Az idei pilotszezon számomra egyik legérdekesebb darabja a képregényalapokkal bíró Locke & Key volt, de persze pont ez volt az a sorozat, aminek a pilotját a Fox visszadobta. A forgatókönyvet a Terminator TSCC készítője, Josh Friedman írta, a Dreamworks TV készítette a pilotot és szerepelt volna benne Mark Pellegrino is. A Fox után a készítők elkezdtek házalni a pilottal, a SyFy először úgy nyilatkozott, hogy érdekli a sorozat (egy titokzatos házba költöző családról dimenziókapukról, eltűnő és előkerülő gyerekekről szóló misztikus horror), de végül nemet mondtak ők is.
A stúdió nem tehetett mást, és június 30-án nem hosszabbította meg a szereplőgárda szerződését, Friedmant leigazolták egy hosszútávú development deal keretein belül (már el is készült az első terve, a Fox érdeklődik is). A képregény kiadója, az IDW sokkal makacsabbnak bizonyult és a Comic-Con-ra leszervezte a pilot premierjét és egy konferenciabeszélgetést a készítőkkel (Friedman, és a Fringe-t író páros, Alex Kurtzman és Roberto Orci). A bemutató nem érte el célját, hiszen egy tévé sem jelentkezett a sorozatra, de az IDW csak nem adta fel a küzdelmet, és minden tévének elküldte a pilot DVD-jét.
Jól tették, az MTV programigazgatója visszajelzett, hogy megkapta, amit a Deadline Hollywood jó jelként értelmez, bár sietve hozzáteszi, hogy hivatalosan az MTV nem nyilatkozott a Locek&Key esélyeiről. Az egykori zenetévé pont nyáron mutatott be egy zombis-vámpíros-vérfarkasos vígjátéksorozatot, ideje lenne egy komoly, komor thrillernek is. Az egyik legnagyobb akadály a pénz: a Locke&Key drága sorozat, amit a sima kábelcsatornák nem tudnak megfinanszírozni.
mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.09.08. 17:36:15