Most, hogy kiderült, szeretett köztársasági elnökünk elszegődött a CBA reklámarcának, jut eszembe, mennyire fura, hogy az utóbbi időkben a köztévé Híradóiban akárhányszor esett szó húsvétról, csokiról, razziáról, netán ugye a jó magyar borokról, akkor az összeállításban nagy valószínűséggel feltűnt Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Egy gyors keresés eredményeként áprilisra hat találat is összegyűlt, amiből kettő - reklámköltségen számolva többmilliós nagyságrendű - nagyinterjú volt a Ma Reggelben. De ezek csak azok az esetek, amikor feltagelték a híreket, illetve a videó ajánlójába szöveggel is bekerült a CBA neve. De ha a Híradók után szépen kijegyzeteltük volna az ingyenreklámokat, akkor ennél jóval több találatból vághattuk volna össze ezt a mixet.
A Gój Motorosokat támogató Lázár testvérek tulajdonában álló, 3300 bolttal rendelkező üzletlánc mindenesetre feltűnően jobban van prezentálva a közmédiában, mint más bolthálózat. De mielőtt valaki is azzal jönne, hogy biztos azért nyomják őket, mert magyar tulajdonú cégről van szó, akkor azért tennénk egy pici utalást arra, hogy igen, igen, de akkor a Reál és a Coop miért szenved ilyen hátrányt marketingszempontból?
A rossznyelvek viszont csukják be a szájukat, ebben a rendes és transzparens országban a jelenségnek nem lehet köze a pártfinanszírozáshoz, az Ítéletidő plakátokhoz és az akciós párizsi túloldalán sürgetett tavaly tavaszi változásokhoz.
(A videót az MTV videotárába feltöltött Híradókból (április 8., 14., 16., 22.) és a Ma Reggel (április 1., 15.) vágtuk össze.)
barkas MDP 2011.04.28. 12:54:25
régen tök jó volt ez a comment:com, de már unalmas, hogy minden napra jut egy politikai témájú cikk.
Tudom most kil leszek tiltva, mert ilyen a véleményszabadság
Flankerr 2011.04.28. 12:55:44
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.04.28. 13:00:43
az ellenség keze már az indexig is elér!
nakiazaki 2011.04.28. 13:01:14
lolperec 2011.04.28. 13:01:20
Beyonder 2011.04.28. 13:01:45
Egyébként biztos vagyok benne, hogy ha mondjuk romlott árút találnak valamelyik CBA-s üzletben, akkor is sokszor be fogják mondani a hálózat nevét a "közszolgálati" csatornákon.
karma.koma 2011.04.28. 13:01:49
Lumieres 2011.04.28. 13:02:24
haruka 2011.04.28. 13:05:30
Unbiased 2011.04.28. 13:06:53
atomic bomberman 2011.04.28. 13:07:12
kamarti 2011.04.28. 13:07:35
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.04.28. 13:08:06
OkoskaTo:rp 2011.04.28. 13:08:56
Halihó 2011.04.28. 13:09:05
Nem és nem és nem!!! Bizony, a CBA! Érdekes ez annak fényében, hogy a politika azért akarja vasárnap bezárni az üzleteket, mert a a gonosz kapitalisták visszaélnek a munkavállalók kiszolgáltatottságával és csúnyán kizsákmányolják őket.
Erre pont a magyar tulajdonú (és tegyük hozzá, fideszes kötödésű) élelmiszerlánc tartott nyitva (Balaton) Szántódon. (A szemben lévő Spar természetesen zárva volt.)
Szóval, ebből is látszik, hogy a fidesz meg KDNP nagyívben leszarja a dolgozók érdekeit, egyszerűen teret akar nyerni a kereskedelem területén.
Sir Galád (már foglalt) 2011.04.28. 13:09:26
Ringlósztár 2011.04.28. 13:10:29
CBA-ban nem vásárolok,
Mol-nál nem tankolok
és OTP-ben nem bankolok.
Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.28. 13:10:57
Winston Smith 2011.04.28. 13:11:11
Bogyó 2 2011.04.28. 13:11:43
Valószínűleg a Tescoban is vásárolnak annyian, róluk meg csak áztatás jelenik meg. Pedig ha vannak is disznóságaik, azért magyaroknak adnak munkát ők is, nem kevésnek. Sokan vesznek náluk, van rájuk igény.Vagy akkor nem kellett volna beengedni őket,hadd legyen megint monopol-helyzete egyeseknek.
Normális műsorban a CBA, a Reál, a Tesco is meg lenne kérdezve, vagy valamilyen felettük álló kamarai szervezet, ha csak egy lehet. Bankügyben se hiszem, hogy mindig az OTP-t kellene kérdezni. Nekem egyébként ez azért is furcsa, mert én szinte sose veszek CBA-ban dolgokat. Ahol élek, a környékben két totál magánbolt működik, nem lánchoz tartoznak, ha messzebb megyek egy Coop-os bolt az ami útba esik, ezenkívül a Tescoba és az Auchanba ugrunk be néha. CBA-t nem is tudok a környéken, ezért is tűnt fel nekem is ez az állandó CBA-nyomatás.
Egyszer a Profival voltam így, Gyöngyösön csodálkoztam rá, hogy ilyen is van, a környékünkön nem volt, ott meg alapvető volt mint a Kaiser, Penny, Tesco másutt. Most is csak egyet tudok 50 km-es körzetben.
kej 2011.04.28. 13:13:45
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:14:06
tesco, auchan, spar, lidl, aldi: ezek kellenek nekünk! hajrá!
bezzeg ha az szdsz kormányozna, milyen szép lenne a világ...
2011.04.28. 13:14:46
2011.04.28. 13:17:07
Halihó 2011.04.28. 13:17:13
Devil 2011.04.28. 13:17:32
Mellesleg ha veszel Tesco reszvenyt es egy osztrak vesz CBA reszvenyt akkor honnan is lehet azt tyudni melyik magyar es melyik nem az?
Hogy nyalja-e a fidesz segget vagy sem?
Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 13:17:57
Winston Smith 2011.04.28. 13:18:36
Szerintem k*rvára undorító amit a Lázár-fivérek csinálnak: különadó a versenytársaikra, kötelező zárva tartás a versenytársaikra, persze a CBA-ra egyik sem vonatkozik.
Ilyet az én cégem miért nem tud elérni? Nekünk is sokkal könnyebb lenne a piaci versenyhelyzetünk, ha a versenytársaink kapnának egy jó kis extraadót és pl. hétfőn nem dolgozhatnának.
eloszto · http://eloszto.hu 2011.04.28. 13:19:19
Devil 2011.04.28. 13:19:35
bőrmók 2011.04.28. 13:21:40
Ha tudsz valamiről, szólj :)
Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 13:21:49
Talán azért, mert a te nyelved nincs tövig évek óta az alcsúti végbelében és a szűk esztendőkben nem toltad a fityiszbe a lóvét.
Devil 2011.04.28. 13:22:04
Pedig meg csak a focit sem szeretik :)
Winston Smith 2011.04.28. 13:22:42
Persze ez is a mi érdekünket szolgálja.
csárli hárper 2011.04.28. 13:24:33
dekoltazs 2011.04.28. 13:25:00
Nayime 2011.04.28. 13:28:08
sárkányfő 2011.04.28. 13:28:42
de az I. kerületi bulijuk is jó volt tavaly, amikor a polgármester elengedett jó pár milkát egyik üzletük helységének bérleti díjából... ebben az országban a jó kapcsi aranyat ér ;)
bőrmók 2011.04.28. 13:29:05
Mindenesetre én inkább gyaloglok 300 métert máshova, mint hogy közvetlen ebéd előtt a hányingerrel kelljen csatáznom.
samba pa ti 2011.04.28. 13:30:19
Lásd, Lázár János, a Lázár fivérek....
Tied az ország, magadnak építed!
A sok budapesti utcanév változás után megkérdezném,
mikor lesz Magyarország mondjuk Lázária?
Alig várom.
Halihó 2011.04.28. 13:30:20
Persze nem lehet ezt megcsinálni, de gyakran eljátszom e kéjes gondolattal! :-)
Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.04.28. 13:30:32
Winston Smith 2011.04.28. 13:31:03
Tévedés! A CBA a felcsúti fociakadémia egyik "önzetlen" főszponzora.
Ha a főnök szereti a focit, akkor mindenki szereti. Hirtelen az OTP-csoportoz tartozó Monicomp is szükségét érezte, hogy az NB1 névszponzora legyen, a MOL-ban ellenállhatatlan vágy támadt, hogy a Videotont szponzorálja, Lázárék meg Demján pedig nem tudtak ellenállni a kísértésnek, hogy egy komolyabb összeget belerakjanak a felcsúti fociakadémiába.
Mindez önmagában nem zavarna, ha nem tudnám, hogy ez a befektetett pénz sokszorosan meg fog térülni nekik AZ ÉN ZSEBEM KÁRÁRA...
internationale 2011.04.28. 13:32:28
A teszkó legalább nem áltatja az embert, és nem árul pocsékabb árut, mint a CBA.
Lehoz_Tamás 2011.04.28. 13:32:41
csárli hárper 2011.04.28. 13:32:48
de a miénk!
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:33:31
@Takony_fősámán: ha már egy cikkben vmi töltelék infót kell írni, h egyértelmű legyen, melyik lázárokról van szó, nem hiszem h pont ezt kell kiemelni. végülis a fogathajtó karrierjükről sokkal többen tudnak, de mindegy. nem tudnék mihez kezdeni magammal, ha nem tudnám hogy ezek is csak szemét gójok :P
Camappa 2011.04.28. 13:33:53
Gyönyörű ez a hazai kleptokrácia.
zakkanj meg 2011.04.28. 13:34:01
magyar termék
Halihó 2011.04.28. 13:34:28
Nem véletlenül: a CBA név is a fordított ABC-ből származik.
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:35:01
GGG77 2011.04.28. 13:35:20
Ezért van az, hogy kb 2 évente, csak legvégső esetben teszem be a lábam CBA-ba.
Camappa 2011.04.28. 13:35:39
Ja, hogy a CBA logóval nem jár együtt egy doboz festék és vakolás? :DD
paginavlady 2011.04.28. 13:36:36
======
Az MSZP privatizálók csoportja !(vagyis kommunisták)
De lehet, hogy most tényleg magyar érdekeket szolgálnak ???? !!!! ????
Halihó 2011.04.28. 13:36:52
Igen, a Lidl, Aldi kimondottan tiszta, sőt, a Tesco is bőven kenterbe veri a CBA-t. Ez utóbbi egy hányadék. A piac meg hogy jön ide? Az egy más műfaj.
bőrmók 2011.04.28. 13:38:08
A politikai szerepvállalásuk jobban érdekel, most, hogy ennyi ingyenreklámot és támogatást kapnak.
Nayime 2011.04.28. 13:38:44
Bergeroth 2011.04.28. 13:40:39
Mert a stílus az, ami hiányzik.
Nem mindegy, hogy a pofádba tolják csakazértis, és így válik kontraproduktívvá a dolog, tehát nem érte el a célját.
Vagy stílusosan és viccesen utalgatnak rá, hogy a kíváncsi nézőnek elkezdjenek forogni a kis kerekek a fejében, elkezdjen érdeklődni és magától jöjjön rá, hogy miről is van szó.
Megjegyzem, ez utóbbi megoldás nemcsak elegánsabb és szórakoztatóbb lenne, hanem a néző egyik emberi tulajdonságával, a kíváncsiságával érné el a célját, a folyamatos "ezt vedd meg mert ez magyar" kezdetű, végtelenül unalmas ostobaság helyett.
Laurel 2011.04.28. 13:40:49
árakat biztosít, mint a CBA
Gazuzem 2011.04.28. 13:41:07
Uva 2011.04.28. 13:41:20
Én meg nem fogok elmenni a cba-ba, mert drágább, és nincs kedvem közvetve a fidesznek adni a pénzemet.
2011.04.28. 13:41:55
2011.04.28. 13:42:57
reccs 2011.04.28. 13:43:35
Gondolj bele, mit szólnál, ha te lennél egy konkurrens magyar űzletlánc igazgatója vagy tulajdonosa és folyamatosan azt látnád, hogy ők kapják az ingyenreklámot, te meg nem.
borovi 2011.04.28. 13:43:45
Devil 2011.04.28. 13:44:00
Yumurdzsak 2011.04.28. 13:44:35
am én tökre szeretem a cba-t, jó a pékségük, gyakran onnan vásárolom be a reggelit.
SimiTomi 2011.04.28. 13:44:53
Devil 2011.04.28. 13:46:33
Se ide nem, se oda nem
Fütyöl a madárka, hanem
(Jobb felől üt) nekem fütyöl,
(Bal felől üt) s nekem fütyöl:
Elmehetnek.
Irta Arany 1854-ben.
Barcsak az utobbi 157 evben valtozott volna ebben valami...
samba pa ti 2011.04.28. 13:47:42
Vagy az is a Lázárék franchise-a?
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.28. 13:47:50
Devil 2011.04.28. 13:47:55
Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.28. 13:48:01
Mégis hogy nézne ki a világ, ha a szolgáltatóiparban a szolgáltató elküldené az anyjába a vevőt/ügyfelet minden alkalommal amikor rossz a kedve?
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 13:48:01
amúgy miért van az, hogy barb cikkeinek a 90%-ról süt a jobboldal iránti ellenszenv? :P
parttalan 2011.04.28. 13:48:09
Murderface 2011.04.28. 13:48:33
borovi 2011.04.28. 13:49:49
samba pa ti 2011.04.28. 13:49:57
Én kerékpárral megyek? mert Lázár Viktornak hívnak.
Spanish VVax 2011.04.28. 13:50:19
egymegegymégmindigkettő 2011.04.28. 13:50:40
samba pa ti 2011.04.28. 13:51:05
elmerfudd 2011.04.28. 13:51:09
Amúgy meg sokan beszéltek hülyeséget, mert nem vagytok képben.
hollario 2011.04.28. 13:51:18
Azzal hozza a mindig rohadt zöldséget.
elmerfudd 2011.04.28. 13:52:57
Nagy a tévedés.:)
2011.04.28. 13:54:01
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:54:24
Gazuzem 2011.04.28. 13:54:36
Érdekes, a gonosz nyugati multik ki tudják írni magyarul a dolgokat, csak a (Magyarországon) nagymagyar CBA nem.
Magyarországon még nem láttál német/angol feliratokat?
Devil 2011.04.28. 13:55:00
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 13:55:13
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 13:56:10
A pékáruik meg valóban elsőrangúak, aki meg a TESCO-t ajnározza, annak egészségére a mikroméretű zsömlékhez és kakaóporral színezett "rozskenyérhez".
parttalan 2011.04.28. 13:56:49
A Tesco, Penny, Aldi, stb. pedig még többnek. Az alkalmazottak (árúfeltöltők, pénztárosok, fuvarozók, stb.) pedig magyar munkavállalók. Sokezren vannak. Jó dolog a multi, sok munkavállalónak nyújt megélhetést. A sarki kisbolt (amelyek többsége különben is családi vállalkozásként működik) hány embert lát el munkával? És egy CBA méretű áruház? Nagyságrenddel kevesebbet. Ezt kéne belátnia mindazoknak, akik hőbörögnek a multik ellen.
Spiro 2011.04.28. 13:57:20
Elég ha valaki elkiáltja magát, és az ilyen nevű emberekkel megtörténik a csoda:
"Lázár, kelj fel és járj!"
"Lázár vezesd a miniszter tanácsot!"
"Lázár vezesd a frakciót és Hódmezővásárhelyet!"
"Lázár privatizálj!" és láss csodát, létrejön az ABC láncból a CBA, majd sikerül az Utasellátót is privatizálni.
Laslocska 2011.04.28. 13:57:36
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.04.28. 14:00:03
Deszkás 2011.04.28. 14:01:32
Ticsike 2011.04.28. 14:04:06
csárli hárper 2011.04.28. 14:04:24
parttalan 2011.04.28. 14:05:26
Anno diákmunkában voltam penny-ben, arról nincs jó véleményem, állandóan szidtak minket folyamatosan a dolgozók mint állat.. ok nélkül! :)
2011.04.28. 14:05:32
Zsuzsa20 2011.04.28. 14:08:48
Támogattad a Fideszt a választáskor? Nem? Akkor akarsz? Igazságot? Az elfogyott.....
elmerfudd 2011.04.28. 14:08:50
Azt a 8-10-et szorozd meg erősen.
Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:09:35
Aha, én meg a Dalai Láma vagyok és épp' az imént cidázott le Calcuttai Teréz Anya.
Zsuzsa20 2011.04.28. 14:10:13
Ez nem mondod komolyan?????? Minden cég imád nyilatkozni, ez ingyen reklám!
én58 2011.04.28. 14:12:26
A multiimádóknak ajánlom a figyelmébe, hogy statisztikai tény, hogy nem a multik adják a munkahelyek nagy részét, hanem a hazai kis és középvállalkozások. A nyugati emberek jól tudják ezt, és preferálják hazai vállalkozásaikat, hogy ne a multiktól kelljen koldulniuk rövidtávú, rosszul fizetett munkalehetőségeket saját hazájukban, valamint ők megértik, miért jobb, ha az általuk megkeresett és elköltött pénz a saját országukban marad... Siralmas, hogy ezt itthon mennyire nem képes az emberek többsége felfogni! Pedig azért tartunk itt.
agatsu 2011.04.28. 14:12:50
(amikor csak tudok piacon vásárolok(tojás,zöldség,gyümölcs,méz) mamikáktól,Ők az igazán magyarok-két kezük mukájából élnek- tegyetek ti is így, ha módotokban áll!)
uff!
atomgoa 2011.04.28. 14:14:05
Devil 2011.04.28. 14:14:40
A multiutaloknak uzenem hogy a piac dontson, ne a politikai korrupcio!
Nagyzee 2011.04.28. 14:16:53
Tényleg nem látod, hogy ez gyak. pártfinanszírozás közpénzből? (A CBA saját zsebből megtámogatta a Fideszt, cserébe a köz javaiból jutalmazzák. Mindenki jól jár, kivéve a közt.)
ferok66 2011.04.28. 14:17:49
QM 2011.04.28. 14:19:05
Ellentétben a CBA-val, akik viszont kinai, meg néger rabszolgákat alkalmaznak.Így gondoltad?
Amennyiben igaz, hogy a TECSO után ővék volt a legnagyobb részesedés a kerláncok közül, azt nem 3 alkalmazottal és 2 beszállítóval érték el.
Egyébként kökemény kereskedelemről szól a dolog.Akkor miért CBA és nem egyébb MULTI? Mitől magyar? Attól, hogy a lé idehaza van visszaforgatva. Ja, hogy az ÁPISZ is jobb kézben lenne MULTI-éknál. MInt ahogy azért kellett minden közvagyont elherdálni, mivel az "állam rossz tulajdonos". Fejleszd tovább! Minden magyar tulajdonban lévő vállalkozás rossz tulajdonos(gazda), minden a minket megsegítő, jóságos külföldi befektetőknek.Hajrá SZDSZ utódok.
GyöngyKlub 2011.04.28. 14:19:33
Lázárék pedig a Yacht magazinban arról mesélnek, hogy csak a hajójukon tudják magukat kipihenni. No comment!
makvirag75 2011.04.28. 14:21:33
lobster thermidor 2011.04.28. 14:21:46
Ha jól emlékszem 0 azaz nulla forintot.
2011.04.28. 14:21:58
A Tesco is rohadt jó árakat harcol ki, de nagyon sokat tesz rá. Olcsóbban kapja ugyanazt, mint az Auchan, de drágábban adja (legalábbis amit én látok belülről).
A Metro meg a Spar meg ugyanaz, egy cég.
qtics 2011.04.28. 14:23:22
hgwxv 2011.04.28. 14:23:44
A nagy tulajdonosok többsége fűszeres, hentes és zöldséges - jellemzően érettségijük sincs - akik már 90 előtt átnyergeltek maszeknak és kis boltjaik voltak. Kerestek annyit, hogy beszállhattak az Közért boltok privatizációjába. Nem kedvelték a kommunista rendszert, a lelkük mélyéig kapitalisták. Nem igazán tisztelnek semmit a pénzen kívül. A legnagyobbak az utóbbi időben már azt sem. Mindenhatóakká váltak, vagy legalábbis annak látják magukat:-)
Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:24:31
"Mitől magyar? Attól, hogy a lé idehaza van visszaforgatva."
Ahogy a posztban benne van, a Cooppal és a Reállal pontosan ugyanez a helyzet, mégis csakis és kizárólag a CBA-t nyomja az MTV közpénzből, a kereskedelmiek meg seggnyalásból.
Ha számodra nem nyilvánvaló az ok-okozat, akkor nagyon ostoba vagy, ha meg világos, csak a szerecsent mosdatod, akkot gerinctelen narancsdroid. Válassz.
blah 2011.04.28. 14:24:42
hgwxv 2011.04.28. 14:25:29
A nagy tulajdonosok többsége fűszeres, hentes vagy zöldséges - jellemzően érettségijük sincs - akik már 90 előtt átnyergeltek maszeknak és kis boltjaik voltak. Kerestek annyit, hogy beszállhattak a Közért boltok privatizációjába. Nem kedvelték a kommunista rendszert, a lelkük mélyéig kapitalisták. Nem igazán tisztelnek semmit a pénzen kívül. A legnagyobbak az utóbbi időben már azt sem. Mindenhatóakká váltak, vagy legalábbis annak látják magukat:-)
Devil 2011.04.28. 14:25:52
A Fidesznek jobb az egyik mint a masik mert az egyik fizet nekik a masik nem. Viszont ez nekunk rossz.
dbeata 2011.04.28. 14:27:39
(utalás egy havernőre, aki beépült a családba).
Amúgy meg szerintem vajmi keveset nyom a latba, hogy mennyi image reklámot kap egy hiper. Nem az számít, hanem hogy mi van az akciós ajánlatban. Az emberek és különösen a magyarok árérzékenyek, és kényelmesek, tehát rohadtul nem az alapján fognak vásárolni, hogy kinek a kommunikációs vezetője mosolygott az arcukba. Hacsak nem elvakult turulmadarak.
öregmogyi 2011.04.28. 14:27:53
Amúgy a beszállítók oldaláról elmondhatom, hogy mindegyik ugyanolyan g*ci. A CBA példul aljas módon tönkretett egy "tejest" és a egy "pékséget" a szüleim falujában. Mindkét esetben volt "mézesmadzag", aztán ugyanazzal a csődbeviteli technikával a tulajdonosból beosztottak csináltak. Ettől függetlenül azért örülnék neki ha a gombamód szaporodó Tesco expresszt kiszorítaná a piacról valamelyik magyar cég.
elmerfudd 2011.04.28. 14:29:29
Sajna ebben a kitúrásban tévedsz.
A Match a teljes hálózatát felajánlotta eladásra, ami kellett azt átvette a CBA. De más cég is mazsolázott.
A Cora eladása is folyamatban van, csak mellékesen.
makvirag75 2011.04.28. 14:29:34
CDX 2011.04.28. 14:29:47
qtics 2011.04.28. 14:30:51
gastro, missing in action 2011.04.28. 14:31:01
ettől én még német tejet veszek, sőőőőt!
Rocky 2011.04.28. 14:32:15
A Lázár testvéreknek kizárólag? És Fidesznek?
Gondolkozzatok már!
Mennyi munkahelyet és mennyi bevételt fog jelenteni, hogy sikerül kiszorítani végre a nem magyar cégeket és beindítani a hazai mezőgazdaságot!
Jelenleg az ország igényeinek a 30%-t vagyunk képesek megtermelni hazai szinten.
Ennek legalább a fordítottját kellene elérni, 100%-t + 30% exportot termelni.
Ez rengeteg munkahelyet és bevételt hozna.
Persze akinek ALDI-s az avatarja, annak hiába magyarázom ezt...
Nem vagyok fideszes 2011.04.28. 14:32:42
"azért örülnék neki ha a gombamód szaporodó Tesco expresszt kiszorítaná a piacról valamelyik magyar cég."
Ha ez a magyar cég hozza azt a színvonalat (az üzlet tisztasága, az alkalmazottak udvariassága, a temékek ár/érték aránya), akkor én is. Ha nem, akkor nem. A jó életit neki, 21 éve piacgazdaság van, mikor tanulja már meg mindenki, hogy a koszlott szart NEM fogja megenni a piac, mint annó a KGST idején?
Ma Baker 2011.04.28. 14:33:23
De van. Mégpedig az, hogy több gój motorossal egyetemben Lázárék is a zsinagógához állnak közelebb mintsem a templomhoz.
Erre varrjál gombot!
Szervezik önmaguk ellenállását.
elmerfudd 2011.04.28. 14:34:14
Híszek én neked, de szerintem a mostani üzlet azért jobban néz ki, mint a Belga. Vagy tévedek?
Rocky 2011.04.28. 14:35:03
Az ilyen költözzön el innen, vegyen feleségül orosz nőt, vagy holland férfit és nehogy megtanítsa a gyerekét magyarul!
Beteg!
2011.04.28. 14:36:14
(Mondanom sem kell, nem a rokon kérvényezte, hogy így legyen, egyszerűen el kellett fogadnia a fentről érkezett döntést, már ha munkát akart.)
Szóval kedves narancsos barátaim, inkább hagyjuk a nagy melldöngetést, hogy a CBA hűűű-de-nagyon-a-hazai-érdekeket-szolgálja, stb stb.
U.i: azóta az említett rokon SPAR-ban és Kaiser's-ben is dolgozott, mindkét helyen teljes bérre be volt jelentve, semmi feketézés.
Benyeszke · http://besbe.blog.hu/ 2011.04.28. 14:37:37
2011.04.28. 14:37:48
@elmerfudd: A cora és a match szintén egy cég.. Nem is tudtam, hogy eladják...
Világszám 2011.04.28. 14:37:57
dbeata 2011.04.28. 14:38:41
Ringlósztár 2011.04.28. 14:40:11
Piacon esetleg, de nem a cba-ban.
gastro, missing in action 2011.04.28. 14:40:35
Leszarom mi van az üzletre írva, nyitott európában élünk... semmivel sem tartok többre egy magyar milliárdost, mint egy külföldit. Ugyanez a helyzet a bankok területén, nekem senkim egy Csányi és nem is részesítem előnyben a szar bankját - pont azért, mert szar..
dbeata 2011.04.28. 14:42:26
Rocky 2011.04.28. 14:44:16
és akkor mi van???
Mindenki ezt csinálja/csinálta az országban!
A SPAR a Kaiser's nem azért terjeszkedik Magyarországon mert akkor biznisz, hanem azért, hogy elvegye a piacot egy esetleges magyar élelmiszerlánc elöl. Ez eddig nagyjából sikerült is... mondom a magyar mezőgazdaság az ország szükségleteinek a 30%-t képes jelenleg megtermelni!
Tehát így semmi sem drága neki. Megteheti hogy jól fizeti a dolgozóit.
Arról már nem is beszélve, hogy a CBA franchise rendszerben működik, tehát vajmi kevés köze van a Lázár testvéreknek vagy a Fidesznek ahhoz, hogy egyes bolt üzemeltetők, hogy jelentik be, az alkalmazottjaikat!
Rocky 2011.04.28. 14:45:01
és akkor mi van???
Mindenki ezt csinálja/csinálta az országban!
A SPAR a Kaiser's nem azért terjeszkedik Magyarországon mert akkor biznisz, hanem azért, hogy elvegye a piacot egy esetleges magyar élelmiszerlánc elöl. Ez eddig nagyjából sikerült is... mondom a magyar mezőgazdaság az ország szükségleteinek a 30%-t képes jelenleg megtermelni!
Tehát így semmi sem drága neki. Megteheti hogy jól fizeti a dolgozóit.
Arról már nem is beszélve, hogy a CBA franchise rendszerben működik, tehát vajmi kevés köze van a Lázár testvéreknek vagy a Fidesznek ahhoz, hogy egyes bolt üzemeltetők, hogy jelentik be, az alkalmazottjaikat!
rezsöatya 2011.04.28. 14:45:14
Hoppázó Beléndek 2011.04.28. 14:45:24
csárli hárper 2011.04.28. 14:46:22
Shekeras 2011.04.28. 14:47:30
Rocky 2011.04.28. 14:48:09
akkor vedd ott a vajat!
De nehogymár felháborodjon egy magyar ember azon, hogy a magyar közszolgálati televízió egy magyar céget kérdez ki élelmiszer ügyben és nem egy külföldit!
Látott valaki konkrét hirdetést is a spotokban?
Vagy ez már csak a szoci képzelet szüleménye???
Miről beszélünk?
QM 2011.04.28. 14:48:40
qtics 2011.04.28. 14:48:55
Sosem vásárolunk a CBA-ban, mert nagyon drága, nálunk még mindig az Auchan a nyerő. Menjek a CBA-ba, csak azért mert magyar, és fizessek mindenért sokkal többet?!
CBA pofázhat, hogy ő a nagy magyar hálózat, miközben szivatja a magyar beszállítóit a megszokott fizetési határidőkkel....
dbeata 2011.04.28. 14:50:08
Kár, hogy a CBA-ról, meg a többi magyarról csak azt tudom írni, hogy annyi a különbség köztük meg a régi noname kisüzletük között, hogy van egy céglogojuk. Semmi más. Kényelmi kisboltok, égbe meredező árakkal (tisztelet az akciós kivételeknek) és szegényes termékpalettával. Ha legalább mondjuk télleg a magyar mezőgazdaságot nyomnák, esetleg lehetne egy-két magyar biotermelőtől származó árucikket kapni, vagy valami olyan "magyaros" extrát, ami miatt érdemes volna.. de nem, a fíling kb ABC meg Közért-es, csak az árak változtak. AKkor meg miről is beszélünk? Akkor jó.
sárkányfő 2011.04.28. 14:52:45
"a kerületvezetés jobboldali többsége az önkormányzati büdzsé terhére vállalta be egy helyi CBA felújítását"
www.hirextra.hu/2010/06/22/jo-boltbol-is-megart-a-sok/
2011.04.28. 14:54:08
...csak engem zavar az ilyen kettős mérce? :)
qtics 2011.04.28. 14:56:37
joos 2011.04.28. 14:58:19
A CBA-ról az is köztudott, hogy a bolti alkalmazottait minimálbéren jelenti be, a többit borítékban csúsztatgatja a dolgozóknak.
Néhány boltban a pénztárgépek feketedobozát is manipulálják, melynek cserélgetésével a tényleges forgalmat tüntetik el....
Rocky 2011.04.28. 15:00:21
Úgy gondoltad? Hát rosszul gondoltad!
De szerintem jól gondoltad te, hiszen mégis a szocik szekerét tolod a mai napig...
A kettős mérce pedig engem is zavar:
itt van ez a szar poszt, itt veritek a nyálatokat mindenféle baromságon
közben az ország még a saját élelmiszer igényének a 30% sem tudja megtermelni, mert tönkrevertétek
NA ez az igazi botrány, ezen kellene hőzöngeni!
Nem azon, hogy az állítólagos ismerősöd minimálbérre volt bejelentve a CBA egyik üzletébe állítólag...
Érzed a nagyságrendi különbséget?
Úgy 1 : 1000000000000000000000000000000
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:00:47
QM 2011.04.28. 15:01:09
Ha ez téged boldoggá tesz.Mellesleg m.o.-n minden túl van politizálva.Csalódnék ha az általad favorizált Coop, v. Reál nem probált volna "lobbizni" az épp kormányon lévőknél.
Lázárék valóban Fidesz pártiak, ezt sosem titkolták. Vajon az általad favorizáltak vállalják, hogy melyik párt holdudvarába tartoznak? Mert a CBA és a Lázár fivérek közé egyenlőség jelet tettél(ami persze nem igaz, összesen 7 boltjuk van).Gondolom a Coop és a Reál tulajdonosi szerkezetével is ennyire tisztában vagy.
Üdv.: narancsdroid (csak az anyám meg ne tudja , mert kitagad)
Rocky 2011.04.28. 15:01:12
Úgy gondoltad? Hát rosszul gondoltad!
De szerintem jól gondoltad te, hiszen mégis a szocik szekerét tolod a mai napig...
A kettős mérce pedig engem is zavar:
itt van ez a szar poszt, itt veritek a nyálatokat mindenféle baromságon
közben az ország még a saját élelmiszer igényének a 30% sem tudja megtermelni, mert tönkrevertétek
NA ez az igazi botrány, ezen kellene hőzöngeni!
Nem azon, hogy az állítólagos ismerősöd minimálbérre volt bejelentve a CBA egyik üzletébe állítólag...
Érzed a nagyságrendi különbséget?
Úgy 1 : 1000000000000000000000000000000
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:02:55
Rocky 2011.04.28. 15:06:50
:DDD
Újlipótvárosban minden van ám! Kapát még életükben nem láttak!
Nekik tökmind1, hogy mit kajálnak (spanyol, lengyel, szlovák) csak olcsó legyen! Ja és nem CBA, mer azazzorbáné...
Szánalmas társaság ez a szanyitiborbarátikör!
suckit 2011.04.28. 15:08:19
Szánalmas buta emberek vagytok, akik nem értik miért is kell nekünk a magyar kereskedelmet, ipart, élelmiszert támogatnunk vásárlásainkkal. Még ha egy picit drágább is, hosszútávon jobban megéri!
Ezért van az ország ott ahol, mert ilyen sok barom lakja, aki nem lát tovább az orránál
sage5 2011.04.28. 15:09:14
zeddez 2011.04.28. 15:10:43
Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2011.04.28. 15:10:51
suckit 2011.04.28. 15:12:03
zeddez 2011.04.28. 15:12:30
suckit 2011.04.28. 15:13:55
joos 2011.04.28. 15:15:49
Squid 2011.04.28. 15:17:45
A szart is kiverik a beszállítókból és a franchise partnerekből is és offshore lovag mindegyik. Vannak saját üzleteik is ahol ugyanúgy adót csalnak mint bármely vállalkozó az alkalmazottakon.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.28. 15:18:49
levvente 2011.04.28. 15:19:44
a tulajdonrészük a 30%-ot sem éri el. Persze, miért várnék pontos adatokat egy megélhetési jobboldal-gyűlölő bloggertől........
2011.04.28. 15:21:00
Hőzöngeni meg nem a múlton kellene, mivel azt már úgysem lehet megváltoztatni, hanem a jelennel kellene törődni.
Pl.: már nagyon várjuk az 1 millió új munkahelyet, amihez képest (egy mai cikk szerint) eddig csak minusz 123 000-et sikerült felmutatni. Csak hát ugye hónapok óta olyan halaszthatatlan dolgok kötik le a képviselőket, mint az alkotmányírás, közterek átnevezése - nem érnek rá ilyesmivel foglalkozni...
bőrmók 2011.04.28. 15:21:24
ezt egy fideszes kérdezi? mert akkor nem rossz..
suckit 2011.04.28. 15:22:11
János György 2011.04.28. 15:24:02
Rocky 2011.04.28. 15:25:28
szóra sem méltatlak...
egyébként ha ismernéd a diagramot, mint olyat, akkor le tudnád olvasni, hogy 2010. januárjában 10000 több munkanélküli volt...
nem csak indexet kellene olvasni
vagy legalább gondolkodni...
QM 2011.04.28. 15:30:13
A franciák, a németek, valmint minden mágára adó és a saját érdekeit képviselő országokban,fura módon a kiírt EU-s és egyéb közbeszerzéseiket a legtöbbször pont az adott ország vállalkozásai nyerik el. "véletlenül"
Pfujj! Szégyenljük magunkat, hogy mi is csatlakozunk a versenysemleges EU-s nemzetek tábotához.
Rocky 2011.04.28. 15:31:16
Mondjuk létrehoz egy csomó munkahelyet.
Felpörgeti a magyar mezőgazdaságot.
Multiként exportál egy csomó magyar terméket stb.
De ugye csak költői volt a kérdés?
ezmagyar 2011.04.28. 15:32:06
Szerintem ezért semmi kifogásolni való nincs abban, hogy az egyiket ennyire nyilvánvalóan igyekeznek a médiákban pozicionálni. Persze még jobb lenne, ha mind a kettővel plusz a kis üzletekkel, pékségekkel és piacokkal tennék ugyanezt.
Tavaly november ismertette az Index a Corvinus Egyetem vizsgálatát arról, hogy az üzletláncok forgalmában milyen arányt képviselnek a magyar élelmiszerek. Ebben a hazai üzletláncok 82 %-al az élre kerültek. Ez is azt támasztja alá, hogy támogatni kell őket.
Különben a saját tapasztalataim alapján sem elhanyagoltnak, sem szegényesnek nem találom a CBA üzleteket. Egy Buda környéki kisvárosban élek, és mondhatom, hogy rendkívül kedvesek a CBA eladók pedig csak néhány éve költöztem oda. Ritkán vásárok ott mégis ismernek, előre köszönnek, segítőkészek.
suckit 2011.04.28. 15:32:30
www.cba.hu/hirekdownload/2011_03_10_1.pdf
Jó hírnév külföldön
www.cba.hu/hirekdownload/2010_11_29_1.doc
segítség, nem pedig pontgyűjtés
www.cba.hu/hirekdownload/2010_06_08_1.doc
Minden gyerek lakjon jól
és még sok minden más! Nézz híradót, olvass az interneten. Ne itt kérd hogy gyűjtsem össze neked az infókat. Én megkeresem azt amire kíváncsi vagyok. Ebből is látszik felkészültséged. Csak magyarázni tudtok, de nem látjátok át a dolgokat. Ha mindenki csak és kizárólag magyar terméket venne, (már amiből van magyar azok után hogy tönkretették a mezőgazdaságunkat és az iparunkat) akkor nem 10, hanem 1 éven belül lenne 1 millió új munkahely. Csak az a baj hogy az emberek buták és irigyek, úgy vannak ezzel (akinek van) hogy örül a markába, és leszarja hogy másnak nincs. Ezzel is magát fontosabbnak tartja mint másokat
bőrmók 2011.04.28. 15:32:56
bőrmók 2011.04.28. 15:34:40
Erről csak annyit, hogy a CBA-tól megveszik az élelmiszert, alapítványi pénzen. MEGVESZIK, érted?
gastro, missing in action 2011.04.28. 15:35:39
pacus 2011.04.28. 15:36:45
2011.04.28. 15:38:12
Na mind1, igazad van, inkább szóra se méltass, úgyse tudnál meggyőzni, hogy kis országunkban minden a legjobb úton halad...
Ti viszont ismételgessétek szorgosan az alábbi klasszikust: "Minden nagyon jó, minden nagyon szép, mindennel meg vagyok elégedve" :)
Terézágyú 2011.04.28. 15:39:24
"www.cba.hu/hirekdownload/2011_03_10_1.pdf
Jó hírnév külföldön
www.cba.hu/hirekdownload/2010_11_29_1.doc
segítség, nem pedig pontgyűjtés
www.cba.hu/hirekdownload/2010_06_08_1.doc
Minden gyerek lakjon jól
és még sok minden más! Nézz híradót, olvass az interneten. "
Igen, az MSZP mindent jól csinált, lásd mszp.hu :)))))))))))
Tájékozódj hiteles forrásból! :)))
Vincenzo90 2011.04.28. 15:44:02
Vincenzo90 2011.04.28. 15:44:03
zeddez 2011.04.28. 15:45:22
zeddez 2011.04.28. 15:50:40
De ettől még koránt sem biztos, hogy lett munkája, csak kikerült az ellátási körből.
Ez struccmódszer. És majd jól megaszondják, hogy csökkent a regisztrált munkanélküliek száma, tehát munkahelyek jöttek létre.
Netuddki. 2011.04.28. 15:50:45
Szóval erről ennyit...
rulettes 2011.04.28. 15:52:33
Micsoda egy undorító cég aki támogat nyíltan vállalva egy pártot, ideológiát. Nem veszi észre hogy ezzel sért másokat... vagyis önként nem kéri a nem fideszesek vásárlását.
Másrészt egy rakás sz@r a cba választéka. Épp vidéken a szegény emberek közt sokkal drágább mint itt pesten. Nagymagyarok... ezek??? undorító féreg banda! Szar árut drágán magyarnak... ez a szlogen.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.28. 15:55:01
Boldog lennék ha ez lenne a létező legnagyobb korrupció. Ennél nagységrendekkel nagyobb bajok vannak.
parttalan 2011.04.28. 15:55:34
Rubintos Virágom 2011.04.28. 15:57:33
dekol84 2011.04.28. 15:58:30
zeddez 2011.04.28. 16:02:57
A mélymagyar vállalkozások zöme meg ott csalja el az adót a könyvelőjeivel ahol csak tudja, egy multi meg ezt nem engedheti meg magának, mert rontja a márka image-t, és lehúzhatja a rolót, ha adócsalásnak csak kósza hírei is felbukkannak róla, máris esik a részvényindexe a 'csába.
A diffi az, hogy amíg a multi adókedvezményt kap az államtól -tól -ig, a magyar meg csinál magának okosba' határozatlan időre.
Úgyhogy semmivel sincs hátrébb gyakorlatilag, de a multi ez mellett messze többet fizet a munkavállalóinak meg azok után az államnak is.
QM 2011.04.28. 16:06:08
Annyit mondtam csupán, hogy nehogy már pont mi(m.o.) szégyeljük magunkat, azért mert magunk felé hajlik a kezünk, mikor ugyanezt teszi az összes EU-s "nagyok" is. Csak mi voltunk azok a barmok, akik pl.: franciákkal nyerettük meg a metrokocsi tendert.
baltzer 2011.04.28. 16:08:05
Tudjátok: Cipőt a cipőboltból...
Bár ami a fő profiljukat az élelmiszert illeti, ott is vannak érdekes dolgok. Borok, sajtok, csokik stb. rendre olcsóbbak az osztrák árúházaikban, mint Magyarországon. Vajon miért? Biztosan a magasabb magyarországi bérek(!)és egyéb költségek miatt. Ami pedig a valóban magyar árúk arányát és a forgalom százalékában fizetett adó nagyságát illeti, az megérne egy alaposabb tanulmányt annál, mint, hogy "itt adózik".A multik többsége ugyanis már a saját központi nagykerből való beszállitási áraknál kiveszi a maga pénzét.Aztán persze a maradék majdnem nulla eredményt leadózza nekünk.
Még egy megjegyzés:Tudtommal a CBA hálózatának döntő része un. franchise rendszerben dolgozik, tehát lényegében sok kis tulajdonos beszerzési szövetsége a versenyképes beszerzési árak elérése érdekében. Ha ez sok kis magyar vállalkozó megélhetését szolgálja akkor én drukkolok nekik. És ha ők is becsapnának mint a SPAR, legalább Magyarországon maradna a pénzem.
púdó 2011.04.28. 16:10:11
Menjetek el az egyik boltba,és nézzétek meg a CBA sajátmárkás termékeit!A krokettől a csokikon át, a májkrémig.(A termékeik csak 25-28%-a magyar!)
Aztán nyilatkozzatok a nagy magyar üzletláncról.
Seraphin 2011.04.28. 16:10:45
Szahar! 2011.04.28. 16:14:09
orient 2011.04.28. 16:17:39
1. Nálunk több CBA is van a környéken. Mind a legdrágább. Drágább mint a SPAR-Kaiser, de drágább a többi üzletnél is, és minőségben is a leggyengébb sajnos. (pl. sokszor csak CBA tejet, tejtermékeket árulnak amit én utálok, de más tejiparra szakosodott termelőktől semmi, azaz 0 termékük van). Na én ilyenek miatt már be sem teszem a lábam CBA-ba mert utálom a saját logós termékeket (nemcsak CBA, de Tesco és SPAR saját termékeket is, de ott legalább van más is...)
2. Lehet itt szajkózni a munkahelyek többségét a KKV-k adják, ami igaz is és jó is, de a legtöbb KKV a multitól nyeri a bevételét. A CBA-ban is azok vásárolnak és többi boltban akik nagy része multinál kapja a fizetését. Étterembe is az jár és hagy borravalót aki multinál dolgozik. De lehetne sorolni a szolgáltatások körét. Az informatikai és más szellemi munkát végző KKV-k is multiktól kapják a megrendeléseiket úgy mint az autógyári beszállítók is. Természetesen KKV-kat erősíteni kell, de nem a multik kárára mert a két szektor nem ellenség hanem egymáson keresztül működik. Egyik nélkül nem megy a másik. Ezt kéne megérteni a dilettáns habzószájú közgazdászoknak akik a nagy magyar fülkeforadalomra hivatkozva, szétcseszik magyarország gazdaságát. Nem mellesleg ha annyira szar a multi akkor miért támogatja a legtöbb multit ez a kormány jobban mint előzőek? (pl. autógyárak..), amit nagyon helyesen tesz, a pornépnek meg löki a süket dumát, hogy mi aztán elzavarjuk innen a sok rohadt multit (az ország 80% éhen halna nélkülük, igen a CBA is és más KKV-k is...)
Zola_ 2011.04.28. 16:17:49
Az embereknek úgyis mindig az ár a fontos, oda mennek ahol olcsóbban vásárolnak és kész. A multi meg emel egy kicsit az árakon, azaz továbbhárít, kitermelve a különadót, és még így is akad profit bőven. Ha meg nem megy, akkor költséget (fizetést) csökkent és leépít...
mecséri 2011.04.28. 16:18:14
mohaa 2011.04.28. 16:18:45
Mint fogyasztó annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy nem vásárolok náluk. SOHA.
Gój motoros féle náci bandát meg végképp nem szeretnék támogatni sem anyagilag, sem sehogy.
jog-ász 2011.04.28. 16:19:36
vegyérték 2011.04.28. 16:22:05
Az utóbbi néhány hónap alatt sikerült kiszorítaniuk a magyar zöldségek jelentős részét a választékukból (elvből nem veszek holland hagymát és spanyol retket), és sikerült a pékáruk közül a napi betevőnkül szolgáló kiflit elhagyni.
Ennek eredményeképpen a harmadik hónapja magunk sütjük a kenyeret, és a piacon vesszük a zöldséget. Minden politikai színezet nélkül.
iparterves 2011.04.28. 16:23:38
De a Lázárok nem az én kutyáim. Baldauf sem.
Ha valaki nem, hát ők igazán nem.
Szóval, ne nagyon jöjjön nekem senki a "saját kutya" szöveggel, mert az hamis és hazug.
Különösen nem, hogy Horvátországban is úgy hirdették a CBA-t, mint hazai láncot.
Hazugság itt, hazugság ott.
bőrmók 2011.04.28. 16:24:31
bőrmók 2011.04.28. 16:25:27
neb*ssz, ez komoly? :DDD
ancsika3114 2011.04.28. 16:26:00
Mi meg ott vásárolunk, ahol akarunk, és ahol módunkban áll! Legtöbben, ha tehetjük, nagy ívben teszünk a tulajdonosra, az árat, és a minőséget nézzük.
A CBA minőségben nem, de árakban igencsak az élen jár! :PPP
Hungeralien 2011.04.28. 16:26:16
Vagy ha nekem nem termel hasznot, az adót rendesen befizeti, ezáltal hozzájárul a közteherviseléshez.
Namármost ismerősi körben volt már dógozó a madaras és madártalan Tescoban és a CBA-ban is.
Ezek közül a CBA-ban nem volt bejelentve.
Úgymond volt egy "nem hivatalos része" a bérnek (amit személy szerint buktam már felmondás után...).
Emellett rájuk nem vonatkoznak a különadók.
Emiatt más kell hogy befizesse, pl én.
Na ezért nem szeretem őket, ezért kerülöm a munkaviszonyt szinte minden magyar céggel...
Senkifia 2011.04.28. 16:27:01
Ne felejtsük el: a CBA nem tesco,meg auchan. sok különálló kft együttese. van rosszabb,mint a spar. de van sokkal jobb is. ez van :)
Senkifia 2011.04.28. 16:29:37
eszméletlen...
Nickyke12121212 2011.04.28. 16:29:55
iparterves 2011.04.28. 16:30:01
Igen, személyesen volt szerencsém látni ( amíg el nem adták az üzletüket ).
A CBA mindenütt "hazai".
mecséri 2011.04.28. 16:30:04
mecséri 2011.04.28. 16:32:37
Senkifia 2011.04.28. 16:33:22
iparterves 2011.04.28. 16:33:22
A Tesco - amelyben nem szeretek vásárolni, de nem azért az előítéletért, mert "teszkó", hanem másért - nagyon sok magyar árút tart.
Vagy még nem látta a tejet, a felvágottat, a borokat?
bőrmók 2011.04.28. 16:34:24
2011.04.28. 16:35:03
néni nyilatkozott. Akkor...?
2011.04.28. 16:39:01
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.28. 16:40:10
Én viszont nem szeretem az ottanról hozott paradicsomot, mert kemény. Azt a CBA előtt áruló nénikétől szokta beszerezni. :)
Szahar! 2011.04.28. 16:40:35
Zola_ 2011.04.28. 16:41:22
Senkifia 2011.04.28. 16:41:27
a tescóban szinte kizárólag csak szlovák felvágott(lásd "Früstök") és sajt van. Magyart alig látsz. A boroknál még csakcsak.
De én már elvből is lehetőleg csak magyart veszek. Pl a pick békebeli termékek minden szlovák szarnál jobbak. ja másfélszer annyiba kerülnek. viszont kétszer kevesebb bennük a víz :)
Szahar! 2011.04.28. 16:49:00
alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 16:51:44
Fiacskám, a CBA régen az ÁBC volt csak mióta izraeliek a tulajdonosok fordítva kőll ovasni!!
iparterves 2011.04.28. 16:53:34
Az éppen aktuális eseményeket nem ismerem, de magyar árú volt és van.
BakterHouse 2011.04.28. 16:55:41
ayatollah 2011.04.28. 17:02:15
Ha már hipmarket akkor Kaisers vagy Interspar vagy Auchan (ársorrendben).
Sonia Braga · http://www.sunapozitiv.hu 2011.04.28. 17:04:31
Warning. It's On...
ftxpmj 2011.04.28. 17:05:14
lombozódó 2011.04.28. 17:15:40
A forgalmazott magyar áruk árfekvése pedig magas. Nem beszélve , hogy gyatra a kiszolgálás és az ártájékoztatás, stb.
Az átlag magyar ember az olcsó árukat keresi, ezt pedig a TESCÓ-ban , a Pennynél, a Lidben, stb inkább megtalálja.
Szóval drága a CBA
Minőségben pedig mi a különbség.
Egy egy vállalkozás már nem lehetne párt kassza, magyar közéleti kell , hogy legye.
Zola_ 2011.04.28. 17:16:43
egyébként meg úgy látom, hogy ugyanannyira vállalja a nevét, amennyire bárki más itt a blogon...
bastian 2011.04.28. 17:17:32
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.28. 17:17:50
púdó 2011.04.28. 17:19:06
Szahar! 2011.04.28. 17:23:33
ftxpmj 2011.04.28. 17:39:17
Ja és az amerikai elnök pl. amerikai autóval jár, pedig a német jobb, még a francia elnök is franciával jár, pedig a német szintén jobb, a tesco és társa még csak nem is jobbak a CBA-nál..........
Szahar! 2011.04.28. 17:43:54
Kerek négyszög 2011.04.28. 17:53:09
Amúgy meg a legjobb: a gyűlölt multik, minden foglalkoztatási szabályt betartanak, és tisztességesen adóznak, fizetik a bérterheket (az a nyugati kulúra ugyebár...). Ellenben a fideszCBA -ban széleskörben elterjedt a kamu minimálbér+többi zsebbe című magyar vállalkozói mentalitás. Több forrásból tudom, szerintem ez elég nyílvános tény.
A magyar üzletlánc lop, csal, hazudik!
alibaszna de bamba (törölt) 2011.04.28. 17:58:15
púdó 2011.04.28. 18:10:57
/Bár szervezeti működésük közti különbség ég és föld./
Nem vagyok "igaz szent magyar",de szinte mindíg magyar terméket veszek.Mi is élelmiszert gyártunk,ezért ha tőlünk rendelnek az a mi dolgozóink és családjainak megélhetését biztosítja.Ti szoktátok nézni mi hol készül?
pl.a boci csoki?
a győri édes?
a balaton szelet?
a globus konzervek?
a legtöbb cébéás/privátos/kópos sajátmárkás termék?
tudnék még sorolni jónéhányat.
Nézzétek meg,megfogtok lepődni.
Minden politikai átthallás nélkül szeretném mondani:
Magyar termék = magyar ember fizetése.
Tökmindegy ki árulja.
Ja,ha a termék szar,én sem veszem meg.
dekol84 2011.04.28. 18:11:37
Már hogy ne lenne jobb, te szerencsétlen?! Az összes eddigi írás arról szólt, hogy a baldauf féle töketlen gennyláda cba egy fostalicska tolvaj kereskedők gyülekezete! Nem bírod felfogni, hogy csalnak, drágák, tisztességtelenek és ott kurnak át, ahol tudnak! Annyi a szerencséjük, hogy ez a pöcs zorbán őket szereti, mivel véresre nyalják a szaros valagát!
qwasder 2011.04.28. 18:13:19
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.04.28. 18:33:25
Azóta csak CBA reklámot adnak rajta.
Eddig se néztem, ezután sem fogom. CBA-t meg megúsztuk, kisfalumban nincs.
balage28 2011.04.28. 18:45:31
Ennyi.
Lehetne Neked is, csak dolgozni kell(ene) vele, hogy legyen értelme.
moncayo 2011.04.28. 18:53:45
speculum 2011.04.28. 19:27:53
De mondom másképp: elképzelhető volna, hogy mondjuk a francia híradóban ne az Auchan szerepeljen ugyanilyen relációban?
elmerfudd 2011.04.28. 19:38:42
hátna 2011.04.28. 19:46:11
púdó 2011.04.28. 19:53:35
De ez nem áll ellentétben a véleményemmel:
magyar termék = magyar ember fizetése ,nem?
Tökmindegy melyik áruház polcán látod.
Kabbe (törölt) 2011.04.28. 19:55:57
a legszarabb nejlonszatyor, ami csak létezik a világon......ha van
+egyszer a kasszánál a ferenc téren kipakoltam a cuccaim a szalagra - amire egy gyöyörű kalligráfiával írt mondat figyelmeztetett:)- majd közölte a pénztáros hölgy, hogy nincs szatyor. kérdeztem, amiben vihetném el a dolgokat...............kifliszacskóban......mondta a hölgy:)
na azóta nem járok oda.
mthrfckr 2011.04.28. 20:00:56
tcom 2011.04.28. 20:01:01
tibike3 2011.04.28. 20:18:31
daito 2011.04.28. 20:24:49
Hát, az utcabéli cba-s nénit nem láttam még lovas/hajós/elit/férfimagazinban pózolni, amint éppen 300 ezres órában néz büszkén a hajón/kocsin/nyaralóban, ellenben Lázárékat csak így lehet látni. Konkrétan fogalmad sincs, hogy miből és hogy lehet ilyen sikeres az ember.
Nem a sikert irigyli tőlük az ember; hanem konkrétan bemész egy CBA üzletbe, akkor majdnem visszatértél a szocializmusba - csak több az áru és picit szebb a berendezés.
A többi "magyar" lánc sem jobb, de a Coop, Reál árai jobbak és nincsenek tele "saját márkás" cuccokkal, amelyeket MIND valami lengyel faluban gyártottak. Ráadásul az árak általában nem az olcsóbbak közé tartoznak.
És ezek után azon agyalsz, hogy a csöcsbe nem mennek csődbe, és hogy van, hogy a "csúcson" meg ez a rohadt nagy siker oka?
Hát így.
Magyar termék, meg magyar áru, az. Konkrétan 20-30% magyar, de az áruiktól az Isten mentsen meg; ha csak a saját márkás cuccaik vannak, akkor abból inkább nem.
andrejfej 2011.04.28. 20:44:19
01020304 2011.04.28. 21:15:41
Mikrobi 2011.04.28. 21:18:53
nyílméregbéka 2011.04.28. 21:27:28
Talán át kéne szoknom a Kaisersbe meg a Sparba, a CBA-t, ha még sokat mutogatják a köztévében, meg fogom utálni, és csak végesetben járok oda. Match leszerepelt a tapló személyzetével, őket csak az éhhalál küszöbén veszem figyelembe.
nyílméregbéka 2011.04.28. 21:33:00
Mostanában mondjuk ki van rakva egy szép piros ötletláda, hogy oda javasoljanak a vásárlók, na de mért mi gondolkodjunk egy üzletvezető helyett.
anyam_borogass 2011.04.28. 21:49:21
Ha minden kommentelő nevében én rendelhetnék mondjuk autót (cca 100-at), szerintetek mennyi árengedményt kapnék a mai piaci helyzetben? Na, annak a felét megkapnátok, én meg a sikeres tárgyalásért vinném a másik felét. Ezt hívják közös beszerzésnek. Nekem nincs kockázat, mert ti fizettek... (legfeljebb meghitelezem jó kamatra, hogy azon is keressek, de inkább ti fizettek előre)
Rózsa Sándor és Robin Hood is közönséges útonállók voltak (plusz marketing), ha kirabolnak, nem mindegy? Tényleg Rózsa Sándort kell hörögve szeressem, mert magyar földön marad a pénz? Nemá...
acsa77 2011.04.28. 21:50:29
2. Bármilyen színezetű is egy bolt: amíg azt látom, hogy a kínálat 90% teljesen fölösleges, redundáns, valamint az értékhozzáadás 90% a tálalás módjában és nem a tartalmas alapanyagban merül ki, addig maradjon csendben a vásárló.
Megismétlem: amíg pl. egy liszt alapú élelmiszer minimális egyéb értékes anyagot tartalmaz, addig nem múlja felül az értéke a liszt+víz+sütés árát (200Ft/kg). Tehát éppoly hiábavaló, mint puszta közepére tíz méterenként templomot építeni.
Amíg ez nem változik, addig lényegtelen a magyar/külföldi vita. Majd ha változik a kereslet, akkor lassan rájövünk, hogy léteznek még olyan gyümölcsfák és olyan zöldségek, melyeket nem kell permetezni, mert ellenállóak. Vagy rájönnek a vevők, hogy a magyar étrend mögött óriási munkaerő-pazarlás húzódik, azaz komplett ételfajtákat kell kidobni, és helyette értékes anyagokra költeni a pénzt.
És mindezek után - jé - pillanatok alatt önellátóvá válik a fél ország, és tárgytalanná válik a CBA-TESCO vita. A valószínűségszámítás ezt továbbra sem teszi lehetővé.
66benga 2011.04.28. 22:03:59
potyus 2011.04.28. 22:04:34
Szerintem teljesen rendben van.
A Lázár fivérek, híresen jobb oldaliak, akár csak Kokó, Kárpáti Gyujika, Egerszegi Krisztina, és még sokan mások. Ez nem baj. De ha a közszolgálati TV ennyire favorizálja a CBA-t, vagy ha patikáról van szó, a Kapás utcai, szintén elhíresült jobbos patika kerül szinte mindig képernyőre, az viszont már baj, mert közpénzekből történik minden.
Továbbá, a napokban téma volt, ki finanszírozza az olyan eseményeket, mint például a Gyöngyöspatai masírozások, táborok,erődemonstrációk.
A Szentkirályi Ásványvíz a támogató. Állítólag a legnagyobb jobbikos támogató.
Persze így kell ezt csinálni, a szociktól felmarkolt állami támogatásból kell támogatni a véresszájú ellenséget. Hülye szocik!!!!
knbm (törölt) 2011.04.28. 22:42:48
Nephro 2011.04.28. 22:45:38
szabóZ · http://comment.blog.hu 2011.04.28. 23:03:13
index.hu/24ora/?s=Hardy&tol=2005-04-28&ig=2009-04-28&rovat=osszes&szerzo=Szerz%C5%91&cimke=C%C3%ADmk%C3%A9k+keres%C3%A9se
Melyik cikkről beszélsz?
Mifolyikitt? 2011.04.28. 23:17:55
Ahogy hazudnak naponta mindenben, hogy nem lesznek megszorítások, aztán meg sutyiban a munkavállalókat alázó csomagot állítanak össze. Adókat vetnek ki, persze úgy, hogy a cégekre, bankokra haragudjon a nép, ne rájuk.
Ennél mocskosabb kormány nem volt még az elmúlt 20 évben.
DeToXXX 2011.04.28. 23:38:02
Táskás Tóni 2011.04.28. 23:38:50
Fatal Error! System Halted! 2011.04.29. 00:28:01
És milyen érdekes, hogy a Mikó utcában volt egy Reál csak sajna ismeretlen ok miatt nemrég bezárt. Persze a Logodi utcai vérfideszes nyanya tartja magát a mini ABC-jével...
Mifolyikitt? 2011.04.29. 01:23:32
Sütemény1975 2011.04.29. 03:12:16
mecséri 2011.04.29. 07:12:39
sirsteve 2011.04.29. 08:57:24
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.04.29. 09:24:31
@korovjov 2011.04.29. 12:43:30
tónvónjó 2011.04.29. 16:01:40
Szahar! 2011.04.29. 17:33:36
g.zsolti 2011.05.09. 15:34:15
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.05.09. 15:42:04
marós 2011.07.19. 06:13:37