Megrögzött tévéfüggőként az egyik legnagyobb ellenségünk a reklám, ami megszakítja az értelmes tartalmat és megpróbálja az emberre rátukmálni a legújabb folttisztító csudaszert, amitől garantáltan nem hullik ki a macska fejéről a szőr, ha felnyalja, aztán pedig de, kihullik, mert a reklám az már csak ilyen, és kamuzik. Ennél nagyobbat nem tudtunk általánosítani, és természetesen nincs is igazunk, mert a reklámok nemcsak a tévében látott variánsokat jelentik (sőt), és azok sem mindenütt olyan szánalmasan egyformák, mint a kereskedelmi tévéinken láthatók.
A Cannes Lions International Festival of Creativity nevű fesztivált korábban Nemzetközi Reklámfesztiválként emlegették, de a mostani elnevezése sokkal közelebb áll a valósághoz, hiszen a reklámok kitalálása igenis kreatív tevékenység, mindenki kipróbálhatja otthon is. Az idei fesztiválra június 17-23 között kerül sor, számos workshop és előadás mellett több kategóriában feszülnek egymásnak a világ reklámtermésének legjobbjai. A fesztivál az egyik legnagyobb és legjelentősebb ilyen rendezvény, 90 országból legalább 9000 szakember érkezik rá, tavaly 28 000 reklámnál is többet neveztek a különféle kategóriákban.
Az egész a Cannes-i filmfesztivállal kezdődött, ami arra inspirált pár reklámszakembert, hogy saját szakmájuknak is gründoljanak egy ilyen összejövetelt. Az elsőre 1954-ben került sor Velencében, ezt Cannes majd Monte-Carlo követte, és csak 1984-ben költözött végleg Cannes-ba. A reklámok több kategóriában versenyeznek (film, média, sajtó, outdoor, cyber, promó, design, rádió, stb,) az idei döntősök között magyarok is vannak. 1995 óta megrendezik a Young Lions című versenyt is, amit a 28 alatti kreatív párosoknak írnak ki, és a fesztivál hetében kerül rá sor. A versenyzőknek ott helyben van egy napjuk arra, hogy egy print, kettő pedig arra, hogy egy videós kampányt tető alá hozzanak.
Mutatunk pár tavalyi nyertest, és majd beszámolunk arról, idén milyen trendek tapasztalhatók a reklámiparban.
nem akar az ökörcsorda legelni 2012.06.19. 12:39:50
qualiton69 2012.06.19. 13:13:07