A világ legnagyobb online DVD-kölcsönzője, a Netflix tavaly óta kacérkodik a sorozatbiznisszel, idén, ha minden igaz, négy sorozattal is jelentkeznek, ami elég merész és meglehetősen költséges vállalkozás. A cég 23,6 millió előfizetővel bír, akik már 2005-re elérték az egymilliárd kölcsönzött DVD-t, így van pénzük sorozatokra bőven. Tavaly nemcsak a sorozatozásba, hanem a szájkaratéban is erősített egy sort a Netfilx, és az HBO-t jelölte meg legnagyobb konkurensének - az amerikai kábelcsatorna mostantól ezt komolyan is veszi.
Az HBO múlt csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy mostantól nem ad nyomott áron DVD-ket a Netflixnek, tessék csak szépen ugyanúgy megvenni a cuccot, mint mindenki más. A Netflix eddig nagyker áron szerezte be a lemezeket, ráadásul mivel nagy mennyiségben vásárolt, további kedvezményeket is kapott - az HBO azonban mostantól kisker áron adja neki sorozatait és filmjeit. Jó, a kölcsönző nem fog beleroppanni az ármelésbe, írja a New York Times, de az üzenet egyértelmű: a kábleadó nagyon is komolyan veszi a Netflixet és felveszi a kesztyűt.
A Netflix üzleti modellje átalakulóban van, a kor igényeinek megfelelően nem a lemezek kölcsönzéséből akarnak a jövőben megélni, hanem a streamelt tartalomból. A felhasználók nagy többsége egyelőre azonban postán rendelt DVD-ket nézeget otthon, így a változás nem egyhamar következik majd be. Ami az HBO tartalmait illeti, a fizikai adathordozókon túl más lehetősége nincs a Netflixnek arra, hogy HBO termékeket áruljon, hiszen azokat a kábeladó saját, GO nevű szolgáltatásán keresztül streameli, és ezeket a jogokat nem adja tovább a Netflixnek. Hülye is hülye lenne, amikor a GO szintén előfizetéses szolgáltatás, miért más keressen saját gyártású sorozatain?
Megdobbent 2012.01.09. 21:29:11
digitime 2012.01.10. 11:35:41