Ázsián kívül terjeszkedne a kínai média, mely a hírvilág nagy nemzetközi szereplőivel, így a BBC-vel, a Reuters-szel és az al-Dzsazírával is felvenné a versenyt a jövőben. A kulturális deficit leküzdése, s a "kínai látásmód" közelebb hozatala évek óta napirenden van Kínában.
A központi vezetés a jelenlegi ötéves terv ideje alatt (2011-2015) kiemelten támogatja a külföldön terjeszkedni kívánó hírügynökségeket, sajtótermékeket, valamint kiadókat - írja az MTI. Számos projekt a fejlett országokat érinti, ám a központ törekvése, hogy a kínai média termékei a világ kevésbé fejlett részeibe is eljussanak.
A terjeszkedés pedig már meg is kezdődött. A kommunista párt szócsövének tartott People's Daily internetes ága 2008-ban Japánban, majd 2010-ben az Egyesült Államokban nyitott leányvállalatot, pozícióját hangsúlyozandó utóbbi esetben a New York-i Empire State Building 30. emeletén. A Hszinhua hírügynökség több mint 30 fős induló csapatának 2011 végén a Brodway-n vásárolt irodát, a szomszédos Times Square-en pedig egy 20 méteres óriáskijelzőn népszerűsíti logóját.
A kínai sajtóértesülések szerint a központi televízió, a CCTV is az amerikai piacot célozta meg, s indulásnak 50-80 fős stábot toborozva idén vagy jövőre kezdené meg a munkát az Egyesült Államokban. Idén a New York-i lakosok is bővíthetik Kínával kapcsolatos tudásukat, a következő hetekben debütál ugyanis a városban egy 24-órás kínai nyelvű adó, mely híradásokat és szórakoztató műsorokat sugároz majd.
Kegyetlen2222 2012.01.18. 18:31:17
Bővebb infók itt:
t7.hu/pxu
digitime 2012.01.19. 12:43:41