Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Most aztán megbírságolják a Való világot

2011. május 11. 12:10 szabóZ 169 komment

 Az NMHH ma délután egykor sajtótájékoztatón jelenti be, hogy milyen eredménnyel zárult a Való világ 4 elleni vizsgálat, ami azért meglepő, mert úgy tudjuk, hogy az esetleges bírságokról az RTL Klub is csak a sajtóból értesül majd. Merthogy őket nem értesítették.

Úgy tudjuk, hogy az NMHH még a tavalyi adásokról hozott döntést ismerteti csak ma, és pletykák szerint a kereskedelmi csatorna több mint százmillió forintos bírságra számíthat. Ebben a cehben sem az idei év adásai, sem a Romániában bejegyzett Coolon vetített Belevaló világ esetleges törvénysértései után fizetendő bírságok nincsenek benne, hiszen utóbbiakat a magyar médiahatóság csak jelezheti a román szerveknek. A januári adásokról pedig a médiatanács információink szerint még nem egyeztetett a csatornával, így a bírságok kiszabása is hátra van még.

Hogy mennyi is lesz végül az annyi? Hogy megérte-e ez az RTL Klubnak? Az NMHH Médiatanácsának sajtótájékoztatójáról élőben jelentkezünk.

Update: az NMHH 144 millió forintra bírságolta a Való világot, negyven adásban találtak törvénysértést, a legtöbb esetben rossz volt a korhatár-besorolás, vagyis rossz karikát rakott ki Alekosz mellé az RTL Klub. 14 millió forintot ebből a reklámtörvény megsértése miatt kell fizetnie a csatornának, mert tavaly még tilos volt a termékelhelyezés.

A bírságot a régi médiatörvény alapján, a tavalyi adásokra vizsgálata után szabta ki a médiatanács, úgy tudjuk, az RTL Klub bíróságon támadja meg a döntést.

Az ügyről további részletek itt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chocho89 · http://pcguru.hu 2011.05.11. 12:18:21

Nem is tudom, sírjak-e vagy nevessek. Mármint értem, hogy VV4 egyeseknek szúrta a szemét és az is tény, hogy sok olyan dolgot mutattak, ami nem volt abba az időbe illő, de az, hogy 100 milla fölé vigyék a tarifát, nem kicsit röhejes. Mások meg simán kirabolnak / megvernek / megölnek embereket az utcán és hazamennek egy "ejyne-bejnyével". Hol itt az igazság?

VV Dávid 2011.05.11. 12:21:08

van ennél nagyobb baj is arrafele..

Johnny336 2011.05.11. 12:22:42

@Chocho89: Tesco csinálta pár éve (gondolom más multik is), hogy húsvétkor, és szenteste nyitva volt. Csinált pár százmillás bevételt, és kapott 1.5 milliós büntit...

dr. Aullah 2011.05.11. 12:25:28

Remek... legyen az a bünti minél nagyobb.

onderon 2011.05.11. 12:27:54

zsabóZ olvasd át a cikket kérlek, mert tele van hibával!

Tájfájter 2011.05.11. 12:28:30

@Johnny336: Úristen, a szállodák is nyitva vannak azokon a napokon, és nem zavarják ki a vendégeket az utcára, míg húsvét vagy karácsony van...

ErrOr 2011.05.11. 12:33:29

@terribad: gondolom te is szeretsz ünnepnapokon dolgozni. a kisboltok nyitva tarthatnak, a tulajdonos dolgozik.

LouiS 2011.05.11. 12:35:44

200 millió forintra tippelek

gabest1 2011.05.11. 12:36:05

Nem vagyok biztos abban, hogy a bírságból befolyó pénz jó helyre kerül. Egy nyílvános pénzégetéssel lehetne csak meggyőzni róla.

Lémusz 2011.05.11. 12:36:37

@terribad: Sőt érthetetlen, hogy ünnepnapokon miért nem kell mondjuk a fizikai- vagy irodai munkát végzőknek dolgozni. Hiszen a munkaadóknak minden nap szükségük lenne a munkájukra.

nem akar az ökörcsorda legelni 2011.05.11. 12:36:54

Azt gondolom, hogy egy felnőtt ember el tudja dönteni, hogy nézze e az adott műsort, illetve hogy a kiskorú gyermeke nézze e vele együtt, ha a gyereknevelés nem megy valakinek, vagy önmagát nem tudja megóvni a "fertőtől" akkor lehet a büntetés milliárdos is, nem érnek vele semmit. Sajnálnám ha nem lenne többet ilyen műsor az RTL-en, persze csak abban az esetben, ha azokat Balázs vezetné :)

Johnny336 2011.05.11. 12:38:18

@Tájfájter: illetve a mentősök, tűzoltók, rendőrök, határőrök is dolgoznak. Nem azt mondtam, hogy de szörnyű, hogy dolgozniuk kellett. Volt nekem is melóhely, ahol dolgoztam dec.25-én. Nem haltam bele.
Álszent az egész büntetősdi. RTL fosásig keresi magát a műsorral (és a kapcsolódó dolgokkal), aztán kap a nyereséghez mérve csekély büntetést.
Vagy basszák meg istenesen, vagy hagyják a picsába, hadd lóbálják a csöcsöket.

@terribad: imádom, amikor hosszú hétvége előtt tele lesznek a közértek emberekkel, akik háromheti hideg élelmet gyűjtenek be, mert úristen, nem lesz nyitva semmi. Kaja van otthon (vagy rendelsz pizzát), sört betárazol (vagy rendelsz a pizzához :D), cigit tudsz venni benzinkúton (esetleg megkéred a pizzafutárt, hogy egy kis jattért ugyan hozzon már cigit is neked :D).

2011.05.11. 12:38:26

@terribad: Egy ember képes előre is bevásárolni. Az nem zavar, hogy ezek a "vallásos" ünnepek családi események is, és az ott dolgozóknak netán van családja, s szívesebben töltenék velük az ünnepeket, mint hogy gályázzanak a boltban?

dex.ion 2011.05.11. 12:38:39

"Most aztán megbírságolják a Való világot
Az NMHH nem szólt az RTL-nek, először a sajtót tájékoztatják. Százmilliókról lehet szó."

"Úgy tudjuk, hogy az NMHH még a tavalyi adásokról hozott döntést ismerteti csak ma, és pletykák szerint a kereskedelmi csatorna több mint százmillió forintos bírságra számíthat."

kívánom a cikkírónak, h százezreket keressen. vagy inkább több mint százezret.

Spawn85 2011.05.11. 12:39:16

@nem akar az ökörcsorda legelni: "Azt gondolom, hogy egy felnőtt ember el tudja dönteni, hogy nézze e az adott műsort, illetve hogy a kiskorú gyermeke nézze e vele együtt, ha a gyereknevelés nem megy valakinek, vagy önmagát nem tudja megóvni a "fertőtől" akkor lehet a büntetés milliárdos is, nem érnek vele semmit."

Ennyi.

Amusing 2011.05.11. 12:40:16

@terribad:
kívánom akkor, hogy pl szenteste dolgozzon valamelyik szeretted
baromállat

Samott 2011.05.11. 12:40:17

Gondolom az RTL belekalkulalta a buntit is a koltsegvetesbe, ennek a sokszorsat kerestek az elmult felevben ezzel szvsz.

irónika 2011.05.11. 12:41:49

Tudom a hiba bennem van ... dobáljátok a sarat, de én ezt nem értem.

A gyerekek, fiatalok erőszakon, szexualitáson, szókimondáson, hazugságdömpingen nőnek fel.
Mitől akar megvédeni a médiahatóság? Én amúgy is annak vagyok a híve, hogy a gyerekeimet ne megvédjem az élet nehézségeitől, hanem felkészítsem rá! Bármi ami a Való Világ című műsorban történt a gyerekeimnek magyarázható, általuk megértethető, felfogható. Mit akar itt a médiahatóság? Pénzt? Hja kérem, akkor ne bújkáljunk a gyerekek mögé.
Ha pedig egy gyerek azért nem tud mit kezdeni a VV-ből jövő információkkal, mert nem magyarázza el neki senki, akkor az nem az RTL bűne és egyébként az a gyerek 10-12 évesen úgy is az uctán fogja tölteni a mindennapjait, aholis ennél sokkal durvább dolgoknak lesz kitéve.
Ja, nem az RTL-nél dolgozom ...

hegyilany 2011.05.11. 12:42:00

@terribad: A Húsvét rég nem "vallásos ünnep", hanem amolyan tavaszi szünet.

Thomas Dantes 2011.05.11. 12:43:00

Micsoda marhaság. Büntetni...álszent ostoba és demagóg ez az ország

Browning 2011.05.11. 12:44:20

Remélem, lesz az 500-600 milliós bírság minimum. Rohadék egy genny banda ez a tróger RTL. Azt a gusztustalan, okádék Cool-t is megbüntethetnék, nem kéne szarozni velük sokat.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.11. 12:46:18

Azt is buntetem aki ilyen musorokat nez!:(

Mar nincs az emberekben igenyesseg?

Analfa Béla 2011.05.11. 12:47:13

Majd a Stohl leüli ezt is! :)

BedeKrisz (törölt) 2011.05.11. 12:48:01

Sajnos akkora büntetést sosem fog kapni hogy csődbe menjen ez a szennycsatorna.

Champion of Capua 2011.05.11. 12:49:11

A kiesett bevétel pótlására kénytelenek lesznek elindítani a VV szereplők fingó- és sz.róversenye (nem feltétlenül ebben a sorrendben) c. reality show-t. A sms - szavazás nyertesei pedig a stúdióban, élőben élvezhetik majd a műsort.

fran7 2011.05.11. 12:50:17

Jönni fognak a büntetést sokalló emberek. A szent szólásszabadság védelmében. De szerintem a max 250 millás bünti kb az egy heti tiszta bevétele a reteknek a a VV-n. De szerintem a finálé napján tisztán fogtak ennyi pénzt, úgy hogy kifizettek mindent.
Szenteste meg Húsvétkor legyen már mindenkinek jobb dolga, mint boltba menni.

lutria 2011.05.11. 12:52:47

Ezek szerint csak a tavalyi 1 hónap miatt több mint 100 milla a bünti?
Vajon mit követhettek el amikor minden kényes szó ki volt sipolva és minden cici/popsi ki volt takarva?

tocibacsi 2011.05.11. 12:53:26

vannak dolgok amiket a "kiskorúak védelmében" nem illik. Sőt, sok helyen tilos is... hogy ennek értelme van e vagy sem, az teljesen mellékes. A lényeg, hogy van egy tágabb körben elfogadott szabályozás. Ezt az adott csatorna tudatosan megsértni, mert ez számára nézettséget és ezáltal bevételt generál. Annyira senki ne legyen már gyökér, hogy ezt nem látja át: ezek a doglok nem véletlenül történnek, hanem szánt szándékkal, a várható bevétel és bírság arányának függvényében... És amíg a bevétel a magasabb, basznak az előírásokra... HÁT EZÉRT van 100 millás bírság... Ez ugyan az, mint a gyorshajtás... 100 Ft-os bírság és nuku jogi következmény mellett valszeg igen nehéz lenne betartatni a sokszor eleve értelmetlen korlátozásokat...

fran7 2011.05.11. 12:53:29

@Thomas Dantes: Ezt azért bővebben is kifejthetnéd. Mert így Magda Marinkót sem kell büntetni szerinted, mert azzal csak álszentek és demagógok vagyunk?

finalNmbr 2011.05.11. 12:54:13

@terribad: ausztriába ne költözz akkor

Hattory Hanzo 2011.05.11. 12:56:10

Egy olyan műsort fognak degeneráltra büntetni, amelyikkel a miniszterelnök egyik főtanácsadója közös adománygyűjtést szervezett az elesettek javára? Eklektikus hozzáállás.

Lémusz 2011.05.11. 12:56:13

@nem akar az ökörcsorda legelni: "Azt gondolom, hogy egy felnőtt ember el tudja dönteni, hogy nézze e az adott műsort, illetve hogy a kiskorú gyermeke nézze e vele együtt"
Ha az iskolában az a téma, hogy a VVXY kivel dugott, próbáld meg a gyerekedet megakadályozni, hogy nézze az adást. Mellesleg én ha meglátom a műsort, rögtön odébb kapcsolok, de ha másokkal beszélgetek gyakran előkerül a téma. Egyébként is azt látom, hogy a média határozza meg, a társadalom véleményét éppúgy mint az erkölcseit. Tehát ha a kedvenc műsorom szerint trendi a @omat az utcán lóbálni, vagy arab gyereket félholtra verni, akkor én is azt teszem. Na, ezért kellenek a büntetések.

NIL7 2011.05.11. 12:56:31

A TV úgyis lekaszálja ami neki kell - nyilván beszedi a reklámdíjakon, amit a reklámozó pedig a vevőin hajt be. Tehát a százmillát a magyar paraszt fizeti a zállamnak amiért valóvilág kell neki. A zállam pedig majd gondoskodik a pénz sorsáról.

Imágó 2011.05.11. 12:57:13

Hát ennyi! Ennyi kell is.A szippantós kocsi sem vinné el olcsóbban a sz@rt a Való világ lenyűgöző
mocskából. Kell ez a műsor!Kell!-mint egy falat sz@r...Csak bírságoljanak.Kell az a suska,esetleg nem oda ahová menni fog. Ez meg az érem másik oldala.

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2011.05.11. 12:58:02

És ha aszondják hogy 1 millárd? Tökmindegy mi úgysem tudjuk meg hogy kifizették e....

fran7 2011.05.11. 13:00:00

@NIL7: Szerinted nem számoltak azzal, hogy büntit kapnak. Egy ekkora műsorfolyamnál a száz, 250 millió kevesebb, mint elképzelhetjük. Nekik már nem kell újra pénzt behajtani.

lusta 2011.05.11. 13:01:09

Igen, jó lenne ha ezeket a nulla kategóriájú műsorokat kiüldöznék a kereskedelmi csatornákból. Szégyen, hogy egy országos csatorna ilyen sz@rokra alapozza a műsorstruktúráját. Meg a jósműsorokra.. Ettől kettéáll a fülem.

laccc 2011.05.11. 13:01:49

Tök mind1 mennyit fognak kapni... Úgyis kevés lesz vagy nem fizetik be.

Alamio 2011.05.11. 13:02:15

Támogatom a bírságot.
Nem is értem, hogy az ellenérvek milyen talajon állnak.
Erkölcsi? Nem.
Politikai? Nem politikai a műsor.
Vallási? Na ne...
Nevelési? Erre hagynék mindenkinek 1 percet, hogy végiggondolja.
Társadalmi? Semmi köze a valósághoz.
Várom a tippeket...

hardw 2011.05.11. 13:03:06

Van igazság abban, hogy az RTL szennyet ad le esténként, de a gyerek annyi okádék pornót néz az interneten, amennyit akar. Azt nem büntetik, vehetsz magadnak szoftvert ami kiszűri az oldalakat.

A tévék esetén még jobb a megoldás, van egy sok gombos távkapcsoló, és el lehet kapcsolni esténként az RTL-ről, hogy a gyerek ne nézze. Manapság meg igazából akár adókat is le lehet tiltani a set top boxokban.

A százmilliós bünti eredménye még több reklám és még több sms-es szavazás lesz, mert persze a birka nép nyomja az SMS-t.

Az állam foglalkozzon a meg vízfejűségének csökkentésével, ne az emberek magánéletével.

fran7 2011.05.11. 13:03:51

De nem emlékszik valaki arra, hogy mennyi a médiatörvény által meghatározott legnagyobb bünti a vezető médiumokra. Én 250-re emlékszem. Akkor ez mekkora beláthatatlan összegnek számított. Most pedig a VV-t nézve keveslem. Legalábbis annak bevételi számaira nézve.

bruno futuro 2011.05.11. 13:04:34

@dex.ion: a cikkíró az indexnél dolgozik, hogyan merülhet fel benned hogy százezernél kevesebbet keressen? vagy akár csak kétszázezernél? :)

sztatty 2011.05.11. 13:04:37

@Tájfájter: Sötétségbe egy kis világot had engedjek be neked: Azért jó, ha a (külföldi tulajdonú) multi nem működhet ünnepekkor, mert ilyenkor nem lesz extra bevétele, míg ilyenkor a kisboltok bezárnak abból az okból, amiért te se mennél szívesen karácsonykor dolgozni.
Csak egy példát had említsek. Németeknél nem lehet nonstop kisbolt, mert a törökök (mentalitásuknál fogva) képesek csak vinni az ilyen vállalkozást. Lényeg, hogy amikor valami emberi jogi marhaságra hivatkoznak világszerte, akkor ha van kis eszed megnézed, hogy az gazdaságilag mivel is jár.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.05.11. 13:04:43

Az egyetlen kereskedelmi, ami még valamelyest csöpögtet igaz híreket fidesz köntös nélkül, (a többi nem mer), majd most meg lesz regulázva.

NIL7 2011.05.11. 13:06:42

@fran7: Ha nem is konkrét esetenként, de átalánydíjasan belekalkulálják a büntiket az utolsó fillérig .. pl éves szinten. Ha csúnyán beszélnek és a farkukat lóbálják (stb), azt a magyar nagyon szereti nézni - van aki nem, de nagyon sokan igen és a nagyon sok fogja nézni a reklámot és veszi a hüvelygombakenőcsöt meg a potemixet. A tévé a néplélek tükre.

fronter67 2011.05.11. 13:06:54

Szerintem legyen Alekosz a Miniszterelnök és döntsön Ő.:-)

dex.ion 2011.05.11. 13:11:33

@bruno futuro: "a cikkíró az indexnél dolgozik, hogyan merülhet fel benned hogy százezernél kevesebbet keressen?"

igazad van, mivel az indexnél dolgozik, sajnos teljesen jellemző, h fogalomzavarai vannak:(

fran7 2011.05.11. 13:12:24

@NIL7: Gondolatmeneteddel egytértek, de nincs teljesen igazad, ugyanis féligazság, ami mérgező. Ahogy igaza volt Viktornak abban, hogy az emberek nem tudnának dönteni az Alkotmányról. Igaza volt, de ilyet nem mondunk ki. Másrészt nincs igaza, de roppant nehéz az ellenkezőjét igazolni.
Ilyen a néplélek, meg nem is. A média tette ilyenné, meg nem is.

Elstron 2011.05.11. 13:21:43

@Browning: Mégis nézed őket, ugye? Ha meg nem, akkor mit érdekel?

Egyébként ez az egész médiahatóság egy vicc. Náluk még Alekosz is hitelesebb személy...

multi84 2011.05.11. 13:22:10

Nem azért de a gyerekek védelmében utólag büntetni mi értelme van. Legfeljebb a következő műsornál már előre tudják majd a büntetés tarifáját... Ha annyira akarják védeni a gyerekeket akkor fekete képernyő minden másnap vagy csúsztatott adásmenet és minden adást előre lecsekkolni hogy mehet-e.
Utólag büntetni nincs értelme...

فيرينك 2011.05.11. 13:25:16

nem is értem mért nem az ÁFA tolvajokkal foglalkoznak ebben az országban ?????

A vallás meg másodlagos !!!

Mi van ha én nem keresztény vagyok akkor ??
és mi van akkor ha nekem a kedd az ünnep és nem akarom hogy dolgozóak de muszáj

nem éretem

fran7 2011.05.11. 13:25:38

@multi84: S ezt az előre büntetést mégis, hogy képzeled? Az még a szép nevelési elv nem büntetlek utólag, mert akkor már minek.

Pong 2011.05.11. 13:26:39

Hát ez eléggé le lett már beszélve még talán már ellenzékben is, hogy "Figyeljetek srácok, most rakjatok félre pénz, mert majd jön a bünti, és akkor úgy teszünk mintha nagyon haragudnánk"

Mellesleg már lassan úgyis itt a vége a VV faszságoknak, az ilyen szerencsére már rég kifutott Normálisországokban.

biohazard 2011.05.11. 13:27:47

Szerintem az RTL rendezzen gyűjtést a büntetésre, az a sok prosztó barom, aki ezen lógott nap mint nap, simán összedobja.

bruu 2011.05.11. 13:30:12

@LouiS: Talán 1 hetes reklámbevételük, csak ebben a müsorban nem fogja megrengetni a csatornát, max egy nappal kevesebbet nyaralnak Phuketben.
Még kb két év mire ebből végrehajtható itélet lesz.
Mondjuk két hónapig nem adhatnának egy centi reklámot sem a 19-22 órás időszakban az azért már ütne.

Villeneuve 2011.05.11. 13:30:53

@Amusing: kívánom akkor, amikor szenteste rosszul lesz egy szeretted,akkor ne dolgozzon senki.. se orvos, se nővér... amúgy meg ha minden bezár,mert "ünnepnap/hétvége/mókusfarka" van, akkor az több ezer mhely mínusz, többek közt lehet a tiéd...

Browning 2011.05.11. 13:31:47

@Elstron: Egyetlen másodpercet sem nézek ezekből a szennyadókból. Már csak a feltételezést is kikérem magamnak. Nálunk a családban le vannak tiltva ezek a mocskok, még véletlenül sem lehet odakapcsolni. Így kéne csinálni másutt is.

szekertabor · provo.blog.hu 2011.05.11. 13:32:03

A kereskedelmi TV ugyanolyan nagyvállalat, mint a többi. Kizárólag a részvényesei érdekeit kell szem előtt tartania, az pedig a minél nagyobb profit. Ennek érdekében a TV maximalizálja a bevételeit. A bevételek növelése = a hirdetési percdíjak növelése. A hirdetési percdíjak pedig a nézettségtől függenek. A nézettség kétféleképpen növelhető: igényes és drága műsorok adásával, vagy az igényszint leszorításával, és azután igénytelen és olcsó műsorok sugárzásával. Hosszú távon ez minimalizálja a kiadásokat és maximalizálja a bevételt.
A haszon növelésének nem állhatnak útjába holmi szabályok és konvenciók. Ha a TV olcsón tudna ezzel nagy nézettséget elérni, és vezetőinek nem kellene félniük a börtöntől, simán beleznének ki élő embereket élő betelefonálós adásban. Így a szabályozás csak ott érhet el eredményt, ha a szankció a műsorhoz kapcsolódó teljes profit elvesztésével fenyeget.

Aki tehát túl magasnak tartja a kirótt bírságot, gondolkozzék el azon, vajon megközelíti-e a bírság mértéke a műsoridő alatt sugárzott hirdetések árát.

gabrielk 2011.05.11. 13:33:33

Szerintem az lenne a legjobb hogyha a birsagokat kozvetlenul az allamodassag csokkentesere hasznalnank fel. Ugyis most indult egy ilyen bankszamla. Igy a napi atutalasok listazasabol mindenki latna hogy befizette vagy nem. Igy az orszagnak kozvetlen haszna lenne a birsagbol.

isssti 2011.05.11. 13:33:53

Ha rajtam múlna, simán betiltanám az ilyen szellemi nyomor műsorokat.
No persze demokrácia van, így marad a bírság - de akkor legalább vastagon!
Helyes!!

[medi@slag] 2011.05.11. 13:33:55

Uramisten!

130 millió forint?

Jézusom. Ez legalább másfél percnyi reklámbevétel árát jelenti az RTL Klub pénztárcájának.

:-)

SanX 2011.05.11. 13:34:10

Király! Fizessen csak a szutyok RETEK KLUB! :D

Aldobói.Feldob 2011.05.11. 13:35:05

Kevés! Kevés! Kevés! Kevés! Stb! Stb!

spontan · http://erdekessegek.info 2011.05.11. 13:35:25

@Pong: a Big Brother a sokadik évadját tapossa jelenleg is a finneknél, németeknél, spanyoloknál, a svédeknél, az angoloknál, az USA-ban, stb. stb.

Érdekes módon éppen a normális országokban futnak ezek sokáig, és nálunk haltak el hamar. Úgy látszik, normálisék jobban szeretik a szennyműsorokat, mint a kevésbé normálisok. :P

fran7 2011.05.11. 13:35:50

@Villeneuve: Senki nem a nővérek munkájától szabadulna vasárnap, Szenteste, húsvétkor. De ezt te is tudod. De viszont ajánlom neked, hogy látogass el a távoli Ausztriába, ahol nem is értik majd a kérdésed, hogy nyitva vannak-e a boltok. Pedig Burgenland rohadt nagy pénzt tudna csinálni a vasárnapi magyar vásárlókból. Ja és éppen kezdenek csődbe menni attól, hogy nincsenek nyitva vasárnap a boltok.

Nevem Earl 2011.05.11. 13:36:16

Halmazati büntetésül a műsor összes kópiájának, valamint kitalálójának, producerének és szerkesztőinek együttes dezintegrálását kérem egy BFG9000-essel. Ez a legkevesebb azért, hogy fél éven át szennyezték az étert.

Az a gond, hogy meg sem kottyan nekik ennyi pénz. Úgyis megfellebbezik és elhúzzák évekig.

Gondvana 2011.05.11. 13:36:22

Helyes...a média mintha nem érezné olykor-olykor nagyon gyakran a felelősségét, mit is mutat, mit is közvetít a fiatal generációknak. Remélem a nagy összeg hatására ez a mérhetetlenül alacsony színvonalú műsor el is tűnik. Nem is értem miért nem okosításra használjuk a modern technika-e vívmányát...mennyivel jobb lenne, ha a gyerekek vagy fiatalok azt néznék, ami életkoruknak megfelelő...ez a MÉDIA felelőssége, a szerkesztőké és azoké a pénzembereké, akik nagy összegeket pumpálnak egy ilyen pocsék műsorba. Minden szakmának van írott vagy íratlan etikai szabálya...manapság mintha a TV-ben, újságírásban nem lenne ilyen...nem is értem diplomás emberek hogyan szolgálnak ki ilyenfajta tömegigényt, ahelyett, hogy inkább emelnék a színvonalat...
Ezért kedvemre való, hogy legalább még ha utólag is, de valamiféle szankciót alkalmaznak a törvény végrehajtói.

SzaGyu 2011.05.11. 13:40:42

Várható volt, hogy jól megmérik az RTL Klubot.
Ők ugyanis eddig nem álltak be a Fidesz soraiba, mert idő előtt rájöttek, hogy a narancs gyorsan romló gyümölcs.

Igazuk volt, mert ma már az egész narancsos zsákot ki kell dobni, annyi benne a megrothadt narancs.

fran7 2011.05.11. 13:41:58

Mennyi perc reklám lehetett egy VV-műsorban? 15 perc alaphangon. Ha 10 milláért tudták adni a reklámpercet, akkor már egy nap meg van a bevétel. S ha belegondolunk, hogy a Fókusz fele VV háttér volt, meg a Nekedvaló is csupán az áramot és a két műsorvezetőz kellett kifizetni. Egy nap több bevételt generált a VV mint a büntetés.

Meridian74 2011.05.11. 13:42:25

a 130 millás bünti még kevés is. Jogos. De szeretném már ugyanezen büntiket látni különböző kereskedelmi láncok arcaiba is vágni, ahol megtörténhet az hogy átcímkézik a lejárt szavatosságú terméket, de a termék hamisítókat és minőségrontókat is, mint pl a paprika hamisítás, a hús felvizezése (órákon át áztatják a friss húst, majd utána csinálnak belőle készterméket, amiben kb a súlyának megfelelően +20-30% többletvíz van --> ezt onnan tudod meg, mikor betezed a fagyasztóba és megfagy, kivéve jól látható a jégkockává fagyott fölös víz, egyszer lemértem, 100gr vákuumcsomagolt sonkából 25 gramm vizet öntöttem ki miután felngedett, és a hús még eezk után sem porzott a szárazságtól...! És a poén az egészben ugyanez a termék osztrákiában nem levedzett!)

Elstron 2011.05.11. 13:42:51

@spontan: Vagy csak nem veszik olyan komolyan magukat, mint mi...

Amúgy meg, ki dönti el, hogy mi a szenny? Ez lenne a feladata a médiahatóságnak? Szerintem a Megasztár, Csillag születik is szenny, mégis sokan értékesnek tartják. Ez lenne a demokrácia lényege...

@Browning: Jó kis család lehet, ha beszabályozzátok, hogy ki, mit nézhet a TV-ben...

@szekertabor: A legtöbb igénytelen műsor sokba kerül, ez nem ettől függ...

SzexcentrikusAnyacsavarBecsavarodása · http://www.youtube.com/watch?v=2RiEy4es6lU 2011.05.11. 13:43:07

Én azért még bevezetném azt is, hogy ha a büntetések összege egy évben meghalad egy határt akkor a frekvencia szerződés felmondható legyen...
Na akkor már az RTL-szerű képződmények is jobban meggondolnák, hogy megkockáztassák a büntetéseket..

zozocam · http://termeszetfilm.blog.hu/ 2011.05.11. 13:43:07

@Pong: Normális országokban? Nézzél már körbe hányadik széria fut BB-ből, Survivor-ból, Éden Hotelekből stb. Svédországban, Németországban, Angliában és egy csomó más országban!!
Sehol nincs a VV negyedik széria...
Ja, vagy akkor lehet Észak-Korea a normális ország?
Az igazság az, hogy inkább Magyarországon buktak meg sorra valóságshow-k!
Ugyan a képet árnyalja, hogy itt (Svédország) kertévén elég magas színvonalú műsorok is láthatók, de alapvetően sokkal fosabb a műsor.
Persze igaz, az RTL-en is van egy XXI. század, ami szerintem ultrabika.
Akinek nem teszik kapcsolja ki.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.11. 13:44:20

@[medi@slag]: ne túlozz, több reklámblokk együtt. :)

Szűk 10 éve volt a Barátok közt reklámideje 3,5 millió/fél perc listaáron. (A nagyok ennél olcsóbban kapják persze)

Nem tudom, most mennyi lehet.

Hmmm... 2011.05.11. 13:44:26

Szerintem kicsit vicces hónappal az elkövetés után bírságolni. Ügyesen kivárják, amíg már a sorozat is befejeződik, aztán jön az elrettentő bírság... A TV2-t is egy tavaly nyári kiegyensúlyozatlanság miatt büntették... A hónapokkal / majd 1 évvel később kirótt büntetés nem akkor fejti ki a hatását, amikor igazán iránymutató lenne.

SzaGyu 2011.05.11. 13:46:24

@Gondvana: "...Mit közvetít a fiatal generációnak..."
Na ne hülyéskedj. A TV társaságok nem a fiatal generációnak szolgáltatnak. AZ EMBEREKNEK.
Ha nem nekikvaló a műsor, akkor ki van téve a "karika" és annak, a "karika" figyelemfelhívásnak a betartása, betartatása már a te, illetve a szülő feladata.
Sokan elvannak itt tévedve. Mármint ami a szolgáltatást és annak igénybevételét (nézését) illeti.

FDToth 2011.05.11. 13:46:58

@irónika: tied kb. az egyetlen olyan hozzászólás, aminek értelme és mondanivalója van és teljes mértékben a megoldást jelentené.
Kár, hogy ált. 100 komment közül 1 a normális. És ez az arány még rosszabb Magyarországra vetítve. 1000-ből 1.
Az NMHH egyszerűen bevételt akar és csak a kifogások mögé bújva büntet. Én nézetem a VV-t, nem fanatikus módon. ha vmi nem tetszett elkapcsoltam. Ha lesz gyermekem, akkor én leszek a felelős érte, nem az NMHH.

Hmmm... 2011.05.11. 13:47:52

@Hmmm...:
Elírtam, vagymi: ami vicces, az az, hogy _soook_ hónappal az elkövetés után bírságolnak.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.11. 13:47:59

Akik szerint felesleges büntetni a tévéket, mert "akinek nem teccik kapcsolja ki":

Ha nem lenne büntetés és attól való félelem, akkor már a gyerekmatiné is pornóról szólna.

Mert csak két dolog számít: olcsón lehessen előállítani és a legállatibb ösztöneire hasson a nézőnek.

Ennek klasszikus megnyílvánulása a VV és társai.

Mert nem hiszem, hogy bárki is a szereplők magas intelligenciája miatt nézte az adást.

Pong 2011.05.11. 13:48:16

@spontan:

Ebből is látszik, hogy mennyire nem követem az eseményeket, halleluja!

Aldobói.Feldob 2011.05.11. 13:49:01

@Hmmm...: úgy tudom az új médiatörvény miatt volt 6 hónap moratórium, ez alatt nem büntettek csak figyelmeztettek, nos ez a türelmi idő telt le. ha jól tudom.

Csokonai Vitéz Műhely 2011.05.11. 13:49:29

Rendben 130 milla.
De mondja meg nekem valaki, hogy ezt a pénzt ki fogja kezelni, és mire fordítják.

Pong 2011.05.11. 13:49:52

@zozocam:

Gratulálok, látom valakit tényleg érdekel ez a téma, és nem csak ekézni jár ide, mégilyet, furcsajószág.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.05.11. 13:50:10

Adásonként 3 millió? Lófasz, több az sms meg reklámbevétel.

1 hetes elsötétítés.

Koci1981 2011.05.11. 13:51:48

emelt fővel takaroggyanak

fran7 2011.05.11. 13:52:54

@the-real-tika: Én örülnék, ha ezt meg lehetne csinálni. De ha bármelyik kormány hozna ilyen törvényt. Nem lenne többet se Magyar Köztársaság, se Magyarország, csak valamiféle Román protektorátus helyette. Az EU még azt is jooban megbocsátaná, ha kiderülne, hogy a VV-házban bújkált Oszama Bin Laden.

[medi@slag] 2011.05.11. 13:53:40

@Kiszámoló: Jó, rendben.
Akkor mondjuk az RTL összehozza ezt a 130 misit fél óra alatt. Végülis mindegy, az arány a lényeg.

Röhejes. Ennél csak az az elszomorítóbb, hogy értelmesnek tűnő emberek próbálják itt megvédeni a csatornát, hogy szegényke, milyen nagy büntetést kapott.

Tessenek már elkezdeni számolni.

Az meg már csak hab a tortán, hogy úgyis megtámadják bíróságon, és a végén kifizetik a felének a negyedét.

Átutazó 2011.05.11. 13:54:20

Az RTL klub híradói a legkiegyensúlyozottabbak, azaz nem hajlanak a kormánytöbbség felé.

Most kaptak egy kis ízelítőt a Médiahatóságból. Mindig lesz ok megbüntetni őket, és örüljenek, hogy egyáltalán a sajtóból megtudhatták, mit kapnak.

zeddez 2011.05.11. 13:56:05

A VV ugyan magyar projekt, de a BB-ből van, ahol már a 12. (igen, a tizenkettedik) széria megy jelenleg.

hu.wikipedia.org/wiki/Big_Brother

Pong 2011.05.11. 13:56:20

Ritkán értek egyet hőzőngő erkölcs-csöcs-csőszökkel, de az ilyet legszigorúbban tiltanám, több okból is:

Az efajta médium ott van a kibaszott gyerekszobában, miközben már a rotten.com -ot néző 14 éves is tudja, hogy habár történnek néha szörnyű balesetek, az emberi butaság ellen viszonylag védve van a médium távolsága miatt(kivétel persze a pedofilok), de ki védi meg gyerekeink Alekosz és társainak a méretlen/szűretlen butaságától, és hosszútávú társadalami következményeitől!!???

hha96 (törölt) 2011.05.11. 13:56:49

Nyugodjon meg mindenki a bünti (lehet, hogy még ennél is több) előre be volt kalkulálva a költségvetésébe a műsornak.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2011.05.11. 13:56:55

Mennyit rakott le kisbőröndben az RTL?

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.05.11. 13:58:05

@[medi@slag]: "A szegény tévé csak azt adja amire igény van"

Ha drogot adok a tiniknek, rákapnak. Aztán azt fogják követelni. Nem tehetek róla, utána csak azt adom, amire igényük van.

Hogy ezért miért bántanak engem?

Hogy csak az olcsó szenny ömlik a kertévékből, ezért miért bánccsák őket? Ez kell a népnek. Hót' sötét pornószinészek összezárva fél évre.

fran7 2011.05.11. 13:58:34

@Átutazó: Hagyjátok már ezt a politikai dumát. A VV az általuk jól ismert médiatörvény szabályozásait szegte meg. Ezért fizetnek profi médiajogászokat, gondolom nem is keveset. Ha te 90 mész a faluban kocsival, biztos azért büntet meg a rendőr mert az MSZP-re szavaztál. Haveroknak beadhatod, de mindenki más kiröhög az ilyen ötleteiden.

biohazard 2011.05.11. 14:01:12

Ha nem lett volna VV, akkor nem is adtak volna reklámot? Hülyék.

_Hooligan_ 2011.05.11. 14:02:25

Megyek, feljelentem a vivát, mivel tönkrevágja a nem létező gyerekeim lelki világát és zenei ízlését a sok f*szságával...
Meg betiltatom Ákost is, mert depressziós leszek a zenéitől.

Nem a kőkorszakban élünk, könyörgöm. Van kismillió csatorna, de legalább másik kettő még, miért nem azt néztétek ha nem tetszett? Akkor nem tartott volna eddig a műsor... (én se néztem, nem is érdekelt, de nem is rinyálok mint egy fürdős.... hogy jajj, debil lesz a gyerekem ha ezt nézi....)

kapiksz 2011.05.11. 14:03:37

Az RTL nem köztévé, nem tudományos csatorna hanem KERESKEDELMI, vagyis a piacból él ! Ami a piacon nyereségesen forgalmazható az mehet ha igény van rá. Erre igény volt ( lásd. VV döntő nézettsége, és biztos vagyok benne hogy pár lófaszozó is végignézte és szórakozott és most itt hőzöng ?! ) - Eladták, meggazdagodnak belőle még bírság árán is. Nem az a jó kereskedő aki cigit és piát nem árul mert az ÁRT !!! - az a kereskedő hülye.

irónika 2011.05.11. 14:06:37

@FDToth: Ahogy másutt is, sajnos sok szemétből kell kiválogatni azt, ami ér is valamit. Ez persze mindenre igaz, nem csak a hozzászólásokra, de a cikkekre is.

Ami az updatelt bírságot illeti. A Médiahatóság el is fogja bukni a termékkihelyezési részét a bírságnak, ugyanis a törvény elfogadását, nem a hatályba lápását, hanem az elfogadását követően lehetett tudni, hogy 2011-től ezt szabad. Az RTL tudta, hogy 2010-ben már nem fog tudni bírságot kiróni rá a hatóság, tehát simen kitehette, mert 2011-től szabad. És ha ma valami szabad, akkor ezen a jogcímen már nem lehet 2010-ben érvényes bírságot kiróni, még akkor sem, akkor nem volt szabad.
Ezért volt ennek az új törvénynek olyan nagyszerű az a - talán a végén el sem fogadott - passzusa, hogy a bírság azonnal fizetendő és ha majd a bíróság megítéli, akkor visszajár.
Persze egy RTL-nek 144 milla nem egy nagy összeg, de azért vannak jóbal kisebb, sőt csak jóval kisebbeke vannak a piacon, akiket cash-flow szempontjából lehetetlenné is tenne.
Ezért nem mindegy milyen a szabályozás!

Hmmm... 2011.05.11. 14:08:55

@Aldobói.Feldob:

Aha, kösz. Bár, ha a dátumokat nézem, így sem egészen értem, a TV2 esetét tuttira nem. A Való világ nem érdekel, csak az igazi;-)

Felszopólány 2011.05.11. 14:09:42

Bazz, csak így tovább! Az idei műsorokért legalább ennyi büntit javaslok.
Fizesse be az ertéel ezeket a pénzeket az államadósság enyhítésére. Tanúk előtt!

krausz2 2011.05.11. 14:09:47

Igen is legyenek az évben "szent"napok,és akár nem
vallási értelemben is.
Felháborító, hogy és ebben a multik élen járnak nem 8 órát dolgoztatják pl. az irodai alkalmazottakat is.
Túlóra kifizetés nincs,ha beszólsz repülsz mert szakszervezet sincs!
Ha valaki megmagyarázza, hogy ugyan az a multi pénztáros mondjuk a Corában miért keres 2-3x anyitt
Ausztriában mint nálunk gratulálok.Simlis banda aki itt tábort vert nálunk ez tény!

Átutazó 2011.05.11. 14:11:20

Me@fran7: Megszegte? Lehet. Hogy az ítélet objektív? Azt már kétlem. A VV nyereséges volt minden bizonnyal, de én meg azt unom, hogy ha valaki pénzt csinál, mindjárt a fél ország a nyakába szakad az irigységtől és rögtön és hevesen utálni kezdi. Unom a szemellenzős Médiatanácsot is, és a karikás rendszert, amely szerint az Egri csillagokat még 18-as karikával sem lehetne bemutatni (olyan rég volt ez a vita, hogy már elfeledtük, mi?). Politika meg mindenben van, mai hír, hogy a közmédiák gazdálkodását (akikhez leutalódnak ezek a büntetések is) nem vizsgálná az ÁSZ - hova kerülnek ezek a pénzek? Sose tudjuk meg. Ez egyszerű sarc, nem több.

fran7 2011.05.11. 14:12:12

@_Hooligan_: Egy konkrét példával szeretném bemutatni, miért nincs igazad. Sokáig az volt a szabályozás, hogy a zebrán óvatosan kell átkelni, de ha áttudtál menni úgy, hogy emiatt nem kellett lelassítania a gyalogosnak, akkor mehettél. Most mivel a média elsősorban Fókusz, Aktív elrettentő példákat mutatott be az elütött gyalogosokról a zebrán. Szinte kötelezően meg kell állnod a zebra előtt akkor is, ha épp két öregasszony vagy bárkik ép ott kezdenek el beszélgetni és eszük ágában sincs átmenniük. Csak épp ott találkoztak. S ennek fő oka, hogy a média erre fordított a figyelmét az embereknek. Tehát igenis van felelőssége a fősodratú médiának, mit tesz a műsorában. S ha abba belegondolsz, hogy mennyivel kevesebben dohányoznak az USÁ-ban, mert a TV-ben nem teszik, akkor rájössz, hogy mennyit számítana egy normális szabályozás.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2011.05.11. 14:13:52

@Amusing: én évekig magamtól vállaltam be a karácsonyi műszakot a szállodában, ahol dolgoztam, többek közt azért, hogy a családos kollégám otthon lehessen. Nem haltam bele, sőt, megfizették.

Szerintem másnak sem esne baja, ha dolgozna karácsonykor, maximum a munkabeosztást kell december végére átvariálni. Persze, ehhez a józan paraszti eszünket kellene használni, az meg a KDNP-seknek (meg neked) elég kevés van.

Alex2000 2011.05.11. 14:14:39

A sok birka sms-ező úgy is kifizette már a bírság többszörösét.

irónika 2011.05.11. 14:16:25

Nem tartom magam a szó hagyományos értelmében véve értelmiséginek, de egyszerű fagurigának sem.
Bevallom, hogy számomra nem Istentől való egy Való Világ nézegetése. Ugyanis szórakoztat. Lehet, hogy nem művel, lehet, hogy a szórakoztatásnak egy nagyon egyszerű változatát tolja a képembe, de engem ez akkor és ott nem érdekel.
Egész nap lótok-futok, telefonálok, intézkedem, tárgyalok, rendelek, ... sok, esetenként száznál több döntést hozok nap, mint nap. Nem mondom, hogy időnként nem hiányzik egy kis zombi tévénézés. Gondolkodóközpont kikapcsol, előveszem a szem rágógumiját, bohóckodom közben a gyerekeimmel és ennyi. Nem tartom magam ezért igénytelennek sem, meg fogatlan majomnak sem. Egyszerűen csak a magas kultúrához (persze, hogy mi az, azon is lehetne vitatkozni) figyelem kell. Meg kell értsd, át kell érezd, fel kell, hogy fogd. Ahhoz pedig ugyanazt a területét kell használjam az agyamnak, mint amit egész nap teszek.
A fene az. Inkább ítéljen el emiatt a magát értelmiségnek nevező "elit".
Majd, ha kultúrára szomjazom - azért ez is előfordul - elmegyek színházba, vagy este lefekvés alatt bekapcsolok valami beszélgetős műsort az m2-n, ami egyébként szintén szórakoztat csak másképp. Azt ha az kellően izgamas akkor ébren tart, ha nem akkor regenerál, mert elalszom tőle!

igényes 2011.05.11. 14:20:28

Amitől én félek:

A könyvespolcomon legalább 320 könyv van, ami 16 éven felülieknek szólhat, de nincs rajta korhatár jelölés, azután ott van a 320 db DVD, melyek között van bizony Kill Bill, na meg erotikus jeleneteket is tartalmazó kiadvány. (nem pornó, de van olyan is eldugva). A karácsonyi ajándékot a fiam és a leányom nagy sűrüséggel sikerrel kikutatják.

Számíthatok-e büntetésre, nem tudom. Mindenestre bízom a gyermekeimben, és visszaemlékszem, milyen szívesen is nézegettük a tiltott dolgokat akár az iskolában is. Na meg hatévesen már háborúst, meg papás-mamást is játszottunk.

fran7 2011.05.11. 14:20:42

@Átutazó: Hidd el engem nem zavar a retek bevétele. Kereskedelmi tv ez a célja. De van tisztességes kereskedés is. Ha megkapirgálná az adóhivatal a retek szerződéseit a szereplőkkel, az azokban foglalt apróbetűs kitételeket, amiket nem biztos, hogy polgárjogi bíróságon meg tudnának védeni. Vagy beszélhetnénk arról, hogy miképp fizették a NekedValó szereplőit. Miféle járulékot fizettek utánuk?
Azon meg nincs vita, hogy miféle törvénysértéseket követtek el a műsor készítése közben. Alek néhány produkciója a való világban egyértelmű zaklatásnak minősülne, ki tudja mekkora büntetési tétellel. Vagy a cigarettázás reklámozásának tilalma. S ez csak a töredéke a törvénysértéseinek a reteknek.

yerico1 2011.05.11. 14:21:05

"A sok birka sms-ező úgy is kifizette már a bírság többszörösét. "

Anno a Megasztár 1 alatt részenként 1 millió SMS esett be. A bevétel 50%-a ment a T-Comnak, 50% a TV2-nek. Egy SMS már akkor is 200HUF felett volt. Ki lehet számolni, részenként kerestek csak az SMS-eken 100 millát. Maga a műsor fillérekért készült, nem kellett rá sokat költeni, tehát olcsóbb volt legyártani is, mint venni mondjuk egy amcsi filmet.
Ezek után fél évre kiszámlázni 144 millát... Az RTL leszarja. Jól perre megy, aztán átváltja elsötétítésre majd valamikor a nyári uborkaszezonban.

Netuddki. 2011.05.11. 14:23:05

144milka? Ugyanmár! Elvenni tőlük a frekvenciát és eladni olyannak akik betartanak bizonyos íratlan erkölcsi szabályokat...

_Hooligan_ 2011.05.11. 14:23:33

@fran7: A zebrás példádhoz annyit, hogy én örülök hogy bevezették azt, hogy meg kell állnia a zebra előtt az autósoknak, pont az ilyen balesetek miatt. Én vidéken lakom, de kétszer is láttam ilyet, ugyanott. Az hogy nem tartják be, az egy dolog, a parasztokon nem lehet változtatni. (egyébként az autós társadalom rendberakásához jogsikat kellene elvenni, nem pedig bírságokat osztogatni, amit úgyse fizetnek be...)

A fősodratú médiával kapcsolatosan egy picit ütköznek az álláspontjaink. Én az "aki hülye haljon +" elv alapján gondolkodom ebben a kérdéskörben. A pedagógusoknak és a szülőknek, meg úgy a magyar államnak kiemelt feladata kellene hogy legyen a gyerekek médiaoktatása. Tudatos nézőt kell belőlük nevelni, akiket nem lehet csak úgy átb*szni a palánkon, illetve mindenféle trükkel csesztetni a tudatalattiukat. Az a baj, hogy teljesen döntésképtelenné nevelik őket, nem tudják megkülönböztetni hogy nekik mi a jó és mi a rossz és mivel a társadalom nagy része ugyanilyen "debil", így a kevésbé "debilnek" is képben kell lennie a műsorral, mert kinézik.

A dohányzással kapcsolatban. Ne szórakozzunk már, én sem azért szoktam rá, le, majd rá, majd megint le és most megint rá, mert alekosz elszívott egy doboz barna szofit. Sőt, mivel több horrorfilmet láttam eddigi életem során (gyerekfejjel kezdtem, hehe :D) + véres híreket, akkor ha igaz ez a nagy befolyásolás, nekem már rég börtönben kellene lennem, vagy sárgaházban.

Csak azt lehet befolyásolni, aki hagyja magát. Az meg ne az RTL klub baja legyen már. Függetlenül attól, hogy most jogos volt-e a bünti, vagy sem. Függetlenül attól, hogy a médiatörvényünk úgy szar ahogy van, vagy nem.

multi84 2011.05.11. 14:23:33

@fran7: előre büntetés ahogy írtam csúsztatott adások, mindent előre bemutatni, nem egyenes adásban veszem észre hogy ott lóbálja a faszát...

utólag büntetést erre vonatkozóan értelmetlen, nyilván nem ezt alkalmaznám ha a boltból lopna a gyerek.... :)

Zrkadlo 2011.05.11. 14:24:04

14 a reklámért... a 130- at az icike picike Alekínyó barátom tapizta össze ?...
Pedig soha nem árt, ha a gyerkőcök már időben megtanulják, hogy kell csjozni, taperolni a legmagassabb szinten...
S amelyik gyerkőcnek esetleg majd nem jön őssze a 16 nedvét, testét oda adó csaj... talán inkább: pont, pont, pont

sziberia 2011.05.11. 14:25:38

azert is megbuntethetnek mar oket, hogy 15 eve a szello pistat kell nezni a hiradoban.

I.puntschu 2011.05.11. 14:25:59

@Ge-zoli:
Na, ez a legjobb komment.

irónika 2011.05.11. 14:26:53

@fran7:
A zebrás példáddal nagyon vitatkoznék. Nem, a zebra előtt nem azért kell megállni, mert a Fókuszban bemutatták, hanem azért, mert a Kresz előírja, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége, sőt, ha látszódik az átkelés szándéka, már köteles vagy megállni. És a média nagyon helyesen felkarolta a témát, mert gyalogosnak a zebrán nem szabadna meghalnia.
Én 20 éve vezetek és szinte az egyik legfontosabb szabálynak tartottam, amit tiszteletben kell tartani. A gyalogos ugyanis a legvédtelenebb. Egy motoros, de még egy biciklis is jobban jön ki egy gyalogossal való találkozásnál. Az autoról ne is beszéljek. Nagyobb tömege és jelentős mozgási energiája van. A gyalogos meg erre merőlegesen halad. Állítom, hogy ha 50 fölött mész a gyalogosnak alig van esélye életben maradni. Próbálj ki egy dolgot! Tedd egyesbe a kocsit, csúsztatva engedd fel a kumplungot gázadás nélkül és indulj el. Ha már mentél úgy 15 métert, teljes erőből és hirtelen lépj a fékre. Meg fogsz lepődni az erőn ami rád hat. Ja! Előtte kösd be magad, mert le fogod fejelni a kormányt. És itt csak kb. 8-10 km/h-val mész. Nem ötvennel.
Az öregasszonyokhoz meg legyen türelmed. Te sem bírod követni a rohanó világot, ő hogy tudná. Nem lesz semmi bajod, ha véletlenül 4 másodperce megállsz, hogy kiderüljön csak dumcsiznak.

vivaNER 2011.05.11. 14:27:05

@Amusing:
"kívánom akkor, hogy pl szenteste dolgozzon valamelyik szeretted
baromállat"

Ezt annak a "csak" kb. 5000 embernek kívánd, aki emiatt veszíti majd el a munkáját.
Mert ugye 5000 elveszett munkahely, 5000 család megélhetése mit számít ebben az országban..?
Vannak "megválasztott vezetőink" akiknek ez "csak 5000"... statisztikailag elenyésző.. pedig inkább az az elenyésző, amennyivel többen járulnak ettől a perselyekhez...

Netuddki. 2011.05.11. 14:27:33

@kovi1970: Az írottakról nem is beszélve...

jorda 2011.05.11. 14:27:53

Először is az RTL csalárd módon,hazugsággal jutott a frekvenciához.
Ez a politika úgy orvosolta,hogy évekkel később tudomásul vette a jogsértést.
Ez már önmagában is gazemberség volt.

A Maunika sóért milliárdra kellett volna büntetni őket,a műsorvezetőt meg nyilvánosan ..........

Ehhez képest megkésve a büntetés nem tűnik soknak,de ez is több mint a semmi,csak így tovább !!!

igényes 2011.05.11. 14:28:01

@_Hooligan_: Nagy marhaság az is, hogy a Magyar Televizió 2 csatornája és a Duna televiziók, na meg még néhány kereskedelmi tv ugyanazt a hazugságot adja le egyszerre.

Felszopólány 2011.05.11. 14:28:53

@immortalis: Az jó ha megfizették. De itt az a gond, hogy a retek multi nem ad pótlékot a hétvége, délután, túlmunka után például az osztályvezetőinek (!), mondván, hogy a vezetőnek be van építve a magasabb bérébe az.
Csoda hogy nem akar vasárnap dolgozni az osztályvezető, aki bruttó 200-ért végigszopja a hétvégéit. A pénztárossal ezt nem merik megcsinálni, és így jóval többet is keres. Ezért vállalja inkább a hétvégét.
Faszság ez...

mréveiller 2011.05.11. 14:28:58

az rtl ezt az összeget zsebből fizeti ki.

fran7 2011.05.11. 14:34:21

@_Hooligan_: A zebrát mint pozitív példát hoztam a média hatalmával kapcsolatban, akkor is ha néha zavar a dolog. Gyalogosként és autósként is. A cigi pedig nyilván mintakövetésként alakul ki szenvedélyként és roppant addiktív szokás. Ezért is tiltott a reklámozása.
A médiafogyasztás tanítása pedig elég lehetetlen küldetés. Mikor van olyan ismerőöm, ott voltam, ahol mesélték, akinek a gyerekét megkérték az általános iskolában, hogy a gyereke ne meséljen arról, hogy apjával tegnap biciklizett, mert az osztályában csak neki és egy másik gyereknek vannak együtt a szülei. A család sokmindentől megvédene, akár a horrorfilmeket is feltudod dolgozni lelkileg, mert ha nagyon megijedsz odamész anyukádhoz, apukádhoz megölel és alszol nyugodtan az este. Viszont roppant nehéz, akkor, ha éppen túl vagy egy te nem vagy az apám típusú veszekedésen.

NightWalker 2011.05.11. 14:35:34

Kevésnek tartom a büntetést. Az RTL Kanális 4x ennyit is megérdemelne, és simán ki is bírna.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.05.11. 14:37:41

@Felszopólány: "Fizesse be az ertéel ezeket a pénzeket az államadósság enyhítésére."

Felsőkategóriás autók lesznek a pézből, hogy a hatóság könnyebben szemmel tarthassa a tévéadásokat.

finalNmbr 2011.05.11. 14:39:00

@irónika: oké de ne sírjon a szád ha ezután a napiszaron recskáznak rájuk..

fran7 2011.05.11. 14:42:31

@irónika: Félreértettél. A zebrás példát azért hoztam fel, hogy lássuk mennyi múlik azon, hogy mit mutat be a média. A zebránál való odafigyelést nem a Fókuszból tanulod meg, hanem a Kreszből. De mégis mennyivel másabban közlekednek az autósok azóta. Engem nem is a mamókák zavarnak, hisz tudom, sőt velem is történt már olyan, hogy csak lassan bírtam átkelni a zebrán. Ha meg idősebb leszek akkor én se leszek Usain Bolt, hanem azok a flegma gyalogosok, tizenéves suhancok, akik a zebrán lassítanak, sőt szinte rutinból lépnek le, mert neki elsőbbségük van. S ezt ők nem a Kreszből tudják, hanem a Fókuszból.

NA YA! 2011.05.11. 15:09:14

Kb. fél óra telefonos szavazás bevétele. Amennyit meg füstölt az a sok barom a képernyő előtt, azért a dohánylobbitól hány száz millát kapott az rtl, vajon?

tocibacsi 2011.05.11. 15:10:52

@atpijkamo: pont most írod, mikor skodák jönnek az eddigi audik helyett?

Jarod1 2011.05.11. 15:17:30

ideje volt már a retek klubbot megbüntetni, én még keveslem is, 300 milla meg 4 óra sötétség elegendő lenne..

Beru 2011.05.11. 15:23:11

Azoknak, akik szerint
- a Tv-nek kell nevelnie a gyereket
- példaképet a Tv-nek kell adnia
- tanítania is a Tv-nek kell,
nos nekik gratulálok a győzelemhez és sok boldogságot, valamint jó feljelentgetést kívánok.

Beru 2011.05.11. 15:26:45

ÉS azoknak is gratulálok, valamint a büntetés feletti örömükben tüzijátékos szép estét is kívánok, akik még mindig nem jöttek rá: egy kereskedelmi TV kifejezetten szórakoztatónak szánt és nem népnevelő szándékkal készített ostobasága nem veszélyes. Sokkal veszélyesebb, ha komoly hírként tálalnak közszolgálatinak kikiáltott TV-k csúsztatásokat, ferdítéseket és seggnyalásokat.

baliquez 2011.05.11. 15:43:53

Nem az RTL-Klubot kellene megbüntetni hanem a hirdetőit. Tudom, csúnya dolog, meg nem ők tehetnek róla (lófaszt nem, konkrétan ők pénzelik a szennyfost), de SEMMI MÁS nem fájna a reteknek annyira mint ha a hirdetői ezerszer is meggondolnák hogy vajh megéri-e nekik a retekkel üzletet kötni. Ha mindenáron pénzbírság akkor meg induljon egymilliárdról hogy legalább észrevegyék, ezt az összeget a pénzügyön elintézik kábé másfél vállrándítással.

robian 2011.05.11. 15:48:19

a műsor az alsó tízmillió szórakoztatására készült. célját elérte.a bírság pedig eleve bele volt kalkulálva a költségvetésbe. mint project, rentábilis, elvégre nem véletlenül vezet az RTL a 18-49-ben kb. 2000 óta. nem hibbantak dolgoznak a nagytétényi úton, hanem pragmatikus,, képzett szakemberek. nem kötelező nézni.

depis cápa 2011.05.11. 16:01:44

Azért engem érdekelne, hogy akik fikázzák a kertévéken futó ilyen-olyan műsorokat, azok mi alapján teszik ezt? Tapasztalat? Ha igen, akkor ezek szerint nézik. De minek is nézik, ha szerintük szenny??? Ha meg nézik, akkor tetszik is nekik, ez esetben viszont nem nagyon van helye a fikázásnak. Nem tűnik ez egy kicsit ellentmondásosnak? Úgy mégis. Szerintem is szar műsorok mennek ezen a két csatornán, de éppen ezért a Forma 1-en kívül mást nem is nézek. De véleményt sem formálok olyanról, amit nem ismerek! Leszarom, hogy milyen "szenny" megy bármelyiken, mert nem nézem. De akinek erre van gusztusa, az nézze nyugodtan. Hadd döntse el mindenki saját maga, hogy mit néz és mit nem. Nem kell ezt megmondania az NMHH-nak. Mindenki van annyira intelligens (szerintem), hogy eldöntse mi a jó neki. Jó pár évig megmondták nekünk mi a jó, mit szeretnénk. A TV műsorokat pocskondiázó emberek (mindamellett hogy még nézik is!), szeretnének megint ilyen világban élni??? Ja, persze tudom, a gyerekeket rontja meg VV Éva. Talán Neked, mint szülőnek nem kéne megengedni, hogy nézze azt, ami szerinted káros! A te felelősséged a gyereked nevelése, nem pedig az RTL Klub-é! Persze értem én, hogy egyszerűbb a gyereket bebaszni a szobába a TV elé, mint foglalkozni, tanulni vele, nevelgetni, beszélgetni, helyes irányba terelgetni a világképét! Így legalább nincs vele gond és békén hagy. Csak persze ilyenkor nem kell sírni, hogy a TV-n szocializálódik!
Szánalmas, mennyi képmutató ember él ebben az országban!

borisz 2011.05.11. 16:11:29

@Pong: ez volt eddig az év legátgondolatlanabb kommentje

Pong 2011.05.11. 16:24:13

@borisz:

De legalább látom, hogy egyes verebeknek ez annyira fontos, hogy még válaszolnak is, pedig eléggé gagyi trollozgatás volt részemről, neked pedig azt ajánlom, hogy nyiss meg egy admin ablakot életedben, és irt de azt hogy GET LIFE.

fran7 2011.05.11. 16:26:01

@depis cápa: Nézem és kritizálom a VV-t. Hogy a Forma1-es példádat kibontsam. Ott is olyan sebességgel közlekednek, ami országúton nem megengedett. De ezt közlik veled. Az F1-ben is csinálnak olyat az istállók, ami tilos. Jön a FIA és megbünteti őket ezért. A FIA hol elfogult, hol nem. Hol álszent, hol nem. Mégse mondja senki, hogy nem kell szabályozás. Pedig nem a hétköznapi élet szabályai szerint működik a versenyzés.
A nevelésnél meg egy kérdést kell feltenni, amire nehéz helyes választ adni. Sikeres emberré akarod nevelni a gyereked, aki ebben a világban, ennek a szabályai szerint válhat sikeressé. Vagy olyanná neveled, ami szerinted a helyes, de a gyereked felteszi egyszer a kérdést: Miért nem arra tanítottál meg, amivel érvényesülni tudtam volna. S ha nem vagy elég ön-azonos, akkor rohadt nagy lelkiismeret furdalásod lesz.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2011.05.11. 18:15:32

@spontan: A kereszténydemokraták pedig a csatornát is be akarják tiltani. Egy normális országban nem lehet politikai tényező egy ilyen poshadt, diktatórikus bagázs! A kereszténydemokraták szégyelljék magukat antidemokratizmusuk miatt! Egy ilyen műsor ilyen tartalommal jár, ha nem tetszik, nem kell nézni! Ennyi! Aki meg nézni akar ilyen műsorokat, az hadd nézhessen szabadon! Nem az állam feladata meghatározni, mit nézzen a nép! Nem visszafelé kellene haladni, hanem előre!

mthrfckr 2011.05.11. 19:00:02

na, lehet, hogy nem is lesz rossz ez a médiahatóság! :)

EvilHedgehog 2011.05.11. 20:07:46

Hehhehe... frekvenciapénz és külföldre vitt tévéadók miatt kis állami kompenzáció...nem baj ez...

Aki azt hiszi, hogy ennek köze van a műsorokhoz az téved...inkább az RTL pénzét költsék szolgálati autóra mint az szja bevételt...

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2011.05.11. 21:11:15

@mthrfckr: Ha cenzori hivatalt akarsz, akkor igen, ha szabad sajtót, akkor nem!

brazileiro 2011.05.12. 03:17:35

Jé, de érdekes...

Hónapok óta ütik az NMHH-t a zinternetes oldalak (pl. Index), hogy mikor mondják már meg, mi lesz a Való Világ elleni vizsgálatokkal. Hát nem egy nappal azután végeztek, hogy a VV4 véget ért?

És, hogy ennek mi a jelentősége? Nos: ha a november-decemberi adások vizsgálatával mondjuk március elejére végeztek volna, és akkor szabják ki a büntetést, minden ismételt jogsértés visszaesésnek minősülne. Így nem...

Én ezek után azt tippelem, hogy a befizetendő összeg max. ennyi lesz, ezt pedig, ha visszaosztják egy óra adásra, akkor szerintem már félmilla alatt vagyunk. Ennek pedig, saját bevallásuk szerint, még a fél hatos török sorozatuk is a többszörösébe kerül...

g.zsolti 2011.05.12. 09:08:48

@mthrfckr: Majd akkor mondjál a médiahatóságról jót, amikor pár év múlva, a médiumok megfélemlítésével ( s ezáltal az öncenzúra rájuk kényszerítésével) teljesen felszámolják a sajtószabadságot. Mert, ez lesz a jövő, ha hagyjuk. A VV4-et nagyjából 2 millió ember nézte átlagosan, döntő többségük azért, mert mást szórakozást egyszerűen nem tud megfizetni, örül, ha megél. Mélyen elítélem a cenzúrázás minden formáját, hiszen aki be tudja kapcsolni a tévét, az ki is tudja kapcsolni. Aki meg nézni akarja, hadd nézze! A bíróság jócskán mérsékelni fogja az RTL büntetését, ha netalán mégsem, akkor a cég bejegyezteti magát Romániában ( mint a Cool tv), és szabhat ki rájuk bármit a Médiahatóság, abból egy fillért sem fog tudni behajtani, mert a román bíróságok a magyarok iránt érzett szeretettől vezérelve egyetlen fillért sem fognak megítélni a magyar hatóságnak. Csak ezután majd Romániában adózik az RTL. Ha meg elveszik a koncesszióját, s odaadják egy vallási műsorokat sugárzó, Kersztény Ifjúsági Szövetséghez nagyon közel álló céghez, akkor azt a műsort a kutya sem fogja nézni, nemhogy adót nem fizetnek majd, hanem állami támogatásért fognak kuncsorogni. Úgy érzem, már megint átestünk a ló túlsó oldalára, vagyis a farok csóválja a kutyát. Semmi szükség nincs a Médiatanácsra, de ha mégis megmarad, legalább Lendvai Ildikó vezesse, mert neki sokkal több tapasztalata van, mint Szalai Annamáriának.

g.zsolti 2011.05.12. 09:15:33

@Peter_Cs: Így van, az egész kereszténydemokrata bagázsnak összesen nincs 1 %-os támogatottsága, mégis el akarják játszani azt, hogy ők mekkora nagy párt. S ezt Orbán eltűri. Nem erre szavaztunk tavaly, s én már most tudom, 2014-ben biztos nem fogok a Fideszre szavazni, még akkor sem, ha addigra megvalósulna a tejjel-mézzel folyó Kánaán Magyarországon. Mert az sem kell, ha befogják a pofámat, s elveszik tőlem a szólás szabadságát! Szégyelljék magukat, ilyen a horthysta-rákosista korszakban volt utoljára, Kádár alatt már sokkal szelídebben működött. Visszafelé megyünk az önkényuralomba. Visszaélnek azzal, hogy a magyar sokat kibír, sokáig tűr. De elfeledik azt, hogy ha egyszer kijön a béketűréséből, akkor nagyon nagyot robban. Lehetetlenné tenni egy átlagosan 2 milliós nézettségű műsort felér egy politikai öngyilkossággal. Tört volna el az ujjam, amikor tavaly a Fidesz mellé húztam az X-et. Soha többé nem teszek ilyet. nem, nem , soha!

g.zsolti 2011.05.12. 09:22:55

@igényes: Meg az is nagy marhaság, hogy egy ilyen kis ország, mint mi vagyunk, összesen NÉGY közszolgálati adót finanszíroz az adófizetők pénzéből. Lehet, hogy ezek eltartása végett kell óriási büntetéseket kiszabni a kereskedelmi tévékre? Van ennél egyszerűbb megoldás is. A négy közszolgálatiból be kell zárni HÁRMAT, bőven elég egy is, pláne, ha az az egy is nézhetetlenül elfogult.

g.zsolti 2011.05.12. 11:33:02

@szekertabor: Köszönjük szépen a HÉV-en utazó tömegek lenézését, primitív, másodosztályú emberként való említését! Ha ezek után azt hiszed, Te magad különb vagy, nagyon tévedsz. Orwell szerint " mindenki egyenlő, de a disznók egyenlőbbek". Te az utóbbiak közé tartozol. A magukat másoknál egyenlőbbnek tartó disznók közé.

borisz 2011.05.12. 13:24:54

@Pong: muhahaha.
csak arra akartam felhívni a figyelmed, hogy a gyermekek kontrollálatlanul bármit elérnek az interneten, míg a tv-t legalább le tudod szabályozni. (pl eleve minek gyerekszobába külön tv?)

szekertabor · provo.blog.hu 2011.05.12. 14:21:09

@g.zsolti: "Köszönjük szépen a HÉV-en utazó tömegek lenézését, primitív, másodosztályú emberként való említését!"
Sajnálom, ha félreértetted a posztot, még inkább az indulatot, amiért érintve érzed magad.
Én a tömegközlekedési járműveken (pl. HÉV) szoktam hallgatni olyan színvonalú beszélgetéseket, mint amik a valóságshow-kban előfordulnak. Ez nem jelenti azt, hogy csak ilyenek vannak, hanem ilyeneket is lehet hallani, nem kell hozzá se TV se reklámblokk. Nívós tudományos ismeretterjesztő vitákat viszont se a HÉV-en, se az RTL-en nem tapasztalok.

Lémusz 2011.05.12. 14:49:39

@g.zsolti: Néhány apró tévedésed azért van. A VV nem a jelenlegi kormány ellenállása volt az RTL-nél, csak - már amennyit tudok róluk - néhány cigiző, vetkőző, alkoholizáló srác, és csaj. Ezért a büntetést a sajtószabadság elleni lépésként értékelni, elég furcsa. Másrészt, ha Lendvai Ildikóval akarod megvédetni a sajtószabadságot, tudd, hogy az egypártrendszerben cenzor volt, így tényleg van tapasztalata, de nem a sajtószabadságban, hanem annak megakadályozásában.

g.zsolti 2011.05.12. 16:39:55

@szekertabor: Na már most ilyeneket a Parlamentben is lehet hallani, mégsem azt említetted, hanem a HÉV-et. Én a magam részéről továbbra is kifejezetten ellenzem, hogy a Médiatanács beleszóljon a Való Világhoz hasonló műsorok sugárzásába, úgy, hogy hasra ütve bünteti őket orrba-szájba. Aki be tudja kapcsolni a tévét, az ki is tudja kapcsolni. Bízzuk már a döntést a zemberekre.

g.zsolti 2011.05.12. 16:44:30

@Lémusz: Mindenképpen a sajtószabadság elleni támadásként kell értékelni, ha óriási büntetésekkel akarnak egy médiumot bizonyos műsorainak megszüntetésére kényszeríteni. Most ez történik a VV 4 esetében. Ha ez sikerül a Médiatanácsnak, vérszemet kapnak majd, s a végén olyan lesz a magyar sajtó, mint Ceausescu alatt a román volt. Pontosan tudom ki volt Lendvai Ildikó a Kádár rendszerben, azért is javasoltam Szalai Annamária helyére, mert, egyrészt tapasztaltabb, másrészt visszafogottabb. Tudom, lesújtó a véleményem Sz. A.-ról, de ez van.

EvilHedgehog 2011.05.12. 16:55:17

@g.zsolti: Sztem a VV-nek semmi köze a szólásszabadsághoz, mivel nem is akart szólni semmiről.

mthrfckr 2011.05.13. 09:20:50

@g.zsolti: fú, ez nagyon hosszú, el se olvasom! :)
nem a médiahatóság felállásával, eszközeivel értek egyet, hanem az rtl klub megbírságolásával.

mellesleg az sem teljesen világos, hogy ennek a karikázós baromságnak mi az értelme?! pl. híreknél nincs, ami a számomra teljesen érthetetlen: pornós kínzás, meghalt csecsemő, spanyol földrengés (földön fekvő véres emberekkel), stb.

mthrfckr 2011.05.13. 09:25:20

@Peter_Cs: gondoltam, hogy nem lesz egyértelmű a bejegyzésem. :)
szabad sajtót akarok, de egyetértek az rtl klub megbírságolásával. akárt vélt, akár valós indokból. én magát a műsorformátumot büntetném. :)

g.zsolti 2011.05.13. 13:32:43

@mthrfckr: Ha neked mindegy, hogy vélt vagy valós indokból vágnak képen, akkor még akár mazochista is lehetsz. Nem értek egyet a bírsággal, mert az emberekre kell bízni, mit néznek, és mit nem. Az ilyen bírságokkal arra fogják kényszeríteni a tévéket, hogy csak olyan műsort sugározzanak, ami a médiatanácsnak is tetszik. Márpedig a médiatanács és az én ízlésem biztosan nem egyezik. nem akarok szombat esténként ájtatoskodó csuhásokat látni az RTL-en! Csillag születiket és VV 5-öt akarok! S nem egyedül vagyok így ezzel. Vagyunk legalább kétmillióan. Többen, mint a Fidesz támogatói a legutóbbi felmérések szerint.

Lémusz 2011.05.13. 13:46:24

@g.zsolti: Szerintem nem a műsort akarta a médiatanács megszüntetni, hanem a délutáni műsoridőben a csöcslóbálást. A többi amivel indokoltad a büntetés helytelenségét csak jóslat. Úgy érzem szerinted nincs is szükség a Médiatanácsra. Tehát délután akár animal pornót is lehetne adni, aki nem akarja nézni kapcsoljon el. Lendvai Ildikórol annyit, hogy szép dolog a megbocsátás, de ha élne Ceausescu szerintem rá sem bíznák újra Románia irányítását, bármennyire is bizonygatná, hogy ő megváltozott. Ha nem tetszik Szalai Annamária keress más jelöltet a sajtószabadság védelmezésére.

mthrfckr 2011.05.16. 09:35:06

@g.zsolti: de a bírsággal meghatározzák, hogy mit nézzek, vagy te mit nézz? :)
egyébként remélem, hogy nem az ájtatos, kamukeresztény, fideszmédiatanács fogja meghatározni, mi megy a kereskedelmi tévékben. :) de attól még lehetnek értelmes szabályok, amiket be lehet tartani, tartatni.
süti beállítások módosítása