Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Trónok harca írója attól tart, a tévésorozat beelőzi a regényeket

2012. június 18. 13:30 sixx 87 komment

George R.R. Martin a Trónok harca, pontosabban a Tűz és Jég dala-ciklus írója attól tart, az HBO tévésorozata előbb-utóbb beéri a regényfolyamot, ami meglehetősen kellemetlen lenne a jövőre nézve. Martin eleve nem egy gyors író, a ciklusban eddig megjelent öt kötetet 15 év alatt írta, de ebből a legutóbbi két rész (Varjak lakomája, Sárkányok tánca) 11 évébe telt, szóval félelme elég valósnak tűnik. Ha ez eddigi munkatempót vesszük alapul, a hétrészesre tervezett könyvsorozat hatodik darabja azt követően kerül majd boltokba, hogy a tévésorozat már a hetedik évaddal is végzett.

"Lassan írok"- nyilatkozta az HBO.com-nak Martin. "Az ilyen hosszú és összetett könyvek esetetén ez érthető. Tisztában vagyok azzal, hogy a tévésorozat közben elszáguld mellettem, és tudom, hogy tempósabban kellene írnom. Azt reméltem, a tévé kerekei lassabban őrölnek, de ez van. Drukkolok, hogy egyszerre érjünk az út végére."  Martin nem csak ezek az egy projekten dolgozik éppen, a könyv mellett a sorozat konzultáns producere és írója is, valamint egy albumon is javában munkálkodik, ami a Tűz és Jég világa címet kapta, és a könyvekben leírt helyszíneket, karaktereket, lényeket mutatja majd be, sőt, ha ez nem lenne elég, a történet előzményeiről is ír egy novellát, szóval nem unatkozik éppen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GergoV 2012.06.18. 14:30:56

Hát, azért a HBO sem pörög olyan gyorsan a megfilmesítéssel... A Tudorokból kiindulva 6-7 évadot még simán kihoznak a meglévő könyvekből. :)

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2012.06.18. 14:33:23

Na ehhez annyit, most olvastam ki az ötödik kötetet.. 1100 oldal... ügyeltem hogy a lábamra ne ejtsem a kötetet.
El nem tudom képzelni hogyan fogják ezt sorozatban megcsinálni, 10 epizódosban. 20 statisztával ? Már a harmadik kötet is több részt igényel, még meghúzva is.
És akkor még a sok kavarást és egyéb történetszálat nem is említem, kezd követhetetlenné válni kissé, még könyvben is.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2012.06.18. 14:46:39

Hát nehéz elképzelni, hogy a sorozat "elszáguld" a könyv mellett, legfeljebb utoléri. Vagy Martin majd megmondja, hogy mi a vége, az alapján leforgatnak _valamit_, Martin meg igyekszik olyanra megírni a könyvet?

exilis 2012.06.18. 15:01:25

Amilyen szarul néz ki én inkább annak drukkolok hogy tudja befejezni.

rockjano 2012.06.18. 15:02:30

Igen valszeg az lenne a jó ha egy könyv két évad lenne. De az öreg tempóját tekintve még ez sem lkesz elég.

Sokan attól félnek meg sem éri hogy befejezze a dolgot. (szerintem kicsit ráunt közben...vabn ez így, de legalább a TV ösztökéli kivsit..ja meg a pénz amit kap érte...)

tamicsko 2012.06.18. 15:02:40

Azért azt se felejtsük el, hogy az író lassan 70 éves lesz ... nem kívánom hogy így legyen, de ezzel a tempóval az is benne van a pakliban, hogy nem lesz befejezése a műnek, mer csak ...

Kudlik Júlia · http://fityiszt.blog.hu 2012.06.18. 15:04:00

én inkább azon aggódom, hogy bekrepál az öreg mielőtt befejezi és sose derül ki, hogy ki kerül a vastrónra és hogy tényleg L+R=J

Kudlik Júlia · http://fityiszt.blog.hu 2012.06.18. 15:07:54

ehhehe, jóvan, látom nem csak én aggódom emiatt

zolij 2012.06.18. 15:11:38

Martin inkább amiatt aggódjon, hogy még életében be tudja fejezni a könyveket

nemecsek ernő áruló 2012.06.18. 15:14:20

@totorohun: Ha nem sikerül, legfeljebb az utolsó évadot meg odaadják Damon Lindelofnak. :D

Angelo_ 2012.06.18. 15:14:45

Sajnos a könyvek nagyon terjengősek. A 3. kötetnél indult a romlás, a 4. kötetben alig történt valami. Az 5.-ben javult a helyzet, remélem a 6.-ra le akarja zárni, különben úgy járhat mint Robert Jordan az 'Eye of the World' sorozattal..

Attila1234 2012.06.18. 15:15:22

Teljesen biztos vagyok benne, hogy az HBO egy komplett orvosi osztaggal figyelteti az öreg minden lépését. :D Elég, ha eltüsszenti magát, és már tolják is bele a cuccost.

qwertzu 2012.06.18. 15:18:59

@nemecsek ernő áruló: A könyvsorozatot meg befejezi Kevin J. Anderson.

suo tempore 2012.06.18. 15:19:03

@Attila1234: kocognak utána a defibrillátorral :D

amúgy tényleg gáz, a 4. kötet volt a mélypont, kb 100 oldalban le lehetett volna írni, én már amúgy a 3. kötet után elkezdtem gyanakodni,h ennek nem is lesz vége soha

mtk001 2012.06.18. 15:21:20

Most járnak a 2. kötetnél és már én elolvastam az ötödiket ...
Mondjuk, ha ennyire bonyolítja, akkor még 3 kötet mire befejezi.

Kritikájj Mást! 2012.06.18. 15:23:07

Martin télleg elég előrehaladott korban van, szóval inkább az lesz a korlát ha nem fejezi be viszonylag gyorsan. Ha meg mennie kell, akkor befejezi valami tanítvány mint a Asimov Kaliban-ját.

inda2012 2012.06.18. 15:24:50

Most tényleg van valaki aki úgy gondolja, hogy ezt még két könyvvel be lehet fejezni?

Inkább arra vagyok kiváncsi, hogy mikor jelenti be, hogy 10 kötetes lesz.

Persze össze is lehet csapni a végén az egészet, de lehet látni, hogy az öregnek gőze sincs, hogy mit csináljon.

Nem véletlenül tartott a 4. és 5. kötet megírása ilyen sokáig, ráadásul ez a 2 könyv 1 könyvnek indult.

Daenerys és Jon Snow töketlekedésén valamint egy deus ex machina-n kívül semmi nem törtent az 5. könyvben.

Gandalf Garaboncias 2012.06.18. 15:27:01

A 3. könyvet még jó ötlet volt két évadra bontani, mert van benne elég puskapor hozzá, de onnantól kezdve nem kellene a későbbi köteteket elnyújtani, inkább hagyjanak ki szálakat. A negyedik és ötödik kötet így is nagyrészt időben párhuzamosan zajló eseményeket mutat...

Lezuzius 2012.06.18. 15:29:19

@Angelo_: 7 kotetesre van tervezve. Aztan lehet tobb lesz, ha menet kozben ugy erzi.

Mostantol ket evad per konyv tempoban haladnak a tvsek, szoval van 5-6eve a kovetkezo konyvre, amivel nyer meg ket evet. Tehat lesz 8eve a ket konyvre.

"I am aware of the TV series moving along behind me like a giant locomotive, and I know I need to lay the track more quickly, perhaps, because the locomotive is soon going to be bearing down on me. The last thing I want is for the TV series to catch up with me. I've got a considerable headstart, but production is moving faster than I can write. I'm hoping that we'll finish the story at about the same time... we'll see."

foxglove (törölt) 2012.06.18. 15:31:13

én meg azért aggódom, hogy a hülye sorozat a könyvírás rovására megy, minden tekintetben.

Stoney Hill Billy 2012.06.18. 15:35:18

én is aggódom, hogy megéri-e egyáltatlán az öreg, ha ien tempóban dolgozik.
bár szerintem a végrendeletében meghagyja a tvseknek, hogy mien irányban kell befejezni.

Kritikájj Mást! 2012.06.18. 15:36:34

A könyvek terjengőssége szükséges rossz. Ahogy a Jég és tűz dalának világa egyre jobban kitágult és egyre árnyaltabb lett, annál inkább szükség lett a részletek nagyobb mélységű kibontására. Első elolvasásra nagyon szétterülő a történet kb. a 3. könyv közepétől. A 4. könyv pedig az ötödikkel együtt alkot egészet.

doktor.dikhed 2012.06.18. 15:39:18

Mondjuk elég könnyű gyorsan haladni úgy, hogy lassan már minden kimarad, ami lényeges, közben meg funkció nélküli szexjelenetekkel van tele az egész.

Paladin73 2012.06.18. 15:39:25

Első gondolatom volt amikor a megfilmesítésről hallottam, hogy - "de hát utolérik hamar a könyveket".

Egyébként valahol olvastam, hogy a két(?) készítő főmókust beavatta a sztori terveibe, hogy ha netán elpatkolna idő előtt, tudják hogy akarta befejezni. Persze forrásra nem emlékszem, szóval akár kamu is lehet.

Bikli néni 2012.06.18. 15:46:15

Máshol is hangot adtam már annak a véleményemnek, hogy ez a történet soha nem lesz befejezve. Nem közvetlenül azért, mert Martin meghal, se nem azért, mert nincs ötlete a végére. Az a probléma, hogy _bárkit_ ültet a Vastrónra a végén, az olvasók jelentős hányada konkrétan elégedetlen és csalódott lesz. Egyszerűen mert mindenki mást bír, mindenki másnak szurkol (én pl. Tyriont látnám szívesen a trónon, dehát ez én vagyok :D).
A Dany-s interjúhoz gondoltam odaírni, de talán itt is helye van, hogy nekem se nem Jon, se nem Dany a kedvencem, ahogy fentebb írta valaki, mindketten "töketlenek", még ha "pozitív" (bár itt ilyen nincs) karakterek is. Na most ezek után, én pl. megsértődök, ha az infantilis kiscsaj kerül a trónra, más meg pont ennek szurkol.
Szóval _szerintem_ (minden meggyőződés nélkül) az öreg arra játszik, hogy írja-írja, aztán egyszer csak jobblétre szenderül, hogy rajta aztán ne lehessen leverni semmilyen befejezést se, mindenki képzelje oda azt, akit akar :)
(OFF, spoiler nélkül, az 5. könyvben lesz még valami izgalmas fordulat? Mert így 350 oldal után még nem rágtam tövig a körmömet... ON)

zolij 2012.06.18. 15:48:54

@Bikli néni: jah, van egy-két meglepi az 5. könyvben

VladimirDrake (törölt) 2012.06.18. 15:53:01

@suo tempore: Amikor az első Trónok harca poszt megjelent a CommentComon, én is elkezdtem gyanakodni, hogy ennek sosem lesz vége ezután..és nyertem!

VJVMan 2012.06.18. 15:53:33

A harmadik könyv eleve két évados lesz.
Szóval a tv akár húzhatja is a dolgot, mert az is csak a sorozat javára válna.

Kudlik Júlia · http://fityiszt.blog.hu 2012.06.18. 15:54:04

@Bikli néni: jah jah, lesz, még Dany-t is érdemes végigunatkozni a végéért, nem beszélve Jon-ról huhú az odabasz

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.06.18. 15:54:48

@Angelo_: ha nem is tökéletesen, de egyetértek a hozzászólásoddal. a viszonylag jól futó cselekmény a 4. és az 5. kötetben olyan mértékben lelassul és beunalmasodik, hogy lehet, 5-10 év múlva már engem nem fog érdekelni.

a mester egyszerűen túlírja. a nagydarab férfiúnak látszó nőnemű lény keresgéléseit például rendre átlapoztam. a bringa(??) vándorlásainak nagy része alulmúlta Villám Géza többévtizedes "Best of Felvágom az Ereimet" dalgyűjteményeinek unalomszintjét, pedig eddig a kategória non-plus-ultrája ez a dalgyűjtemény volt...

ha mindehhez hozzávesszük, hogy hány új szereplő kerül elő és egyre hangsúlyosabbá válnak a Westeroson túli cselekmények és azok is egyre több szálon bonyolódnak, akkor elképesztő a bonyolultság.

hozzáteszem, volt szereplő, aki a 4. könyvben kapott szerepet és egy fejezet arról szólt, hogy teljesen ismeretlen környezetben megölték a teljesen új szereplőt. azóta újabb kötet lement, de még fogalmam sincs, milyen jelentősége volt e szereplő halálának...

kezd kissé szétesni a könyvsorozat. sajnos.

Bikli néni 2012.06.18. 15:56:21

@zolij: Köszi, egyet már találtam, a hajósgyerek (direkt írom így, remélem, ez nem spoiler) személyében, de remélem, egyéb csattanók is várhatók. Mert a 4. könyvnek kb. az utolsó fejezete, a cliffhanger volt egyedül igazán élvezhető, pedig a harmadikat még le se tudtam tenni.

Bikli néni 2012.06.18. 15:57:02

@Kudlik Júlia: Na, ez már biztatón hangzik, köszi :)

Kudlik Júlia · http://fityiszt.blog.hu 2012.06.18. 15:57:54

@szenvedély S.: nem olvasol figyelmesen, (szinte) teljesen kiderült mi volt az oka annak a halálnak, és mi lett a következménye

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2012.06.18. 15:58:06

@Bikli néni: Lesz bizony jó néhány durva húzása az öregnek....

2012.06.18. 15:59:30

@Bikli néni: Nekem is Tyrion a kedvenc szereplőm, de legitimista meggyőződésem azt mondatja, hogy a trónra egy Targaryennek kell ülni. Tyrion meg lehet a tanácsadója és felvirágoztatják Westerost :-)

Egyébként miért kellene befejezni a sorozatot? A történelem sem fejeződött be, hiába álmodozott ilyenről Fukuyama. Viszont nem engedném, hogy méltatlan írók folytassák Westeros történelmét, inkább maradjon csonka, mint hogy 200 oldalas paperback folytatásokat írjanak hozzá...

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2012.06.18. 16:03:29

@nemorino: " Viszont nem engedném, hogy méltatlan írók folytassák Westeros történelmét, inkább maradjon csonka, mint hogy 200 oldalas paperback folytatásokat írjanak hozzá... "

Pedig lesz ez is, mint a Star Warsnál vagy Dünénél, Star Treknél, stb... Martin örökösei is le akarnak majd nyúzni minden bőrt...

Meth, Not even once 2012.06.18. 16:05:29

Úgy tervezik, hogy a 3. kötetből két évad lesz, a 4. és 5.-ből pedig 3, az meg még öt évad. Martin azt nyilatkozta hogy idén márciusban már volt 200 oldala az 1300 oldalasra tervezett könyvből, amit kb fél év alatt írt meg. Tehát kb. három évébe fog telni, és mivel 1300 oldalból is gondolom két évad lesz mostantól van hat éve befejezni az egészet.

Amúgy senki se aggódjon, hogy nem lesz befejezve a történet, ha meghal. Martin elmondta a sorozat készítőinek, hogy tervezte befejezni a történetet.

Kudlik Júlia · http://fityiszt.blog.hu 2012.06.18. 16:06:00

@Sigismundus: @nemorino: asszem Martin minden ilyet megtiltott - még a fan-fiction-t se engedélyezi

Lezuzius 2012.06.18. 16:09:36

@Bikli néni: megvan a vege, csak meg nem ert oda.

Amugy a producereknek felvazolta a veget, hogy tudjak melyik szineszt hany evre kell szerzodtetni ;-)
Az 5. kotetet is tobb honappal megjelenes elott elkuldte nekik.

hirtelendi 2012.06.18. 16:15:07

@inda2012: Egyetértek, a 4. és 5. rész sima helybenjárás, a semmiből felbukkanó, és érdemi hozzájárulás nélkül eltűnő PoW szereplők, sehová nem haaldó történet, megmagyarázhatatlan, logikátlan fordulatok a semmiből, amik ráadásul még előre se viszik a történetet. Láthatóan elveszette a fonalat, a motivációt, nem véletlen, hogy 11 évbe telt kiszenvedni a semmit.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2012.06.18. 16:15:14

az volt már, hogy lehet meg se éri a befejezést szegény bácsi?

chrisred 2012.06.18. 16:16:01

@Angelo_: Szerintem meg messze a harmadik kötet a legjobb, ráadásul a sztoriszálak jelentős része el is lett varrva - néhány fontosabb szereplővel együtt :). Tehát igazából nem is a folytatás okozza a problémát, hanem az, hogy az öreg elég tisztességesen befejezte a sztorit az akkori állapotában, és képtelen megfelelő minőségben újra elkezdeni. Azóta majdnem kétezer oldalon lényegében nem történik semmi, csak az első három kötet utózöngéi. Azok a történetszálak, amiket azóta kezdett meg (Dorne, Greyjoy nagybácsik) egyszerűen nem elég érdekesek.

Nekem semmi problémát nem okozna, ha az HBO a Kardok viharából készülő két széria után egy darabig befejezné a történetet.

rowi 2012.06.18. 16:16:35

vhol olvastam, hogy még 2x 1500 oldalt akar írni, az elég sok a munkatempóját és a korát figyelembe véve. másrészt egész egyszerűen nem látom, hogy hova tartanak az események, de leginkább hogy miért követünk szereplőket. plö Arya. 10 éves kiscsaj egy középkori lovagkirályságban. semmi szerepe, legfeljebb férjhez adják, hát aztán...és ez csak egy.

egyébként a 3ik kötet két évad. a 4ik és 5ik ugye párhuzamos, szal az is legalább 2, de inkább 3. ez alapján van 4-5 éve befejezni az egészet, ami nem kevés, de a sárkányok táncát is 5 évig írta, és az "csak" 1100 oldal...meglássuk

Bikli néni 2012.06.18. 16:16:44

@nemorino: Egyetértek azzal, hogy amint a valós történelemnek, úgy egy képzelt középkori történetnek (szerintem inkább ez, mint fantasy amúgy) sem kell feltétlenül véget érnie azzal, hogy XY került a trónra, felvirágoztatta a birodalmát, és mindenki boldogan élt, amíg meg nem halt. Mondjuk ez a középkorra amúgy se jellemző.

Ami meg a folytatásokat illeti: rengeteg könyv, történet volt, aminek megírták a folytatását (nekem most hirtelen az Elfújta a szél után kb. 70 évvel megjelent Scarlett, illetve a spin-offnak számító Rhett Butlerről szóló könyv jutott eszembe, annak ellenére, hogy M. Mitchell kifejezett könyörgésre sem akarta a könyve végén lévő cliffhangert folytatni). Martin szerintem nem engedné, de az örökösei biztos megteszik. A pénz nagy úr, márpedig ebben rengeteg pénz van...

rowi 2012.06.18. 16:18:09

@Meth: látom elkéstem. na mind1:)

Bikli néni 2012.06.18. 16:18:40

@Meth: Az "elmondta" szerintem túlzás. Ha én lennék az író (bármilyen könyvsorozat írója), leírnám egy papírra, azt elzáratnám a közjegyzőhöz (vagy ami az adott országban a közjegyzői intézményt helyettesíti), és csak XY jogosult hozzáférni valamennyi idővel a halálom után. Nem kockáztatnám meg, hogy kikotyogják :)

hirtelendi 2012.06.18. 16:21:06

@Lezuzius: Valóban, a nyilatkozataiból, a hírekből is az vehető ki, hogy a történet vége megvan. Eredetileg 3 kötetre tervezték, csak az első kettő sikere után a kiadó nyomására 7 kötetre bővítették a sorozatot, és sajnos a tölteléket is meg kell írni, ami ugyan semmit nem ad a történethez, de pénzt hoz.

chrisred 2012.06.18. 16:23:40

@Bikli néni: Meg Martinra sem. Azt mondta, a befejezés már megvan, egy temető lesz, ahol a sírokat a szél lassan betemeti hóval. Nos, nyilvánvalóan az is számít, hogy ezt az egészet mi veszi körül, de az sem kizárt, hogy lehetetlen lesz folytatni a történetet. És akkor az már inkább fantasy, mint történelem.

2012.06.18. 16:25:31

@Bikli néni: Igen, ez amolyan képzelt történelem. Még a Martin könyvek megismerése előtt valami hasonló megírásán én is gondolkoztam, viszonylag jól ismerem a középkori történelmet. Azonban rá kellett jönnöm, hogy jól nem tudnám megírni, ezért természetesen bele sem kezdtem. Talán majd pár év múlva, ha érettebb leszek. Az én kiindulópontom az lett volna, hogy két jó ember trónkövetelőként a körülmények hatására véres háborút kénytelen vívni egymással. Az igazi tragédiának azt érzem, ha jó emberek fordulnak egymás ellen, nem pedig a jó vs. gonosz harcot.

Bikli néni 2012.06.18. 16:36:53

@nemorino: Ez a történet abból a szempontból unikum, hogy itt nincsenek "jók" meg "gonoszok", legfeljebb szerethető vagy ellenszenves karakterek, motivációkkal. A negyedik kötet pl. számomra nem volt izgalmas, de az elején annyira utált Jaime-et egész más megvilágításba helyezte. Ezért nem lesz itt olyan, hogy mindenki mondjuk Dany-t vagy Stannist szeretné a trónon látni (ahogy mondjuk a LotR-ban Aragornt), és ezért van nehéz helyzetben az író, mert egyszerűen nem fog tudni az olvasók egészének kedvére tenni. Persze nem is feltétlenül kell, de ha már végigizgulsz sok éven keresztül sokezer oldalt, akkor a végén azért mégse akarsz csalódni, ugye :)
Sok szerencsét a könyv megírásához! :)

Lezuzius 2012.06.18. 16:41:24

@hirtelendi: nem tobbesszam a terveztek 3kotetesre, hanem tervezte. Az iro, nem a kiado, es a masodik vege fele rajott, hogy nem fog beleferni 3kotetbe, akkor mondott 4et, aztan a 3.irasa kozben/utan mondta a 7et. Most meg azt mondja, remeli 2kotetbe le tudja zarni, ha nem akkor majd 3ban fogja.
Egyebet is akar irni meg az eletben, nem Westerosbol akar nyugdijba menni, es remeljuk nem is onnan fog.

Lezuzius 2012.06.18. 16:42:21

@Bikli néni: ok nyilatkoztak hogy elmondta nekik a veget. Legalabbis "nagyjabol". Hogy ez mit jelent nem tudjuk.

Karcolt lendület 2012.06.18. 16:47:26

Ez egy koncepció nélküli szappanopera lett fantasy környezetben. Pont annyi értelme van izgulni rajta, mint a Dallason.

Sajnos - pedig jó ötlet volt, csak kontrollálni kellene a történetszálakat és megoldani, hogy vezessenek is valahova, lehetőleg egymás felé. Tipikus elcseszés, amikor a pénzkeresés - minél több kötet - felülírja a szakmai igényességet és gyakorlatilag kinyírja a sztorit. (Rengeteg sorozatnál figyelhető meg, hogy nem bírják lezárni időben, hanem addig bonyolítják, amíg már nevetséges/hiteltelen lesz és a nézőszámcsökkenés miatt kell befejezni.)

Lezuzius 2012.06.18. 17:01:45

@Karcolt lendület: ha kicsit tobbet tudnal a hatterrol nem ez lenne a velemenyed.
Tobbek kozt azert allt neki ennek a temanak es igy, mert eveken keresztul forgatokonyv iro volt hollywood-ban, ahol allandoan megnyirbaltak az otleteit, tv-zes korlatai koze volt szoritva (amit mi is latunk a mostani showban), tobbszor is egy eves munkajat dobtak ki mert a pilot nem tetszett a tvs muksoknak.
Ezt megunta, hazament es igy eli ki az eddig elfojtott hajlamait :)

morbiczer 2012.06.18. 17:09:45

1. GRRM 63 eves, szoval meg igen messze van a 70-tol. Pusztan az eletkora alapjan siman befejezheti meg. En lattam mar eloben, es az egesz fellepese sokkal fiatalosabb volt, mint azt vartam volna. Par kilot fogyhatna, bar ha most elkezdene latvanyosan fogyni, akkor biztos mindeki azon parazna, hogy beteg.

2. Azt mar a kilencvenes evekben, amikor el kezdte irni a sorozatot, kitalalta, hogy (nagyjabol) mi lesz a vege, szoval ennyiben mas mint pl. a Lost. Ott az irok bevallottan ugy kezdtek el irni a tortenetet, hogy majd kitalalunk valamit, ha az elso evad utan nem kaszaljak el.

3. Azt GRRM mar csomoszor nyilatkozta, hogy mas iro fejezze be helyette. Azt viszont nem tartom kizartnak, hogy az HBO-val kotott szerzodese lehetove teszi, hogy befejezzek a sorozatot nelkule, ha meghalna. (Ez csak feltelezes a reszemrol, de csodalkoznek, ha nem probaltak volna meg legalabb belerakni egy ilyen kitetelt a szerzodesbe.)

4. A harmadik konyv szerintem meg ugy jo, ahogy van, a negyedik es kulonosen az otodik sajnos mar tenyleg feleslegesen terjengos. Az a baj, hogy egyre jobban elveszik a reszletekben, meg latszik az igyekezet, hogy minel tobbet megmutasson a vilagbol az olvasoknak. Ez azonban ahhoz vezet, hogy tul lassan halad a tortenet. Egy jo szerkesztore lenne szuksege, aki kordaban tudja tartani.

Mr.Wario 2012.06.18. 17:16:41

Szerintem sem kell azon aggódni, hogy nem lesz befejezve, mert be lesz, még ha esetleg -sajnos- nem is az eredeti szerző által (lásd a világ szeme sorozat). Másrészről meg: Maffiózók..nem volt normális lezárása, egyeseket dühített, mások meg imádták, hogy úgy lett vége, ahogy.

Lezuzius 2012.06.18. 17:20:38

@Mr.Wario: ha be is lesz fejezve, az "Martin" fele befejezes lesz, nem hiszem hogy sok koszonet lesz benne :). De hat eppen ezert szeretjuk, nem a megszokott boldogan elnek mig meg nem hallnak szoveg lesz az biztos.

tede 2012.06.18. 17:24:16

A dance with dragons kötetben semmi nem történt, pedig szerintem legalább 1000 oldal kiadásban (ebook-on olvastam).

Martint kötelezni kéne, hogy írjon egy fő történeti szálat, ha nem tette még meg, mert ha bekrepál a hetedik kötet befejezése előtt, akkor fölöslegesen olvastam el több ezer oldalt és szét fog feszíteni az ideg, hogy nem tudom, mi a vége.

Szerkó Ferkó 2012.06.18. 17:25:35

@morbiczer:
- Te, George! Meg kellene vágni a könyvedet!
- Uhh, izé... miért is?
- Nézd, tudjuk jó író vagy, szeretnek a rajongók, meg fix szerződésed van a Bramac-kal, de ez tényleg szörnyű! Ez a könyv közel 3 kiló!
- De a részletek roppant fontosak!
- Sajnáljuk George, 800 oldalnak menni kell, ez a döntésünk!
- Hát jó... még így is marad vagy 1000...

Teljesen igazad van. Az első két résznél még csak ködösen sejlett fel, hogy itt egy magyar szerkesztő véres rendet vágna, a harmadik-negyediknél már kifejezetten stihl fűrész berregést hallottam, de az ötödiket még csak most vittem haza, de már ínhüvelygyulladásom van, ha csak ránézek.

macmester 2012.06.18. 17:37:44

Ha nem akar az HBO 10 rész/könyvvel haladni nem lesz gond...
A kötetek egyre hosszabbak, a 3. 4. 5. kötet nem 30 de 60 részbe is éppen csak belefér...

tede 2012.06.18. 17:45:54

@macmester: Drága a sorozat, sok színész kell még úgy is, hogy bagyjából a történet negyedét, ötödét próbálják meg átadni és ezért gondolom csak 10 részt gyártanak le évadonként.

G46 2012.06.18. 18:01:48

Üdv!
Én ezt mondtam a legelején. Le lettem hurrogva. Most maga az író közli...

agyvezér 2012.06.18. 18:06:22

Nem baj, ha Martin lemaradása miatt csúszik 1-2 évet az utolsó évad. Hiszen itt van nekünk a tehetséges Jáksó László a hihetetlenül izgalmas IMDB mínusz 10-es Marslakókkal. Napi 6M állami pénzből ez a patkány még egy pár évig valószínűleg kihúzza. Majd nézzük azt.

vargatom 2012.06.18. 18:09:53

Izé, Martin eddigi munkásságát ismerve nem túl meredek feltételezés már az is, hogy a történet végén lesz még egyáltalán Vastrón? ;)

vargatom 2012.06.18. 18:11:58

@tede: Ez tudtommal nem elsősorban pénz kérdése, a jelenlegi stáb egyszerűen nem tud több anyagot megírni, megszervezni, leforgatni és összerakni. Alig pár hete lett vége az előző évadnak, és még a nyár vége előtt újra forgatniuk kell Horvátországban... 12 órához egy majdnem 15 hónapos év kellene.

Vata111 2012.06.18. 18:54:44

Most nem értem, miért izgulnak sokan, hogy juj 1000 oldal meg ajjaj, 1300 oldal, hú akkor én most fölöslegesen olvastam el, meg mi lesz a vége.
Ha 400 oldal/kötet lenne meg se venném.
Minél vastagabb egy könyv, annál tovább tart. Ha meg több pénzt kaszálnak rajta (író +kiadó), nagy kaland. Engem nem zavar.

Jester 2012.06.18. 18:58:43

Najó, de ki hajtja a stábot? Nem puszta emberbaráti szeretetből csinálja az HBO a sorozatot, hanem mert termeli a pénzt (nem is keveset). A csatorna érdeke, hogy tovább tartson, de ne legyen terjengős. Anyag viszont van bőven, szóval a 3. könyvet még így is csak szűkösen tudják belepréselni 20 epizódba. Egyáltalán nem égető, hogy beleférjenek 10 epizódba egy könyvvel, csak az, hogy 10 epizódnál ne legyen több egy évadban.

Ami érdekes volt számomra, hogy a Halhatatlanok Házában látott látomásoknál a filmkészítők - érthető okokból - jelentősen eltértek a könyvtől, viszont élek a gyanúperrel, hogy Dany nem ok nélkül császkált a rommá égett trónteremben....

Aki szerint meg GRRM a kiadó (vagy HBO) füttye szerint táncol, nem ismeri az író életét, nézzen utána. Martin pont leszarja, hogy mire vágynak a rajongók és ezt jópár (fő)karakter elhullajtásával demonstrálta is.

sajó d. 2012.06.18. 19:05:09

lehet egy baromság ez az ötlet, de ha tényleg bekövetkezne az utolérés veszélye, akkor lehet az HBO-nak érdemesebb lenni a heti sorozatrendszer helyett átállni mondjuk 3 havi- fél éves kábeles film rendszerre.

a harmadik kötet már tényleg nagyon brutális, a 4-5 pedig jó ideig párhuzamos idővonalon halad. nekem a második évad már így is kicsit elsietett volt.

a varjak lakomáját és a sárkányok táncát egyszerűen elkezdeném ha kell mozira gyártani, évente 2-3 filmmel, bőven van annyi anyag a könyvekben, hogy akár 1-2 fejezet különálló filmként is működjön és ehhez a nagyobb költségvetés csak jól jön.

aztán tudom hogy ez debilség, de nagyon szeretem mind a könyveket mind a sorozatot és szeretném ha mindkettő ugyanazon a színvonalon lenne, ugyanis a harmadik évadtól valóban nem lesz elég 20 statiszta és 3 helyszín egy csatához.

TARTYOM 2012.06.18. 19:16:47

Akkor majd szünetel a sorozat és bamm. Ne csapja össze a könyveit, írjon ugyan ilyen minőségben mint eddig ha lassan megy lassan megy. Aki sorozatban akarja nézni meg tud várni.

Mondjuk nem bánnám ha az HBO kitérne pár dologra sokkal részletesebben

vilagpolgar 2012.06.18. 19:21:33

Szerintem a könyvsorozat már igencsak halad végkifejlet felé: mindenki meghal a végén. Amint azt hinné az olvasó hogy na most végre valaki eléri a célját, jön egy brutális hátraarc. A másik lehetőség, hogy valaki teljesen váratlan ember fog uralkodni Westeros-ban a többieket félreállítva.

TARTYOM 2012.06.18. 19:23:24

Lehet valami ilyen vége lesz, mert közben meghal az író

youtu.be/ogud_iK04cw?t=1h12m24s

:)

vargatom 2012.06.18. 19:49:46

@sajó d.: Nem lehet a végtelenségig nyújtani a filmezést, mert megnőnek a gyerekszínészek... Főleg Arya és Bran lesz így is nagyon hamar problémás.

TARTYOM 2012.06.18. 20:16:08

@vargatom: Több mint valószínű, hogy a könyvben is öregednek a szereplők

Aszusz 2012.06.18. 20:26:05

@TARTYOM: csak éppen sokkal lassabban, mint a sorozatban...

vargatom 2012.06.18. 20:29:49

@TARTYOM: Nagyvonalúan maradjunk mondjuk másfél évben az első kötet eleje és az ötödik vége között. Nincsenek dátumok és az évszakok is szabálytalanul váltakoznak, szóval nehéz pontosabbat mondani, de sokkal több nem lehet azért.

Ezzel szemben ha csak a harmadik kötet lesz két évad, akkor az ötödik kötet feldolgozásának a végére hat évvel lesz idősebb a Brant játszó színész. Vagy nézhetjük úgy, hogy 12 volt a második évad forgatásakor, tehát legalább 16-17 éves lesz, mire elkezdhetik a hatodik kötet feldolgozását.
Ez azt jelenti hogy ha nem különösebben mélynövésű alkat, akkor olyan magas is lehet mint Hodor.

sajó d. 2012.06.18. 20:37:15

@vargatom: a könyvben is öregednek a szereplők és az utolsó kötetekben már egyre nagyobb időintervallumok telnek el egyes fejezetek között, szóval szerintem meglehetne oldani, bár valóban gondokat okozna, ha mondjuk az Aryát játszó színésznek két év múlva hatalmas mellei nőnének:)

vargatom 2012.06.18. 21:35:07

@sajó d.: Hat évet nagyon nehéz beletolni, hogy a sorozattal szinkronban legyen a könyv, ráadásul már bőven késő is, ahogy az előbb rámutattam. Erre még 2-3 évet ráhúzni az ötödik kötet végéig (tehát plusz évadokat beszúrni) végképp elrontaná a gyerek karaktereket, szerintem.

daniM 2012.06.18. 21:45:59

@szenvedély S.: Azért azt meg kell hagyni, hogy az "addig teljesen ismeretlen szereplő kap egy fejezetet, majd annak a végén meghal", ha jól sejtem az 5. könyv első fejezete... (Vagy ha nem is az első, ott valahol.)
Nem az volt szerepe, hogy meghal, hanem az egy kis mankó akart lenni az olvasónak, hogy "na figyelj, az van, hogy ezek az izék azt tudják, hogy..."
Bár számomra ez kicsit olyan volt, mint mikor egy filmben bejön a voice-over, hogy megércse a néző hogy mostan mi is van...

imaginary 2012.06.18. 22:52:45

Spoileres poszt következik. :)
A 4. és 5. könyv védelmében: szerintem nem lehetett a hármas könyv tempóját fenntartani. Első olvasásra talán unalmasak, de ezek csak felépítik a végjátékot. Ha jól emlékszem, azt nyilatkozta, hogy a Winds of Winterben 3 olyan csata lesz, amik átcsúsztak az ötösből.
Bár néha elgondolkozom rajta, nem lett volna-e jobb eredeti terv szerint úgy, hogy a hármas után 5 évet ugrunk az időben. De biztos megvan az oka, hogy így látta jobbnak.

Amúgy én sem hiszem, hogy két könyvvel be tudja fejezni. Azt nyilatkozta, hogy a történet egy pontján a szálak elkezdenek közeledni egymáshoz és találkoznak, mint a GoT legelején, de még nem tartunk ennél a pontnál.

@szenvedély S.: a négyes prológjában Pate-re gondolsz? Ott én is néztem, de google felvilágosított, hogy egy faceless man ölte meg, aki Ayrának Jaqen H'gharként mutatkozott be. A négyes végén pedig az alakját felvevő imposztorral találkozik Sam.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.06.18. 23:12:24

@imaginary: magam is a googliból jöttem rá erre, de amikor ilyen segítségre van szükséged, nem érzed jól magad. ez nem jó így.

mindez nem változtatja meg a véleményemet, rettenetesen lelassult a mester...

billy reed 2012.06.18. 23:51:54

@Sigismundus: A 3. kötet két évados lesz.

maszogep1974 (törölt) · www.maszogep.hu 2012.06.19. 08:26:15

Engem Martin helyében rohadtmód nem érdekelne, hogy ki kit szeretne a végén a trónon látni. Ez az ő meséje, mi meg örülhetünk, hogy van kedve mesélni, mert élvezzük. Ahogy King a Setét Torony végére, Martin is rájön majd az egyetlen megoldásra, ahogy befejezheti (hacsak már nem tudja most, ebben a pillanatban is). Az olvasók fel majd elájul a gyönyörtől, a másik fele meg fanyalog és őrjöng; ez így van rendjén. Az utazás lényege az utazás maga, nem a cél elérése:)

fran7 2012.06.19. 09:02:41

@maszogep1974: A könyvvel kapcsolatban igazad van, majd Martin eldönti, mi lesz a vége. De hogy te nem utaztál soha az is biztos, ha az utazás a lényeg a számodra.

párnalárva 2012.06.19. 09:05:37

Spoiler: Biztos forrásból tudom hogy a végén Daenerys féltékenységből megöli Jon Snow-t, majd utána magával is végez.

maszogep1974 (törölt) · www.maszogep.hu 2012.06.19. 09:15:02

@fran7: átvitt értelemben mondtam. De te biztosan profi elemző vagy, ha öt mondatból mindent tudsz rólam... Gratulálok.

Nema 2012.06.19. 21:43:47

Aki azt mondja, hogy a Sárkányok táncában _semmi_ sem történt, az kérem, hazudik.

Sokkal izgalmasabb, mint a Varjak lakomája, jelentős törénések vannak benne, amik komoly befolyással lesznek a történet alakulására.
süti beállítások módosítása