Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

RTL2, csipkebokorvessző

A fű ződ, a Smitt Pál - olvasóink ötletei az RTL-nek

2012. szeptember 03. 15:30 -Szűcs Gyula- 63 komment

Pénteken megoldottuk a mindenhová kirakott, közhelybajnok "Az ég kék, a fű zöld, az élet szép"-plakátok rejtélyét: ez az új reklámkampánya az október 1-jén elinduló RTL2 tévécsatornának. Kommentelőink rengeteg olyan örökigazságot írtak "A beton kemény"-től "Az élet szar"-ig, amivel fel lehetne még turbózni az RTL reklámját, és sokan belinkelték az alábbi, ismeretlen művész által elkövetett kiegészítést is:

köztarsasagbanan.jpg

A kedvencünk egyébként Rakoncátlan Oedipus kommentje volt, aki azért a konkurenciának is jól odabökött: "A Tv2 egy kalap szar. Az RTL kettő.", a Facepalm-díjat pedig Hadrian77-nek adjuk az "A trotechnikus mindig Elek."-ért. Néhányan Photoshopban egészítették ki az RTL Klub plakátjait, András például megmagyarázta, hogyan született meg ez a vicces, füves reklámkampány:

afu.jpg

László szerint az új RTL2-szlogen pont olyan bárgyú, mint a mondókáink:

megerettameggy_rtl.jpg

csipkebokor_rtl.jpg

Zsumegi nemcsak az RTL-nek, de a maffiózókkal barátkozó, korrupt rendőri felsővezetésnek is beszólt:

afuzold_zsumegi.jpg

Hadron nevű olvasónk nem szarozott:

hadronzsak.jpg

Mázlista összegyúrta az RTL2-mémet a Smittpál-mémmel:

SMITT.jpg

Ezt pedig Zergus linkelte:

647717957.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.09.03. 15:45:53

A cinkotai hamvasztó és sírkert mellett, a 3-as út mentén olyan szép Az élet szép.
Ennyit szerettem volna mondani.

Nils. H 2012.09.03. 16:27:32

Fika ide-oda, az rtl (kettő!) szerintem elérte a célját a plakáttal...

johevi 2012.09.03. 16:32:04

@Nils. H:
Ez egy nagy Marketingközhely. Miért jó, ha valakit kiröhögnek?
A víz nedves... A Bruce Willis.

eßemfaßom meg áll 2012.09.03. 16:33:46

@Nils. H: ha az volt a célja, hogy véletlenül se kapcsoljak rá, elérte.

eßemfaßom meg áll 2012.09.03. 16:34:38

Bruce Willis beperli az Apple-t. Az rtl2

Mindfield 2012.09.03. 16:45:06

De az igazi RTL Zwei-t nem hoznák vissza!

gunsmoke (törölt) 2012.09.03. 16:55:18

Asszem bejött a reklámkampány, mert eddig fingom nem volt róla, hogy lesz rtl2.

Azt utcai plakátokról meg azt hittem, hogy nincs mit hirdetni, de legalább feldobják az üres felületeket néhány (nem túl kreatív) semleges plakáttal.

Nils. H 2012.09.03. 16:55:30

@johevi: Az, közhely. A közhely szó viszont nem mond el semmit valaminek az igazságtartalmáról. Ma egy marketinges annál, többet, minthogy kvázi mém legyen a terméke, nem akarhat.
@eßemfaßom meg áll: Az volt a célja, hogy dumáljanak róla. Érted, photoshoppolnak az emberek, nem elmentek szónélkül a plakát mellett, mi kell még.

Verni fogja a tv2 oldalborda-csatornáját bőven, az tuti. Mi kell még.

fritoz222 2012.09.03. 17:02:11

Miért, ettől nézni is fogja valaki?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.09.03. 17:18:08

@Nils. H: "Fika ide-oda, az rtl (kettő!) szerintem elérte a célját a plakáttal..."

kétségtelenül: rengeteg emberben megragadt az RTL2.
ugyanúgy, ahogy én például az összes '70-es és '80-as évekbeli reklámszöveget tudom. amelyiknek van dallama, azt is.

hogy ebből 2012-ben pl. a BUBIV mit profitál, azt viszont nem tudom.

NewZ 2012.09.03. 18:48:15

Az első a legjobb...mert sajnos igaz...:((

impala 2012.09.03. 19:37:20

erről jutott eszembe.

ki a második legokosabb ember?
Zweistein

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.09.03. 19:39:29

Legyen ezen is sok erotikus film, mint a német RTL2-n.

én csak itt lakok a szomszédba' 2012.09.03. 19:41:36

Az első hatalmas, de a többi is jó.

Failer 2012.09.03. 20:14:11

mégegy ratyi népbutító szar? atyám..

(törölt) 2012.09.03. 20:14:28

Hadron mindent vitt! XD

(A tévé kettő.)

Hack.Elek 2012.09.03. 20:22:10

Munka hétfőtő'. RTL2.
(Remélem kedden indul a csatorna.)

frontember876 2012.09.03. 21:56:35

A Trotechnikusért respect annak, aki küldte. És Karinthynak, hogy megírta... az egyik legszellemesebb szójáték evör.

zsoltix 2012.09.03. 22:31:08

"Rtl zwei macht einfach Spaß." Így kezdte a dojcse is, aztán mi lett belülle.

v2peti 2012.09.03. 23:08:18

@chipanddale74: Miért van rajta? A 90-es évek közepén, még volt egy csomó ilyesmi a német adókon, de utána eltűntek a a dirndlis lányok és a bőrnadrágos fiúk.

Wolfram 2012.09.03. 23:16:52

ennek mi a hivatalos szakmai kategóriája? csináljunk egy olyan szar reklámot, hogy mindenki erről beszéljen. tematizáljuk a bulvármédiát, még a tv híradó is bemondja. a firkálásokat az ügynökség vírusmarketing részlege találta ki, a mémek gyártását meg a pr-osok dobták az internet trolljai közé.
mondjuk elég komlpex. és íme, működik. ece mono.

Wolfram 2012.09.03. 23:18:51

sorry "ecce mono". az ece az Árkád.

Wolfram 2012.09.03. 23:21:34

"András például megmagyarázta, hogyan született meg ez a vicces, füves reklámkampány"

ő csak tudja...! XDDDD

Thresher 2012.09.04. 00:19:16

Édes faszom, ez aztán komoly brainstorming lehetett a csatornánál.

"A Discovery vodka. A Spekt rum."

"A Cinemax vegykezelt. Az Édzs bio."

De komolyan...

csabagy 2012.09.04. 00:22:31

@Nils. H: Mi? Az, hogy ne ezen a szánalom tv2 vs. rtl ügyön rugózzunk... Kultúrembernek ez szánalmas, röhejes... Többdiplomás emberek dolgoznak ezen a versenyen napi 10 órát... Nevetséges...

mézescsók 2012.09.04. 00:39:15

Lehet cikizni és fanyalogni: a célját a reklám elérte. Ezért jó!

Thresher 2012.09.04. 01:13:35

@mézescsók: Na ez is aztán egy érv.

Kigyuladt a konyha, de a célomat elértem, mert átsült a rostélyos. Lolcsi.

Thresher 2012.09.04. 01:16:50

@mézescsók: Arról nem is beszélve, ez, mint kereskedelmi csatorna, szerintem telibe szarja hogy hányan beszélnek róla, ha nem fogják nézni.

Gyárfás 2012.09.04. 06:28:51

Ha a comment nem kapja fel ezeket a plakátokat ,akkor senkit sem érdekelt volna. Egy marketingkampány legnagyobb sikere ha mémmé válik.
Egy kis eröltetett segítséggel mémmé vált :)

magyar bucó 2012.09.04. 06:42:57

@mézescsók: A marketingesek szerint igen.
Én még emlékszem pl. a "Müszi" reklámra. Mindenki ismerte, azt már kevesen, hogy mit is akar eladni. El is tűnt a cég a süllyesztőben rövidúton...

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2012.09.04. 07:28:49

Ez a kanális már annyira jó lesz, hogy egyenesbe sugározza a csipkebokor égést Tel-Aviv -ból

pocaklakó minimanó 2012.09.04. 07:33:15

Joe Hallenbeck üzeni, hogy: "Az ég kék, a fű zöld, a víz nedves, a nők titkolóznak." :)

pocaklakó minimanó 2012.09.04. 07:34:10

Ja és persze: "Az ég kék... a Vérapó meg lesben áll." :)

pocaklakó minimanó 2012.09.04. 07:35:40

"Women have secrets. Water's wet, the sky is blue, women have secrets. Who gives a fuck?"

"Water's wet, the sky is blue......and old Satan Claus, Jimmy, he's out there, and he's just getting stronger."

Tom Ferramenti 2012.09.04. 07:57:49

Teresa legyen, Bud Spencer, meg asztrológus!

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.09.04. 08:05:25

egyetértek
kivéve a retekkel
a zsenge tavaszi retek finom. frissensült, vajjal kent kenyérrel.

egyébként meg kék a fű és zöld az ég, legeljetek lóherét...

2012.09.04. 08:10:21

Rtl macht Kinder froh, und erwachsene ebenso.

Wolfram 2012.09.04. 08:57:21

Radio Television Luxembourg

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.09.04. 10:08:25

Az Elekes poént magyarázza már el valki, mert azt nem értem.

mézescsók 2012.09.04. 10:13:39

@Thresher: Ez az érv, talpán áll, logikus, és ha jól meggondolom, akkor az egyetlen.
Az RTL akarta, hogy legyen egy 2-es csatornája is. Ha a fene se tud róla, akkor minek? Tehát közzé kellett tenni. Manapság az emberek annyiféle reklámmal, ismertetővel, stb. találkoznak, hogy a legtöbbjükre szempillájuk sem rezdül. A gyerekeken és az állatokon kívül a blődségek jönnek még be rettenetesen, mert azokon jókat lehet röhögni és szörnyülködni. Viszont átmegy a köztudatba a közölni kívánt tartalom. Ez mi, ha nem érv?
Az égő konyhával és az átsült hússal meg egyszerűen csúsztatsz.
A másik: ha beszélnek valamiről, akkor azt nézik. Lehet tagadni, de azért nézik. Különben nem beszélnének róla.

@magyar bucó: Hogy miért tünt el a MÜSZI cég a süllyesztőben, nem tudom, viszont megtanulta ezt a rövidítést az ország villámgyorsan. A reklám jó volt, csakhogy olyasmit kínált, ami - már megbocsássanak a volt müszisek - a lakosság milliomodrészét érintette csak, ha egyáltalán... És akkor még jó voltam a tippelésben.
A MÜSZI a Mezőgazdasági Ügyvitelszervezési Iroda (vagy Intézet?) nevének rövidítése volt, ha jól tudom. Azért nem sok ember bíbelődött ebben az országban mg. ügyv.szervezéssel. Tv-zéssel valamivel többen.
Ha a reklámnak nem a figyelem felhívása a célja, akkor nem tudom, mi. Ezt a célt pedig az RTL-es és a MÜSZI-s rettenetek elérték.

magyar bucó 2012.09.04. 10:28:44

@mézescsók: A jó reklám a célcsoportot éri el, nem a tömegeket általában. A Müszi esetében ez a reklám alapjaiban elhibázott volt. Olyan embereket ért el, akik soha, semmilyen körülmények között nem vesznek semmit a cégtől, néhány - személyesen felkereshető - állami gazdasági és tsz vezető helyett.

Thresher 2012.09.04. 11:08:52

@mézescsók: Egyetlen a francokat, ezt csak a magukat okosnak valló marketingesek mondják. A reklám célja hogy beszéljenek a termékről ÉS pozitivan! (De semmiképp se negatívan) Egy terület van, ahol csak a vélemény léte érdekes, és nem a tartalma, ez pedig a bulvár, ahol az információ terjedelme és száma a termék maga.

Itt senkinek sem a céllal van a gondja, hanem az eszközzel. Ez a reklán azért szar, mert gyenge, semmivel több információt, reklámértéket nem ad, mintha csak kiírták volna simán a csatorna nevét.
És nem mond hogy azért nézik mert beszélnek róla, hiszen még el se indult, kicsit fordított a sorrend.

Megj: idevágó példa Eastwood székes monológia, az is sok emberhez eljutott, de nem létezik hogy ezt jó figyelemfelkeltésnek (reklámnak) mondjuk, hiszen még a republikánusoknak is kínos. Vagy még ott van a széttrollkodott Spar szatyordizájn-verseny.

Szóval van szar reklám.

ethan blow 2012.09.04. 12:14:56

Amiről sokan beszélnek, az jó. Lásd Cristofel, Alekosz, VV Évi, Eva Rezesova. Old school felfogás, olcsó megoldás, de lehet sikeresnek értékelni, mint ahogy Cristofel is rendkívül sikeresnek érzi magát. Például.

Wolfram 2012.09.04. 23:50:53

@ethan blow: én azt gondolom, hogy egy reklám jó-e, az dönti el, hogy megfelelt-e a célnak, amire szánják. az adott estben ez ismertség növelése volt, azaz minél több emberhez jusson el a név, hogy létezik. egyéb üzenetet, minőséget, tartalmat nem akartak eljuttatni, bulvártermékek esetében ez nem is releváns.

isteni, vagy abszolut mércével mérve valóban gagyi, alulkódolt, primitív, szájbarágós szójáték. de a célcsoport ezt nem is érti, ő jót röhög, majd megosztja a banánköztársaságos poént (ami valóban jól sikerül, én is jót nevettem rajta), meg a többi remaket, tovább éltetve ezzel a mémet.

a műveltebbje meg a comment.blog-on, vagy a többi fórumon teszi ugyanezt. az ügynökség jó munkát végzet, a reklám működik.

a Meindl bakancsom minden szempontból jobb cipő, mint a kínai strandpapucs, mégse vettem fel soha vízparton. akkor melyik is a jobb cipő?

Flair 2012.09.05. 00:08:36

Sok jó ember kis helyen is sok jó ember. Az RTL2.

goumideaumineaux 2012.09.05. 12:40:35

Az északi összekötőnél az olvasható:
Az ég kék. A gazdaság szürke.

heki 2012.09.05. 22:14:38

@Yooha:
"A trotechnikus az mindig elek" - eredetiben, mármint a Karinthy (nővére) által fordított Micimackóban. (Ami eredetiben "Púzó, a maci" vagy valami ilyesmi.
Karinthy nővére volt Mici becenevű és úgy gondolta, ennyit megérdemel, hogy Mici-mackó legyen Winnie, the poo-ból.)
A fordítás rejtélyei.

Ja a megoldás: Elek-trotechnikus.
tessék.
Ingyér adtam, ne köszöngesd :)

2012.09.06. 15:55:09

Rég nevettem ennyit! XDXD
Szar lehet az RTLnél hogy már csak a közhelyekre futja.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.09.08. 21:14:45

Jó neked, hogy közhelyeken nevetni tudsz. Ikszdé.:|

mézescsók 2012.09.10. 12:47:47

@magyar bucó: A MÜSZI reklám-mal kapcsolatos észrevételeddel egyetértek, valami hasonlót írtam én. Annyiban tartottam jónak, hogy felkeltette a figyelmét. Napokig törte a fejét az ország, hogy mi az a MÜSZI és csak kevés beavatott tudta.
@Thresher: Nem vagyok marketinges és egyetértek oregember... javaslatával. Csak annyit: a közlésnek (lesz RTL2) volt információtartalma. Nevezetesen az, hogy lesz ilyen csatorna. Ennél több közzététele, pl. a tematika, talán még nem is volt cél. Nem vagyok megátalkodott tv-néző, én ezt megelőzőleg nem tudtam, hogy lesz 2-es és nem voltam voltam boldogtalan a hiánya miatt. Boldogabb ettől sem lettem, csak egy információval gazdagabb, amit majdan vagy felhasználok, vagy sem.
Eastwood - a politikai kampányok alkalmával előadott baromságokat nem sorolnám azért a reklám kategóriájába, de mindegy.

Ennél sokkal fontosabb: legyen szép hetünk!
süti beállítások módosítása