Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

111 milliós rekordnézettség a Super Bowl XLV-nek

2011. február 08. 08:07 sixx 55 komment

Minden eddigi nézettségi rekordot megdöntött az amerikaifutball-bajnokság vasárnap eset rendezett nagydöntője. A Green Bay Packers - Pittsburgh Steelers meccset átlagosan 111 millió amerikai követte végig, de a Nielsen szerint 163 millióra rúg azoknak a száma, akik legalább hat percet megnéztek a meccsből. A rating is érdekesen alakult, hiszen beállította az 1996-os Cowboys - Steelers-meccs számait, azaz a lakosság 46 százaléka látta meccset, és a négyórás közvetítés alatt bekapcsolt televíziók 69 százalékán a focimeccset nézték.

Az idei döntő a tavalyi rekordját adta át a múltnak (106,5 millió), a nézettségi listát sokáig vezető M.A.S.H. finálé pedig a harmadik helyre csúszott vissza 106 millió nézővel. A nézettségi öröklarnglista első hat helyezettje között öt focimeccs és csak egy más jellegű műsor találáható mellesleg. 2008-ban még "csak" 97,4 millió nézője volt az NFL döntőjének, azóta a nézettség 13,6 millióval emelkedett, ami szintén figyelemreméltó.

A mérkőzést felvezető műsort 22,2 millió néző látta, a meccs utáni díjátadó 68 millió amerikait érdekelt, a Black Eyed Peas félidei koncertje viszont 110,2 milliós nézettséget hozott. A legjobb adatokkal bíró félidei koncert mellesleg Michael Jackson 1993-as előadása volt, amit többen láttak, mint magát a meccset. A döntő után a Glee című sorozat új epizódját vetítette a Fox, ami 26,8 millió nézőt érdekelt - ez önmagában szép szám és a sorozat történetében rekord is, de közel sem kiugróan magas adat, hiszen a Jóbarátok 1996-os duplarészét 59,6 millió néző látta. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

juhaszvik 2011.02.08. 08:23:49

elképesztő számok...

egyébként az abc nincs benne a superbowl-t adó csatornák között?

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 08:37:11

Tényleg nem semmi, de azért azt tegyük hozzá, hogy egy nagyobb Premier League meccs több nézőt vonz világszerte, mint a Super Bowl.(És akkor BL, VB, EB döntőről ne is beszéljünk)

Ázsiában, Közel-Keleten és Európa egy részén a kutya nem nézi ezt.

1116001 2011.02.08. 08:44:17

Nem is globális nézettségről, hanem az amerikai nézettségről van szó. Kettő szerintem nem ugyanaz, bár gondolom USA-ban szeretnék ezt hinni:)

Jake24 2011.02.08. 08:46:13

@Aureliano Buendía ezredes: Nehogy azt hidd, hogy ez csak Amerikában érdekli a jónépet. Ázsiában is, Európában is rengetegen nézik nem csak a Super Bowl-t, de az NFL-t úgy általában. Ne felejtsd el, van ebből is világbajnokság is, vannak profi/félprofi ligák Ázsiában (Japán pl.), Európában is, majd minden országban ilyen-olyan szinten - ami csak jót tesz a sport népszerűségének. És akkor az egyetemi meccsekről nem is beszéltünk még.

Flankerr 2011.02.08. 08:48:38

@Aureliano Buendía ezredes: Tévedsz. több mint 1 milliárd néző nézi világszerte.
Itthon se a semmiből terem 600-800 ezer néző (tavalyi adat) a kábeles Sport1-n, az éjszaka közepén.

Jake24 2011.02.08. 08:50:17

@Flankerr: Pontosan - és abban a 600-800 ezerben nincs is benne, hogy mondjuk egy pubban 40-en 50-en nézik egyszerre a meccset.

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 08:56:31

@Jake24: Nem tévedek. A 2009-es Super Bowl-t 162 millióan nézték világszerte, míg a BL döntőt 206 millióan. A 2006-os VB döntőt pedig 715 millióan.

www.reuters.com/article/2010/01/31/us-soccer-nfl-television-idUSTRE60U19U20100131

Pepe135 2011.02.08. 08:57:18

Sokan néztük élőben, pedig itt hajnal volt!

joszif 2011.02.08. 09:02:42

Az kimaradt hogy a stadionban többen voltak mint a város lakossága. Azért ez se semmi.

homér 2011.02.08. 09:05:20

ez melyik? amikor egy tojás alakú valamivel rohangásznak a kezükben, és azt football-nak hívják?

Jake24 2011.02.08. 09:13:52

@Aureliano Buendía ezredes: Nem azt írtuk, hogy a soccer nem népszerűbb mint a foci, mert jelenleg az a legnépszerűbb sport a világon, csak arra reagáltunk, hogy nem érdekli a kutyát sem. Az általad küldött cikkből is kiderül, hogy nem így van, a cikk írásakor (2010 január) történt először, hogy a BL döntőt többen nézték mint a Super Bowl-t. :P

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.08. 09:15:41

@Aureliano Buendía ezredes: rosszul értelmezed, a 162 millió és a 206 az arra vonatkozik, hányan néztek legalább hat percet a két meccsből (total audience), a 162 milliós szám ráadásul rossz is, és csak az USA-ra vonatkozik. pontos adatokat SOHA nem fogunk tudni, mert pl. Kínában nem mér senki - ott akár egy helyi focimeccs is simán mehet százmilliós nézettséggel, egy VB- vagy BL-döntőt fel sem merek becsülni.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.08. 09:21:59

@juhaszvik: A wikipedia szerint 2006-ban volt és 2015-ben lesz legközelebb. De az NMC-nél is van egy 11 éves kihagyás (1998-2009). Biztos e nélkül is van elég pénzük, vagy mittudomén miért :)

AttilaBeregi 2011.02.08. 09:23:45

@joszif: nekem is inkább ez az adat tetszett :)
nagyon durva az a stadion, meg az összeg is, amibe került :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.08. 09:25:06

@joszif: Többen, mint Green Bay - a győztes csapat városának - lakossága. Dallasban, ahol a meccs volt, azért többen élnek :)

odamondó 2011.02.08. 09:26:03

Tuti hogy csak amerika... 300millió ember él az országban és ebből 110millió nézte. Ez a hihető adat. Amcsiknál a superbowl idejére megáll az élet. Majd biztos véletlenül fizetnek cégek millió dollárokat pár másodperces reklámokért...

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 09:31:43

@sixx: A 162 nem csak az USA-ra vonatkozik. Átlagban 109 vs 106-ot írnak a BL javára 2009-ben.

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 09:40:50

De félreértés ne essék: én nem akarom lefitymálni az amerikai focit, csak arra akartam rávilágítani, hogy nem annyira kivételes ez a nézettség. Meg arra, hogy a am. foci sokkal kevésbé eladható világszinten, mint a "rendes" foci. Mindkét sportág tanulhatna a másiktól ezt-azt :)

CJKrisz 2011.02.08. 09:43:37

Azért komoly dolog az, hogy egy olyan sportot neveznek football-nak, amit jobbára kézzel játszanak. Maradjunk a kézilabdánál szerintem. Nem mellesleg a labda, mint olyan az gömb (ball). Ez a semmilyen alakú bőrdarab nem az.

KopaszMercis 2011.02.08. 09:47:36

@Aureliano Buendía ezredes:
Csak nem egyseges piacra, ugyhogy kitorolheted vele a popsidat

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.08. 09:50:34

@Aureliano Buendía ezredes: az a baj, már ne is haragudj, hogy nem értesz ahhoz, amiről beszélsz. levezetem, ráérek.

"In terms of 'total audience', the amount of people who watched part of the event, the difference was larger with the Champions League pulling in 206 million throughout the game while the Super Bowl managed 162 million."

A 2009-es SB átlagnézettsége a Nielsen szerint az USA-ban 97,8 milliós volt. A meccsből legalább hat percet nézők száma 130 millióra volt tehető. Ezek szerint világszerte pluszban csak 32 millió nézője lett volna? Érted már?

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 09:50:52

@KopaszMercis: viszont a nagyon fontos ázsiai piacra, úgyhogy mégsem.

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 10:04:18

@sixx: lehet, h nem értek hozzá, de tudok értelmezni egy hitelesnek tűnő forrásszöveget, ami a világszintű nézettséget hasonlítja össze.

...the Super Bowl's audience was overwhelmingly domestic - igen, világszinten 32 millió plusz nézője volt. Miért akkora csoda ez?

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.08. 10:13:01

@Aureliano Buendía ezredes: az, hogy csak nálunk van 6-800 000 nézője, az. Mindegy, nem ér ennyit az egész, felőlem azt hiszel/gondolsz, amit akarsz.

nlght84 2011.02.08. 10:18:24

CJKrisz

A vliág legjobb kézisei sem tudnak olyan pontosan dobni gömb alakú labdával, mint ezzel a tojással egy közepes irányító. Ha kételkedsz benne nézd meg ezt a tudományos tesztet dzsútúbon, Drew Brees dobál benne, az ellenfele pedig egy élsportoló íjász:

www.youtube.com/watch?v=tVoqA-LKGb4

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 10:21:47

@sixx: Nem én gondolom így, ezek a tények.

Tessék:
Outside the U.S., Canada and Mexico, only a couple million people see the Super Bowl -- and probably a lot of them are expatriate Americans

articles.cnn.com/2010-02-05/us/super.bowl.viewers.profit_1_global-audience-super-bowl-european-championship?_s=PM:US

frew 2011.02.08. 10:22:34

félidei lesz az a félideji

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.08. 10:27:30

@Aureliano Buendía ezredes: a forrás egy focival (soccer) foglalkozó oldal. sebaj.

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 10:33:57

@sixx: ja, hogy neked a CNN nem elég hiteles. Én kérek elnézést.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.08. 10:42:32

@Aureliano Buendía ezredes: bocs, nem a site, akit idéz "Simon Kuper, co-author of "Soccernomics."

Pienaar 2011.02.08. 10:50:48

Azért tegyük helyre az itthoni Sport1 nézettségi adatokat: tavaly 45ezer, idén 135ezer. Habár eléggé valószínűtlen hogy megháromszorozódott volna egy év alatt egy többórás éjszakai közvetítésre az érdeklődés.

Forrás: www.nemzetisport.hu/amerikai_sportok/nfl-itthon-is-kiemelkedo-volt-az-ejjeli-super-bowl-nezettsege-2016856/

Pienaar 2011.02.08. 10:53:24

@Pienaar: Bocsi, az idézet cikk tavalyi, de a lényegen nem sokat változtat, idén se volt ez 600ezer

Pontos 2011.02.08. 11:00:23

@Yooha: Az első megállapítás ok, a meccs viszont Arlingtonban volt Dallas közelében.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.02.08. 11:04:09

Moziba se ment senki vasárnap, meg is látszik a box office-on, hogy mindenki a meccset leste:)

Takika 2011.02.08. 11:15:01

Megneznem azt a BL meccset, ami _barmelyik_, nem torpeallam _teljes_ lakossaganak egyharmadat folyamatosan le tudja ultetni a TV ele, a felet pedig legalabb 6 percre.

Aureliano Buendía ezredes 2011.02.08. 11:18:43

@sixx: a CNN-nek jó volt, neked nem. Befejeztem. Mindenki téved, te tudsz jól mindent. Mint az oviban.

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2011.02.08. 11:28:33

Számoljunk: mi ketten néztük. :))
Egyébként minden perce szórakoztatóbb/izgalmasabb, mint a focinak.(soccer)
Hajrá Packers!!

DDT- 2011.02.08. 11:40:05

@húsgombóc: Rögbirajongóként kérdezem mindenféle rosszmájúság nélkül: ha az ember otthon nézi és nem kocsmában, akkor nem idegesítő az a rengeteg holtidő amikor semmi sem történik? Az én esetemben ez az oka hogy nincs türelmem végignézni egy NFL meccset, mert amúgy érdekes lenne...

mégis 2011.02.08. 12:01:43

ne vicceljetek már a sporttv csak állmodik 6-800 ezer nézőről:-), éjszaka ennek 1/5-e nézz tv-t...és az se a sporttv-t.

AttilaBeregi 2011.02.08. 12:10:58

@DDT-: picit tényleg az :) vagy inkább csak az időeltolódás miatt fárasztó

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.02.08. 12:13:24

@DDT-: Amerikában élvezetesek a reklámok. Amikor streamen nézem, mert a sporttv nem közvetíti azt a meccset, amit én néznék, cseppet sem idegesít, sőt. Én inkább azt kérdezem tőled, hogy a rögbi nem unalmas-e. Tény, hogy pörgősebb, gyorsabb, de nagyon gyakran kicsit unalomba fúló. Érdekes kettősség, de így érzem.
DDT, azt javaslom neked, hogy streamen próbáld, hátha neked is bejönnek az amerikai reklámok, bár most, ha minden jól megy is, csak szeptemberben lesz legközelebb meccs, ha nem lesz új kollektív szerződés, akkor lehet, hogy nem lesz 2011-es idény, és újra bebetonozódik 20 évre a legnézettebb műsor.

DDT- 2011.02.08. 12:34:59

Majd kipróbálom jövőre :) Amúgy nincs ebben semmi ellentmondás, rögbimeccsből is van dögunalmas meg olyan is ami alatt csak kapkodod a fejed és még a látványosabb akciók ismétlésére is alig van idő. Minden a csapatokon és a játékosokon múlik. Ha már a streameknél tartunk, szabad legyen ajánlanom mindenki figyelmébe a most induló ligarögbi szezont (most szombattól az angol, márciustól az ausztrál bajnokság), a rögbi 13 fős változatát. Ez a SportTV-n közvetített uniós rögbinél jóval folyamatosabb játékot nyújt.
Részletek itt: rugbyleague.blog.nepsport.hu

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.08. 12:40:30

@Pontos: Oké, azt nem tudom hogy melyik stadion van a városban, melyik a "metropolitan area"-n vagy min belül, vagy még messzebb.
De a Patriots pályája már csak Új-Angliában van, nem? :)

GGG77 2011.02.08. 12:47:58

@Aureliano Buendía ezredes:
"Mindkét sportág tanulhatna a másiktól ezt-azt"

Imádom az európai focit, épp ezért fáj, hogy még mennyi mindent kéne tanulni az amerikaiaktól.

1. Átigazolási limit
2. Fizetési limit
3 Játékosok hozzáállása (nem szimulálok, nem fetrengek, nem sunnyogok)

Ha így megy tovább a soccer szép lassan megöli önmagát. A tavalyi vb riasztó példája volt ennek, a német és az uruguay-i válogatott nélkül tényleg le lehetett volna húzni a vécén az egészet.

Ted Striker 2011.02.08. 12:50:25

@Aureliano Buendía ezredes: Komámuram inkább várjon tovább a nyugdíjára, meg etesse a harcikakast - én is csak azért válaszolok Önnek hogy nehogy azt mondhassa, hogy az ezredes úrnak nincs aki írjon :-)

húsgombóc · http://husgomboc.blog.hu 2011.02.08. 13:20:48

@DDT-: Az időkérésekben, egyéb szünetekben olyan látványos ismétléseket mutatnak, lassítva, több kameraállásból, ami még élvezetesebbé teszi az egészet. Rengeteg régi bejátszás van. Mindenkiről/mindenről azonnal tudnak statisztikákat beadni. Elképesztő tévés munka van minden közvetítés mögött. Ezt is érdemes figyelni.

emká 2011.02.08. 13:24:13

@CJKrisz:
Miden olyan sport Football amiben a labda elrúgásával pontot lehet szerezni,nem egy túl bonyolult dolog.

Uncle_Jay 2011.02.08. 16:57:08

@Aureliano Buendía ezredes: Nehogy azt hidd, hogy csak az amerikaiaknál népszerű a futball, mert az egész világon az, aminek a legjobb bizonyítéka az, hogy több igazolt játékosa van, mint az európai focinak. Az ázsiai térségben pedig kifejezetten imádják. A nézettségi számoknál pedig teljesen el vagy kavarodva.

fraulein praxa 2011.02.08. 17:10:39

by the way, nem tud valaki egy linket ahhoz a kisfiémhez, amit a nagyszünetben mutattak meg? a bep fantasztikusch produkciója után? :)

fraulein praxa 2011.02.09. 09:30:09

légyszi-légyszi valakiiii... arra a kisfilmre gondolok, amit az idei szezonról vágtak össze.
süti beállítások módosítása