Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A brit miniszterelnök saját magát égette az amerikai tévében

2012. szeptember 27. 10:30 sixx 60 komment

Hiába mondták neki, hogy rossz ötlet, David Cameron brit miniszterelnök nem hallgatott a tanácsadóira és Boris Johnsonra, London polgármesterére és Barack Obamához hasonlóan elment az amerikai tévébe haknizni egy kicsit. Cameron David Letterman talkshow-jába ült be tegnap este, és ugyan a beszélgetés elejével nem volt gond, de amikor Letterman elkezdte kérdezgetni a brit kultúráról és történelemről, a miniszterelnök meglehetősen kellemetlen helyzetbe került. Letterman egy kvázi állampolgársági tesztet töltetett ki a kormányfővel államfővel, aki a lebőgés végén azzal ütötte el a kínos helyzetet, hogy megjegyezte: "Na, lebuktam. Ez elég ciki, lehet az állásomba kerül." 

Cameron akkor kezdett el izzadni, amikor azt kérdezték tőle, ki komponálta a Rule Britannia zenéjét. A válasza bizonytalan és rossz is volt (Elgar, miközben James Thomson versét Thomas Arne zenésítette meg). Az Észak-Írország és Írország közötti különbségre vonatkozó kérdésre könnyedén válaszolt (igen, az amerikaiaknak ezt el kell magyarázni), de azt rosszul tudta, hogy Erzsébet királynő volt az első az uralkodó családból, aki ellátogatott Dublinba, mert Károly herceg többször is járt arrafelé korábban.

A Magna Cartáról is megkérdezték, aminek dátumát (1215) természetesen kapásból vágta, de aláírásának helyszínét már csak kis gondolkodás után tudta megmondani, az angol jelentéséről pedig fogalma sem volt. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sala 2012.09.27. 11:01:34

Nahát. Meg voltam győződve eddig, hogy a kérdéseket előre megbeszélik ilyenkor.

kewcheg 2012.09.27. 12:09:43

Ettől nemhogy ciki lett Cameron, hanem éppen emberi. pont azt nem bírom a k.európai despotákban (beleértve osztályvezetőtől min.elnökig.) hogy mindentudónak képzelik magukat,és belehalnának egy ilyen helyzetbe, sőt aki ilyen helyzetbe hozta őket azt valamilyen módon meg is bosszulnák....

Bretschneider detektív 2012.09.27. 12:11:25

Magna Charta. Gondolom én.
Ezzel az erővel: Aranybula.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2012.09.27. 12:12:09

@sala: csak a témákat egyeztetik az előinterjú során

Tiger Woods 2012.09.27. 12:25:31

az érettségi után csak hülyül az ember. ez alól még a brit miniszterelnök sem kivétel. cserébe viszont jóarc.

Porcelán az elefántboltban 2012.09.27. 12:33:15

Szerintem azért egy amcsi elnökkel ezt nem mernék megtenni.

Ez inkább csak amolyan revans volt arra, hogy az európaiak rém műveletlennek tartják az amcsikat (a politikusokat is). :P

Tony Blair is volt ilyen talkshawban, nem is olyan régen, de neki kinyalták a valagát, pedig már nem is volt PM. :)

kacagány 2012.09.27. 12:40:28

Sixx: Azért ne légy szőrösszívű a detektívvel, az Aranybula nem olyan rossz poén :)

Nekrológ · http://nekrolog.blog.hu 2012.09.27. 12:58:20

@kacagány: @Bretschneider detektív: @sixx:
? Detektív poénnak szánta, másképp nehéz értelmezni, miért is jött volna házhoz a lófaszért?
Sixx, neked nem mondták a tanácsadóid meg Boris Johnson, hogy ne lófaszozz meggondolatlanul a kommentelőiddel?

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 13:11:02

@Nekrológ: nem, de ha mondják, azt is leszarom.

v2peti 2012.09.27. 13:14:03

Pali bácsi is beéhetett ha őt hívják meg valamelyik hazai csatornára.

Bretschneider detektív 2012.09.27. 13:31:03

@sixx: Kösz, viszem is haza! Lófasszal az ágyamban fogok ébredni. :-)

Banyek, direkt ránéztem előtte (méghogy a Google a barátod!), hogy jól emlékszem-e? Ezek szerint nem. (Mondjuk írtam is, hogy "gondolom én".) 8-10 éves koromban olvastam róla először (Jerome K. Jerome: Három ember egy csónakban), meglehet rosszul rögzült. :-(

A többiektől is elnézést kérek, akik megvédtek. :-) És kösz, így ismeretlenül is.

Laarson 2012.09.27. 13:33:03

Itt @sixx:

Mind a két írásmód elfogadott

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 13:36:27

@Somebody: eben az esetben hidegen hagy a magyar wiki, vagy a magyar írásmód.

Pesti Kornél 2012.09.27. 13:56:17

Bretschneider detektívet ez az oldal zavarhatta meg, ami inkább angol, mint magyar:)
www.magna-charta.org/

Orvenyhivo 2012.09.27. 14:02:50

A klasszikus latin írásmód szerint "Magna Charta" lenne helyesen (merthogy a "charta" görög :) ), de a középkori latin az angoloknál is középkori latin volt. Magna Carta.

Pesti Kornél 2012.09.27. 14:04:32

Mielőtt én is megkapom a lófaszt, átmegyek Mátyás királyba:
Mindkét nyelven (angol/magyar) mindkét írásmód helyes, tehát Bretschneider deti nem érdemel lófaszt, az sok neki ezért, de ugyanezen okból egy koki mégis jár, mert kötekedett Sixx-szel.
Már csak azért is, mert mindenhol Sixx írásmódjával hivatkoznak a történtekre, lásd:
www.telegraph.co.uk/news/politics/david-cameron/9569951/What-is-Magna-Carta.html
BTW a koki Sixx-nek is jár a semmiért tanúsított hirtelen haragért.
A témát ezennel lezártnak tekintem.

CC_Kitiltott (törölt) 2012.09.27. 14:06:06

@Bretschneider detektív: Láttad te már Sixx arcát a Cosmopolitan címlapján? Akkor tudhatnád, egyszer Sixx rosszul írta a Magna Cartát az iskolában. Kinevették a pajtásai, erre visszament az időbe és erőszakkal átíratta a királlyal a nevét Chartára. Aztán megölte a pajtásait. Mindet. Egy pörgőrúgással.
Jobb, ha vigyázol :)

Anduril 2012.09.27. 14:06:19

Érdekes, keménytökű ez a Cameron, hogy úgy ment el a show-ba, hogy nem egyeztette le (ő vagy a stábja) a kérdéseket. Mondjuk ettől nem lett nekem emberközelibb, hanem inkább csak azt a sztereotípiát erősíti, amely szerint politikusnak csak az megy, aki nemigazán ért semmihez igazán. Azért nem vagyok benne biztos, hogy ha a díszmagyar politikai elit/élet szereplői közt egy nyolcadikas szintű k történelem kérdéssor mekkora sikert aratna...

xylon 2012.09.27. 14:34:10

Csak hogy en is kotekedjek, az angol allampolgarsagi teszten nem nagyon vannak ilyen kerdesek.

kicscsávók 2012.09.27. 14:38:16

Azbesztebasztamegaqrva....

Érdemes lenne kewcheg kommentjét megtanulnia és a lényegét megértenie mindenkinek.

jet set 2012.09.27. 14:49:14

@Porcelán az elefántboltban: Tévedsz. Az amcsi elnököt is simán szétszívatnák és mindenki nevetne egyet őt is beleértve és menne minden a maga útján tovább. Bezzeg, ha a magyar miniszterelnök nem tudná, hogy napra pontosan mikor volt a mohácsi csata, akkor másnap már menne a "monnyonle".

Gerry. 2012.09.27. 15:00:13

"Még a brit állampolgársági teszten is elbukna"

Nem ertem a "meg" kitetelt. Az allampolgari teszteken az adott orszag lakossaganak 95%-a ugy megbukna, mint a huzat. Muvelt emberkek is, mert a kerdesek egy reszere nyilvan tudjak a valaszt, egy reszerol pedig csak sac per kabe alapon (evszamok pl.) Az mas kerdes, hogy miniszterelnokkent illene tudnia ezeket. Az meg egy ujabb, hogy vajon jol taktikaztake-e, ha arra apellaltak, hogy az emberibb arcat mutassak meg...

@Tiger Woods "az érettségi után csak hülyül az ember. ez alól még a brit miniszterelnök sem kivétel" Cameron Oxfordban vegzett, megkockaztatom erettsegi utan sem hulyult el. Az mas

Terézágyú 2012.09.27. 15:22:46

@jet set:
"Az amcsi elnököt is simán szétszívatnák és mindenki nevetne egyet őt is beleértve és menne minden a maga útján tovább. Bezzeg, ha a magyar miniszterelnök nem tudná, hogy napra pontosan mikor volt a mohácsi csata, akkor másnap már menne a "monnyonle". "

Talán mert az amcsi elnök nem szól bele úgy a köznevelésbe, ahogy a magyar minelnök (vagy éppen az egyik pártkatonája) teszi...

kewcheg 2012.09.27. 15:24:58

@kicscsávók: Kösz,hogy egyetértünk..:)azért kíváncsi lennék,hogy a Kimdzsongüntől Cameronig terjedő skálán vajon az itthoni emberkék hol helyezkednek el?

campobaszo 2012.09.27. 15:26:43

@Anduril: Akár egyeztethetik is a kérdéseket.De ez Dave Letterman showja.A végén úgy is azt kérdez,amit éppen jónak lát.Az meg,hogy esetleg röhögni lehet a miniszterelnökön vagy az elnökön kicsit kellemesebb környezet,mint az itthoni ökölbe szorított, küldetéstudatos kiskakasok parádéja a szemétdombon.

Krogshöj 2012.09.27. 16:18:26

"igen, az amerikaiaknak ezt el kell magyarázni"

Igen, mert ha megállítanánk tíz embert a budapesti utcán, abból tíz vágná.

funfun 2012.09.27. 16:43:01

@sala: Igen. Az Magyar Televíziónál.

2012.09.27. 17:21:41

@sixx:" eben az esetben hidegen hagy a magyar wiki, vagy a magyar írásmód. "
Mondjuk nem magyar, hanem latin írásmód.
Bár, ha jól emlékszem, volt olyan magyar politikus, aki belesült a felsőfokú ismereteibe a balneológia tekintetében, pedig az oktatás szakterülete volt.

Steve the Great 2012.09.27. 18:01:21

@Anduril: "Azért nem vagyok benne biztos, hogy ha a díszmagyar politikai elit/élet szereplői közt egy nyolcadikas szintű k történelem kérdéssor mekkora sikert aratna.."

Szerintem a populáció kb. 75-80%-a közt nem aratna nagy sikert egy ilyen kérdéssor.

Tetves_Dög 2012.09.27. 19:26:01

Az sem volt nagyobb égés, mint egy ilyen 'lehet az állásomba kerül' ...

almodhi 2012.09.27. 19:58:50

en.wikipedia.org/wiki/Magna_Carta

idézet az idézett szócikkből :-)

"Especially in the past, the document has also been referred to as "Magna Charta", but the pronunciation was the same. "Magna Charta" is still an acceptable variant spelling recorded in many dictionaries due to continued use in some reputable sources. From the 13th to the 17th centuries, only the spelling "Magna Carta" was used. The spelling "Magna Charta" began to be used in the 18th century but never became more common despite also being used by some reputable writers"

Bélabáttya (törölt) 2012.09.27. 20:31:29

Pár éve tesztelte valami újságíró(?), tv(?) a magyar képviselőket. Nem bonyolut kérdések voltak, csak olyasmik, mibe kerül egy liter tej, kiló kenyér, villamosjegy, ilyesmik. Talán egy volt, aki több jó választ adott, mint rosszat...

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 20:31:59

@almodhi: tehát a Charta nem ment át a köznyelvbe. akkor miről beszélünk?

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.09.27. 20:48:35

Magna Carta? Ez így nem jelent semmit. A Mága Kúrta. A Zoli. na az már especiale :)

Nebameg 2012.09.27. 20:51:25

@Krogshöj: Csak jól kell megválogatni azt a tíz embert :)

horika 2012.09.27. 21:03:50

"Letterman egy kvázi állampolgársági tesztet töltetett ki az államfővel"

Az államfőt úgy hívják, hogy II. Erzsébet.

Cameron kormányfő.

Én is házhoz mentem a lófaszért?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.27. 21:04:40

Tortenelmi kerdesek ( melyik kiraly mettol meddig uralkodott, Magna Carta alairasanak helyszine, stb) nincsenek az itteni "Life in the UK tesztben"

Akit erdekel a tesztsor:
www.ukcitizenshiptest.co.uk/

almodhi 2012.09.27. 21:08:22

@sixx: De átment, csak nem annyira mint a Carta. Lefordítsam?

niklex 2012.09.27. 21:16:30

Hááát..égés ez annak,aki elit angol egyetemen végzett,és nagyon előkelő család sarja. Nem fogják otthon nagyobbra tartani ezért.
Itthon is szívesen vennék néhány Himnusz/Szózattal/történelemmel kapcsolatos hirtelen kérdést a "Nagymagyarkodó" politikusok felé.

Filhipposz 2012.09.27. 21:22:21

Látom, itt most is a legdöntőbb kérdésekről megy ádáz elmepárbaj. Felteszem, az csak engem zavar, hogy azáltal, hogy kormányfőt így akarják népszerűvé tenni a proletariátus körében (ld. Kewcheg kommentjét!!!), ismét egy fokkal lejjebb taszította Európa szellemi nívóját a brekusz segge alá.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 21:23:39

@almodhi: ha valami nem annyira common, akkor nem a köznyelv része, de ezen most már tényleg faszság vitatkozni. nekem carta, neked charta, légy vele boldog, vagy ne, faszomat se érdekli.

Filhipposz 2012.09.27. 21:25:35

@niklex: Kire gondolsz? A Jobbikosok mind az Elte BTK-n végeztek, nekik bármit feltehetsz. Orbán is műveltebb az átlagnál. Mondjuk a kedvenceitekből valóban kinézem, hogy nem tudják Mohácsot vagy IV. Bélát elhelyezni a kronológiában, viszont nem is "magyarkodnak", bármit is jelentsen ez a baromság.

Filhipposz 2012.09.27. 21:28:24

@Krogshöj: Az utcán talán nem, de az érettségizettek körében mondjuk 8 biztos. Tény, hogy ez a szám Amiban azért nem ilyen magas...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.09.27. 22:25:04

Szoveg a life in the uk (a journey to citizenship) konyvbol , talan picit megbizhatobb, mint a wiki:

In 1215, the barons forced King John to sign a charter of rights called the Magna Carta (which means the Great Charter) . This was not a charter of rights for the common people, but it did take away the absolute power the king.

A konyvben szo nincs arrol hol irtak ala, marpedig ebbol kell felkeszulni (kedden megyek tesztet tolteni) az "allampolgarsagi" vizsgara. Ergo nem kovetelmeny tudni. Es itt h nelkul van irva.

Artur, a mesélő 2012.09.27. 22:34:15

"Letterman egy kvázi állampolgársági tesztet töltetett ki az államfővel,"

Hmmm, II. Erzsébet úgy tűnik erőteljes változásokon esett át az utóbbi időben, mert én megesküdtem volna, hogy ez az ember a kormányfő... De a modern tudomány csodákra képes.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 22:36:13

@Artur, a mesélő: ezért már lebasztak, el is ismertem, mi kell még?

sixx · http://comment.blog.hu 2012.09.27. 22:37:37

@sixx: arról kibaszottul nem én tehetek, hogy az egy órája eszközölt változást a bloghu nem jeleníti meg.

Artur, a mesélő 2012.09.27. 22:48:15

@sixx: ja, azt nem láttam, amúgy én pl. kevesebb kiosztottlófasszal simán beérném...:)

cosmopol 2012.09.28. 10:56:07

Ezért szeretem az amcsi politkai humorral kapcsolatos műsorokat. Kedvencem egy Colbert iterjú, melyet egy olyan republikánus képviselővel kész1tett, aki amellett kampányolt, hogy a tízparancsolatot minden hivatalos épületben kifüggesszék. Colbert nagy lelkesen támogatni látszott az ötletet, majd mellékesen megkérdezte, pontosan mely parancsolatokra gondol. A pasi vagy 4-et tudott csak megnevezni. Na olyan leéégést öröm volt nézni.

blacklord 2012.09.28. 17:37:52

@sixx: Istenem, ez a jellemfejlődés pár komment távolságban könnyeket csalt a szemembe! :-) Viccet félretéve, én nagyon bírom a stílusod, sixx, csak miattad olvasom pl. (nézés nélkül) az Éden Hotel HV-kat, de meg kell, hogy mondjam, nem szívesen lennék beosztottad... :-)))
süti beállítások módosítása