Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Touch: minden mindennel összefügg

2012. február 01. 11:30 sixx 7 komment

Milyen érzés lehet egy apának az, hogy nem tudja megölelni a fiát, aki ráadásul egy szót sem hajlandó szólni hozzá, és a kommunikációja kimerül abban, hogy számokat firkálgat egy papírra? Szar, olyan. Kiefer Sutherlandnek eddig volt a tévében nyolc iszonyú tré napja, most a Touch című sorozatban ezt még megcsavarták egy autista(?) gyerekkel és egy családvédelmis nővel is. A pilot nagyon jól működik, ha Tim Kring el nem kúrja, ez a sorozat nagyot durranhat a Fox-on. Spoileresek leszünk, vigyázat.

Az alapfelállás az, hogy Kiefer annak idején boldog volt, de aztán a felesége elment melózni a World Trade Center-be, és másnapra Kiefernek valahogy már nem volt kedve vigyorogni. Egyedül maradt a gyerekkel, akinek belső monológja vezeti fel a pilotot, autista(?) a lelkem, nem beszél és nem lehet megölelni sem, sőt, egy ujjal ha hozzáérsz, akkor kiborul, nesze neked gyereknevelés, reggeli öltöztetés és hasonló nyalánkságok. Kiefer mindenféle melót elvállal, most éppen a reptéren melózik a poggyászkezelőknél, de nem azért, mert nincs pénze (a neje lóvés családból származott), hanem mert karakán faszi, és halott felesége örökségét a gyerekre íratta. 

Szóval nem könnyű az élete, ezt jelzi is az arcával, megfáradt, kissé már fásult arckifejezéssel járkál 42 percen át, sehol az az intenzitás, az őrület határán mozgó folyamatos koncentráció, ami Jack Bauert jellemezte a 24-ben, ez a Kiefer nem az a Kiefer, és ez így van jól, mert ehhez a szerephez esendőnek, emberinek kell lennie. Ha valaki azt hitte volna, hogy Donald Sutherland fia csak egy szerepet tud tökéletesen eljátszani, az most nagyon koppan: a faszi kiválóan adja a fatert, egy kiszólást eltekintve (volt egy damn it) eszembe sem jutott a CTU-ügynök egy percig sem.

A történet ngyjából annyi, hogy a gyerek nem hülye, csak olyan szinten működik az agya, amilyenen nem sok embernek tud, és ezért nem képes kommunikálni velünk - nem vagyunk egy szinten. Nagyjából olyan lehet neki, mint az alom elé szaró macskával komolyan elbeszélgető embernek, nem fogja felfogni, mit mondunk neki, mint ahogy mi sem látjuk át azokat a dolgokat, amiket a gyerek. Mert ő mindent lát, minden összefüggést, kapcsolatot, szálat, ami összefűz egy ír telefonos kisasszonyt, egy angol üzletembert, egy tokiói kurvát és egy bagdadi kisfiút. A nagyobb poénokat nem lőném le, mert érdemes ezeket a szálakat a szereplőkkel közösen felfedezni, az első rész forgatókönyvét jegyző Tim Kring nagyszerű munkát végzett a sztori strukturálásával, a karaktereket az első harmadban építi fel szépen, a középsőben a sztorit görgeti előre látszólag random jelenetekkel, majd a végén köt egy nagyon helyes kis csomót az egész tetejére.

Végig az az érzésem volt, hogy ha lassítanánk a történeten egy kicsit, pont kijönne belőle egy jó mozifilm, és nem tudom, hogy ha a formátum marad, akkor ez hetente hogy fog működni (a gyerek számokat ír, Kiefer rájön, mi micsoda, és hetente másokkal történik valami jó), de az messze üvölt a Touch-ról, hogy a családi szál nagyon erős lesz benne, aminek én kifejezetten örülök is, mert hagyja Kiefert és a kissrácot alakító David Mazouzt játszani. A pilot nézettsége nagyon jó volt, az évad második legjobb drámai premierjének számít, kíváncsi vagyok, a lendület kitart-e a többi részen át is, vagy a nézők egy idő után ráunnak a rendes Kieferre. Folytatás március 19-én. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kulgar 2012.02.01. 13:14:17

Azért a terroristák nem maradtak ki ebből sem:D

bug jr. 2012.02.01. 14:06:39

pontosan erre gondoltam én is utána.
annyira kerek volt az egész h filmként is simán megállná a helyét.
kíváncsi vagyok hogy folytatják, lesz e nagyobb átívelő szál e benne. de végülis mindegy.
ha hasonló minőségű részekkel folytatják mindenhogy nagy kedvencem lesz.

dr. Aullah 2012.02.01. 14:28:11

Túlságosan mű volt. Én kaszáltam.

BZ the original since 1974 · http://bzmusic.hu 2012.02.01. 14:37:40

Nekem nagyon bejött. Kiefer azt a mazsolaarcot hozza végig, amit a 24-ben csak néha engedett meg magának, amikor épp mindenkit kilőttek körülötte, including wife, girlfriend and such. Ráadásul jó, hogy itt ő maga is jóval kevésbé van előtérben, egyelőre a fejleményeknek csak az egyik, de nem "A" fontos szereplője.

A sorozatban bemutatott autizmus egyébként pontosabban mutizmus, egy olyan "alkategória", amikor a gyerek nem tud, vagy nem akar beszélni. Magának az autizmusnak sok válfaja és súlyossági foka van, akadnak például a társadalomba teljesen beilleszkedő típusok, akik csak valamilyen rendszerezési vagy megszokásbeli mániájukkal jelzik a betegséget, míg mások tényleg átmennek valamilyen szellemi gép állapotba, de még ők is beszélnek valamilyen szinten. A mutizmus a középsúlyostól súlyos típusokig fordul elő. Annyi túlzás mondjuk van a filmben, hogy pont egy ilyen kóresetnél szinte lehetetlen, hogy egyik napról a másikra hagyja magát megölelni vagy ilyesmi. De ennek ellenére nagyon magával ragadott a sztori, ügyesen csavarták, és jó arányban voltak benne érzelmek is. Engem megvett kilóra, legalább látott egyszer a notebookom olyat is, hogy egy 110 kilós metálviking hüppög.

gulliverfoyle 2012.02.01. 22:50:06

"ha lassítanánk a történeten egy kicsit, pont kijönne belőle egy jó mozifilm"

Done :)

www.imdb.com/title/tt0449467/

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2012.02.02. 01:05:21

Nekem nagyot tetszett! Itt csak az a kérdés, hogy képesek lesznek-e az írók heti szinten is hozni egy ilyen bonyolult sztorit. Ha így lesz, akkor megvan az új kedvenc.
A családi szál meg hiába érzelmes, nem az a szájbarágósan elkúrt, unalmas valami, mint a Spielberg sorozatokban ( Falling Skies, Terranova).

mrgnc 2012.02.02. 01:29:45

Délután tekintettem meg, még nem rajongok, de nagyon bízok. A kiscsávó félelmetesem jó, mondjuk kicsit furcsa, hogy az narrál, aki nem beszél, fátylat rá. Amikor fater guglizik, akkor egyébként 'mutism' van. ;)
Lényeg: fasza pilot, folytatás várós.
süti beállítások módosítása