Háromórás profi műsor volt az X-Faktor döntője, unatkozással, sok-sok lassú és érzelmes dallal, részben elfelejtett győztessel. Nő nem nyerhetett, Jason Statham húzta be a döntőt. Bónusz: az RTL sajnos elárulta, mit gondol a hőseiről.
Két, korábban már RTL-es műsorokban kiesett versenyző küzdött az X-Faktor idei döntőjében. Muri Enikőt még az előző szériában Geszti Péter tanácsolta el, Kocsis Tibort pedig a Csillag születikben tették ki. A döntő tehát a visszatérésről, a hitről és a bizonyításról szólt, az RTL Klubnak így volt témája, amire felépíthette az estét, ha már a Karácsony nem volt elég. Ezért a biztonságos giccsbe menekült sajnos a műsor, pedig a versenynek soha sem a biztonság a fő szervezője, hanem a kihívás, a saját határok elérése és leküzdése.
A másolás kultúrája
A híres és őrült író, Hunter S. Thompson állítólag többször lemásolta F. Scott Fitzgerald klasszikusát, A nagy Gatsbyt, mert meg akarta érteni, mitől nagy mű az, illetve mindig is szeretett volna egy nagy és fontos regényt írni, és ezt így tehette meg. Az X-Faktor a másolásról szól: mindenki szupersztár lehet egy dal vagy egy műsorfolyam idejére, de hogy kiből lesz valódi, hiteles és szerethető előadó, az majd elválik. A Megasztár, a Csillag születik és az X-Faktor közös történetéből az derül ki, hogy nem a műsor teremti a sztárt.
"Nem az a kérdés, hányszor buksz el, hanem hányszor tudsz felállni" - mondta Geszti Péter a felvezetőjében. Minden valóságshow a kicsi, reménytelen és tehetséges hős találkozik a lehetőséggel, majd megmutatja, mire képes. Ha nem lenne egy ilyen elmesélhető története a műsornak, akkor értelme sem lenne, mert néhány ismert sláger semmire sem elég. A szereplők mindent kézhez kapnak a daltól a mentoron át a saját történetig. Az X-Faktor egy remekül működő gyár, nem több. Az igazán előremutató dolgok ritkán születnek a mainstreamben, azok a szélen, titokban keletkeznek, majd egy idő után bekerülnek a fősodorba. Az RTL ügyesen kiszolgál, de nem teremt semmit, belemenekül a biztonságba, pedig piaci előnyüket akár ki is használhatnák. Fontos, hogy ez nem az RTL Klub hibája, nekik ez a dolguk, értjük és elfogadjuk, de akkor is jó lenne, ha nemcsak eljátszanák, hogy történik valami értékes, hanem történne is.
Teveadás
A műsor készítői a szürreálisból indítottak, majd egy jogosan beépített karácsony blokkal folytatták, hogy végül teljesen feloldódjanak a műsorkészítők a giccsben. A giccs a tömegkultúra terméke, elhiteti, hogy művészeti alkotás születik, hamis érzéseket kelt, könnyen fogyasztható, modoros és sok klisével dolgozik. Szóval semmire sem jó, de legalább megható, így megválaszoltuk a hetek óta mindenkit annyira aggasztó kérdést, miért sír annyit Keresztes Ildikó.
A szürreális indítás után Istenes Bence bejelentkezett Nyíregyházáról, ahol egy tűzoltó mondta el, miért szavazna Muri Enikőre, majd Barabás Éva Lajosmizséről egy teve mellől köszönt be ("teveadás" - BÉ). Közben a stúdióban a szokásosan remek díszlet, jó vágások, karácsonyi hangulat, csak a a bátorság és a humor, pedig úgy örültem, hogy az X-Faktor alkotói a sorozat alatt többször viccelődtek a kommentezőkkel, a blogokkal, így a C:c-vel kiemelten. Hogy az ügyes műsorvezetőből igazi profivá váló Ördög Nóri tudott röhögni azon, hogy a hajával foglalkoznak az újságok.
Nagy Feró egy bejátszásban elmondta, hogy az X-Faktorban egy igazi szupersztárt keresnek. Nem sokkal később a korábbi második helyezett, Takács Nikolas gyengécske dalát, A zene kísér majd az útont adták elő együtt a döntősök. A zene jövőjeként hirdeti magát a műsor, és teljesen igaza van: éneklő testekre van szüksége az embereknek, akik szépen és hatásosan elő tudnak adni már működő slágereket. Az RTL ügyesen a saját kedvére felépít karaktereket, olyanokat, akikre nekik szükségük van. Egyéniségekre például nincs szükségük. Szuper lenne egy olyan spin-off, ahol a Megasztár és az X-Faktor legjobbjai saját dalokkal megmérkőznének egymás ellen.
Az X-Faktorban az éneklés másodlagos dolog. Nem a hang, hanem a személyiség és az ahhoz kapcsolódó történet az igazán fontos, ugyanis énekelni itt már mindenki tud. Az RTL Klub történetgyártásban elég ügyes, ezt mindegyik valóságshowjában nagyon bírom. Muri Enikőt az előző X-Faktorban kivágták, és ahogy egy pontos szoftverekkel megírt hollywoodi történetnél vagy a Rockyban lennie kell, a vereség után talpra állt, visszatért. Nálam ő sokkal inkább nyert, mint az éneklő Jason Statham, Kocsis Tibor.
Kocsis az egéz műsorban rosszul, de hatékonyan választott dalokat, nem akarta megismerni saját képességeinek határait. Az amerikai tehetségkutatóban az ország mentalitásából adódóan mindig a lehetetlen leküzdése a legfontosabb, nem a biztonságos győzelem. A verseny fontosabb a győzelemnél, ezért meglepő, hogy az RTL műsorkészítői is többször elfelejtkeztek a döntőseikről. A három órás döntő miatt ezen nem csodálkozunk.
Ezért lehet utálni a karácsonyt
A karácsonyi dalok a legborzasztóbb dolgok a világon, A szeretet mindenkié című karácsonyi dalt Puskás Peti írta, teljesen jellegtelen volt. Muri Enikő szép volt, állítólag ordibált, amikor elénekelte Faith Hill Where are you Christmas című dalt. A giccs az kell ebben az időszakban, a nyíregyháziak még a Kis karácsonyt is elénekelték. Dramaturgiailag is fontos, de miért kell Kocsis Tibornak a Csendes éjt elénekelnie? A Csendes éj az túl könnyű feladvány a vastag fehér garbóban. Keresztes Ildikó itt sírta el magát először. Geszti joggal említette, hogy a "giccshó mezején járunk", bár szerinte ez pont nem volt giccses. Hát, ez ízlésbeli kérdés, giccses volt.
Ebből giccsfaktorból nem engedtek ezután egy pillanatra sem. Érezzék a tévénézők, hogy van szívük, ha már válság van körülöttük. Mindkét versenyző Josh Groban You Raise Me Up című dalát magyarítva adta elő Mit ér egy hang címmel, vonósokkal és kórussal megtámogatva. A hatás mindig fontosabb a személyiségnél, és hát ezek az éneklések működnek. Mondjuk nem tökéletes biztonsággal, mert Keresztes Ildikó például nem sírt, csak kirázta a hideg.
Három kőkemény óra
A dalokat felvezető kommentárok borzasztóak voltak, Nagy Ferónak és Malek Miklósnak is hozzájuk nem illő szövegeket kellett felolvasniuk. Ki hallotta már Nagy Ferót kedvesen körmondatokban beszélni? És ha valaki hallotta, akkor az jó volt valamire? Nem! Az X-Faktornak valójában egy hibája van, a személyiséget teljesen háttérbe szorítja: mentorokét és fellépőkét egyaránt. A Megasztár mindkettő esetében sokkal bátrabban hagyatkozott karaktereire. Oké, Keresztes Ildikó bármikor elsírhatja itt magát, tehát ezt nevezhetjük spontaneitásnak.
Az RTL Klub az egész este alatt egy nagy baklövést követett el: elárulta, hogy mit gondol saját hőseiről, amikor az adás legvállalhatatlanabb részeként Vastag Csaba és Tamás dala alatt besétáltak saját celebjeik. Az üzenet egyszerű, minden X-Faktorra és Csillag születikre jelentkezőből is lehet egy: Erős Antónia, Szily Nóra, Kokó, Gergely István, Hajas László, Szirtes Tamás, Bebe, Csonka András, Pécsi Ildikó. Hogy miért pont ők sétáltak ki? Mert ők mind élő példái annak, hogy érdemes őrizni az álmainkat, mondta Ördög Nóri, hogy még borzasztóbb legyen az összkép.
A giccsmérő itt kiakadt, mert nem lehet, hogy egy ilyen nagy költségvetésű, egyébként profi és jó műsor alkotói között senki ne akarjon valami különlegeset létrehozni, előremutatónak lenni. A búcsúdal is szomorkás, szívhez szóló borzalom volt, ahogy a sírásokat két lábon kihordó Keresztes Ildikó lángok között énekelt a szerelemről és a tévedésről. Megjegyeznénk, hogy nem szerencsés, ha a mentor maga áll ki a műsorban énekelni. Ki szavazna erre?
Az RTL a háromórás műsor alatt elfelejtette a versenyt, ahogy én a döntősöket az Omega fellépésénél. Az X-Faktor jó műsor, amiből hiányzik a bátorság, mert sajnos tényleg elhiszi az ország, hogy hősöket teremt, és hogy ez a kultúra lényege, ami a képernyőn történt vasárnap este. Januárban újabb tehetségkutatón próbálják kiválasztani majd, ki másol a legjobban nagy irodalmi regényt, hogy kiderüljön, ki a legjobb író. Esterházy Péter nyerne vagy én? Ő egy lapon megoldotta.
Fotó: RTL Klub Sajtóklub/Bársony Bence
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz. (törö 2011.12.19. 15:22:54
saks 2011.12.19. 15:25:18
Mondjuk egy jó kis kanyarót, mumpszot.
fran7 2011.12.19. 15:28:52
Esterházyt publicisztikában nem nehéz megverni. Mert azokat gyötrelmes olvasni. De regényírásban nem győznéd le.
koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.12.19. 15:31:33
Egyébként az egész felhozatal maga volt a középszer...szerintem. Többször elmondták a mentorok, hogy becsukják a szemüket, aztán jöhet a varázslat. Egy-kettőnél becsuktam én is, de úgy még szörnyűbb volt:) Szóval én úgy gondolom, hogy nem voltak jó énekesek, elnézést a rajongóktól:)
Egy-két eredményhirdetést elkaptam a tévében, de az mindig röhejes volt, Nóri húzta, húzta, ami először vicces volt, aztán inkább dühítő és abszolút nem izgalmas.
És megjegyezném, hogy a külföldi tehetségkutató műsorokba érdekes módon le tudnak ültetni a zsűribe két jól kinéző énekesnőt, nálunk ez miért nem megy? Szegény Keresztesi Ildikó többször vénasszonynak tűnt.
Gyurma Pappa 2011.12.19. 15:35:41
wiener 2011.12.19. 15:38:46
tééényleg? 2011.12.19. 15:40:10
Kedves posztoló és a t. kommentelők pont arról feledkeztek meg, hogy ez egy énekverseny volt és talán a sok éves átlagtól eltérően végre tényleg kiemelkedő tehetségek szerepeltek a döntőben.
Akinek pedig nem teszik, az nézzen mást, van még több száz csatorna, lehet nézni house-t orrfolyásig, meg NCIS-t meg a többi tucat sorozatot.
2 kezű mester 2011.12.19. 15:41:37
СubE 2011.12.19. 15:42:53
mkc · http://www.vvilag.info/ 2011.12.19. 15:46:48
buddha 2011.12.19. 15:48:34
Keresztes Ildikóról pedig a Macskafogóból "Piszi",a patkány csaj jut eszembe.az legalább nem csinált műhisztit és volt karaktere
A Manci, akiben nincs szilikon, se hyaluron 2011.12.19. 15:48:49
Dr Gregory House 2011.12.19. 15:50:24
ghalghalu 2011.12.19. 15:57:10
mohusssska 2011.12.19. 15:57:16
Etniez 2011.12.19. 15:57:25
A döntő borzasztó volt, kár volt szétszedni.
Már szombaton győztest kellett volna hirdetni.
Egyszerűen nem bírtam nézni ezt a giccsparádét, állandóan átkapcsoltam a női kézilabda döntőre.
Unalmas számokat énekeltek, szórakozni akartam, nem karácsonyra felkészülni. Az egész műsorban egy szórakoztató elem nem volt.
Ildi nem volt szar, az Omega viszont... Pihenni kellene már nekik szerintem.
A Nicolas, Vastag Csabi borzadalom meg...
Én Enikőnek szurkoltam, de végül is mindegy. A műsor alatt befutott, majd kiderül mire vitte.
jog-ász 2011.12.19. 16:02:42
keresztes ildi sztem a lemeze miatt énekelt. angol x-ben is ha mentornak lemeze jelent meg, fellépett.
sajnos az is előfordul hogy nem tud mindenki énekelni. aki birja idegekkel ajánlom hogy kép nélkül youtube-on hallgassom meg egy két énekest. nem véletlen nyert jason statham:))fel is lehet épiteni, szimpatikus is a többségnek, de hangja is van, legalábbis kép nélkül hallgatva abszolute kiemelkedett a többiek közül. köszönöm nem kérek a határok feszegetéséből ha borzasztóan hamis.
tééényleg? 2011.12.19. 16:03:46
buddha 2011.12.19. 16:08:09
ha akartam volna se tudtam volna,nem tudomást szerezni róla.
és nem hiszem el,hogy minden évben van ennyi tehetség ,és van is szükség rájuk.évről évre egyre gyengébb a felhozatal.
magyar meccset én sem nézek, ajánlom a Ac Milan meccseket,Digi Sport
jani_a_hegyről 2011.12.19. 16:09:01
Ha Simon Cowell belenézne ebbe az X factorba sírva kérne elnézést, hogy nem kötötték meg jobban a műsorkészítők kezét.
groove 2011.12.19. 16:09:11
Ördög Nóri szerint is ő a "legjobb női énekesnő".
Hó apó 2011.12.19. 16:12:26
Hó apó 2011.12.19. 16:13:41
Nem csak tűnt... az is.
20-as (törölt) 2011.12.19. 16:14:32
Most is csak az Omega miatt néztem meg. Mecky kifullad egy kicsit, tény, de aki ,mélyebb omegás berkekben jártas, az tudja, hogy a jövő évi koncertekre össze fogja szedni magát Mecky.
Más oldalon volt erről egy kis "vita" (nem nevezném annak konkrétan, csak most hirtelen nem tudok jobb szót), hogy playback volt-e vagy nem. Lehet, hogy az volt, de egy szám erejéig nem volt érdemes a cuccot beállítani, meg gondolom nem volt idő a hangszereket behangolni, meg próbálni, stb. Mecky kapott egy meghívást, ennek a banda eleget tett, nekik reklám szintjén mindenképp jó volt ez a lehetőség a jubileum miatt.
Papírzsepi · http://lemil.blog.hu 2011.12.19. 16:18:03
Az énekesek meg ennyit tudnak. Ezer ilyen szintű énekes van az országban, nem fognak elfogyni. De kiemelkedőnek egyiket sem nevezném. Azok ugyanis -általában- nem tehetségkutatókon jelennek meg. Az idei mezőny simán jellegtelen és sótlan volt. Ám ez nem látszik, amíg nincs összehasonlítási alap. Érdemes a győztes Tibó számait összehasonlítani az eredetivel. Rögtön megérzi az ember Robbie Williams és Tibo bankszámlája közötti különbséget....
De ezért nem érdemes szidni a rendszert. Erre van igény, az RTL meg kiszolgálja. Jól. Ha nem lenne nézettség, abbahagynák. Addig meg érdemes a helyén kezelni (Pl. gyorspörgetve nézni, vagy háttérzajként futtatni).
mamasita 2011.12.19. 16:26:04
de a többivel nagyjából 1etértek.
silk 2011.12.19. 16:26:39
A másik kedvenc kommentelő típusom a nagyon intellektuális, tv-t nem néző egyén, aki mégis tudja, miről szólt ez a műsor...
Ja, ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem volt giccses és unalmas a tegnapi döntő...A legjobb a teve volt az egész műsorban..:-)
Mr. Maki 2011.12.19. 16:26:42
Seann William Scott
www.imdb.com/name/nm0005405/
Mr. Maki 2011.12.19. 16:27:22
trillárom 2011.12.19. 16:27:32
De azért összehasonlítva ezt a döntőt egy régi Megasztár döntővel, annak a nyomába sem érhet. A Caramelesre gondolok. A Jégszív tőle úgy szólt, hogy...
Gukker 2011.12.19. 16:29:46
www.youtube.com/watch?v=UFpg-cwx9yc
Kíváncsi vagyok fizettek-e jogdíjakat utána? :)
tééényleg? 2011.12.19. 16:30:12
az, hogy a Kocsis Tibi hangja gyenge... hát... nevetséges amikor ilyeneket hallok. Ez nem vélemény meg szubjektivitás kérdése. Van hangja. Klasszis hangja van. Ha nem nézted, nyilván láttad :) hogy nagyon jó hangja van. Az ilyenek miatt kell X faktort csinálni. Majd, ha legközelebb is NEM nézik azok akik minden percét fikázzák a műsornak, majd kiderül mennyire volt jó választás.
tééényleg? 2011.12.19. 16:31:01
buddha 2011.12.19. 16:37:34
én nem Tibor érdemeit vonom kétségbe,hanem az ilyen típusú műsorokat,illetve tényleg van-e szükségünk ilyen szarokra.
a pénz csinálás komplett hülyét csinál az emberekből
én nem tagadtam,hogy belenéztem,de a fent ismertetett okokból/2×10h!!!!!/,más nem ment az RTL-n
indexes 2011.12.19. 16:38:14
20-as (törölt) 2011.12.19. 16:38:17
Kár, hogy eltűnnek a homályban a versenyzők később.
Waalakee 2011.12.19. 16:41:38
20-as (törölt) 2011.12.19. 16:41:41
20-as (törölt) 2011.12.19. 16:42:44
tééényleg? 2011.12.19. 16:43:50
Nem akarok kötözködni, csak tényleg, ha nem akartad nézni, minek nézted. Főleg, ha elvi bajod volt vele? OK, 2*10 óra!!! És???
SarahConnor 2011.12.19. 16:43:59
buddha 2011.12.19. 16:45:41
emlékszik rájuk valaki?
doominogame · http://www.doominogame.com 2011.12.19. 16:46:31
SarahConnor 2011.12.19. 16:48:07
skvugdskuvsdiov 2011.12.19. 16:48:14
micsoda? 2011.12.19. 16:48:21
buddha 2011.12.19. 16:49:00
tééényleg? 2011.12.19. 16:51:13
Inquisitor 2011.12.19. 16:51:41
csoko20 2011.12.19. 16:54:30
És a mobilszolgáltatók hirdetik ki az eredmény nem az rtl. Leszarom, hogy új BMW kell valamelyik burnyáknak...
Zsákos ember 2011.12.19. 16:55:09
Kocsis tisztára Eric Bana a 2009-es Star Trek mozifilmből ! :D
images2.fanpop.com/image/photos/9800000/Bana-in-Star-Trek-eric-bana-9894682-853-480.jpg
tééényleg? 2011.12.19. 16:56:35
innovation 2011.12.19. 16:57:17
Azzal nem értek egyet, hogy eddig kelljen húzni egy műsort, meg azzal, hogy a mentorok között ott ül Keresztes Ildikó. Sajnos Feró rossz dalokat választott Enikőnek, Tibó viszont teljesen biztonságos játékra ment. Enikőnek szurkolt körülöttem mindenki. De szép volt Enci! :)
Giccs? Nos, karácsony tájékán nem lehet locsolóverset énekelni. Nem értem, itthon miért ciki karácsonykor karácsonyi nótákat énekelni?!?!?!?!?
mtamas 2011.12.19. 17:00:11
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 17:00:47
Ha a magyar átlagnézőnek más lenne az ízlése, nyilván a műsorban is mással jöttek volna. (Az egy érdekesebb kérdés, hogy ezt az ízlést mennyiben szolgálja ki, követi, és mennyiben alakítja a média.)
"A karácsonyi dalok a legborzasztóbb dolgok a világon..."
Azért az, hogy mi giccs, és mi nem, az előadótól és a befogadótól is függ, az ő hozzáállásuktól... A fenti kijelentés ezért IS túl általánosító talán.
"A giccs a tömegkultúra terméke, elhiteti, hogy művészeti alkotás születik, hamis érzéseket kelt, könnyen fogyasztható, modoros és sok klisével dolgozik. Szóval semmire sem jó, de legalább megható..."
Azért nem mindegy, hogy itt egy irodalmi műre gondolunk, vagy egy popslágerre. Utóbbi esetében nem olyan nagy baj, ha könnyen fogyasztható.
Egyébként pedig giccs is kelthet valódi érzelmeket, sőt, ugyanaz a dal, ami az egyik előadónál giccses, hordozhat valódi értékeket is, ha valódi művész adja elő.
Más... Muri Enikő megint jól nézett ki a színpadon, és a Beyoncé dalban megint kibírhatatlanul pontatlanul üvöltözött... és a zsűri megint megdicsérte ezért. A Higgs-bozon és a sötét energia mellett talán ez korunk legnagyobb rejtélye számomra.
buddha 2011.12.19. 17:04:19
-kezdem azt hinni,hogy te is az x-faktor készítőinek egyike vagy...
ezt a csehszlovák dumát,hogy lehet utána csinálni,hát wazze...
-azért blog,hogy utána ellehessen mondani a véleményeket,és itt az a vélemény,nagy általánosságokban,hogy szar volt.pont
ráadásul olyan ,mint a mozifilm,hogy ezt 800 millióan láttak,hát igen,de az emberek fele kiment róla,a maradék meg azt mondta,hogy egy hányás volt.
az x faktort is felvezették rendesen,de az emberek véleménye,ettől függetlenül szar
a műsorról.
Inquisitor 2011.12.19. 17:05:48
Te huzakodtál elő a szubjektivitással, pedig Kocsis Tibinek minden szeretetre és elismerésre méltó tulajdonsága mellett teljesen objektív mércék által megállapítható hiányosságai vannak. De ez nem probléma, hiszen kevesen születnek Faroukh Bulsarának. A nagyobb gond az ezekkel a fiúk-lányokkal, hogy önmagukban nem állják meg a helyüket, és mikor az őket a celebség palettáján fenntartani képes RTL már minden fillért kifacsart belőlük, akkor szépen elsüllyednek a névtelenségbe, vagy legjobb esetben a pop középszer aljára. Talán a Muri lány által út járható, ha sikerül megragadnia a színházban.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 17:07:27
indavideo.hu/video/Christmas_songs_live_audio_NPallot_KMelua_KT_Tunstall_etc
Karácsony jön, gyerekek, hát hagyjuk már ezt a giccs-fikázós dolgot, legalább erre a kis időre. :)
Dusan (törölt) 2011.12.19. 17:07:58
Elnézést, ha kicsikét túl naturálisra sikeredett, de ez az igazság!
Bárcsak kidobtam volna a tv-met '94-ben... :)
Loreena McKennitt-ek hogyhogy nem tűnnek fel ilyen műsorokban? Ja, mert hogy a gyémántot nem a szarkupac alján kell keresni...
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 17:14:45
Hihetetlen élmény volt... "hihetetlen, de élmény"
:)
És ez nem lett volna másképpen akkor sem, ha éppen a Bonny Portmore-t énekelte volna ahelyett az izé helyett, amit éppen énekelt.
Na, ez a valami, nem az X-Faktor. X-Faktor, meg giccs? Ugyan már. Zsülike, te vagy a csúcs. :)
johevi 2011.12.19. 17:15:56
jorda 2011.12.19. 17:18:21
Abszolut érdektelenségét vesztettea műsor.
Sokszor megfogalmazódott már bennem,hogy egy ilyen kis országban nincs szükség 10 ezer új énekesre.
Hibás ez a műsorpolitika a kereskedelmi TV-k részéről,hogy hiú reményeket ébresztenek fiatalok tízezreiben,még akkor is,ha tényleg van hangjuk és tudnak énekelni.
A mostani verseny kiemelkedő tehetséget nem hozott a felszínre.A "megélhetési mentor csapat"(Jól jön ez a kis kereset karácsony elött!,persze igyekezett trűkkökkel felturbózni a műsort,de a rutinos nézők ezt már nem veszik be.
Muri nem hiteles,van valami gáz a személyiségében.
Kocsisnak meg van,volt egy rendes kereső foglalkozása.Kár lenne ezt feladni. Ilyen külsővel,kényszeredett vigyorgással,elálló fülekkel sosem lehet igazán sikeres.
Ez olyan szakma,ahol a külső igenis számít,nemcsak a hang.
Dusan (törölt) 2011.12.19. 17:24:14
"Muri nem hiteles,van valami gáz a személyiségében."
Nem kicsit gáz a csaj... Nagyon átüt! Ahogy Lilly Aldrin mondja az Így jártam Anyátokkal-ban: "Hol a kaki?"
Ott a "kaki", egyértelmű. Nem őszinte, állandóan hazudik a csaj, teszi mindezt baromi irritálóan, nem volt egyetlen őszinte, manír nélküli gesztusa, mimikája, szava, mert gagyi, szegényke, mint egy tanyasi búcsú.
Brix 2011.12.19. 17:24:57
A tanulság az egészből az, hogy Nő ne induljon el ezen a versenyen. Az RTL klubon nő nem nyerhet. Nézhet ki úgy mint egy szépségkirálynő, vagy énekeljen úgy mint Leona Lewis, ez a " bikák " versenye marad... Persze, majd a későbbiekben ugyis eldől hogy ki volt a "nagyobb X" A Janicsák lány tavaly a 4-ik lett a 3 bika mögött, és ő adta el a legtöbb lemezt, Wolf Kati aki csak 6-ik lett szintén hatalmas karriert futott be.
Edd China 2011.12.19. 17:31:23
HunLancer 2011.12.19. 17:35:21
Hát öregem, te nagyon el vagy tévedve. Pont ezért lehet a 10 millió magyar nagy többségét megvezetni ezzel a szarral, mert közötök nincs a zenéhez. A tudatlannak a közepes is klasszis...
ninimimi 2011.12.19. 17:36:58
Nekem meg a farizeusfaktor akadt ki a posztot olvasva.
Máris itt vannak a követőid farizeuskám:
"Bárcsak kidobtam volna a tv-met '94-ben... :)"
Hát mi a francért nem dobtad ki?
Eszem ágában se lenne itt vitatkozni veled és RTL-t védeni, ha nem tudnám, hogy (részben) ez a hitetlen - a szó általános értelmében értve hitetlen... - szemlélet, ami miatt itt tart ez a szerencsétlen ország. "Elég" csak jól lefikázni valamit, ami sokaknak tetszik és máris mi vagyunk az überjanik, mi?!
Igenis emberi, igenis értékes volt, amit az X-faktor teremtett! Most akkor én vagyok primitív, mi, nagyokoskám?
Egyszerűen hányingerem van a következő soroktól:
"Az X-Faktor egy remekül működő gyár, nem több...az RTL ügyesen kiszolgál, de nem teremt semmit, belemenekül a biztonságba, pedig piaci előnyüket akár ki is használhatnák.
...jó lenne, ha nemcsak eljátszanák, hogy történik valami értékes, hanem történne is.
...egy jogosan beépített karácsony blokkal folytatták, hogy végül teljesen feloldódjanak a műsorkészítők a giccsben. A giccs a tömegkultúra terméke, elhiteti, hogy művészeti alkotás születik, hamis érzéseket kelt, könnyen fogyasztható, modoros és sok klisével dolgozik. Szóval semmire sem jó, de legalább megható...
...egyéniségekre például nincs szükségük...Muri Enikőt az előző X-Faktorban kivágták, és ahogy egy pontos szoftverekkel megírt hollywoodi történetnél vagy a Rockyban lennie kell, a vereség után talpra állt, visszatért. Nálam ő sokkal inkább nyert, mint az éneklő Jason Statham, Kocsis Tibor."
Hopp itt nagyon elszóltad magadat:
"Ezért lehet utálni a karácsonyt...
A karácsonyi dalok a legborzasztóbb dolgok a világon..."
Meg itt:
"ezt mindegyik valóságshowjában nagyon bírom..."
Érdekes, én eddig kettő percnél tovább egyik valóság-showját se néztem a csatornának, mégsem gondolom, hogy EMIATT lennék több azoknál, akik nézik...
Azt viszont nagyon is gondolom, hogy az ilyen hitetlen, mindent - ami neki nem tetszik, de tömegeknek, igen - fikázó, fanyalgó mentalitás viszi sírba mentálisan ezt a nemzetet. Nekem igenis tetszett, igenis meghatóan emberi volt a műsor szinte minden pillanata! Még a karácsonyi dalok is...
Kíváncsi lennék, szerinted mikor teremtett "igazi értéket", "művészeti alkotást" a magyar tévé? Gondolom a kádárdiktatúrában - az velejéig hazug, parancsolt mesterkéltség és szürke unalom bizonyára igazi "érték" volt a hozzád hasonlóknak.
Ajánlom figyelmedbe neked és hozzád hasonlóknak az észak-koreai, vagy a kubai népi demokrácia tévéjét! Ott aztán tobzódhatsz a művészi értékekben, őszinteségben.
Zsákos ember 2011.12.19. 17:41:15
Elhiteti hogy minden emberben megvan a szeretet, holott minden ember önző és gyarló !
Erre a Retekklub még rátesz egy lapáttal.
Lotyóbridzsida 2011.12.19. 17:50:22
ellenben volt Fási Zsülike az ATV-n, így azért többször önkritikát gyakoroltam, és visszakapcsoltam a Zertélere.
- Az úfók a barátanink vagy az elleneségeink?
- Miért kérdezed?
- Mert elvitték a Fási Zsülikét.
- Ja? Akkor a barátaink...:))
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 17:53:37
Ja.
Mert Zámbó Jimmy (hoppá, Giccs-Faktor!) aztán maga volt a magyar Alain Delon.... Vagy a Szörényi Levente a magyar Brad Pitt? . Ugyan már. :)
Ha van tehetség, van hang, van a közönség által szerethető személyiség, akár egy ferengi külsejével is lehet valaki sikeres. És fordítva. Ha mondjuk egy Z. Linda szerű megélhetési celeb úgy nézne ki, mint Julika néni a kisboltból, a kutya nem lenne rá kíváncsi a bulvár-legalja médiában sem. Mert benne meg ennyi van.
Lotyóbridzsida 2011.12.19. 17:55:24
Igen, sokban mertem volna fogadni, hogy egy nő nem nyerhet ebben a műsorban.
Pedig szimplán színesebb előadó az Enikő, mint a Tibó szerintem. Szép hangja mindkettőnek, DE az enikő jobb előadó. Mondjuk a kutyát sem érdekli, hogy ki nyert, mert kb ugyanolyan esélye van mindkettőnek a karrierje elindításában. Amennyiben lehet énekes karrierről beszélni ma itthon.
monyon le 2011.12.19. 18:02:11
Egy teátrális kedves csajszi ill. egy Vásáry André & Tabáni István klón.
Az egyik színházi szerepet kapott, a másikból meg lesz egy hurcolható hakni sztár, ill. írnak neki "slágereket", melyből a dalszövegíró/zeneszerző kaszál a legtöbbet. Nem változik itt kérem szépen semmi!
Enikőnek lagymatag dalok helyett olyat kellett volna énekelnie, az utolsó műsorban, hogy essen le a székről mindenki - pl. egy ilyet:
youtu.be/8S6lJECVBTg
viragimado 2011.12.19. 18:07:54
A karácsonyt meg már lassan trendi szidni, legiccsezni! Nálunk mindig nagyon jó, tényleg jó hangulatú, sok szeretettel, igaz ez nem csak ilyenkor, hanem egész évben. Szeretem is, bár hóval jobb lenne!! Nagyon silány kis lelkiélete lehet annak, akit nem érintenek meg az ünnepek (és nem üzleti, és nem ajándék szemszögből)!! Sajnálom azokat!
dr. pretender 2011.12.19. 18:08:32
KékFény6 2011.12.19. 18:09:15
asz0089 2011.12.19. 18:09:17
Tényleg jó, hogy nem a pártbizottság dönti el ki a jó énekes, mondjuk mintha néha itt is eldöntötték volna. Tényleg az X-Faktor volt az elmúlt időszak legnézhetőbb műsora. Nem tudom kinek van még rajtam kívül ki a töke. A Bud Spencer, Hull a pelyhes, Jégkorszak, Micsoda nő és társai cuccokkal, amit nyolcszázadjára adnak karácsonykor. És ezeket nem is nézem.
Aztán most jöhetnék itt a mentalitással és totál más irányba visz. Pl. az embereket próbálják némi toleranciára tanítani: Nyerhet kövér, csúnya, színesbőrű, ázsiai stb. Mégsem érzem, hogy a társadalom tanulna ezekből a dolgokból bármit is. Más örömét nem vehetjük el.
Az viszont számomra nagyon elkeserítő, hogy amíg az érdekli a fél országot, hogy ki nyeri az X-Faktort, meg küld is smst, addig az nem érdekli miként néz ki majd az ország választási rendszere, vagy, hogy milyen politikai, társadalmi elitet választ magának és mivel verik át folyton. Ez az elkeserítő.
Plusz a 'közszolgálat' is olyan mélyen van, mint még soha.
Én magam propagálom az olvasást és inkább a sorozatokat nézem (Éppen ma fogom a Dexter évadzárást :D ) vagy komolyabb filmeket. Én még eljárok művészmoziba, amíg meg nem ölik őket, mert máshol pl. nem tudnám megnézni Tarr Béla Torinói ló c. alkotását. És mehetnék itt még messzebb, még messzebb, de nincs értelme. Nem szabad alapvetően negatívan állni az ilyesmikhez, csak az a baj nem tanulnak belőle semmit a műsorkészítők sem, pedig lehetne az emberi igényeket formálni és magasabbra tenni a mércét.
Én egyébként azért követek sok dolgot, mert érdekel az emberek reakciója, jó formán ez a foglalkozásom és az érdeklődési köröm is. Tavaly pl. emlékezetes volt a VV4-ben, amint az OV tanácsadó Hegedűs Zsuzsa-féle cuccnak kalapozták a pénzt, aminek tudjuk a sikerét.
Magyarul mindenki számára evidens lehet, hogy mik mennek a háttérben és mi a célja ennek az egésznek. Kolosi Péter neve szerintem mindenkinek magáért beszél, az apuka Tamás, igazi milliárdos, aki átmentette a politikai tőkéjét gazdaságiba. Így alakult ez az ország és így jár ott, ahol.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:12:14
Egy előadónak nem kell dalszerzőnek is lennie egy személyben. Jó, ha tud magának zenét meg szöveget írni, de ez nem feltétele a sikernek. Katona Klári a legnagyobb sikerei idején még nem írt dalokat magának, de olyanok írtak neki, mint Demjén, Presser, Dusán.
Eva Cassidy sosem írt, sosem szerzett dalokat, mégis a legnagyobbak között van. (Sajnos, csak posztumusz, de hát ez már egy másik, tragikus történet.) Azért, mert baromi tehetséges előadó volt, aki nem csak egyfélét tudott:
www.youtube.com/watch?v=SfPZ_HpnIVY
www.youtube.com/watch?v=K_jqje0lZZ0
Na, benne aztán ott volt az X Factor, és ráadásul a két dalt szinte két különböző előadóként szólaltatja meg. Ki várná a másodikat az első alapján?
Szóval nem kell szerzőnek is lennie egy előadónak, de meg kell találnia a neki való dalokat, amelyeket a maga módján feldolgozhat (elfelejtve a karaoke szintet), és meg kell találnia a jó szerzőket, akik baromi jó dalokat írnak majd neki. De persze az még jobb, ha - mint Rúzsa Magdi, vagy Janicsák Veca - tényleg maguk is részt vesznek a dalok megírásában is. De ez nem kötelező, enélkül is lehet valaki sikeres, jó előadó... Ha tényleg nagyon tehetséges.
Bár az olyan hangokból, mint akik a Megasztár és az X-Faktor két utolsó szériájában szerepeltek, sok van még itt, Magyarországon is. De persze a hang önmagában még kevés a sikerhez (lásd: Tarány Tamás, aki a legjobb hang volt most).
Gault 2011.12.19. 18:15:33
viragimado 2011.12.19. 18:16:43
Ettől függetlenül, nem baj ha vannak tehetségkutatók, bár a Csillag születik hatalmas bukás, és nagyon gáz, akik ott megjelennek. Talán érdekes lenne tudni, miért nincs kiemelkedő színészünk, vers-, mesemondónk, bűvészünk (na az még csa-csa), táncosunk, stb. A Megatánc is nagyon jó volt, de a nézőknek túl intellektuális volt. Én nagyon élveztem, igaz én a modern balettet is szeretem. Az ilyen műsorokra azért lenne szükség, hogy találjan ak ilyen tehetségeket.
Ez vagyok 2011.12.19. 18:19:26
GONOSZ 2011.12.19. 18:19:56
Az, hogy giccses? melyik könnyűzenei utánzó műsor nem az? Ha ez így megy tovább, minden magyarországi rajongónak saját előadója lesz.
Mekkora a hazai könnyűzenei piac? Hány stílus van és annak mennyi előadója? Az x fator és a hozzá hasonló műsorok sztárocska tömegtermelő műsorok. A lényeg azonban a pénz!
és nem a nyeremény, hanem a szavazók által bepötyögött 315,ft- os bevételek sokasága.
És a méregdrága reklámidő. Az összes többi nem számít, az összes többi csak ámítás! Nem számít semmi az sem, hogy mi itt mit irkálunk össze, ez is csak arra jó, hogy még két három ember érdeklődését felkeltse a műsor iránt.
Csak a nézettség, mert az =bevétel.
Biztos sokan emlékeznek arra, hogy voltak sokkal jobb, különlegesebb és szebb hangú előadók is akik el sem jutottak pl, a mentorházig sem. Sajnos az ő karakterük nem egyeztethető össze a műsorban megtervezettel, nem hoznának nézettséget(pénzt) inkább összeeszkábálnak rosszul éneklő csapatokat, héliumot lélegző majdnem amerikai előadót,stb.
a világ három dologtól működik,3xa pénz. És ebben is ott van az x ebben van igazán.
Ez vagyok 2011.12.19. 18:22:36
diLauro 2011.12.19. 18:23:15
Minden tiszteletem az övé!
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:24:33
A RTL Klub műsorából nagyon hiányzik mondjuk egy Novák Péter, aki bátran belenyúlna a dalokba, és vinne egy kis életet, egy kis csavart az egészbe.
viragimado 2011.12.19. 18:25:37
A cikkíró is lehetene empatikusabb. Neki is vannak jobb, rosszabb, és nagyon szar cikkei!!
viragimado 2011.12.19. 18:31:53
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:34:37
Nyilván az ember azért kritizál, mert szeretné, ha változna valami, és legközelebb már jobbat kapna.
Mert szeretne jól szórakozni.
(Vagy éppen csak megélni valahogy, ha nem műsorról, hanem mondjuk a politikáról van szó.)
Az, hogy akinek nem tetszik, ne nézze, meg ne kritizáljon az, aki maga legalább ennyire nem tud énekelni maga is, az úgy hülyeség, ahogy van. Attól, hogy én nem tudok valamit megcsinálni, még látom, hallom, ha valami szar, és szeretném, ha jobb lenne.
Az előadónak is kell a visszajelzés, mert csak így tud változtatni, fejlődni. Ezért nem értem, miért nem mondják meg a mentorok Enikőnek, hogy az, amit a Beyoncé dalban csinál az erős részeknél, nem jó így. Helyette dicsérték.
Persze a kritika akkor ér valamit, ha ül, és ha a megoldásra is ad valami útmutatót.
De persze nem az olyanokra gondolok itt, hogy "na ennél a résznél gyorsan varrják be a száját". :)
Unionista 2011.12.19. 18:37:41
anyagilag is 10x jobban megérné. mert szerintem 1 adásban messze nincs 1M sms. legfeljebb 100 ezer. amit szerintem legfeljebb 10 ezer ember küld. meg ugye itt is volt, hogy a székely kiscsávónak gyűjtötték a pénzt. utald át a számlára, és valaki továbbküldte a pénzt az sms szerverre. na most ha átutalt százcsillió lejt, akkor a kiscsávó simán tovább jutott. ha a következő fordulóban mégsem, akkor simán kiesett.
ha egyszer a háztartások többségében lesz set top box, vagy valami hasonló, akkor ezt a direkt előfizetést simán megéri megcsinálni. az emelt díjas sms-sel meg esetleg lehet a versenyzőket direktben szponzorálni. (a távközlési szolgáltó és a csatorna így is lenyúlhajta pénz a felét, vagy akár négyötödét. mert adminisztráció, meg ugye a csatorna hozzáadott érték. de ez működhet úgy, hogy az sms privát szponzoráció. a direkt előfizetéssel meg demokratikusan szavazhatsz.
ez esetben a zsűritagnak nem azt mondja a producer, hogy "bőgjél", hanem azt, hogy "ne bőgjél". mert a nézőt nem az érdekli feltéve, hogy fizetni kell érte 1 eurót. ha ingyen van, akkor persze kapjon csak sírógörcsöt, és idegösszeomlást főműsoridőben.
ezzel együtt szerintem olyan nagyon rosszul nem dönt a nép. ez a kopasz gyerek talán tényleg a legjobb volt. bár igazán ebben a szériában sem volt "legjobb". és az előzőben sem.
hja, és még annyit, hogy a "HANGILAG" helyett mondjuk már azt: "HANGBAN". az énekileg, táncilag helyett azt: énekben, táncban.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 18:39:19
Na igen, van különbség a fikázás és a kritika között. Előbbi inkább a fikázóról mond el sokat, róla szól.
Mondjuk ez a cikk azért nem a puszta fikázós kategória, bár messze nem mindenben értek egyet a benne leírtakkal.
viragimado 2011.12.19. 18:40:40
Én énekeltem, de hiába van jó hangom, hallásom, soha nem mennék el egy ilyen válogatásra, mert nincs bennem az a plusz, amiért szinpadra érdemes állni. Csak átlagosan jó a hangom. Nézd meg azokat az ezreket, akik odamentek kiröhögtetni magukat!!
salamander 2011.12.19. 18:42:25
Azonban nem szeretném, ha mások - azt gondolnák, hogy csupán fikázni szeretek.
Röviden megindokolnám miért gondolom ezt.
1. ezek a műsorok csupán egy másik kultúrában kialakult giccsparádé magyarországi adaptációja.
A rendszernek semmire nincs szüksége, csak a "helyi születésű biodíszlet" kell a vásárolt recepthez és megvan a műsor eladója által garantált nézőszám/bevétel.
Ehhez nálunk megvan az anómiás fogyasztóréteg.
2. Ami ránk vonatkozik ebből: az lenne, hogy (A "ránk" kifejezés csak azon magyarországi polgártársainkra vonatkozik, akik ebből a folyamatosan ránk pakolt kultúrmocsokból ki akarják tolni a fejüket, azaz értik mi történik körülöttünk/velünk) más erőszakos nyomulása ne hasson meg a profitért, mert később sokszorosan megfizetünk érte. Kezdjük el - még ha nehéz is - és nem olyan csillogó mint "ezek" a saját kultúránkat fejleszteni építeni. Persze nem a tarsolylemez ordibáló pödrött bajuszos "Helló Maris"-ra gondolok. A kivitelezésről már nem írnék csupán a helyzetet szerettem volna - egy más fénytörésbe állítva bemutatni.
magánvélemény: a műsor mondanom kell lesújtó volt, szerencsére időben átkapcsoltam.
...
viragimado 2011.12.19. 18:50:53
telegd 2011.12.19. 18:53:16
viragimado 2011.12.19. 18:57:14
СubE 2011.12.19. 18:58:52
hobot 2011.12.19. 19:01:56
P.S. Amikor először megláttam Tibort nem értettem mit keres Stiffler az X-faktorban :D
telegd 2011.12.19. 19:07:27
viragimado 2011.12.19. 19:11:09
Piócás ember 2011.12.19. 19:11:49
viragimado 2011.12.19. 19:15:17
miro1 2011.12.19. 19:15:39
Piócás ember 2011.12.19. 19:16:59
viragimado 2011.12.19. 19:20:17
TakeshiKovacs 2011.12.19. 19:25:38
Hanem Stifler és Woody Harelson mixe.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 19:27:04
Ezzel azért vitatkoznék... Leona Lewis 2003-ban végzett a The Brit School-ban, és három évig a kutyát sem érdekelte (miközben az osztálytársa, Katie Melua a 2003-ban kiadott albumával vezette a brit albumlistát), azután Leona megnyerte a 2006-os brit X Factort, és hirtelen sztár lett, és ő nem csak otthon, vagy Európában, de az USA-ban is.
De Alexandra Burke, a 2008-as győztes sem annyira sikertelen, vagy ott van Diana Vickers...
Igenis, még a legjobbaknak is kell a kiugrási lehetőség, kell a pódium, ahol felfedezhetik.
Az már a szervezők, válogatók hibája, ha nem a legtehetségesebbeket válogatják be... Amint az tavaly is, most is előfordult sajnos a magyar X-Faktorban. Ebben főleg Geszti jár az élen, de az előválogatások során is sok mellényúlás lehetett, mert az RTL Klubnak nyilván vannak más szempontjai is, mint a puszta tehetség.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 19:37:37
A Viva, az RTL Klub, a TV2 celebeket "gyártanak", akikkel azután meg lehet tölteni a bulvárra éhes nézőknek szóló műsorokat, együttműködésben a bulvársajtóval, mert azoknak is kell a nyersanyag, a téma, amivel foglalkozni lehet - persze többnyire sekélyes röhejes bulvárszinten.
Erről szól az X-Faktor is... nálunk, mert Simon Cowell-nél ez a zenei üzletről szól inkább, arról, hogy a versenyben megismert, felépített előadóból legalább egy-két évig hogy lehet kiszedni a legtöbb profitot lemezkiadóként. Utána a többi már az adott előadó, énekes dolga, meg tudja-e alapozni a jövőjét ezalatt az egy-két év alatt, meg tudja-e magát szerettetni a közönséggel, ki tud-e építeni olyan kapcsolati hálót a zeneiparban (dalszerzők, producerek, zenésztársak, kiadók), ami azután tovább viszi a pályán.
Míg nálunk ez inkább - bár szerencsére még nem pusztán - szimpla "celebgyár" - az utolsó két Megasztár-széria is ilyen volt már, és az X-Factor kezdettől ilyen.
Bakancsagancs 2011.12.19. 19:38:14
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.12.19. 19:40:00
tééényleg? 2011.12.19. 19:48:48
És igenis utána lehet csinálni. Ja, addig már nem terjed a vagányság... Könnyebb ülni a gép előtt oszt osztani az észt.
traff 2011.12.19. 19:52:11
tééényleg? 2011.12.19. 19:54:21
Mindezek mellett nem kell nekiállni fikázni mindent, csak mert ma az a menő. Sajnos itt tartunk, hogy az emberek fikázni jobban szeretnek mint örülni annak, hogy valaki egy kicsit előrébb jutott, ráadásul azzal, hogy valamilyen pozitív teljesítményt letett az asztalra.
Az pedig, hogy utána lehet csinálni, tartom. Utána még mindig lehet folytatni a név nélküli magyarázást arról, hogy mindenki milyen béna...
tééényleg? 2011.12.19. 19:58:41
Ebben a posztban amúgy is mindenki olyan hozzáértő és szakmabeli. Mindenki elmondta, hogy a Kocsisnak nincs hangja meg rosszul énekel...
Küldj át valami sajátot, biztos nagyon profi...
samot 2011.12.19. 19:58:58
hobot 2011.12.19. 20:02:54
Gault 2011.12.19. 20:04:51
Esperes úr 2011.12.19. 20:07:53
www.imdb.com/name/nm0005405/
Megdobbent 2011.12.19. 20:12:51
pucros 2011.12.19. 20:13:27
Bohóckodás időpazarlás.
fran7 2011.12.19. 20:15:30
viragimado 2011.12.19. 20:16:27
viragimado 2011.12.19. 20:28:14
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:32:21
Én azt hiszem, hogy a magyar X-Faktor mentorai és nézői a seg*üket a plafonhoz verhetnék örömükben, ha egy Alexandra Burke-höz (brit X Factor 2008) hasonló tehetség megjelenne ebben a műsorban.
indavideo.hu/video/X-Factor_donto_2008_-_Alexandra_Burke_-_Hallelujah
Ő utána pont attól lett kicsit jellegtelen, hogy írták neki trendi a tucatslágereket, pedig ő sokkal többet tudna.
Katie Melua meg sosem indult X Factorban, és a dalai egy részét maga is írja, zenét is, szöveget is... viszont ő egyáltalán nem trendi, inkább szép nyugodtan járja a maga útját, és dalokat is szerezget:
www.youtube.com/watch?v=tK2z1G20_9U
Vagy ott van az Angelina Jolie/Johnny Depp film, Az Utazó betétdala, ami zenével/szöveggel/énekkel szintén Melua szerzemény:
www.youtube.com/watch?v=tr6-stHVkko
Ezek a dalok nem a mai slágerlistáknak készülnek, és nem is jutnak oda. :)
Ő azért került ide, mert ugyanabba az iskolába járt, mint Adele és Leona Lewis, de míg neki és Adele-nek nem volt szüksége X factor-os szereplésre, Leonának igenis ez hozta meg az áttörést. És ezért énekelhette aztán Leona Lewis például az Avatar film betétdalát.
www.youtube.com/watch?v=3YDz-ftqr1g
Pedig Leona tényleg nagyon tud énekelni, a magyar tehetségkutatókban hozzá - vagy akár Alexandra Burke-höz - fogható tehetség még nem tűnt fel... De Leona Lewis kicsit jellegtelen személyiség számomra, mindezek ellenére.
De ő legalább tényleg nagyon befutott a Factor-győzelemmel, viszont hol van ma például Leon Jackson, a 2007-es győztes, aki akkor 2007-ben még magasan vezette a karácsony heti slágerlistát a dalával? Hát róla azóta tényleg nem sokat hallottam. Szóval a brit mentorok és a nézők is melléfognak néha a szavazataikkal.
Hó apó 2011.12.19. 20:40:17
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:51:06
Ez is bizonyítja, hogy a tehetség kevés, szerencse és lehetőség is kell, hogy valaki kitűnjön. Hogy észrevegyék.
Lady GaGa például tehetségesebb, mint sokan hiszik, ez látszik a tinédzser-kori felvételeiből, meg a mostani élő-szóló zongorás fellépéseiből. De soha nem jutott volna el ide, ha nem csinál bohócot magából, ha nem viszi el a végsőkig, a groteszken is túl a feltűnősködést. Elveszett volna a hatalmas amerikai piacon a sok feltörekvő tehetség között.
Ha az X-Faktor lehetőségét valóban tehetségesek ragadják meg, és használják fel, nincs is semmi baj. Csak ehhez valóban keresztül kellene törniük az előválogatások koncepciós szűrőin, mert itt nem elsősorban a tehetséget keresik, hanem a nézettségnövelő pénzcsináló-show-ba keresnek jó alapanyagot.
lanyi 2011.12.19. 20:55:58
Emanuelle 2011.12.19. 20:57:47
háromféle kommentelő van: aki a szereplőket fikázza, aki az RTL-t (és áttételesen a többi kertévét) és aki mindkettőt. Kiváncsi vagyok, hogy ugyan milyen televíziózás és milyen műsor az, ami megfelelne a kényes ízléseteknek.
Félreértés ne essék, nem vagyok tehetségkutató-kedvelő, mert úgy gondolom, hogy egy ekkora piacnak, ami itt van már így is túl sok énekest kellene eltartania, de azért nem gondolom, hogy ezért az énekesek a hibásak. Én személy szerint nem drukkoltam senkinek igazán, mert senkiben sem láttam az X-et, legyen az bármi is, nekem az, ha valakire felkapom a fejem és holnap is érdekel meg holnapután is. Sokan példálóznak az amerikai X-Faktorral is, háát, én attól sem voltam elcsattanva, ugyanolyan tucathangok vannak ott is, de nyilván a nagy számok törvénye alapján ott gyakrabban kerül elő egy igazi tehetség.
A fikázóknak egyébként azt üzenem, hogy nézzék meg ők miben, hol tették le már eddig a névjegyüket, a partvonalról könnyű pofázni.
Ha meg végképp nem bírják akkor tessék kibaszni a tévét a tizedikről és leemelni a polcról egy könyvet.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 20:58:01
Habár azért jegyezzük meg, hogy az X Factor brit találmány, és a kitaláló Simon Cowell csak most vitte át az USA-ba is a műsort.
Persze a magyar verzió nem teljesen azonos sem a brittel, sem az amerikaival. Láthatóan nálunk a válogatás elveiben is vannak eltérések, és a mentorok bohóckodása-összeveszései sem licensz-előírás szerintiek, azt hiszem.
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 21:03:24
A kommentelőket fikázóknak meg azt üzenem, hogy nem muszáj ilyen blogokat olvasni, sem az ezekhez írt hozzászólásokat végigszenvedni.
Lehet találni jobb elfoglaltságot is, kár ezen idegeskedni.
A fikázás nem szép dolog, de a fikázók fikázása sem magasabb rendű elfoglaltság.
Sőt, a fikázókat fikázók fikázása sem. De most már mindegy... :)
(Távol otthonától kóborolt...)
silk 2011.12.19. 21:04:01
hobot 2011.12.19. 21:05:25
Emanuelle 2011.12.19. 21:11:01
buddha 2011.12.19. 21:12:29
milyen név nélkül? a te királyi és ötletes neved mindenre utal,csak arra nem ,hogy ki jártad a 8 általánost.
anyád inkább lenyelt volna...
Emanuelle 2011.12.19. 21:13:35
laslo71 2011.12.19. 21:13:39
vőt jósolok neki
Hülye aki elolvassa! 2011.12.19. 21:21:26
Hogy jót is mondjak (hisz valamiért én is néztem), a végére a két legjobb maradt. Idén Baritz Gergő alakította a hang nélküli, de jófej kölköt K.L.N. helyett.
hobot 2011.12.19. 21:25:49
Hó apó 2011.12.19. 21:31:39
Mondjuk egy ismeretterjesztő és tudományos csatorna, amiből nem a bazmeg, pitscha, kötschög, sz@r és egyén IQ javító szavak ömlenek....
Patreides · patreides.blog.hu 2011.12.19. 21:33:43
Igen, sajnos ez egy ilyen világ, ez neki áll... illetve... na jó, ezt nem fejtem ki. :)
Szerintem a reális hely a harmadik hely lett volna a számára, a döntőbe meg Kocsis és Tarány kerülhetett volna.
"Ha a volna hal volna, minden halász dúskálna."
:)
Hó apó 2011.12.19. 21:39:00
Én is nagy jövőt jósolok neki. Egy erotikus férfimagazin címoldalán vagy Dubai-ban....
Emanuelle 2011.12.19. 21:53:56
Egyébként kiváncsi lennék, hogy ténylegesen hány hívás és SMS érkezik. Annak idején ha jól emlékszem, akkor nem százalékokat mutattak, hanem számokat, gondolom manapság meg sem közelíti a telefonálók száma a korábbiakét.
Emanuelle 2011.12.19. 21:58:22
hobot 2011.12.19. 22:04:31
Mondjuk egy ismeretterjesztő és tudományos csatorna, amiből nem a bazmeg, pitscha, kötschög, sz@r és egyén IQ javító szavak ömlenek..."
Discovery(Channel, World, Science, Travel and living), /Animal Planet/Nat Geo/Spektrum. És a lista nem teljes. Senki nem kényszerít hogy kereskedelmi tv-t nézz. Nekem is állandóan a dokucsatornák/sport tv-k vannak bekapcsolva, épp az x-faktort néztem csak az rtl-en mert Tarány szimpatikus volt. Ha meg valakinek a Való Világ vagy a Jóban-Rosszban tetszik, hát nézze azt, engem nem zavar.
hobot 2011.12.19. 22:07:20
Wolfram 2011.12.19. 22:13:15
Hó apó 2011.12.20. 00:21:28
...és gondolom az általad felsorolt csatornák is ingyen foghatóak. Mert a szennycsatornák ingyenesek, sőt sok helyen mást nem is lehet fogni...
Akkor hová kapcsoljon a néző?
Hó apó 2011.12.20. 00:23:41
Akkor sorold azokat a természettudományos csatornákat, amiket ingyenesen lehet fogni....
mert sokan nem tudják megfizetni, helyette csak a mocsokból választhatnak.
szgy 2011.12.20. 00:25:44
már szinte hiányzanak akik állandóan azzal jönnek elő hogy csak a spektrumot meg a natgeo-t nézik :-)
Loreena McKennitt tényleg jó.
szgy 2011.12.20. 00:28:06
szgy 2011.12.20. 00:31:34
erre gondoltam, mekkora égő lenne már ha a két első helyezett "párbajban" kapna mondjuk 300 és 340 szavazatot...
szgy 2011.12.20. 00:33:27
vén krampusz (törölt) 2011.12.20. 00:58:50
Sajnálom hogy nem nézem ezeket a versenyeket a kertv-kben, de sajnálok rá 3 órát az életemből.
itt a pont (best of) (törölt) 2011.12.20. 01:01:06
vérfürdő (törölt) 2011.12.20. 01:23:16
fogatlan provokátor (törölt) 2011.12.20. 01:55:31
Szörényi mellett ott volt jóképűnek Bródy, Illés Lajos vagy Pásztori Zoltán, mindamellett a korabeli kínálat legjobb énekese és gitárosa volt, ami azért kompenzálta a külcsínt.
Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.20. 02:20:45
Ami a döntőt illeti: én tavaly nagyon ki voltam bukva, hogy Geszti azt a hogyishívják Fannit (nulla, de tényleg NULLA tehetséggel) és Shodeinde Dorát (aki szülés után egy hangot nem tudott helyesen kiénekelni) vitte magával Szirota Dzsenifer és Muri Enikő helyett. Hát Muri Enikő idei szereplése után azt mondom, nem tévedett. Tény, hogy jó hangja van a csajnak (bár az előző szériában csak olyan 3-4 nála jobb női hang volt...) de mint előadó valami borzalom. Gyakorlatilag az első adás óta olyan durván manírosan adott elő mindent dalt, hogy az valami hihetetlen. Tavaly Vastag Csabát végig b@sztatták a színpadiassága miatt, Enikőnek meg egy büdös szót nem szóltak arról, hogy a dalt előadni kell, nem elszínészkedni. Mindemellett ahol erő kellett volna a dalba, ott mindig kiabálásba csúszott a produktuma. Szóval lehet elfogadható énekesnő lesz, de az a bizonyos X amit keresnek, na az benne nincs meg. Stiffler sokáig kicsit olyan volt, mint tavaly Takács Nikolas: jó hang, de rettenetesen unalmas előadó, de a párbaja után ez megváltozott, ezzel nem lehet vitázni. Személy szerint szimpatikus srácnak tartom jó hanggal, de voltak olyanok idén, akikben inkább megvolt az a bizonyos plusz.
Egyébként úgy megnéznék már egyszer egy olyan tehetségkutatót, ahol nem korlátozzák le a zsűritagok szabadságát. Egyszerűen hihetetlen, hogy rémesebbnél rémesebb produkció után is alig-alig hallani igazán kritikus hangvételű megjegyzéseket. Ez nem csak itthon igaz, hanem úgy általában (ott van pl az X-Factor USA, ahol annak a Drew nevű csajnak mikrofon közelében nem lett volna a helye, mégsem hallottunk igazán erős kritikát rá, azt leszámítva, hogy L.A. néha megjegyezte: kicsit unalmas)
Ami a show-t illeti: hát én nem voltam tőle elragadtatva. A Megasztárok valahogy ebben mindig erősebbek voltak. Itt annyi volt a töltelékpofázás és unalmasnál unalmasabb töltelékdal, hogy mire az eredményhirdetésre sor került, már szinte el is felejtettem, hogy kik a döntősök. Elhiszem, hogy piacvezetőként az RTL-nek nem kell nagyon túráztatnia magát, de ez akkor is gyenge volt.
cozumel 2011.12.20. 03:14:20
hobot 2011.12.20. 07:29:33
amit még megtehetsz 2011.12.20. 07:50:35
Azért mert főműsoridőben mutatják őket szép ruhában, sok fény, és zene közepette?
Az emberek már gondolkodni is elfelejtettek? Tényleg ezt KELL nézni minden szombat este? Tényleg kell választani egy kedvencet és ezt megdiskurálni a facsén?
tééényleg? 2011.12.20. 08:43:17
raglap 2011.12.20. 09:15:30
Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.12.20. 11:19:51
Emanuelle 2011.12.20. 11:36:18
Azt tapasztalom, hogy az emberek zöme leszarja ha mondjuk késik egy hónapot a villanyszámlával, csak legyen kábel meg net.
Aztán ott van neki 45-100 csatorna, de ők sem a Discovery-t vagy a Travel Channelt nézik.
fagyihajú 2011.12.20. 15:07:28
Cirmoscica · http://www.doktorhouse.hu 2011.12.21. 16:39:48
Utólag, neten néztem meg az adást másnap, így az unalmas részeket (sok volt) át tudtam tekerni. Örülök, hogy a vasárnap estét értékesebb töltöttem el, nem másfél óra reklámmal a 3 órás műsorból.
Amúgy Murinak szurkoltam, szerintem jól néz ki a színpadon és hangja is van, bár vasárnapra mintha elfáradt volna. Ezek szerint tényleg lehet, hogy kiabál, ami kikészíti a torkot...
96clarity 2011.12.21. 16:41:39