Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Aranypart címmel jön a magyar Jersey Shore a Viasatra

2011. június 30. 08:00 sixx 101 komment

A Jersey Shore 2009-es permierje óta hajtogatjuk, hogy a magyar közönség megérett egy olyan reality-re, amiben igazi gyökér fiatalokat zárnak be egy villába valami vízparton, adnak nekik piát, kaját, elviszik őket bulizni, és a történéseket rögzítik. A Jersey Shore című műsor az amerikai MTV-n, az egykori zenetévén látható (mára zene nem nagyon van rajta a sok realitytől), legutóbbi évadában már tízmillió közeli nézettséget hozott, ráadásul főleg a 18-34-es korosztály körében, ott, ahol az ilyen magas számok aranyat érnek.

A Viasat3 az Éden hotel sikerén felbuzdulva készíti el a magyar verziót, ami persze kimondva nem kópia, hanem saját formátum, de az áthallásokat elég nehéz lenne nem észrevenni. A forgatásra idén nyáron kerül majd sor a Balaton partján, a címből ítélve Siófokot amortizálja majd le a nyolc bulis fiatal, akik egy percet nem tudnak úgy eltölteni majd, hogy a kamerák ne lennének nyomukban. Az Éden hoteltől eltérően ez a műsor nem a taktikázásra és egymás kigolyózására épít, nem lesz kiesés és kiszavazás, csak buli, pia, haverok, éppen ezért a szereplőválogatás során sem feltétlenül olyan arcokat keresnek, mint a Kolumbiában forgatott valóságshow esetében, hanem ún. bevállalós partiarcokat.

Azt már lehet tudni, hogy a Viasat3 kérésére a műsort gyártó cég (az Éden hotelt is jegyző Mastiff) a csatornán nézettségi rekordokat felállító előd négy szereplőjét is beválogatta az új műsorba, és hozzájuk érkezik majd négy, bulis, bevállalós, gátlástalan, egészséges önbizalommal és arroganciával bíró jelentkező. Ha tippelnünk kellene, a kívánalmaknak Éden Niki, Éden Levi, Éden Gábor és Éden Szandra felel meg leginkább, de a szereplők kilétéről a csatorna egyelőre hallgat.

A Jersey Shore-hoz hasonló reality-műsora volt már az RTL-nek is, Bajkeverők címmel, ami ugyan egy félig megírt reality volt, és arról szólt, hogy a Balaton körül mobil sztiptízbárt működtet egy bagázs, aminek az akkor még nem hivatásos celebként ismert Debreczeni Zita és egy Puma Black néven pornózó nőnek látszó lény is tagja volt. Az amerikai mintát a britek egy az egyben átvették, és Geordie Shore címen vetítik (és készül a Mersey Shore), a németek pedig Ibizán forgattak hasonló műsort Helmutokkal és Steffikkel.

Mivel az Aranypart valamikor ősszel, hétköznaponként kerül adásba, igen sűrű lesz a tévés ősz reality-fronton: az RTL a ValóVilág ötödik kiadását tolja majd minden nap, a TV2 egy török (egyes források szerint indiai) anyósos realityvel próbál nézettséget szerezni, a Viasat3 pedig az Aranyparton alkoholba fulladó jövő zálogaival tör babérokra. Természetesen a hogyvolt résen lesz, és mindhárom korszakalkotó sorozatról beszámol majd, napi rendszerességgel.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

finalNmbr 2011.06.30. 08:46:01

Lassan igazat adok a Jobbiknak, bezárni az összes igénytelen szart készítő tévéadót.

temperepempe 2011.06.30. 08:49:04

"bulis, bevállalós, gátlástalan, egészséges önbizalommal és arroganciával bíró"
magyarra lefordítva ez kb. annyit jelent, hogy ott fog tántorogni a kamera előtt néhány szánalmas részeg/narkós rüszü, biztos lenyügöző lesz. Nah mindegy nyiván nem én vagyok a célcsoport, sok nézőt kivánok nekik, hogy utána elmehessenek a producerek Hawaii-ra nyaralni!

forlan 2011.06.30. 08:49:19

biztos jó lesz és nézni is fogom..sok értéket közvetít,gyurma srácok és szilikon tojók megfelelő reál környezetben..a nagy magyar csoda..szilikon hegy ugyan,mivel a völgyet másra használják..nagy grat..

paráznabillegető 2011.06.30. 08:59:02

sajnos ez már nem üti meg az ingerküszöbömet. túl sok mocskot láttam az elmúlt időben...

élőben lefejezős műsor mikor lesz? az talán...

EasyFriend 2011.06.30. 08:59:10

Jaj de jó, gyűlölöm a magyar realityket, úgyhogy lesz időm behozni a lemaradásaimat az értelmes sorozatokból.

2011.06.30. 09:04:46

@Steve_Jobs: Mondja ezt egy Steve Jobs nevű emberke. Ne nézd barátom, ennyi. Azért vannak ezek a műsorok, mert nézik az emberek és itt is kommentelik, ergo kattintottak a cikkre, mert érdekli őket. Téged is engem is. Akkor kezd izgulni, ha kötelező lesz nézni.:)

chico 2011.06.30. 09:07:21

@sixx:
nem, mert ha esetleg mást néznél a nyomorult dobozban (és nincs kedved torrentezni) akkor se tudod kikerülni a töménytelen promó miatt. Mivel a fél hetes híradó után, különböző okok miatt nem mindig voltam elég gyors a kikapcs gombra ugrás művészetében, jóval többet tudtam meg pl Alekosz életéről, mint szerettem volna. Kifejezetten fájdalmas élmény volt, nem kéne több belőle. A doboz teljes mellőzése pedig úgyszintén nem megoldás... Különben neked is másról kéne írni:)

2011.06.30. 09:09:37

@EasyFriend: Igen, mindenki gyűlöli, de csak mindenki rákattint a cikkre. Ez egy ilyen érdekes dolog. Senki nem nézi és valamiért a legnézettebb műsor, senkit sem érdekel, de azért csak rákattint a cikkre és még a fáradtságot is veszi, hogy kommentet ír. Jó, hogy ez egy ilyen gerinces, korrekt, igaz világ.

2011.06.30. 09:15:02

@chico: Jó az, hogy egy ilyen Alekoszról tudunk. Na nem, mert oly nagy formátumú ember, hanem mert sok mindent elmond egy ország népességéről, ahol egy ilyen féreg bármit megnyerhet és nem arról van hír, hogy valaki kitekerte a nyakát. Segíti a valóság megértését.:))))

2011.06.30. 09:18:01

@C16SE: És akkor ti még nem is hallgattatok végig egy vacsorányi előadást erről a lényről az egyik legjobb haverotoktól. Azt kicsit nehezebb volt elkapcsolni, mint a tévét.:))))

EasyFriend 2011.06.30. 09:23:48

@C16SE: Hű, jó nagy ívű gondolat. Érdekel, hogy mi fog menni a tévében, hogy mit találtak ki (loptak el) már megint, de a műsorból nem néznék egy kockát sem. Valahogy megálltam az összes eddigi fosnál is, a poszt alapján nem most fogok kísértésbe esni. Ha nagyon fontos lesz a tájékozottságomhoz, hogy melyik realitys pernahajder kicsoda, majd megtudom a velvetről vagy a hogyvoltokból. Igen, velvetet olvasok néha, hát arra se vagyok büszke.

ketroot 2011.06.30. 09:25:31

Az igaz, hogy nem kötelező nézni, csak sok idiótánál ez lesz a "szint".

Flankerr 2011.06.30. 09:34:49

Mondtam én hogy Viasat 3...:)

Dan da Man 2011.06.30. 09:35:10

@sixx: Nem, nem megoldás. Ugyanis is itt nem az én értékrendemmel van baj. Én valóban nem fogom nézni. De sok fasz igen. És nekik ez nem puszta állatkert lesz, hanem sajnos minta.

Én egyébként nem csukatnám be, csak arra köteleznék minden reality-t gyártó adót, hogy ahány perc reality-t sugároznak (és vetélkedőt), annyi dramatizált sorozatot is készítsenek és sugározzanak. A baj ugyanis az, hogy CSAK ez az olcsó szar megy. Nem mert jó, hanem mert OLCSÓ.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 09:38:08

@Dan da Man: de, megoldás. ne foglalkozz másokkal, mi lenne, ha valaki azon ügyködne, hogy téged tiltson le kedvenc műsorodról? és nagyon tévedsz, egy helyszínelők-epizódot megvenni nagyságrendekkel olcsóbb, mint legyártatni félóra magyar reality-t.

fodorb 2011.06.30. 09:48:25

Azért elképesztő, hogy mindenki fujjolta legutobb a VV4 et is, de mindenki tudta miről szol.
Ha nem érdekel, ne nézd ennyi.
A VV4 nek az első 3 adását láttam, utána nem foglalkoztam vele.

Super aGyuri 2011.06.30. 09:49:06

@sixx: Nem, sajnos nem megoldás. Mert pl. az ember a kiskorú gyermekére nem tud 24 órában olyan szinten odafigyelni, hogy kiüti a kezéből a távirányítót. Emellett pedig vannak úgynevezett agynélküli emberek is, akik nem tudnak disztingválni.
Ha valami, a "kultúramenedzsment" jól működött a Kádár-Aczél rendszerben (leszámítva a politikai okok miatt letiltott, egyébként értékes produkciókat).
Nem emlékszem rá, hogy szemét jött volna a tévéből. Csupa igényes, építő, művelő jellegű műsor volt.

Super aGyuri 2011.06.30. 09:50:23

Az úgynevezett "piaccal" van baj, amiről sokan úgy gondolják, hogy helyrerakja a dolgokat.
Kína másképp gondolja.
(Persze lehet, hogy ott is annyi deviáns és dekadens jellegű barom van, mint nyugaton, csak messze van és ezért semmi mást nem látok belőle, csak a fantasztikus fejlődést, és hogy hülyét csinálnak belőlünk a mi megrendelésünkre gyártott műanyag vackaikkal.)

freddyD 2011.06.30. 09:51:45

Drága Annamarink majd megint tud min csámcsogni :)

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2011.06.30. 09:58:54

@sixx: de és engedélyezzük a gyilkosságot is, hiszen nem vagy köteles gyilkolni, csinálhatsz mást is. egyébként igazad van, nem kell nézni, én megfogadom a tanácsod.

Artie 2011.06.30. 09:58:58

@chico: Hallottál már külföldi adókról? Na, ott esetleg nem látsz Alekoszt. Ez nem megoldás?

Jester 2011.06.30. 09:59:22

@sixx: Ha ez tényleg igaz, akkor hogy a fenébe lehet, hogy ezekkel a szar(minőségű, nem a műfajjal van gondom) realitykkel traktál minket a két legnagyobb kereskedelmi csatorna?? Miért nem vesznek tonnaszám igényes amerikai sorozatokat?? Az ismerőseim közül akinek van AXN meg Viasat, az kb a híradón meg a XXI. századon kívül semmit se néz az RTL-en meg a TV2-n. Jóban rosszban vááááá...

savrola 2011.06.30. 10:06:20

Érték kell, bmeg? Olvass, járj múzeumba, színházba, esetleg nézz sportcsatornákat, vagy ismeretterjesztőket. A gyereknek is meg kell mutatni ezeket és kell, hogy nézze a szemetet is, és rá fog jönni, hogy mi hasznos és mi a haszontalan. Nem attól lesz a gyerek életképes, életrevaló, hogy nem mutatjuk meg nekik az alekoszokat és védjük őket mindentől. Ha nem tapasztalja meg mi a rossz, nem fogja tudni értékelni a jót, és nem is fogja tudni magát megvédeni a rossztól. Csak egy sznob droid lesz belőle, akit mindenki kiközösít. Egyébként sem értem, hogy mi a halálért várja még el valaki több, mint egy évtizeddel a ker tv-k indulása után, hogy ezek értéket közvetítsenek?!

Hatton 2011.06.30. 10:06:54

éden hotel bukott,bajkeverők bukott,mit várnak?

omlósz 2011.06.30. 10:08:22

@Super aGyuri: gyerekzárról nem hallottál még?
@Hatton: éden hotel bukott? LOL :D

Dan da Man 2011.06.30. 10:10:46

@sixx: Sixx! Neked ez a kedvenc műsorod? Vagy most csak az ördög ügyvédjét játszod?

Elég szomorú, ha valakinek ez a kedvenc műsora egyébként. Pont erről beszélek, hogy ezt kéne elkerülni, hogy túl sok embernek legyen. Nem azt mondom, hogy nem lehet, de azért ilyen domináns túlsúlyban ez azért szociológiailag erősen destruktív.

Egyébként nem sikerült elég figyelmesen olvasnod a szavaimat, ugyanis nem arról beszéltem, hogy MEGVEGYENEK, hanem, hogy KÉSZÍTSENEK. És annál biztos olcsóbb. Egyébként meg nem állítottam, hogy olcsóbb megvenni mondjuk a Helyszínelőket, de valójában igen. Ha nagyon görcsölnék, akkor utánajárhatnék a pontos számadatoknak is, de szerintem érdekesebb lenne, ha Te tennéd meg. Jó poszt-téma lenne, hogy egy név nélküli magyar reality-epizód költségvetése mennyi egy név nélküli megvett sorozatepizódéhoz képest.

Rebelde 2011.06.30. 10:11:43

ha ebben is lesz olyan, hogy egy szájaló részeg törpillát egy kigyúrt kőbunkó szájon vág, akkor nézem:)
még csak meg se kellene írni, nagy magyar valóság lenne, hozzáteszem sajnos.
egyébként azéletszép tv adásait nézem és a régencsupaigényesműsorvolt csatorna is érdekel,de nem tudom, hogy került a csomagba a képmutató adó, na azt nem nézem:)

Kürosz 2011.06.30. 10:12:31

Csak akkor fogom nézni, ha Szandra is szerepet kap, a többi szereplő az eléggé sótlan figura volt.
Ha nincs Szandra, akkor már az Éden Hotelt se néztem volna végig.

foxglove (törölt) 2011.06.30. 10:27:49

Szerintem is Levi az egyik ÉH-es, ő volt az első gondolatom, amikor meghallottam, hogy onnan is válogattak. A lányok közül pedig Niki, aki legjobban passzolna. A maradékra nincs tippem, de örülnék, ha Gábor-Szandra lenne.

majdazténtudom 2011.06.30. 10:28:59

@savrola: Köszönöm! Megnyugtató néha értelmes hozzászólásokat látni.

mildi 2011.06.30. 10:29:26

könyörgöm annak a magasságosnak, kapcsoljátok ki azt a kurva tévét! faszt kell állandóan fikázni, tleg csak ezért kattintottatok a cikkre? nincs jobb dolgotok? picsába már...

ja, és nem, nem fogom nézni, mert nem szeretem a műfajt.

bocs sixx, csak elegem van értékaggódókból (meg nyelv- és nemzetaggódókból is).

nemecsek ernő áruló 2011.06.30. 10:31:23

Szandra legyen, és Levi hányjon sugárban, akkor tuti belenézek! :D

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:32:17

@Dan da Man: én a tolerancia híve vagyok, ennyi. mellesleg szeretem a reality műsorokat, mert szórakoztatnak - már amelyiket jól megcsinálják.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:34:10

@Hatton: az éden hotel kurvára nem bukott, nézz utána, mielőtt butaságokat kommentelsz.

foxglove (törölt) 2011.06.30. 10:34:18

Ja igen, ez a műsor most mit jelent az ÉH-2 megvalósulására nézve (ha jelent valamit egyáltalán)?

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:35:46

érdekes ez, a kommentelők nagy része nem nézi a műsort, csak discovery meg spektrum, ha ez így lenne, 50-50 százalékos közönségaránya lenne ennek a két adónak, és nem örülnének 40 000-es nézettségnek.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:36:19

@foxglove: szerintem semmi köze hozzá, most forgatják az Aranypartot, az Édent meg majd ősszel.

Ansys 2011.06.30. 10:39:11

Na jól van, azért azon ne csodálkozzon senki, ha 4 mélyen dekoltált luvnyát kitesz a cím alá, akkor megnő a kattintások száma.

Ez a közhelyes "ha nem tetszik, ne nézd" dolog is csak részben jogos, a saját magát ne féltse senki az ilyen műsoroktól, mert az ellen tényleg lehet védekezni.

Viszont (bármennyire is alja-libsi vagyok jómagam is) a NÉPBUTÍTÁS ellen fel lehet emelni a hangot. Igenis jogos a médiát felelősségre vonni. Hangsúlyozom, jogos!

Üdv.

SWaky 2011.06.30. 10:43:41

Hát én nemtudom... Értelmes embernek tartom magamat és engem ezek a műsorok mégis szórakoztatnak :)

tilcsakbea 2011.06.30. 10:48:28

sixx, ugye a hogyvoltban követitek majd az eseményeket és te írod a posztokat, ugye? lécciléccilécciiiiiiiiiiiiii!

innye 2011.06.30. 10:50:34

@foxglove: szvsz az ÉH-nek kell egy év kihagyás, addig ezzel ki lehet húzni.

Dan da Man 2011.06.30. 10:51:24

@sixx: Én is igyekszem toleráns lenni, és a helyzet az, hogy annyira nem nézek TV-t, hogy amikor elővettem a távirányítót, mert kellett volna hirtelen egy elem, akkor az bele volt folyva (így, szép magyarosan). Sorozatokat nézek, torrentről és amazon-ról. (Discovery-t és Spektrumot nem)

DE...

Ettől még az a véleményem, hogy nem kell minden szart BÜNTETLENÜL engedni. Virágozzék minden virág. De ne azért legyen csak büdöske kapható, mert az olcsó. Ezzel van bajom. Hogy MÁST nem csinálunk, vagyis reális alternatíva egy magyar műsorra vágyő embernek nincs. (arról nem is beszélve, hogy az alkotóknak íróknak, rendezőknek, színészeknek) azért szűkül be az élettere és kereseti lehetősége, hogy ilyen nímandokat nézzenek az emberek. És szerintem lehet, hogy azért van nálunk olyan alkotó, akinek értékes mondanivalója lenne erről a világról, amiben élünk (lila ködök nélkül, szakértelemmel).

Szóval, ha igazán toleráns vagy, akkor tolhatnád egy kicsit ezeknek az embereknek a szekerét is azzal, hogy felemeled a hangod az ilyen műsorok HIÁNYA miatt.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:53:33

@tilcsakbea: posztot elolvasni nem sikerült? "Természetesen a hogyvolt résen lesz, és mindhárom korszakalkotó sorozatról beszámol majd, napi rendszerességgel."

Gyurma Pappa 2011.06.30. 10:55:56

Engem is baromira szórakoztatnak a trash-reality-k, mert nem vagyok ilyen. Ezért nézünk szerintem tv-t, meg megyünk moziba, minden egyébre is.

Nem napi 6-8 órában, hanem napi 1-ben (se, nincs tv-m a szobában, ahol a gépem van :) ), és ha épp másféle művelődésre vágyok, elmegyünk a párommal, olvasok egy regényt, vagy nézegetem a kedvenc történelmi könyveimet (amiket már 10-szer olvastam).

Ha lenne egy sorozat egy ilyen csávóról, mint én, aki mindennap dolgozik, szereti és gondoskodik a családjáról stb. biztos nem nézném, mert baromira nem akarom a saját életemet nézni a tv-ben. Ezért jó a Jersey Shoe is, mert teljesen irreális figurák vannak benne, egy nagyon szélsőséges helyzetben. Remélem az Aranypart is ilyen lesz, mert szerintem itthon is van elég gyökér :D

Cowboy Jack 2011.06.30. 11:03:57

Tépném a sziliköncsöcsös picsáját! Mi bajotok a szilóval? Be kéne vezetni a szilóhitelt! :D

tilcsakbea 2011.06.30. 11:08:14

@sixx: :D Levi performansza kisütötte az agyamat, átsiklottam a többi felett, bocs. mindenesetre örülök és várom a mélyszahart ordenáré körítésben :)

vito_de_luca 2011.06.30. 11:09:27

Csípem mennyi fikázódó ember osztja az észt bármilyen reality műsorral foglalkozó poszt alatt. Én személy szerint rohadtul várom őket :D
Amióta vége a vv-nek be sem kapcsolom a tévét, tehát totálisan a másik véglet vagyok, mint az ide kommentelgetők, akik bármit néznek a tévében csak ne trash műsor legyen, én csak azt szeretem :D hírek meg sorozatok vannak a neten is :))

Cowboy Jack 2011.06.30. 11:12:53

@vito_de_luca
Szerintem ők Film múzeumon nőttek fel. :D

Flankerr 2011.06.30. 11:16:36

@sixx: a kérdés második felére "..és te írod a posztokat, ugye?" engem is érdekel a válasz..:) Mert a "Hogyvolt" egyre több minőségi szerzőt takar, de az Éden hotel után sokan, így én is szeretnénk ha te vinnéd az Aranypartot. Meg a VV6/Hódos Hajnalka párosítás is adja magát..::)

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.06.30. 11:17:17

Tényleg, mint egy falat kenyér úgy hiányzik. Remélem majd itt is bevonják a szereplőket a többi realitybe is, ahogyan kint.

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2011.06.30. 11:18:42

elegem van a demagóg eszmékből aka "ha nem érdekel ne nézd"

ennek az lesz a vége, hogy csupa olyan szart fognak tolni 24*7 amiből pl. engem semmi nem fog érdekelni. ergo nem lesz szükségem tévére/rádióra mert mindenhol ömlik befelé az agysejt pusztító szarfolyam. pedig szeretem a tévét nézni(de pl. nem trágyán legyártott reality-ket) és szeretem a comment:com-ot olvasni.

fogadok, ha olyan műsor lenne, hogy az ostoba kapitalisták barom komcsikat szopatnának a tévében, akkor itthon nagy lenne a felháborodás, hogy miért van ilyen műsor adásban, fogadok, hogy akkor kevesebb olyan hang lenne, hogy "ha nem érdekel, ne nézd" mert akkor olyan érdekek sérülhetnének, amelyeket bizonyos réteg nem tud/akar figyelmen kívűl hagyni.

szánalom

OrrSir 2011.06.30. 11:18:47

Nem nézni meg kamerák elött rendezni kell a bulit, hanem csinálni blfszk.

OrrSir 2011.06.30. 11:19:35

Kiez a bula a hemőbe?

OrrSir 2011.06.30. 11:21:24

@Cowboy Jack: az már van, egy bank nyújtja csak. Csak azt nem tudom mit foglalnak le ha nem fizetik.

gastro, missing in action 2011.06.30. 11:26:35

@Super aGyuri: kiskorú gyermek ne nézzen tv-t 8 után:)

Königin 2011.06.30. 11:36:26

Viccesek ma itt az emberek, de persze akiknek lételeme a hőbörgés...

Kismillió más csatorna van, ha valami nem tetszik, lehet mást választani. Van gyerekzár is, bár ez lehet vidékre még nem jutott el... (bocs, egyébként én is vidéki... :-))

Éden Hotel meg nagyon nem volt bukás, nekem is tetszett, csak a végét szúrták el, amiatt azóta is rossz érzés van bennem.
Viszont a 4 megtippeltből Nikit, Levit, Szandrát értem, de Gábor annyira nem volt szerintem egy színes egyéniség, hogy ide is bevegyék... Kvíáncsi leszek.

WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 11:37:31

Gondolom a jó magyar ízek szerint, egy
erőltetett, túljátszott, rosszul megszerkesztett szar lesz.

Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2011.06.30. 11:39:17

Nalam az Eden hotel volt az elso es utolso reality, amit neztem.
Tolem kap egy eselyt ez is, szivesebben nezek ilyet, mint egy beszelgetest ot irodalmar profresszorral.

Aki a Viasat3-tol varja fomusoridoben a megvaltast es annyira raer, hogy egy neki kimondottan ellenszenvesnek tuno musorra kommenteljen, az pedig meg is erdemli :)

Königin 2011.06.30. 11:39:20

@Bacchpapucsban Balatonfüredre: Akkor ha majd semmi nem érdekel, leszoksz a tévézésről, ennyi. Eddig szeretted a tévét nézni, ezután majd olvasol könyveket...

gastro, missing in action 2011.06.30. 11:44:57

@astarta: Éden Pitta kell ehhez a műsorhoz, van akkor bulista gyökér, hogy hozza a nézettséget, mint Situation :)

travis 2011.06.30. 11:45:53

"Éden Niki, Éden Levi, Éden Gábor és Éden Szandra"
Ezek testvérek?

savrola 2011.06.30. 11:46:53

@astarta: Amúgy nem minden TV-n van gyerekzár. Nekünk van 3 is, abból csak az egyiken van. Ellenben a gyereket el lehet zárni. :)
@Phaszphej: Tökéletesen egyetértek! :)

hozzaszolo 2011.06.30. 11:50:29

vajon siófok elég nagy hely ahhoz hogy nikit végre valaki megdugja? :D

Vision 2011.06.30. 11:50:56

Megkérdezném az ide kommentelő agyhalott erkölcscsőszöktől, hogy mikor is voltak utoljára színházban, kiállításon, komolyzenei koncerten? Ha már a magasztos értékekről beszélünk...

Senkifia 2011.06.30. 11:52:56

@sixx: ezzel a lendülettel lehetne legalizálni a gyerekpornót is,mondjuk(mert ugye hol a határ? és miért pont ott?) ,mert ha nem nézed,mit érdekel? és ha szépen beszél a bácsi,van az a gyerek, aki megy önszántából. A lényeg,hogy akinek nem tetszik,ne nézzen oda. Na de a túlzásokat félretéve...
Az a baj ezzel a "nem kell nézni,el kell kapcsolni" hozzáállással, hogy ha más nincs, és az alacsonyabb elvárású ember odakapcsol, akkor egy idő után elhitetik vele,hogy neki pont erre van szüksége. Pedig ha művészfilm(vagy simán nem n-ed rendű,hanem minőségi) menne az n-ed rendű amcsi szarok helyett, lehet rájönnének az emberek,hogy az sokkal szórakoztatóbb(Ja nem Trónok harcára gondolok :) lévén hogy az elsőrendű,és nem szutyok.A könyv biztosan,és a film is. Filmet csak hébehóba nézem,lévén,hogy az eddig megjelent könyveket végigolvastam,és nagyon messze vagyok a film sztoriától) .
És jaj de jó lesz nekünk,hogy felnő egy generáció intelligens homo sapiens a győzikesón,meg a mónikasón. csak aztán ne csodálkozzon senki liberális,oda nem néző,egyén,hogy a sarkon mér' vágják kupán kétnaponta :)

Senkifia 2011.06.30. 12:00:03

@Vision: én hetente 3-4 operaelőadáson ott vagyok... az ér valamit? igaz, a színpadon, de akkor is :)
Nem erkölcscsőszködésről van szó. Hanem arról,hogy ha mondjuk nincs pénzed prémium kábelszolgáltatásra(akkor színházra még annyira sincs,ill max havi-kéthavi szinten), egy valamirevaló könyv 2-3000 ft, operába a legolcsóbb jegy,amit civil megkap valahol 3000 felett kezdődik, a teteje 18-20ezer. Színház olcsóbb, de az se feltétlenül a könnyen elérhető kategória(max a kakasülő). Szóval a lényeg: kultúra(?) ami mindenkihez elér,szinte válogatás nélkül, az az alap tv. És az meg tele van szutykosabbnál szutykosabb műsorokkal :) Tisztelet a kivételnek. Tisztelet van. És kivétel? :D
Aztán meg a másokat "agyhalott erkölcscsőszöknek nevezők lehülyeparasztprolizzák a népet,amiért sört szürcsölve néznek szutykosabbnál szutykosabb műsorokat.... Mert nincs más lehetőségük. És mivel már az anyjuknak sem volt lehetősége jobbra,ezért igényük sincs. És bezárult a kör.
De persze az a megoldás,hogy ne kapcsolj oda,ha nem tetszik.
Ez van.

Senkifia 2011.06.30. 12:01:36

@Senkifia: sztorijától ...na... mielőtt lefújjolnának :)

Senkifia 2011.06.30. 12:05:07

@sixx: és ebben is igazad van. Sajnos a szutyok-dömping elérte az áldatlan célját: az emberek egy jelentős része néz ilyen érdektelen szarokat,mivel már az anyjukkal is elhitette a média,hogy ez az,amit nézni kell. Na mindegy,meddő vita. Olyan "neked is igazad van... és neked is igazad van..."- felállás.

remekelek64 2011.06.30. 12:07:59

Addig , amíg ilyen faszságok le tudják kötni a nézők egy részét, addig senki ne várja azt, hogy a szavazó fülkéknél gondolkodó emberek adják le a szavazatukat. (Jelzem, én megfontolandónak tartanék egy műveltségi vagy érzelmi/értelmi intelligenciához kötött cenzust...)
Dúl az igénytelenség, nő a profit, szép, új világ.
Hofi jut szembe zárásul: "szopok, nyalok, gombot varrok, csak fizessenek meg..."

Senkifia 2011.06.30. 12:09:07

@Vision: esetleg a szépirodalom(kizárólag antikvár,mert az újra esetleg kevés a havi fix) az beszámít a kulturális létbe? vagy csak a bárkaszínház? esetleg az alföldi tragédiája a kizárólagos kultúra? :D

savrola 2011.06.30. 12:11:34

@Senkifia: Na de ez az! Mi az, hogy nincs más? A lehetőségek száma szinte végtelen. Na jó, nem minden társadalmi szinten, de azoknál gondolom igen, akik ide írogatnak. Azokon a társadalmi rétegeken meg amúgy sem biztos, hogy lehetne segíteni, ha nem lennének ker tv-k és trash realityk. Olyan nincs, hogy mindenki okos, művelt és gazdag. Szegények, kulturálatlanok, igénytelenek mindig lesznek. Utópia, hogy nem. És azért a gyerek pornó egy meglehetősen szélsőséges példa volt, és ettől azért messze vagyunk.

Senkifia 2011.06.30. 12:11:41

@remekelek64: kolléga mondta ugyanezt: választói vizsga után, és csak egy bizonyos iskolai végzettség(mondjuk 8-10 osztály)felett lehessen szavazni. persze kivitelezhetetlen.. és ismét elértünk oda,hogy hol a határ? és miért pont ott? és ki mondja meg,hogy ott a határ? :)
szép ez a demokrácia :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.30. 12:13:27

Akkor miattuk bontották a sóderig a Coke Club-ot? Vagy majd a gödrök között, a palánkokon fognak másállapotban botladozni? Á, enyém-a-világ pillanataim nekem is voltak. Másé nem izgat.

Senkifia 2011.06.30. 12:13:44

@savrola: persze,hogy szélsőséges... ez is volt a cél... érzékeltetvén a határ megszabásának az esetleges és abszolút szubjektív voltát.... a lényeg azon van: hol a határ,ami még belefér a szutyokba?miért ott van? és ki mondja meg,hogy ott van? :)

WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 12:19:36

@Senkifia:
Ez lényegében a választás lehetőségének megvonása az emberektől.
Ott van a távirányítón a filmmúzeum, a spektrum stb. oda lehet kapcsolni, de nem kapcsolnak. Ez el is dönti a kérdést, hogy mire van nagyobb kereslet.
Mellesleg egy a csatorna által gyártott műsorban kurva nagy pénzek vannak, hülyék lennének lecserélni mondjuk a Nagymenők című filmre (Apu!? Joe Pesci-t miért lőtték fejbe a csúnya digó bácsik?)
Ebben az esetben nem az államra kell várni hogy megoldja az emberek helyett az önmegtartóztatás(necces) és a gyerek nevelés kérdését.
Ui.: 12-13 évesek lehetünk, az osztályban szinte mindenki nézte a való világ első szériáját, most láss csodát, az osztály minden tagja egyetemre jár, most hogy van ez?

nagypapa~ 2011.06.30. 12:20:06

Majd nézek egy-két részt. Remélem inkább majd a Jersey Shore-ra fog hasonlítani, mint a Geordie-ra.

savrola 2011.06.30. 12:23:09

@Senkifia: Gyerekkel szexuális kapcsolatot létesíteni, erről filmet forgatni (még ha gyerekek egymás között is létesítik) törvénytelen (amellett, hogy erkölcstelen és megvetendő). Ellenben huszonévesen bebaszni és rókázni, szexelni stb. nem az (persze ez is lehet gusztustalan). Ezért volt rossz a példád.

moonwalker 2011.06.30. 12:39:50

Tényleg sok itt a vicces ember.

A kertévé az kertévé, olyan mint a Blikk vagy a Story vagy .... . A műsorok 90% nem arról híres, hogy értékeket közvetít vagy objektívan tájékoztat. Pl. "híreket" néztetek már kertévében??? :)

Ahogy már többen is mondták: el lehet kapcsolni, van gyerekzár, van múzeum, mozi, társasjáték.....

Ja! És azt rühellem a legjobban amikor sznob intellektuális fazonok nem néznek TVt, majd órákig beszélnek ezekről a műsorokról, de persze csak a kollégáiktól tudják mi történik bennük.

WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 12:40:29

@remekelek64: Felejtsétek már el ezt a műveltségi cenzus baromságot.
Azért mert egy segédmunkás nem tudja a himnusz első versszakát, és azt hiszi Göncz Árpádról hogy a 60-as években öttusázó volt, ezért meg kéne vonni tőle a szavazati jogot?
Egy minimál bér vagy egy kicsit a fölött kereső ember életére nagyobb hatással van egy kormány, mint mondjuk egy 400 fölött keresőre, nekik nem kurva mindegy, anyagi helyzetüket szinte minimálisan befolyásolja egy adott kormány blőd lépései.
Szóval ezt a műveltségi cenzus faszságot verjük már ki a fejekből.

moonwalker 2011.06.30. 12:46:38

@Senkifia: a pénz kérdés érdekes dolog, mármint hogy nincs pénze bizonyos rétegnek prémium kábeltévére stb. Egy prémium kábeltévés csomag 3-5000 Ft-tól elérhető. 1 sör minimum 200 Ft, 1 doboz cigi kb 500 Ft. Szóval csak párat kellene kihagyni és mgfogott pár ezer Ft-ot. De persze tudom hogy nem ilyen egyszerű a dolog. Nehéz kilépni egy adott közegből, megszokott életvizelből.

moonwalker 2011.06.30. 12:47:19

jav: életvitelből :)

Senkifia 2011.06.30. 12:56:58

@savrola: nem példának szántam,hanem extremitásnak, amin minden normális, vagy esetleg aberrált ember is, kibukik valamilyen szinten. Rá szerettem volna mutatni a tényre,miszerint bárminek a morális alapja,illetve megalapozottsága egy modern kori társadalomban nagyonnagyon szubjektív. Mert teszem azt,mondhattam volna,hogy manapság büntetlenül lehet pornót forgatni a Hősök Terén(volt belőle botrány médiában valahol 2-3 éve)anélkül,hogy bármi komoly következménye legyen. Pedig a "művésznő " nevét is ismerték, a producert,kamera kezelőt,mindenkit. Mégsem történt semmi. Románoknál ha egy turista felmászik az Avram Iancu szoborra, jön a rendőr,és úgy megbünteti,hogy kiguvad a szeme.
Valamikor az elmúlt hetekben a Subbán, asszem ,vagy már nem tudom,volt belinkelve egy sorozat egy része, budapesti aluljárók lépcsőjén forgatott pornó, civil nézőkkel... Még csak meg sem botránkozik már senki. Illetve aki igen, az lesz a hülye maradi. Szóval hol van az a határ,ameddig lehet mások morális értékrendjére tekintet nélkül bemutatni ,csinálni bármit? És a médiának főszerepe volt-van abban,hogy az emberek értékrendjét ide süllyesztették. Mert 30 éve lehet, a proli bunkó megnézte volna sutyiban az édeni dugást. De ha főműsoridőben leadják, akkor a társadalom nagyrésze kibukik rajta. Szóval kemény ráfordítással szét lehet rombolni egy társadalom értékrendjét úgy,hogy én legyek a hülye,ha azt mondom:én nem értek egyet a csordával,és ez,ami trashreality címmen főműsoridőben meg, az egy szutyok szenny. És nem kéne engedni,hogy leadják.
Szóval ez a mit és meddig szabad és lehet, nagyon relatív és szubjektív dolog. Itt meg nagyon rossz irányba van eltolódva minden. Hosszú távon meg egy ilyen társadalmi többséget,amit ezek a műsorok kinevelnek(mert a tudatlanabb tömeget nagyon könnyű befolyásolni,és rávezetni arra,hogy a szemetet igényelje),nagyon meg fogjuk sínyleni a továbbiakban. Mark my words :)

Senkifia 2011.06.30. 12:59:42

@moonwalker: valóban nehéz kilépni. emellett meg a médiának meg könnyű(vagy legalábbis nem túl nehéz)egy egész társadalom értékrendjét eltorzítani erre,vagy arra... És egy idő után már nem is pénz,hanem igény(illetve igénytelenség) kérdése.

Senkifia 2011.06.30. 13:01:57

@Lavor509: ui: lehet,hogy azért,mert otthon apuka nem sörrel a hasán nézte ugyanezt,és esetleg odatettek olvasni is. És egy idő után rájött a gyerek,hogy van más is. De ahol már a környezet is le van rohasztva, a gyerek biztos nem mászik ki a szarból. Vagy csak nagyon kevés kivétellel.

Lilibeth 2011.06.30. 13:10:26

@Lavor509: ez pont rossz példa volt, mert a Spektrum valóban benne van általában az alap tv csomagokban, de a Filmmúzeum csatornáért külön kell fizetni.

Senkifiával tudok egyetérteni, az látszik a tv piacon (ezen a területen dolgozom), hogy a válság óta az emberek leginkább a legolcsóbb szórakozási lehetőségeket veszik igénybe, az pedig a TV. Sokan tényleg csak az alap tv csomagokat engedhetik meg maguknak, és megnézhetitek a csatornakiosztásokat, ott azért nem tobzódnak dokumentum- és művészfilm csatornák.

De! Azért valljuk be, azoknak is igaza van, aki azt mondja, hogy nem kell ezt nézni. És a gyereket is lehet nevelni. Volt olyan, hogy a rádióban azt hallgattam, hogy 7 éves gyerekek arról meséltek, hogy Alekosz milyen jófej és mennyire szórakoztató a VV4-et nézni. Elszörnyedtem, az én 7 éves keresztfiamnak be van állítva, hogy mit nézhet a tv-ben és meg is van szabva, hogy mikor, fogalma sincs arról, hogy mi az a VV4 és kicsoda Alekosz, egyébként pedig mindig talál neki a nővérem más szórakozást. Ehhez éppen csak türelem kell és nem az, hogy amikor hazamegyünk a munkából, egyből elterülünk a fotelben és bámuljuk az első hülyeséget, amire kapcsolunk.

Vision 2011.06.30. 13:26:39

@Senkifia: Semmi bajom a sört szürcsölő tömegekkel, csinálják, ha jól esik. Nekem azokkal van bajom, akik másoknak meg akarják mondani, hogy mi az a minőségi műsor, és mit nézzenek a Tv-ben. A bárkaszínház meg nem tudom, hogy hogy jött ide. Csak pár dolgot említettem, a teljesség igénye nélkül, de csak azért is belekötöttél. Hogy válaszoljak is: igen, a szépirodalom is számít!

EasyFriend 2011.06.30. 13:41:02

@sixx: Akik feltolják a magyar reality műfaj nézettségét, azok jellemzően nem annyira írástudó emberek, hogy ide járjanak kommentelni.

@Jester: Például azért, mert a Tv2 meg az RTL annak fejében kapott sugárzási lehetőséget, hogy bevállalták, hogy műsoridejük x%-ában magyar gyártású, y%-ában egyéb európai produkciót sugároznak (talán a magyaron belül a saját gyártásra is van valami megkötés). Plusz ugye híradót meg minden hülyeséget. Viszont azt már senki nem kéri rajtuk számon (mert objektív mércével nem is lehet), hogy miféle szirszarral töltik ki ezt az időt. Ezért van Reflektor magazin meg Aktív, "Jóban Rosszban" és BK, és még sorolhatnám. Ha véletlenül gyártanak valami nem akkora fost (RTL jellemzően), azt gyorsan elrejtik az éjszakai műsorsávba.

savrola 2011.06.30. 13:56:16

@Senkifia: Akkor te maradi vagy. Te dolgod. De a tiltással még nem feltétlenül éred el azt a célt, amit szeretnél (lásd alkohol tilalom, csakhogy egy másik szélsőséges példát mondjak). A nyilvános pornóról meg annyit, hogy pl. a római korban sem voltak feltétlenül erkölcsösebbek, csak jött egy olyan kor, ahol divat lett a prüdéria. Az iskolában nem tanítják az erotikus tartalmú műveket, pedig a 13-14. századból (ugye Bocaccio) is maradtak ránk erotikus tartalmú művek (tán még korábbról is, most ez ugrott be). Ehhez képest egy Éden Hotel vagy VV semmivel sem pornográfabb. Egyébként pedig az internet világában bármit is tiltani a tv-n... Csak hajrá!

Ansys 2011.06.30. 14:05:10

Fel kellene ismerni, hogyha mindenki "azt csinálná akar", akkor senki nem fizetne adót, megszűnne a "közös" fogalma, leépülne az infrastruktúra, egy idő újra barlangban laknánk stb, stb, stb.

Ha az embereknek megengednétek, hogy olyan ostobák legyen, amilyenek csak akarnak lenni, mi értelme van a kötelező oktatásnak?

Az ember is az energiaminimumra törekszik, megy kisebb ellenállás felé. Aki érti, eddig is értette, aki nem, az meg nem az én kesze-kusza mondataimtól fog megvilágosodni.

Ansys 2011.06.30. 14:05:58

"azt csinálná, amit akar"

savrola 2011.06.30. 14:39:33

@Ansys: Nem mindenki azt csinál, amit akar, hanem megvan a lehetősége, hogy önerőből, a kötelezőeken túl ne butuljon, hanem fejlődjön. Azzal, amit mondasz, te a másik véglet felé húzol, magyarul, hogy senki nem csinálhat semmit, amíg meg nem engedik neki. Ez mire volna jó?

nemecsek ernő áruló 2011.06.30. 15:04:42

@Super aGyuri: "Ha valami, a "kultúramenedzsment" jól működött a Kádár-Aczél rendszerben (leszámítva a politikai okok miatt letiltott, egyébként értékes produkciókat)."
A legnagyobb baj, hogy magad sem veszed észre hogy ugyanabban a mondatban cáfolod önmagadat.

Egyébként meg kiskorú gyermeknek este 8, de legkésőbb este 9 után ágyban a helye, a szobájában pedig ne legyen TV! Tini-korú gyermeken meg már úgyse tudsz változtatni, amit tiltasz neki, azt szeretni fogja, így max ha nézed a Jersey Shoret, akkor tudod eltántorítani mellőle.

tjunior 2011.06.30. 15:11:30

na látom megint lesz egy mankó pár emberkének akinek "tévéje sincs, de ha néha van akkor is csak diszkaveri", hogy megmagyaráza a gyerek azért hülyül el meg beszél csúnyán mert ilyen műsorokat néz, nem is azért mert 5 percet nem foglalkozik vele a nagy diszkaveri nézés közben.

CSÉ 2011.06.30. 18:41:04

@sixx: Nem, mert még a buszon is azt kell hallgatnom vadidegenektől, hogy mi van Alekosz nőivel. Csak a sóval behintés maradt.

belekotyogok 2011.06.30. 18:50:05

@Lavor509: ui: azért nem olyan bonyolult bekerülni 2 egész agysejttel felsőoktatásba manapság, úgyhogy ez nem mond el sokmindent.

A fikázóknak: sajnos valóban az a megoldás, hogy nem nézitek/nézzük.
Az, hogy ki miért és mit néz a tévében, az hadd legyen a saját dolga. Én tévézés közben speciel nem kulturálódni kívánok, hanem kikapcsolódni, szóval a benkő nőt keres a hogyvoltokkal együtt kiváló volt erre.
Gond ezzel egy szál se. Gond akkor van, ha valaki azt hiszi, hogy ez a kultúra, a blikknek meg újságírók dolgoznak.

Jozeph Pelikahn 2011.06.30. 19:41:10

Mennyire szép is volt régen, amikor az egy darab csatornánkon kulturális értékek mentek főműsoridőben. Egy-egy színházi közvetítés alatt tele volt az utca fiatalokkal...

xclusiv 2011.07.01. 17:36:08

@Senkifia: "ezzel a lendülettel lehetne legalizálni a gyerekpornót is,mondjuk(mert ugye hol a határ? és miért pont ott?) ,mert ha nem nézed,mit érdekel? és ha szépen beszél a bácsi,van az a gyerek, aki megy önszántából. A lényeg,hogy akinek nem tetszik,ne nézzen oda. Na de a túlzásokat félretéve..."

Van egy általánosan elfogadott megállapodás, ami szerint a gyerek nem képes felelősségteljes döntést hozni. Ez egyébként kísérletileg igazolható, adj egy gyerek kezébe ötvenezer forintot, és bízd rá, hogy egy hónapra beosztva oldja meg magának a kaját. Az első nap az egészet csokira költi, és ennyi. Ezért nem szavazhat pl., és ezért nem létesíthet szexuális kapcsolatot akármilyen szépen beszélő bácsival sem.

xclusiv 2011.07.01. 17:49:23

@Lavor509: "Felejtsétek már el ezt a műveltségi cenzus baromságot.
Azért mert egy segédmunkás nem tudja a himnusz első versszakát, és azt hiszi Göncz Árpádról hogy a 60-as években öttusázó volt, ezért meg kéne vonni tőle a szavazati jogot?
Egy minimál bér vagy egy kicsit a fölött kereső ember életére nagyobb hatással van egy kormány, mint mondjuk egy 400 fölött keresőre, nekik nem kurva mindegy, anyagi helyzetüket szinte minimálisan befolyásolja egy adott kormány blőd lépései.
Szóval ezt a műveltségi cenzus faszságot verjük már ki a fejekből."

Én nem műveltségi cenzust szeretnék, hanem más módon differenciálni a választók között.

Minden 18+ embernek van 1 szavazata, ez alap. Ehhez gyűjthetne szavazatot mondjuk azzal, hogy 2-3 perc alatt kitölt 1 tesztet, ami a választólapon van, olyan kérdésekkel, hogy melyik földrészen van Brüsszel, mennyi a magyar GDP, hogy alakult az államadósság az elmúlt 4 évben, mennyi 23-17+2, meg ilyenek. Lenne előre összeállítva 1000 ilyen kérdés, rá a válasz, megmagyarázva, hitelesen, nyilvánosan, és ebből kapna mondjuk mindenki a szavazólap mellé random ötöt. Aki legalább hármat eltalál az kap plusz 1, aki 4-et az plusz 2, aki mindet eltalálja az plusz 3 szavazatot.
Ugyanis ő képben van, tudja, hogy mi van az országban és körülötte, merre tartunk, és nem csak bámul ki a szemén fogalmatlanul, ezért célszerű lenne a véleményét nagyobb súllyal figyelembe venni.

A másik szintén egyszerű: aki az elmúlt 4 évben befizetette legalább a 4 évnyi minimálbér utáni adót és járulékot, az kapna +1 szavazatot, aki 2x-es minimál utánit, az +2 szavazatot, aki 3x-os minimál utánit az +3 szavazatot, és itt a vége. Tehát nem érne Csányi szavazata sokezerszer annyit, mint pl. az enyém.
Erre elméleti indok lenne mondjuk az, hogy az kéri a zenét aki fizeti, másrészt pedig ha megnézed, akkor ma több eltartott szavaz, mint aktív, dolgozó, adófizető ember, így lófasz se lesz ebből.

EasyFriend 2011.07.01. 21:25:42

@xclusiv: Ez tetszik. Kár, hogy a törvényhozóknak ezek már túl bonyolult gondolatok...
süti beállítások módosítása