Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az iskolások 70 százaléka beköltözne a villába

Otthon csak a tévé várja

2011. május 19. 11:30 barb 46 komment

A Kaposvári Egyetem Helyzetkép a 8-15 évesek érzelmi neveltségének szintjéről című felmérése szerint a magyar iskolások 70 százaléka szívesebben lakna a VV villában, mint otthon - írja a Bors.

Az 1423 iskolás megkérdezésével lezajlott friss kutatás megállapításai szerint a fiatalok három dolog miatt választanák inkább a valóságshow-t az otthonuk helyett: 1., tanulás és munka helyett nélkül lehetnek gazdagok 2., ingyen kapnak menő ruhákat és luxusélelmiszereket, de legfőképp alkoholt 3., sztárok lehetnek.

A kutatásból persze kiderül az is, hogy az igennel válaszolók többségével senki nem beszélget otthon, hiába vágynak figyelemre és megértésre, ezért feltételezik azt, hogy a villában jobban éreznék magukat.

Csak egy kérdés: akkor most tényleg a valóságshow-kat kéne betiltani?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

saks 2011.05.19. 11:41:32

Nem kéne betiltani, de nem kéne ennyire sztárolni és sok pénzzel, értékes dolgokkal jutalmazni a szereplőket. Úgy kéne rájuk tekinteni. mint az állatkerti állatokra -> azok is.

┌П┐(•_•)┌П┐ (törölt) · http://zolispotting.blog.hu/ 2011.05.19. 11:47:39

minek kell otleteket adni, mi? meg fogjak csinalni....

Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.05.19. 11:53:15

Mert mi mást lehet betiltani? A gyereknevelést? Vagy a tévénézést? Ez már régen el van cseszve, nem most kezdődött.
Az érvek közül szerintem az első a legelszomorítóbb.

potha 2011.05.19. 11:54:20

Gyönyörű bmeg... ide jutottunk, meggazdagodni tanulás és munka nélkül.. .ez a terv, nagyon szép jövő.

egyébként a folytonos siránkozás helyett, hogy jaj mi megy a tv-ben, innen is látszik, hogy otthon kéne rendet rakni.

nem csak azért, hogy mit néz a gyerek, hanem inkább foglalkozni a gyerekkel néha.

tengelykezű félember 2011.05.19. 12:04:16

6. osztályos lányom osztályából rajta és még egy gyereken kívül mindenki nézi a VV-t, egy jó iskola, válogatott osztályában...
4. osztályos fiam osztályában rajta kívül mindenki nézi....valszeg szülői engedéllyel. Na ez a nem mindegy...

beavereater [AT] 2011.05.19. 12:38:11

@tengelykezű félember: és ez a hátborzongató, én is ezt tapasztalom és mindenkitől ugyanezt hallom...

a zagy mennyisége a "társadalmunkban" sajnos meghaladta a kritikus tömeget...

praxis634 2011.05.19. 13:01:14

a sok szülőt kellene jól fejbeba....

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.19. 13:02:13

@tengelykezű félember: Sőt, a te lányod meg a fiad is nézi, csak te nem tudsz róla. Ha pedig véletlenül mégsem, akkor azt remélem beírod az elszámolnivalók közé, hogy mennyiben járultál hozzá csemetéid elbaszott szocializációjához, ha majd jónéhány év múlva Zacher doktortól kell kihoznod őket.

Supernatural 2011.05.19. 13:04:56

@tengelykezű félember: Valószínű, hogy így van, ugyanis nem egy fiatal ismerősömről tudom, hogy ő a szüleivel együtt nézte ezt a retket, és együtt drukkoltak valamelyik hulladéknak... Gőzerővel és eredményesen zajlik a néphülyítés, 15-20 éven belül a szóban forgó 70% (plusz a nagy részüknek a szülei) már nem lesznek mások, csak engedelmes, befolyásolható, irányítható zombik.

tengelykezű félember 2011.05.19. 13:22:57

@efes: Nem nézik. Azt csak remélem nem ezen múlik a szocializációjuk, de ahhoz nem leszek partner, hogy VV XY-ról szóljanak a mindennapi társalgásaik. Azért, mert te függő vagy és a cölöpökről szól az életed, nem következik, hogy mindenki más hülye és korcs, ugye? És még finom voltam, lefes....

dzzzzz 2011.05.19. 14:21:12

@tengelykezű félember: nem ezen múlik, de hidd el, tényező. Mondom ezt úgy, hogy általános iskolásként átéltem a valóságshow-k első hullámát, úgy hogy nem érdekeltek.

Sadist 2011.05.19. 14:38:09

@Benyeszke: Azt kéne betiltani, hogy az ostoba emberek gyereket vállalhassanak. Az autóvezetéshez, fegyverviseléshez kell jogosítvány, ugyanezt bevezethetnék már a gyerekcsinálásra is. Ha meg engedély nélkül lefial, akkor elköttetni mindkettőt, pár generáció után csak kihalnának.

EvilHedgehog 2011.05.19. 14:41:36

@efes: Ha ValóVilág kell a gyerekek szocializálódásához akkor valami nagyon elbasztunk... Nekem még rémlik olyan, hogy játszótér meg ilyesmi....

SpockCooper · http://spockcooper.blog.hu 2011.05.19. 15:12:47

Emlékszem , amikor kezdtem a középiskolát, a Barátok közt volt a menő. Már akkor sem tetszett a sorozat. de egy idő után zavart, hogy nem tudok részt vennia róla s9zóló beszélgetésekben. én is elkezdtem nézni.

spenci 2011.05.19. 15:28:32

Lányom barátnője lelkesen nézte titokban, a szülei nem tudtak róla. Megtudták, letiltották. Teljesen korrekt, nem idióta szülők, akik a gyerekeiket iskolába, edzésre hozzák, viszik, hétvégén versenyen ott vannak velük, tartják a gyerekek zsúrjait az osztálytársak és spottársak meghívásával, ottalvóssal, stb, tehát időt, pénzt, személyes energiát / sokat / fektetnek a gyerekekbe. Ezek szerint kortárs csoport "nyomására " mégis nézte a kislány a VV-t. Sztem a szülői tiltás nem használt volna, ha az úszócsoport / jellemzően azok a gyerekek nem nézik /nem kezdi ellensúlyozni az osztálytársi csoportot a lányka szemében.
Sajna bonyolultabb a kiskamasz szocializációja, mint csak szülőre vagy csak a TV-re kenni a bulit.A fenti kislány példája mutatja, hogy hiába alakít ki személyes jó kapcsolatot a szülő, ha a kortárs gyerekcsoport tagjainak a szülei nem ilyenek.

mildi 2011.05.19. 15:29:51

ha ezen múlna a szocializáció, remete lennék. már a twin peaksből kimaradtam anno gimiben, a helyzet azóta csak romlott, mert leginkább olyasmit nézek, amit itthon nem adnak, vagy nagyon lemaradva.
lehet másról is beszélgetni.

kamarti 2011.05.19. 15:30:59

ez sztem is egyértelműen szülői döntés kérdése. Az én gyerekem óvodásként nem zabált csipszet és csokit, kisikolásként nem nézett tévét, aztán is csak velem és többnyire videót, vagy focimeccset, leginkább hétvégén. Még mielőtt: ez nem volt olyan rég, mert még csak 17, nem net- és tévéfüggő, sokat olvas, zenét hallgat, moziba, múzeumba, színházba jár, sportol és tanul. Van társasága, nagy részüket én is ismerem, van barátnője és magánélete, és jól elvagyunk, köszi. Nem dohányzik, nem narkózik, és nem fogyaszt mértéktelenül alkoholt.
Ja, és megtanulta, hogy nem kevesebb attól, hogy nem tudja, ki az a Berényi Miki vagy VV Oki, és hogy lehet másról is beszélgetni.
Talán könnyebb lett volna, ha mindig bekapcsolom a tévét, amikor hazaértünk a munkából-melóból. De nem bánom, hogy nem tettem, most se csinálnám másképp. Nem az a sikeres szocializáció, hogy arra törekszünk, hogy mindenbe egyformák legyünk másokkal, mert az úgyse megy. Szóval sztem meg ezek a szerencsétlen, elhanyagolt, érzelmi sivárságban és intellektuális igénytelenségben felnövő, VV-függő 8-15 évesek hamarabb kötnek ki Zachernél, mint akik nem nézik.

kamarti 2011.05.19. 15:38:23

ez sztem is egyértelműen szülői döntés kérdése. Az én gyerekem óvodásként nem zabált csipszet és csokit, kisikolásként nem nézett tévét, aztán is csak velem és többnyire videót, vagy focimeccset, leginkább hétvégén. Még mielőtt: ez nem volt olyan rég, mert még csak 17, nem net- és tévéfüggő, sokat olvas, zenét hallgat, moziba, múzeumba, színházba jár, sportol és tanul. Van társasága, nagy részüket én is ismerem, van barátnője és magánélete, és jól elvagyunk, köszi. Nem dohányzik, nem narkózik, és nem fogyaszt mértéktelenül alkoholt.
Ja, és megtanulta, hogy nem kevesebb attól, hogy nem tudja, ki az a Berényi Miki vagy VV Oki, és hogy lehet másról is beszélgetni.
Talán könnyebb lett volna, ha mindig bekapcsolom a tévét, amikor hazaértünk a munkából-melóból. De nem bánom, hogy nem tettem, most se csinálnám másképp. Nem az a sikeres szocializáció, hogy arra törekszünk, hogy mindenbe egyformák legyünk másokkal, mert az úgyse megy. Szóval sztem meg ezek a szerencsétlen, elhanyagolt, érzelmi sivárságban és intellektuális igénytelenségben felnövő, VV-függő 8-15 évesek hamarabb kötnek ki Zachernél, mint akik nem nézik.

kamarti 2011.05.19. 15:44:44

@spenci: azért egy 12-15 éves gyerek egész más tészta, mint egy 8-10 éves. Itt inkább arról van szó, mikor ereszted el a gyeplőt ebből a szempontból, már az oviban is lehet arra hivatkozni szülőként, hogy a többi is a teletabbyt vagy a Pokemont nézi, akkor az enyém miért ne, könnyebb lesz neki.. Meggyőződésem, hogy érdemes minél tovább ellenállni, illetve ellensúlyozni a nyomást. (mondjuk nálunk csak egy tévé volt/van, és nem a gyerekszobában, szóval titokban most sem tud(na) tévézni)

@kamarti: úgy látszik, vagy egyszer sem, vagy kétszer jelenik meg, elnézést

kamarti 2011.05.19. 15:47:51

ja, és hát nem hinném, hogy csak a 8-15 évesekkel van a baj, mert "a fiatalok három dolog miatt választanák inkább a valóságshow-t az otthonuk helyett: 1., tanulás és munka helyett nélkül lehetnek gazdagok 2., ingyen kapnak menő ruhákat és luxusélelmiszereket, de legfőképp alkoholt 3., sztárok lehetnek" - a jelentkező/beköltöző felnőttek is ezért jelentkeztek, nem? (ahogy a többi "tehetségkutatóba" is)

Alapvető élelmiszer 2011.05.19. 15:50:19

@potha: "Gyönyörű bmeg... ide jutottunk, meggazdagodni tanulás és munka nélkül.. .ez a terv, nagyon szép jövő."

Azért az sem lehet vonzó jövőkép, hogy tanulj fiam/lányom, 23 évesen lépjél be a bizonytalan munkaerőpiacra, örülj, ha diplomádért nettó 100at megadva gályázzál napi 8-10-12 órát, viseld el a főnök hülyeségeit, emellett persze vezess háztartást és nevelj gyereket.

Azért ehhez képest a Villa valóban a mennyország.

spenci 2011.05.19. 15:59:31

@kamarti: a történet sztem arról szól, hogy nincs gyeplőd, a gyereked a többiek között él, a családon kívüli környezetére semmi ráhatásod / városról városra költözöl, míg megtalálod a kiváló szülők, bunkónak, elhanyagolónak, stb vízumkényszer ? /
A példabeli kislány szülei is úgy tettek, mint te. Hát meg is lepődtek, hogy honnan van ingerenciája a gyereknek a VV-re?! / Csak pár hétig volt alkalma stikába nézni / Azonnal léptek, de a újfent a gyerek kortársai voltak a legnagyobb hatással, csak szerencsére most azok a gyerekek, akik nem nézik - az úszócsoportja.
Hangsúlyozom, a kislány szülei abszolút osztották a nézeteidet és a gyakorlatban is fogták a gyeplőt. Ennek a tökéletlensége 12 éves korra derült ki.

Supernatural 2011.05.19. 16:02:05

@EvilHedgehog: hiába mondod neki, valószínűleg ő is ilyesmin szocializálódott, és/vagy kőliberális neveltetésben részesült, ő már a jövő agymosott társadalmának egyik pillére és lelkes híve, ilyen is marad.

kamarti 2011.05.19. 16:15:20

@spenci: persze, ezt értem, és tudom, hogy nem lehet kizárni a kortárscsoportot, minél idősebb a gyerek, annál kevésbé. De sztem a te történeted is engem, illetve a kislány szüleit igazolja, hiszen végül a kislány inkább arra a kortárs csoportra hallgatott, azokhoz igazodott, akiknek a szokásai közelebb álltak a szüleiéhez, nem? Persze előtte lázadt egy kicsit, kipróbálta, ami tiltva van - tehát azt is "teljesítette", ami egy kamasz dolga, és inkább ilyenkor, és ebben, mint 10 év múlva, másban -, de aztán visszatért az alapokhoz, ahhoz az értékrendhez, amit a szülei is képviseltek, és ami nyilván már benne is gyökeret eresztett.
Egy kisebb gyereknél ez nem működött volna így.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.19. 16:15:22

@tengelykezű félember: Mucika, nem nézem. Csak azt mondom, hogy oktondi ízlésrendőrködéseddel saját gyerekeidet szopatod. Vagy te szeretted, amikor szüleid eltiltottak a homokozótól? Nyilván, mert ezért lettél ilyen.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.19. 16:16:46

@EvilHedgehog: Egymás közti szocializálódásukhoz elengedhetetlen, ha 10 gyerekből 9 nézi. Ergo, az kimarad 3 dobásól, aki nem nézi.

kamarti 2011.05.19. 16:18:28

@Supernatural: azért az intellektuális igénytelenség és a liberalizmus közé ne tegyünk már egyenlőségjelet, ha lehet

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.19. 16:18:54

@efes: Semmi baja nem lesz a gyereknek, ha látja, hogy viselkednek mások. ha követni akarja ezt az életmodellt, akkor úgyis követni fogja, akármit is csináltok. Ha látja a fonákságokat (na ebben viszont segíthettek!), akkor viszont még segíti is, hogy normális ember legyen belőle. A tiltás azonban csak dacot szül.

Supernatural 2011.05.19. 16:20:05

@kamarti: Igazad van, egyik rosszabb, mint a másik. :)

kamarti 2011.05.19. 16:23:51

@efes: a szocializáció nem azt jelenti, hogy birkának kell lenni. sztem érdemesebb erre megtanítani a gyereket. na és ha kimarad egy dobásból? kibírja, sőt, hasznára válhat. Ugyanis az a gyerek, aki azt tanulja, hogy ha ugyanazt bámulja a tévében, amit a szomszéd Pistike, azt fogja hinni, hogy ettől tényleg ugyanolyan, mit a szomszéd Pistika. Aztán kissé frusztrált lesz, ha mondjuk szomszéd Pistike magániskolába kezd jár, terepjáróval, ő meg nem.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.05.19. 16:27:32

@kamarti: Kibírja, mindent kibír. Csak szar neki. Nem azon múlik, hogy azonosul-e Alekosszal, vagy sem, hanem azon, hogy számára ez tiltott gyümölcs. Értsd titok, ami izgatja, még akkor is, ha anyucinak azt mondja, á, engem ez nem érdekel. nem a nagy lófaszt nem érdekli - ezért mondom, hogy több kárt okoztok nagyokos szülők, ha eltiltjátok, mintha leülnétek, és elmagyaráznátok neki, hogy MIÉRT SZAR. Vagy az nem megy? Akkor ti vagytok az ostobák, nem az Alekosz. :)

kamarti 2011.05.19. 16:28:36

@efes: egy 8 éves nem látja az ilyen műsorok fonákságát, sztem még egy 12 éves sem. Azoknak azzal segíthetsz, hogy (már jóval korábban) más dolgok iránt kelted fel az érdeklődését és hajlandó vagy közös programokra, részei vagytok egymás életének, nem csak egy lakásban laktok. Nem a tiltás a megfelelő módszer, ez igaz. De nem is egyszeri döntésről van szó (nézheti-e a VV-t?), hanem következetes napi gyakorlatról éveken át.

@Supernatural: nem hinném, hogy egy véleményen vagyunk, szóval ezt inkább ne feszegessük :)

kamarti 2011.05.19. 16:35:11

@efes: nyugodtan ostobázz le, ha jól esik, bár nem tudom, hol olvastad, hogy szükség esetén nem magyarázom el a gyereknek, mit miért nem szeretnék, ha megtenne, hanem csak megtiltom és kész.
én éppen azt próbáltam leírni, hogy a saját helyzetét könnyíti meg az a szülő, aki korábban következetes volt és kínált alternatívát a tévé helyett, hiszen egész más a csoportnyomás 6-8 évesen és más 12-15 évesen. És nyilván egész másképp kell magyarázni, és kevesebb dologban dönthet egy 6 éves, mint egy 15. Legalábbis szerintem.

tengelykezű félember 2011.05.19. 16:53:39

@efes: Hülyeségeket beszélsz, és az a baj, hogy el is hiszed. Látszik, hogy gyereket csak messziről, esetleg a bozótosból láttál, ha azt gondolod, egy szülőnek nem kötelessége alakítani a gyereke ízlését, személyiségét, világlátását. Ha nem teszed, akkor megteszi helyetted a tv. Majd pont ilyenek közé engedem, eredj fiam nézz körül, elég érett vagy te Benkő Dániel f@szára meg Alekosz bácsi menyasszonyaira, aztán csak okosan szűrjed meg a világ dolgait, mert nem minden papsajt!....Hát ez sajnos nem így működik kedves lefes. A tiltás dacot szülhet, de a tagadás nem. Ha érvek mentén elutasítom a szennyet, és mellette alternatívát nyújtok a szabadidő normális eltöltésére, nem hiszem, hogy dacot szül. Majd, ha a te kertedben VV Jerzyk meg Gigik nőnek ne csodálkozz. Amíg ki nem növöd a baromságaid, ne vállalj gyereket, csak ennyit tudok javasolni. Dr. Zacher

potha 2011.05.19. 17:49:34

@Alapvető élelmiszer: Erre azt tudom mondani, hogy arra kellene ösztönözni őket, h legyenek innovatívak, törekedjenek az újra, és próbáljanak meg inkább a saját főnökük lenni.

Bár ez így lehet túl elrugaszkodó, és lehetne erről órákat vitatkozni, de nem ide való :) Majd talán egy másik blogon :D

nameless22 2011.05.19. 18:00:08

érdekes volt olvasni a hozzászólásokat, a felmérés pedig elkeserítő. én 17 éves vagyok, és abból is egy nagyon ritka fajta, gondoltam vázolom az én szemszögemből is ezt az egészet.
gyűlölöm/lenézem a realityket/magyar kereskedelmi csatornákat amiért ilyen szart mutatnak, de annyira, hogy a szüleimet én próbálom a nézésükről lebeszélni. és nem csak a vv-ról, hanem a többi szarról is, ami csak megy(fókusz, csillag születik stb. az a sok pofába hazudás ami ezekben mennek, egyenlő a vonaton blikket olvasó 50-es 60-as emberek művelődésével). na most ennek vannak következményei. a szociális életem szinte a 0-val egyenlő, ami tudom, hogy nem csak ennek köszönhető, de jó részben ennek is. (eléggé zárkózott is vagyok, annak ellenére, hogy szeretnék változtatni ezen. de hát basszus: de nehéz változni, amikor iskolában csak hülyék vesznek/vettek körül nagy többségben, akikhez ha igazodok, az egyenlő egy lehetséges jövő aláásásával, mert másképp nem lehet beilleszkedni rendesen. kivétel ha találsz egy rendes társaságot, de a felmérésből is látszik az ilyen ritka, így a csoportra még kevesebb az esély :D) a mai fiataloknál (én korosztályomtól lefele 14 évesig biztos) a beszédtéma a pénteki/szombati lerészegedés menete, valamint a netes/tv-s trendek kibeszélése/utánozása. nagyon elkeserítő a suliban a sok idiótát látni, majd hazamenni vidékre, és közben a kökin látni a 20, 30 évvel idősebb hasonmásaikat is. sokaknak a kitartása félúton elvész, részben mert a szülő is szarik rá (ami azért rám is igaz), vagy mert egyszerűen akar szociális életet, de amúgy még ez se jön össze sokszor a szegényebbeknek. az életem jelenleg eléggé lehangoló tud lenni, de én hiszek abban, hogy jól döntöttem, és mondjuk pár év múlva már egy olyan társaság lesz körülöttem, ami nem lehúzni próbál, hanem olyan ahol tudok jó barátságokat kötni. mert én jó barátságot sokat nem látok magam körül, csak olyat ahol a képmutatás megy folyton (új ruhám van, hulla részeg voltam, adsz kölcsön cigit stb.)
na jöjjenek erre a vélemények, oltások, kritizálások, esetleg helyesen bólogatások. (amúgy tényleg vannak olyan képmutató emberek, akik itt amellett papolnak, hogy milyen szar a vv, és közben mégis nézik? milyen szánalmas már ez.)

nameless22 2011.05.19. 18:05:21

a másik ilyen meg a dohányzás amúgy. elvben ma már nem trend, akkor miért? rohadtul egészségtelen és drága, na és büdös. a felszínen nem mutatott csalódottságot ebbe fojtják, hogy szar az élet? vagy én nem tudom.

zsok 2011.05.19. 19:00:04

@nameless22: helyesen bólogatok. a szituációm hasonló volt ebben a korban (bár volt korlátozottan társasági életem, mert ha nem is sok, de néhány hasonló gondolkodású embert lehet találni.), de nyugi: a felsőoktatás lesz a te megmentőd: tanulj és készülj, jobb egyetemen meg fogod találni a megfelelő közösséget jó esetben egy életre (csak tanulj meg nyitni mások felé és azért kicsit szoktasd a májad az alkoholhoz). ja és a legfontosabb: költözz el a szülőktől!

tudom mit érzel. ha hazamegyek, akkor én csavarom ki a távirányítót anyám kezéből és elviszem inkább art moziba, konyhában átkapcsolom a rádiót kossuthra és hétvégére veszem a normális napilapokat.

tudom, hogy nem könnyű, de vedd úgy, hogy látod a rossz példát, amit el kell kerülni .(bár ettől még marad a nehézség, hogy nem látod a helyes alternatívát...)

kamarti 2011.05.19. 19:01:05

@nameless22: hát, drágaság, két olyan dolgot tudnék mondani neked, ami nem biztos, hogy segíteni fog, szóval receptet ne várj!
az egyik, ami eszembe jutott, hogy tarts ki, járj olyan helyekre, keress olyan társaságot, akiknél nem a VV a fő beszédtéma - sztem van ilyen, és nem kell, hogy mindenki a haverod legyen, elég néhány jó barát - attól nem lesz teljes, vagy több valaki élete, hogy ezren vannak körülötte, másrészt hidd el, azok a kölkök, akik látszólag jól elvannak, bandáznak, ugyanolyan magányosak, mint amilyennek te érzed magad, sőt. Attól ugyanis, hogy együtt isszák részegre magukat hétvégén, és aztán a következő berúgásig erről beszélnek, még nem barátok. És egyáltalán nem irigylésre méltók.
Másrészt viszont ne légy kérlelhetetlen: sztem is elkeserítő, hogy a blikk a legnagyobb példányszámban eladott napilap, de azért egy felnőtt elméletileg azért felnőtt, mert más szemmel nézi a világot, mint egy gyerek - adott esetben a VV-t is. Ezzel persze nem akarom azt mondani, hogy nem nézhetne mást az ember szüleje - de a helyedben a kortársak, illetve a kicsit idősebbek között keresném a hasonszőrűeket, sztem azzal többre mész, mintha a szüleidet próbálod átformálni. (és ne hidd el a felméréseknek, hogy csak te vagy ilyen "kívülálló", és magányra vagy ítélve!)

Megdobbent 2011.05.20. 00:45:48

Ez az orszag megdoglott es az egre buzlik.

digitime 2011.05.20. 10:36:58

Gyereknevelés, családi élet, stb. Ezek sajnos mára utópikus gondolatok, naggggyon nagy tisztelet a kivételnek.

beavereater [AT] 2011.05.20. 11:11:05

@nameless22: kitartás, nem a te készülékedben van a hiba. Én már most arra trenírozom a kislányomat, hogy ne foglalkozzon a többi barom véleményével, tegye a saját dolgát, de az jól. Százmilliárd légy igenis tévedhet.
Más: egy embernek max egy-két barátja van. A többi a legnagyobb jóindulattal is csak haver. Azok pedig annyit is érnek...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.05.20. 21:59:54

Érdekes volt olvasni a hozzászólásokat.

Most vagyunk gyerekgyártás fázisában, tehát addig még fordulhat a világ, mire ilyen gondjaink lesznek.
Biztató jel, hogy elég sok ismerősöm nem tévézik egyáltalán (mi sem), tehát ezzel a VV féle szennyet kizárjuk az életünkből.

Azért az vicces, amikor felnőtt társaságban kiderül, hogy nincs TV-nk (van egyébként, csak éppen Wii-hez használjuk, a kábeltv nincs bekötve). Kapjuk a felajánlásokat, hogy adnak egy fekete-fehér vagy kistévét, mert hát anélkül nem is lehet élni... szánalmas :/

Komáromi Teréz Atya 2011.05.21. 15:55:38

@nameless22: Hasonló cipőben jártam mint te, de rájöttem nem attól leszek menő ha benyelek minden széthájpolt sz@rt mint a torkosborz. Jobb is. Mert így az életben nem néztem volna meg a Mechanikus narancsot vagy a Full Metal Jacket-et, helyette hulladékot néznék és rohannék az üzletbe ha megjelenik egy új COD, ha felidegesítenek, akkor meg elszívnék egy cigit. De nem vonz. Ez nem én lennék!

0Hagyma0 2011.05.22. 16:17:08

@nameless22:
Kezd elegem lenni a sok álszent majomból.

Minden tiszteletem mellett borzasztó rossz/ igénytelen műsorok vannak a tv-ben...ez tény.
A legtöbb fiatal igazából egy érzelmi nyomorék aki úgy próbálja leplezni, és eltüntetni a kissességi komplexusát, hogy minden hülyeségbe belemegy. Ez is tény.
De ha te azt hiszed, hogy nem lesz olyan, hogy úgy berúgsz, hogy azt sem tudod melyik bolygón vag akkor tévedsz.
Én nem nézem ezeket a nyomorult showkat. Sosem néztem. Ugyanakkor megvan az én "függőségem" is. És mindenkinek van valamilyen függősége.
Függünk egymástól, függünk a munkától, érzelmektől.
lehet 17 évesen piálni néha.Lehet megnézni egy két hülyeséget, sőt tetszhet is, csak túlzásba esni nem kell senkinek. Ha a gyerekedet burokban neveled akkor egy töketlen kis pöcskenőcs lesz aki örökre magabiztosság hiányra lesz kárhoztatva, ha megengedsz neki mindent kifolyik az agya, és nem tudja megkülönböztetni a jót a rossztól.
Úgyhogy el lehet gondolkodni azokról a rossz tulajdonságokról mindenkinek amivel rendelkezik, és vissza lehet fogni a nagy álszenteskedést.
Egyébként elég nyomorul az a 17 éves társaság akik TV-t néznek esténként az internet korában. sokkal durvább dolgokra is rá lehet találni, ráadásul anonim...
@nameless22: Neked meg annyit, hogy esetleg el lehet menni pénteken szombaton bulizni, senki nem kényszerít rá hogy berugjál, sőt még arra sem, hogy női mellet fogjál, de lesz rá esélyed legalább. És elárulok egy nagy titkot. Ilyen bulikon nem együtt rugnak be az emberek, hanem általában valaki KO-ra issza magát és azon röhög a többi :D . Ha nem tevagy a KO-s akkor nagy baj nincs
süti beállítások módosítása