Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Szarban van az NBC

2011. október 27. 13:30 sixx 5 komment

Az NBC legutóbbi hat éve nem tartozik a televíziózás nagykönyvének "büszkeségeink" fejezetébe, az adó a nézettségi versenyben lassan már csak a CW-t tudja megverni, a spanyol Univision össznézettségben rendszeresen veri, és 18-49-ben is elkapja, ami az Elnök embere vagy korábban a Jóbarátok idején elképzelhetetlen volt. A tévénézési szokások változása és a kábelcsatornák előretörése magával vonja a nézettségcsökkenést, ez világos, de ezek a tényezők minden adót érintenek, nemcsak az NBC-t - mégis náluk csapódnak le legmarkánsabban, írja a The Wall Street Journal.

A mostani tévés évad első négy hetében azaz október 16-ig az NBC főműsoridős adására átlagosan 3,3 millió 50 év alatti amerikai volt kíváncsi, ami a tavalyi (szintén nem túl fickós) adatokhoz képest 9,3 százalékos csökkenést jelent. Ráadásul ha kivesszük a számításból a vasárnap sugárzott amerikaifutball-meccseket, a nézőszám 2,2 millióra zuhan, ami már elég komoly kérdéseket vet fel. A korábban megbízhatóan teljesítő veteránok (Law & Order SVU és The Biggest Loser) 20-23 százalékkal kevesebb nézőt érdekelnek, mint eddig - igaz, ez betudható annak, hogy mindkét program elveszítette egyik húzónevét.

Az NBC új tulajdonosa, a Comcast azt ígérte a részvényeseknek, hogy a csatornánál 2005 óta tapasztalható takarékosság (a Jóbarátok főszereplőinek még egymillió dollárt fizettek fejenként és epizódonként ugye) megszűnik, nem a csökkenő közönséghez igazítják a költségvetést, hanem a következő ötéves periódusban egyre többet fektetnek be sorozatok készítésébe, és ezzel próbálják visszaszerezni a nézőket. A Comcast eleve azért vette meg az NBC-t, mert a kábeles portfóliója (köztük a Bravo és a USA Network) kifizetődő volt, az NBCU bevételének 85%-át ezek az adók tették ki, a NBC csak veszteséget termel - évente százmilliós nagyságrendben.

A Comcast felmérése szerint mióta tévé a tévé, még nem volt egyetlen olyan network sem, ami ennyi pénzt bukott volna, de Steve Burke, az NBCU ügyvezetője bízik abban, hogy megállítják a nézettségcsökkenést, és ezzel párhuzamosan ismét pozitív lesz a cég mérlege. Ennek megfelelően nyáron átalakították az NBC-t, a Showtime egykori kreatív igazgatóját, Bob Greenblattet bízták meg az NBC új arculatának kialakításával, de egyelőre a veterán szakember sem tud segíteni a network tévén. A The Playboy Club című újonctól tartottak (joggal) és el is kaszálták, így járt a Free Agents című remake is, de a többi új sorozat sem működik úgy, ahogy várták, Greenblatt a következő évadra koncentrál és azt nyilatkozta az MSNBC-nek, hogy agresszívebben vásárolnak forgatókönyveket és sokkal bátrabb, formabontóbb sorozatok fejlesztésével foglalkoznak majd, mint eddig. Ezt persze már hallottuk párszor, ha minden igaz legutóbb a The Playboy Club beremdelésekor, azt meg tudjuk, milyen frankón sült el.

A vezetőség egyelőre a Super Bowltól és a The Voice című, tavaly sikerrel bemutatott tehetségkutatótól várja a megváltást, a nagydöntő 100 millió közeli nézettséget simán hozhat, a The Voice pedig stabilan tud 3.0 feletti ratinget, így ez feljebb tornázza majd az átlagot is, de ez csak időleges megoldás és annak sem túl elegáns. A folyamatos csökkenés viszont egyre jobban idegesíti a mádiavásárlókat, akik a reklámperceket igaz, alacsony nézettséghez kötötten, de csak megveszik, és ha az NBC még ezeket az alacsony számokat sem tudja hozni, akkor kötbért kérnek tőlük. Az sem segít az NBC-n, hogy az egykori sikersorozatok (pl. The Office) egyre öregszenek, és nincs megfelelő helyettes sem - az Up All Night és a Whitney a nézettségi lista 42. és 44. helyezettje, erre pedig nem lehet a jövőt építeni. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

never_the_answer 2011.10.27. 14:12:01

Jó kis WSJ elemzés, tetszik. Sixx, ezzel szerintem talán még ki lehetne egészíteni, csakhogy még pixelmentesebb és tökéletesebb legyen a kép.

www.sorozatjunkie.hu/2011/10/25/ennyibe-kerul-fel-perc-reklam-amerikaban/

Kisvesza 2011.10.28. 00:03:14

Az ABC sem lehet túl büszke magára... CBS tartja magát, a Fox meg jó kis hullámvölgyeket produkál.

msnbc · http://www.facebook.com/okcokc1 2011.10.28. 08:49:57

Én elfogult vagyok az NBC-vel szemben, de tény hogy nem elég lendületes az NBC. A FOX, CBS, ABC-hez képest. Nekem a Today show, Nightly news, stb-mai napig,évek óta bejött és bár a műsorvezetőkhöz kötődöm, Matt Lauer, Al Roker, Brian Williams...stb.

0x1D 2011.10.28. 10:29:47

nemcsoda, az NBC egy trágya lett. Egy jó sorozatok sincs, a Parks and Recreationön kívül, de azt is valszeg csak azért szeretem, mert félvér gyík vagyok.

De, hogy az ABC is olyan lent van, az brutális. Pedig a legjobb sorozatokat ők nyomatják.
A FOX rendben van, a CBS pedig, hogy mitől első azt nemtom. A sok CSI-tól???? A Rules of engagementen kívül semmit nem nézek tőlük.
süti beállítások módosítása