A Jersey Shore 2009-es permierje óta hajtogatjuk, hogy a magyar közönség megérett egy olyan reality-re, amiben igazi gyökér fiatalokat zárnak be egy villába valami vízparton, adnak nekik piát, kaját, elviszik őket bulizni, és a történéseket rögzítik. A Jersey Shore című műsor az amerikai MTV-n, az egykori zenetévén látható (mára zene nem nagyon van rajta a sok realitytől), legutóbbi évadában már tízmillió közeli nézettséget hozott, ráadásul főleg a 18-34-es korosztály körében, ott, ahol az ilyen magas számok aranyat érnek.
A Viasat3 az Éden hotel sikerén felbuzdulva készíti el a magyar verziót, ami persze kimondva nem kópia, hanem saját formátum, de az áthallásokat elég nehéz lenne nem észrevenni. A forgatásra idén nyáron kerül majd sor a Balaton partján, a címből ítélve Siófokot amortizálja majd le a nyolc bulis fiatal, akik egy percet nem tudnak úgy eltölteni majd, hogy a kamerák ne lennének nyomukban. Az Éden hoteltől eltérően ez a műsor nem a taktikázásra és egymás kigolyózására épít, nem lesz kiesés és kiszavazás, csak buli, pia, haverok, éppen ezért a szereplőválogatás során sem feltétlenül olyan arcokat keresnek, mint a Kolumbiában forgatott valóságshow esetében, hanem ún. bevállalós partiarcokat.
Azt már lehet tudni, hogy a Viasat3 kérésére a műsort gyártó cég (az Éden hotelt is jegyző Mastiff) a csatornán nézettségi rekordokat felállító előd négy szereplőjét is beválogatta az új műsorba, és hozzájuk érkezik majd négy, bulis, bevállalós, gátlástalan, egészséges önbizalommal és arroganciával bíró jelentkező. Ha tippelnünk kellene, a kívánalmaknak Éden Niki, Éden Levi, Éden Gábor és Éden Szandra felel meg leginkább, de a szereplők kilétéről a csatorna egyelőre hallgat.
A Jersey Shore-hoz hasonló reality-műsora volt már az RTL-nek is, Bajkeverők címmel, ami ugyan egy félig megírt reality volt, és arról szólt, hogy a Balaton körül mobil sztiptízbárt működtet egy bagázs, aminek az akkor még nem hivatásos celebként ismert Debreczeni Zita és egy Puma Black néven pornózó nőnek látszó lény is tagja volt. Az amerikai mintát a britek egy az egyben átvették, és Geordie Shore címen vetítik (és készül a Mersey Shore), a németek pedig Ibizán forgattak hasonló műsort Helmutokkal és Steffikkel.
Mivel az Aranypart valamikor ősszel, hétköznaponként kerül adásba, igen sűrű lesz a tévés ősz reality-fronton: az RTL a ValóVilág ötödik kiadását tolja majd minden nap, a TV2 egy török (egyes források szerint indiai) anyósos realityvel próbál nézettséget szerezni, a Viasat3 pedig az Aranyparton alkoholba fulladó jövő zálogaival tör babérokra. Természetesen a hogyvolt résen lesz, és mindhárom korszakalkotó sorozatról beszámol majd, napi rendszerességgel.
finalNmbr 2011.06.30. 08:46:01
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 08:47:55
temperepempe 2011.06.30. 08:49:04
magyarra lefordítva ez kb. annyit jelent, hogy ott fog tántorogni a kamera előtt néhány szánalmas részeg/narkós rüszü, biztos lenyügöző lesz. Nah mindegy nyiván nem én vagyok a célcsoport, sok nézőt kivánok nekik, hogy utána elmehessenek a producerek Hawaii-ra nyaralni!
forlan 2011.06.30. 08:49:19
paráznabillegető 2011.06.30. 08:59:02
élőben lefejezős műsor mikor lesz? az talán...
EasyFriend 2011.06.30. 08:59:10
2011.06.30. 09:04:46
chico 2011.06.30. 09:07:21
nem, mert ha esetleg mást néznél a nyomorult dobozban (és nincs kedved torrentezni) akkor se tudod kikerülni a töménytelen promó miatt. Mivel a fél hetes híradó után, különböző okok miatt nem mindig voltam elég gyors a kikapcs gombra ugrás művészetében, jóval többet tudtam meg pl Alekosz életéről, mint szerettem volna. Kifejezetten fájdalmas élmény volt, nem kéne több belőle. A doboz teljes mellőzése pedig úgyszintén nem megoldás... Különben neked is másról kéne írni:)
2011.06.30. 09:09:37
2011.06.30. 09:15:02
2011.06.30. 09:18:01
EasyFriend 2011.06.30. 09:23:48
ketroot 2011.06.30. 09:25:31
Flankerr 2011.06.30. 09:34:49
Dan da Man 2011.06.30. 09:35:10
Én egyébként nem csukatnám be, csak arra köteleznék minden reality-t gyártó adót, hogy ahány perc reality-t sugároznak (és vetélkedőt), annyi dramatizált sorozatot is készítsenek és sugározzanak. A baj ugyanis az, hogy CSAK ez az olcsó szar megy. Nem mert jó, hanem mert OLCSÓ.
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 09:38:08
fodorb 2011.06.30. 09:48:25
Ha nem érdekel, ne nézd ennyi.
A VV4 nek az első 3 adását láttam, utána nem foglalkoztam vele.
Super aGyuri 2011.06.30. 09:49:06
Ha valami, a "kultúramenedzsment" jól működött a Kádár-Aczél rendszerben (leszámítva a politikai okok miatt letiltott, egyébként értékes produkciókat).
Nem emlékszem rá, hogy szemét jött volna a tévéből. Csupa igényes, építő, művelő jellegű műsor volt.
Super aGyuri 2011.06.30. 09:50:23
Kína másképp gondolja.
(Persze lehet, hogy ott is annyi deviáns és dekadens jellegű barom van, mint nyugaton, csak messze van és ezért semmi mást nem látok belőle, csak a fantasztikus fejlődést, és hogy hülyét csinálnak belőlünk a mi megrendelésünkre gyártott műanyag vackaikkal.)
freddyD 2011.06.30. 09:51:45
artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2011.06.30. 09:58:54
Artie 2011.06.30. 09:58:58
Jester 2011.06.30. 09:59:22
savrola 2011.06.30. 10:06:20
Hatton 2011.06.30. 10:06:54
omlósz 2011.06.30. 10:08:22
@Hatton: éden hotel bukott? LOL :D
Dan da Man 2011.06.30. 10:10:46
Elég szomorú, ha valakinek ez a kedvenc műsora egyébként. Pont erről beszélek, hogy ezt kéne elkerülni, hogy túl sok embernek legyen. Nem azt mondom, hogy nem lehet, de azért ilyen domináns túlsúlyban ez azért szociológiailag erősen destruktív.
Egyébként nem sikerült elég figyelmesen olvasnod a szavaimat, ugyanis nem arról beszéltem, hogy MEGVEGYENEK, hanem, hogy KÉSZÍTSENEK. És annál biztos olcsóbb. Egyébként meg nem állítottam, hogy olcsóbb megvenni mondjuk a Helyszínelőket, de valójában igen. Ha nagyon görcsölnék, akkor utánajárhatnék a pontos számadatoknak is, de szerintem érdekesebb lenne, ha Te tennéd meg. Jó poszt-téma lenne, hogy egy név nélküli magyar reality-epizód költségvetése mennyi egy név nélküli megvett sorozatepizódéhoz képest.
Rebelde 2011.06.30. 10:11:43
még csak meg se kellene írni, nagy magyar valóság lenne, hozzáteszem sajnos.
egyébként azéletszép tv adásait nézem és a régencsupaigényesműsorvolt csatorna is érdekel,de nem tudom, hogy került a csomagba a képmutató adó, na azt nem nézem:)
Kürosz 2011.06.30. 10:12:31
Ha nincs Szandra, akkor már az Éden Hotelt se néztem volna végig.
foxglove (törölt) 2011.06.30. 10:27:49
majdazténtudom 2011.06.30. 10:28:59
mildi 2011.06.30. 10:29:26
ja, és nem, nem fogom nézni, mert nem szeretem a műfajt.
bocs sixx, csak elegem van értékaggódókból (meg nyelv- és nemzetaggódókból is).
nemecsek ernő áruló 2011.06.30. 10:31:23
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:32:17
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:34:10
foxglove (törölt) 2011.06.30. 10:34:18
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:35:46
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:36:19
Ansys 2011.06.30. 10:39:11
Ez a közhelyes "ha nem tetszik, ne nézd" dolog is csak részben jogos, a saját magát ne féltse senki az ilyen műsoroktól, mert az ellen tényleg lehet védekezni.
Viszont (bármennyire is alja-libsi vagyok jómagam is) a NÉPBUTÍTÁS ellen fel lehet emelni a hangot. Igenis jogos a médiát felelősségre vonni. Hangsúlyozom, jogos!
Üdv.
SWaky 2011.06.30. 10:43:41
tilcsakbea 2011.06.30. 10:48:28
innye 2011.06.30. 10:50:34
Dan da Man 2011.06.30. 10:51:24
DE...
Ettől még az a véleményem, hogy nem kell minden szart BÜNTETLENÜL engedni. Virágozzék minden virág. De ne azért legyen csak büdöske kapható, mert az olcsó. Ezzel van bajom. Hogy MÁST nem csinálunk, vagyis reális alternatíva egy magyar műsorra vágyő embernek nincs. (arról nem is beszélve, hogy az alkotóknak íróknak, rendezőknek, színészeknek) azért szűkül be az élettere és kereseti lehetősége, hogy ilyen nímandokat nézzenek az emberek. És szerintem lehet, hogy azért van nálunk olyan alkotó, akinek értékes mondanivalója lenne erről a világról, amiben élünk (lila ködök nélkül, szakértelemmel).
Szóval, ha igazán toleráns vagy, akkor tolhatnád egy kicsit ezeknek az embereknek a szekerét is azzal, hogy felemeled a hangod az ilyen műsorok HIÁNYA miatt.
sixx · http://comment.blog.hu 2011.06.30. 10:53:33
Gyurma Pappa 2011.06.30. 10:55:56
Nem napi 6-8 órában, hanem napi 1-ben (se, nincs tv-m a szobában, ahol a gépem van :) ), és ha épp másféle művelődésre vágyok, elmegyünk a párommal, olvasok egy regényt, vagy nézegetem a kedvenc történelmi könyveimet (amiket már 10-szer olvastam).
Ha lenne egy sorozat egy ilyen csávóról, mint én, aki mindennap dolgozik, szereti és gondoskodik a családjáról stb. biztos nem nézném, mert baromira nem akarom a saját életemet nézni a tv-ben. Ezért jó a Jersey Shoe is, mert teljesen irreális figurák vannak benne, egy nagyon szélsőséges helyzetben. Remélem az Aranypart is ilyen lesz, mert szerintem itthon is van elég gyökér :D
Cowboy Jack 2011.06.30. 11:03:57
tilcsakbea 2011.06.30. 11:08:14
vito_de_luca 2011.06.30. 11:09:27
Amióta vége a vv-nek be sem kapcsolom a tévét, tehát totálisan a másik véglet vagyok, mint az ide kommentelgetők, akik bármit néznek a tévében csak ne trash műsor legyen, én csak azt szeretem :D hírek meg sorozatok vannak a neten is :))
Cowboy Jack 2011.06.30. 11:12:53
Szerintem ők Film múzeumon nőttek fel. :D
Flankerr 2011.06.30. 11:16:36
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.06.30. 11:17:17
Bacchpapucsban Balatonfüredre 2011.06.30. 11:18:42
ennek az lesz a vége, hogy csupa olyan szart fognak tolni 24*7 amiből pl. engem semmi nem fog érdekelni. ergo nem lesz szükségem tévére/rádióra mert mindenhol ömlik befelé az agysejt pusztító szarfolyam. pedig szeretem a tévét nézni(de pl. nem trágyán legyártott reality-ket) és szeretem a comment:com-ot olvasni.
fogadok, ha olyan műsor lenne, hogy az ostoba kapitalisták barom komcsikat szopatnának a tévében, akkor itthon nagy lenne a felháborodás, hogy miért van ilyen műsor adásban, fogadok, hogy akkor kevesebb olyan hang lenne, hogy "ha nem érdekel, ne nézd" mert akkor olyan érdekek sérülhetnének, amelyeket bizonyos réteg nem tud/akar figyelmen kívűl hagyni.
szánalom
OrrSir 2011.06.30. 11:18:47
OrrSir 2011.06.30. 11:19:35
OrrSir 2011.06.30. 11:21:24
gastro, missing in action 2011.06.30. 11:26:35
Königin 2011.06.30. 11:36:26
Kismillió más csatorna van, ha valami nem tetszik, lehet mást választani. Van gyerekzár is, bár ez lehet vidékre még nem jutott el... (bocs, egyébként én is vidéki... :-))
Éden Hotel meg nagyon nem volt bukás, nekem is tetszett, csak a végét szúrták el, amiatt azóta is rossz érzés van bennem.
Viszont a 4 megtippeltből Nikit, Levit, Szandrát értem, de Gábor annyira nem volt szerintem egy színes egyéniség, hogy ide is bevegyék... Kvíáncsi leszek.
WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 11:37:31
erőltetett, túljátszott, rosszul megszerkesztett szar lesz.
Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2011.06.30. 11:39:17
Tolem kap egy eselyt ez is, szivesebben nezek ilyet, mint egy beszelgetest ot irodalmar profresszorral.
Aki a Viasat3-tol varja fomusoridoben a megvaltast es annyira raer, hogy egy neki kimondottan ellenszenvesnek tuno musorra kommenteljen, az pedig meg is erdemli :)
Königin 2011.06.30. 11:39:20
gastro, missing in action 2011.06.30. 11:44:57
travis 2011.06.30. 11:45:53
Ezek testvérek?
savrola 2011.06.30. 11:46:53
@Phaszphej: Tökéletesen egyetértek! :)
hozzaszolo 2011.06.30. 11:50:29
Vision 2011.06.30. 11:50:56
Senkifia 2011.06.30. 11:52:56
Az a baj ezzel a "nem kell nézni,el kell kapcsolni" hozzáállással, hogy ha más nincs, és az alacsonyabb elvárású ember odakapcsol, akkor egy idő után elhitetik vele,hogy neki pont erre van szüksége. Pedig ha művészfilm(vagy simán nem n-ed rendű,hanem minőségi) menne az n-ed rendű amcsi szarok helyett, lehet rájönnének az emberek,hogy az sokkal szórakoztatóbb(Ja nem Trónok harcára gondolok :) lévén hogy az elsőrendű,és nem szutyok.A könyv biztosan,és a film is. Filmet csak hébehóba nézem,lévén,hogy az eddig megjelent könyveket végigolvastam,és nagyon messze vagyok a film sztoriától) .
És jaj de jó lesz nekünk,hogy felnő egy generáció intelligens homo sapiens a győzikesón,meg a mónikasón. csak aztán ne csodálkozzon senki liberális,oda nem néző,egyén,hogy a sarkon mér' vágják kupán kétnaponta :)
Senkifia 2011.06.30. 12:00:03
Nem erkölcscsőszködésről van szó. Hanem arról,hogy ha mondjuk nincs pénzed prémium kábelszolgáltatásra(akkor színházra még annyira sincs,ill max havi-kéthavi szinten), egy valamirevaló könyv 2-3000 ft, operába a legolcsóbb jegy,amit civil megkap valahol 3000 felett kezdődik, a teteje 18-20ezer. Színház olcsóbb, de az se feltétlenül a könnyen elérhető kategória(max a kakasülő). Szóval a lényeg: kultúra(?) ami mindenkihez elér,szinte válogatás nélkül, az az alap tv. És az meg tele van szutykosabbnál szutykosabb műsorokkal :) Tisztelet a kivételnek. Tisztelet van. És kivétel? :D
Aztán meg a másokat "agyhalott erkölcscsőszöknek nevezők lehülyeparasztprolizzák a népet,amiért sört szürcsölve néznek szutykosabbnál szutykosabb műsorokat.... Mert nincs más lehetőségük. És mivel már az anyjuknak sem volt lehetősége jobbra,ezért igényük sincs. És bezárult a kör.
De persze az a megoldás,hogy ne kapcsolj oda,ha nem tetszik.
Ez van.
Senkifia 2011.06.30. 12:01:36
Senkifia 2011.06.30. 12:05:07
remekelek64 2011.06.30. 12:07:59
Dúl az igénytelenség, nő a profit, szép, új világ.
Hofi jut szembe zárásul: "szopok, nyalok, gombot varrok, csak fizessenek meg..."
Senkifia 2011.06.30. 12:09:07
savrola 2011.06.30. 12:11:34
Senkifia 2011.06.30. 12:11:41
szép ez a demokrácia :D
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.06.30. 12:13:27
Senkifia 2011.06.30. 12:13:44
WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 12:19:36
Ez lényegében a választás lehetőségének megvonása az emberektől.
Ott van a távirányítón a filmmúzeum, a spektrum stb. oda lehet kapcsolni, de nem kapcsolnak. Ez el is dönti a kérdést, hogy mire van nagyobb kereslet.
Mellesleg egy a csatorna által gyártott műsorban kurva nagy pénzek vannak, hülyék lennének lecserélni mondjuk a Nagymenők című filmre (Apu!? Joe Pesci-t miért lőtték fejbe a csúnya digó bácsik?)
Ebben az esetben nem az államra kell várni hogy megoldja az emberek helyett az önmegtartóztatás(necces) és a gyerek nevelés kérdését.
Ui.: 12-13 évesek lehetünk, az osztályban szinte mindenki nézte a való világ első szériáját, most láss csodát, az osztály minden tagja egyetemre jár, most hogy van ez?
nagypapa~ 2011.06.30. 12:20:06
savrola 2011.06.30. 12:23:09
moonwalker 2011.06.30. 12:39:50
A kertévé az kertévé, olyan mint a Blikk vagy a Story vagy .... . A műsorok 90% nem arról híres, hogy értékeket közvetít vagy objektívan tájékoztat. Pl. "híreket" néztetek már kertévében??? :)
Ahogy már többen is mondták: el lehet kapcsolni, van gyerekzár, van múzeum, mozi, társasjáték.....
Ja! És azt rühellem a legjobban amikor sznob intellektuális fazonok nem néznek TVt, majd órákig beszélnek ezekről a műsorokról, de persze csak a kollégáiktól tudják mi történik bennük.
WhyCantITouchIt? 2011.06.30. 12:40:29
Azért mert egy segédmunkás nem tudja a himnusz első versszakát, és azt hiszi Göncz Árpádról hogy a 60-as években öttusázó volt, ezért meg kéne vonni tőle a szavazati jogot?
Egy minimál bér vagy egy kicsit a fölött kereső ember életére nagyobb hatással van egy kormány, mint mondjuk egy 400 fölött keresőre, nekik nem kurva mindegy, anyagi helyzetüket szinte minimálisan befolyásolja egy adott kormány blőd lépései.
Szóval ezt a műveltségi cenzus faszságot verjük már ki a fejekből.
moonwalker 2011.06.30. 12:46:38
moonwalker 2011.06.30. 12:47:19
Senkifia 2011.06.30. 12:56:58
Valamikor az elmúlt hetekben a Subbán, asszem ,vagy már nem tudom,volt belinkelve egy sorozat egy része, budapesti aluljárók lépcsőjén forgatott pornó, civil nézőkkel... Még csak meg sem botránkozik már senki. Illetve aki igen, az lesz a hülye maradi. Szóval hol van az a határ,ameddig lehet mások morális értékrendjére tekintet nélkül bemutatni ,csinálni bármit? És a médiának főszerepe volt-van abban,hogy az emberek értékrendjét ide süllyesztették. Mert 30 éve lehet, a proli bunkó megnézte volna sutyiban az édeni dugást. De ha főműsoridőben leadják, akkor a társadalom nagyrésze kibukik rajta. Szóval kemény ráfordítással szét lehet rombolni egy társadalom értékrendjét úgy,hogy én legyek a hülye,ha azt mondom:én nem értek egyet a csordával,és ez,ami trashreality címmen főműsoridőben meg, az egy szutyok szenny. És nem kéne engedni,hogy leadják.
Szóval ez a mit és meddig szabad és lehet, nagyon relatív és szubjektív dolog. Itt meg nagyon rossz irányba van eltolódva minden. Hosszú távon meg egy ilyen társadalmi többséget,amit ezek a műsorok kinevelnek(mert a tudatlanabb tömeget nagyon könnyű befolyásolni,és rávezetni arra,hogy a szemetet igényelje),nagyon meg fogjuk sínyleni a továbbiakban. Mark my words :)
Senkifia 2011.06.30. 12:59:42
Senkifia 2011.06.30. 13:01:57
Lilibeth 2011.06.30. 13:10:26
Senkifiával tudok egyetérteni, az látszik a tv piacon (ezen a területen dolgozom), hogy a válság óta az emberek leginkább a legolcsóbb szórakozási lehetőségeket veszik igénybe, az pedig a TV. Sokan tényleg csak az alap tv csomagokat engedhetik meg maguknak, és megnézhetitek a csatornakiosztásokat, ott azért nem tobzódnak dokumentum- és művészfilm csatornák.
De! Azért valljuk be, azoknak is igaza van, aki azt mondja, hogy nem kell ezt nézni. És a gyereket is lehet nevelni. Volt olyan, hogy a rádióban azt hallgattam, hogy 7 éves gyerekek arról meséltek, hogy Alekosz milyen jófej és mennyire szórakoztató a VV4-et nézni. Elszörnyedtem, az én 7 éves keresztfiamnak be van állítva, hogy mit nézhet a tv-ben és meg is van szabva, hogy mikor, fogalma sincs arról, hogy mi az a VV4 és kicsoda Alekosz, egyébként pedig mindig talál neki a nővérem más szórakozást. Ehhez éppen csak türelem kell és nem az, hogy amikor hazamegyünk a munkából, egyből elterülünk a fotelben és bámuljuk az első hülyeséget, amire kapcsolunk.
Vision 2011.06.30. 13:26:39
EasyFriend 2011.06.30. 13:41:02
@Jester: Például azért, mert a Tv2 meg az RTL annak fejében kapott sugárzási lehetőséget, hogy bevállalták, hogy műsoridejük x%-ában magyar gyártású, y%-ában egyéb európai produkciót sugároznak (talán a magyaron belül a saját gyártásra is van valami megkötés). Plusz ugye híradót meg minden hülyeséget. Viszont azt már senki nem kéri rajtuk számon (mert objektív mércével nem is lehet), hogy miféle szirszarral töltik ki ezt az időt. Ezért van Reflektor magazin meg Aktív, "Jóban Rosszban" és BK, és még sorolhatnám. Ha véletlenül gyártanak valami nem akkora fost (RTL jellemzően), azt gyorsan elrejtik az éjszakai műsorsávba.
savrola 2011.06.30. 13:56:16
Ansys 2011.06.30. 14:05:10
Ha az embereknek megengednétek, hogy olyan ostobák legyen, amilyenek csak akarnak lenni, mi értelme van a kötelező oktatásnak?
Az ember is az energiaminimumra törekszik, megy kisebb ellenállás felé. Aki érti, eddig is értette, aki nem, az meg nem az én kesze-kusza mondataimtól fog megvilágosodni.
Ansys 2011.06.30. 14:05:58
savrola 2011.06.30. 14:39:33
nemecsek ernő áruló 2011.06.30. 15:04:42
A legnagyobb baj, hogy magad sem veszed észre hogy ugyanabban a mondatban cáfolod önmagadat.
Egyébként meg kiskorú gyermeknek este 8, de legkésőbb este 9 után ágyban a helye, a szobájában pedig ne legyen TV! Tini-korú gyermeken meg már úgyse tudsz változtatni, amit tiltasz neki, azt szeretni fogja, így max ha nézed a Jersey Shoret, akkor tudod eltántorítani mellőle.
tjunior 2011.06.30. 15:11:30
finalNmbr 2011.06.30. 18:16:06
CSÉ 2011.06.30. 18:41:04
belekotyogok 2011.06.30. 18:50:05
A fikázóknak: sajnos valóban az a megoldás, hogy nem nézitek/nézzük.
Az, hogy ki miért és mit néz a tévében, az hadd legyen a saját dolga. Én tévézés közben speciel nem kulturálódni kívánok, hanem kikapcsolódni, szóval a benkő nőt keres a hogyvoltokkal együtt kiváló volt erre.
Gond ezzel egy szál se. Gond akkor van, ha valaki azt hiszi, hogy ez a kultúra, a blikknek meg újságírók dolgoznak.
Jozeph Pelikahn 2011.06.30. 19:41:10
xclusiv 2011.07.01. 17:36:08
Van egy általánosan elfogadott megállapodás, ami szerint a gyerek nem képes felelősségteljes döntést hozni. Ez egyébként kísérletileg igazolható, adj egy gyerek kezébe ötvenezer forintot, és bízd rá, hogy egy hónapra beosztva oldja meg magának a kaját. Az első nap az egészet csokira költi, és ennyi. Ezért nem szavazhat pl., és ezért nem létesíthet szexuális kapcsolatot akármilyen szépen beszélő bácsival sem.
xclusiv 2011.07.01. 17:49:23
Azért mert egy segédmunkás nem tudja a himnusz első versszakát, és azt hiszi Göncz Árpádról hogy a 60-as években öttusázó volt, ezért meg kéne vonni tőle a szavazati jogot?
Egy minimál bér vagy egy kicsit a fölött kereső ember életére nagyobb hatással van egy kormány, mint mondjuk egy 400 fölött keresőre, nekik nem kurva mindegy, anyagi helyzetüket szinte minimálisan befolyásolja egy adott kormány blőd lépései.
Szóval ezt a műveltségi cenzus faszságot verjük már ki a fejekből."
Én nem műveltségi cenzust szeretnék, hanem más módon differenciálni a választók között.
Minden 18+ embernek van 1 szavazata, ez alap. Ehhez gyűjthetne szavazatot mondjuk azzal, hogy 2-3 perc alatt kitölt 1 tesztet, ami a választólapon van, olyan kérdésekkel, hogy melyik földrészen van Brüsszel, mennyi a magyar GDP, hogy alakult az államadósság az elmúlt 4 évben, mennyi 23-17+2, meg ilyenek. Lenne előre összeállítva 1000 ilyen kérdés, rá a válasz, megmagyarázva, hitelesen, nyilvánosan, és ebből kapna mondjuk mindenki a szavazólap mellé random ötöt. Aki legalább hármat eltalál az kap plusz 1, aki 4-et az plusz 2, aki mindet eltalálja az plusz 3 szavazatot.
Ugyanis ő képben van, tudja, hogy mi van az országban és körülötte, merre tartunk, és nem csak bámul ki a szemén fogalmatlanul, ezért célszerű lenne a véleményét nagyobb súllyal figyelembe venni.
A másik szintén egyszerű: aki az elmúlt 4 évben befizetette legalább a 4 évnyi minimálbér utáni adót és járulékot, az kapna +1 szavazatot, aki 2x-es minimál utánit, az +2 szavazatot, aki 3x-os minimál utánit az +3 szavazatot, és itt a vége. Tehát nem érne Csányi szavazata sokezerszer annyit, mint pl. az enyém.
Erre elméleti indok lenne mondjuk az, hogy az kéri a zenét aki fizeti, másrészt pedig ha megnézed, akkor ma több eltartott szavaz, mint aktív, dolgozó, adófizető ember, így lófasz se lesz ebből.
EasyFriend 2011.07.01. 21:25:42