A Kereskedelmi Televíziók Európai Szövetségének felmérése szerint 2010-ben a legnagyobb európai társaságok összesen 15,1 milliárd eurót költöttek műsorgyártásra.
Ha ehhez a kisebb cégeket illetve a közszolgálati vállalatokat is hozzávesszük, az jön ki, hogy a bevétel mintegy 40 százaléka megy el a következő tévés évad megalapozására - idéz egy brüsszeli konferencián elhangzottakból a mediainfo.hu. Az európai tévés üzletág teljes forgalmát 84 milliárd eurósra becslik egyébként.
A felmérések szerint a médiafogyasztók egyre inkább rászoknak a tévétársaságok által indított több száz internetes szolgáltatásra is, amelyet a legtöbb vállalat az online kalózkodás elleni leghatékonyabb fegyvernek tekint.
Egyébként meg bevétel szempontjából sem árt az internetes oldalaikra ügyelniük. Ugyanis egy másik tanulmány szerint tavaly Nagy-Britanniában már nem a tévében, hanem a neten költöttek a legtöbbet a hirdetők.
digitime 2012.04.25. 11:33:37