Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Borbás Marcsi kikapálja a köztévé útját

Gasztroangyal

2011. október 06. 13:17 barb 78 komment

Bőven megérne egy dolgozatot az, hogy a gazdaságpolitikai intézkedései miatt hitelét vesztett Orbán-kormánynak egyáltalán nem érdeke most, hogy a szócsövén politizáljanak, ezért inkább politikamentesít, és pénzt pumpál a rendszerbe talkshow-kra, vetélkedőkre, meg olyan menő sorozatokra, mint a Tudorok, de most ennél ne menjünk tovább.

Maximum csak annyira, hogy megjegyezzük, ebben a folyamatban ugyan fájó, hogy levették a képernyőről Krizsó Szilviát, de ne feledjük azt sem, hogy ugyanezt tették Halász Zsuzsával, a KDNP exszóvivőjével és a Jelfogó című Semjén-nyalogató műsorával is, amiért viszont nem lehetünk elég hálásak. De itt álljunk meg, ugyanis mindezek felsorolása csak arra kellett most, hogy felskicceljük azt a keresztmetszetet, amiben érthetővé válik a Hír TV és a CBA arcának köztévés leszerződtetése.

Akár szeretjük Borbás Marcsit, akár nem, azt el kell ismerni, hogy ő a jobboldal valaha volt egyetlen szórakoztató tévés személyisége. Láttuk már talkshow-ban bogarakat enni, mézeskalácsot sütni, érdekes családokat felkutatni, de mégis azokra a jelenetekre emlékszünk leginkább ahogy a Vörös és fehérben kóstolástól kipirulva, vihogva kérdezgette a borászokat arról, hogy de mégis mitől ilyen finom?.

A műsorvezető persze nem attól szórakoztató, hogy műsorait több mint spiccesen vezeti, hanem attól, hogy ezt mindig kedvesen, esendően és zavarba ejtően őszintén teszi. Érthető ezért, hogy a gondoskodó tyúkanyó és a kacarászó tinilány közötti széles mezsgyén futkorászó Borbács Marcsira egyszerűen égető szükségük volt "a vége kötött pulcsis bölcsészkedés"-jelszavát viselő új koncepcióhoz.

Az elkészült Gasztroangyal sajnos egyelőre nem ígérkezik annyira szórakoztató produkciónak, mint a Vörös és Fehér - az első adásban mindössze egy pálinkás butykos és egy üveg bort járt körbe -, de azért így is érdemes foglalkozni vele. Először is azért, mert a DTK és a Maradj talpon! mellett ez a műsor is arra utal, hogy a közvezérek a fejükbe vették, TV2-ösítik az m1-et. A Gasztroangyal egyes jeleneteiben és eszköztárában egyenesen a Hal a tortánra emlékeztet, kezdve a Gasztromumusnak nevezett, idegesítően bennfentes hangú, "vicces" átkötő szövegeket elmondó narrátorral, a celebek bevetésén át a citromsárga sportautón furikázásig.

Persze tudjuk, hogy manapság egy ilyen hungarikumos, kicsit főzős, kicsit kertészkedős műsorban nem elég képeskönyveket mutogatni az Ablak díszleteiben, hanem celeb kell és mini reality kell, meg Mari néni faluvégi háza helyett egy akkora biogazdaság, amiben egy húsz bivaly fürdetésére alkalmas tó is van - de azért ezekből a túlzásokból kiderül, hogy a kereskedelmien közszolgálati műfaj határait egyelőre még nem sikerült megtalálni.

De ha a formával vannak is problémák, a Gasztroangyal mondani valója rendben van. Amennyire az első adásból (itt nézhető meg) kiderült, ez a műsor nem szól másról, minthogy nem baj, ha csak egy erkélyed/2 négyzetméteres veteményed van, nyugodtan ültess paradicsomot, mert az jó. Jó, mert százforintnyi vetőmagból akár egész évben lehet friss paradicsomod, és jó, mert a kölyköd látja, hogy a zöldségek nem műanyagdobozokban teremnek. Ezzel az állítással pedig - különösen válság idején - nehéz egyet nem érteni.

Marcsi és első vendégei, Szolnoki Péter és Pokorny Lia jól közvetítették ezt az üzenetet, gusztustalanul romantikusnak tartották a duzzadó paradicsomokat és élvezettel turkáltak a felaprított zöldségekben. Kapáltak, lekvárt és paradicsomlevet főztek, dinnyét görgettek, padlizsánt sütöttek, énekeltek, szóval jól érezték magukat ebben a cseppet sem hétköznapi paraszti idillben.

A műsor közepére pedig már a célvonalon túlra lövöldözést is sikerült ellensúlyozni legalább valamennyire. Borbás Marcsi elment például egy laborba, hogy megmutassa, mitől piros a paradicsom, és egy vidéki vendéglőshöz, hogy elmeséljék neki, hogyan működhetne rendesen egy mezőgazdaságra épülő régió (a helyi termelőt eltartja az étterem, az éttermet eltartja a helyi közösség).

De ha ebből valaki azt olvasná ki, hogy ezt a  műsort áthatotta a politika, téved, az ötven perces műsorban mindössze egyszer volt csak magyarkodás ("magyar ember, magyar földön, magyar dinnyét eszik"), és azt is az egyik interjúalany mondta. Persze ezért nem jár dicséret, ez csak a normálisnak az a szintje volna, amire az elmúlt egy évben nem nagyon volt képes a közmédia.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neretil 2011.10.06. 13:52:46

Szóval teljesen korrekt műsor, tartalmas mondanivalóval, politika mentessen, de azért neked kellett írni hozzá egy gusztustalanul fröcsögő bevezetőt.

Ehhh, nem is mérgelődök, inkább megnézem Marcsikát.

kamarti 2011.10.06. 14:47:39

biztos bennem van a hiba, hogy kétségbe ejt, hogy már a péntek-szombat is olyan nap lett, amikor már a királyi adókon sem lehet még véletlenül sem normális (régi vagy új) filmet kifogni. Meg biztos az is az én hibám, hogy miközben rendületlenül kapcsolgattam, belefutottam ennek a mértéktartó műsornak a végébe, és csak néztem, hogy mit is keres ott a képernyőn a betyárnak öltöztetett pipás parasztember a 18-19. századból - de láthatóan a jelenléte nem csak engem zavart, hanem a másik 3 képernyőn lévő embert is, mert a díszlet időnként beszélt, nem mindig profi képernyőshöz illő dolgokat. Aztán másnap, ugyancsak a köztévén, Buday szakács és Nádas György humorista főzött, az esztergomi várban, ott is volt beszélő, és néha oda nem illő dolgokat mondó ember, egy idős helytörténész, őt helyre is igazították a műsorban.

Idegesít és felháborít ez a bulvárosítás (közpénzen, milliárdokból), és nem hat meg, hogy itt nem Zalatnay, hanem Pokorny Lia a napiceleb. És abban sem vagyok biztos, hogy ebben a válságos, elszegényedő, lakást-munkát vesztő, végtörlesztéses időben főzőműsorokat kell nyomatni, mert ha Borbás Marcsi padlizsánkrémet kever és jóízűen nyammog, az majd kiegyensúlyozza a napi megélhetési gondokkal, meg mondjuk OV háborús retorikájával gerjesztett stresszt.

egyébként volt szerencsém az új, "ha nem tudod, hányan ülnek a moziban, ha 5 sor van és 18 szék soronként, lezuhansz a mélybe" vetélkedőhöz is, meg tegnap egy riportfilmhez a Gázai-övezetből, amit nem sikerült végignéznem, annyira idegesített a veszélyes terepet felfedező két idegesítő huszonéves, akik még váltva hangalámondtak is...na oké, legalább a kamera nem remegett (persze ennek is megvannak az előzményei a köztévén, országon belül is utaztattak már tinifiút és tinilányt, jelentem én azt még bírtam, a - gondolom - célközönség - tinikorúak a környezetemben ki nem állták).

szóval mondom, biztos bennem van a hiba, de összességében a héten tényleg a Tudorokat tudtam nézni a köztévén (bár vicces, hogy az m1-en még vége sincs, máris kezdődik ugyanaz az m2-n...)

peteraxx · http://www.revu.hu 2011.10.06. 15:06:05

gasztomumus? nem gasztrokibic volt az?

Terézágyú 2011.10.06. 15:07:21

@Neretil:
"politika mentessen"

:))))

rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2011.10.06. 15:26:12

apróság a cikkhez, de nem a borbásmarcsi ment el, hanem odavitték, egyenesen a helyszínre, mert vannak szerkesztők és asszisztensek is akik tán még a kérdést is megfogalmazzák helyette - időnként! akkora ostobaság volt ezt leírni, mint mikor a híradót összemossa a paraszt a híradó műsorvezetőjével....persze az ilyen gondolatnak lehet-van alapja, de nem olyan póknak, aki tévé kritikát ír, már évek óta, többnyire jól! na az meg igaz, hogy közpénzből verik a csalánt és ez nekem fáj!

Nem Penny hajója 2011.10.06. 15:28:22

A bicajos kép alapján Marcsikának egész jó az étvágya.

Terézágyú 2011.10.06. 15:31:05

@pacák11:
"apróság a cikkhez, de nem a borbásmarcsi ment el, hanem odavitték, egyenesen a helyszínre"

Igen. És a Nap reggel nem felkel, hiszen le sem feküdt, hanem felbukkan a horizont felett!

Rebelde 2011.10.06. 15:51:37

@Nem Penny hajója:

tudhatnád, hogy a mértéktelen zabálás mellett a tv is kövérít:P

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2011.10.06. 15:55:07

A bejegyzés jó lenne, ha nem lenne a bevezetés. Ez levon az értékéből. A műsort egyébként nem láttam, mert nem érdekelnek az ilyen jellegű műsorok. Nézettségileg egyébként nem nyitott rosszul, szóval jó lóra tettek Marcsival.

Gasztroangyal: 232e (9,1% SHR), 18-49: 61e (6,7% SHR)

Persze ennél még szebben nyitott a Maradj talpon!

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2011.10.06. 15:56:08

@kamarti: "És abban sem vagyok biztos, hogy ebben a válságos, elszegényedő, lakást-munkát vesztő, végtörlesztéses időben főzőműsorokat kell nyomatni, mert ha Borbás Marcsi padlizsánkrémet kever és jóízűen nyammog"

Nem értem. Távol álljon tőlem a köztévé és a kormány védelmezése, de nehogymár az euró- és frankárfolyamon kívül ne lehessen nézni semmit abban a rohadt tévében. Sőt, nekem már a könyökömön jön ki az, hogy nincsenek hírek újabb mentőcsomag-ötlet bevezetése nélkül.

A köztévének - szerintem - célja kell, hogy legyen az is, hogy értéket közvetítsen, ha tetszik, akkor neveljen. És igen, a "zabálj hungarikumot, mert akkor eltartod a termelőt, aki így tud pénzt adni a te termékedért/szolgáltatásodért, az igenis többet ér, mint huszonhárom pántlikás műsor az alsó-retyezát szépségeiről.

Marcsi műsorai néha viccesek, de egész szerethetők, jó, gyakran maníros meg álbutácska, de ezzel együtt még mindig egész nézhető.

qqyyqq 2011.10.06. 15:56:17

Az első bekezdés nem kellett volna, és akkor rendben is lenne az írás. Korábban kedveltem ezt a blogot, de egyre többet politizálsz, ami itt zavar. Nyiss egy külön blogot a politikának, ne keverd ide, ezt meg hagyd meg amilyen volt az elején és akkor nem szokok el.

Köszi!

Dallas (a kitiltott) 2011.10.06. 15:57:22

Nekem a CBA reklám tetszik, ahol ő a híres ember és nem hagyják békén a zemberek és még telefonon is keresik egy idegennél (?), annyira ismert.
Nem tudom sírjak vagy nevessek.

LBL 2011.10.06. 16:07:25

"mindössze egyszer volt csak magyarkodás ("magyar ember, magyar földön, magyar dinnyét eszik")"

Magyarkodás. Aha.

Gabi megmondja a tutit... 2011.10.06. 16:08:58

Egész jó volna a műsor, de képileg nem acélos. Furcsa a rendezői koncepció (ha egyáltalán van ilyen) és gyengék az operatőrök.

ugatjukeztis 2011.10.06. 16:14:00

HÁÁÁÁÁT!Nem is biztos, hogy van rendező. De inkább nem hagyják kibontakozni.Az operatőrök meg olcsó jancsik. Kis pénz kis foci. De ki a producer? Láttátok a stáblistán?

ThomasGreg 2011.10.06. 16:20:30

@kamarti:
"egyébként volt szerencsém az új, "ha nem tudod, hányan ülnek a moziban, ha 5 sor van és 18 szék soronként, lezuhansz a mélybe" vetélkedőhöz is, meg tegnap egy riportfilmhez a Gázai-övezetből, amit nem sikerült végignéznem, annyira idegesített a veszélyes terepet felfedező két idegesítő huszonéves, akik még váltva hangalámondtak is...na oké, legalább a kamera nem remegett (persze ennek is megvannak az előzményei a köztévén, országon belül is utaztattak már tinifiút és tinilányt, jelentem én azt még bírtam, a - gondolom - célközönség - tinikorúak a környezetemben ki nem állták)."

Te most leszóltad az On the Spot-ot?
Az kérlek két tehetséges magyar fiatal munkája, melyet a SPEKTRUM-nak (?) készítettek, és onnan vette meg az ismétlés jogát az M1 (ha jól tudom).
Tehát véletlenül se úgy van, ahogy te azt leírtad.
Gondoltam szólok, mielőtt terjedne a hülyeséged.

Mellesleg utálom azokat, akik csontig benyalnak vmelyik oldalnak, de ugyanúgy megvetem azokat is, akik ész nélkül fröcsögnek.
Értsd ahogy akarod.

buksikutya 2011.10.06. 16:23:41

"TV2-ösítik"?

es mindezt az index cimlapon. gratula!

Gabi megmondja a tutit... 2011.10.06. 16:24:11

@ugatjukeztis: Sokféle producer van kiírva, executive, stb., nekem úgy tűnik, a sok bába közt elveszett a gyerek.

rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2011.10.06. 16:26:20

@Terézágyú: okos! nagyon okos, biztosan szőke is.

Terézágyú 2011.10.06. 16:27:31

@ThomasGreg:
Pedig elég gáz volt ez a gázai műsor...
Eleve az ilyenek, hogy "eddig minden riporter hazudott erről, de mi most megmutatjuk a valóságot"-dolog is nagyon gáz.

megadeth1 2011.10.06. 16:33:48

A tv24-en kicsit másfajta hangvételű kritikát találtam, az sokkal szórakoztatóbb, mint ez.

Cliff 2011.10.06. 16:34:04

milyen nagy dinnyei vannak marcsikanak :)

Valerya2 2011.10.06. 16:35:03

Elég nem jó, ha azt kell mondanunk : ..egészen nézhető...

Kérem, ez azért gáz :(

Borbás Marcsi egyéniségét van ki kedveli, van ki nem, ízlés dolga.

De a KÖZ tv behatárolt keretein belül jobban meg kéne válogatni, ki szerepeljen, milyen műsorokra szórják a zsozsót...szerintem

kerikak 2011.10.06. 16:40:09

@ThomasGreg: pedig az on the spot már a spektrumon is nagyon béna, kár volt érte az m1-nek is pénzt adni

Morzsi36 2011.10.06. 16:44:08

Én annyit láttam belőle, hogy Marcsi biciklizik, egy nagylátószögű optikával meg ezt a bicikli kormányáról veszik. Hihetetlen élmény volt, bár egy negyvenéves asszonynak lehetne több ízlése annál, hogy ezt hagyja csinálni magával, mármint a nagyvilág előtt.

2011.10.06. 16:44:25

@Neretil: Mentessen???? Nabazz.

inchains 2011.10.06. 16:45:44

Borbás Marcsi volna a jobboldal legszórakoztatóbb embere, hát ez siralmas!
Ilyen baromságokat az ÉS-ben szoktak írni. Már megszokhattuk, hogy okos és tehetséges emberek csak a baloldalon vannak, emitt meg csak szélsőséges szájtépők.
Mennyit fizettek ezért a cikkért, amúgy? Kilóg belőle a PR.
A szerzőnek lövése nincs Borbás Marcsi műsorairól, a Vörös és fehér egy borászati műsor volt, kb. annyira volt szórakoztató, mint a vízállásjelentés a Kossuthon. Marcsi showműsora a Buké volt, amit a comment.com agyondicsért, persze a műsort eltűnt fél év múlva.

[medi@slag] 2011.10.06. 16:46:22

@desmondwallace: @Neretil: @KicsiSáti: @qqyyqq:

jaj, olyanok vagytok má'

Szegény Barb, hát engedtessék meg neki hogy minden nap rúghasson egyet a jobboldalhoz köthető, vagy általa annak vélt médiába. Akár igaza van, akár nincs. Ezzel nincs is semmi baj.

Előre az úton, összejöhet még egy jó állás ha úja balra tolják az emtévét. Lehet még Thüringer Barbara főszerkesztő is akár. :-)

lacekos 2011.10.06. 16:47:06

Borbás Marcsi a szívem csücske. Kérlek ne bántsátok, mert nem érdemli meg.

[medi@slag] 2011.10.06. 16:49:27

"a Gasztroangyal mondani valója rendben van"

Ja igen, ezen azért megakadt a szemem, mondanivaló az bizony egy szó, csak gondoltam szólok.

lacekos 2011.10.06. 16:51:33

@Alapvető Emberi Jog: Mit szólsz a palesztinokhoz?:)

bug jr. 2011.10.06. 16:54:10

ha ilyen és ehhez hasonló műsorokat nyomnának-kovács robiék országjáró műsorát is szerettem anno-akkor újra néznék mtv-t. meg úgy egyáltalán tévét.

Őrültteknos 2011.10.06. 17:01:49

Szánalma index. Október 6-a van! Egy szót sem ír a nemzeti gyásznapról!!!
Bocs, csak azért ide írtam, mert ma itt lehet kommentelni.

mallpall 2011.10.06. 17:03:39

@kamarti: Miért idegesít az onthespotos páros?

bohocugyi allomtitkar 2011.10.06. 17:10:48

nekem borbas marcsi szlogenje tetszik: "eszik, iszik, hiiizik" :DDD

kamarti 2011.10.06. 17:30:16

@ThomasGreg: nem tudom, mi nincs úgy abból, amit leírtam. Nem riportfilm volt? Nem Gázából? Nem egy fiú meg egy lány készítette és mondta hangalá? Remegett a kamera? Vagy rosszul emlékszem, hogy idegesített?
Amúgy mi volt ebben a fröcsögés?
Értsd a kérdésemet, ahogy akarod...

@mallpall: a tartalmához nem tudok hozzászólni, ahhoz túl keveset láttam belőle, és nem is tartom magam szakértőnek a témában. És félreértés ne essék, nem Chrudinák Alajost vágyom vissza a képernyőre. De bosszant ez a stílus vagy tendencia, amit ebben a filmben is láttam. Érdekesebb vagy fiatalosabb lesz egy műsor, ha van benne egy szép, fiatal fiú, meg egy szép fiatal lány? Komálni fogják a fiatalok ettől, vagy attól, hogy a két tojáshéjas úgy tesz, mintha ők találták volna fel a spanyolviaszt, és bárki más, aki a távol- vagy közelmúltban megnyilvánult a témában, csakis feledhetőt alkothatott? Több nézőhöz jut el a dolog, ha tudatosan lebutítunk? Mert engem például végtelenül bosszant, ha hülyének néznek, aki csak alapszavakat ért meg, de folyamatosan lökni kell neki a rizsát. Nincs szükségem a percenként 600 vágásra vagy a folyamatos narrációra az érdeklődésem fenntartása érdekében sem focimeccsnél, sem riportfilmnél, arra meg főleg nem vagyok vevő, ha azt látom a képen, hogy egy fiú meg egy lány álmosan üldögél egy hajón, és közben a fiú, meg a lány, felváltva, tőmondatokban elmondja, hogy álmosan ültek a hajón...
Szóval valószínűleg nem én vagyok a célközönség, ezért is írtam, hogy a hiba nyilván bennem van. De nem hiszem, hogy ettől több nézőjük lesz, plusz azt az érzést kelti bennem, hogy ők is tudják, nem olyan acélos a film, de legalább ők élvezték. Hát bocs, de én ennél még most is többet (vagy kevesebbet, kérdés, honnan nézzük) várok egy riportfilmtől, főleg az adómból eltartott köztévén.

k.o.d.i. 2011.10.06. 17:34:51

Aztán az itt hozzászóló Marcsit fikázó nagy értelműek közül vajon hányan látták akár egy műsorát is? Mert ha valaki látta a boros sorozatot, az tényleg nem értem hogy tudja unalmasnak tartani (már ha érdeklik a borok). Vagy mondhatnám az Arcok a liftben-t, a Családmesét vagy a Mentés másként! Mind jó volt. és ez olyan távol álla a politikától, mint Makó ama Jeruzsálemtől.

k.o.d.i. 2011.10.06. 17:39:51

@kamarti: neked meg (fröcsögés nélkül) ajánlom hogy nézz meg néhány On the spot filmet meg egy-két riportot is a srácokkal. Meg fogsz lepődni, intelligens fiatalok, akiket még hajt a megismerés és megismertetés vágya. Sok tévés, a nagy öregek közül is, csak álmodhat olyan szintű tökösségről, ami őket jellemzi. Szal nem egy Frei dosszié.

ferikefleto 2011.10.06. 17:43:26

Vicces, hogy végre a nézőknek csinál műsort az MTV és azonnal előkerülnek azok a kritikusok, akiknek a magas kultura hiányzik, meg ilyenek. Mi a f...szt csináljon? Európában nincs olyan ország, ahol ilyen alacsony lenne a közszolgálat nézettsége, mint nálunk - na ja, Ámerikában meg nincs közszolgálat. Szerintetek az olasz, német, osztrák, dán vagy svéd köztévék mit csinálnak, ha nem szórakoztató műsorokat? Csupa dokumentumfilm, meg művészfilm? Azért van négy közszolgálati műsor, hogy ezek is beleférjenek a tematikába, de kell egy zászlóshajó, ami viszi a brandet. Kell egy nézett egyes csatorna, amit az RTL helyett újra az egyes gombra állít a magyar... Tudom, hogy nem két nap alatt veszi vissza a 15 év alatt tudatosan lerombolt presztízsét a köztévé, de legalább elkezdi, éppen ilyen műsorokkal! Mert ezek jók, nézhetőek, viccesek és tematikájuk alapján abszolút közszolgálatiak. Jancsót meg adja a Duna. A színházközvetítést a Duna2, a gyerekműsort meg az M2! Ez így jó. Rosszul emlékszem, hogy mielőtt szétlopták Fábrytól a Vágó vetélkedőkön át a Szerencsekerékig, Kepesig meg Friderikuszig sok-sok szórakoztató műsor ment az MTV-n is. Mert ugye erre az időszakra illik emlékezni, meg arra, hogy nemcsak azért volt ez nézett, mert nem volt konkurencia, hanem arra is, hogy a megjelenő konkurenseknek készen vitték a nézettséget ezekkel a Horn-kormány idején levezényelt piacnyitás során. Na meg a reklámbevételeket is...

Nagyzee 2011.10.06. 17:48:56

Itt van egy a kritikus szerint is egészen jó, nézhető műsor, ami méghozzá erősen politikamentes is (ez utóbbi is pozitívum a cikkíró szerint is). Erre mit csinál cikkíró? A kritika jelentős részében a politikai véleményét fejti ki a műsor kapcsán. Nem láttam a műsort, nem tudom, hogy jó-e, de hogy ennél a kritikánál jobb, az biztos.

barb munkássága pedig egyre idegesítőbb. Lassan már ott tart, hogy ha a Paprika TV főzőműsoráról írna kritikát, annak a fele is politizálás lenne. Ha ennyire markáns véleménye van, és ennyire ki szeretné magából írni, akkor szerintem indítson egy politikai blogot.

digitime 2011.10.06. 18:07:16

Részleteket láttam csupán ebből a műsorból. Egyrészt azért, mert nem az elején és véletlenül kapcsoltam oda, másrészt pedig mert annyira nem kötött le, hogy ott is maradjak. Amennyit láttam belőle, tulajdonképpen rendben volt. Szórakoztatott. Inkább ez legyen a közszolgálati pénzeinken, mint Palota ékköve, és egyébb borzalmak...

Qju 2011.10.06. 18:11:17

Ugyan már? Ki néz manapság "közsolgálatit"!?

Beru 2011.10.06. 18:29:28

Borbás Marcsi az egyetlen szórakoztató jobboldali médiaszemélyiség?? Szerintem Szaniszló Zoltán eszmefuttatásai (és rettegései, összeesküvés-elméletei, levont tanulságai) is kifejezetten szórakoztatóak voltak. Arról nem is beszélve, hogy feltalált egy új műfajt - külpolitikai magazinműsor forgatások és szakértők nélkül.

chico 2011.10.06. 18:31:44

On the Spot témához: messzemenően egyetértek a kritizálóval. Nehogy már az legyen a riporteri munka csúcsa, hogy eljutok egy idegen országba, majd ezt sokszor elmondom, meg azt, hogy hú, de másmilyen erre az élet. Ők még mindig ennyit tudnak - na jó, jó fixereket találnak, és jól szerveznek találkozót -, de nem tudják jól feldolgozni a témákat. nekem túl kevés az infó, meg az újdonság, és túl sok a félbehagyott, elvarratlan szál a műsoraikban.

És mielőtt elkezdene vki fikázni, hogy én miért nem csinálom, ha már nagy a szám: nekem nincs rá pénzem, hogy a világ másik végére kedvtelésből elutazzak, és ott vadvizi evezés közben véletlenül partizánokba botolva filmet heccből filmet csináljak. Lásd: első riportjuk... Üzleti érzékük nyilván van, mert el tudták adni a Spektrumnak. csak nem látom bennük, hogy fejlődnének, vagy akarnának fejlődni szakmailag. Ez meg fájón kihagyott ziccer, ha már megvan a lehetőségük rá, hogy elmenjenek. Akár jó műsort is csinálhatnának, és még mindig lehetnének közben vagányak meg fiatalosak.

A legjobb példa erre a burmai riportjuk. Megszerveztek egy titkos találkozót az ellenzék egyik vezérével. DE: csak arra nem kérdeztek rá tőle, hogy mit akar elérni az ellenzék a választáson, mit tartana sikernek a világ egyik legdurvább katonai diktatúrájában!!! ÁÁÁÁ!!!
Vagy: elérték, hogy az S Takács interjút készíthessen Ban Ki Munnal (gyengébbek kedvéért ENSZ főtitkár) klímavédelemről. A világ egyik legsemmitmondóbb interjúja volt. OK, hogy ilyen kaliberű pasiból nehéz érdekfeszítő interjút, infót kihúzni, mert már annyira diplomata, de könyörgöm, legalább egy eredeti kérdése lett volna a srácnak!!

A szánalmas, hogy most már tanítják is a módszerüket. De még mindig nem tudnak jó műsort csinálni.

persely 2011.10.06. 18:54:24

Én nagyon bírom a Marcsit. Egykor csak miatta néztem a Telemázli Show-t. :-)

kamarti 2011.10.06. 19:26:00

@k.o.d.i.: nem hinném, hogy Frei lenne az etalon, és nem hinném, hogy a tökösség elég - azt meg főleg nem, hogy arról kellene szólnia egy műsornak, hogy a készítője milyen tökös - mert akkor csináljon önéletrajzi öninterjút. Bocs, de én nem szeretem, ha a riporter-készítő van az előtérben és nem a téma, a bemutatott emberek-területek-kérdések. Hogy magyar példát mondjak, ott vannak Kepes útfilmjei például, amiben még narrált is talán, de nem idegesítően, talán ezért nem is emlékszem biztosan.

Sajnos nem emlékszem a sorozat címére, de a közszolgálatin láttam. A demokrácia arcait mutatta be különböző országokban, az egyikben például a kínai kispajtások versengtek az osztálytitkári pozícióért - sehol egy narrátor, riporter sem látszott a képen egyszer sem, a film viszont magáért beszélt.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.10.06. 20:06:40

@Beru: Ferenc, nem Zoltán. De amúgy, igen. Hajjaj.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2011.10.06. 20:06:50

@kamarti: Világfalu. És igen, Kepes narrált közben, de volt, hogy el is hallgatott..!

kamarti 2011.10.06. 20:41:42

@vadász2: igen, tényleg, Kepes egyik emlékezetes dolgozatának ez volt a címe, köszi.
Viszont sajnos a demokráciával foglalkozó, talán francia sorozat címe még mindig nem jutott eszembe :(

k.o.d.i. 2011.10.06. 21:32:40

@kamarti: nem azért mondtam hogy meggyőzzelek, csak sztem nem árt egy műsornak ha van karaktere, vannak benne arcok, akikkel azonosulhatunk vagy akármi. Na mindenesetre ezen nem érdemes vitatkozni, mert ez nem a minőség vagy a gagyiság kritériuma. Azt nem vitatom, hogy van akinek nem tetszik ez a típusú műsor. Kicsit populárisabb ez igaz, bár sajna ott tartunk, hogy az emberek nagy részének már ez is megugorja a befogadhatóság küszöbét. A mai világban egyébként elég nehéz lenne sztem eladni egy 30 évvel ezelőtti stílusban készült napi dokut, úti filmet satöbbit. Felgyorsultunk, ez van. Nem örülök neki én sem. De ez van.
Viszont a Borbás Marcsi műsorai jók. Objektíve. Nem értem hol van velük a gond. A Marcsi egy értelmes, művelt nő és marhára érti a dolgát. Szerethető, hiteles. Ha valakinek nem szimpi az más történet.

sanya64 2011.10.06. 21:48:53

Én nem tudom, hogy a műsor előtt begombázott -é a Marcsi, de az elejin mikor gyött, háát, a régi jó Menzel filmeket idézte, ahogy a biciglijét csak úgy behányta az első fa alá, oszt utána mint aki jól végezte dógát, anélkül ment szépen tovább... )

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.10.06. 22:51:52

Gyakorlatilag az MTV-nél csak a seggnyaló, huszadrangú alakok maradtak. Tudja ezt a csatorna is , hisz annyira eröltetett, szánalmas, izléstelen design-ú az egész, hogy pár műsort már meg is állítottak.
A Magyarország szeretlek ratyiság valami borzalom.
Idétlen , ripacs műsorvezető??, nemtudom mit kell csinálni háttéremberek, hányinger berendezés, eröltetett magyarkodó, gagyi fos.
Anyám nagy jobbos, de nem tudta végig nézni.

Magyarország szeretlek a magam módján, csak a fidesz bandának kell bizonygatni.

Nem tart soká!

gyagbu 2011.10.06. 23:03:03

@Fogékony kenyér: ...nem fogják megválogatni, nem értenek hozzá!

shinny bayaar (törölt) 2011.10.06. 23:06:29

"szórakoztató tévés személyiség"? Mert ez amúgy valami? Én valahogy soha nem voltam kíváncsi az ilyen "szórakoztató" faszkalapokra, inkább dokumentum vagy riportfilmeket szeretek nézni, de olyat, ahol a kérdés nincs is bevágva. De a cikkíró közben csak tologassa tovább a neveket otthon a mágnestábláján és állítsa össze magának a kedvenc kurvaszórakoztató tv-s személyiségek toplistáját.

bloggerman77 2011.10.07. 07:38:53

@Beru:
Szaniszló FERENC, teh... :P

bloggerman77 2011.10.07. 08:01:24

@k.o.d.i.:

"Viszont a Borbás Marcsi műsorai jók. Objektíve."

**

Szubjektíve meg sz*rok. Talán elmiond valamit, hogy többször erőltette a show műsorokat, az MTV-n is volt egy a Rózsa Gyurival, aztán meg egyedül is vezetett egyet: megbukott mindkét műsor. Néhány hét alatt. A HírTV-n is elindították neki a Bukét, abból is bukta lett.
Arra volt alkalmas, hogy fiatalon, dekoratív mikrofonállványként ostobaságokat kérdezzen a Telemázliban, a Játék határok nélkül-ben (ott ugye mindenki emlékszik arra, amikor a győztes magyar csapat bedobta a medencébe, és kvázi vizespóló bajnokságot mutatott be, mert a fehér kisestélyi alá nem vett melltartót :)))

Aztán magánéleti problémák matt elhízott, de 2002-2003-ban ismét bombaformában volt, az Egy Nap c. műsorban falatnyi bikiniben flangált. :P

Ezt azért hozom fel, mert most nyilatkozgatja, hogy mennyire gyűlöli a médiát - vicces egy médiában dolgozótól :) - ámde ennek ellenére bérelt helye van mindmáig a címlapokon, és néha eléggé sokat mutató képek jelentek meg róla. (Combtőig felhasított szoknya, köldökig dekotált felső :)) ) Tehát szimplán képmutató is.

"Nem értem hol van velük a gond. A Marcsi egy értelmes, művelt nő és marhára érti a dolgát. Szerethető, hiteles. Ha valakinek nem szimpi az más történet."

***

Nem művelt, sőt néha közönséges (bár akiket Fábry "humora" nem zavar, azoknak biztos bejön...) és nem hiteles. Nem érti a dolgát. Profi tv-s nem issza le magát, és főleg nem engedi adásba lemenni az ilyet rögzítő anyagot.

A régi varázsa is megkopott, mert aki képes egy nyilvános rendezvényen a túlsúlya ellenére olyan szűk nadrágot felvenni, amiből kifolyik az úszógumija körben és ami akkora cameltoe-t csinál neki, mint egy ház, és ezt észre sem veszi, akkor ott komoly önértékelési gubanc van... Itt is írták, hogy a biciklikormányra tett halszemoptikán át még kövérebbnek nézett ki, mint amilyen.

Terézágyú 2011.10.07. 08:33:05

@k.o.d.i.:
"Aztán az itt hozzászóló Marcsit fikázó nagy értelműek közül vajon hányan látták akár egy műsorát is?"

Miért, te megnézted a győzikét és aztán mondtad rá, hogy szar? És aztán is nézted, hiszen csak akkor szabad véleményt mondani az egészről, ha az egészet nézted ugyebár :)

Arról nem is beszélve, hogy pl. a hetihetest fikázó hozzászólók is rendszeres nézői ennek a műsornak ugyebár :)

Ja vagy mégse? :)
Láttak belőle pár percet és slussz?
Bocs, akkor én is pár perc után tartom rossznak ezeket az új műsorokat...

bloggerman77 2011.10.07. 08:43:45

Most promotálták a Ma Reggelben a Gasztroangyalt. Marcsika bevette a hiperminijét a nézettség növelésére :P

mojszipupi 2011.10.07. 08:43:58

CBA Marcsi a nép arca.....LOL

ratrider02 2011.10.07. 09:37:09

Most nézem az MTV videotárában a műsort. Szerintem nézhető, egyetlen dologgal van nagy bajom. a zenei szerkesztőt azonnal kivágnám a fenébe. A zenei aláfestés iszonyatos, szinte élvezhetetlenné teszi Borbás Marcsi gyönyörűen telt idomait :)

k.o.d.i. 2011.10.07. 09:45:18

@bloggerman77: @Terézágyú: Miért van az, hogy ha bírom a Borbás Marcsi műsorait, akkor az egyszeri szemlélő szerint imádom a Fábryt és rühellem a Heti Hetest? Ilyen előre elrendeltetett módon. Ez azt hiszem nem az általatok fikázott oldal sajátja, hanem tietek. Mert látszik, hogy csak oldalakban lehet gondolkodni ebben az elbaszott koordináta-rendszerben. Hát ez kurva siralmas. És igen, basszus, ha én fikázok valamit akkor vegyem a fáradtságot, hogy megnézem. Én veszem, és nem azért nem szeretem a Heti Hetest mert valai mondta, hogy azok büdös komcsik, hanem mert a humor állítólagos nagyágyúinak a teljesítménye konvergál a nullához és 10 éve kimerül a "zorbánviktorozásban" és ez rohadt uncsi, és ezt személyes tapasztalat alapján mondom. És az roppant idegesítő, hogy ahhoz amiről beszéltem nem tud hozzászólni senki érdemben. Személyeskedő riposztok. Jeee! Annyira bírom, hogy úgy van beállítva, mintha bebaszva kóricált volna a szőlőtőkék közt a Vörös és fehérben. Hagyjuk már! Bloggerman úr meg kb. úgy beszél a műsorvezető hölgyről, mint arról a jó csajról a suliban, akit mindig megdugott volna de az meg le sem szarta.
Amúgy tényleg roppant kíváncsi volnék, hogy az emelkedett értelmiség mi a pöcslit néz a TV-ben, mert azt látom, hogy csak a full elszállt ultradoku a menő, ahol nincs duma, csak a száraz tények, ha lehet még kérdés se csak a válasz. Menjetek már ti a picsába! Szórakoztató műsor, ami esetleg szól is valamiről? Hát az milyen prosztó már! Hát rohadjon már meg a zorbán, hogy itt költi a pénzt az ilyen szennyre!!!
Csesszétek meg! Lépjetek már túl ezen a rohadt szemellenzős fekete-fehér világon egy árva pillanatra!!!

Na most asszem az jön, hogy valamelyikőtök kiválaszt egy szépen támadható mondatot a szövegemből, ami pont illik az érvrendszerébe és ami természetesen a téma tekintetében totál irreleváns, de ne fáradjon vele. Nem várom, csak kiírtam magamból, hogy mennyire kisstílű ez az egész hozzáállás.

subidubinemértem (törölt) 2011.10.07. 10:31:51

@kamarti: ez a "szép fiú" meg ez a "szép lány" volt a VILÁGON az egyetlen, akik bejutottak myanmarba és interjút csináltak az egyik ellenzéki vezetővel. átvette a cnn és a bbc is.

zetevar 2011.10.07. 10:36:22

@kamarti: "Meg biztos az is az én hibám, hogy miközben rendületlenül kapcsolgattam, belefutottam ennek a mértéktartó műsornak a végébe, és csak néztem, hogy mit is keres ott a képernyőn a betyárnak öltöztetett pipás parasztember a 18-19. századból - de láthatóan a jelenléte nem csak engem zavart, hanem a másik 3 képernyőn lévő embert is, mert a díszlet időnként beszélt, nem mindig profi képernyőshöz illő dolgokat"

Én ismerem az említett urat személyesen és biztosíthatlak felőle, hogy nem öltöztették be. Ő tényleg ilyen. Hosszú évek kemény munkájával építette fel azt amije van és sok embernek ad munkát vele még ezekben az "állásvesztős" időkben is.

A paraszti munka nem könnyű és véletlenül sem romantikus, viszont sokszor megvéd az olyan depressziótól, amitől most te is szenvedsz. Tehát, ha nem akarsz, vagy nincs hol kapálnod, akkor menj pszichológushoz, hátha jót tesz.

Borbás Marcsit pedig igen kedvelem, jól áll neki a műfaj...

dalololama 2011.10.07. 10:52:24

Borbás Mária nagyon jó gasztronómiai cikkeket írt - ír, ez azt jelenti, hogy nem csak picsogni megy a képernyőre, hanem tud is valamit műsora tárgyában. Ritka érték ez a magyar televíziózásban. Éppen ezért nem értem, hogy miért nem engedik érvényesülni ezt a tudását a műsorban. Ki az a barom, aki kitalálta a mumust, meg azt, hogy a főzést élettelen szaxofonozással szaggassák meg? Szerintem Mária tudna közben beszélni arról, amit főz. Az egyébként jó helyszíneket és házigazdákat bemutató műsor belefullad ezekbe a kitalációkba, elsikkad a lényeg: a jó alapanyag és azokból jó étel készítése.
Nem tudom, hogy kell nevezni a kitaláló embert/embereket, de ahhoz, hogy a műsor és a műsorvezető értékei működjenek, azt hiszem teljes cserére volna szükség a megvalósítók háza táján.
Az is kérdés, hogy miért kellett két - egyébként mint színész kiváló - mellékszereplőt a műsorba vinni. A főzésben alig vettek részt. A kitalált álságos helyzetek meg annyira kínosak, hogy még profi szereplőként sem tudtak benne jól mozogni. Miért nem keresnek olyan hírességet, aki tud főzni, akinek van affinitása arról, amiről szólhatna ez a műsor.
Le kellene szokni az erőltetett kertévés formáról, helyette a nagyon jó emberekkel és nagyon jó termékeikkel kellene foglalkozni. Kedves Mária! Hámozza meg a műsorát a hülyeségektől és az ezt erőltető hülyéktől és nagyon kellemes műsor lehet ebből!

tucka 2011.10.07. 11:12:23

Sziasztok, remélem valaki kompetens fogja olvasni.
Szóval a lényeg, hogy Borbás Marcsi tényleg egy tündér a képernyőn, de sors úgy hozta, hogy nem lehet gyereke (remélem tévedek és én vagyok a hülye), de ha ez tényleg így van, el kéne róla nevezni egy süteményt, hogy az legyen az ő gyereke :)

titok84 2011.10.07. 11:34:31

A cikk helyesírása gáz, ehhez külön gratula: "TV2-ösítik"

Beru 2011.10.07. 11:56:16

@borzash: tényleg, tényleg! Zoltán egy haverom, Ferencről akartam pedig értekezni. Köszönöm!

szódabár 2011.10.07. 12:05:50

Végre megszabadultunk Krizsó Szilviától, aki amellett, hogy bűnronda, még förtelmesen arrogáns is. Menjen inkább énekelni, azt állítólag tud...
Borbás Marcsi a tévécsatornák megmentője, az egyetlen, aki miatt régen és most is érdemes volt tévé elé ülni.Ha nem tetszik, lehet nézni a sekély értelmű lumpenproletároknak készült valóságshow-kat.

bloggerman77 2011.10.08. 00:10:24

@k.o.d.i.:

"Annyira bírom, hogy úgy van beállítva, mintha bebaszva kóricált volna a szőlőtőkék közt a Vörös és fehérben. "

***

A Buké c. műsorban olyan részegre itta le magát, hogy nem volt képes levezetni a beszélgetést, látszott, hogy a meghívott vendégek érzik kínosan magukat, közben meg Máriánk tolta be egymás után a félliteres borospoharak tartalmát.
Aztán annyira bekatizott, hogy hanyatt vágta magát a pamlagon, és kalimpált a lábaival a levegőben, amikor vki szerinte vicceset mondott.
Az adás végén meg ketten tartották jobbról-balról, mert nem bírt volna megállni.

Ha szerinted ez színvonalas műsorvezetés...

Marcsit nem tudtam volna megakasztani, mert kb. 15 évvel idősebb nálam, tehát nem vagyunk egy korosztály :) meg ő a médiapletyusok szerint a televíziós felsővezetőkre bukik.
Attól függetlenül régen jól nézett ki, de ma már nem, és ezt nem hajlandó tudomásul venni. Van még pár ilyen nőszemély a médiában, pl. a Barkó Judit a Dunáról, aki nem veszi észre, hogy egy ötvenhez közelítő nőnek már nem illik majdnem feneket láttató miniszoknyákban tv műsort vezetni, mert hülyén néz ki.

bloggerman77 2011.10.08. 00:31:13

@subidubinemértem:

Ja. Bejutottak Myanmarba, csak éppen, mint azt már kifejtették, semmi érdemit nem kérdeztek attól az ellenzékitől.

Így ez nem interjú, csak egy kaland.

DeLarge 2011.10.08. 08:43:16

@bloggerman77:

Bloggerman, megint részeg vagy, mint a csap. Miért nem arról írsz, amikor a múltkor összeszartad magad a székház előtt, a gyűlésen meg lehánytad a képviselőtársakat. Már régen szólni akartunk neked, hogy gáz a körülötted lengő cefreszag meg a prosztó szöveged. Ciki vagy már mindenkinek, most meg kiírtad magad a civilizációból.

kamarti 2011.10.08. 16:29:42

@zetevar: egyáltalán nem állt szándékomban megsérteni az illetőt, és hidd el, van fogalmam a paraszti munkáról. a megjegyzésem egyébként nem róla szólt - ha alaposabban, értőbben olvasnál, észrevetted volna

rat12 2011.10.09. 08:30:33

@kamarti: Szerintem add el a tévédet, vagy dobd ki. Ajánlanám az olvasást, természetjárást, stb. Tipikus örök elégedetlenkedő, akinek bármilyen műsor van, az mind szar. NatGeo-s műsorba mibe kötnél bele? Hihetetlen pff.

10 000 2011.12.31. 18:06:48

Fidesz seggnyaló. Zsírdisznó. Piás.

robin07 2013.01.05. 18:39:49

Kész vagyok!A jövőheti színes RTV újságban szerepel a címlapon és riport is van vele. Még hogy 38-as ruhát visel!! Hát ez nem semmi!Persze ha csak az egyik lábán akkor ez természetes!!
süti beállítások módosítása