Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Így szép a számháború

Öt magyar, öt magyar, hány ember?

2011. március 16. 13:03 barb 268 komment

Ahogy azt sejteni lehetett, a szólásszabadság melletti tüntetés kapcsán elkezdődött a számháború a médiában, sőt, a szervezők és a rendőrök is mást mondanak. Lássuk a tippeket:

  • A szervezők becslése szerint legkevesebb ötvenezren voltak.
  • Az MTI tudósítóinak beszámolója szerint több tízezren demonstráltak a médiatörvény ellen.
  • A portálok és hírügynökségek általában 10 és 30 ezer közé tették a résztvevők létszámát. Az AFP francia hírügynökség tudósítása szerint 30 ezren, az Index szerint legalább 30 ezren voltak jelen.
  • A Hírszerző tudósítója a helyszínről azt jelentette, hogy a rendőrök szerint nyolc-tízezren, más források(?) szerint húszezren tüntettek a kormány médiapolitikája ellen, a szabad sajtóért az Erzsébet híd lábánál.
  • A hvg.hu "Sokezres tömeg tüntetett a sajtószabadságért" címmel közölt beszámolót, az fn.hu tudósítójának becslése szerint pedig 10-15 ezer ember gyűlt össze.

Nyilvánvalóan többé-kevésbé pontos számot akkor kaphattunk volna a résztvevőkről, ha - ahogy az a korábbi kormányzat idején megszokott volt - felszálltak volna a rendőrségi helikopterek és elvégezték volna azt a számítást, hogy egy négyzetméter/ember x a tüntetők által elfoglalt terület nagyságával.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.03.16. 13:50:06

A Critical Masson amikor harmincezret mondtak, én tízezret számoltam, ennyit a helikopterekről (az igaz h a biciklisek, menetben, többnek látszanak)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.03.16. 13:51:39

Ennyire pontos a rendőri számlálás

ügyfélszolgálatos 2011.03.16. 13:56:42

@p0pc0rnp!4y4h: nem csak állítólag. Az Erzsébet híd webkamerája du. négykor éjszakai képeket mutatott.

Egyébként meg ha a "Filiphhhh" számolja akkor tuti vannak ott vagy 235235235325235235423 millióan.

mizie 2011.03.16. 14:01:29

Az Index tényleg utánajárhatna hogy mi történt a webkamerákkal...

GGG77 2011.03.16. 14:02:37

Én csak azt tudom, hogy Orbán Isteni és Méltóságos Fővezér Generalisszimusz Führer Elvtárs Urat az egész Univerzum hallgatta tátott szájjal, áhítattal.

AttilaBeregi 2011.03.16. 14:08:29

mondjuk itt legalább valószínűleg nem fizetett statiszták voltak, mint a nemzetinél...

Taligamajom 2011.03.16. 14:09:31

a szamlalas bolsevik trukk. megint a komcsik provokaljak a tisztesseges polgari 2/3ot. a forradalom gyozni fog!

Sleepy Gonsales 2011.03.16. 14:10:07

@Sleepy Gonsales:
Mondjuk itt az is látszik, hogy orbán nélkül csak sötétség van.

Walter Melone (törölt) 2011.03.16. 14:11:08

a google térképén viszonylag pontosan meg lehet mérni a terület nagyságát.

ezután már nem nehéz saccolni a résztvevők számát.

nagyjából 25-30ezer ember.

a katona fehérben 2011.03.16. 14:11:15

@p0pc0rnp!4y4h: Kilőve a francot...csak máshová futott be a képük! :-)

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.03.16. 14:12:04

Nem is volt tüntetés. Tessék megnézni az UTV kameráit. Ráadásul véletlenül az USTREAM is pont akkor tartotta karban magát mikor online lett volna közvetítés.De nem ezért maradt el a tüntetés, hanem azért mert korábban a részvevők ott voltak az Őfőméltóságú úr százezres halhatósága között és nagyon elszégyellték magukat:)

ZKW 2011.03.16. 14:14:10

A fotókon látszik, hogy a tömeg a színpadtól az aluljáró vonaláig folytonos. Ez a Google Earthben 300 méter, az út szélessége 30 méter. 1 négyzetméterre 3 főt számolva ez bizony 27 000 ember. Csak gondoltam a rendőrségnek segítek számolni. Eddig is így számoltak.

fran7 2011.03.16. 14:15:11

Mindannyian tudjuk mindenki szimpátiája alapján számol, saccol, nemcsak Rákay Philip. S ez meglep valakit?

tomwar 2011.03.16. 14:15:59

Az a kamerakikapcsolas eleg nevetseges....
De into jel!

nemecsek ernő áruló 2011.03.16. 14:17:23

@KGyST: Ilyen tömegben 1 négyzetméteren 4-5 ember fér el. Számoljunk 4-el. Ha 8000-en voltak, akkor körülbelül 2000nm-t foglalhattak el, ami többé kevésbé az Erzsébet hídfő, Március 15. tér előtti részét jelenti, és a tömeg semmi képpen nem érhetett el a Ferenciek teréig. Persze kivéve, ha csak az úttesten álltak, és egyenes kiterjedésük volt.

Nem voltam ott, és felvételeket sem láttam, mennyien lehettek, csak mondom.

A Critical Mass meg bicajokkal együtt jóhogy nagyobb tömegnek látszik, ott inkább közelebb van a 1,5nm/ember kiterjedéshez, ami sokszorosa a normál "tömegtüntetés" megjelenési formájának.

ZKW 2011.03.16. 14:21:44

@fran7: Azért a 8 000, és az 50 000 között van egy kis különbség, pláne a képeket elnézegetve. Hozzá tenném, hogy a számháború pedig azért nevetséges, mert nincs olyan mennyiség, amire valamire való Fidesz fan azt mondaná, hogy az már figyelemreméltó. Az előző számítási módszerrel viszont én nem érzem annyira túlzónak az 50 ezres létszámot.

Takács Bálint 2011.03.16. 14:22:50

Akkor ez mindenképpen bukó, mert a sajtóközleményben "ők, akik egymillióan vannak" egyre nagyobb tömegről vizionáltak és a max. 30 ezres tömeg ezta tételt nem nagyon igazolja. Ezért ragaszkodnak foggal-körömmel az ötvenezerhez, mert az előző akcióikhoz képest látszana a tábor csökkenése.

@PantalaNagaPampa: az általad eddig látott a múzeumnál tartott "állami" márc. 15.-ei ünnepségeken még soha nem láttál egyetlen fizetett szereplőt sem? Vagy az az apróság már fel sem tűnik a patás Orbán által kiváltott ködben, hogy ezek az emberek SZEMBEN ÁLLTAK A KÖZÖNSÉGGEL, azaz háttal a műsornak?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.03.16. 14:23:46

@Walter Melone:
Igen, ránézésre én is úgy 20-40 ezer közé tettem a résztvevők számát. Sokan voltak.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2011.03.16. 14:24:44

Az ellentmondásos számokra már tegnap este felhívtam a figyelmet, most mintha ezt látnám vissza... :)

sertésszamba:-/ malacmambó 2011.03.16. 14:25:11

és többeket - ártatlan tüntetőket- véresre vert/lőtt a rend őrség és megalázott, bezsuppolt... mert nincs is sajtószabadság!!!!!
-na persze... nesztek gumicsont:) -rágjátok:D

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2011.03.16. 14:27:58

@tomwar: Amióta csak létezik az UTV, a kamerák minden jelentősebb utcai esemény ideje alatt lerohadnak, legyen az tüntetés, critical mass, vagy bármi más. Tudom, mert többször csináltam már UTV-s videókat, sokszor találkoztam a jelenséggel, kár összeesküvés-elméleteket gyártani...

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2011.03.16. 14:28:03

valaki tudja, hogy pontosan miért tüntettek ezek a birkák egyébként?

kory.famoso 2011.03.16. 14:29:28

1 mol mennyiségű ember tiltakozott véleményem szerint.

algi 2011.03.16. 14:29:34

Igazából azt nem értem, hogy miképp lehet valójában megszámolni egy izgő-mozgó tömeget, ha a résztvevőknek nem kötelező a regisztráció. Csak becsülni lehet. Mármint: ki lőtte be a négyzetméterenkénti számot? Az is csak becslés. És ha egész szám, akkor egész biztosan nem pontos.

ZKW 2011.03.16. 14:32:22

@xanax: A birkák azért tüntettek, hogy ne nézzék őket birkáknak. Van aki szereti, ha birkának nézik, van aki tiltakozik ellene.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.03.16. 14:35:08

@xanax: azért, hogy az ilyen birkáknak, mint te, legyen mit kédeznie

equitas 2011.03.16. 14:36:05

@algi: @Gery.Greyhound:

te mint a fidesz fizetett embere (mennyi is volt a tarifát, 1milla? )biztosan hihető forrás vagy.

Mikulka2 2011.03.16. 14:36:58

@xanax: ha te nem tudod, akkor minek birkázol?

zsoltix 2011.03.16. 14:37:15

Ilyen problemak kikuszobolesere vezessek be a tunteteseken a regisztracios jegyet. :)

fran7 2011.03.16. 14:37:25

@ZKW: 2002 óta hallgatjuk ezt a tippeléses játékot. Nevetséges volt a Fidesz féle számolás, hogy többnek látszanak és a sajtó kevesebbet számol adata is. Nevetséges most is.Focidrukkerként tudom, hogy minden megjelent nézői adat Magyarországon csak a jóindulaton illetve rosszindulaton múlik.
De azért jó látni hogy a Rákay utcába néhányan befordultak, akik a szent sajtószabadság védelmezői.

OkoskaTo:rp 2011.03.16. 14:39:21

Kétmillióan csak a Kossuth térre férnek el. :)

De annyi azért látszott, bármennyire is igyekezett az MTV Híradója, hogy a Rákóczi úton többen voltak, mint a Múzeum körúton.

bőrmók 2011.03.16. 14:41:13

@ügyfélszolgálatos: azóta is ugyanazt a képet mutatják azok a webkamerák

ZKW 2011.03.16. 14:42:27

@fran7: "De azért jó látni hogy a Rákay utcába néhányan befordultak, akik a szent sajtószabadság védelmezői." - Ki beszélt itt kétmillióról? Nekem úgy tűnt, hogy a legtöbb forrás (nem kormánypártira gondolok) a "több tízezres tömeg" jelzőt használta. Örülj tovább, ennél nagyobb öröm mostanában úgysem jut.

forgodssake 2011.03.16. 14:44:30

en beszeltem a filippel.

Kiszamolta.
tegnap az allami rendezvenyen volt kicsivel tobb mint ketmillio ember, igy sokan akaratuk ellenere belefutottak a foradalom ellen tunteto erzsebethidi csurhebe. Igy nem szamit mekkora a tomeg, amig minden egyes resztvevo nem nyilatkozik, hogy miert volt ott.

en a szavaibol ugy vettem, hogy 120 es 400 ember koze tette a tomeget meg igy is.

fran7 2011.03.16. 14:45:12

@ZKW: Komám arra gondoltam, hogy a számokon múlik egy ügy igazsága és ha valaki 15 ezret ír az már a sajtószabadság ellensége. Okos ember nem megy bele ilyen számháborúkba. Főleg ahogy írtad elég egyfelé szórnak a számok

femur 2011.03.16. 14:45:27

Én ott voltam az elejétől a végéig, és nagyon jól látszott, hogy mennyi ember gyűlt össze. A 15-20000 lehet a helytálló adat. Jó volt megélni!!!

bőrmók 2011.03.16. 14:47:20

én a tévében láttam részleteket, és az egész tök jól volt megszervezve

kory.famoso 2011.03.16. 14:48:30

tippelgetés helyett sokkal inkább érdekelne, hogy vajon hányan vették a fáradtságot, hogy elolvassák a törvény 89 oldalas szövegét, miben-hol nem értenek vele egyet stb. vagy esetleg csak ők is a szájukba adott felháborodást böfizik fel, mint bármelyik lajhár, aki fel van háborodva, csak azt nem tudja, hogy mi az amin stb.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.03.16. 14:49:39

@ügyfélszolgálatos: Nem jól mondod, ha filip számolja, akkor ezer embernél nincs ott több.

nemjogasz 2011.03.16. 14:54:45

2006-ban egy 30 ezres tömeg már úgynevezett "forradalom"-nak számított volna... Ma meg az m1 híradó elintézi annyival, hogy tüntetés volt, (1 mondat), Orbán reakciója (10 mondatban).
Ja, és hogy a hivatalos ünnepséget évek óta először nem zavarják meg tüntetők. Na ja, így megy ha nem csürhe tüntet, hanem kultúremberek...
Amúgy a cikkhez: "négyzetméter/ember x a tüntetők által elfoglalt terület nagyságával" véletlen nem ember per négyzetmétert akartál írni? bölcsész...

Zsencike 2011.03.16. 14:55:43

Előlény: anélkül, hogy őseinket meg akarnám sérteni, te egy valódi előember vagy és leszel is.

reichenberg kenéz 2011.03.16. 14:58:11

srácok. A tömeg az erzsébet hid pesti hídfőjétől az Astóriáig állt. Maradjunk anyiban hogy qurva sokan voltak...

ZKW 2011.03.16. 15:00:50

@előlény: Hidd el elolvasták sokan. Ráadásul az igazi sajtótörvények nem a sajtótól védik a közvéleményt, hanem éppen azt segítik munkájában. Minden egyéb jogsértésre ott volt eddig a Ptk. Ez a lényeg. Tehát gyengébbek kedvéért: Szabad sajtó= szabad véleménynyilvánítás. A kádár rendszer sajtótörvényében sem volt benne a cenzúra (előzetes kontroll), csak volt ajánlott irányvonal. Ezért rossz duma a "Mo-n megjelenhetnek ilyen vélemények is" kitétel. Ráadásul pl Mtv-s hírekben szereplő jogsértések esetén Szalai A-nál kellene feljelentést tenni, aki egyébként a hírszolgáltatást is biztosítja. Magyarul Szalai A vizsgálja, hogy Szalai A eleget tett-e a sajtótörvénynek. Szerinted?

bőrmók 2011.03.16. 15:00:57

@előlény: igazából szinte mindegy is, mit tartalmaz a törvény, ha egyszer full fideszes mukik fogják őket alkalmazni (és módosítgatni, ahogy épp az aktuális helyzet kívánja).
Igen, te megsértettél egy csoportot, a fidesz-szavazókat, 5 mila, szevasz

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.03.16. 15:01:35

@Gerzsonka:
Attól, h egy négyzetméteren 4-5 ember fér el, nem biztos, h annyi is van ott. A kordonnál talán, a végén meg két négyzetméterenként egy, vagy még kevesebb. Hogy a kettő között milyen eloszlásban vannak az emberek, és hogy egy rendezvényen azt hogy számoljuk, aki az elején ott volt, de elment, vagy csak a végére ért oda, az is kérdés. Szvsz ebből a 4-5 ember/m2-ből jönnek ki az érdekes, "kétmilliós" számok, ami majdnem egy nagyságrendnyi túlbecslést is jelenthet.

Nekem a CM-en egyszerű volt, a menet eleje mellett, szervezőként, megszámoltam, de tényleg megszámoltam, hányan mennek el percenként (180 és 220 közötti szám volt), majd ezt beszoroztam a menet 45 percével, és kijött a (8100-)9000(-9900) fő, és ez tényleg kb 10% pontatlanság.

Bloodscalp 2011.03.16. 15:01:36

@lecsekkoltam: és ugyis mind kommenista vagy bérenc mindegyik 1500/kopf

világoszöld 2011.03.16. 15:04:11

Szerintem meg maradhatunk annyiban , hogy ez olyan rákayfilipes 1 milliós tömeg volt. Csak ő most nem ér rá népszámlálni, más elfoglaltsága akadt.

bioLarzen 2011.03.16. 15:07:27

@xanax: "valaki tudja, hogy pontosan miért tüntettek ezek a birkák egyébként? "

Na, látom, a szép új világ elérkezett: ember=birka.

Már akinek, persze.

bio

bioLarzen 2011.03.16. 15:08:56

Amúgy a szomorú valóság az, hogy a tüntetésen összesen 47 ember jelent meg - a többi pár tízezer ember valójában a kormány ünnepségén vett részt, csak ott annyian voltak, hogy egész idáig ért a tömeg.

bio

pokesz70 2011.03.16. 15:11:05

@előlény:

Sokan, sokhelyen elmondták már tételesen, hogy mi a baj a törvénnyel. Csak a jobboldali szelektív hallás nem engedi, hogy meghalljátok. Miért kell egyből lelajhározni meg leböfizni azt, aki másként gondolkodik a dolgokról, mint Ti? Akiket egyébként saját szeretett kormányotok annyira becsül és tisztel, hogy az általa előre megrágott híreken kívül mással nem is szeretne zargatni, sőt a saját programját is másként írja le magyarul (nektek), mint angolul. Egy kormány, ami annyira a nép óhaját-sóhaját lesi, hogy népszavazásokra már nincs is szükség. Amelyik annyira bátor, nyílt és egyenes, hogy a közbeszerzések nyílvánossága már csak költségnövelő tényező, ezért felejtős. Amelyik a nemzeti konzultációt zárt ajtók mögött tartja saját maga társaságában.
Most komolyan: Te annyira bízol Orbánban és a fideszben, hogy még azt is büdösnek érzed, aki semmi mást nem szeretne, mint tényszerűen és valóságosan informálódni a tevékenységükről?

rozsdamentes arcél 2011.03.16. 15:11:56

@Takács Bálint: ezt a hozzászólásodat nem nagyon értem. Eddigi akcióikon max 10 ezren voltak, most legalább 30 ezren. Ez nem növekedés?

il_ 2011.03.16. 15:12:46

30 ezer ember azért ilyen médiahype mellett + az odalézengő turisták, (Váci utca közepe 1,5 órával előtte már kocert feeling-gel, felújított március 15-e tér) na meg a városban amerikázók tömegével együtt elég vérszegény..
annál többen meg nem nagyon voltak a tisztelt egybegyűltek, ez kb akkora szám, mintha itt rendezték volna a magyar - moldávot két megnyert, tétnélküli meccs után
de nem akarok senkit sem fikázni, a szándék mindenki részéről nemes és önzetlen volt

regress 2011.03.16. 15:13:06

@xanax: az ilyen klónozott köcsögök miatt,mint te is

bőrmók 2011.03.16. 15:13:44

@xanax: ezek szerint a Magyar Nemzet nem írt a birkákról? Milyen meglepő

Andal 2011.03.16. 15:16:27

Tisztelt sixx!

Szeretnék érdeklődni, hogy barb ballib politikai hányadékait miért a comment:com oldalain kell rendszeresen megjelentetni?

Gulogulo 2011.03.16. 15:16:53

Miért nem kérdezték meg a pilippet?

Péter51 2011.03.16. 15:17:39

@GGG77: anyád,te gyurcsány hivő...

pokesz70 2011.03.16. 15:18:05

@xanax:

Az, ahogyan a kormány beszél a saját tevékenységéről mindig azt a szkeccset juttatja eszembe (tán Monty Python, de nem biztos), amikor az állatkereskedő megpróbálja eladni a döglött papagájt. "De uram, ez a madár oda van drótozva, különben leesne!" -- "Ugyanmár, nincs az odadrótozva..."

Szerintetek sincs odadrótozva, hiszen a legfőbb állatkereskedő ezt mondta. Én lehetek egy kicsit szkeptikus? És ugye ebben a helyzetben nem én vagyok a birka?

bőrmók 2011.03.16. 15:18:47

@bioLarzen: Szerintem meg pont hogy mindenki a tüntetésen volt, és AZ ért el a Múzeumig. Viktorka meg a tüntetőkhöz beszélt!

Gulogulo 2011.03.16. 15:19:08

@xanax: Hogy ne zabáld el előlük a füvet! marha!

babarczyeszter 2011.03.16. 15:20:25

Jelentem, én végigfotóztam, pedig nem vagyok helikopter. 20 és 30k között volt.
www.facebook.com/album.php?id=548030858&aid=298701

pokesz70 2011.03.16. 15:23:03

Mindenesetre a tegnap kis dzsembori egy valamit megmutatott: létezik a magyar társadalomban olyan csoport, amelyik úgy tudja nemtetszését, tiltakozását, kétségbeesését és az ország sorsa miatt érzett szorongásait kifejezni, hogy utána összeszedik a szemetet. Hogy egyszer sem hangzik el: "takarodj!", vagy az, hogy aki nem velünk, az a nemzet ellen. És ahol a legvérmesebb rendőrnek is meg kellett elégednie azzal, hogy útbaigazítsa a túristákat. Remélem majd mi is kapunk amnesztiát pár év múlva.

fran7 2011.03.16. 15:25:07

@pokesz70: Van nem kevés ilyen csoport, de ők nem kerülnek a médiába, mert nem a médiáért aggódnak. Vágót se a gyógyszergyártók pénzelték, hanem a meggyőződésük.

Pékszakállú Henceg 2011.03.16. 15:29:19

Szerintem csak egyetlen ember van a Földön, aki képes megszámolni a két kezén ennyi embert, aki egyszer már elszámolt kétmillióig a lábujjait is felhasználva, ő pedig nem más, mint a híres fejszámolóművész Rákay "kurvaanyátokat" Kálmán! Legközelebb ő legyen a konferansz, nem pedig Kulka, hát mégis ki ő a géniuszhoz képest!

Mind1 2011.03.16. 15:29:23

@a katona fehérben: ott a pont! :)

@Gerzsonka: A Ferenciek etréig tartott a nép, kb 20-25 ezer ember lehetett

Egyébként ez olyan, mint az albán póker. Bárki bármekkora számot mond, Ovinál 10%-kal akkor is többel voltak (lesznek)

Gulogulo 2011.03.16. 15:29:24

@pokesz70: Mert alávaló ballerek, stb! :-)) A jobbosok kultúráltak. Mert szép szabályos röppályára szokták állítani a köveket, és tudományos igényességgel gyújtják fel a fellelhető köz- és magánvagyiont!

sárkányfő 2011.03.16. 15:29:40

Íme az MTV Híradójának beszámolója:

www.hirado.hu/Hirek/2011/03/15/18/Tuntetes_a_sajtoszabadsagert__kepgaleria.aspx

Természetesen Orbán Viktor kommentárjával a végén (bár róla külön blokk is volt, naná), csak hogy mindenki helyre tudja tenni a dolgot magában: Alantas és hazug támadások érték a magyarokat az EU-ban, de ők kiálltak értünk, és különben is itthonról szervezték az egészet a magyarok lejáratására. Gondolom ott helyben meg is tapsolták ezért a bölcs meglátásért :)

bőrmók 2011.03.16. 15:29:43

@pokesz70: Ez az.
Ezért is volt végtelenül cinikus Tarlós napindító "poénja", ahol hiányolta a tojásdobálókat.

dedalon74 2011.03.16. 15:30:44

Nem gondoltam volna, hogy még van az szdsz-nek tízezres tábora, lelkük rajta.
Az ott lévők jó, ha 1%-a olvasta a módosított törvényt, azoknak meg csak a töredéke fogta fel, miről is szól.
Miért nem mennek egyből Brüsszelbe, kisírni, hogy mégiscsak pofázzon bele az EU az országunk belügyeibe?
Majd az Alkotmánynál lesz sírás-rívás, hogy azt is változtassa meg az eus balszárny-zöld-álliberó trió.
Csakhogy az coki!

SomethinWild 2011.03.16. 15:34:02

@pokesz70: Valóban Monty Python, a kék norvég papagájjal.
Én és a párom nem mentünk ki semmilyen "megmondásra" se "ellenmegmondásra", így máris kettővel kisebb let az egymilliós tömeg. Ejnye, igazán lehetne adni a részletekre...

algi 2011.03.16. 15:38:07

@Takony_fősámán: Igen, úgy látszik, a jobboldalon az a divat, hogy engednek az erőszaknak.

bőrmók 2011.03.16. 15:40:48

@algi: igen, vagy legalábbis tojásdobálókat fizetnek

pokesz70 2011.03.16. 15:44:11

@SomethinWild:

Nem a tömeg méretével kapcsolatos vitára értettem a papagájt, hanem xanax azon megjegyzésére, hogy birkák, akik ott voltak. Mert nyílván azok a birkák, akiknek pl. feltűnt, hogy miközben Orbán (az EU soros elnökeként, btw) oly' hetykén kioktatta Brüsszelt, addig Martonyi vezényletével éppen abban állapodtak meg Brüsszelben, hogy az EU-nak még nagyobb beleszólása legyen a tagországok költségvetésébe, mint korábban.

Mind1 2011.03.16. 15:45:50

@pokesz70: remélem ez nem csak álnaívság. Ennek a mai "Forradalmi Tanácsnak", aki kormánynak nevezi magát, sokkal kulturáltabb ellenzéke van, mint amit megérdemelne, és amilyen ő volt ellenzékben.

De mi azt is tudjuk, hogy bunkóságra nem bubkósággal kell válaszolni - bár így nehezebb lesz majd megérteniük

algi 2011.03.16. 15:46:25

@Takony_fősámán: Úgy értem, ezt vállalják a nyilvánosság előtt.

"Mivel a bal oldaliak nem hajigálnak tojással, nem gyújtogatnak autókat és nem molotovkoktéloznak rendőröket, ezért sokkal jobb, hogy nem ők vannak hatalmon, mert így legalább béke és nyugalom van."

Újra ugyanaz a túszszedő magatartás, mint Orbán mnypt-os megfogalmazásaiban. Erősebb kutya baszik mentalitás.

Gulogulo 2011.03.16. 15:46:39

@pokesz70: Ja! Feltűnt! És? Menjünk tüntetni?

Logan Grimnar 2011.03.16. 15:47:13

nem mindegy, hogy hány hülye volt kint?

cartouche 2011.03.16. 15:47:47

Ott voltunk,jó volt látni,hallani ennyi embert,kb 20-25 ezer!

Gulogulo 2011.03.16. 15:50:03

@Logan Grimnar: Tényleg hülyék! Mert ha úgy viselkedtek volna mint a hátulról szemkilövöttek, akkor talán több figyelem lenne rájuk.

pokesz70 2011.03.16. 15:50:38

@Mind1:

Indulat bennem is van, de az magánügy. Az ember a hazáját ne molotov-koktélokkal és macskakövekkel féltse, hanem éppen azoktól (is). Magamnak, családomnak, barátaimnak és legfőképpen a gyerekemnek szeretnék egy jobb, élhetőbb országot -- ehhez hogy passzolna az, ha felgyújtanék, betörnék, felborítanék mindent, ami elém kerül?

pástétom 2011.03.16. 15:51:52

Hazudik mindegyik. Kétmillióan voltak.

Senkifia 2011.03.16. 15:52:16

@cartouche: és ezek mind a már meglévő sajtószabadságért tüntettek? :)

pokesz70 2011.03.16. 15:52:32

@Gulogulo:

Ahogy gondolod. A jobboldalon ennél kevesebb is elég volt. Mindenesetre megmosolyogtató, amikor abból az irányból birkázzák le az embert, ennyi.

benkoo 2011.03.16. 15:53:22

@GGG77: hogy mondhatsz ilyet? mert pl. Isten is hallgatta, te meg kihagytad!

Senkifia 2011.03.16. 15:55:02

@Mind1: nekem speciel csak maflábbaknak tűnnek ellenzékben,most,hogy nincs kezükben hatalom,meg hátuk mögött lovasrendőr-fémdetektor-InKal security... De kb ennyi.Az,hogy mennyire kulturáltak,kiderült a regnálásuk alatt...Nem kellett megvárni az ellenzékiséget.:)

Waldi! 2011.03.16. 15:55:11

@reichenberg kenéz:

Az jo 800 m hosszban, 800x30x4=96.000.

Balt 2011.03.16. 15:55:18

Azt a nemjóját! Ez (jelen parlamenti létszámnál és vtv szerint) már majdnem másfél jelöltre való ajánlószelvény! :)))

kory.famoso 2011.03.16. 15:55:32

@pokesz70: Sokan elmondták már, csak abból a sokból nagyon kevés olyan hozzászólást hallottam, ami túlment volna a szokásos közhelyek ismételgetésén.
Pont ez a problémám, azonnal fideszes, jobboldali, orbánista seggnyaló, ha valaki rákérdez, hogy haver kérlek, meséld el, hogy hol, mi az amivel nem értesz egyet?
Nincs válasz, csak olyan szintű, amit te is produkálsz.

Nekem sok fenntartásom van ezzel a törvénnyel kapcsolatban, mint általában a hazai jogszabályalkotás minőségével is.
Sok a kételyem, pl. 14§. 20-22.§ kapcsolatban.
Értelmezési problémákat okoz, illetve ilyen szinten ostobaság kvótákat előírni. A pályáztatással, eljárási bírsággal stb. is több hiba van a törvényben, de ez ettől még nem a sajtószabadság felszámolása, max. egy sok hibát tartalmazó törvény, amiről lehetne értelmes vitát is folytatni, de te is bizonyítod, hogy nem lehet és én vagyok a jobboldali csökött agyú... jó legyek.

Nem azzal van a bajom, hogy akiknek nem tetszik, az kinyilvánítja az utcán, vagy akárhol, hanem hogy azt csámcsogják, amit a szájukba raknak. Az, hogy az emberek többsége, csak addig háborodik fel, amíg kényelmes, olvasni, elemezni, önálló véleményt formálni pont erre nem képesek és pont ők siratják a sajtószabadságot, ebben van némi ellentét nem?

Logan Grimnar 2011.03.16. 15:56:37

@Gulogulo: Mondjuk hülyén néztek volna ki, hogy véresen fetrengenek a földön, és se a közelben, se a távolban nincsen egyetlen azonosító nélküli, viperával hadonászó rebiszes keretlegény. :-)

Háló Őr 2011.03.16. 15:57:38

Sok seggfej! Miért vagy mi ellen tüntetett az az x ezer megtévesztett ember? A médiatörvény hatályban van. Ha tényleg nem lenne sajtó- és szólásszabadság, nem is tüntethettek volna, és nem is lehetne pl. a Népszavában sorozatban a kormányt gyalázó cikkeket írni. De lehet. Tehát a válasz a saját kérdésemre: Orbán Viktor és a kormány ellen. Akkor meg legyenek szívesek nem belekeverni hangzatos ideákat a béna tüntetésükhöz. Köszi

bőrmók 2011.03.16. 16:04:35

@algi: jaja.. kezdem azt hinni, hogy az összes nagy balhé sem volt véletlen. Egyesek szerint persze naiv vagyok, hogy csak most jövök rá

pokesz70 2011.03.16. 16:04:47

@Senkifia:

Azt lehetne, hogy különbséget teszünk egy politikai párt tagsága, vezetése és a demokráciáért hangjukat hallatók között? Nekem sem most, sem korábban nem volt "hatalom a kezemben", ezért nem is "regnálhattam". Nem volt mögöttem "lovasrendőr-fémdetektor-InKal security" sem.
A te valóságodban most Te "regnálsz"? Téged bánt, aki a kormányt kérdőjelezi meg? Az nem úgy van, hogy a kormány tesz esküt a népnek -- és nem fordítva? Hogy ők a közszolgák és nem a köz szolgálja őket? Vagy aki nem a fideszre szavazott, most már nem része a köznek (ld. "nemzettest") és pofa be?

Gulogulo 2011.03.16. 16:04:54

@pokesz70: Ki kéne mennii mindenkinek, mert azt hiszik, hogy mindig hagyni fogjuk magunkat, és egyre nagyobb szemétségeket fognak kitalálni. És akkor nagy nagy balhé lesz a vége.

algi 2011.03.16. 16:05:21

@equitas: Jó, de hogy jövök én a képbe? :)

Gulogulo 2011.03.16. 16:05:58

@Logan Grimnar: Meg aztán amikor ugrálnak el a kanyarlövedéekek elől! :-)

SomethinWild 2011.03.16. 16:06:16

@pokesz70: Értettem én, csak kifelejtettem plusz egy entert, így nem volt már érthető, hogy a tömeggel kapcsolatos megjegyzésem már nem a papagájhoz kapcsolódott :)

Továbbá:
Sajnálom, hogy még ebből is lehet uszítást csinálni. Nekem személy szerint teljesen mindegy, hogy bármelyik rendezvényen 25000 vagy 75000 ember volt kint. Egy rendezvényen való részvétel nem jelent feltétlenül egyet az ott elhangzottakkal való egyetértéssel.

Gulogulo 2011.03.16. 16:08:02

@Háló Őr: Ha már nem törnek zúznak, nem is az igazi! Mi?

kamasuka 2011.03.16. 16:08:11

Pedig tök egyszerű. Mentek haza az emberek egy rendezvényről és átmentek azon keresztül is, ahol a demonstráció volt. Hogy ebből mennyi a járókelő és mennyi az érdeklődő, már más tészta, de könnyen lemérhető: ha leközelebb lesz tüntetés, és ott is ennyien lesznek, akkor valós volt a szám, ha meg nem, és csak annyian lesznek, mint amikor nem közvetlenül egy tömegünnepély utánra teszik, ill. a korábbi próbálkozásokat nézzük, akkor ez biza most sem volt több, mint 8 ezer.

Hamarosan kiderül. Most vagy nincs sajtószabadság, és akkor nem lehet tüntetni, vagy van, de akkor minek a sajtószabadság melletti kiállás?

algi 2011.03.16. 16:11:16

@Takony_fősámán: Nem naiv vagy, csak tájékozatlan. Biztosan nem hallottad Orbán gyújtó hangvételű beszédeit, amiben a rendszerváltás befejezéséről, meg - ha jól emlékszem - forradalomról beszélt (utalni utalt rá). Meg nem néztél Echo TV-t, ahol gyakorlatilag arról beszéltek, hogy majd fegyvert kell fogni, és harcolni kell a haza visszaszerzésére. Meg nem hallottad, hogy a tévészékház ostroma előtti napon Wittner Mária közölte, hogy forradalom lesz.

Őszintén szólva nem kell titkos lefizetett huligánokat vizionálni, elég nyilvános (bár valóban, nem országosan olvasott/nézett) forrásokból tájékozódni ahhoz, hogy lássuk: a Fidesz bőszítette fel a tömegeket. És már akkoriban is azt a butaságot mondták a közszolgálatin, hogy az őszödi beszéd volt a kiváltó ok. Könyörgöm: hónapokon, éveken át történő hergelés vagy egyetlen elszólás a politikai ellenfél részéről? Szerintem az előbbi volt a közvetlenebb és nagyobb mértékű hatás.

algi 2011.03.16. 16:15:39

@Logan Grimnar: Legközelebb majd megostromolnak egy tévészékházat, hogy legyenek rendőrök is a közelben.

drdrdrdrdr 2011.03.16. 16:16:13

@Gerzsonka:
3 fő / négyzetméter? Te hol élsz? Auschwitzban lehet hogy így volt, de ott is csak a soványabbja...

dedalon74 2011.03.16. 16:17:39

@algi: Na ezért vagytok lebirkázva.
Te olvasod is amit írsz?

Gulogulo 2011.03.16. 16:19:04

@algi: Igen! Ez olyan sorminta! Egy rendőrség, egy tv székház, egy rendőrség....

Budaphestie 2011.03.16. 16:19:24

Hogy a hatalom kikapcsoltatta a webkamerát, az jól mutatja a tüntetés okát. Most még csak ilyen kis getci módon, elhallgatásokkal eltakarásokkal operálnak, 1-2 év múlva meg majd jönnek a nagyobb büntik, bebörtönzések...

pokesz70 2011.03.16. 16:20:35

@előlény:

Elmondom, mi bánt engemet. Az új médiatörvény egy olyan testület kezébe ad ellenörzői, büntetői és végrehajtói hatalmat a teljes magyarországi média felett, amelynek tagjait a kormány nevezi ki és amelynek jelenlegi elnöke és tagjai mind a fidesszel (minimum) szoros kapcsolatban állnak. Ez a testület olyan mértékű büntetéseket szabhat ki, amik alkalmasak arra, hogy az adott lap, csatorna, adó, stb. működését veszélyeztesse. A szempontrendszer nincs jól kidolgozva, ill. sok szabadon értelmezhető kitétel van benne, így a hatóság szinte bármibe beleköthet, ill. nem köthet bele (ld. a köztévében a kormány-ellenzék 9 az 1-hez aránya, ami nem jutott túl Szalai A. ingerküszöbén).
Nem vagyok jogász, de a fentiek a számomra legkifogásolhatóbb részei a törvénynek. Elviekben a törvény lehetőséget teremt arra, hogy a média felett az aktuális politikai hatalom befolyással legyen (akár az öncenzúra "kierőszakolása" révén). Hogy a törvény életbelépése óta mindez mennyire gyakorlat és mennyire csak lehetőség, azon lehet vitázni (szerintem a közmédiumok megszállása és kisajátítása ilyen mértékben nem valósulhatott volna meg akár a korábbi médiatörvény alapján). De a lényeg a lehetőség, hogy a törvény értelmében megteheti a kormány, hogy ellehetetleníti azt, aki pl. azt írná vagy mondaná, hogy a Széll Kálmán Terv egy rakás sz@r. És ez nem fér bele egy demokráciába, pláne ha a médiatörvényt összekombinálom a kormány számos más, szintén a demokrácia lebontását elősegítő lépésével.

Gulogulo 2011.03.16. 16:21:05

@BPHead: Neeem! Nem kapcsolták ki! Csak most nem automatán pásztáztak, és a legjobb felbontásra állították. Az elemzések már folynak, a nevek gyűlnek...

bőrmók 2011.03.16. 16:21:34

@előlény:
Az EB-nak is az a legfőbb kifogása ellene, hogy az összes tagot a Fidesz a delegálja. Ezek után mit olvasgassak a törvényen?

Tudod-e ki az a Schmitt Pál? Egy csomóan tiltakoztak megválasztása ellen, mert tapasztalatból tudni lehetett, hogy talpnyaló. Bejött. Nem néz, nem olvas, nem kérdez vissza, nem fogalmaz meg alkotmányos aggályokat, csak aláír. Immár több száz tervezetet szó nélkül aláírt, egyet sem dobott vissza, MÉG A FORMA KEDVÉÉRT SEM.

Kérdésem, hogy szerinted egy Fidesz által összeállított médiatanács ugyan miben lenne más? Pártutasításokat fognak végrehajtani.

Budaphestie 2011.03.16. 16:23:53

@Gulogulo: Azok a nevek megvannak már rég. Legfeljebb tökéletesítették egy kicsit a Kubatov adatbázist. Egy kis friss infó mindig jól jön....

kory.famoso 2011.03.16. 16:23:54

@Takony_fősámán: Nem nem tudom, hogy ki az, ne is olvasgasd, te okos ember vagy, erre nincs szükséged.

bebe tv 2011.03.16. 16:24:00

@előlény: Azért ne feledd el, hogy a Facebook felhívásra nagyon sok nem fővárosi is feliratkozott. Azoknak meg nem olcsó mulatság elmenni a demonstrációra. Főleg úgy nem, ha senki sem viszi fel őket ingyen buszokkal, mint anno. Az pedig még mindig a médiatörvény ellen szól, hogy az EU parlamentben nem fogadták el a módosított törvényt a képviselők. Az pedig csak úgy történhetett meg, hogy a néppárti frakcióból is amihez a fidesz is tartozik többen az elfogadás ellen szavaztak.Nem szabad megfeledkezni arról, hogy pl. a német CDU is ehhez a frakcióhoz tartozik. A Merkelék pedig köztudottan megüzenték még a hazai elfogadása előtt a nem tetszésüket.

bőrmók 2011.03.16. 16:24:49

@algi: azt mondjuk láttam, amikor a hírTV-n a TV-székházat ostromló B-közepet méltatták, csak nem akartam elhinni, hogy ez komoly

Gulogulo 2011.03.16. 16:25:36

@BPHead: Erről a kubatovról, mindig Kubató jut eszembe...

neuromanc 2011.03.16. 16:26:04

Szerintem is kb. 10- 20 ezren lehettek a helyszínen. Persze nem mind "tüntetők" : a széleken folyamatosan elég nagy volt a mozgás, bámészkodók, turisták, hobbifotósok, épp arra sétálgatók, akik rövid időre megálltak szájat tátani:)
A ragyogó tavaszi időjárás + a munakszüneti nap is sokat tett hozzá a tömeghez.
Viszont a felszólalások elég harmatosak voltak, általános lózungok, nulla körüli konkrétum.
Szívesen megkérdeztem volna a szónokoktól, egészen pontosan mi alapján gondolják úgy, hogy Magyaroszágon nem szabad a sajtó. Konkrét példákat is említhettek volna - már ha van ilyen. (Vagy pl. a közmédia az elmúlt években nem volt elfogult? Nem az aktuális kormánypártok emberei ültek pl. a hírigazgatói székekben? )
No mindegy.
Jó volt látni a kipirult lelekes arcokat, azokét, akik az elmúlt nyolc évben mintha kicsit irigykedve nézték volna a tüntetéseket...de hát ők mégsem tüntethettek a sajátjaik = akkori kormánypártok ellen, hogy is nézne ki! :-) na majd most végre bepótolhatják, elvégre egy ilyen esemény jó buli. Főleg, ha szép az idő.

nemecsek ernő áruló 2011.03.16. 16:26:58

@drdrdrdrdr: Nézz rá a képre. Aztán menj el mondjuk egy Quimby koncertre (az elég nagy tömegeket vonz), vagy mondjuk Szigetre a nagy színpados koncertek bármelyikére. Tolongj be a tömeg közepére. Ilyen helyeken 6 ember simán van középen egy négyzetméteren, ahol elkezd ritkulni a tömeg, ott a sűrűség leesik 2-3 emberre / négyzetméter.

Egyébként a 4-5 hivatalos adat, a résztvevők számának az alapterület, és a sűrűség alapján meghatározott alapszám, amit a rendőrség is használ. Hivatalosan ha az embernek a könyöke a másik ember veséjében van, akkora a tömeg, akkor van 6 ember/nm - ez jellemzően a West Balkán típusú rendezvényekre vonatkozó átlagos adat, a 4 ember egy kevésbé sűrű, de még mindig sok embert megmozgató tömegrendezvény.

Olvass utána nyugodtan.

Merker Iván 2011.03.16. 16:29:01

Nyilván nem voltunk ötvenezren, de a Viktorkát epedve hallgatókat a fizetetteket is számolva megütöttük, szerintem a harmincezres becslés nagyjából pontos.
Az M1 meg elmehet a francba, ha már úgyis a végén adják le a tüntetést, legalább akkor ne I. Viktor Avilágura pofázását hallgassuk (lássuk)!

SzabadSzellem 2011.03.16. 16:29:08

@Háló Őr: Lehetséges, hogy ennek a megmozdulásnak az értelme az idén szeptemberben vagy a jövő februárban mutatkozik majd meg. A kormány ugyanis önkorlátozást vállalt június 30-ig (figyeled a dátumot!). Vagyis ami most birkák bégetésének tűnik egy nem létező probléma miatt, az lehet akár aggódó előrelátás is.

Publius Decius Mus 2011.03.16. 16:29:52

Jó látni, hogy ennyi ember simán összegyűlhetett anélkül, hogy a rendőrség szarrá verte volna őket, lőtt volna rájuk, esetleg rátolja egy másik tömegre. Jó látni, hogy szabadon elmondhatták a véleményüket és a sajtó is azt írhatott amit akart, ahogy az eltérően megjelent számokból is látszik.

Logan Grimnar 2011.03.16. 16:30:34

@BPHead: jah, aztán meg jönnek a Dunába lövetések meg a deportálások :-))))

bebe tv 2011.03.16. 16:33:30

@drdrdrdrdr: Csak egy kis segítség.Nem feküdtek azon az 1 m2-en hanem álltak. Egyébként 100 cm derékbőségű emberekből akik ugye bár már nem a Norbi kategóriába tartoznak 4 elfér 1 m2-en.
Már csak azért is, mert a zemberek többsége a bal oldalától a jobbig általában szélesebb mint a hasától a hátáig.

bőrmók 2011.03.16. 16:34:27

Valaki meg tudja erősíteni, hogy ez a webkamera máskor mindig friss képet mutat?

lac666 2011.03.16. 16:36:45

Balogh Gábor világbajnok öttusázó sportügyekben ad tanácsokat tavaly júliustól május végéig 8 226 680 forintért. Tellér Gyula korábbi fideszes parlamenti képviselő A kormánypolitika társadalomelméleti hátterével kapcsolatos tanulmányok és politikai elemzések készítése címmel dolgozik 5,4 millióért. Hegedűs Zsuzsa szociológus 10 millió forintért ad tanácsokat Orbán Viktornak.

bőrmók 2011.03.16. 16:38:45

@Publius Decius Mus: És jó volt azt is látni, hogy senki nem gyújtogatott kukákat, senki dobálta kővel a rendőröket, és hogy senki nem barikádozta el magát a híd előtt.

Avatar 2011.03.16. 16:51:28

Szerintem 300 000... 30 000... vagy nem tudom...

kory.famoso 2011.03.16. 16:53:31

@pokesz70: Egyszerűen nem érted, hogy mit akarok mondani, vagy nem akarod. Az értelmes vitát hiányolom, a demagóg szólamok helyett.
Mindegy.

gyilkos fűegér 2011.03.16. 16:57:01

@Háló Őr: "Ha tényleg nem lenne sajtó- és szólásszabadság, nem is tüntethettek volna, és nem is lehetne pl. a Népszavában sorozatban a kormányt gyalázó cikkeket írni."

Még lehet. Kábé nyárig. Ugyanis a kormány a "szelíd meggyőzés erejével" mind az állami vállalatokat, mind a versenyszférát rávette arra, bizonyos lapokban lehetőleg ne hirdessek. Pl a Népszavában idén már nem nagyon látsz hirdetést. Nyáron mennek a levesbe, utána gondolom a Népszabi, az ÉS, stb. És aki a gazdasági abúzust túléli, azzal majd végeznek a hasraütésszerűen kiszabott bírságok. De te csak dugd a homokba a fejed, fordítsd az ég felé a segged, és fingd el a himnuszt.

A te fajtád még akkor se jön rá, mi van, amikor már ott áll a falnál bekötött szemmel.

Csődör Johnny 2011.03.16. 16:59:57

azt írom ide, amit 4 éve irtatok Ti (akik tegnap ott voltatok tüntetni):

"4 évente van szavazás, ez a demokrácia."

ha nem tetszik a sajtótörvény, vagy akármimás, lehet szavazni 4 évente. "Ez a demokrácia." (megint csak idéztem persze)

pokesz70 2011.03.16. 17:00:19

@előlény:

Nem értem, hogy mit nem értesz. Én megfogalmaztam, hogy mi a bajom a médiatörvénnyel. Paragrafusokat nem fogok citálni, ezt ne is várd tőlem, nem vagyok jogász. De mi demagóg van abban, amit leírtam?

gyilkos fűegér 2011.03.16. 17:02:32

Amíg a megkeresett, leadózott jövedelmemből a láp árát kifizetem, igény tartok a napi kormánygyalázásomra, mert szórakoztat, mert utálom a fideszt, mint a szart, mert erre igényem van, és eddig úgy tudtam, ezt egy piacgazdaságban kielégíthetem. Az, hogy a Kedves Vezető nem bírja a kritikát meg a gúnyt, szeretném, ha nem az én problémám lenne.

Merker Iván 2011.03.16. 17:05:41

@rollerpig: A baj csak az, hogy amit itt van, a k*rvára nem demokráci. A FIDESZ a szocik alatt (akikért egyáltalán nem vagyok oda, sőt) teleharsogta a médiát, 300 forintról népszavazást írt ki, és huligánokat küldözgetett a kormánypárti tüntetésekre (mondjuk Rogán elég viccesen állt ennek ellen). Ma nem hagyják megszólalni az ellenzéket a közszolgálati(=papíron független) médiában, azt a rohadt alkotmányt nem hajlandóak népszavazásra tűzni, és van pofájuk a tojásokkal viccelődni.

fran7 2011.03.16. 17:06:03

@gyilkos fűegér: Miért nem ugyanez történt a Nemzettel 2002-ben, akkor szerveztél tüntetést a sajtószabadságért vagy megvontad a vállad, s dörmögtél valamit a kapitalizmusról meg a piacról, ami minden kérdést eldönt.

algi 2011.03.16. 17:10:21

@dedalon74: Random fikázás rulez.

qwertzu 2011.03.16. 17:11:10

@pokesz70:

"Az új médiatörvény egy olyan testület kezébe ad ellenörzői, büntetői és végrehajtói hatalmat a teljes magyarországi média felett, amelynek tagjait a kormány nevezi ki és ..."

Szerintem fuss neki még egyszer a törvénynek. Nem a kormány nevezi ki.

"124. §
A Médiatanács Elnökét és tagjait — függetlenségük biztosítása érdekében — az Országgyűlés a jelenlévő tagjainak a kétharmados szavazatával kilenc évre választja ."

pokesz70 2011.03.16. 17:12:22

@rollerpig:

Egy demokráciában kormánytváltani az utcán nem lehet. Egy demokráciában egy demokráciaellenesnek vélt törvény ellen tüntetni lehet. Nem azért gondolom, hogy a jelenlegi kormányunk demokráciafelfogása egy kicsit deficites, mert nem hajlandó ennek a pártízezer embernek a véleményét megfogadni, hanem azért, mert a médiatörvény és számos más intézkedésük nem kompatibilis egy valóban demokratikus rendszerrel.
Továbbá, a kormány kifogásolt intézkedései nem múlnak majd el (nem takarodnak el, mint a szocik), ha neadjisten 2014-ben (?) nem a fidesz nyerné meg a választásokat.
Olyan jó lenne, ha nem próbálnátok meg mindenre zsigerből, gondolkodás nélkül választ adni, pláne, hogy senki sem Titeket (jobboldali gondolkodású, esetleg a fideszre szavazó embereket) támad. Nem is lenne fair, hiszen Ti ugyanannyira nem tudhattátok, hogy mit fog Orbán kezdeni a felhatalmazással, mint bárki más. Ha eme körülmény mellett is tetszik, amit láttok, dőljetek hátra boldogan, békében -- hej, biankó csekket adtam ennek a Viktorgyereknek, azt lám, jól tettem. Én meg hadd mondjam el a véleményem, ha nekem speciel nem tetszik és becsszó nem fogok semmit sem felgyújtani, ha másnap nem úgy lesz minden, ahogy én akarom.

gyilkos fűegér 2011.03.16. 17:16:20

@fran7:

Miért, mi történt a Nemzettel 2002-ben? Meg nem szűnt, az biztos, mert 10 éve jár a munkahelyemre. Amennyiben a szocik ott is letiltották az állami hirdetéseket, és nyomást gyakoroltak a versenyszférára, úgy azt természetesen elítélem. De ezt a "deaszocikis" óvodai baromságot meddig akarjuk visszavezetni, az ősrobbanásig?

Csak megkérdezem, annak, hogy én 2002-ben mit csináltam, mi köze van Szalaihoz meg a médiatörvényhez???

Csődör Johnny 2011.03.16. 17:16:55

@Johny Dragon: az alkotmányt nagy valószínűséggel megszavazná a Nép, ahogy a 2/3-ot is elérték, és ahogy figyelem a közvélemény kutatásokat nem változott nagyon a fidesz népszerűsége. Szerintem olyan 50%+ körüli eredménnyel. Amit erre költeni kéne, az nem csekély, és a kicentizett költségvetésbe egy ilyen nem fér bele. Ezért nem akar a fidesz kiirni semmilyen népszavazást. Persze 2008?-as népszavazásnál pont ez volt a cél, hogy szorítsanak egy kicsit a maszoposok tökein. Amugy az ellenzék feladata lenne aláírásokkal elérni, hogy legyen népszavazás. Ezt személy szerint fontosabb és értelmesebb célnak tartom (sőt), mint hőbörögni a nem létező cenzura ellen.

Lehet tüntetni, (mérne lehetne?) engem csak az az arrogancia zavar, ami itt volt ~1-5 éve, hogy "demokrácia 4 évente van, KUSSOLNI", most meg azok hőbörögnek akik ezt szajkozták.

dedalon74 2011.03.16. 17:17:10

@algi:
Majd megunjátok, és hazamentek.-ha már fikázás...

qwertzu 2011.03.16. 17:24:46

@qwertzu: Illetve a végleges ez lett:

124. § (1) A Médiatanács elnökét és négy tagját az Országgyűlés – a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának
szavazatával – kilenc évre választja egyidejű, listás szavazással.

www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk10202.pdf

grim_Jow (törölt) 2011.03.16. 17:27:12

és ki van a parlamentben kétharmados többségben te birka?!

algi 2011.03.16. 17:27:25

@dedalon74: Jaj, szíven ütött a sértés! Micsoda aljasság ilyet mondani, hiszen szívvel lélekkel tüntettem, és Fletó, az Isten, is épp ezt mondta! Ó, jaj, most átérzem, hogy milyen szörnyű ember a Gyurcsány, és annyira relatív ez az egész, én is lehettem volna ennyi erővel a Kossuth téren. Az az én hugyom is lehetett volna, ami kiégette a füvet! Oh, humanity!

(Segítek: Nem voltam kint tüntetni. Próbálj inkább más érzésembe beletiporni: Talán meleg vagyok? Vagy drogos? Vagy ateista? Vagy zsidó? Kitalálod melyik vagyok? Akkor igazán célt tudnál érni egy beszólással. Akár fájdalmat is okozhatnál vele. Na, megpróbálod?)

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.03.16. 17:29:23

A színpad a híd felhajtóján volt. A tömeg vége a Ferences templomnál. Szerintem nem olyan nehéz ezt kiszámolni a hozzáértőknek...

algi 2011.03.16. 17:31:51

@rollerpig: De épp ez az, hogy nem azok hőbörögnek. Én se mondom azt, hogy most azok vannak hatalmon, akik kocsikat gyújtogattak. Van különbség egy párt választói és a párt egyes politikusai között.

fran7 2011.03.16. 17:34:05

@gyilkos fűegér: A te ingerküszöbödet nem érte el az ekkori események. Ehhez jogod van. Csak én mosolygok magamban azon, hogy a 8 éven át minden kormány rendeletben megtalálták a rációt az előre mutatást. Most hirtelen minden rossz, megyünk valami elképzelhetetlen diktatúra felé. Ami igaz is, de az elsősorban nem Viktorék felől fenyeget.

Rowar Atkinson 2011.03.16. 17:35:12

Az atv honlapján tegnap 10-12 e-t olvastam. Őket igazán nem lehet azzal vádolni, hogy lefelé kerekítik a kormányelleni tüntetésen részt vevő számát, ezért oszthattok-szorozhattok, ennyien vótatok.

Azért még egy magyar zászlót vihetett volna ez az iszonyú tömeg (egyet láttam csak a fotókon), ha már nemzeti ünnep volt, és belekeverték Petőfit is a dologba.

Túl van hype-olva ez az egész szar 1 milliós álmodozás. Ugyanazok a ballib arcok járnak el tüntetni mindig, a végén meg az lesz, mint 92-94-ben, összeborul a béketábor.

Civil kezdeményezés, ugyan már gyerekek, egy éven belül a mostani szervezők néznek majd, mert elveszik a játékukat a most csöndben levő elvtársak.

Balt 2011.03.16. 17:41:54

@Gerzsonka: "Nézz rá a képre. Aztán menj el mondjuk egy Quimby koncertre (az elég nagy tömegeket vonz), vagy mondjuk Szigetre a nagy színpados koncertek bármelyikére. Tolongj be a tömeg közepére."

Hú, stagediving is volt?! Még jó, hogy a nyugdíjas munkásőrkezek (és unokáik) elbírják a szószólókat! :)

Merker Iván 2011.03.16. 17:42:34

@rollerpig: Kétharmad, LOL. Elárulom, az a "kétharmad" 54% volt. A szocik 2006-ban ha jól emlékszem 48%-ot kaptak. 6% differencia a nagy "forradalom". Nagy a FIDESZ népszerűsége? Igen, elárulom, a biztos pártválasztók körében. De nem csak biztos pártválasztó(=szavazói bázis) van, aki kimegy Viktornak (Attilának, Gábornak, Andrásnak) csápolni. A vizitdíjnak az volt az lényege, hogy a hálapénz (több ezer forint) helyett a beteg egy jelképes összeget (300 Ft. nem a világ) fizessen, ráadásul a sokat betegeskedő korosztályok (gyerekek, nyugdíjasok) emlékeim szerint nem kényszerültek ennek a "hatalmas" összegnek a kifizetésére. A tandíj meg a béka hátsója alatt lévő felsőoktatásnak tett volna jót. De a drága jó Viktor haverod sikeresen tönkreb*szta, mert őt az ország érdeke helyett csak a saját hatalma érdekli. Mégegyszer mondom, a szocikról is megvan a véleményem, de ezek nem voltak túl jók. Az alkotmányról meg had döntsön már a nép, ne a nevében pofázó FIDESZ! Ha M.o. lakossága elfogadja, lelke rajta, de ami most megy az demokrácia lebarmolása.
Végül engedjétek meg, hogy a Star Wars III. részéből idézzek, nem feltétlen pontosan:
"Így hal meg a szabadság. Tapsvihar közepette."

igényes 2011.03.16. 17:45:35

Lényeg, hogy a Magyar Honvédség létszáma 26 500 fő országos szinten természetesen.

Nagyjából megfelel a budapesti felvonulók számának.

A Magyar Honvédség fizetett, a felvonulók önkéntesek.

Érdekes, hogy a Fidesz részéről senki nem állt ki a sajtószabadságért, miközben az EU képviselők döntő többbsége elítélte Orbánékat.

EU 500 000 000 és ebből a Fidesznek mintegy 800 ezres szavazója van.

Nem szeretnék csúsztatni, de 250 milliónál több elítéli a Fidesz politikáját Európában.

DFK 2011.03.16. 17:47:38

Kíváncs lennék, hogy ezek a nagy demokraták, az elmúlt 8 évben megmukkanatak-e? Félek nem. Igazi "független", "civil" baloldaliak lehetnek. Majd egyszer csak előbújik Ferenc testvér a hátuk mögül.

fran7 2011.03.16. 17:48:52

@Johny Dragon: Tételesen.
A Fidesz 54-ből lett 68, az Mszp 33-ból lett 48. Ilyen a választási rendszer.
2. a vizitdíj elleni szavazás azért lett sikeres, mert az emberek látták a műkődését, nem kértek belőle.
3. A tandíjnál épp ez a poén látjuk, hogyan igyekeznek minél több pénzt beszedni az egyetemek. Milyen módszereik vannak.
4. Az előző alkotmányról megkérdeztek téged? Szerintem senkit sem kérdeztek meg.
5. A szabadság tényleg tapsvihar közepette szűnik meg, mert a hazugság, a lopás álcája volt sokszor. De erről nem a szabadság tehet.

nemecsek ernő áruló 2011.03.16. 17:48:58

@rollerpig: "ahogy figyelem a közvélemény kutatásokat"
Azt érdemes. 2002 január-február környékén tisztán a közvélemény-kutatási adatok alapján Viktorék kétharmados újrázásra számítottak. És azért a kutatási eredmények még így is jó 13-15%-os esést mutatnak az eddigi 50%-hoz képest 1 év alatt. Én meg merném kockáztatni, hogy ha most vasárnap lennének a választások, egy LMP-MSZP kormány jönne ki belőle... Persze ez olyan dolog, amit sose fogunk megtudni.

Látnok. 2011.03.16. 17:52:49

@qwertzu: >> Szerintem fuss neki még egyszer a törvénynek. Nem a kormány nevezi ki... Hanem az Országgyűlés >>

Hát bazd meg, ott meg kik ülnek 2/3 -dal? Nem a Fidesz és tettestárasi? A kettő nem UGYANAZ?

Ne légy már ilyen hülye. Vagy rosszindulatú. Vagy bekábított hívő. Vagy mindegyik.

igényes 2011.03.16. 17:55:03

@DFK: Végre láttam egy értelmes Fidesz felszólalást, egy makóiakat képviselő hölgytől, aki elmondta a problémát és adott javaslatot is. Szépen ízesen beszélt valós problémát közölt. ÁFA csalás és számlázás! Szegény nem tudja, pont rossz helyen, rossz emberek többségének mondta.

Merker Iván 2011.03.16. 18:00:53

@fran7: 1. Ok, emlékeztem valami 48%-ra, hogy az a listás arány, vagy a parlamenti, azt már nem tudom.
2. Nem, azért mert a FIDESZ uszító, populista politikája nagyon bejött Viktroéknak.
3. Elvi dolgokról beszéltem, hogy gyakorlatban mi hogy működik itthon, azt a nokiásdobozok és fülkeforradalmi utódaik kiválóan példázzák.
4. Négyigenes népszavazás?

kaqkkfioka 2011.03.16. 18:03:54

"ÁFA csalás és számlázás!"
Ez régóta folyik?:):):):):

Sonka Magyarország! Menny osz' rágd! 2011.03.16. 18:12:12

Fideszes számtannal voltak ott vagy 1,5 millióan.

Rákay Philip Kálmán hazug, tolvaj, adócsaló vállalkozó és matektanár 2002-es Kossuth téri előadása alapján.

fran7 2011.03.16. 18:13:29

@Johny Dragon: Konkrétan beszélgettem emberekkel, akik ilyen okokbó szavaztak nemmel a vizitdíjra. Apró példa apám sokszoros véradó, akinek nem kellett volna vizitdíjat fizetni, mégis mindig kérték tőle. Olyan mocsok módon lett végrehajtva a bevezetése és alkalmazása, hogy az senkinek nem tetszett. Ettől még Viktorék populisták voltak. Míg ezzel kapcsolatban hazudott Fletó.
4 A négyigenes népszavazás. Egy kérdésre emlékszem, de annak se volt sok értelme. Az meg végképp nem maradt meg bennem, hogy ez az alkotmányról szól. Három kérdés, meg már eldöntött volt.

Rowar Atkinson 2011.03.16. 18:14:28

@igényes: ezt jól kiszámoltad:)

Valóban, az EU-ban mindenki a magyar médiatörvényt olvasgatja:)

igényes 2011.03.16. 18:21:28

@Rowar Atkinson: Jogos a kérdésed, de a miniszterelnök mondta, hogy megtámadtak bennünket, de legyőzte őket, mert ugye mi nem voltunk ott. Visszaverte a támadást. Andy Vajna egy akkora filmet csinál ebből állami támogatással, hogy csoda.

Írtózatos pénzek lesznek benne! Orbán Viktor szinte ingyen vállalja a szereplést.

500 diák átesett a castingon, bagóért vállalják.

Most még hiányzik 999 999 500 emberke, de 800 000 ideiglenesen már válaszolt.

Rowar Atkinson 2011.03.16. 18:21:52

@Gerzsonka: Ennek fuss neki még egyszer.

Segítségedre itt van a Szonda Ipsos 2011 februári kutatása a biztos szavazók körében:

Fidesz 60%, Mszp 20%, Jobbik 12%, LMP 6%.

Most vasárnap eszerint egyetlen választókerületet sem tudna az Mszp elvinni (LMP-t it felejtsük el).

De igazad van, barmok az emberek...

nemecsek ernő áruló 2011.03.16. 18:24:12

@Rowar Atkinson: Gondolom az első felét, amiből az egyébként amúgy is hülyeségnek számító végkövetkeztetést levontam 2002-vel kapcsolatban, nem olvastad el. ;)

Rowar Atkinson 2011.03.16. 18:24:30

@igényes: Ha viccelsz most, hajlandó vagyok röhögni. Ha nem viccelsz, akkor baj van...

qwertzu 2011.03.16. 18:24:54

@Látnok.: Értem. Szóval aki tárgyi tévedések vesz észre egy érvelésben, az hülye, vagy rosszindulatú, vagy bekábított hívő. Értem én.

Cateran 2011.03.16. 18:31:51

@qwertzu:
Targyi tevedes? A kormany valoban nem egyenlo a Orszaggyulessel,alapesetben legalabbis...es ha alapeset lenne,akkor valoban jogosan kaptad volna fel a fejed:) De jelen allas szerint Orszaggyules=kormany alias Fidesz es innentol az egesz csak szorszalhasogatas..ami meg meg durvabb..9 evre valasztjak oket! Na ez akkor is durva,ha semmi mas nem lenne problemas az egeszben:)

Rowar Atkinson 2011.03.16. 18:32:01

Elolvastam az első felét is, de amit írsz, az nem pontos.

Megnézheted a Szonda honlapján a pártpreferencia kutatást, eszerint:

2002 01 Fidesz 38 Mszp 44.

Talán arra emlékszel, hogy a gallup nagyon elszámolta akkor magát a fidesz javára.

Az evidens, hogy a mindenkori kormánypárt nagyon sokat veszít 1 évvel a választás után, lesz ez a fidesznek lejjebb is...

gyilkos fűegér 2011.03.16. 18:33:43

@fran7: "A te ingerküszöbödet nem érte el az ekkori események."

Mellébeszélés rulez. Sztem hagyjuk.

Merker Iván 2011.03.16. 18:36:36

@fran7: Ja, jelentéktelen dolog, hogy ki választja az elnököt vagy a Parlament.
Még egy dolog: a jelenlegi (érvényes) Alkotmány szerint minden hatalom a népé. Akkor miért nem adják meg nekünk a hatalmunkat?

gyilkos fűegér 2011.03.16. 18:39:59

@fran7:

Azt tényleg csak érintőlegesen: a jobbos médiabirodalom: Hírtv, Echo, Heti Válasz, Lánchíd Rádió, félig meddig az Info Rádió, az "újjászületett+ Magyar Hírlap stb pont a véres komcsi gyurcsánydiktatúra alatt épült ki. Nyilván, mert üldözte őket az inkvizíció.

És akkor csodálkoztok, hogy nem vesz titeket komolyan senki.

fran7 2011.03.16. 18:40:59

@gyilkos fűegér: A Nemzetes dologra gondoltam. Olyan nehéz megérteni, hogy mindenkinek más az ingerküszöbe ilyen téren. Nincs azzal baj, hogy neked máshol van Ez lett volna a válaszom lényege feléd. Elnézést, hogy a következő gondolatot nem választottam el jobban.
A médiatörvény érdekli az abból élőket, de azok nagyrésze pontosan megtanulta a gazda véleményét ismételni. Néhány idealista félti a sajtószabadságot, de azt folyamatosan kellene és nem csak azon sajtótermékek érdekében, akivel egyetértek. A bulvármédia az egyik ok, ami miatt az emberek egyáltalán nem éreznek együtt a média sanyarú sorsával

intercisa 2011.03.16. 18:44:37

@Johny Dragon: mert képviseleti demokráciában élsz, szerintem elég beszédes a neve érted KÉPVISELETI...
és marhára nem mindegy ki választ kit, de neked mint demokratának ezt igazán tudnod kéne...

fran7 2011.03.16. 18:50:18

@Johny Dragon: 12 voltam akkor amikor ez a szavazás volt, de emlékeim szerint ezen túl nem volt nagy vita az alkotmányon. Én már inkább az utórezgéseket érzékeltem. De szerintem egy nem prezidenciális berendezkedésű országban lényegtelen miképp választják az elnököt. Szerintem ez egy elég lényegtelen kérdés.
Ki a nép?
@gyilkos fűegér: Ki beszélt inkvizicióról? Azért lett kiépítve a médiabirodalom jobboldalon, mert ellehetetlenítették a szerepléseiket a közmédiában. Valamelyik szoci fejes mondta: ha szerepelni akarnak a tv-ben vegyenek maguknak. S megtették. Ez a helyes út. Viktorék tudták, hogy a média győzte le őket. Szereztek maguknak. Most ezt kellene tenni az MSZP-nek, de még tehetségtelen bértollnokok se jelentkeznek, csak néhány troll. Az ellenzékiség se tette őket kreatívvá.

A Hírleső 2011.03.16. 19:08:29

A www.hirleso.hu/ -n levő hírekben is sokféle verzió szerepel. A monster and critics pl csak pár ezerről ír.

Balt 2011.03.16. 19:12:10

@Mind1: "aki kormánynak nevezi magát, sokkal kulturáltabb ellenzéke van"

De legfőképpen szerény.
Létszámában és képességében... :))

naresh 2011.03.16. 19:12:42

@rollerpig: Csak egyetlen csöpp észrevétel: 2008 válság év, ilyenkor a legalkalmatlanabb bárkinek a tökét szorongatni. Ilyenkor, de általában is takarékossági intézkedések ellen népszavaztatni halálos bűn. Ez akkor is igaz, ha a hiba az MSZP-t tereheli (fedezet nélküli választási ígéretek betartása 2002-ben).
Jó lenne, ha mi megőriznénk a tárgyilagosságunkat. Arról nem beszélve, hogy a 300 Ft-os ügyben szavazzunk, de az országot érintő legfontosabb közjogi kérdésben nem. Ez elgondolkodtató ellentmondás. A FIDESZ szerintem is jó eséllyel nyerne a szavazáson. De úgy ítélték meg, hogy ez mégsem biztos teljesen, és nem akarnak kockáztatni. Persze lehet, hogy tévedek.
UI. Az alkotmányozás pótcselekvés. Az alaptörvény sorszámának, dátumának megváltoztatásával megoldódna a probléma. Ezt mindenki megszavazná. A hatályos szövegben nincs egyetlen mondat sem, amely a kommunizmusra emlékeztetne, a dátumon kívül. Ha valaki tud ilyet, világosítson fel. Én végig olvastam, de nem találtam benne olyat.

gyilkos fűegér 2011.03.16. 19:13:13

@fran7: "A médiatörvény érdekli az abból élőket, de azok nagyrésze pontosan megtanulta a gazda véleményét ismételni. Néhány idealista félti a sajtószabadságot, de azt folyamatosan kellene és nem csak azon sajtótermékek érdekében, akivel egyetértek."

Na de mibe telik ezt megfordítani: ha a Magyar Nemzettel történt sajnálatos események így felháborítottak, akkor most, 8 év múlva miért nem tüntetsz te is a médiatörvény ellen, ahelyett, hogy véded?

:-)

zembertelen 2011.03.16. 19:21:49

Tök mindegy a pontos szám.
Lehet készíteni a libero-t.

nu pagagyí 2011.03.16. 19:22:20

@fran7: Amikor még volt valami minőség a köztévében, hülyeséggel tényleg nem lehetett bekerülni. A köztévé legrosszabb napjait, valahogy mindig jobboldali irányítás alatt élte: csoportos kirugások, egyoldalú pártpropaganda. Szóval tegnap is ma volt.

Ízlelgesd a TV elnökök névsorát és keresd meg azt a kakukktojásként megbúvó "véres kezű" baloldali elnököt, aki túl tett, mondjuk Nahlik Gáboron:

Nemeskürty István (1990)
Hankiss Elemér (1990–1993)
Nahlik Gábor (alelnökként) (1993-1994)
Horváth Ádám (1994–1995. december 31-éig)
Székely Ferenc (alelnökként) (1996)
Peták István (1996–1998)
Horváth Lóránt (1998-1999)
Szabó László Zsolt (1999-2001)
Mendreczky Károly (2001-2002)
Ragáts Imre (2002-2003)
Pinke György (alelnökként) (2003-2004)
Rudi Zoltán (2004-2008)
Medveczky Balázs

naresh 2011.03.16. 19:25:37

@fran7: És kik jelenleg a kreatívok?
Ha csak trollok (ezt a szót magyar órákon sohasem hallottam)vannak, hogyan tudtak választást nyerni, ez sem teljesen világos.
Továbbá, ha az MSZP antidemokratikus volt, akkor éppen most kellene példát mutatni demokráciából. A lovagias ellenfél, ha fölényben van, nem él vissza az erejével. Különösen akkor nem, ha olyan biztos a dolgában, hogy több évtizedes kormányzásban gondolkodik.

Balt 2011.03.16. 19:32:21

@bebe tv: "Azért ne feledd el, hogy a Facebook felhívásra nagyon sok nem fővárosi is feliratkozott."

Aha. Tehát az 1404 "talán ott leszek"-ből még hiányoztak is... :))

"Az pedig még mindig a médiatörvény ellen szól, hogy az EU parlamentben nem fogadták el a módosított törvényt a képviselők."

Ez tévedés. Az EB - amelyik illetékes a kérdésben Kroes asszonnyal az élen - megvizsgálta, a kifogásaikat módosították a térvényben. Az EP - az unió politikai intézménye - szavazáskori pillanatnyi többsége Shultz és Cohn-Bendit vezetésével pedig olyanképpen foglalt állást, hogy nem teljesen elégíti ki őket. (Bezzeg a 6 év alatti fiúgyermekek!...)

fran7 2011.03.16. 19:35:51

@gyilkos fűegér: Mert akkor se háborodtam fel. Sejtettem, hogy így műkődik a politika. És a pénzvilág kapcsolata.
Szerintem a médiatörvény nem tökéletes, de nincs veszélyben a sajtószabadság.
@nu pagagyí: Én elsősorban a köztvben szereplés mértékre gondoltam illetve a megyei lapok egyértelmű irányultságára.

Balt 2011.03.16. 19:36:56

@gyilkos fűegér: "Pl a Népszavában idén már nem nagyon látsz hirdetést. Nyáron mennek a levesbe, utána gondolom a Népszabi, az ÉS, stb."

Ja kérem, ez pedig nagyon passzol a "piac mindent szabályoz" c. liberális alapvetésbe... :))

fran7 2011.03.16. 19:44:02

@naresh: Az index kommentjeiben megtalálhatod ezen remek embereket, akiket trolloknak hívnak. Mindegy mi történik. Ha cunami van Japánban, akkor Viktor a felelős, ha véletlenül meglökik őket az utcán azért is. Nehéz találni olyan embert, akivel vitatkozni lehet, normálisan.
Én amikor megválasztották a Fideszt, akkor azt mondtam, hogy a sorsunk azon múlik, hogy mennyire lesznek úriemberek. Szerintem ez még bekövetkezhet, de azt is megértem, aki nem hisz ebben. De az ellenzék viselkedése és az elmúlt 8 év stílusa engem sem tölt el reménnyel. Tehát az, hogy a Fidesz a mostani cselekedeteivel mire is reagál.

Balt 2011.03.16. 19:44:55

@igényes: "Nem szeretnék csúsztatni, de 250 milliónál több elítéli a Fidesz politikáját Európában."

:) Sőt, még a szíriusziak is... :) Bizonyára. Legalábbis a Jobbik sem partner. Pihá! :)

Balt 2011.03.16. 19:48:09

@Gerzsonka: "ha most vasárnap lennének a választások, egy LMP-MSZP kormány jönne ki belőle..."

Ha így volna is, van még egy aprócska probléma, hogy nemigen kérnek egymásból. Legalábbis egyoldalú a nagy "vonzalom". :) De esetleg a Jobbikkal összejöhet a többség 2014-re. Hajrá! :))

Balt 2011.03.16. 19:49:47

@Látnok.: "Hát bazd meg, ott meg kik ülnek 2/3 -dal? Nem a Fidesz és tettestárasi? A kettő nem UGYANAZ?"

Világos: igazi demokráciában a médiafelügyeletet az ellenzék nevezi ki. (Micsoda botrány, nálunk ráadásul csak "választják"! :))

nemecsek ernő áruló 2011.03.16. 19:50:18

@Balt: Akkó kisebbségi LMP ki, mikor, hol, mindig másmilyen támogatással. Kicsire nem adunk! ;)

Balt 2011.03.16. 20:01:37

@Sonka Magyarország! Menny osz' rágd!: :) Jó a nick! A ti adagotok viszont szarral van bekenve, jó vastagon. :))

Balt 2011.03.16. 20:07:45

@Johny Dragon: "Még egy dolog: a jelenlegi (érvényes) Alkotmány szerint minden hatalom a népé. Akkor miért nem adják meg nekünk a hatalmunkat?"

Amit választott képviselőinken keresztül gyakorlunk. Ezt úgy hívják, parlamentáris demokrácia. (Figyelem, nem "népi"!)

Takács Bálint 2011.03.16. 20:08:27

@gyilkos fűegér: Magánvagyonból épült ki, mert beszállt az üzletbe néhány vállalkozó. Pontosan azért, mert tudták, hogy szükség és igény van a "másik oldal" információira és híreire is.

pontosan a most siránkozó mocskok röhögtek anno teli szájjal azon, hogy a jobbos sajtótermékek a csőd szélén lavíroztak és pofáztak a piac mindenhatóságáról. Most megkapják.

Balt 2011.03.16. 20:17:38

@naresh: "Csak egyetlen csöpp észrevétel: 2008 válság év, ilyenkor a legalkalmatlanabb bárkinek a tökét szorongatni. Ilyenkor, de általában is takarékossági intézkedések ellen népszavaztatni halálos bűn."

Akkor nézzük tényszerűen: A vizitdíjat 2006 végén szavazt(att)ák meg Fegyencék (hu.wikipedia.org/wiki/Vizitd%C3%ADj), arról talán nem Orbán tehet, hogy másfél évig elszabotálta a maszop-szadesz mindenféle mondvacsinált ürüggyel a népszavazás kiírását. A válság amúgy 2008 október végén kopogtatott be hozzánk (is), de talán érdemes itt megemlíteni, hogy a rendkívül kompetens Fletó és Bajnai még októbert elején is cáfolta a válság "begyűrűzését". De akkor már említsük meg a korabeli forintárolyamokat is: 1 euró = 318 Ft. (2009.3.6.)

Balt 2011.03.16. 20:19:27

@naresh: "A FIDESZ szerintem is jó eséllyel nyerne a szavazáson. De úgy ítélték meg, hogy ez mégsem biztos teljesen, és nem akarnak kockáztatni. Persze lehet, hogy tévedek."

A magam részéről egyébként támogatom a népszavazást: ezzel végleg ki lehetne véreztetni az MSZP-t. :)

qwertzu 2011.03.16. 20:19:32

@Cateran: "A kormany valoban nem egyenlo a Orszaggyulessel,alapesetben legalabbis...es ha alapeset lenne,akkor valoban jogosan kaptad volna fel a fejed:) De jelen allas szerint Orszaggyules=kormany"

Értem. Gondolom a tavalyi választásokig alapeset volt. Figyelembe véve, hogy az elmúlt 16 évben az MSZP és a FIDESZ volt hatalmon, akkor az alapeset az, hogy az MSZP van hatalmon. Szóval ha az MSZP+SZDSZ van hatalmon akkor Országgyűlés nem egyenlő kormány, míg ha a FIDESZ + KDNP van hatalmon akkor Országgyűlés egyenlő kormány. Jól értem ezt akartad írni?

Milyen szép, pártsemleges meghatározás.

Cateran 2011.03.16. 20:35:30

@qwertzu:
Ezt most nem ertem..hogy jon a kepbe az MSZP? Az alapeset az,hogy a kormanynak nincs tobbsegi tulajdona (helytelen megfogalmazas,de szepen klappol ide:D) az Orszaggyulesben.Baszottul nem erdekel mit csinalt,csinal vagy fog csinalni az MSZP. Jelen pillanatban a Fideszrol,az befolyasukrol es tervezetukrol van szo...
Keves dolgot utalok jobban,mint amikor vLki elkezd bezzegelni,hogy az MSZP igy meg ugy amikor kormanyon volt es ezzel probalja legitimazalni a mostani kormany cselekedeteit..(ez nem feltetlenul rad ertve,csak ugy megemlitem)
Szerintem -ha a mai napot vesszuk alapul- az OSSZES politikust,aki a parlamentben tokoreszik falhoz kellene allitani..nincs kivetel..a partok kozt,csak a nevuk ami kulonbozoseget mutat,a hozzaallasuk nem (emlekszem,amikor vagy 13-14 evvel ezelott,mar arrol sutyorogtak ismeroseim,hogy pecsett a szoci es fideszes kepviselok egyutt jarnak inni,meg kurvazni..siman hiheto volt akkor is es nem lepne meg, ha ma is igy lenne...)

fran7 2011.03.16. 20:43:32

@Cateran: A gondolatmeneted ott hibádzik egy cseppet, hogy viszonylag ritka olyan cselekedet, ami nem valami másik cselekedetre reakció különösképpen a politikában. De túlzásokba sem szabad esni, az én apukám erősebb típusú vitákra gondolok politikai köntösben.

qwertzu 2011.03.16. 20:44:41

@Cateran: "Az alapeset az,hogy a kormanynak nincs tobbsegi tulajdona (helytelen megfogalmazas,de szepen klappol ide:D) az Orszaggyulesben."
Ez az elmult 20 évből kb másfélben fordult elő. Minden más esetben a kormánypárt(ok) többségben voltak. Ez nem alapeset, ez kivétel.

nu pagagyí 2011.03.16. 20:54:13

@fran7:
Megkerülted a kérdésemet, de nem baj. A tények, úgy konkrétan nem nagyon szokták zavarni a jobboldalt. Igaz, ők a nemzettel azonosítják magukat, így érthető, hogy 100%-nál kevesebb szereplést már nehezményeznek, és persze fáj, ha nemzet nem azonosítja magát velük. Ideje lenne már ezzel a problémával pszichológushoz fordulnotok.

De lássuk mi is foglalkoztat még?
Korábban ugye nem volt sajtószabadság. Ezért is kellett a régit javítani az alábbi módon:

- Korábban minden ciklusban újra választották a média felügyeletet (ORTT) a parlamenti erőviszonyok függvényében. Most, a kétharmaddal visszaélve, a jelenlegi arányt vetítik ki - felhatalmazásukat több mint kétszeresen meghaladva -, 9 évre előre.
- Az ORTT alá, csak a véges számban rendelkezésre álló erőforrást használó médiumok felügyelete tartozott (Tv, rádió). A Média Tanács, a véleménnyilvánítás minden létező formáját felügyelni óhajtja. Miután feltörölték Orbánnal a padlót, némileg kevesebb felügyelnivaló maradt, de így is több mint elődjének.
- Az ORTT minden határozatát bíróság előtt lehetett vitatni és utána vagy kellett fizetni, vagy nem. Most előbb fizetni kell, aztán majd a bíróság 10 év múlva esetleg mégis másképp dönt.
- A padlómosás után is maradtak sajnos gumiparagrafusok. Szép példája ennek, hogy a mindenki pénzén eltartott közmédiumok abszolút egyoldalú tájéloztatási tevékenysége nem tűnik fel a "pártatlan" Média Tanácsnak. A Tanács élen a pornóújság-szerkesztő asszonnyal hadat üzent a pontosan nem definiált, gyermekeknek nem való tartalmak ellen. Pedig, ha gyereknek valami nem való, az a politikusok állandó hazudozása, alpári beszéde.

fitball 2011.03.16. 21:01:17

Csak azt nem értem tényleg hogy a világon mennyi komoly baj van akár az arab akár a japán meg sok egyéb hát hogy lehet az hogy az euban még mindig a mi médiatörvényünkön csámcsognak???!!

fran7 2011.03.16. 21:21:38

@nu pagagyí: Bocsáss meg, de nem érdekel az MTV elnöke, vezetősége. Érdekelje a munkatársait. Engem az zavart, hogy volt idő amikor nyilvánvalóan eltolódott a politikai műsorokban a meghívott vendégek politikai aránya. Most is ez van. Ugyanúgy reagálok, nem nézem.
Én még nem határoztam meg, ki a nemzethez tartozó. Pedig jobboldali vagyok. Nem igaz az általánosításod. De ha ismered a történelmet, akkor tudod a baloldalnak is volt érdekes kirekesztő nemzet felfogása. (Hoffmanból Hofi, Winklerből Hajós)
ORTT is elműködött Fideszes tagok nélkül. Az Mszp-Szdsz kormány alatt.
Gumiparagrafus pedig elég sok törvényben van, miből élnének az ügyvédek, ha nem lennének.
Az NMHH büntetése ellen fel lehet lebbezni, s amennyire tudom a fellebbezés halasztó hatályú a büntetések kifizetésére nézve.
Az meg, hogy Szalai milyen újságnak volt szerkesztője az miben határozza meg a média tevékenységét. Elég régóta ezt a vonalat viszi már. Horn Gyula meg harcolt az 56-os forradalom ellen, ami a legitimását adja a jelenlegi államformánknak.

neuromanc 2011.03.16. 21:36:24

Azért komolyan érdekelne, hogy a 10-100 ezer tüntető közül hányan szavaztak az országgyűlési választáson legutóbb. Értsd: hányan próbálták meg befolyásolni saját jövőjüket, a lehető legdemokratikusabb eszközzel.

gtc376 2011.03.16. 21:39:14

Egy demokráciában a média felügyeli a hatalmat és nem fordítva.
Ennyi.

Sátán meg a Jocó 2011.03.16. 21:43:17

egyik majomnak se jutott eszébe magyar zászlót vinni? vagy ez nem szokás a magukfajtánál?

fran7 2011.03.16. 21:47:55

@gtc376: Na most rákérdezek valakire aki ezt így gondolja. Te ezt komolyan így gondolod? Miért is? Komolyan. Engem ez a gondolat rémiszt. Mert a média Rubin Kristóf, Árpa Attila, Váncsa István, a Blikk újságírója, Ómolnár Miklós, Meggyesi Gusztáv, Gyárfás tamás, Bencsik András, Bayer Zsolt, Gréczy Zsolt, György Péter, Bacher Iván, MGP, Alföldi Róbert, Simon Krisztián, Várdy Zoltán, sixx, barb, tótaw, kurucinfó, Hódos Hajnalka, Ők ellenőrzik a hatalmat és milyen jól. S akkor még nem beszéltem a németországi, luxemburgi vezetőkről.

Nyers Fa 2011.03.16. 21:51:37

Szerintem kár itt győzködni bárkit is, legfőképp azokat akik összetévesztik(inkább nem tudják mi a különbség), a sajtószabadságot a szólás szabadsággal, vagy ami még rosszabb a gyülekezési joggal. Persze, hogy nem zavarja őket az alkotmánymódosítás stb... Azt sem tudják mik ezek.

nu pagagyí 2011.03.16. 22:08:35

@fran7: A tendencia azért remélem látható számodra is, az eddigi szabadabb szabályozás helyett felesleges szigorítások és bebetonozási szándék érhető tetten. Olyan dolgokat akarnak hatóságilag szabályozni, ami a véleménynyilvánitás szabadságának körébe tartozik. Ahol az államnak nincs feladata, mert nincs mit osztogatni, nem szűkítheti a szabadágjogokat, ha demokratának (demokratikus jogállamnak) nevezi magát. Demokráciában azok az esetek, ahol egyéni jogok ütköznek (véleménynyilvánítás, emberi méltósághoz való jog), az államtól független bíróságra tartoznak.

Mivel Orbán sohasem hazudik, akkor csak az lehet, hogy félre érti a demokráciát. Na, ezért kell tüntetni, hátha okosabb lesz.

A médiatörvény egy kis ízelítő a diktátumként lenyomandó Fideszes alkotmány szelleméből. Tudom Neked nem fáj, de úgy tűnik országunkból demokráciának nevezett diktatúrát szeretnének összeeszkábálni. A nép remélem előbb-utóbb megúnja a szapora ráhivatkozást és megmutatja, hogyan is kéne használni a kétharmadot.

Yeto 2011.03.16. 22:19:41

De legalább nem egy olyan ember számolta össze őket akinek már a neve is hazugság, és nem az adónkból ellopott forintokból hizlalt pártkasszából bérelt buszok hozták vidékről a jobb sorsra érdemes polgári köröket, ezúttal nyugodtan ünnepelhették ott a forradalom évfordulóját ahol kedvük volt.

szonár 2011.03.16. 22:24:50

Viktor királynál valszeg többen voltak, a fizetett statiszták nélkül is. Nem beszélve arról, hogy 4 Viktor is szervezett ide egy március 15-ét, hasonló koreográfiával, hasonló jó időben. Akkor az mti szerint 200 000 (kétszázezer) voltak...
Van még hova fejlődni...

fran7 2011.03.16. 22:26:03

@nu pagagyí: Ez bonyolultabb ennél, hiszen számos téren szabadabb a szabályozás a médiatörvényben és engedékenyebb, mint volt. Az NMHH megítélése meg később lesz esedékes, amikor tényleges döntéseket, határozatokat hoznak, s szerintem nekik sem céljuk nekimenni a médiának feleslegesen, hiszen a média nagy hatalom. Szalai, mint politikus nem fog felesleges és megnyerhetetlen harcokba belekezdeni.
A véleménynyilvánítás szabadságát meg én néha úgy érzem kontrollálni kellene, Lásd Dél-Korea, ahol vállalnod kell bármelyik hozzászólásodat. Talán nem venném olyan komolyan, mint ott, de én nem tartom hibásnak az ottani szabályozást.
Az Orbán Viktoros megjegyzést meg felejtse el mindenki végre.
Én a demokráciát annyira nem féltem, főleg mióta tudom, hogy a görögöktől tanultuk el. S én a demokráciát inkább az Uniótól féltem nem Viktortól. Faraday felszólalása meg van?

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2011.03.16. 22:33:54

Hm. Az ellentmondásos számokra már tegnap este felhívtam a figyelmet, most mintha ezt látnám vissza...

d210 2011.03.16. 22:49:21

Hát persze. Demokrácia csak akkor van ha az MSZP meg az SZDSZ kormányoz. - Attól demokrácia.

És közülük is az Ildikó néni a legnagyobb demokrata, a sajtószabadság legnagyobb védelmezője. Igaz hogy régen még cenzor volt, az MSZ(M)P pedig állampárt és elnyomó szervezet, de ebből is látszik mekkorát fejlődött azóta a világ meg az MSZ(M)P. Nemhiába a bibliában is meg van írva: "Elsőkből lesznek az utolsók, és utolsókból lesznek az elsők"

Stabilo 2011.03.16. 23:00:22

10-15 ezer ember már sok, hogy ne vegye észre az aktuális hatalom.
Ezzel nem is lenne baj, mindenki tüntethet azért ami neki fontos.
De! A kint levők között kevés olyan akadt aki tudta volna, hogy valójában mi is a baj a médiatörvénnyel. A legtöbben az "Orbán a királyunk..."; "Orbáni diktatúra"; és a többi és a többi szöveget nyomták...
Halvány lila fingjuk sem volt, hogy miért is vannak ott. A többségnek Orbánnal volt baja, nem a törvénnyel.

d210 2011.03.16. 23:20:01

Az Uniótól meg lehet is félteni a demokráciát is és a sajtószabadságot is. Mert csak egy cél érdekében hozták létre: azért hogy bennünket (kelet-európai országokat) gond nélkül ki tudjanak zsákmányolni.
Ugyanis mi nem a jelenlegi unióhoz szerettünk volna csatlakozni, hanem az Európai Gazdasági Közösséghez. A jelenlegit csak akkor tákolták össze mikor jeleztük a csatlakozási szándékunkat. És ehhez az 1991-ben vagy 92-ben összetákolt EU-hoz csatlakoztunk mi. De a kettő sajnos nem ugyanaz.

És egyébként olyan sajtószabadságra amely megengedi hogy fontos témákban mint pl. a magyar médiatörvény emberek, képviselők, szervezetek anélkül hogy a törvény szövegét elolvasták volna nyilatkozgassanak, osztogassák az észt, minősítsenek, és lejárató kampányt folytassanak nekünk nincs szükségünk. Meg nem is sajtószabadság, mert nyilvánvaló hogy szabad sajtóról nem is nagyon beszélhetünk, mert egy szűk érdekcsoport markában van majdnem az egész.

Az_igazi_Trebitsch 2011.03.16. 23:26:13

Pedig ez nagyon eccerű :) Ha a Kossuth tér + a környező utcák kétmillió, akkor a Szabadsajtó út + Kossuth Lajos utca X(száz)ezer...

vitézlajszló 2011.03.16. 23:31:46

Hölgyeim és Uraim!
Tessenek má fölébredni
Mikről is beszének maguk?
Szabadságró, gazdaságró, miegymásró.
Nodekérem! Ki is ért ezekhez valójában?
Há csak nem az a orbánvektor, aki még akkoris igazat mond mikó hazudik?
Tessenek má értelmezni eztet a altokmánytot, oszt kéjszenvan no!

Ident_ 2011.03.16. 23:37:51

@qwertzu:

""Az új médiatörvény egy olyan testület kezébe ad ellenörzői, büntetői és végrehajtói hatalmat a teljes magyarországi média felett, amelynek tagjait a kormány nevezi ki és ..."

Szerintem fuss neki még egyszer a törvénynek. Nem a kormány nevezi ki.

"124. §
A Médiatanács Elnökét és tagjait — függetlenségük biztosítása érdekében — az Országgyűlés a jelenlévő tagjainak a kétharmados szavazatával kilenc évre választja ." "

Segítek akkor neked na: ugyanazt írtad le. Szívesen, nincs mit...

vitézlajszló 2011.03.16. 23:40:54

Ez a altokmány igen fasza!
Aki mást mond nemmagyar!

Ident_ 2011.03.16. 23:42:16

@d210: köpd már ki a rohadt narancsot mert belefulladsz, aztán meg a habot is töröld majd le a szád széléről, meg hessegesd el a narancsködöt is. Oké, köszi, nincs mit, a tiéd.

vitézlajszló 2011.03.16. 23:45:09

A médiumtörvény meg egyenesen kurvajó!
Ilyet a hülye európai érzékenyek még nem pipáltak!
Lehet jönni tanfolymra, kiírjuk a közbeszerzést!

vitézlajszló 2011.03.16. 23:47:28

@vitézlajszló: Bocs: tanfolyamra. Hámán hule vagyok éjnis!

dr. Trebitsch 2011.03.17. 02:04:05

Nem értem, mi értelme még az MSZP-ről beszélni? Le lehet kérem írni. A többi ellenzéki pártot is kb. Csak a FIDESZ van, teljesen nyugodtan tönkre fogják tenni az országot. Demokratikusan és a 2/3-os többség birtokában. Mert attól, hogy nincs jobb, attól még lehet lehet ez is szar. Ezt tudta nép kitermelni magából, ezt kell szeretni. Lehet lila gőzös álmokat szőni az MSZP-SZDSZ maradéknak, de bizony tudomásul kell venni, hogy a FIDESZ viszi a szakadékba az országot, a nép akaratából és vastappsal kísérva...

Huba szaki (törölt) 2011.03.17. 02:58:17

Nem mindegy, hogy hányan voltak ott, 30 vagy 50 ezren? Minimum 9 millió 950 ezren nem voltak ott és ez a lényeg. :)

SzaGyu 2011.03.17. 05:36:21

Most miért kell itt balhézni?
Mindegy, hogy 40 vagy 50 ezer ember! Lényeg, hogy nem volt köztük fizetett "statiszta".
Orbán ünnepségén hányan volta? Beleszámolva a fizetett embereket is.

Egyébként ez a tömeg -ami volt, a Fidesz tüntetésein már 1milliónak számított, mert a számításnál megszorozták a lélekszámot a vekkerek számával, majd az eredményt négyzetre emelték.

No. Ez a mocskos Fidesz számmisztikája.
Ahol tud (és mindenhol tud) ott hazudik!

Látom sokan vannak itt akiknek Orbán seggétől szaros a nyelve, de lassan már levegőt sem kapnak mert a fekália torkukra ragad.

gtc376 2011.03.17. 06:23:24

@fran7: Komolyan gondolom.
Lényegtelen,hogy kik, ezért a felsorolásodnak nincs jelentősége.
Ezentúl nem bírálható a kormány következmény nélkül.
Vagy a következmény lehetősége nélkül. Egyre megy.

Kaszáspók 2011.03.17. 06:40:05

20-30 vagy 50 ezer fős csürhe. Kit érdekel?
De azt hallottam valamikor valakiktől, hogy a nemzeti ünnepet aktuálpolitikai célokra használni: surmóság.

fran7 2011.03.17. 07:50:15

@gtc376: Én nem gondolom, hogy lényegtelen ugyanis engem épp ezért nem zavar a médiatörvény, mert a médiát elképesztően minőség nélkülinek tartom, s nem csak a bulvárét. S ez a média működtetőin múlik elsősorban.
Eddig következmények lehetősége nélkül lehetett bírálni a kormányt? Nem hinném. Például kitiltották a HírTV-t bizonyos helyekről. Ez volt a következmények lehetősége nélküliség? S ezt is intézményes keretekben tették.
Értem én a szavaidat, de ideális gondolataid mögött néha felsejlik a magyar valóság.

SZDSZPistike 2011.03.17. 08:17:50

Elég lett volna annyi: "nem számottevő tömeg"

Virág et. 2011.03.17. 08:24:00

@qwertzu: Nem érted. Ha 2/3-om van akkor NEM hozok olyan törvényt, hogy a médiát felügyelő mindenható testület tagjait csak 2/3-addal lehet megválasztani és ráadásul 9 évre, ami jóval túlnyúlik a ciklusomon. Mert nem elegáns. Mert abba az irányba mutat, hogy amikor már nem én leszek hatalmon, akkor is legyen egy jóbarát még vagy 5 évig fontos helyen.

És összehasonlításképp ne az épphogy 50% feletti előző 8 évet nézd (a kisebbségi regnálást nem is számolom), hanem a 94-98-at. Megtehette volna Horn kormánya is, hogy minden pozícióba a saját embereit helyezi és bebetonozza őket 9 vagy akár 99 évre is. Nem tette és ez így volt rendjén, ezért tudta a fidesz 98-ban az egész brigádot lecserélni, ami megintcsak rendjén volt.

Ez, ami most van, ez nincs jól így. Ezt szerintem te is látod, csak szándékosan tetteted magad.

nu pagagyí 2011.03.17. 08:45:27

@Kaszáspók: Vezéred fejhangú rikácsolásán könnyebb volt tömeget számolni: Terrorelhárító Központ kirendelt állománya plusz a kifizetett pénz osztva 1500-al.
Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a fizetett nézők milyen státuszban voltak alkalmazva. Remélem nem illegális foglalkoztatás volt?
Az Apeh (NAV) és a Munkaügyi Felügyelet megvizsgálhatná, hogy minden törvényesen zajlott, hogy megnyugodjak.

szobakutty 2011.03.17. 09:08:18

hülyékezek, nem volt ott senkise, a képek csak szar fotósopp retusok...

paszternak 2011.03.17. 09:56:56

Mert el kellett volna oda küldeni Dustin Hoffmant, helikopterrel. Ő ránézésre megszámolja, nulla hibahatárral…

(en.wikipedia.org/wiki/Rain_Man)

Sadist 2011.03.17. 10:29:57

Voltak ott legalább kétmillióan.
Ja nem is, az Viktor beszédénél volt.

Haary Plotter 2011.03.17. 10:53:16

Egyik helyen a Fülkepapíristenkét imádták, a másikon pedig a bőgő Aranyborjút, semmi különös, na de mit segít itt az utólagos pénzügyi és statisztikai anal-izélgetés?

Szloták terroristák sem vótak imitt, örnyűűű, gumilövedék sem amott? Hát, akkor biza semmi se történt, mer'ugyi Rikács filózó-fosónő is megaszonta, hogy toocsöö helyett csak fiksön vót, náciraus magorul meg ne is beszíjünk a zeuban, me'majd duzzognak a zeus ánglus nyelvű mágusok ott az óperenciás mellett.

Foglalkozzunk inkább rettegő színeseinkkel, ördögpatán a lángoló keresztek árnyékában, meg a bolgári köröknél tegnap sírógörccsel küszködő leendő dunába lövetett nénikéjükkel. Mííí, hogy nem történt meg?? Na de megtörténhetett volna! Egyedül vagyunk Tibikém, te meg én, hát neem?

Cirkusz van bőven, jó kenyér egyre keveseb, a cukor útja pedig mint a görbült uborka...
Fő a békeharc, előre eftásak!

A Hírleső 2011.03.17. 10:54:30

Külföldi médiában is elég változatosan írnak róla: www.hirleso.hu/?s=media+law
Én már komolyan inkább csak külföldön írt cikkeket olvasom, azoknak jobban hiszek...

Balt 2011.03.17. 11:30:55

@Legginden: Helyes. Lássuk, mit is írnak:

"Thousands protest against Hungary's controversial media law

Mar 15, 2011, 18:00 GMT

Budapest - A crowd of several thousand protested in the Hungarian capital Tuesday against the government's controversial new media laws, in the third of a series of demonstrations organised via FaceBook."

Several thousand ... in the third of a series of demonstrations organised via FaceBook
Nyihihi! Forradalom, eftársak, forradalom!

Balt 2011.03.17. 11:35:38

@Virág et.: "Mert abba az irányba mutat, hogy amikor már nem én leszek hatalmon, akkor is legyen egy jóbarát még vagy 5 évig fontos helyen."

:) Álmok álmodói. Alig 3 év múlva jön az erős (Hiller) Pista és minden újra vörös lesz? Ugyammá'! Szerintem bőven újra jelölhetnek egy 9 éves ciklust Orbánék - méltán -, de nem akarlak végképp elkeseríteni benneteket, kedves elvtársak! :)

"Megtehette volna Horn kormánya is, hogy minden pozícióba a saját embereit helyezi és bebetonozza őket 9 vagy akár 99 évre is. Nem tette és ez így volt rendjén, ezért tudta a fidesz 98-ban az egész brigádot lecserélni, ami megintcsak rendjén volt."

Csak egy név pl.: Surányi is kitöltötte a mandátumát MNB elnökként.

qwertzu 2011.03.17. 12:15:12

@Virág et.: Nagyobbrészt még igazad is van, nem elegáns. De ha valaki azzal jön, hogy ő ismeri a törvényt, és többek között az a baja vele, hogy a kormány jelöli ki a MT tagjait, az azért előhozza belőlem a kötözködőt.

h1gh 2011.03.17. 15:16:43

legalabb osszegyulhettek az emberek annelkul hogy szetvertek volna oket es az unnepseg sem ugy zajlott, hogy
lekordonoztak a Kossuth-teret es az ures ter kozepen a miniszterelnok acsorgott szivere szoritott kezzel meg nehany kulfoldi kepvielovel korulveve.

h1gh 2011.03.17. 15:17:46

legalabb osszegyulhettek az emberek annelkul hogy szetvertek volna oket es az unnepseg sem ugy zajlott, hogy
lekordonoztak a Kossuth-teret es az ures ter kozepen a miniszterelnok acsorgott szivere szoritott kezzel meg nehany kulfoldi kepvielovel korulveve.

hollario 2011.03.17. 15:27:09

@h1gh: Úgy érted, a jobber csürhe nem verte szét az ünnepet, ugye?

h1gh 2011.03.17. 15:34:36

@hollario: ugy ertem a rendorseg nem verte szet a nepet

gtc376 2011.03.17. 18:08:17

@fran7: Lehet, hogy kitiltották a Hírtv-t,de nem lehetetlenítették el.Ezt most nyugodtan megtehetik,ha akarják.Lásd irreálisan magas pénzbüntetés.
Igen, idealista vagyok, még mindig hiszek az emberekben és eszmékben.

blog.juditbayer.com/2010/12/27/mi-a-gond-a-m%C3%A9diat%C3%B6rv%C3%A9nnyel.aspx

d210 2011.03.19. 08:49:55

Trebitch: Nem visz bennünket szakadékba, már benne vagyunk. Nézz már körül, légy szíves!

gtc376: De igenis lehet, és kell is bírálni a kormányt, ha jogos. Rágalmazni nem lehet. Mint ahogy most is teszik még mindig büntetlenül. Ne keverjük össze a bírálatot az alaptalan vádaskodásokkal és rágalmakkal. A kettő nem ugyanaz. És ne keverjük össze a sajtószabadságot a sajtóval való visszaéléssel.

Ident: Látod, ez a ti bajotok. Azt hiszitek hogy csak narancsból és szekfűből áll a világ. Fületek bedugva, szemetek a magasságba réved, mert csak a "magasabb célok" és az elvont eszmék foglalkoztatnak benneteket. De hogy valójában mi történik azt észre sem veszitek. Ébredjetek már fel, szálljatok le a földre és nézzetek körül!

d210 2011.03.19. 08:52:58

@Trebitsch: Nem visz bennünket szakadékba, már benne vagyunk. Nézz már körül, légy szíves!

Ident_ 2011.03.30. 21:59:36

@d210: bocsa, akkor félreértettelek, én középen (próbálok) haladni, na jó, csak döcögni :)
süti beállítások módosítása