Az NFL döntőjének csak egy, bár igen jelentős része maga a sport, ez egy globális médiaesemény a felvezető és lecsengető showműsorokkal, a félidei koncertekkel, no meg a reklámfilmekkel, amikről minden évben írunk pár posztot, mert megérdemlik. Míg nekünk a hüvelygomba és a prosztataprobléma jut, addig az amerikai tévénézőknek a meccs alatt többmilliós reklámfilmeket mutogatnak, melyek közül minden évben akad pár, amit érdemes akár többször is megnézni az átpörgetés helyett.
Az idei kínálat egyértelmű nyertese a Volkswagen lett, a mini Darth Vaderes kisfilmjüket a YouTube-on a meccs előtt már legalább 11 millió alkalommal nézték meg, a poszt írásakor pedig 22 milliónál tart, ami ahhoz képest, hogy a tízes listánk második helyén tanyázó Eminem-szpot csak 4,7 milliót ért el, nem semmi.
Próbáltunk olyan szpotokat kiválasztani a legjobb tízbe, ami valamiért elüt a nagy átlagtól, ha más nem, azért, mert Ozzy szerepel benne, vagy iszonyú idétlen, de szerethető. Lesz majd egy külön poszt a futottak még kategóriáról és a nagy mellényúlásokról is, egyelőre tessék szavazni, derüljön ki, a magyar médiafogyasztóra mivel lehet legkönnyebben valamit rásózni. A számok nem a tetszési indexet/sorrendet jelölik!
1. Bud Light - a filmes/tévés termékelhelyezések kifigurázása miatt.
2. Chrysler - a hangulata, a zenéje és képi világa miatt.
3. Chevy Cruze - a nyugdíjasotthon miatt.
4. Budweiser - Peter Stormare miatt.
5. Coke - az ötlet miatt.
6. Doritos - mert hangosan felröhögtünk.
7. Pepsi Max - a színészek és az utolsó 5 mp miatt.
8. Best Buy - what is a Bieber?
9. Bridgestone - az ötlet miatt.
10. Volkswagen - Darth Vader.
pappjano 2011.02.09. 11:42:26
NPeete 2011.02.09. 12:11:56
Wajk 2011.02.09. 12:12:37
van benne kutya? van
ennyi, meg egy kis világbéke ;)
Kmg42 2011.02.09. 12:20:49
Ppix 2011.02.09. 12:31:39
Ettől egy darabbal sem fog több elmenni, amúgy meg SW már nem menő...
2011.02.09. 12:40:44
Pandacsöki 2011.02.09. 12:42:25
denever333333 2011.02.09. 12:43:50
Szerintem ugyanolyan sikeres mint anno volt!
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.02.09. 12:51:12
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.09. 12:53:34
A többit meg nem.
Feanor 2011.02.09. 12:54:47
nekem is az audi jött be leginkább.
Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.02.09. 12:59:23
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.09. 12:59:41
a két sörös viszi a prímet:)
purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.02.09. 13:00:31
a8zoli 2011.02.09. 13:00:37
fuakjs11 (törölt) 2011.02.09. 13:08:08
0:53-nál ahogy a gyerek visszanéz, instant meme.
hash · http://hash.freeblog.hu 2011.02.09. 13:09:42
hash · http://hash.freeblog.hu 2011.02.09. 13:10:46
Mrs.E 2011.02.09. 13:13:29
Reman 2011.02.09. 13:18:47
Ezek a reklámok nekik készültek, nem nekünk...
balazsman 2011.02.09. 13:21:14
abban az országban, ahol még a kutyaházra is csillagos-sávos zászlót húznak fel reggelente?
:o
copass 2011.02.09. 13:34:00
www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0
aranyos a kisrác benne, simán megveszik kilóra vele az embereket.
subidubinemértem (törölt) 2011.02.09. 13:37:31
zseniális. a videó is.
2011.02.09. 13:56:05
Lefetyke 2011.02.09. 14:05:19
Egyébként:
2. Az Detroitos videó, fantasztikus a hangulata.
3. a filmforgatásos Budlight.
És nem hiszem el, hogy ezt mondom, de a Bieberes videó is tetszett. Ozzy már csak egy bohóc, ebben is, épp ezért meglepő, hogy tetszik a reklám. "What's a Bieber?!" - zseniális.
Bikli néni 2011.02.09. 14:05:23
Amúgy szerintem is ez a legjobb, de a Coke is jó.
fazzoletti 2011.02.09. 14:08:28
Pacman 2011.02.09. 14:16:32
www.youtube.com/watch?v=rLVCjnEGrqQ
A Coca-Colásban az óvatos körülnézés meg erre emlékeztet. :)
www.youtube.com/watch?v=EMo6o0BtFG8
Globetrotter2014 2011.02.09. 14:19:14
DzsiAr 2011.02.09. 14:28:17
today.msnbc.msn.com/id/26184891/vp/41455621#41455621
Már láttam ahol mellé rakták Mark Hamill fiatalkori képét, hogy mennyire hasonlít.
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.02.09. 14:34:42
Giedi 2011.02.09. 14:39:47
Bánatos Exkavátor 2011.02.09. 14:41:54
Gyereked kell, hogy legyen, megértsd, a VW aranyos!
Ott a pont:
denever333333 - 2011.02.09. 12:43:50
hash - 2011.02.09. 13:09:42
Bánatos Exkavátor 2011.02.09. 14:46:59
Melchi Zadok 2011.02.09. 14:47:17
csak magyarországon egy spanyol bajnoki meccsnek (igaz az a barca real volt) 500.000-es nézettsége volt, de kb 90 országban közvetítették, tehát összességében jóval több embert érdekelt mint ez az egész USA-ban világhírű próbarögbi. ennek ellenére asz el classicoról megjelent előtte, közben, és utána kb 3-4 cikk és akkor még sokat mondok. ez persze nem baj, csak azt nem értem, hogy ehhez képest ez szuperbóvli nagyjából a kutyát nem érdekli idehaza, mégis nincs nap hogy valami oknál fogva ne virítana valamilyen téma az index oldalán.
ok megértem, sixx gyakorlatilag szerelmes lett ebbe a játékba, de őszintén ez legyen már az ő saját problémája de ne kezüljek már ezt az egészet úgy, mintha ez itt magyarországon valami nagyon fontos esemény lett volna, mert egyáltalán nem volt az.
fogash 2011.02.09. 14:48:57
halbikvera 2011.02.09. 14:49:23
driopios 2011.02.09. 15:00:08
Hát igen, ilyenkor tudna sírni az ember. Nem elég, hogy amerikában a leggazdagabbak az emberek, de hozzá még ott a legolcsóbb is minden.
driopios 2011.02.09. 15:02:26
Der Beste 2011.02.09. 15:07:53
Giggsy · http://sgtgiggsy.blogspot.hu 2011.02.09. 15:16:08
Nagyon túlzásnak érzem a kirohanásod.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.09. 15:39:24
Látványra meg a Merzedes. Az a sok gyönyörű modell, ahogy életre kel és elhajt.... egyikük a kempingezők sátra mellől.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.09. 15:43:56
Doritos nem tudom hol találta a kreatívjait, de évről évre van 2-3 reklámja, ami kiemelkedően ötletes. Pedig a hátam közepére se kívánom a tortilla chips-et.
neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.02.09. 15:46:04
hallari 2011.02.09. 15:51:00
Éhesló 2011.02.09. 16:20:32
De nem volt, csak fordítva.
Ez - és hogy ide a zindexre is felkerült - mindent elmond erről az elmebeteg társadalomról.
yeti-ufo hibrid 2011.02.09. 16:41:22
A Chrysler vajon tudatában van annak, hogy a reklám tele van homo-felhanggal és -utalással? Vagy direkt ők a célközönség?
yeti-ufo hibrid 2011.02.09. 16:48:20
ComLo 2011.02.09. 18:02:10
Az Audit én is nagyon hiányoltam szerintem eszméletlen 5letes volt, valamint ne feledkezzünk meg a Motoroláról sem aki akkorát rúgott az Apple-be hogy még itt is lehetett érezni:-D.
Amúgy a super bowl-t Magyarországon tényleg kicsit túl tudják hype-olni, de tény hogy ez az az esemény ami a legnagyobb hatással van a világ televíziózására (még ha tudjuk is hogy vannak nézettebb műsorok is a világon (pl VB döntő).
DEW3yl · http://dew3yl.wordpress.com 2011.02.09. 18:59:04
A VW-esről pedig csak annyit, hogy két dolog miatt ajnározzák agyon: jó reklámja volt magának a reklámnak és a kivitelezés sem kispályás. Nagyon szívesen megnézném a werkfilmjét, mivel biztos több órás anyagból állították össze ezt a pár másodpercet és azt is megkockáztatnám, hogy több napig forgatták. Miért? Ahogyan már egy előttem szóló is megjegyezte, szinte arckifejezése van a kis Vader-nek. Minden egyes mozdulata előre megtervezett, óramű pontossággal kivitelezett cselekedett és nem pedig egy összecsapott valami. A híres német precizitás egy percbe sűrítve. Hangyaszorgalommal dolgozó reklámszakemberek választották ki a megfelelő kutyát, ágyneműt, anyukát, apukát, felhajtót. Ahogyan megrémül, odafordul (gondolom) a konyhaablakhoz, minden egyes rész jól megtervezett és kivitelezett mestermű.
szcsongor 2011.02.09. 19:59:51
Egyértelműen a Bridgestone és a Chrysler a legjobb. Szerintem :)
@melchi zadok:
Igazad van, szerintem is legalább 100 millióan nézik mindig az El Classicokat...
De azért jó látni, hogy ennyire frusztrál téged, hogy egyre többen vannak itthon is, akiknek tetszik az amerikai foci.
Az meg hogy nem vagy képes elismerni mint sportot (megjegyzem, az egyik legtisztább és legkeményebb sport. igen, a rögbi vagy az ausztrál foci is az, mielőtt lehurrognál...), és folyton a rögbivel meg a focival példálózol, inkább szánalmas. Ezzel csak a szűklátókörűségedet meg tudatlanságodat bizonyítod...
Caramon 2011.02.09. 21:41:49
glad az egyetlen 2011.02.09. 23:39:21
A nyavalygók 99% nem is célcsoport.
Egyértelműen ez a reklám a 30-40 közötti családosokra pozicionálták, mert nem hülyék és nem ma kezdték a szakmát.
Egy reklám az nem össznépi népszerűségi verseny hanem pontosan felépített pszichológia.
sleepy 2011.02.09. 23:40:44