Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Kicsit befutott sztárokat is keresnek a Voice-ban

2012. július 10. 00:16 sixx 50 komment

voice_TV2logo_text_with_hand_red.jpgAmikor az ember elmegy egy castingra, azaz szereplőválogatásra, azt várja, amit általában ilyenkor szokott kapni, kis fejetlenséget, rengeteg jelentkezőt, skálázó és egymást méregető énekeseket és így tovább. A Voice azonban más típusú műsor, mint a többi hozzá hasonló, nincs olyan nyüzsgés a Mafilm-udvaron, mint azt megszoktuk, senki nem bikucsunájozik, és nem láttunk Szíj Melinda-szatyros jelentkezőket sem. A Voice-ot ugyan tehetségkutatónak aposztrofálják, de Ökrös Gergely, a Tv2 új kreatív vezetője, egyben a produkció atyaúristene szerint ez a műsor ott kezdődik, ahol a többinek vége van.

"A The Voice nem tehetségeket, kiforratlan hangokat vagy reményteljes fürdőszobai énekeseket keres, hanem olyanokat, akik már elértek valamit, akik tudják magukról, hogy tudnak énekelni. Az ideális jelöltünk épp ezért nem a 14 éves tündibündi kislány, hanem a 25 évet már betöltött, kész énekes." A műsor egy olyan, többfordulós énekverseny, aminek tévés adásait három jól elkülöníthető szakaszra lehet bontani, és amiben (elméletileg) szigorúan csak a tehetség és nem a külső, az eladhatóság határozza meg, ki nyer.

Az elején csak a hang számít

Az első kör, az úgynevezett Blind Audition, vagy vak meghallgatás az, amiről a formátum elhíresült, a zsűritagok, akiket esetünkben a rendkívül szerencsétlen Mester titulussal illetnek, a színpadnak háttal ülve hallgatják a produkciót, amit a jelentkezők a hagyományos tehetségkutatóktól eltérően nem acapella, azaz zenekari kíséret nélkül, hanem egy külön erre a műsorra összeszedett zenészekből álló együttessel közösen adnak elő. Amennyiben a négy zsűritag egyikének megtetszik a hang, megnyom egy gombot, és a széke megfordul, az énekes pedig az ő csapatába fog tartozni. Ha többen is megfordulnak, az énekes választ Mestert magának.

"Ez a harmadik generációs viszony az énekesek és a zsűri között. Az elsőben bejön a delikvens, énekel, a zsűri meg véleményt mond, ilyen például a Megasztár, a Csillag születik vagy az American Idol. A másodikban a jelentkezőket életkor vagy valamilyen más elv alapján csoportokba sorolják, a csoportok munkáját pedig egy-egy zsűritag felügyeli mentorként - ez az X faktor. A The Voice-ban a zsűritag (avagy Mester) választ, azt a hangot, amivel együtt tud dolgozni, ami belefér az elképzeléseibe" - magyarázza Ökrös, miközben a negyvenfokos melegben a meghallgatás helyszíne felé ballagunk.

Az ajtó előtt az egyik szerkesztő éppen egy ismerősnek tűnő jelentkezővel beszélget. A srác az X Faktorban is elindult, és pont erről egyeztetnek, a Tv2 ugyanis nem szeretné, ha a Voice meghallgatására érkezőket otthon egy ügyvédi felszólítás várná. "Mindenkitől megkérdezzük, hogy vett-e a részt másik tehetségkutatóban, és ha igen, meddig jutott. Ha például bekerült a tévés szakaszba is, akkor más szerződése van, mint az első körben kiesett jelentkezőknek, bár, hogy pontosan melyikben mi van, azt nem tudhatjuk" - mondja a szerkesztő. A srác gondolkodik egy kicsit, nem jut eszébe, mi áll a szerződésében, de otthon biztos van egy példány valahol. Jó, mondják neki, akkor tessék hazamenni és elhozni, addig nincs értelme a meghallgatásnak.

Rock a nevem

Odabent hat-hét jelentkező ücsörög, egyiküket azonnal felismerem, egy ismert magyar rockzenekar frontembere, és azért jött el a Voice-ba, mert megkeresték. "Elsőre nemet mondtam nekik, elég sok vesztenivalóm van úgy, hogy egy beállt karrierből szállok be a műsorba. Aztán megbeszéltem a zenésztársaimmal, és úgy döntöttünk, a zenekarnak sem rossz reklám, ha bekerülök a tévés adásba." A direct casting, azaz az énekesek közvetlen felkutatása a The Voice-ban az egyik nem titkolt elem, még a műsor felvezető szlogenjében is szerepel. "Mi büszkén valljuk, hogy mi igenis, megkeressük azokat a hangokat, előadókat, akik jók lehetnek, akik a mai napig igyekeznek kitörni, de nem jön össze nekik a kiugrás. Nem baj, ha van lemezük, sőt, akkor már egy csomó dolgot nem kell nekik elmagyarázni - a korábbi tehetségkutatók jelentkezőinek néha a kontroll használatától kezdve a színpadon való éneklésig mindent el kellett mondani. A profiknak nem kell, ők pontosan tudják, mit és hogyan tudnak énekelni."

A tehetségkutatókban persze nem mindenki azt énekli, amit szeretne, amikor erről kérdezem az ismerős rockénekest, bólogat is egy sort. "Én mondtam a szerkesztőnek, aki felhívott, hogy nem fogok 50 Centet énekelni, mert nem az én stílusom, és nem is érdekel. Rockzenész vagyok, ebben a műfajban dolgozom már évek óta, nem akarok mással előállni." A direct casting során a szerkesztők több száz énekest kerestek meg, ennyi bevallottan így kiválasztott induló egyetlen magyar tehetségkutatóban sem volt még. Arra is ügyelni fognak, legalábbis erről biztosították az Indexet, hogy a műsor ne menjen át egy nosztalgiaparádéba, amiben mondjuk a méltán elfeledett Shygyz tagjai próbálnak ismét reflektorfénybe kerülni.

Profik vs. amatőrök

Az is érdekes, hogy milyen üzenete van annak, hogy egy tehetségkutatóba kifejezetten nem kezdőket keresnek, milyen hatással lesz ez az interneten jelentkezőkre. "Az ideális szereplőgárda fele fele arányban áll profikból és tehetséges amatőrökből" - mondja erre Ökrös. "Nem akarunk elriasztani senkit, de nálunk a tévében nem lesznek önjelölt, de vicces énekesek, mert az ilyen jelentkezők az első körben mind kihullanak." A vak meghallgatások során kialakult csapatokkal a Mesterek külön külön foglalkoznak, mindenki a saját jelöltjeivel. Ezt hívják Battle Phase-nek a sorozat igen alapos, minden apró részletre kiterjedő kézikönyvében, a sorozatbibliában. Ebbe a szakaszban a Mester kiválaszt egy dalt, amit a párokba osztott énekesei előadnak, és ő dönti el, ki jut tovább. A harmadik etap az élő adásoké, ezek során a Mesterek versenyzői már egymás ellen küzdenek, a közönség pedig a szokásos sms-szavazásos módszerrel dönt, ki jusson tovább.

Legalábbis ez áll az eredeti formátumban, amin viszont lehet változtatni. A hollandok nagyon alapos formátumgazdák, mint kiderült Ökrös Gergely szavaiból. A vaskos sorozatbibliában mindent meghatároznak, a színskálától a logó méretén keresztül a zenekar összetételéig. A Mesterekről is pontos leírás olvasható benne, aminek megfelelően a producerek már felvették a kapcsolatot pár emberrel, de neveket nem akartak említeni. "Majd ha aláírják a szerződést, akkor azonnal bejelentjük, addig viszont felesleges nevekkel dobálózni." Annyit sikerült megtudnunk, hogy vagy 2 nő - 2 férfi, vagy 3 férfi - 1 nő felállású lesz a zsűri. A bulvárlapok információi szerint a Tv2 Ákossal is tárgyal, de ezt a készítők nem kívánták kommentálni. Ebből már be lehet lőni, milyen kaliberű ítészeket keresnek a magyar műsorba -  az amerikai kiadásban Christina Aguliera és C-Lo Green, a britben Tom Jones, az ausztrálban Seal a húzónév.  

Fiatal, de sikeres formátum

"Fiatal, kétéves műsor a The Voice, ehhez képest már 45 országba adták el a formátumot és 27 helyen megy is a tévékben. Természetes, hogy odafigyelnek a műsorra, de ezt nem úgy kell érteni, hogy a kezünket fogják, nem telepszenek a nyakunkra, csak segítenek. Ha valamit meg akarunk beszélni, rendelkezésre állnak, és vannak kötelező egyeztetési pontok is." A Tv2 jobban is teszi, ha hallgat a hollandokra, akik a formátumot az amerikai piacon is árgus szemekkel figyelték, pedig ott aztán tényleg értenek a műsorkészítéshez. Ezzel persze nem azt akarjuk mondani, hogy itthon nem, de ha megnézzük, a Tv2-nél hány saját gyártású műsor bukott, valahol érthető az óvatosság a hurráhangulat láttán.

A Megasztár sorsa sem pecsételődött meg, legalábbis a Tv2 szerint, mivel a két műsor nem ugyanolyan, mondja Ökrös. "A Megasztár egy kiforrott, bevált formátum, egy jó brand, amiben a népmesék válnak valóra ugye, a The Voice pedig inkább a nagy lehetőségről és a profizmusról szól. Nem lehet kizárni, hogy egyszer akár egymást követve futnak majd a csatornán." Azt, hogy a The Voice mikor kerül adásba, a Tv2 egyelőre nem kommunikálja, tippünk szerint ősszel mindenképpen elindítják, de hogy melyik napon,az nagy talány, ugyanis az X Faktor iparági információk szerint két este kerül majd adásba – arra pedig mindenki emlékszik, mi történt akkor, amikor az RTL Klub műsora a Megasztár ellen futott (segítünk: a Tv2 másik napra költöztette a tehetségkutatót).

A Tv2 nagyon sokat vár a műsortól, amit a holland gyártótól még akkor vettek meg, amikor a formátum minden helyi inkarnációja agyonverte a konkurencia saját énekes tehetségkutatóit. Emiatt persze nagy a nyomás a Tv2-n, de a készítők és a holland licensztulajdonosok nagyon bíznak a sikerben. A készítők között, talán pont azért, hogy minden stimmeljen, két egykori RTL Klubos szakember is helyet kapott, Wágner Tamás producer és Deák Viktória főszerkesztő, akik három Csillag születiket és két X Faktort csináltak végig, azaz pontosan tudják, mitől lehet sikeres egy tehetségkutató Magyarországon. Amikor a siker garanciájáról kérdeztük, Ökrös Gergely azt válaszolta, hogy a formátum és a stáb a zálog. "Ez nem egy kísérlet, hanem egy pontosan és jól működő gépezet, amihez megtaláltuk a megfelelő embereket. Mindenki, aki a produkcióban dolgozik, többéves tapasztalattal bír az ilyen műsorok készítése terén, tudják mi a dolgok, és hisznek is abban, amit csinálnak. " Ha csak a készítők lelkesedéséből indulunk ki, akkor a The Voice a Tv2 őszének egyik legsikeresebb műsora lehet.  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DeToXXX 2012.07.10. 01:12:12

egy újabb műsor amit nem nézek :P

bruttó tömeg 2012.07.10. 01:43:56

@DeToXXX: mert aztán nagyon érdekel mindenkit, hogy te mit nézel meg mit nem.

Amúgy miért nem fordítják le a címét? "A hang" nem is hangzana rosszul.

bergerdaniel · http://ujkurir.blog.hu 2012.07.10. 01:49:59

Tehetségkutatókat gyakran néző ismerősöm szerint egy baj van ezzel a műsorral itthon: pont az, hogy ez a csatorna csinálja. Én magam pedig hajlok arra, hogy ha tényleg Ákos lesz a húzónév, a műsor maga akkorát bukik, mint az ólajtó, mert Ákos elnagymenőzenészezi az egészet.

Macko 2012.07.10. 02:20:29

@DeToXXX: Leszarom, hogy mit nem nézel.
Negatív paraszt

blasiusii 2012.07.10. 02:28:20

profi vagyok, de a médiaérték miatt jelentkeztem - ahogy eddig tájékoztattak, ne aggódjatok, megint ott lesz boldog-boldogatalan..

eLzsÉ 2012.07.10. 02:34:03

Az ausztrál csaj teljesen hamis, az angolban az első, a rasztahajú néger szintén, eddig jutottam.
Egyikért sem adnék egy forintot sem, aztán úgy pörögtek a Mesterek, mint a búgócsiga.

Az ötlet jó lenne pedig, de ha mindenre bepörögnek, akkor mitől lesz ez más, mint az X-faktor?
Meg a TV2 automatikusan el is bassza, tehát?

rizla 2012.07.10. 02:37:07

a tv2 nyilvánvalóan a közelében nem lesz vele a csillag születiknek, a való világnak, vagy a szombat esti láznak. ez a műsor láthatóan igényeskedik, profiskodik, az ELIT akar lenni, még a név is angol, szóval az egész rideg és arrogáns lesz az átlagprolinak. és tulajdonképpen jogosan, mert mi értelme a tehetségkutatásnak, ha nem népmesei? külföldön, fejlett popkultúrával bíró országokban még csak-csak, de itt? és ki lesz a zsűri? aguilerával, meg hasonlókkal biztos el lehet adni a műsort, de itt még egy darab ákos is kevés lesz. rajta kívül pedig nincs popsztárunk (esetleg lukács, de hát ő mit is keresne egy ilyen műsorban, jól nemet is
mondott).

a big brother is egy jobb, letisztultabb formátum volt, mint a való világ, aztán a tv2 végül azt a versenyt is elbukta. most is bukni fog. ha naiv lennék, azt mondanám, hogy azért, mert nem elég cinikus, de hát a tv2 nem az igényes televíziózás nagykövete, készen meghalni az elveiért, csak a két pénzcsináló adó közül a kevésbé tehetséges.

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 03:09:09

Licenc lesz az a licensz.
(Mert a németből vettük át, nem az angolból. Ahogy a standard is standard, és nem sztenderd, stb.)

@berger90:
Ákos tutira nem vállalja el.
Ákos ugyanis profi, ami azt jelenti, azt is tudja, mi nem állna jól neki.

Nem véletlenül nem ment le kutyába aprópénzért eddig sem egyik tévénél sem, mint mondjuk Nagy Feró vagy Ganxta Zoli - nem korcsolyázott, nem táncolt, nem főzött, nem vett részt idióta játékokban stb., pedig tutira felkérték.

És ez független attól, hogy szeretem-e a zenéjét vagy nem (nekem történetesen nem a világom, de nem tekerem el a rádiót, ha Ákost játszanak).

bogijoe 2012.07.10. 07:16:37

Kicsit pontosítanék idelentről. Az asztrál győztes, Karise Eden, és nem a belinkel vak kislány, nem volt kiforrott profi www.youtube.com/watch?v=L-QdjnA2vtI
Egyébként 19 éves, legalább 20 otthont megjárt fiatal lány. A hangja viszont nem semmi. Szerintem az eddig látott tehetségkutató versenyek közül, messze a legjobbat láttuk. Ja, és a döntő utáni héten piacon volt a megigért lemez, ami két hét alatt 80000 példányban fogyott.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.07.10. 07:18:11

@bogijoe: nem írtam, hogy az ausztrált egy vak nő nyerte sehol. mit kell pontosítani?

bogijoe 2012.07.10. 07:25:57

@bogijoe: Rosszul fogalmaztam. A cikkben nem volt szo rola, hogy a vak kislany nyert volna, de az igazsag, hogy az o hangja fenyevekre volt a Karise-tol. Jobb lett volna talan rola egy link. Egyebkent kivancsi lennek, milyen egy s mas egzotikus orszagban a Voice.
De...No worries

Kutchek (törölt) 2012.07.10. 08:34:16

@bruttó tömeg: "A hang". Egy rakás hangemberrel:)

brand_boy 2012.07.10. 08:35:14

Ennyi istenáldotta tehetség ebben a tízmilliós országban nincsen,min amennyit a Tv2-nél szeretnének.
Az újabb ilyen műsorok ezen fognak megbukni.Már a harmadik megasztár győztes is "import" volt(bár magyar alapanyagból). A kettőből Caramellen kívül húsz év múlva senkire nem lehet majd emlékezni.De az egyből is csak a győztes nevére, meg talán Gáspár Lacira.
A legkínosabb akkor is az volt,amikor valamelyikbe idehoztak egy angol négert, valamiféle politikai korrektség jegyében.
Kb. olyan volt a feelingje, mintha UFO-t látnának a stúdióban, és mi is ezzel az érzéssel néztük az adást.

Samott 2012.07.10. 08:46:14

Tok mindegy kik indulnak, a zsurin es a musorvezetokon fog elbukni a dolog. Ha a szokasos tv2-es nepsegbol valasztanak akkor szinte biztos. Ha sikerul lecserelni az elhasznalodott arcokat akkor lehet eselyuk.

Livius 2012.07.10. 09:15:28

Seal sárgára lakozott körmökkel? wtf?

monyon le 2012.07.10. 09:16:36

@Samott:
Teljes mértékben egyet értek véleményeddel, hiszen ennek a műsornak a "húzó ereje" maga a zsűri. A Zenei prod.; énekesek, akik már annyit tettek le az asztalra, hogy hitelesen képviselhetnek egy felfedezendő énekest!
A hazai műsorba kiket fognak beválasztani mint zsűritag? Egy kezem sem tudom megszámolni azon zenei profik számát, kik is érdemesek lennének a műsorhoz.
Amennyiben ismét egy Mester T., vagy Rakonczai V. féle negédes "okos zsűritag" kerül a képernyőre , biztos bukást jósolok ennek a műsornak is.

goodjohnwin 2012.07.10. 09:25:58

azért annak is van szimbolikája, hogy Ákos pont egy RTL-es műsorban jelenti ki, hogy nem fog mesterkedni a TV2-nek: www.origo.hu/teve/20120709-akos-nem-megy-a-tv2re.html

Kutchek (törölt) 2012.07.10. 09:27:43

Lehetne végre egy tehetségkutató, ahol pályakezdő esztergályosokat, ácsokat, villamosmérnököket fedeznek fel.
Lehet több haszna lenne mint évi 30 percembernek....

blablabla123 2012.07.10. 09:35:54

ha a tv2 csinal valamit,az 95%+ bukás.meg hova a faszomba van évente 3-4 tehetségkutató egy 10m országban?a zsűrinek meg majd berakják a nagy megasztárokat

MissX 2012.07.10. 09:43:14

ez most azt jelenti, hogy akar kiralyLnorbi horgeset is ujra hallhatjuk? vagy zamboarpY is megjelenhet? vagy ok mar a nagyon befutottak koze tartoznak?

blablabla123 2012.07.10. 09:44:55

@Kutchek: angliában a BBC készít ilyen műsorokat már régóta.Pl.:young mechancic of the year,young butcher of the year,young chef of the year,young gardener of the year
Mondjuk ott megbecsülik és nem ciki a kétkezi munka.Itt meg az ingyenélés a menő

Transylvanianmixedgrill 2012.07.10. 09:55:32

Nálam egy igazán szakmai zsűri ott kezdődne, hogy Charlie vagy Demjén. Viszont sajnos ez a két figura nem igazán "kameraképes", ha teccenek érteni, mire gondolok...
Ami pedig a tv2-t illeti: amihez hozzányúlnak, abból perceken belül bukás lesz, és az ok nagyon egyszerű: a tv2-nél bármilyen licenszt felülírhatnak a haveri kapcsolatok. Mondhatnám: a tv2 egy szűk, belterjes, jól ismert arcú haveri kör játszóháza, és ezekhez az arcokhoz minden körülmények közt ragaszkodik maga a haveri kör, még akkor is, ha közben tönkreteszik a műsort. Kétségem sincs afelől, hogy a jól ismert, és ezerszer látott és ismert tv2-s arcok fognak most is visszaköszönni, csak most pepitában.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.10. 10:10:15

@Transylvanianmixedgrill:

Még annyit az egészhez, hogy tőlem aztán lehet bármilyen bombasztikus zsűris, bármilyen bombasztikus hangokat felvonultató, bármilyen látványos tehetségkutató, a műsor alaplényegét unom már, és remélem ezt olvassák a tv2-nél is:
UNOM a karaoke-sztárságot
UNOM az ismert slágereket, a kockázatmentes könnyű, agyoncsépelt könnyűzenét
UNOM hogy a műsort követően egyik pillanatról a másikra eltűnnek a süllyesztőben az énekesek
UNOM hogy nincs is más művészeti formai ebben a világban, csak az éneklés, amiben dönmping jelleggel meg kell találni az aktuális (pop)sztárt.
UNOM, hogy nem új dalok és zeneszerzők versenyeznek, hanem csak az előadók.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.10. 10:26:10

"Mi büszkén valljuk, hogy mi igenis, megkeressük azokat a hangokat, előadókat, akik jók lehetnek, akik a mai napig igyekeznek kitörni, de nem jön össze nekik a kiugrás."

Szóltak Mester Tamásnak is? Az tök jó lenne két okból is.

1., Remélhetőleg nem kerül a zsűribe.
2., Végre megtudhatnánk, h miért is ült annyit a zsűri székében, mert én speciel a Császár Előd féle Altass el (vagy mi volt a címe) dalon kívül semmit nem hallottam tőle.

szanalmas 2012.07.10. 10:35:57

Nem kell ezt cifrázni, celebgyárak, mert kell a celeb a magyarnak, mint egy falat kenyér! Addig se tüntet amíg ezeket a beterelt bohóckodó birkákat nézi valamelyik celebgálán!

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.10. 10:51:27

Szóval ebbe a műsorba tette a TV2 minden reményét, új kreatív igazgatóval, meg minden? Na és ha ez is megbukik?

Akkor talán végre lehúzzák a rolót. Az a baj ezekkel, hogy (amint azt Mester Tamás is mondta legutóbb) itt egyáltalán nem az új tehetségek megtalálásáról van szó, hanem sztárcsinálásról. Persze, ahogyan a cikkben is lehet olvasni, itt most ezt nem is bízzák a véletlenre, mivel már "kiforrott" hangokat keresnek, de nem pont az lenne egy ilyen műsor lényege, hogy megtaláljunk valami újat, ahelyett hogy egy már meglévőt fejlesztenénk tovább?

Sosem bírtam a TV2-őt; szerintem nincsen olyan műsora, amire szívesen emlékszem vissza, az egy szem Megasztártól eltekintve anno, ahol megtalálták Rúzsa Magdit. A TV2-őn nincsenek olyan műsorok, mint például a XXI. század az RTL Klubon.

Jó, mondjuk ez teljesen szubjektív, hogy ki mit tart érdekesnek, meg olyannak, ami tényleg őt szórakoztatja, és a kereskedelmi televíziók alapból más tétel, mint a közszolgálatiak, de a TV2 még ebből a kategóriából is annak a legalja.

sixx · http://comment.blog.hu 2012.07.10. 10:56:01

@Grabbe: nem, ennek a műsornak nem az a célja, ez egy másik formátum. ha a cikk nem elég, a gugli a barátod.

ZsR 2012.07.10. 10:56:33

@bruttó tömeg: "A Hang - Magyarország hangja"
annyira jól sem hangzik :-/

jol_megmondo 2012.07.10. 11:04:00

Láttam részeket az angol meg az amerikai Voice-ból. Nálunk ez nem fog működni, mert:
- a sok korábbi sztárocskagyártóban elfogytak a tehetségek,
- nincsenek olyan sztárjaink, akik alkalmasak lennének "mester"-nek (énekelni is kell többször a verseny során, másrészt szakértelem kell a versenyzők kiválasztásához)
- unalmas lesz

Grabbe · http://www.hirstart.hu/ 2012.07.10. 11:12:26

@sixx: Elolvastam a cikket, és értem a műsor célját, hiszen ott mondja az új kreatív igazgató.

Akkor máshogyan fogalmazom meg: Miért nem bízunk (vagy inkább bíznak ők, a TV2-nél) abban, hogy egy teljesen kezdő énekesből is lehet akkora sztár, mint egy olyanból, aki már letett valamit az asztalra.

Hogyan is mondjam? A műsor azon céljával nem értek egyet, miszerint (szerintem) itt nem az énekesek útjának egyengetéséről van szó, hanem a pénzcsinálásról. Mint ahogyan az összes többi ilyen műsor esetében. Ez a baj, hiába egy kereskedelmi televíziócsatornáról van szó.

Nem láttad a közszolgálatin (OK, nem kereskedelmi) a "P@dtársat keresünk" című műsort? Ott új, fiatal arcokat kerestek valamilyen új műsorhoz, vagy csak kollégának, hogy majd a későbbiekben is ott tudjanak dolgozni.

Ez lenne a célja a zenei tehetségkutatóknak is (kiemelni a semmiből egy tehetséget) - ha nem lenne minden mögött ez a mocsok pénz. Sajnos ez van. De mivel a MSZ már nem "termel" eleget, most itt van helyette ez. Erről írtam.

blasiusii 2012.07.10. 12:17:51

namármost
1) az eddigi műsorokat nem nevezném tehetségkutatóknak, inkább csak showműsoroknak, nagyon pontos külföldi licensz-szel és a zsűri fülébe súgó műsorrendezőkkel, valamint a licensztulajdonosok türelmetlen helyi képviselőivel
2) rengeteg tehetség lenne az országban még - és csak ezért bízom a műsorban KICSIT (mert szerintem is el fogják rontani a zsűrivel, stb.), mert pl. Madách-, Operettszh-ban a sztárolt emberek mögött sok el nem ismert tehetség van.
3) csak az éneklésnél maradva, nagyon sok világszínvonalú opera- és jazzénekes is van az országban, csak ezek vagy nem mennek el egy ilyen műsorba, van "nem férnek bele"

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 12:49:21

@Transylvanianmixedgrill:
Charlie meg Demjén nem nem kameraképes, hanem nem hitelképes. Ráadásul előadónak is elég szar mindkettő.
(Az, hogy nálunk erre bukik a nép, csak a magyar zenei ízlés(telensége)t jellemzi.)

Nálam mondjuk olyanok lennének a zsűriben, mint Révi Józsi (már ha ismeri valaki még a nevet - egykor Dance együttes, alapító, gitáros).
Hallottam már tehetségkutatón zsűrizni (igaz, azt nem adta a tévé), minden megszólalása profi és szakmai volt.

Vagy mondjuk Németh Lojzi (Bikini), akinek szintén van füle is, nemcsak nagy szája, mint az eddigi zsűritagoknak. És a zenei szakmában is eléggé benne van.

Esetleg még olyanok, mint Szalai Tamás (Classica) vagy Fejes Zoli (Classica, Sámán).

Vagy Ángyán Tamás (Sámán, ma Németországban egy operaház hegedűse, de néha hazajön, és gitározik meg hegedül a Cool Head Klan zenekar koncertjein).

Netán Andrásik Remo, a Hangfoglalás fesztivál és a Gitármánia táborok szervezője, nem mellesleg kiváló gitáros, zenei szakíró és zeneelméleti szakember.

Persze ők nem "sztárok", legalábbis a magyar értelemben véve (azaz nulla tehetség, de benne minden szir-szar bulvárműsorban, ahol csak égetni lehet magukat, lásd az egyébként nagyon jó arc Zana "Ganxta" Zolit meg Nagy Ferót, akik leginkább megélhetési zenészcelebek már egy ideje).

2012.07.10. 12:53:38

A Tv2 már nagyon régen elcseszte, ezzel nem fogja helyrehozni.

Pont nem fog érdekelni ez a műsor sem. Soha nem fogom visszakapni a sorozataimat...:-((

muszmusz 2012.07.10. 13:07:03

Szerintem Ágnes jó zsűritag lenne. Nem olyan ismert, mint a celebek, de nagyon jó dalokat ír, zseniális énekesnő és a személyisége is sokkal érdekesebb mint az átlagos egydimenziós sztárocskáké.

xlngx 2012.07.10. 13:16:41

@eLzsÉ: Magyarorszag nem csak az az orszag ahol lassan tobb tehetsegkutato van mint tehetseg, hanem egy olyan orszag ahol mindenki ert a zenehez, es mindenkinek van hallasa.
Imadom mikor emberek megmondjak hogy mi hamis es mi nem kozben egy boci boci tarkat keptelenek elenekelni tisztan.
Esetleg arra lehetne joga a hozzad hasonlo embereknek hogy azt irjak hogy "Nekem ez nem tetszik".

xlngx 2012.07.10. 13:18:46

A musorrol, bele neztem ezekbe a kulfoldiekbe, es azert ott az nagyon sokat szamit hogy milyen zsuri tagok vannak. Nalunk ezt lesz nehez megoldani, keves az igazi jo zenesz, radasul aki meg hiteles az nem fogja eladni magat egy TV2-nek. Azert egy ha az angoloknal valaki a bbc-nek dolgozik azert az mar valami lasd Tom Jones.

Reed 2012.07.10. 13:21:25

Az angol Voice annyira 'jól' sikerült, hogy érdeklődés hiányában a teljes -műsort követő- koncertsorozatot lefújták :)

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 13:34:43

@xlngx:
Más a hallás és más az előadás. Egy csomó zseniális zenész nem tud énekelni, mert teljesen fahangú.

Olyan is van köztük jó pár, akinek mindezek mellett abszolút hallása van.

BGM 2012.07.10. 14:04:55

dr. Ez is csak egy nick:
Kár,hogy zsűritag casting nincs.
Biztos megnyernéd.
Tudsz mindent.

Shopping 2012.07.10. 14:19:18

Vicces volt látni, hogy amikor Caramel nyerte a Megasztárt, tele volt az Aréna,
most a legutóbb meg egy kis stúdióban volt a döntő, kb. 400 nézővel, akinek a fele TV2-s celeb volt...

Ez mindent elmond...

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 14:29:10

@BGM:
VAN zsűritagcasting.
(És így írják. :-)

És csak a te távlatodból tűnik úgy, hogy mindent tudok. :-)
Valójában csak sok mindent.

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2012.07.10. 14:33:35

Én mai napig azt mondom, hogy a Dalnokok Ligája volt a legjobb ilyen műsor anno. A zsűri és a fellépők is mind poénra vették és szórakoztató volt. Minden adást érdemes volt nézni.
Csak tudnám, ennyi év elteltével miért nem vágnak bele újra? Vagy ennyire már nincsenek együttesek idehaza, csak szóló énekesek maradtak?

dr. Ez is csak egy nick 2012.07.10. 14:46:02

@mykee:
Na igen.
Csak jónak nem volt jó egy kicsit sem.

(Mondjuk eleve a részt vevő zenekarok többsége is a hányinger kategória volt önmagában. Meg Fekete Laci mint zsűritag, a maga 1 számjegyű IQ-jával... Hát, ha neked ez jött be...)

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2012.07.10. 14:54:34

@dr. Ez is csak egy nick:
Mivel én szórakoztató műsornak fogtam fel, nem egy művészeti koncertnek, ezért tetszett. :-)

Fekete Laci meg érthető miért volt ott: azt a réteget is képviselte. ;-)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.07.10. 14:57:40

Mu-ha-ha

Három ok, amitől megbukhat egy ilyen műsor:
- a versenyzők
- a zsűri
- a csatorna

Nos, minden a 3 területen ritka szarul áll a TV2, ami minden külföldön sikeres műsort, sorozatot, formátumot képes volt hazavágni!

Nils. H 2012.07.10. 15:49:27

"Ebből már be lehet lőni, milyen kaliberű ítészeket keresnek a magyar műsorba - az amerikai kiadásban Christina Aguliera és C-Lo Green, a britben Tom Jones, az ausztrálban Seal a húzónév."

Hát ez az, hogy nálunk meg ki jön szóba? Szinetár Dóra, tényleg? Jajdejó. Pff. Nálunk ilyen Ördög Csipa karakterek lesznek a "húzónevek" most megmondom....

oregharcsa 2012.07.11. 22:55:12

@Transylvanianmixedgrill:

Majdnem eltaláltad, de mégsem.
Sajnos jelenleg, és az utóbbi években a bukott RTL-s "szakemberek készítik" (muhahaha) a műsort a TV2-nél, kezdve ezt onnan, hogy Árpa megjelent a csatornánál. Napról-napra egyre több ember "igazolt" a Tv2-höz(akik már sehol nem kellettek) hozva magával a sleppjét, így kifúrva az ott dolgozó eredeti Tv2-ös arcokat akik azért akkoriban letettek egy-két dolgot az asztalra.
Sajnos a hülyeség párosult itt a szorgalommal és a hozzánemértéssel,(elbaszott szerződések, hibás nem átgondolt műsorok megvétele...stb) ez meg is látszik az utóbbi 5 év műsorain.(pl XXL - 1 teljes adást ért meg) Persze rögtön mentek az egymásra mutogatások míg végül alig maradtak ezekből a rettentő nagy szakemberekből.(jöttek újabbak sajnos)
De térjünk a lényegre:
A Voice az Voice fog maradni addig amíg a Hollandok nem engedik esetleg ezt megváltoztatni, ez kötött, senki nem szólhat bele akár tetszik neki akár nem.
Zsűri:én nem tudnék jelenleg 4 olyan embert mondani aki miatt nézném a műsort, talán Ákos jó lett volna ha jönne, vagy esetleg Pierrot, de nagyon remélem nem lesz Presser és hasonló társai közül egy sem, mert rögtön halálra ítélik a műsort vele. Ide fiatalos MOST ismert/elismert énekesek kellenek a zsűribe, a többi meg meg van írva előre a licenc alapján.
Az RTL nem véletlenül rakja 2 napra a műsorát, mondhatni kissé beszartak ugyanis a Voice nagyon jó mindenhol, minden országban eddig tarolt. Tehát a lépés stratégiailag jónak tűnik, mert így esélyt sem adnak a Tv2-nek ezeken a napokon, bár elsülhet ez visszafelé is mivel a csillag születik x-faktor már lejárt lemez ez meg tök új dolog. Majd meglátjuk mi lesz...

Addig is további jó vitatkozást mindenkinek, érdekesek voltak a kommentek egy része.

Kyrax (törölt) 2012.07.12. 21:08:23

@muszmusz: én meg abban a pillanatban lennék öngyilkos, ha ő azt még vállalná is. A kedvenc énekesnőm, hihetetlen tehetséges, de nem vállalna egy ilyen kommersz műsort. Más világ.

Jó kérdés, mi lesz ebből, az alapötlet nem rossz, de szinte biztos, hogy megint egy tucatelőadó fog kikerülni belőle. Mert nekünk az kell. Túl sok tehetségkutatónk van, és azokban sem az igazi tehetségeket találjuk meg.
Az, hogy már kicsit befutott embereket keresünk, elég jó ötlet, pl. American Idolban használták is (Carly Hennessy Smithson, például, bár róla kevesen tudják, ki), lehet, hogy így érdekes emberek kerülnek be.
Ha összehoznak egy jó mezőnyt, nézni fogom, ha nem, nem.

DeToXXX 2012.07.21. 01:29:12

@Macko: színvonaladnak megfelelő lesz a műsor. gyökér! :P
süti beállítások módosítása