Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Mozifilm lesz a Battlestar Galacticából

2011. október 21. 16:30 sixx 29 komment

A hetvenes évek végének egyik kultikus sci-fi-sorozatát 2004-ben egyszer már feltámasztották, és készítettek belőle egy egészen kiváló tévésorozatot, aminek kis túlzással csak annyi köze volt az eredeti történethez, hogy a szereplőket és a címszereplő űrhajót ugyanúgy hívták és mindkettőben voltak gonosz robotok (na jó, az alapfelállás is ugyanaz volt). A modern történet sokkal inkább volt egy társadalmi és aktuális politikai kérdéseket boncolgató dráma, mint giccses űropera, ami a klasszikus széria rajongói közül nem mindenkinek tetszett.

Az átlagos csalódott rajongó csak otthon füstölög, ha baja van valamivel, és legfeljebb nem nézi meg, és nem vásárol DVD-t meg embernagyságú Cylon-szobrot a nappaliba, ha viszont Bryan Singernek hívják, akkor vehet egy nagy levegőt, és elkészítheti tinikora kedvenc történetének moziverzióját is - márpedig nagyon úgy néz ki, hogy a klasszikus sorozat hamarosan a mozikban is látható lesz.

Singer terveiről a Deadline.com számolt be, infójuk szerint John Orloff, az Elit alakulat két részét és az Anonymous című, hamarosan bemutatásra kerülő Shakespeare-filmet is jegyző író kapta a feladatot, hogy az 1978-as klasszikus történetét ismét megírja, Bryan Singer pedig a rendezői székbe ül majd bele. Singer esetében érthető a lelkesedés, hiszen először 2001-ben jelezte, hogy elkészítené a filmváltozatot (jóval a remake tévébe kerülése előtt), és most nagyon úgy tűnik, pénzt is kap rá. 

Címkék: tv film bsg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

algi 2011.10.21. 18:30:48

Én nagyon örülnék a klasszikus egyfajta feltámasztásának (lenne egy igényes űropera mozifilm a Star Wars helyett), de félek, hogy olyan lesz, mint a Superman visszatér: sok-sok retroelem a külcsínben, ami idézi a klasszikus sorozatot, de szörnyen vontatott cselekmény.

De legalább a klasszikus főcímzenét visszahozná, amit moziban hallani önmagában is nagy élmény lenne.

glad az egyetlen 2011.10.21. 20:16:48

Ja ez egy nagy hülyeség.

Pont egy múltkori cikknél (Charly angyalai) beszéltünk róla hogy többnyire a remakek nem állják mg a helyüket ma már, és inkább bukás van velük.
Ennek egyik ritka ellenpéldája volt a BSG sorozat, ami azért volt jó mert képes volt szakítani az elavult múlttal (ST szintén).
Már akkor nyünnyögtek az eredeti széria készítői, hogy nem tetszik nekik az ami több millió új lelkes nézőnek bejött és már akkor pedzegették, hogy megcsinálják a magukékat. Hát ebből nagy bukta lesz szerintem.

glad az egyetlen 2011.10.21. 20:19:08

@algi:
A klasszikus főcímzene a sorozatban is elhangzik a film közben, de azzal hogy a tényleges főcímzenét lecserélték, szerintem a BSG esetén nem lehet panasz. Az új sorozat zenéje messze felülmúlt minden elvárást és nagyon jó lett.

algi 2011.10.21. 20:48:35

@glad az egyetlen: Messze felülmúl minden elvárást a zenéje? Most, fejből el tudnád dúdolni a dallamát anélkül, hogy belehallgatnál? Mint az új Star Trek film. Egy dallamtalan semmi a zenéje, és ez akkor tűnik fel leginkább, amikor a végefőcímben elhangzik a klasszikus téma.

Egyébként ez érdekes egybeesés, mert az új Star Trekkel és az új BSG-vel ugyanaz a baj. Másról sem szól, csak negatív érzelmekről, szorongásról, ellenségeskedésről, egymás szívatásáról, gyűlölködésről, gyanakvásról, rinyálásról (ez volt a Zöld Darázsban is). A sci-fi elemeket pusztán arra használják, hogy ezt a brazil szappanopera jellegű melodrámát fenntartsák. A Star Trekben micsoda borzasztó kifogás volt már a vörös anyag? A BSG-ben is a cylonok csak arra valók, hogy az emberek gyanakodhassanak egymásra, meg megkérdőjelezzék egymás képességeit. Valóban, a klasszikus BSG nem volt több, mint egy tesztoszteronban dúskáló Star Wars utánérzés, de szerintem az új se több, mint egy lánysorozat (lásd Twilight). Sokkal jobban örülnék, ha nemcsak emberi drámák lennének benne, hanem megszólítanák az egyetemes félelmeinket, érzéseinket, kicsit archetipikusabb lenne.

A Charlie angyalai mozifilmeknek egyébként sikerült öniróniával megoldani a dolgot. Ezt hasonlítsuk össze az új BSG-vel, ami olyan halálosan komolyan veszi magát, hogy már nevetséges.

aribeth 2011.10.21. 23:01:17

@algi:
"Messze felülmúl minden elvárást a zenéje? Most, fejből el tudnád dúdolni a dallamát anélkül, hogy belehallgatnál?"
Simán. :)
Nekem nagyon bejött az új sorozat zenéje, úgyhogy állandó vendég az mp3-lejátszómon, de az is igaz, hogy az eredeti főcímdal különösen jó volt.

Az új Star Trek filmnek voltak jó elemei szereposztás és humor terén, de összességében számomra is csalódás volt. A BSG viszont valamiért nagyon-nagyon bejött, melodrámával, szorongással, vallási blablával együtt.

aribeth 2011.10.21. 23:06:28

Viszont ha magáról a főcímdalokról beszélünk, akkor persze igaz, hogy az új sehol sincs ehhez képest:
www.youtube.com/watch?v=pHp9oZPqs8E

AttilaBeregi 2011.10.21. 23:25:31

@algi: "de szerintem az új se több, mint egy lánysorozat (lásd Twilight)"

Most vagy az van, hogy Te nem láttad a BSG-t, vagy Twilight-ról eddig nekem voltak téves elgondolkolásaim, és már rohanok is letölteni...
Másszóval, fejtsd már ki ezt a véleményt egy kicsit lécci.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.10.21. 23:37:52

@PantalaNagaPampa: ezt nem kell kifejteni, mert nettó faszság.

algi 2011.10.22. 00:12:19

@aribeth: A vallási blabla kifejezetten tetszik benne. Legalább olyasvalami, amihez valahogy tudok viszonyulni anélkül, hogy át kellene éreznem, hogy hűde nagy lelkiismeretfurdalása van XY-nak, amiért ZQ halálát okozta.

@PantalaNagaPampa: Nem arról beszéltem, hogy olyan rossz, mint a Twilight, hanem arról, hogy Moore maga elégedetlenkedett amiatt, hogy az űrháború témájának a jelenléte miatt nincs elég női néző, ezért készítette el a Capricát a Dallas mintájára. Engem viszont nem érdekelnek ezek a leányregény stílusú történetek.

@sixx: Igaz, a Twilight nem annyira hatásvadász, mint az új BSG.

aribeth 2011.10.22. 00:25:25

@algi:
"Moore maga elégedetlenkedett amiatt, hogy az űrháború témájának a jelenléte miatt nincs elég női néző"

Ühüm, ez lehet, de én a sorozat alatt végig azt éreztem, hogy a készítők eléggé rámentek a női nézők becsalogatására: kismillió, különböző forgatókönyvek alapján levezényelt szerelmi szál, három- és sokszögek, keménykedő vagy tényleg tökös női karakterek (Cain, Kara, Roslin, Athena, Caprica), családi drámák, na meg eleve Starbuckból nőt csináltak.
Dehát az eléggé nyilvánvaló lehetett már a kezdetek kezdetén is, hogy egy SyFy-on menő sorozat elsősorban a férfiakat fogja vonzani, és ha egy nő odatéved, akkor nagy az esély arra, hogy alapjáraton nem kap kiütést a műfajtól.

A Capricáról nem tudok nyilatkozni, azt még nem láttam. De ugyanazon a csatornán ment, szóval...

algi 2011.10.22. 01:54:05

@aribeth: Igen, én is pont így gondolom, erre próbáltam rávilágítani azzal, hogy bár Moore szerette volna becsalogatni a női nézőket, de még így sem volt elég neki. Bekapcsoltam, hogy űrcsatákat, meg lövöldözéseket lássak, de hamar kiderült, hogy nem nekem szól a sorozat, nem én vagyok a célközönség. (Mondjuk pont az, hogy erős női főszereplője van - bár relatíve keveset szerepel az eredeti Starbuckhoz képest -, az nekem még kifejezetten tetszik is. A társasjátékban, amikor lehet, én Starbuckot választom.)

glad az egyetlen 2011.10.22. 02:55:31

algi
A mai kemény netes világban is ritkán lát az ember olyat, hogy ilyen kevés kommentben ennyi hülyeséget összehordani, mint amit itt leírtál. :)
Ezen én is kész voltam:
"...de szerintem az új se több, mint egy lánysorozat..."
Hát nem tudom, te milyen lányokat ismersz... :)

mrgnc 2011.10.22. 06:26:50

@algi: Szerintem egyszerűen nem ugyanarról a sorozatról beszélünk. :) Ne akard a bé verziót, az rosszabb. :D

titok84 2011.10.22. 09:41:44

Én nagy rajongója vagyok a BSG-sorozatnak, szerintem baromi jó lett. Ahogy a zenéje is bejön nekem. Nemrég voltam egy hangversenyen, ahol John Williams-filmzenéket játszottak. Fantasztikus volt élőben hallani, és közben arra gondoltam, hogy a SW-főcímet és az új BSG-t de meghallgatnám ugyanígy...
Ahogy az új BSG-sorozatban a zenei utalások működtek, az egészen fantasztikus volt!
A "lánysorozaton" még hosszasan röhögök. Még a Caprica is igen távol állt ettől.

ügyfélszolgálatos 2011.10.22. 12:28:35

Szerintem a régi igencsak gáz volt. Kiirtották az emberiség nagy részét, de a flottában igencsak vidámak voltak mintha mi se történt volna. Gáz. Az új sokkal jobb volt.

vault_dweller 2011.10.22. 13:12:27

@ügyfélszolgálatos: nem a hitelességről szólt, na. :) Én a szupercsapaton sem kérem számon, hogy állandóan lőnek, de sosem találnak el senkit (ha már Dirk Benedict)

algi 2011.10.22. 15:00:59

@glad az egyetlen: Most azokról a lányokról mondasz véleményt, akik szeretik a BSG-t? (Az ismeretségi körömben több ilyen lány van, mint fiú.)

@mrgnc: Győztél, ezzel az érvvel nem tudok vitatkozni.

@titok84: Ron Moore-ral vitatkozol, nem velem. Ő akart Dallas-jellegű sorozatot csinálni, nem én.

@ügyfélszolgálatos: Szerintem abba a hibába esel, amibe az 1920-as években estek a filmkritikusok: hogy a kalandfilm az gagyi, a melodráma pedig komoly. Miközben mindkettő viszonylag üres szórakozás. A régi BSG kalandfilm volt, amiben a Star Wars sikerét akarták meglovagolni. Az új BSG meg melodráma, amiben az új, melodramatikusabb, átívelő sztorijú sorozatok sikerét lovagolják meg. Persze a production value az nőtt, minden jogod meg van hozzá, hogy jobban tessen (én is örülök, hogy ilyen jó a színészi játék, meg a rendezés), de ugyanezzel a mozdulattal eltávolodott a klasszikus koncepciótól, amit azok vártak el, akik a régi miatt kezdték el nézni.

De egy új mozifilm tökéletes alkalom arra, hogy a régi koncepciót igényesebbre formálják és igényes gyártási minőséggel megcsinálják. Bryan Singer ezt csinálta a Superman visszatérben is – csak sajnos elaludtam rajta.

ScooHu 2011.10.22. 19:40:21

Nem szoktam kommentelni, de atyaég! Algi tényleg ennyire hülye vagy? :)
Az utóbbi évtized legjobb, legkomolyabb, legnormálisabb sci-fi sorozatáról beszélsz!!!!!
Ha csak magamról beszélnék akkor azt mondanám, hogy eddig életem legjobb sci-fi sorozata, márpedig már nem a húszaséveimet taposom.

Nem is állok le vitatkozni, mivel teljesen felesleges. Kb olyan baromság, mintha azt mondtad volna, hogy az új SW trilógia jobb, mint a régi.

lábaska 2011.10.22. 19:56:23

Én abból tudom lemérni a BSG sorozat sikerét,hogy megy-e magyar kereskedelmi TV-n, vagy nem?Ha megy, akkor nem sok mondanivalója van a piff-puffon kívül, ha nem megy, akkor gondolkozni is kell rajta.Úgy emlékszem a tv2 erólködött 3-4 résszel, aztán szépen eltűnt a műsorukról a sorozat.Ez számomra azt jelenti(miután végignéztem az eddigi össszes rést,hog honnan,ne kérdezzétek),hogy színvonalas, jó sorozat, ezért a ValóVilágos magyar nézőnek NEM kell.Sajnálom, de ez van.

Altaïr 2011.10.22. 19:58:36

Az eredeti BSG sorozat ugyanolyan klasszikus, mint az eredeti Star Trek, de mai szemmel nézve már elég röhejesek. Mindegyiket megnéztem, a TOS-t többször is, de ne hasonlítsuk már őket a maiakhoz! Mint amikor valaki azzal jön, hogy minden idők legjobb PC-játéka a Doom 1 ...

mrgnc 2011.10.22. 20:28:06

@lábaska: Sajnos kábé valóban így van, amikor ezer éve a tv2 elkezdte adni a Couplingot, mindjárt három dologra lettem kíváncsi (pedig nagyon már akkor sem bíztam): 1., milyen képtelen időpontra teszik; 2., mennyire basszák el a szinkront; 3., hány epizódot él meg.
Ez volt az utolsó próbálkozásom a magyar kertévék által vetített sorozatok világában.

glad az egyetlen 2011.10.22. 21:35:56

Amúgy visszatérve a zenére az új BSG főcímzenét is rongyosra hallgattam már, de egy film zenéje ugye több ettől és fontos, hogy mi van a film közben, már pedig soha nem adott át egyetlen film se ilyen jól feelinget, mint ahogy a harci jeleneteknél a Yamato dob játékai. Nagyon nagy telitalálat volt a Yamatot felkérni.

Kb olyan, hogy a SW esetén is jó a főcímzene, de hosszabb távon nehezebben unom meg a film közben lévő császári indulót. :)

glad az egyetlen 2011.10.22. 21:40:05

Drámaiságról annyit, hogy anno a DS9 pont ezért volt olyan jó, mert kissé életszerűbb lett, nem szirupos maszlag, mint ami előtte volt jellemző a sorozatokra. Erkölcsileg érdekes kérdéseket feszegetett, miközben szórakoztatott is. Nagy kedvencem a "Sápad holdfénynél", amikor a Romulánokat berángatják a háborúba. Na az a rész nekem 10/10.

Lumper 2011.10.22. 22:45:02

Na, ehhez muszáj hozzászólnom. Először is a zenéje: Habár bevallom hogy a főcímzenéje nem a legjobb (értem itt azt, hogy kevésbé marad meg az emberben), de ami az epizódok közben mennek, azok majdnem kivétel nélkül fenomenálisak.

"Bekapcsoltam, hogy űrcsatákat, meg lövöldözéseket lássak, de hamar kiderült, hogy nem nekem szól a sorozat, nem én vagyok a célközönség." - Én speciel örültem is neki, hogy nem csak a lövöldözés megy. Ez kb olyan, hogy megnézem a transformerseket egyszer-egyszer, de annyira nem érdekesek, hogy megnézzem őket akár százszor is.

"Én abból tudom lemérni a BSG sorozat sikerét,hogy megy-e magyar kereskedelmi TV-n, vagy nem?" - Hát ez nem feltétlenül állja meg a helyét, mert amíg a tv2-n valóban alig (ráadásul mostanában már lehetetlen időben) adták, de addig a tv6-on és az AXN-en jó időben, rendszeresen adták/adják a részeket.

Mindent összevetve, a BSG (az új) az egyik kedvenc sorozatom. (a Csillagkapu mellett)

DeadMan · http://csigafasz.blog.hu/ 2011.10.23. 13:34:52

Az új BSG sorozat zenéjének bírálata számomra már azért sem elfogadható, mert amellett, hogy már előttem sokan kifejtették, mennyire profi munka, olyan szinten hangsúlyossá tették, amire én máshol talán példát se tudnék találni.
Úgy értem, hol máshol fordul elő, hogy egy zene, dallam konkrétan bevonásra kerül a történetbe? Biztos van más példa is, de számomra ez a zseniális húzás innen maradt emlékezetes, ahogy a 3. évad végefelé a karakterek elkezdik hallani azt a bizonyos dallamot.

www.youtube.com/watch?v=K_IsptRrIak

Persze megvannak a saját problémáim az új sorozattal, de a zene nem tartozik ezek közé. A réginek is jó a zenéje, bár egy kissé talán túlzottan "sablon-star wars" stílus, de kétségtelenül nagyon eltalált az is.

EvilHedgehog 2011.10.23. 15:43:44

@algi: "Messze felülmúl minden elvárást a zenéje? Most, fejből el tudnád dúdolni a dallamát anélkül, hogy belehallgatnál?"

El tudnám... Rajta van mind a 4 évad zenéje a telefonomon. Bear McCreary kib*szott jót alkotott... Végig kellet volna hallgatni....

Jah.. hamarosan lesz egy kis szösszenet kiadva a Caprica évadzárójában elhangzott darabokból....

www.youtube.com/watch?v=lj3zOpZj4oA

EvilHedgehog 2011.10.23. 15:52:29

@algi: "Engem viszont nem érdekelnek ezek a leányregény stílusú történetek."

Értem.. tehát, ha egy sorozatban hitelesen adják elő a teljes rokonság elpusztításán kesergő embereket.. vagy talán egy férfi elsírja magát.. akkor az már lányregény?

A melodrámát meg visszautasítanám...annál sokkal több dimenziósak a karakterek...

nick-probieren 2011.10.23. 22:27:39

@aribeth: Colonial Anthem néven szerepel a sorozat zenéi között is hasonló:

www.youtube.com/watch?v=AAk0hEVGgMY

aribeth 2011.10.23. 22:50:09

@nick-probieren:
Igen, ebben és a negyedik évados The Heart of the Sunban hangzik fel 2:47-kor:
www.youtube.com/watch?v=ECNWUkzH4TM

Egyébként az ember azt hitte volna, hogy a minisorozat és az első három évad zenéjét nehéz lesz überelni, erre a négyesben McCreary előrukkolt a The Resurrection Hubbal, Gaeta balladájával (plusz annak instrumentális verziójával), a The Signallal, a Diaspora Oratorióval, a Kara Remembersszel (tudom, páran nagyon nem csíptek amiatt, hogy szerintük ez meg az All Along the Watchtowers BSG-s verziója túlművészieskedik Dylan dalát)... Nem, nem sorolom fel az összeset. :)

Mondjuk az elég érdekes, hogy az egyik nagy kedvencem, a Roslin and Adama vastagon Hans Zimmer egyik Black Hawk Downos szerzeményére támaszkodik.
www.youtube.com/watch?v=HG-Js_rMEV4
www.youtube.com/watch?v=OcxQfCZ_9V8
süti beállítások módosítása