Az NBC legutóbbi hat éve nem tartozik a televíziózás nagykönyvének "büszkeségeink" fejezetébe, az adó a nézettségi versenyben lassan már csak a CW-t tudja megverni, a spanyol Univision össznézettségben rendszeresen veri, és 18-49-ben is elkapja, ami az Elnök embere vagy korábban a Jóbarátok idején elképzelhetetlen volt. A tévénézési szokások változása és a kábelcsatornák előretörése magával vonja a nézettségcsökkenést, ez világos, de ezek a tényezők minden adót érintenek, nemcsak az NBC-t - mégis náluk csapódnak le legmarkánsabban, írja a The Wall Street Journal.
A mostani tévés évad első négy hetében azaz október 16-ig az NBC főműsoridős adására átlagosan 3,3 millió 50 év alatti amerikai volt kíváncsi, ami a tavalyi (szintén nem túl fickós) adatokhoz képest 9,3 százalékos csökkenést jelent. Ráadásul ha kivesszük a számításból a vasárnap sugárzott amerikaifutball-meccseket, a nézőszám 2,2 millióra zuhan, ami már elég komoly kérdéseket vet fel. A korábban megbízhatóan teljesítő veteránok (Law & Order SVU és The Biggest Loser) 20-23 százalékkal kevesebb nézőt érdekelnek, mint eddig - igaz, ez betudható annak, hogy mindkét program elveszítette egyik húzónevét.
Az NBC új tulajdonosa, a Comcast azt ígérte a részvényeseknek, hogy a csatornánál 2005 óta tapasztalható takarékosság (a Jóbarátok főszereplőinek még egymillió dollárt fizettek fejenként és epizódonként ugye) megszűnik, nem a csökkenő közönséghez igazítják a költségvetést, hanem a következő ötéves periódusban egyre többet fektetnek be sorozatok készítésébe, és ezzel próbálják visszaszerezni a nézőket. A Comcast eleve azért vette meg az NBC-t, mert a kábeles portfóliója (köztük a Bravo és a USA Network) kifizetődő volt, az NBCU bevételének 85%-át ezek az adók tették ki, a NBC csak veszteséget termel - évente százmilliós nagyságrendben.
A Comcast felmérése szerint mióta tévé a tévé, még nem volt egyetlen olyan network sem, ami ennyi pénzt bukott volna, de Steve Burke, az NBCU ügyvezetője bízik abban, hogy megállítják a nézettségcsökkenést, és ezzel párhuzamosan ismét pozitív lesz a cég mérlege. Ennek megfelelően nyáron átalakították az NBC-t, a Showtime egykori kreatív igazgatóját, Bob Greenblattet bízták meg az NBC új arculatának kialakításával, de egyelőre a veterán szakember sem tud segíteni a network tévén. A The Playboy Club című újonctól tartottak (joggal) és el is kaszálták, így járt a Free Agents című remake is, de a többi új sorozat sem működik úgy, ahogy várták, Greenblatt a következő évadra koncentrál és azt nyilatkozta az MSNBC-nek, hogy agresszívebben vásárolnak forgatókönyveket és sokkal bátrabb, formabontóbb sorozatok fejlesztésével foglalkoznak majd, mint eddig. Ezt persze már hallottuk párszor, ha minden igaz legutóbb a The Playboy Club beremdelésekor, azt meg tudjuk, milyen frankón sült el.
A vezetőség egyelőre a Super Bowltól és a The Voice című, tavaly sikerrel bemutatott tehetségkutatótól várja a megváltást, a nagydöntő 100 millió közeli nézettséget simán hozhat, a The Voice pedig stabilan tud 3.0 feletti ratinget, így ez feljebb tornázza majd az átlagot is, de ez csak időleges megoldás és annak sem túl elegáns. A folyamatos csökkenés viszont egyre jobban idegesíti a mádiavásárlókat, akik a reklámperceket igaz, alacsony nézettséghez kötötten, de csak megveszik, és ha az NBC még ezeket az alacsony számokat sem tudja hozni, akkor kötbért kérnek tőlük. Az sem segít az NBC-n, hogy az egykori sikersorozatok (pl. The Office) egyre öregszenek, és nincs megfelelő helyettes sem - az Up All Night és a Whitney a nézettségi lista 42. és 44. helyezettje, erre pedig nem lehet a jövőt építeni.
never_the_answer 2011.10.27. 14:12:01
www.sorozatjunkie.hu/2011/10/25/ennyibe-kerul-fel-perc-reklam-amerikaban/
sixx · http://comment.blog.hu 2011.10.27. 14:15:27
Kisvesza 2011.10.28. 00:03:14
msnbc · http://www.facebook.com/okcokc1 2011.10.28. 08:49:57
0x1D 2011.10.28. 10:29:47
De, hogy az ABC is olyan lent van, az brutális. Pedig a legjobb sorozatokat ők nyomatják.
A FOX rendben van, a CBS pedig, hogy mitől első azt nemtom. A sok CSI-tól???? A Rules of engagementen kívül semmit nem nézek tőlük.