Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mikulás márpedig nincs is

2011. december 05. 11:00 sixx 91 komment

Főbenjáró bűnt követett el egy amerikai hírműsor bemondója. Robin Robinson élő műsorban rombolta le sokezer amerikai kisgyerek karácsonyi fantáziáját azzal, hogy kifakadt: Mikulás márpedig nincs is, ezt tessék tudomásul venni. Ezzel az a legnagyobb baj ugye, hogy az amerikaiaknál nem Jézuska, hanem Mikulás bácsi hozza az ajándékot, nem ragozom. A csatorna számos panaszlevelet kapott, amiben a szülők Robinsont szidalmazták, vélhetően azért, mert így egy fasza bűnbaktól estek el karácsony előtt - ha a kis John nem kapja meg az X-Boxot, már nem lehet a geci Mikulásra kenni a dolgot ugyebár. A műsorvezető védelmében azért megjegyeznénk, hogy a kifakadásra este 9-kor került sor, a gyerek akkor ne tévézzen, hanem aludjon a rácsos ágyban, az idősebbek meg ne higgyenek a Mikulásban. 

Shopping Mall Santas Scaling Back Kids' Expectations, Profiling Parents: MyFoxCHICAGO.com

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomjani · http://facebook.com/atomjani 2011.12.05. 11:33:42

Fölöslegesek ezek az ünnepek.
Igen, TV forever. Unalmukban néznek az emberek tévét.:)

Paó 2011.12.05. 12:52:58

Nem kellett volna kiírni hogy spoileres lesz a poszt ? :-)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.12.05. 13:04:57

Valószínűleg már munkát keres a bemondó.

Roy 2011.12.05. 13:20:36

@chipanddale74: Ő lesz a következő mikulás.

matlab compiler 2011.12.05. 13:22:07

ja, nincs is Mikulás, csak Szent Miklós volt, és ő jön el a múltból. Gyedmáróz (Tél-Apócska) viszont van, azt tanították kiskoromban nekünk a Skólá-ban.

Roy 2011.12.05. 13:22:23

Jézuska, Mikulás, mind egy nagy hazugság. Akkor mit is rombolt le, egy nagy hazugságot?

0x1D 2011.12.05. 13:22:52

"Ezzel az a legnagyobb baj ugye, hogy az amerikaiaknál nem Jézuska, hanem Mikulás bácsi hozza az ajándékot, nem ragozom."

Erdélyben pedig nem a Jézuska, hanem az Angyal hozza a karácsonyfát és az ajándékokat! Csak hogy lásd, még a magyarok körében sem egységes a dolog.

A szerelő 2011.12.05. 13:26:20

Nálunk meg itthon én hozom az ajándékokat csak hogy lásd, még az itthoni magyarok között sem egységes a dolog :)

báró Csekonics 2011.12.05. 13:28:13

@matlab compiler: szóval akkor nemcsak hogy _mégiscsak létezik_ de még időgépe is van?!
Mekkora királyság! :-)))

ecilammin 2011.12.05. 13:35:06

Végre valaki elismeri,hogy nincs mikulás.
A közlés módja még sem helyes,ebben a formában.Erre a gyerekeket fel kell készíteni.
A legjobb,ha nem is tudatosítjuk benne az eszmét.

Turboanyu 2011.12.05. 13:44:25

Én gyerekkoromban imádtam, az ünnepeknek volt varázsa. Az én gyerekeim is egy tündéres-Télapós mesevilágban élnek, és csodálatos a lelkesedésük.
Ilyenkor persze jön egy "osanos" reklám, ahol a rühes kis patkányok közlik, hogy a szülők mindent az egérsz.ros áruházukban vettek meg.
Hogy miért van a tévé előtt a gyerek? Mert már nem 2 évesek, és én is szoktam nézni főzőműsort vagy mást. Amúgy meg dönthesse már el a szülő, hogy Jézuskázik, Télapózik vagy fogtündérezik, én sem megyek oda a sulihoz amikor a hittanos gyerekek jönnek ki, hogy ez mekkora baromság, nincs semmiféle isten.
Azt persze szabad bemesélni, de az már baj, ha a gyereknek a szülő pár évre mesevilágot varázsol?

kiwirágós kivirradtig 2011.12.05. 13:53:01

@matlab compiler:
Gyed Maróz nem Tél-Apócska, hanem Fagy nagyapó.

Reggie 2011.12.05. 13:59:54

@Turboanyu: "én sem megyek oda a sulihoz amikor a hittanos gyerekek jönnek ki, hogy ez mekkora baromság, nincs semmiféle isten. "

Pedig jo volna.

csoko20 2011.12.05. 14:15:49

-Ki kopog, ki kopog? A Télapó?
-Nem, a Gestapo!

wmaki · http://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/ 2011.12.05. 14:21:39

@IGe:

Na mi van, zsenikém, még mindig saját magaddal beszélgetsz a blogjaidon? Wmiki haverod hová lett, kérdezd már meg tőle...:D

2011.12.05. 14:25:54

Én nem is értem ezt az amerikai Mikulás-dolgot, hát hogy rakják össze a keresztény hittel és a karácsonnyal a mikulást? Ennyi erővel Piroska farkasa is hozhatná a karácsonyi ajándékot. Mi alapján tiltakoznak a Mikulás tagadása ellenn, mikor a keresztény hitvilágban egyértelműen a Kisjézushoz kötődik a karácsony (nem mintha ez kisebb sületlenség lenne)? Akkor nevezzék át, legyen Ajándékünnep, vagy ilyesmi, és szálljunk már le erről az egész idétlen témáról.

Mad Mind 2011.12.05. 14:30:03

@Turboanyu:
Ha elég idősek a gyerekek az önálló tévézéshez, akkor már felesleges nekik a kis mesevilág.
Ha te akarsz dönteni, akkor ne nézesd velük a tv-t.

finizlik 2011.12.05. 14:35:52

Csak minálunk hozom én az ajándékot?

Mad Mind 2011.12.05. 14:38:40

@shitgun:
Mert a Coca Cola így akarta. :)
Komolyabban, ez sokkal összetettebb dolog. A legtöbb népnek volt valami ajándékadó figurája, amit beolvasztottak Szent Miklósba.
Amúgy édes mindegy milyen figurához kötik az ajándékozást, hisz. az ajándékozás a lényeg nem a körítés.

2011.12.05. 14:44:04

@Mad Mind: nem ajándékadó figura volt, hanem téli napforduló, és ehhez kapcsolódó ünnepek. Amire a kereszténység rétette a Kisjézust, a keresztény ünnepre meg a fogyasztói társadalom rátette az ajándékozást. Egy szép komplex/komplett marhaság az egész.

W Joe 2011.12.05. 14:50:49

A Kisjézust hogy kell elképzelni? Karácsonykor mindig visszaváltozik gyerekké, hogy ajándékot hozzon, aztán visszaszáll a mennybe és újra felnő? Ez a legnagyobb zagyvaság, akkor már a Mikulás sokkal logikusabb.

2011.12.05. 14:51:49

@W Joe: Képzeld el úgy, mint a ritka leletet, Napóleon gyermekkori koponyáját:)

tomtoth 2011.12.05. 14:56:33

@shitgun: Ha már a keresztény hitvilágnál tartunk, na az is egy nagy hazugság, mert ha jobban utánanézünk, ez az egész azért alakult így ki (több menetben, néhány pápa gondolt egyet-egyet), hogy a pogány szokások helyett valami (ál)keresztény "ünnep" legyen az embereknek, ami miatt lesznek hívők, és lesz valami a perselyben mise után.
A Bibliában még szó sincs ezekről

2011.12.05. 14:58:28

@tomtoth: Tiszta sor, ha bárki veszi a fáradságot, és csak a hiteles források alapján kutakodik (elsősorban Biblia), egy csomó anomáliát talál.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.05. 15:00:43

@finizlik: Úgy tűnik, ige. De ha akarod, hozhatod nálunk is. Küldjem a listát?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.12.05. 15:08:14

Irigykedtek, mi?!

A gyerekeink még tudnak hinni és lelkesedni, nektek viszont már ha volt is hitetek, azt is elvesztettétek! Már csak magatokban hinnétek, de belül sajnos tudjátok, hogy ehhez (is) kevesek vagytok!

Vallási műsorunkat láttátok.

Azzal együtt felnőttként egymásnak bizonygatni, hogy ti már nem hisztek a Mikulásban/Télapóban/Kisjézusban/Angyalban - nos, ez azért árulkodik némi defektusról.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.05. 15:13:16

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ne izéjj má'! Valamire nekik is büszkének kell lenniük.

2011.12.05. 15:22:04

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: légy büszke, hogy hiszel egy irodalmi műben. Normális ember meg nem bizonygatja, hogy nem hisz a Mikulásban, mert az evidens. Te hiszel benne? És nem úgy, hogy jópofa ünnep, hanem hiszel benne, hogy létezik?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.05. 15:29:10

@shitgun: pedig ez egyszeru
karacsonykor Jezus szuleteset "unnepelik",
de ettol meg Jezus nem osztogat ajandekot, viszont a Santa igen
amugy nekem a Telapo jott annak idejen karacsonykor
holnap a Mikulas

Idet 2011.12.05. 15:29:21

@shitgun: Fogd már be, az Isten (akiben nem hiszel) áldjon meg! Miért fáj az neked, ha a kicsik 5 percig jól érzik magukat ebben a rühös világban? Egyébként is, ki jogosított fel rá, hogy általános rombolóként lépj fel? Nyilván rettenthetetlen demokratának tartod magad, akkor meg hogy jössz ahhoz, hogy mások hitét/véleményét/meggyőződését semmibe vedd? Diktátorkezdemény!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.05. 15:29:34

@shitgun: Komolyan nem értelek. Esténként lerakom a két lányomat aludni, aztán odaülök, és mesélek. Mary Poppinst, Rumcájszt, Benedek Eleket. Mikor mit. És ők elhiszik. Tudják, hogy mese, de akkor is. És ugyanezért nem néznek krimit, Barátok köztöt, vagy Való világot, mert hiába, hogy az is mese, azt is elhinnék. Azért, mert a 4-6-8 évesek már csak ilyenek. Persze alatathatnám őket minden este azzal, hogy az afganisztáni háborúról mesélek nekik, meg arról, milyen szar volt a nagyszüleinek 30-50-70 éve, mert az életre nevelünk, de én már csak ilyen maradi vagyok, és jobb szeretem a Harisnyás Pippit estére.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.12.05. 15:30:12

@shitgun:

1. Miért gondolod, hogy tudod, hogy én miben hiszek? Miféle irodalmi műre célzol?
2. Pontosan rátapintottál arra a visszásságra, amire én is utaltam (elég egyértelműen): az milyenmá', hogy felnőtt emberek egymásnak bizonygatják, hogy nem hisznek nyilvánvalóan nem létező alakokban?
3. Nem a Mikulásban hiszek, hanem a fiaim csillogó tekintetében, amikor mesélik, hogy az oviban náluk járt a Mikulás.

4. Értelmező olvasásból elégtelen.

Eric_Cartman 2011.12.05. 15:33:03

Meg fogtündér sincs, mi ? Ostobák!

HellsAngel 2011.12.05. 15:35:12

Isten és a Mikulás két létező személy.. közös bennük, hogy mind a ketten basznak az emberek kívánságaira.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.05. 15:38:32

@Eric_Cartman: A fogtündér necces. Egyes ovis-, meg iskolatársaknak játékot hoz, másoknak pénzt. Nálunk ráadásul a fogtündér egy egér, aki elviszi a fogakat, és gyöngyöt csinál belőlük. Lehet, hogy több fogtündér is van?

2011.12.05. 15:39:22

@Idet: tételesen:
Nem fogom be.
Nem fáj, véleményem lehet, rákényszeríteni senkire sem akarom.
Én jogosítottam fel magam, más feljogosítására, vagy tiltására nincs szükség.
Nem tartom magam demokratának, vagy liberálisnak, amire inkább gondoltál.
Simán semmibe vehetem bárki meggyőződését, ahogy te is teszed.
Diktátorkezdemény rulez:)!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.12.05. 15:40:02

@Eric_Cartman: Ja, és a fogtündér elég béna. Nekem legutóbb csak a tömést vitte el (este még megvolt, reggelre kelve nem találtam), oszt' cseszett érte bármit is hagyni.

Németh András 2011.12.05. 15:42:22

@Csokis: "Persze alatathatnám őket minden este azzal, hogy az afganisztáni háborúról mesélek nekik" ez nagyon jó :D

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.05. 15:42:22

@tomtoth:

A Bibliát az Egyház írta. S nem a Biblia teremtette az Egyházat. Tehát abszurdum arra hivatkozni, hogy a kettő között ellentét van. Nincs ellentét.

2011.12.05. 15:43:04

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: írtam neked egy hosszú vitriolos és ateistán ocsmány kommentet, de kitöröltem, mert hívő emberrel vitatkozni felelsleges és otromba dolog, belátom, meg egyébként is jön a karácsonyi szeretetszezon, úgyhogy boldogság, békesség!

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.05. 15:54:53

@shitgun:

A kereszténységnek sosem volt elsőrendű ünnepe a Karácsony. Annyira nem, hogy a korai egyházban meg se ünnepelték Jézus születését, mert nem tartották fontosnak. Helyette Jézus megkeresztelkedését ünnepelték, január 6-án (Vízkereszt), december 25-én nem ünnepeltek semmit. A kereszténység többi részétől korán elszakadó Örmény Egyházban mind a mai napig nincs Karácsony, most is csak Jézus megkeresztelkedését ünneplik.

A kereszténység legnagyobb ünnepe mindigis a Húsvét volt, ma is az.

Ami a Karácsonyt illeti, ennek oka az, hogy a kereszténység harcolni akart a téli napforduló pogány ünnepével, így arra a napra tették Jézus születésének emléknapját. Hangsúlyozom, emléknapját, mert akkor is tudták, hogy Jézus áprilisban született, nem decemberben. Ez egy kisebb jelentőségű keresztény ünnep lett.

Jelentősége csak az újkorban nőtt meg, amikor egyes országokban összekapcsoltak az ajándékozással, így kereskedelmi jelentősége lett. Hozzáteszem: nem mindenhol.

Az oroszoknál pl. nem létezik karácsonyi ajándék, náluk csak újévi ajándék van. Spanyolországban és Olaszországban pedig az ajándékozás hagyományos napja január 6, vízkereszt napja ma is.

Advanced Flight 2011.12.05. 16:07:02

@max val, a bircaman: "A kereszténység legnagyobb ünnepe mindigis a Húsvét volt, ma is az."

Így van, a karácsony tényleg inkább a gyerekeknek szól és az ajándékozás a lényege; a vallási jelentősége nem igazán nagy.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.12.05. 16:08:25

@shitgun: Még mindig nem tudom, hogy miből gondolod, hogy hívő (és feltételezem, hogy feltételezed, hogy keresztény) vagyok.

Vitatkozni tényleg felesleges és otromba dolog, Ha megmutatod nekem, hogy a fenti kommentjeim közül melyik utal arra, hogy én hívő vagyok, akkor én fogok elnézést kérni.

De tutod mit? Inkább ne vesződj vele! Inkább guglizz rá az irónia szóra, és értelmezd újra azt, amiért nekem estél, mint bolond borjú az anyjának! És neeem, ne gyere azzal, hogy nem volt szmájli...

Von Siebenbuergen · http://koszelet.blog.hu/ 2011.12.05. 16:11:02

Amelyik gyerek este 3/4 10-kor hírműsort néz a TV-ben, azt rohadtul letaglózhatja, hogy nincs Santa...

Muad\\\'Dib 2011.12.05. 16:14:40

Azért az döbbenet, hogy képesek emberek vallási vitát generálni egy ilyen ügyön. Ebből tisztán látszik, hogy a bigott vallásosok és az elvakult ateisták között a világon semmi különbség nincs. A lényeg, hogy a plebsz elüsse valamivel az idejét...

Idet 2011.12.05. 16:17:19

Nagyon agresszíven képviseled a véleményedetz, és ex cathedra jelentesz ki dolgokat. Pontosan: amiben te hiszel/nem hiszel, nem az a világ talpköve. Éntőlem lehetsz olyan ateista, antiakármi, amilyen csak akarsz. Az is szíved joga, hogy ezt ellentmondást nem tűrően jelented ki, csak éppen rosszul veszi ki magát. "Az a normális" stb.: SZERINTED az a normális, nem?
Jó, a "fogd be" kitételért elnézést kérek! Már József Attila is megmondta: "én nem fogom be pörös számat..."

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.05. 16:17:44

@Advanced Flight:

Van vallási jelentősége is, de kétségen kívül jóval kisebb, mint a legtöbb keresztény ünnepnek.

Ajándékozás? Mint leírtam, még most sem terjedt el minden keresztény országban a karácsonyi ajándékozás szokása. S teljesen különbözőek a karácsonyi szokások is országonként. Pl. a "Jézuska hozza az ajándékot dec. 24-én" viszonylag ritka, a legtöbb országban ez teljesen ismeretlen, a
spanyoloknál pl. január 6-án hozza, de nem "Jézuska", hanem a 3 keleti bölcs (háromkirályok). A görögöknél a gyerekek Szilveszterkor kapnak ajándékokat, s nekik Szent Vazul hozza. A bolgároknál dec. 24-én jön az ajándék, de ott meg Mikulás bácsi és a "törpéi" hozzák. Az oroszoknál az ajándék Szilveszterkor jön, a Télapó hozza meg segédje a Hólány. Stb.

báró Csekonics 2011.12.05. 16:24:15

@max val, a bircaman: és különben is, persze hogy létezik a télapó, ők 'gyártják' ha még valaki nem ismerné:
www.youtube.com/watch?v=Ei69bYwwCvc
:-)))

efhábé 2011.12.05. 16:25:52

mondjuk Jézus megkeresztelkedése is érdekes téma, tekintve, hogy újév napja az meg a körülmetélkedésének napja. Régi kalendáriumokban szerepelt is a dolog (ti. circumcisio vagy cisio), nem véletlenül tartja a mondás is azt, hogy érti a csíziót, vagyis tudja olvasni a naptárt és az abban szereplő infókat.

2011.12.05. 16:37:11

@Idet: szerintem(höhö) teljesen felesleges a szerintem szó folytonos használata, hisz amit én mondok, az szükségszerűen szerintem van úgy, ha azt hinném, hogy amit mondok, az általános érvényű, akkor nem lennék józanul gondolkodó ember, hiszen jószerivel a sajátomén kívül senki véleményét nem ishmerhetem száz százalékos bizonyossággal. Így az, hogy "szerintem" nem kell - szerintem -, mivel a mondanivaló úgyis annak mondójától érkezik, így csakis szerinte lehet úgy.

ecilammin 2011.12.05. 17:14:02

@max val, a bircaman: és meg tudnád mondani,hogy melyik?

ecilammin 2011.12.05. 17:15:46

@HellsAngel: a mikulás igen,de miből gondolod,hogy Isten is?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.05. 17:17:01

@ecilammin:

Jézus egy darab egyházat alapított. A későbbi szakadások már emberi dolgok.

ecilammin 2011.12.05. 17:18:45

@efhábé: nagy tévedésben vagy!
A körülmetélkedés a születés után 8.nap volt,a "keresztelkedés" sokkal később történt.29 éves korában.
Az évek kezdetéhez,ünnepnapokhoz semmi köze.

efhábé 2011.12.05. 17:25:08

@ecilammin: te érted félre :-) egy szót nem szóltam időrendiségről. A dologban az az érdekes, hogy a naptár nyilvántartotta a körülmetélést, ami más vallás beiktatási aktusa. És egyébként pont nyolc nappal van a születés ünnepe után.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.12.05. 17:35:40

@tomtoth: Pogány???!!!

Ez csak egy szitokszó. Körülbelül olyan, mint amikor a keresztényeket zombihívőknek nevezik. Ez óbi ráadásul igaz is.

2011.12.05. 17:36:19

Hát nekem angyal hozta a szajrét, míg olyan 5 éves koromban rá nem jöttem.
A suliban télapóról meséltek ami valami kommunista találmány volt, gondolom hogy kicsit elvigyék a vallásosságtól a dolgot.

becsoccsent 2011.12.05. 17:39:40

@shitgun: " Tiszta sor, ha bárki veszi a fáradságot, és csak a hiteles források alapján kutakodik (elsősorban Biblia), egy csomó anomáliát talál. "

aha. biblia. aha. hiteles. aha. forras.

aha.

szbszig 2011.12.05. 17:48:24

@shitgun: Én nem látok ebben semmi ellentmondást. Azért, mert szenteste Jézus születését ünnepeljük, miért ne hozhatná a Mikulás, az angyalka vagy éppen a három királyok az ajándékokat a kisgyerekeknek?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.12.05. 17:54:37

@szbszig: A magyarok Micimackó születését ünneplik a téli napfordulón. Csak a vatikáni személyiségzüllesztő multi lever marketing cég ügynökei ünneplik a zombijézust.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.05. 18:13:15

@A csótány is ember:

A Télapó orosz találmány. Az oroszoknál azonban nem vallásellenes célja van.

Az oroszok egyáltalán nem kötik az ajándékozást Karácsonyhoz. Sőt a fenyőfát sem. S ez a kommunizmus előtt is így volt. A fenyőfa náluk német import, a XIX. században kezdett megjelenni, s Szilveszterhez kapcsolták.

Ezt a hagyományt 1917 után sem tiltották be a kommunista kormányzatok, hiszen nem volt vallási tartalma.

Amit tiltottak, az a Karácsony volt (ezt ott január 6-án van), munkanappá nyilvánították. Viszont Karácsonykor sosem volt szokás ott ajándékozni.

A kommunizmus után ismét munkszüneti nap lett náluk Karácsony, de az ajándékozás maradt Szilveszterkor, mint ahogy 1917 előtt is volt.

A magyar kommunistáknak egyszerűen kapóra jött az orosz vallásmentes Télapó, ezért betették Mikulás helyére. Ennyi.

becsoccsent 2011.12.05. 18:16:50

@IGe: igazad lehet ebben a multileveRben. a tobbiben nyilvan tevedsz, de hat nem lehet valakinek mindenben igaza, aki te vagy :)

Zsákos ember 2011.12.05. 18:24:35

Tényleg nincs mikulás ! Botosjeti viszont létezik ! Itt a kép róla, ha nem hiszitek:

noob.hu/2011/12/05/jeti.jpg

2011.12.05. 18:37:03

@becsoccsent: A Biblia a keresztény vallás(ok) szempontjából hiteles forrás. Ateista, muszlim vagy kritikai, netán a józan ész szempontjából nyilván nem. Ráadásul én pont fikáztam ezzel a kommenttel, szóval azt hiszem egy platformon vagyunk.

2011.12.05. 18:38:52

@szbszig: hát mert hogy a fenébe keveredik a Mikulás, vagyis Szent Miklós a december huszonötödikei Jézus születését ünneplő eseménybe?

Turboanyu 2011.12.05. 20:31:36

@Mad Mind: "Ha elég idősek a gyerekek az önálló tévézéshez, akkor már felesleges nekik a kis mesevilág. "

Szerintem nem, és ezt a saját és a barátnőm hasonló korú gyerekeimen látom. Arra emlékszem hogy nekem is milyen szeretettel teli izgatott várakozás volt - függetlenül attól hogy valaki karácsonyi angyalkázik, Télapózik vagy Jézuskázik - és az enyémek sem nagyon picik már, mégis most teljes lázban él még a 9 éves is. Ezek a kis varázslatok megszínesítik az ünnepeinket. A világ maga úgyis egy rohadt sz.r, miért ne élvezné a gyerek a tündérvilágot amíg lehet.

Egyébként ismerősöknél előfordul, hogy ők megmondták a gyereknek, hogy nincs Jézuska, Télapó, anyuka és apuka veszi az ajándékot. A gyerek meg fásultan leadja a listát és ennyi.

Turboanyu 2011.12.05. 20:41:12

Na tessék, 2 perccel ezelőtti vita, hogy melyik csizma kerüljön a Mikulás szent színe elé az ablakban, mert úgy néz ki, az se mindegy....
Nézem a két gyereken ezt a lelkes, izgatott várakozást, és még mindig nem értem, hogy miért kellene ezt elvenni tőlük....

2011.12.05. 21:27:26

@Turboanyu: Előbb-utóbb elveszed tőluk, vagy egy osztálytársuk, barátjuk, a tévé vagy egy komment, de el fogják venni. Az nem lesz kínos, mikor bevallod, hogy x éven keresztül de facto hazudtál nekik?

Turboanyu 2011.12.05. 22:00:12

@shitgun: Kínos? Tudod mi a kínos? Amikor lecseszed a gyereket, hogy a ceruzájának a végei folyton a szájában vannak és rágcsálja őket, majd este elfelejti hogy a becsukott hálószobaajtón kopognia kéne. Na AZ kínos.

Én amúgy még emlékszem hogy írtam a levelet, az ajtón a levélbedobón kidobtam és kukucskáltam, vajon mikor viszi el a Télapó. Még arra is emlékszem, amikor a tesóm és az unokatesóm megmondták, hogy nincs Télapó - pontosan tudom, hogy a régi lakásunknál hol álltam, a redőny le volt húzva, stb.. És lőn csoda, túléltem. A korábbi évek izgatott várakozása sokkal szebb volt. Szóval én nem úgy fogom fel, hogy elveszek valamit a gyerektől, hanem úgy, hogy pár évig adunk neki valami szépet. Én is kaptam, ezt most továbbadom.
Egyébként meg folyton hazudunk a gyerekeknek. A nagypapi a mennyországban van (ami ha mégis létezne, akkor a káromkodós k.rvázós nagypapit a közelébe sem engedik), a teherautókergető buta Buksi kutyust véletlenül sem csapta el egy IFA hanem csak elaludt, anyuci pedig csak a fogával próbálta apu nadrágján a beragadt cipzárt kiszabadítani, és hasonlóak.

Turboanyu 2011.12.05. 22:04:11

..folyt...
Szóval miért baj, hogy vagyunk akik még Télapózunk, húsvéti nyuszizunk, esetleg fogtündérezünk?
A gyereknek semmi baja nem lesz tőle, sőt pár évig várja a csodát.

azoli79 2011.12.06. 01:55:04

Mi megtaláltuk a Mikulást a Fővárosi Állat és Növénykert-ben :)
www.fixhd.tv/video.php?id=554

Mad Mind 2011.12.06. 08:24:13

@Turboanyu:
Nekem nem hazudtak hülyeségeket, ha elütötte a cicát egy autó. Mondjuk így megtanultam, hogy nem rohangászok IFA előtt. A buta saját, az okos más kárán tanul.
Nem kell feleslegesen álomvilágban tartani a gyereket, mert sokkal rosszabb, ha az osztálytársai cikizik hónapokig miatta.

Mad Mind 2011.12.06. 08:28:55

@Turboanyu:
Nálunk is megmondták, hogy nem a Jézuska hozza az ajándékot(nem vagyunk hívők), mégse adtunk listát fásultan, és nagy örömmel vártuk a Karácsonyt. Mint írtam az ajándékozás a lényeg és nem a körítés mesealakokkal.

becsoccsent 2011.12.06. 09:42:23

@shitgun: valoban, igazad van.

@Turboanyu: az a cumizos lebukas hogy volt pontosan? :D

Németh András 2011.12.06. 11:53:55

@max val, a bircaman: "A fenyőfa náluk német import" No de hát akkor mi lesz a tajgával :D

Kelletteznekem? 2011.12.07. 13:07:39

@W Joe: Nem, hanem karácsonykor mindig újra eljön hozzánk a lelkünkben. Ileynértelemben újra megszületik, persze mondhatnánk azt is hogy megmelékezünk születésére, vagy ünnepeljük a születését, de ennél többről van szó.

btw a SZÜLETÉSnapodon te sem születsz mindig meg ugye :))))

Kelletteznekem? 2011.12.07. 13:11:34

@Kelletteznekem?: jut eszembe, hogy a kis Jézusnak karácsonyra esik a szülinapja... de AKÁRMIKOR született volna, akkor is!!! :)
(copyright KAP, vagy Kőhalmi ?)

matlab compiler 2011.12.07. 13:18:44

@shitgun: @Turboanyu: Előbb-utóbb elveszed tőluk, vagy egy osztálytársuk, barátjuk, a tévé vagy egy komment, de el fogják venni. Az nem lesz kínos, mikor bevallod, hogy x éven keresztül de facto hazudtál nekik?

Sokan bnyomják ezt a hazugség témát, csak arra nem jönnek rá hogy a Mikulés nem hazugság, hanem egy szokás, egy tradíció, egy mese, és sokminden más keveréke. A hazugság az az amit a tévében a hírekben meg gyerekenek szánt borzasztó mesékben lát, na AZ a hazugáság. A gyerek a szíve mélyén nagyon jól tudja mi va, és ha nem tipornak a lelkébe akkor 5-6 évesen szép fokozatosan réjön hogy mi a helyzet, hogy ezeken az ünenpeken egymást lepjük meg szeretetünkkel, és beszáll a játékba...

W Joe 2011.12.07. 13:23:34

@Kelletteznekem?: Ez nem válasz arra, hogyan hozhatja az ajándékot :) A gyerekek számára a Mikulás létező figura, egy Kisjézuskát viszont, hogy lehet elmagyarázni, amikor a gyerek már látta ezer helyen a felnőtt Jézust (pláne a halott Jézust a kereszteken)?
Hazudni is csak olyat szabad, amiben van logika. Ebben nincs, és a gyerekek is érzik.

tomtoth 2011.12.07. 23:53:56

@max val, a bircaman:
A Bibliát nem az Egyház írta, és legfőképp nem a Római Katolikus, mint keresztény egyház, mert akkor nem írt volna bele olyanokat, amelyből az derül ki, hogy nem is aszerint működik.
Az Egyház a Biblia egyfajta sajátos értelmezése szerint működik, amely a 4. század körül kezdte a saját ízlése szerint (félre)értelmezni a Bibliában foglaltakat azért, hogy a saját fenntartása érdekében hívőket toborozzon oly módon, hogy az akkor még elterjedt politeizmus bizonyos ünnepeire "rápozícionált" kereszténynek mondott eseményeket (ilyen volt pl. Jézus születése is a Karácsonnyal, vagy a Mindenszentek, stb.), azokat ötvözte az éppen aktuális politeista vagy pogány szokásokkal, motívumokkal, és úgy állította be, hogy ezek mind Jézust vagy Istent dicsőítik.
Pedig a Biblia ilyeneket nem említ.
Innen nézve pedig vagy egy amatőr munka az egész, és akkor azért vannak ellentétek, vagy valahol nagyon eltávolodott a kettő egymástól - még ha vannak is közös gyökereik -, és akkor azért vannak ellentétek, de hogy valami nem stimmel...

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.12.08. 08:59:30

@tomtoth:

Pont fordítva!

A Biblia nem más, mint az Egyház hagyományának része. Kapásból tudok neked mutatni a Bibliában fel nem oldható ellentmondásokat. Csak akkor oldhatók fel, ha a Bibliát nem önmagában nézzük, hanem az egyház szent hagyományája részeként. Ez a protestantizmus csapdája, a "sola scriptra" elv egyszerűen nem működik.
süti beállítások módosítása