Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Megint mellényúlt az Emmy nevezéseket osztogató Tévéakadámia

2012. július 23. 12:30 sixx 44 komment

xl_first_look_64th-primetime-emmy-key-art.jpegMúlt héten hirdette ki az amerikai Tévéakadémia a 2012-es Emmy-jelöltek névsorát, és mint minden évben, most is akadt számos olyan hiányzó, aki vagy ami (már ha sorozatepizódokról beszélünk) simán megérdemelte volna a jelölést, és kerültek be olyan nevek is a végső kalapba, amik láttán csak a fejét vakargatta az ember, és gonoszul menten rokoni szálakat és mutyit emlegetett. Ez minden évben így van, szóval felesleges bosszankodni, olyan nincs hogy mindenki ízlésének megfelelő legyen a jelöltek névsora. Az viszont valahol idegesítő, ha egy-egy sorozatot, esetleg műfajt tendenciózusan figyelmen kívül hagynak az Akadémia tagjai.

Az egyik legfájóbb hiányzó a House, amit sem megvalósítás, sem színészi munka szempontjából nem tartottak elég jónak arra, hogy Emmy-t kaphasson. Nem azt mondjuk, hogy a záróévad annyira jó volt, de Hugh Laurie és a sorozat nyolcéves teljesítményét igenis lehetett volna értékelni, és nemcsak nosztalgikus indíttatásból, hanem azért, mert valódi értékeket tettek le az asztalra. Szintén a drámáknál maradva kimaradt Mandy Patinkin a legjobb mellékszereplők közül, pedig a Homeland első évadában legalább annyira jó volt, mint Damian Lewis és Claire Danes, akiket pedig jelöltek a legjobb drámai főszereplő kategóriában.

A legfelháborítóbb mégis a komikusi pályát a Boss című sorozat vérgenyó főszereplőjének kedvéért drámaira cserélő Kelsey Grammer vagy a Törvény emberében továbbra is zseniálisan játszó Timothy Olyphant esete, akik sokkal inkább megérdemelték volna a jelölést, mint a mára Don Drapert már csak rutinból lehozó Jon Hamm (Reklámőrültek), az előző Dexter-évadban semmi kiemelkedőt nem nyújtó Michael C. Hall (bezzeg Mos Def, ő nagyon fasza volt, de nem jelölték sem mellék., sem vendégszereplőnek) vagy Hugh Bonneville (Downton Abbey), akitől mostanában divat elájulni. Pedig a Boss, a Starz egyik zászlóshajója kiváló sorozat, amiben a chicagói politikai élet, és főleg a polgármester, Tom Kane szemétségén keresztül illusztrálják a készítők, köztük Gus Van Sant executive producer, hogy mennyire mocskos dolog is a politika. Grammer óriási élete első drámai tévészerepében, olyan szemét és gyűlöletes, de egyben esendő és szánalmas is, hogy a néző nem tudja tiszta szívből gyűlölni.    

kelsey.jpeg

A legjobb drámai sorozatok közé továbbra sem juthat be a Sons of Anarchy (Kemény mototosok) című motorosbandás dráma, pedig évek óta az egyik legstabilabban teljesítő, legérdekesebb sorozat - a sorozat esélyeit persze nem javítja, hogy a készítője, Kurt Sutter, minden fórumon anyázza a Tévéakadémia tagjait. Ez nemcsak a sorozatnak, hanem a színészeinek sem tesz jót, Ron Perlman vagy Katey Sagal simán ott lehetne a legjobb főszereplők között, de így semmi esélyük. Azt már meg sem említjük, hogy a jelenlegi legjobb nyomozós széria, a TNT Southland (Terepen) című sorozata az Emmy-díjak közelébe sem kerül, mert minek.

Pedig mindkét sorozat kábelen megy, igaz, nem fizetős, nagy kábelcsatornán, de hát a Mad Men (Reklámőrültek) sem, azt pedig minden évben jelölik, ha kell, ha nem. A Sons of Anarchy lendületét és szerethetővé tett gazembereit pedig nem tudja űberelni a reklámszakemberes sorozat. A Terepen kézikamerás, az esetek 90 százalékában külső helyszíneken (Los Angeles-ben) forgatott jelenetei és a helyi rendőrök munkáját kíméletlen őszinteséggel bemutató történetei is megérnének egy vagy inkább több díjat, ilyen jó rendőrös sorozat a tévében legutóbb a Kemény zsaruk volt (az FX műsorán, azaz dettó kábelen futott 2002-2008 között), amit valahogy szintén nem jelöltek a legjobb drámák közé soha.  

A vígjátékok vonalán sincs minden rendben, nem kapott jelölést a Parks and Recreation (Városfejlesztési osztály) és az internet népének nagy kedvence, a Community, viszont az agyonsztárolt Csajok igen. Kimaradt a legjobb sorozatok közül a Louie, ami pedig jelenleg a legviccesebb sitcom a tévében, és a mainstream szartengerén lebegő Emmy-csónakot Danny McBride (Egyszer fent…, inkább lent) jelölésével sem akarták borogatni, pedig az űbertahót zseniálisan alakító komikus jobban megérdemelné a szobrot, mint Jon Cryer, aki saját maga sem nagyon érti, miért jelölték legjobb főszerepre a Két pasi meg egy kicsiért.

Ez csak az idei panaszlista, de ez semmi ahhoz képest, amit az elmúlt húsz évben a jelöltek közül érthetetlenül kihagyott sorozatok listája mutat. A Tévéakadémia öt évad alatt nem volt képes felismerni, milyen őszinte dráma a középiskolás focicsapatról és a kisvárosi Amerikáról szóló Friday Night Lights, vagy mennyire megújította a scifi műfaját a Battlestar Galactica (jó, forgatókönyvért és rendezésért kapott azért szobrokat), aminek ugyan a záróévada nem sikerül olyan jól, mint az első etapok, de etől még megérdemelte volna, hogy a Tévéakadémia elismerje az emberszabású robotokkal folytatott küzdelmet.   

Szintén figyelmen kívül hagyják már negyedik éve, milyen húsbavágóan életszagú és megrázó a Sons of Anarchy, és miközben a Downton Abbey-nek elég volt két évad a nevezéshegyhez, az amerikai tévés szakemberek soha nem ismerték fel, mennyire szórakoztató a Doctor Who. A Bosszúállók sikere miatt most mindenütt körülrajongott Joss Whedon a Buffy, a vámpírok réme című sorozattal vonult be a popkulturába, viszont Emmy-t egyet sem kapott az 1997-2003 között műsoron levő sorozatért.

Az HBO-t általában szereti az akadémia, de soha nem jelölték semmire azt az Oz-t, ami nélkül ma nem lenne sem Breaking Bad, sem Trónok harca, és egyetlen egyszer sem jelölték a Drótot a nagy kategóriákban, pedig ha van olyan sorozat, amit minden kritikus az elmúlt tíz év legjobbjának tart, az ez. Az Oz egy amerikai börtön kísérleti szárnyában játszódó, durva, erőszakos dráma volt, ami kitaposta az ösvényt az HBO nagy sorozatai előtt - igaz, amikor műsoron volt (1997-2003), kábelcsatorna csak mutatóba kapott Emmy-díjat. A Drót korunk nagyregénye, egy öt évadon át hömpölygő eposz, ami Baltimore városát és annak lakóit hozta emberközelbe, kezdve az utcai drogárussal, folytatva az őket üldöző nyomozókkal és az erről beszámoló újságírókkal és befejezve a politikusokkal, akik sokkalta korruptabbak és embertelenebbek voltak a történetben, mint egy sima drogdíler. 

A máltatlanul elfelejtett színészek listája is végtelen. Kimaradt a végtelenül szórakoztató John C. McGinley (Dokik),aki Dr. Cox alakját tette halhatatlanná az NBC (később ABC) sitcomjában, nem jutott soha nevezés a sokoldalú Garrett Dillahuntnak, aki a Terminator TSCC-ben lelketlen kiborgot, a Nevelésből elégséges című sitcomban kissé zilált idegrendszerű, de nagyon szerethető és vicces családfőt, a Deadwood című westernben pedig egyenesen két karaktert is alakított zseniálisan.

Tíz évnyi Rém rendes család és négy évadnyi Sons of Anarchy sem volt elég ahhoz, hogy Katey Sagal akár csak egyszer is a szobor közelébe kerüljön. Húszéves tévés karrierjét Michael Cudlitz (Terepen, Elit alakulat) is letudta Emmy-jelölés nélkül, és John Noble is kaphatna legalább egy gesztusértékű nevezést a Fringe (A rejtély) Walter nevű őrült tudósának megformálásáért. Lauren Graham hiába volt jó és vicces anya a Szívek szállodájában és a Parenthoodban, senki nem foglalkozott vele, aki pedig J.K. Simmons-t nem jelölte legjobb mellékszereplőnek a Főnökért vagy az Oz egyik legjobb karakterének megszemélyesítéséért, az adja vissza a tévéakadémiai tagkönyvét, de menten.

A lista a végtelenségig folytatható, nem lehet összeszedni minden olyan sorozatot, színészt vagy színésznőt, aki kimaradt az Emmy-kalapból. A Tévéakadémia valahogy kötelező érvényűnek tekinti a Mad Men jelölését, amiből le merem fogadni, egynél több évadot egyikőjük sem látott, és nem vehető komolyan az egyébként valóban értékes, de igen szűk rétegnek szóló Downton Abbey jelölése sem. Miért is lehetne komolyan venni az Emmy-t, ha a Rescue Me című tűzoltós sorozat nem volt képben soha a legjobb dráma kategóriájában, az idei Mad Men-nevezések közül pedig meglehetősen váratlanul pont a jelmezeket hagyták ki (a sorozat történetében először), amiben valóban korszakalkotó a sorozat?

Az egyéni érdekek, a tendenciózus nevezések, a blogok és szaklapok által felkapott és agyonsztárolt sorozatok (pl. Csajok, Downton Abbey) viszont olyan értékes darabokat szorítanak ki a legnagyobb tévés elismerés mellől, amiket vétek mellőzni. És erre most hiába idézzük a Drót egyik legjobb sorát (It's all in the game), azért ez még elszomorító.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2012.07.23. 12:48:28

és akkor a Killing-ről ne is beszéljünk. Mintha eldöntötték volna, hogy akkor van pár sorozat, amit nem szerethetünk, hiába baszott jó egyébként...

nah mindegy, kár bosszankodni. egyre kevésbé érdekel az emmy, mondjuk sosem néztem sem élőben, sem felvételről sem ezt, sem a filmes díjkiosztókat, helyette inkább nézek valami filmet, sorozatot.

mad men meg tényleg csak rutinmeló, nem értem miért kell lényegében ugyanazért ugyanazt évről-évre díjazni. pedig szeretem a sorozatot, de ez már sok. a többiről meg inkább nem fejtem ki a véleményem...

Sikamlós Jim DiGriz 2012.07.23. 12:49:04

A Justified-rajongók ráadásul tutira vették, hogy Neal McDonough nem csak hogy jelölve lesz, de díjat is kap, mert elképesztő volt, amit művelt. Fura, na.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2012.07.23. 12:58:09

"kötelező érvényűnek tekinti a Mad Men jelölését, amiből le merem fogadni, egynél több évadot egyikőjük sem látott"

Hát, ha a magyar tv-n múlna, simán fogadnék rá! :)

fran7 2012.07.23. 13:06:16

sixxnek adok egy plusz jó pontot, bár nem kedvelte meg a Doctor Whot, mégis tudja, hogy jó sorozat. Tán az Emmyt odaítélőknek is így kellene gondolkozniuk.

Rácz Stefán Tibor 2012.07.23. 13:29:14

Én nem is igazán értem azt, mit keres a Downton Abbey a jelöltek között. Igen, minőségi meg jó, azzal nincs gond, de angol sorozat. Most azért jelölhették, mert hiába angol, a PBS adja?

Ennyi erővel ha a PBS leadná a Hacktiont (:D) akkor azt is jelölhetnék dráma kategóriában? :D

automaton_aliza · http://antiquefashioncompany.blog.hu/ 2012.07.23. 13:33:08

Magánvélemény: Matthew Gray Gubler is megérdemelne legalább egyszer egy jelölést mellékszereplőként (ha már Patinkin végre kap). Valóban fájó, hogy amíg a Sherlock nem tudja megütni a Doctor Who szintjét (főleg az előző évadokét), addig simán kap jelölést, amíg a Doctor Who semmit, pedig nem hiszem, hogy az USA-ban semmi kultusza és nyoma nincs a sorozatnak.

saks 2012.07.23. 13:35:47

Én azt nem értem valahol, hogyha mindenki tisztában van vele, hogy ez a díj sem csak tisztán a "teljesítményt" veszi figyelembe, akkor miért van olyan nagy presztízse? A nézettség az igazi fokmérő, nem?

nathalie 2012.07.23. 13:47:14

Hirtelen azt hittem semmivel nem fogok egyetérteni... A House jelölést ugyanis én egyáltalán nem hiányolom. Értem, hogy több évados teljesítményt is lehetne díjazni, de ugyanakkor annyira rosszak voltak az utolsó évadok, hogy hát mégsem értem...
A Mad ment meg az egyik legjobb most futó sorozatnak tartom és szerintem nagyon megérdemli a jelölést, főleg azért mert a színvonal egyáltalán nem csökkent ennyi év után sem, ami elég kevés sorozatról mondható el. Jon Hamm pedig szerintem egyáltalán nem ugyanúgy alakítja a karaktert, sőt ebben az évadban teljesen mást hozott mint az előzőekben.
Mandy Patinkin pedig a közelében nem volt véleményem szerint a két főszereplő alakításának a Homelandben.

Ezekkel nem értettem egyet, aztán a többivel igen :) Egyedül a SoA-hoz nem tudok hozzászólni, mert azt nem nézem, nem láttam belőle egy részt sem (szégyen). Nagy fájdalom FNL, Oz, Drót, BSG. Érthetetlen ezek hanyagolása. Justifiedből a fél stábot belehetett volna rakni.Downton Abbey szerintem azért van túlértékelve, mert angol vagy nem tudom, mindenesetre egy jó sorozat, de a második évad már egyáltalán nem volt akkor nagy szám. Csajokba belenéztem, de érthetetlen számomra az örömóda.

TorrenteXY 2012.07.23. 13:57:41

A Mad Mennel végülis nem lenne baj szerintem, mert évről évre hozza azt a szintet amit az elejétől, bár tény, hogy már nem olyan friss mint az első évadokban. De ennyi erővel a Breaking Badet se kéne jelölni. Inkább a Boardwalk Empire az, ami nagyon kilóg a dráma kategóriából, igaz, a színészek nem is kaptak jelölést Buscemi kivételével.

Engem sokkal jobban zavar a komédiák kategória, pl. a 30 rock vagy a TBBT bármilyen jelölése. Teljes mértékben elfáradt, humorból kifogyott szériák, érthetetlen, hogy a jelöléskényszer miatt ott vannak még. A Girls az érthetetlen, bármiféle jelöléssel.

Az animáció kategóriába se sikerül beletalálni a minőségi anyagokat. Az Archer nem értem, miért nem tudott bekerülni, mikor a Bob's Burger igen, ami a maga nemében egy enigma, egy nézhetetlen valami.

Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2012.07.23. 14:42:35

Hannah Montana / Miley Cyrus jelölését is hiányolom...

@TorrenteXY: a TBBT jelölése ellen személyes kedvencként nincs kifogásom amúgy. A Downtown Abbey nézhetetlen, a Doctoros sorozatok (House és Who) jelölése egyaránt hiányzik, oké, hogy kifulladt a végére, de azért 8 és 11 évad alatt tettek már annyit az asztalra, hogy egyet adhattak volna.

Megnéztem a Dallas 2012 pilotot :) hm.

nathalie 2012.07.23. 14:47:55

@Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke:
tetszett? :) A dallas.

TBBT valamikor a nagy kedvencből átcsúszott a nézhetetlen kategóriába.

hardw 2012.07.23. 14:52:17

jó bornak nem kell cégér, így aminek adnak, azt csak emmy-vel lehet eladni. nyilván túlzás, de az oscar is max arra jó, hogy "annyira rossz nem lehet".

mindent a pénz mozgat:D

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.07.23. 15:02:23

a Rescue Me tényleg fájó pont... és egyben érthetetlen is!

pitaa 2012.07.23. 15:08:05

a TBBT sikerre vitele egyértelműen csak a sorozat tönkretételével lehetséges, az elején rétegsorozat volt rétegtémákkal, de ahhoz, hogy tömegek nézzék olyan elcsépelt klisék kellenek mint a többi mainstream sitcomban: esküvő, házasélet és gondolom hamarosan jön wolowitzék gyereke is, meg persze kell egy kutya is...

Sadist 2012.07.23. 15:34:45

Örülök, hogy az itt felsoroltak közül csak a House-ból láttam pár évadot, a többiről pedig még csak nem is hallottam.
Kinek van ideje ennyi sorozatot végignézni?

loopketa 2012.07.23. 15:37:10

A Girls az egyik legrosszabb sorozat, amit valaha keszitett az HBO, elkepeszto, hogy mennyire nyomjak.

Ez az "irta, rendezte es a foszerepet jatsza" Woody Allen ota senkinek sem jon be.

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2012.07.23. 15:52:31

Nekem a szilikon-botox kategória hiányzik az Emmyről.

manmachine · http://nagykrisztian.com 2012.07.23. 15:55:06

Bár számomra a Doctor Who 6. évadjában kicsit sok az ismétlődő elem, tévéfilmes közegben butaságnak tartom nem értékelni ezt a sorozatot. Rengeteg energia fekszik benne, és sok jó színész munkája.

Mr. Maki 2012.07.23. 16:04:48

A Friday Night Lights minden egyes szereplojenek lehetne kb Emmy-t adni, mert annyira jol jatszottak a keraktereiket.
Es ki merem jelenteni, hogy az utobbi evek egyik legjobb dramaja volt.
De ez az en velemenyem.

Nem ertem miert impotens majmok dontesetol fugg, hogy ki kap es ki nem dijat.

Senkihaziak kezeben van a filmszakma is tudjuk jol.

Vektor. (törölt) 2012.07.23. 16:25:02

Már megint a véget nem érő kritizálás. Mikor fogják fel végre, hogy az Emmy (és az Oscar) nem az emberek véleményét tükrözi, hanem a szakma sznob elitjének az ízlésvilágát. Ez csupán egy játék, ahol lehet szurkolni a kedvenc sorozatainknak, vagy tippelni a győztesekre. Az Emmy a Televíziós Akadémia díja, az övüké, és a nem miénk, hadd legyen rá joguk, hogy ők döntsék el, mi tetszik nekik. A nézőknek ott a People's Choice, a kritikusoknak a Critics' Choice, a külföldi újságíróknak a Golden Globe. Mindenki számára legyen a saját véleménye az értékmérő, és ne mások díjátadója.

manmachine · http://nagykrisztian.com 2012.07.23. 16:32:07

@Vektor.: Az alapelve kikezdhetetlen annak, amit írsz, csak egy ilyen ranggal rendelkező díj odaítélése mögött felelősség is van. A népszerűségen és a nézettségen keresztül hatással lehet a sorozat további sorsára, pénzügyi támogatására.

A Nobel-díj odaítélése sem a faluközösség rendezvénye, mégis furcsán néznél, ha Pákó kapná az irodalmi kategóriát.

fran7 2012.07.23. 16:50:30

@Vektor.: Nem mintha nem lenne igazságtartalom abban, abban amit mondasz. De az ilyen sznobnak tűnő szavazások adhatnák a lehetőséget a sorozatnak, mint filmművészeti ágnak, hogy ne csupán szórakoztatásnak tekintsék, hanem valódi művészetnek. Szerencsére az ilyen bizottságok elérik, hogy soha ne válhassanak azzá.
Elég ha arra a fotóra gondolunk, ami volt itt a blogon a Girlsről. Mindent elárult erről az üzletágról. Csak üzlet. :(

billy reed 2012.07.23. 17:20:28

Nagyon jó kis összefoglalás. Minden benne van,amit erről a bohóckodásról tudni lehet.

Maga a jelölés is úgy megy, hogy a nevezők 2-2 epizódot néznek meg minden sorozatból...nem az egészet, tehát gőzük sincs arról, milyen is az.
No comment.

Ha csak a Girls esetét vesszük: mindössze 10 epizód ment le, az is most pár hete.
Hogy lehetne ugyanolyan /sőt eszerint jobb/ teljesítmény, mint a 8 évados House /176 epizód/ vagy az ősszel 7. évadát kezdő Doctor Who /82 epizód+ a special részek/, a The Wire / 60 epizód/ esetleg a 6 évadot megért Oz /56 epizód/?

Szánalom.
Hál' Istenek az igazi rajongók pontosan tudják mi a jó, és nézik is.

Jester 2012.07.23. 17:31:12

Tudom, hogy majd leoltanak, meg amúgy is sok itt a Trónok harca, stb, de Maisie Williams rohadtul megérdemelt volna legalább egy jelölést.. Elképesztő amit csinál.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2012.07.23. 17:37:27

sixx! még csak a címet olvasva az rss-ben, arra gondoltam, hogy most majd jól beszólok, hogy nehogy már egy blogger mondja meg, hogy kit díjazzanak (kicsit kekec vagyok ma, fáj a fogam)az emmyn, de végig olvasva a cikket, egyszerűen minden szavaddal egyet kell hogy értsek. :)

karnak 2012.07.23. 18:44:47

Teszem hozzá, hogy a Bossban látott szinte bármelyik színészi alakítás, nagyságrendekkel jobb, mint a legtöbb egyéb jelölté.

Nem tudom h K.G.-nél komolyabb alakítást lehet-e egyáltalán egy sorozatban elképzelni, ha visszagondolok a carnivale-ra, ott sem volt, pedig azt gondolom hogy az sem volt egy jóban-rosszban...

Ugyanakkor arra is juthatnék hogy a House stb nem jelölése egyfajta marketing is lehet, van miről beszélni.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2012.07.23. 18:55:35

A képlet viszonylag egyszerű - a Downton Abbey és a Sherlock azért (is) van ott az Emmyn, mert mindkettő az amerikai Matepiece koprodukciójában készül.

Ugyanez nem mondható el a Doctor Whoról, a Merlinről vagy egy Misfitsről, miközben ezek is fel tudnak mutatni olyan minőséget, akár színészi játékban, akár képernyőre pakolt értékben. A műfaj (sci-fi, fantasy) kétségtelenül komoly hátrány számukra.

A Downton Abbey amerikai imázsához viszont eleve hozzátartozik az, hogy úgymond remekműről van szó, amihez kellenek a díjak. Angliában egyre inkább az a vélekedés, hogy valójában egy gazdagon tálalt szappanoperára. Amitől, persze, még lehet igényes, de talán nem véletlen, hogy az idei BAFTA-díjkiosztón már nem sokat lehetett hallani róla.

Alaister Grand 2012.07.23. 19:37:46

A House egyszerű, mint egy faék: első tipp - nem, második tipp - nem, lupus - nem, harmadik tipp - nyerő. Uncsiiiiiiiii.
A Dr Who negálását is meg tudom érteni. Engem érdekelnének a sztorik, de annyira unszimpi volt eddig valamennyi doktor, hogy képtelen voltam nézni. Mind handabandázó, ugrabugráló idegbeteget játszik. Kiütést kapok tőle.

Rózsa Ánusz 2012.07.23. 19:38:53

a Louie alatt Louie CK-t kell érteni? mert az brutál szar és szánalmas. a városfejlesztési osztály nem nagy durranás, bár az tény, hogy fényévekkel jobb, mint a siralmas office. az amcsiknak nem nagy erősségük a humor, maradjunk annyiban.
Hugh Laurie-t imádom. A Fekete Viperában meg a Fry&Laurie-ban. nem értem, miért váltott egy ratyi amerikai "szuperprodukcióra", nagyon kár érte...

Rózsa Ánusz 2012.07.23. 19:42:11

ja és Michael C.Hall pedig fantasztikusan alakítja Dextert,megérdemli a díjat.(bár a 6. Dexter évad elég fura volt a történet szempontjából...)

Vektor. (törölt) 2012.07.23. 20:04:33

@manmachine: Talán pár éve pont sixx (vagy valaki más az Indexen) írt arról, hogy az Emmy nincs hatással a nézettségre, és a népszerűségre. A West Wing is kaszát kapott, hiába kapta zsinórban 7 éven keresztül a díjakat és a jelöléseket. Csak elég szélsőséges esetekben menthetne meg egy sorozatot a kaszától az Emmy.

Snoopyzit29 2012.07.23. 20:27:39

Szerintem a House egy nagyon jó sorozat volt. Nekem a 7. évad is tetszett és a 8. évadban is voltak jó pillanatok, csak akkor már mindenki tudta, hogy az az utolsó évad. A Downton Abbey szerintem nem nézhetetlen - ahogy egy előttem szóló írta - egyszerűen nem az Ő érdeklődési körébe tartozik. Ezért van ennyi féle, fajta sorozat, hogy mindenki megtalálja azt, ami érdekli. A House-nak is volt rajongó tábora és Downton Abbey is meg fogja találni a maga közönségét (lásd. Büszkeség és balítélet), valamint az új Dallas-t is nézni fogják, azok, akiknek régen tetszett. Én már megnéztem 6 részt belőle. Nem azt mondom, hogy benne van a Top10-be, de engem jobban leköt, mint egy NCIS. Ez így van jól, mindenki azt nézze, ami érdekli. A díjakat sajnos sok más körülmény is meghatározza, nem feltétlenül a rajongók megítélése.

Melchi Zadok 2012.07.23. 20:34:55

a mad mant 4 rész után ejtettem, mert azon kívül, hogy tüdőrákot lehet kapni a nézése közben, rám semmilyen hatást nem tett.

a valaha volt legjob sorozat pedig a breaking bad, ezt mindenki tudja :)

qper 2012.07.23. 20:44:07

Tavaly kapott egy jelölést, de idénre is megérdemelte volna a Shameless. William H. Macy rendkívül jó alkesz benne:)

Kapitányság 2012.07.23. 20:48:49

Nem tudja valaki, hogy A Főnök-öt mikor szándékozik folytatni az RTL klub? Már nagyon időszerű lenne az 5. évad leadása, kb tavaly ilyenkor adták a 4.-et.

Moria 2012.07.23. 21:03:13

@Alaister Grand: Egyet kell veled ertenem. A Doctor House 160valahany resze ugyanarrol szolt, jott valami bihetetlen beteg, aztan House csapata dobta fel a kulonbozo betegsegeket, amiko kozul egy sem jott be, majd House az utolso ket percben megoldotta az esetet az o hatalmas "zsenialitasaval". Elso evadban ez meg elment, de nyolcban?

Moria 2012.07.23. 21:13:27

@Alaister Grand: Christopher Eclesston es David Tennant is egy nagyon jo Doktor volt szerintem, viszont Matt Smith-t nem kedvelem annyira. Akkor mar inkabb a Ki vagy Doki, mint a Doktor House...

O86 2012.07.23. 21:48:18

@automaton_aliza: Így van! Matthew Gray Gubler simán kaphatna díjat, de én egyébként is hiányolom a Gyilkos elméket a jelöltek közül.

Stringer 2012.07.23. 21:48:28

Ahol valódi morális kérdéseket feszegetnek, és nem csak trendi-pisziáterkedés megy, azt nem igen szokás értékelni. Ez van. Sajnos.

dean23 2012.07.23. 22:49:46

A The Killing egyetlen egy jelölést se kapott. Ez a Tévéakadémia pont annyira ért a jó jelöléshez, mint a mi kuszaszem Gyurink a kiszámítható költségvetés készítéséhez!

Neoprimitív 2012.07.24. 07:54:46

@Moria, @Alaister Grand: Ezen az alapon a Law & Order: SVU és Mariska Hargitay sem kaphatott volna soha jelölést (pláne nem nyerhetett volna), ez ugyanis nem hiba, hanem a procedural sorozatok alapja.
Mellékesen sixx Hugh Laurie színészi alakításának a díjazását hiányolta, nem a sorozat változatosságának az elismerését - szövegértés.

@Vektor.: A legtöbb sorozat nem ér meg hét évadot, a pénzek újratárgyalási metódusa miatt pedig alig van, amelyik a 8. után is megmaradna, szóval egy hét évad után befejezett sorozatnál nehéz azt eldönteni, hogy az előző években mekkora hatása volt a túlélésére a díjaknak.

2012.07.25. 18:14:04

The Killing? Joel Kinnaman? Jason Isaacs (Awake)?
süti beállítások módosítása