Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Coen-tesók is sorozatoznának

2011. november 06. 14:00 sixx 8 komment

Az amerikai tévéipar gépezete már hosszú évtizedek óta ugyanabban a tempóban zakatol, túl sok meglepetés, meghökkentő húzás nem várható a négy szabadon fogható nagy tévétől (ABC, CBS, NBC, Fox), vagy a helyükre pályázó kábeladótól, a CW-től. Ha valamelyikük szakítana a lassan kőbe véset munkamódszerekkel, nagyobb felhördülés lenne a médiaiparban, mint nálunk, ha a Barátok közt átigazolna a Tv2-höz. A tévés naptár a fogyasztói oldalról úgy néz ki, hogy szeptemberben és januárban-februárban új sorozatokat kap az ember a network tévéktől, nyáron meg főleg a kábeladóktól, és bele sem gondol abba, hogy amikor ő ezeket nézi, a stúdiók és a tévék már régen az ő következő évi szórakozását készítik elő.

A másik oldalon ugyanis mindez nem szórakoztatás, hanem egy precíz üzem. Miután szeptemberben beindítják az évadot, a tévék elkezdenek foglalkozni a jövővel, és ötleteket vásárolnak, szakembereket és színészeket kötnek le magukhoz, forgatókönyveket olvasnak és értékelnek. Az ősz nagyon sűrű időszak, egy-egy tévé átlagosan száz-százötven ötletet hallgat meg és dönti el róluk, hogy életképesek-e vagy sem. Ha igen, akkor megbízást adnak az ötlet kidolgozására, finomítására, amivel télen fut még egy kört a készítő, és ha minden összejön, akkor készíthet belőle egy pilotot, azaz bemutató epizódot. Ezt az epizódot a tévé fejesei megnézik, és vagy azt mondják, hogy kell nekik, vagy azt, hogy nem - minden 100 ötletből jó, ha tizenöt kap pilotberendelést és öt-nyolc, amiből sorozat lehet. A mostani pilotszezon legérdekesebb ötleteiből a The New York Magazine egyik cikke nyomán válogattunk.

Mesevilág

Az idei évad már javában zajlik, az újoncok közül pár megmérettetett és könnyűnek találtatott (a nálunk nemrég bemutatkozott Charlie angyalai remake, a Tv2-re érkező The Playboy Club és még páran), páran még ugyanerre a sorsra jutnak még idén, de legkésőbb jövő májusban - a tanulságokat levonva pedig a network tévék máris elkezdték a 2012-es ősz fazonra szabását. Ami az idei network tévés felhozatalból igazán nagyot durrant, az a Once Upon a Time című modern mesesorozat, amiben a népszerű mesehősök átlagemberekként élik mindennapjaikat egy kisvárosban, mert Hófehérke gonosz mostohája elvarázsolta őket. Az ABC sorozata a nem túl barátságos, vasárnap este nyolc órás időpontban, az NBC amerikaifutball-közvetítésével párhuzamosan került adásba, és 13 millió nézőt érdekelt, amivel az év legnézettebb újonca lett. Egy másik mese témájú sorozat, a Grimm is műsorba került idén, ezt annyian ugyan nem nézik, de ahhoz elegen, hogy a network tévék a fantasy- és mesevilágra nagyobb hangsúlyt fektessenek.

A jövőre tervezett sorozatok közül pár ezen a vonalon indul el. A 666 Park című ABC-projekt egy olyan házban játszódik, ahol minden lakó üzletet kötött az ördöggel, a Wicked Good (szintén ABC) egy kaliforniai kisvárosban a gonosz erőivel harcoló boszorkánycsaládról szól, és ha ez nem lenne elég, az ABC még egy olyan sorozaton is dolgozik, amiben a főszereplő rendőrnő rádöbben, hogy New York Cityben a felszín alatt egy varázslatos, ámbár igen veszélyes világ is létezik, telis-tele mesebeli lényekkel.

Az persze egyértelmű, hogy ezekből a tervekből mind nem valósulhat meg - most még megtippelni sem lehet, melyik az, amit az ABC a legjobbnak tart. A Fox is szeretne magának egy mesesorozatot, ők egy Lev Grossman-regényt, a The Magicians-t (A varázslók) viszik tévére - meglepetésre ebben is egy New York-i varázslatos világról van szó. A mese- és fantasy-kategória további ígéretes versenyzői: az Aster, amiben Spielberg klasszikus kopogtató szellemei találnak emberükre egy rájuk vadászó család képében és a Stranger Planet, amiben egy földi zsaru és pár idegen lény intergalaktikus bűnügyeket old meg.

A Coen tesók is sorozatoznak

A rendőrös-nyomozós sorozatok túltengése a mostani tévés évadra is jellemző, minimum tizenkettő most is látható a network tévék adásán, és ez jövőre sem lesz másként. Dick Wolf, a Law&Order-franchise atyja (húsz éve folyamatosan látható a tévében valamelyik spinoff) az NBC számára készít egy olyan szériát, amiben egy vadászpilóta gyilkosságok áldozatainak az agyába képes bejutni, és így segít a nyomozóknak a melóban. Ethan Hawke és Vincent D'Onofrio szintén az NBC-nél készül egy nyomozós sorozatra amiben ők lennének a főszereplők, Greg Berlanti (a Testvérek producere) pedig egy több idősíkon játszódó nyomozós szériát készít szintén az NBC-nek.

Kevin Williamson, a Vámpírnaplók, és a mostani évad egyik közepesen sikeres sorozata, a tiniboszorkányos Secret Circle alkotója a Foxnak adott el egy ötletet, amiben sorozatgyilkosok egy brigádba tömörülve gyilkolnak, az FBI pedig (igen, kitalálták) egy különleges alakulattal nyomoz utánuk. Ennél sokkal izgalmasabbnak ígérkezik a Coen testvérek projektje (dettó Fox), ebben egy hollywoodi magándetektív nyomoz a felső tízezer piszkos ügyei után és klasszikus noir sorozatnak ígérkezik. Az ABC-nek egy punk csajról szóló tervezet jött be, aki az oaklandi rendőrségnek segít nyomozni, a CBS pedig nagyon közel áll ahhoz, hogy sorozatot készítsen Ralph Lamb, Las Vegas legendás seriffje élettörténetéből (pályafutása során egyszer sem lőtt emberre), már csak azért is, mert akkor játszódik, amikor a maffia irányította az egész várost.

A CBS hagyományosan sok nyomozós sorozatot rendel (jelenleg kilenc van náluk műsoron), ezért az ilyen szériákat tervezők általában őket keresik meg a legelvadultabb ötletekkel is, van aki képes volt egy halottakkal kommunikálni tudó rendőrnős projektet is átverni az első akadályokon, pedig a Szellemekkel suttogóval ezt a zsánert már alaposan lefedte a csatorna. A legérdekesebb alapfelállású krimit mégsem náluk, hanem az ABC-nél találjuk, ebben egy FBI-ügynök és egy gyilkossági nyomozó dolgozik együtt, úgy, hogy egykoron jegyben jártak, míg az egyikről ki nem derült, hogy meleg.

Cowboyok és nyomozók

Az HBO Deadwood című westernje óta a Vadnyugatot hanyagolták a sorozatkészítők, bár az kétségtelen, hogy az AXN-en nálunk is látható Törvény emberét nyugodtan lehet modern westernnek tekinteni. Az AMC idei újoncai között azonban bemutatkozik a Hell on Wheels is, ami a transzkontinentális vasútépítés köré épít fel egy klasszikus bosszútörténetet, és úgy látszik ez megtetszett a többi adónak is. Az NBC egy vadnyugati orvosról szóló forgatókönyvet rendelt be a Grimm producereitől, az Elnök emberei egyik készítőjétől pedig a The Frontier című projektet, amiben a nyugatra tartó telepesek mindennapi kínlódásait ismerhetjük meg. Szintén az NBC akarná magának a Friday Night Lights egyik készítőjének (Peter Berg) új sorozatát, ami Butch Cassidy és a Sundance kölyök történetét a két pisztolyhős csajainak szemszögéből mutatná meg.

Az ABC-nél is van keresnivalója a westernnek, a Csillagközi rombolót jegyző Ronald D. Moore nekik forgatná a Hangtown című drámát, ami egy klasszikus procedurális, nyomozós történet lenne, csak az 1850-es évekből, és a Vészhelyzet íróitól is kaptak egy párbajhősös sorozatötletet. A Fox a Rejtély című sorozat készítőitől az ezerszer feldolgozott Wyatt Earp-történet újabb tévés verzióját tartotta érdekesnek, a CBS pedig három western-témájú sorozattal is kacérkodik, de a részletekről nem nagyon beszélnek.

Kalózok, tengeralattjárók és feldolgozások

A Karib-tenger kalózai-franchise sikerét látva csak idő kérdése volt, mikor lesz ebből a témából is tévés feldolgozás. Tom Fontana (Oz, Homicide) az NBC-nél szeretné elkészíteni a Republic of Pirates (Kalózköztársaság) című regény sorozatváltozatát, ebben legendás kalózok alapítanak egy saját államot a Karib-tengeren. A Foxnál Ridley Scott, az Alien rendezője egy Pyrates (nem elütés) című projekten dolgozik, ami egy csapat kalózt követne végig egy nagy zsákmány megszerzése közben, amolyan Ocean's 11-stílusban. Az ABC nem kalózokkal, de a vízben képzeli el a jövő nagy ígéretét a The Last Resort képében, ami egy jövőben játszódó scifi-dráma lenne, és arról szól, hogy egy atom-tengeralattjáró kapitánya megtagadja a tűzparancsot, és inkább fogja a legénységet és partra száll valahol északon, ahol saját kis országot formál, magának, és menten be is lép az atomhatalmak körébe.

Minden sikeres retrófeldolgozásra (Hawaii Five-0) jut legalább három bukott (Charlie angyalai, Bionikus nő, Knight Rider), ezért érthetetlen, miért ragaszkodnak a network tévék a klasszikus sorozatok és filmek újráihoz. Ettől még dolgoznak rajtuk, a CW és az ABC a Szépség és a szörnyeteget támasztaná fel (az eredetiben Ron Perlman és Linda Hamilton szerepelt), a CW magát a sorozatot, az ABC inkább a klasszikus mesét. Az NBC a Smaragd románcából akar sorozatot magának, a Fox pedig Will Smith Hitch című vígjátékát ültetné át a tévére. Az ABC két friss filmhez nyúl hozzá, az egyik az Igazság ára (The Lincoln Lawyer), a másik a Forráskód (Source Code) és szeretne sorozatot mindkettőből - ezek mellesleg jó ötletek, mert a két filmet, illetve az alaptörténeteket tényleg meg lehet csinálni a tévében. A CBS Sherlock Holmes sztoriját nézegeti (még jó, nyomoznak benne), és a klasszikus Jekyll és Hyde is kaphat egy tévés változatot az ABC-nél.

Retróláz és szappanopera

Ami a Reklámőrülteknek sikerült, az a The Playboy Clubnak nem, azaz megszerettetni az ötvenes-hatvanas éveket a nézőkkel. A retró ettől még népszerű, Jerry Brukheimer (a CSI producere) az NBC-nek adott el egy drámát, ami a nyolcvanas években fénykorát élő pankráció világában játszódik, az ABC-nek pedig megtetszett egy hetvenes éveben játszódó sorozat egy anya-lánya párosról, akik egy varietéműsort igazgatnak. Szintén az ABC érdeklődik egyik házi sorozatkészítőjük, a női orvosos szériák királynője (Grace klinika, Doktor Addison, Off the Map), azaz Shonda Rhimes új projektje iránt, amiben most nem neurotikus medikusok, hanem csinos szobalányok játsszák majd a főszerepet, hiszen egy 1895-ben nagyon menő New York-i hotelről szól. A Lost egyik készítője, Carlton Cuse az amerikai polgárháború idején játszódó családi drámát tervez szintén az ABC-nél, a CBS-nek pedig van egy sorozata, amiben egy nő próbál betörni a tévés hírműsorok világába, de arról a csatorna mélyen hallgat, mikor játszódik a sorozat (tipp: hetvenes évek vége).

Az idei évad egyik sikertörténete a Revenge (bosszú) című szappanopera, ami a klasszikus Monte Cristo grófját helyezte át 2011-be, a network tévék pedig figyelnek a nézőkre. A CBS egy Nagy Ő szerű reality produceréről szóló sorozatot tervez, a Fox egy kozmetikai cégnél dolgozó háziasszony történetében bízik, és egy ügyvédes szappanoperát (Guilty) is szeretne, amiben egy csalással megvádolt, de talpig becsületes ügyvéd keseredik meg, és segít ügyfeleinek megkérdőjelezhető módszerekkel, közben pedig bosszút áll azokon, akik felültették.

Az NBC egy leszbikus doktornőről és barátnőiről akar sorozatot forgatni, a CW a Szex és New York írónőjének két regényét is feldolgozza, az egyikben egy újságíró áll bosszút az őt elüldöző szomszédokon, a másik pedig az HBO nagysikerű sorozatának főszereplőjét, Carrie Bradshaw-t veszi elő, és megmutatja, milyenek voltak egyetemei évei. Szintén irodalmi alapja van a Scruples című sorozattervnek, amiben egy átlagos nőből a felső tízezer meghatározó alakja lesz (ABC), ezt mellesleg a CBS egyszer már feldolgozta.

Ezekből a tervekből aztán vagy lesz sorozat 2012-13-ra, vagy nem, az pedig, hogy pontosan melyikből, egyelőre senki nem tudja megmondani. Az biztos, hogy ha igen, akkor január környékén a tévék leadjét a pilotmegrendeléseket, és onnantól kezdve már csak azon múlik a dolog, mennyire sikerül a papíron jól hangzó ötleteket mozgóképen is megjeleníteni. Az elmúlt évek sikersorozatai is így kezdték - a House szinopszisa annyi volt, hogy gyógyszerfüggő, mizantróp orvos diagnosztizál rémesen furcsa betegségeket, a Lost pedig papíron csak annyi volt, hogy egy repülőgép-szerencsétlenség túlélői egy furcsa trópusi szigeten próbálnak túlélni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F. Fred Palakon 2011.11.06. 21:10:42

Hát, ezek közül csak a Coen-tesók ötlete meg a tengeralattjárós-északra költözős tűnik érdekesnek.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2011.11.06. 21:27:56

Apám, Don Draper ezzel a fejjel... :) Üt.

trickortreat 2011.11.06. 23:00:38

@G.d.Magister: ugyanerre gondoltam. Kicsit ugymaradtam a cikk olvasasa kozben mikor meglattam :)

barcsak valodi lenne ez a Don Draper....

bazd meg 2011.11.06. 23:18:24

Inkabb a szomszedokat nezzetek, nem valo ez az okos magyarnak;^)

2011.11.07. 08:22:03

Playboy club? Mind a három rész ami után elkaszálták?
Ügyes.

Llew 2011.11.07. 09:52:46

@Equinoxe: előre szokták megvenni, és ilyenkor az összes legyártott részt leadják, nem csak azt ami kint adásba került

2011.11.07. 11:17:06

@Llew: Hja, de az sem lehet túl nagy mennyiség.

k.g. (törölt) 2011.11.07. 20:02:17

"a főszereplő rendőrnő rádöbben, hogy New York Cityben a felszín alatt egy varázslatos, ámbár igen veszélyes világ is létezik, telis-tele mesebeli lényekkel." - khm, khm, Neverwhere?
süti beállítások módosítása