Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A sorozatírás alapvetően kulimunka - interjú Mike White-tal

2012. január 09. 09:50 sixx 2 komment

Mike White nevét nem sokan ismerik itthon, és akik felismerik a képről, nagyjából annyit tudnak róla, hogy ő volt a Rocksuli című film egyik szereplője, pedig White sokkal inkább tekinthető producernek és írónak, mint színésznek. Az idén 42 éves forgatókönyvíró a Dawson és a haverok mellett kezdte tévés pályafutását, majd Judd Apatow mellett a Freaks and Geeks című kultsorozaton dolgozott. Ő írta a Nacho Libre és a Rocksuli forgatókönyvét, most pedig a Megvilágosultam címmű HBO-sorozat rendezője, írója és egyik szereplője is. Az HBO jóvoltából kaptunk pár percet vele egy sajtóturnén. 

Miért pont Laura Dernre esett a választása a főszerepre?

Rendeztem egy filmet, a Year of the Dog-ot, ez volt életem első és eddigi egyetlen filmes rendezése mellesleg, és Laura Dernnek volt benne egy kisebb szerepe. Elég sokat lógtunk együtt a forgatás alatt, és kiderült, hogy Laurának az HBO-val van egy szerződése, és sorozatot forgatna nekik, ha találnak valami frankót. Erre a film befejezése után is emlékeztem, különösen azért, mert a volt ügynököm, Sue Naegle, ekkor már az HBO szórakoztató főosztályának elnöke volt, és állandóan hívogatott, hogy írjak már valamit nekik. Mivel Laura két sarokra lakik tőlem, állandóan összefutottunk, és elkezdtünk dumálni, hogy milyen jó lenne együtt dolgozni.

És honnan jött maga az ötlet?

Laura régi álma volt egy lecsúszott, proli aktivista eljátszása, bár azt nem tudom, miért vette ezt a fejébe. Én viszont egy olyan történetet akartam elmesélni, amiben a főszereplő idegösszeomlást kap, de a nagy nyilvánosság előtt, mondjuk a tévében, hogy mindenki megtudja, mennyire nincs jól, utána meg egyszer csak megint megjelenik, és mindenkinek bizonygatja, mennyire jól van.

Valahogy nagyon viccesnek tartottam úgy kezdeni egy sorozatot, hogy a főszereplő mindenkit arról győzköd, mennyire rohadt normális lett, közben meg kurvára nem az. Mint amikor egy alkoholista állandóan jár a meetingekre, és utána kijelenti, hogy már jól van és mindenkinek kéretlenül is osztogatja a tanácsait, de közben amit maga mögött hagyott, amit tönkretett, az úgy maradt.

Laura nagyszerű színész, és az ilyen érzelmi hullámvasutazást nagyon élvezné, gondoltam. A történetben a főszereplő egy nagyon nyilvános és iszonyú kínos idegösszeomlás után elmegy összeszedni magát ás visszatér oda, ahol megszégyenült, hogy megmutassa, mennyire jól érzi már magát. Úgy voltam vele, hogy érdekes lenne egy olyan sorozatot készíteni a változatosság kedvéért, amiben a főszereplő nem tűzoltó, vagy sorozatgyilkosok után kajtató nyomozó, hanem egy olyan nő, aki egyszerűen csak jó akar lenni, és azt szeretné, ha a környezete is részesülne ebből.

A tévé, különösen ha a kábelsorozatokat nézzük, az antihősök reneszánszát éli, a Tony Sopranók, a Dexterek uralják az estéket, és a sorozatkészítők úgy tűnik, mindenre rátesznek egy lapáttal. Könyörgöm, már egy sorozatgyilkossal gyilkoltatnak sorozatgyilkosokat, kémiatanárokkal főzetnek kábítószert, mi lesz ebből hat év múlva???

Kicsit lassan építkezik a sorozat, a címben ígért megvilágosodás a harmadik epizódig nem jön el.

Általában ugye az van, hogy az írók a sorozatok pilotjának első tíz percében meg akarják fogni a nézőt, legyen egyértelmű, miről szól a sorozat, mi az alapkoncepció, a lényeg, stb. Mivel ez a sorozat félórás, vicces formátumú, az elején a humorosabb oldalát akartam bemutatni a dolognak, és azt szerettem volna, ha a nézők szépen lassan, fokozatosan másznak bele a karakter fejébe.

A self-help téma, az önsegélyezés vagy hogy is mondjam, az annyira amerikai dolognak tűnik, Európában az ilyesmit azért elég sok helyen kiröhögik.

Ó, azért vannak elvetemült szekták és önsegélyező kóklerségek arrafelé is. De igaz, ez tényleg elég tipikusan amerikai dolog, és Kaliforniára különösen jellemző, én pedig itt nőttem fel, ezt láttam magam körül. Kiváló táptalaj a szatírára, az azért remélem kiderült a sorozatból. Eszméletlen összegeket költenek el nagyon sokan az ilyen dolgokra.

Ne értse félre, nem gondolom, hogy a self-help, a meditáció meg hasonlók színtiszta baromság, nekem is volt idegösszeomlásom, és átmentem azon, amin a karakter a sorozatban, és ugyan meg nem világosodtam, de saját magamról azért elég sok mindent megtanultam. Olyan dolgokat is, amikre nem is gondoltam volna, és olyanokat is, amik meglehetősen fájdalmasan érintettek. Nem jó érzés szembesülni a hiányosságainkkal.

Azért az ilyen mulatság elég költséges.

Ajaj, a 48 000 dolláros számla a sorozatban cseppet sem túlzó vagy meglepő, errefelé nagy árat kell fizetni a lelki békéért. Malibu környékén legalább ötven olyan intézet működik, ami ilyen-olyan rehabilitációt ígér, alkoholistáknak, drogfüggőknek, és így tovább. Óriási üzlet, egy hét simán belekerül 15 000 dollárba.

Laura Dern karakterét egy bizonyos személyről mintázta?

Nem, bár elég sok minden van benne belőlem. Több olyan személy is megtalálható benne, akit ismerek, vagy akivel összefutottam életemben, esetleg hallottam róluk. Néha az anyámra emlékeztet, mert ő is kényszeresen jót akar tenni mindenkivel, minden héten talál magának valami új ügyet, amit felkarolhat, ráadásul tipikus kaliforniai nő, akiben buzog az önbizalom és kifelé nagyon erősnek és határozottnak tűnik.

És Luke Wilson?

Luke Laura exférjét játssza, egy drogos faszit, aki állandóan bajban van, nem a megbízhatóság élő szobra. Amikor Laura megvilágosodik, a csávó továbbra is marad olyan, mint korábban.

Egy karaktert ön is eljátszik a sorozatban.

Nagyon élveztem a saját sorozatomban, amit én írok és én vagyok a producere is, színészként is benne lenni, így tényleg minden szempontból az enyém is a Megvilágosultam, már csak az hiányzott, hogy reggel beálljak a berendezők közé. A színészet azért is érdekelt, mert eleinte csak írtam, és egy idő után kezdtem nagyon irigy lenni a színészekre, mert amit én megírtam, azzal ők játszhatnak.

Aztán kaptam egy szerepet a Chuck and Buck című filmben, és onnantól kezdve minden alkalmat megragadtam, hogy játszhassak. A forgatáson sokkal jobb móka színészként lógni, mint íróként, mert a tévében hiába az írók a királyok, valahogy csak másodrendűnek számítasz a sztárok között. Kicsit feleslegesnek érzi magát az ember, hiszen aktívan nem tesz hozzá semmit a produkcióhoz, csak ott lebzsel, mint egy kibic, és beleszól a nagyok dolgába.

Ezért vállalta el a The Amazing Race című reality-t is?

A sorozat- vagy filmkészítés, ha nem a kamera előtt van az ember, akkor elég unalmas meló. Ha mást mondanak, ne higgye el, abban nincs semmi izgalmas és lélekemelő, hogy ülsz egy irodában és gépelsz egész nap, de ezt nem kell magyaráznom pont egy újságírónak. Jó, a vagonrakodásnál izgalmasabb, és többet is fizet, de valahol elég monoton és lassú, tulajdonképpen kulimunka.

A The Amazing Race a tévében nagyon szórakoztatónak és izgalmasnak tűnt, nem bántam meg, hogy kétszer is részt vettem rajta apámmal. A második alkalom annyira már nem volt mókás, mert apám öt napon át üvöltött a fájdalomtól, miután egy sáros japán mezőn totál szétfagyott.

A Megvilágosultam kedd esténként látható az HBO műsorán.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

memberjoe 2012.01.09. 12:58:05

Én vagy 10 évvel ezelőtt láttam a Chuck & Buck című filmben legelőször. Piszokul jól játszott.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.01.09. 19:08:12

Az Amazing Race-ben az apjával versenyzett (14 és 18). A 14-ben nagy kedvenceim voltak, a 18-ból sajna túl hamar kiestek.
(most látom, h az interjúban is benne van, na mindegy)
süti beállítások módosítása