 millió volt, ami új rekord volt a BBC One történetében, már ami a szórakoztató műsorokat illeti - egy királyi menyegző azért jóval több nézőt érdekel, mint egy pár hetes énekverseny.

A X-Faktor egy jóval bejáratottabb, de sokkal egyszerűbb formátum. Az első évadát 2004-ben mutatta be a brit ITV, azóta 37 országban mutatták be lokalizált verzióit, és szinte mindenütt a nézettségi listák élmezőnyébe tartozott. Az első brit évad 7,3 milliós átlagnézettsége 2010-re megduplázódott, és még a legutóbbi, 2011-es évadban is 12,4 milliós átlagot tudott. Az is igaz, hogy a briteknél a The Voice idén márciustól júniusig volt látható, az X-Faktor viszont augusztustól decemberig van képernyőn, tehát egymás ellen eddig nem kerültek műsorba.

A harmadik generáció

A The Voice-t harmadik generációs tehetségkutatónak szokás nevezni, míg az X-Faktor még a második generáció tagja. A besorolás miatt nem minket, hanem a tévés szakembereket kell szidni, nekünk eszünk ágában nem lenne ilyen hangzatos címkéket ragasztani rájuk, de azért elmagyarázzuk, mire gondolnak a kreatívok, amikor generációkat emlegetnek. A legprimitívebb rendszerű tehetségkutatók azok, amikben a jelentkezők és a zsűritagok közötti interakció kimerül abban, hogy az énekes énekel, a zsűritag meg elmondja a véleményét. Nincs más kapcsolódási pont, nem tutujgatják az énekeseket naphosszat, nem vonulnak be velük felkészítő táborba és így tovább. Ilyen volt a Ki mit tud?, a Megasztár vagy a Csillag születik.

A második generációba tartozó X-Faktor esetében ennél már többről van szó, hiszen a zsűritagok kapnak egy kategóriát (fiúk, lányok, együttesek, öregek, fiatalok, metálosok, rapperek, mindegy) és az abba kiválasztott indulók mentoraként segítik a felkészülésüket. A sikerből vagy bukásból így tevékenyen kiveszik részüket, sokkal szorosabb kapcsolatba kerülnek a jelentkezőkkel, emberibb lesz tőle a műsor is. A The Voice készítői ezen csavartak egyet, itt nem előre meghatározott kategóriákba keresnek énekeseket, hanem a zsűritagokhoz. Ha pedig egy énekes több zsűritagnak avagy Mesternek is megtetszik, akkor nem sms-szavazás vagy pénzfeldobás dönt, hanem az énekes, ő választja ki, melyik Mesterrel akar együtt dolgozni.

xfa2.jpeg

Nem ez az egyetlen különbség a formátumok között, ha csak ez lenne, akkor az X-Faktort készítő Simon Cowell (aki nagyon sokáig az American Idol című másik énekes tehetségkutató zsűritagja volt) már régen perelne. A The Voice legnagyobb újítása a szék, amibe beleülteti a zsűritagokat. Ha jobban belegondolunk, pofonegyszerű ötletről van szó, John de Mol realityguru ugyanis arra hegyezi ki a műsort, hogy mindegy, hogy nézel ki, mindegy, hány éves vagy, mindegy, hogyan viselkedsz a színpadon, ha a hangod jó, akkor nyert ügyed van. A Mesterek a színpadnak háttal ülve hallgatják az énekesek előadását, és csak akkor fordulhatnak meg, ha egy gomb lenyomásával jelzik, együtt akarnak melózni a jelentkezővel. Ez a műsor első szakaszának nagy újítása, az, amivel eddig 45 országban arattak sikereket.

Bikicsunáj

Míg az X-Faktor, a Megasztár és a többi hasonló műsor az utcáról bejövő, vagy annak hazudott jelentkezőkben bízik, és nem egy hangot, hanem eladható énekeseket keresnek, a The Voice szlogenje az, hogy náluk nem tehetségkutatás folyik, hanem a legjobb hangú amatőrök és profik egyfajta megmérettetése. A zenés tehetségkutatókban általában ki szokás kötni, hogy lemezszerződéssel rendelkező jelentkezők nem indulhatnak el benne, a The Voice-ban ez nem hátrány, sőt, a Mesterek nagyon is örülnek annak, hogy profikkal dolgozhatnak együtt, legalábbis ezt hangoztatják lépten-nyomon.

A két formátumot összevetve más különbségek is szembetűnők. Az itthon oly kedvelt bikicsunájozás, azaz a tökéletesen esélytelen szerencsétlenek bemutatása a The Voice-ból teljesen hiányzik. Az-X Faktor első adásait azért is szeretik annyira a nézők, mert feltűnnek benne olyan futóbolondok, akiken teli szájjal lehet röhögni, akikről első blikkre látszik, hogy soha, egyetlen épeszű producer sem engedné őket színpadra még a legeldugottabb albán közösségi házban sem. Őket ugyanolyan nagy műgonddal válogatják ki a jelentkezők közül, mint a Szegény Sorsú Lányt, az Eddig Sehol Nem Éneklő, De Nagyszerű Hanggal Bíró Varrógépszerelőt és a többieket, akik nélkül a tévéműsor nem áll meg a lábán. Kell az ellenpont, a dráma vicces feloldása, a magukat tehetségesnek tartó, fahangú lúzerek bemutatása, mert így tudjuk értékelni a gondosan az adások drámai csúcspontjára időzített, valóban jó hangú énekeseket.

Nincs kinek beszólni

A zsűri ennek meglelően igen karcos tud lenni. Ha valaki azt hiszi, hogy Nagy Feró durva a jelentkezőkkel, vagy hogy Friderikusz Sándor annak idején nagyon keményen megmondta a véleményét, az még soha nem hallotta az amerikai X-Faktor sztrárját, az egyébként angol Simon Cowell producert. A rettentő, kockára nyírt frizurájáról és kifogyhatatlannak tűnő V-nyakú pólókészletéről elhíresült Cowell nem egyszer a sírásig vegzálja a jelentkezőket, olyan, laikus fülnek a közepesnél jobb hangú előadókat aláz porba, akik egy magyar kiadásban simán döntősök lehetnének. Az amerikaiak viszont ezért (is) nézték Cowellt az American Idolban éveken át, a Fox üdvöskéje pedig akkor indult el a lejtőn és vesztett nézőmilliókat, amikor Cowell két éve otthagyta őket és elkészítette az X-Faktort.

Más alapokra helyezi a műsort a The Voice. A zsűritagoktól eddig még egyszer sem hallottunk igazán kemény beszólást, de nem is lenne értelme, hiszen a bevallottan direct castinggal, azaz megkeresés útján összeválogatott indulók között rossz hangú, félsüket énekes nincs is. A Voice készítői egyenesen büszkék arra, amit a többi tehetségkutatóban előszeretettel elhallgatnak, arra, hogy ők megkeresik a legjobbakat, és nem igyekeznek talált csiszolatlan gyémántnak eladni azt a musicalszínészt, akivel az egyik zsűritag vélhetően elég sokszor találkozott már, hiszen az ő darabjának főszerepét játssza el éppen. Giccs persze így is jut a The Voice-ba bőven, a jelentkezőket elnézve azt gondolhatnánk, hogy sikeres, boldog ember nem is él az USA-ban, csak a zsűritagok azok, akiknek bejön az élet. Ennyi keserű, halott házastársról, elhagyott családról, eladósodott, a munkahelyét elvesztő jelentkezőről szóló kisfilmet én például csak sírva tudnék leforgatni, már ha egyáltalán.

A zsűrin múlik minden

A Voice ettől még tud vicces is lenni, csak nem úgy, ahogy az X-Faktor, ahol egy, a seggében pávatollal a színpadon parádézó elmebeteg kell a röhögéshez, esetleg az idei évadra érkezett Britney Spears (nyugi, zsűritag, nem induló volt) fintorai. A poénok, a humor forrása a székes műsorban a zsűri, ami az egyik legjobban összerakott az ilyen tehetségkutatók történetében. Blake Shelton countryénekes, Christina Aguilera popdíva, Cee Lo Green rnb artista és Adam Levine, a Maroon5 énekese olyan laza, amilyen magyar zenészember három csík kokain után sem tud lenni, mert egyszerűen ez a fesztelenség nincs belénk kódolva. Mi nem ilyenek vagyunk, nem szólogatunk be egymásnak olyan játszi könnyedséggel, mint a milliónyi lemezt eladó, nálunk tök ismeretlen Shelton Levine-nek. Azt is nehezen tudom elképzelni, ahogy Malek Andrea elkezdi spontán riszálni a fenekét örömében, vagy azt, ahogy Caramel moonwalkozik a színpadon, mert nem áll jól nekik. 

Az X-Faktor harsánysága, a nézők érzelmeit zseniálisan manipuláló műsorszerkezete és az első hetekben felvonultatott szerencsétlenek szinte mindenütt garantálják a sikert. A The Voice más oldalról közelíti meg ugyanezt a témát, sokkal értékesebbnek próbál tűnni, mint korábbi társai, és ez bizonyos mértékben sikerül is neki. A zsűritagok közötti vibrálás, vagy kémia, a jó énekesek, és a kötelező dráma, ennek a formátumnak hoz sokmilliós nézettséget. 

A The Voice-szal kapcsolatban általában azt hiányolják, hogy olyan nemzetközi sztárt, mint például a brit X Factorban feltűnt One Direction nevű fiúzenekar, eddig még nem tudott kitermelni. Hiába a jó hang, manapság ez nem elég, kell az a bizonyos plusz, az X-Faktor, ami egy énekest világsztárrá tesz. Azt nem szabad azonban elfelejteni, hogy a The Voice egy fiatal formátum, ki emlékszik például Steve Brooksteinre vagy Shayne Wardra, az első két brit X Factor-széria nyerteseire? 

Azt, hogy a két műsor csatájából itthon melyik kerül ki győztesen, egyelőre lehetetlen megtippelni. A világ többi részén most a The Voice általában nézettebb, mint az X faktor, a Tv2 húzása ennek alapján itthon is bejöhet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

különvélemény 2012.09.27. 16:30:00

"Elég egy jó hang a sikerhez?"

www.thevoice.hu/online-meghallgatas/

"Gyõzõdj meg róla, hogy mûködik a webkamerád..."

Bogyó 2 2012.09.27. 16:48:00

Hát, nem tudom, én végigkövettem 2 Simon Cowell-es American idol évadot, s utána is kettőt, de én egyáltalán nem azt látom hogy ő hú de kemény volt és de tök jó, hogy alázott. Nem. Ő sokszor a többi zsűritagnak is ellentmondva, nagyon saját véleményt alkotott, és elég sokszor igaza is volt. Nem mindig azért, tegyük hozzá. Sokszor tett szóvá negatívumokat, kevésbé volt cukros a kritikája. De én ritkán éreztem megalázónak azt amit csinált, míg Feró simán csinált jó poénnak szánt, de érzéketlen tuskó benyomását keltő dolgokat, ripacs módra bohóckodva szívatta a versenyzőket, Cowell ilyet sose tett. De tény, el is van szállva magától nem kicsit. Mintha csak rá lett volna osztva a megmondó szerep, de szerintem inkább sokszor ő volt reálisan őszinte, a többiek meg álságosak, s nem indokolatlanul húzkodta le a nagyon jó produkciókat. Cowell nagyon sokszor dicsért is. Kiválása után Randy Jackson vette át valamennyire a szerepét, ő lett a legmegmondóbb, de szerintem Steven Tyler és J.Lo beszállásával fikarcnyit sem lett rosszabb a műsor. Nekem különösebben nem hiányzott Cowell, sőt semennyire se. Az amerikai x-Faktor meg Cowellestől is egy nagy szar az Idolhoz képest, amiben még mindig élő a zene, s nincs benne annyi mesterkéltség sem. Az Idol nézőinél sohasem láttam, hogy irányítanák őket, a Faktornál legyen az amerikai, ukrán vagy koreai, a hülye is látja.

Bogyó 2 2012.09.27. 16:49:58

"Azt is nehezen tudom elképzelni, ahogy Malek Andrea elkezdi spontán riszálni a fenekét örömében, vagy azt, ahogy Caramel moonwalkozik a színpadon, mert nem áll jól nekik."

Nem baj, én nem is ezt várom tőlük, elég baj, ha ez a mérce. Tőlem lehet sótlan, unalmas, csak ÉRTELMES dolgokat mondjon.

Vatikáni bérgyilkos varázsló 2012.09.27. 17:08:58

Itt minden a készítőkön fog múlni és sajnos a Tv2 emberei nem annyira kreatívak vagy sikeréhesek (kinek mi tetszik) mint az Rtl-nél. Utóbbinál a műsorok castingjait általában a volt Mónika shows szerkesztők csinálják. Ők aztán értenek a megfelelő emberek kiválasztásához:)

jet set 2012.09.27. 17:16:22

A tv2 annyi műsort elbaszott már, hogy ezt is sikerülni fog neki.

travelnyuszi 2012.09.27. 17:22:30

az a baj, hogy nálunk egy ilyen közös számot sem tudnának előadni együtt...

agimano 2012.09.27. 17:24:43

én most kezdtem el nézni a harmadik évadot a the voiceból és nagyon megtetszett, ezért leszedtem az első évadot és most azt nézem. nekem eddig a blind auditionök tetszettek a legjobban, az eliminationös részek, amikor minden mester a saját csapatából küld haza minden második embert, már nem annyira érdekes. Élő showt még nem láttam. Viszont az érdekelne, hogy ezt a formátumot, mivel licencről van szó, egy az egyben átveszi-e a tv2, mert így a tőlük megszokott módon nem lehet majd elnyújtani 4 órásra a műsort, hanem pikk-pakk lemegy az egész. Főleg az eliminációs rész nagyon rövid, amikor összesen 4 duettet énekelnek. Kíváncsi leszek, hogy ezt tényleg képesek-e így átvenni (gondolom azért muszáj), vagy szavazni is lehet-e majd valamiről smsben, amit 2 percenként elmondanak és megmutatják a szponzorok által felkínált nyereményeket. A tv2 általában nagyon rákattan a nehéz sorsú emberek bemutatására, szóval gondolom, hogy erre fognak itt is rámenni részben. Ami szerintem még jellemző a tv2-re, hogy állandóan feszültséget, műbalhét generálnak, erre ebben a műsorban nagyon nincs szükség, remélem, hogy ezt ők is tudják, és megpróbálnak egy kellemes műsort összehozni. A formátum szerintem jó, csak rajtuk múlik:DD (ez sokszor elég is a bukáshoz)

suvlaki 2012.09.27. 17:38:45

Sajnos nem lehet őket eltakarítani a képernyőkről. Csak termelik tovább a sok ingyen élő celeb hulladékot! Egy normális műsor nincs a két kereskedelmi adón... Ráadásul jön a retek II. Csodálatos nem??? Még több mocskot és xart kapunk a nyakunba!!! Hajrá birkák, nézzétek sokat!!!

Estevez atya 2012.09.27. 17:41:19

Még nem néztem voicot, de a leírása alapján nem tűnik érdekesnek.

goodjohnwin 2012.09.27. 17:41:22

"Az X-Faktor (...) szombat esténként (...) kétmillió feletti nézőszámmal igazolja, hogy van még olyan tehetség az országban, akire eddig nem figyeltek fel a tévék."

Sajnos a nézettségi eredmények nem emiatt olyan kiugróak, hanem azért, mert ilyen sok embernek nincs jobb szórakozása szombat este, mint, hogy a tévé előtt ülve végignézze ugyanazt, mint az előző években. Vagy a peer pressure miatt "nem mer" mást választani, nehogy aztán hétfőn ne tudja kiről beszélnek a dohányzásra kijelölt helyen munkakerülők

idiesel 2012.09.27. 17:49:43

Azt tegyük hozzá, hogy az amerikai változatnak a zsűrisora odab@sz. Nem kicsit. Szerintem egy ilyen műsorban a zsűritagok kiválasztásával meg tudják pecsételni a műsor sorsát.
Nálunk, az X-faktorban - tegyük félre a szimpátiát, vagy csak azt, hogy néha hülyeségeket mondanak - a 4 tag együtt tökéletesen működik. Minden megvan, vicc, lazaság, visszafogott profizmus, sírás orrba szájba, és egy vicc-komoly vonalon mozgó tag. Ha megrendezett, ha nem, de a kompozíció jó. A tv2 ismét elk@rta, nem kicsit a tagok kiválasztásával. Malek Andrea, talán jó választás, már csak Miklósra utalva is.. Caramell, akármilyen jó énekes vált belőle (?), mindig is nyámnyila volt, ha elkaptam egy egy interjút tőle. Somló, letűnt kort idézi, Mező Misi pedig meglátjuk milyen lesz kategória. Szerintem X-faktor mellett bukó, még akkor is, ha nem egy nap van.

Ja és egy észrevétel: KI a franckarika találta ki a KELLESZ feliratot a székek hátuljára? Ennél elb@szottabb szót nem is tudtak volna fordítani...

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.09.27. 18:20:52

@idiesel: "Nálunk, az X-faktorban - tegyük félre a szimpátiát, vagy csak azt, hogy néha hülyeségeket mondanak - a 4 tag együtt tökéletesen működik."

Én alapból nem csipem az ilyen műsorokat (ha sikeres lesz az előadó, majd utána is hallok róla)
De múltkor havernál megnéztük, majd az összes meghallgatást az idei X-faktorból, és meg is lepődtem milyen jól szórakozok.

Nyilván ma már tényleg egy jól megírt szórakoztató műsor vannak, nem pedig hagyományos értelembe vett tehetségkutatók, ahol szakmában is nagynevű zeneszerzőt meghívnak a zsűribe és az mondja hogy jó volt és 9 pontot adok.

Az X-faktor zsűri csapata nekem is szimpatikusa és ami a legfőbb: megvan a tagok között a kémia.
A Voice-nál én nem érzem ezt nevek alapján (ne legyen igazam). Lehet kiderül, hogy Malek Andi lesz majd a magyar Cowell :)

KopaszMercis 2012.09.27. 18:26:21

Nagyon jol megirt cikk... Gratula

Csokolom 2012.09.27. 19:25:41

a TV2-n fog menni? akkor garantált a bukta.
a megújulás jegyében berakják a szörnyszülött fejü tillatillát meg a liptait müsorvezetönek?
(nincs más ötletük)
vagy fiatalosabbra veszik és inkább a Vissy Károlyt exhumálják a müsorba?

ez a egész TV2 egy annyira gáz egyáltalán nézi valaki??

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.09.27. 19:52:15

Akkor lenne sírva röhögés, ha kis hazánk "mesterei" felállnának négyen énekelni...

Mert amit fentebb műveltek az igaziak, azok után kell rinocérosz bőr hozzá..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.27. 21:22:01

@idiesel: nalunk azt irjak ki, hogy I Want You
az akarlak se sokkal jobb
amugy en nem tudom a nezettsegi adatokat, mert nem erdekel, de mivel a felesegem nezegeti ezeket, igy en is, a VOICE nekem jobban bejon mint az IDOL, a x faktor az kicsit mas mufaj
befuthat otthon is

fénycsepp 2012.09.27. 21:35:52

jó cikk! eddig csak a német voice-t láttam, és sokkal jobb volt, mint vártam. Szuperül összeválogatták a zsűritagokat (vagy nagyon élvezték a műsrt, vagy jól színészkedtek) és rengeteg jó énekes volt. Valami azt súgja nekem, hogy a magyar változatba tizdedannyi vér sem fog szorulni.

unionista (törölt) 2012.09.28. 00:11:22

ebben a felosztásban a táncdalfesztivál "negyedik" generációs. ott ugye "mentorok" szerepe még a voice-nál fontosabb volt. abban a "mester" új szerzeményét adták elő addig sokszor ismeretlen, de többnyire jól éneklő és a jól kinéző előadók. számított a külső, a belső, a dallam, a ritmus, a szöveg, a körítés. de botrányok nem voltak túlharsogva. mindenki mögé betettek egy szimfonikus zenekart.

nem gondolom, hogy ezt nem lehet jobban csinálni. de nem kell a meleg vizet feltalálni. nyilván az a csúcs, amikor új dalokat adnak. csak a dalversenyből ki kell venni a "nemzeti" karaktert. mert a "nemzetieskedés" a kultúra halála. lásd eurovíziós dalverseny. nem szavazok arra, mert száz éve ellenség volt a háborúban. és akkor kiáll egy transzvesztita, hogy érdekes legyen. vagy bábuska zenekar.

ezekhez képest a táncdalfesztivál tökéletes formátumnak tűnik.

idiesel 2012.09.28. 09:02:31

@hagyma:Igen, I want you se sokkal jobb, de angolul nem néz ki olyan csehszlovákul, mint ez a kellesz szerintem. Egyszerűen bántja a szemem..

Liquid_Night 2012.09.28. 09:07:27

A belénk nem kódolt lazaságról:

Lehet fikázni a bizonyos amerikát, de úgy látom, hogy ők az en bloc tehetséget a mai napig kiemelik, felkarolják, támogatják, a többi meg felnéznek rá.

Nálunk a tehetséget megtapossák, lenyomják, ellehetetlenítik, mert veszélyt jelent azokra, akik tehetségtelenek de pozícióban vannak. A többi pedig irigyli, és örömmel látja az elveszését, mert így kevésbé fáj neki a saját képtelensége...

Na, ezért nem lazák nálunk azok sem, akikben amúgy lehet, hogy pont az volt "kódolva"...

Riley? 2012.09.28. 10:00:59

és Emeli Sandé? Ha jól tudom ő a brit Voice-ban termelődött ki és azóta elég ismert :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.09.28. 15:33:48

@Riley?: Nem tudom mennyire ismert, de azt igen, hogy nem valószínű, hogy ez a formátum sok sztárt termelne ki. Tudod miért? Mert ahhoz nem elég az, hogy mások dalait egy képzett és viszonylag jó hanggal el tudd énekelni.

Kell egy megjegyezzhető karakter, amire fel lehet építeni a stílusodat, ami ami megmondja milyen dalaid lehetnek, hogyan adhatod elő azokat. És kell az, hogy legyen miért rólad írni, beszélni, legyél érdekes. A kicsit jobb hang, nem ellensúlyozza azt, hogyha a másik ezekben sokkal jobb. De fontos a megjelenés is.

gizdacsavo 2012.09.29. 18:29:07

Maga a Voice nem tűnne rossznak, legalább minimális újdonságot hoz a celebkutatókba. De miért pont a licencgyilkos TV2-re került? Még a NótaTV-n is nagyobb eséllyel futna be. A TV2 "kreatívjainak" már az oviban is kamikaze pilóta lehetett a jele, olyan hévvel nyírják ki a saját műsoraikat.

KékFény6 2012.09.30. 01:11:25

Kíváncsi leszek, feltűnik-e a Voice-ban Tabáni. Legalábbis nekem nagyon gyanús, hogy pont nyáron bontott szerződést az RTL-hez köthető menedzserirodával arra panaszkodva, hogy nem adtak neki elég lehetőséget. Tipikusan a Voice-ban szoktak feltűnni az ilyen már ismert, de be nem futott tehetségek...

KékFény6 2012.10.09. 00:32:42

@Tesztelo.hu: Promózzák az e heti Frizbit. Abban lesz Tabáni... Lehet, hogy igazam lesz, és a Voice-ban is ott lesz? :)
süti beállítások módosítása