Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nem a reklámidő, a blokkok száma növekedett

2011. január 31. 13:30 sixx 47 komment

Az új médiatörvény hozott magával sok vízfejű, kancsal gyermeket, akiket persze a készítők pont annyira szeretnek, mint filigrán, csókos szájú kuzinjaikat, például a reklámok hangerejéről szóló passzust, ami ellen senkinek nincs kifogása. A törvény többi részében viszint akad bőven olyan kitétel, amitől felmegy az egyszeri tévénéző vérnyomása, és menten olvasói levelet ír - nekünk.

A január 1-től hatályos törvényben ugyanis változott a tévében leadható reklámokra vonatkozó, és a kereskedelmi tévézést eddig meghatározó rész, mostantól már nem kell várni az első reklámblokkal és nem az egész napot nézik a reklámok gyakoriságát illetően, azaz egy órában maximum 12 percnyi reklám lehet, de azt úgy osztja el a tévé, ahogy neki tetszik. 

Eddig ugye az volt, hogy egy NCIS-epizódra jutott mondjuk 12 perc, (amit a TV2 saját bevallása szerint soha nem használt ki teljesen és ígérete szerint mostantól sem fog) ezt kellett két-három blokkba elosztani, ehhez szokott hozzá az ember. Ezzel a gyakorlattal szakított a csatorna januártól, és mozdult el a nálunk pl. Viasat3-nál már megszokott, több blokkos modell felé. Első látásra valóban úgy tűnhet, mintha több hüvelygombás nő lenne Magyarországon, mint korábban, és egyre több, mosómedvére hajazó háziasszony él a rónán, de nem.

Tessék leülni stopperrel, és megmérni - garantálom, hogy 60 percre nem jut 12 percnyi reklámnál több, mégpedig azért, mert ezt az NMHH (ORTT 2.0) nagyon keményen bünteti. Ami eddig kétszer hat percben ment le, az most hatszor két percben jön, ez lehet, hogy idegesítő, de szükséges rossz, hiszen reklám nélkül nincs kereskedelmi televíziózás.

Nálunk még mindig jobb a helyzet, mint az USA-ban vagy akár Németországban, ahol 17-20 perc reklám jut egy órára, sokkal gyakoribb megszakításokkal. A tévénézőnek el kell fogadnia azt a tényt, hogy kedvenc műsora tulajdonképpen a két reklámblokk közötti holtidő kitöltését szolgálja, a TV2 meg abból a pénzből veszi meg a soros NCIS-évadot, amit a péháérték fizet neki a reklémpercekért. Háborogni tehát lehet, csak éppen értelmetlen, mert a modell változni nem fog soha. A rendszer kialakulásáról itt írtunk bővebben. (Képeink csak illusztrációk.) 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peterson 2011.01.31. 13:50:47

Az önreklám (programajánló) amúgy beleszámít ebbe a 12 percbe? Tehát reklámnak minősül? Mert én igazság szerint attól mászok falra inkább.

Leslieke 2011.01.31. 14:03:33

Hát inkább önreklám legyen a képernyőn, mint az a hüvelygombás ribanc.

Az a szerencse, hogy sporteseményt nem nagyon szakítanak meg reklámokkal. Még. Bár a retekklub már ezt is megoldotta a F1 alatt.

subidubinemértem (törölt) 2011.01.31. 14:09:49

@Leslieke: jaja!
pedig az amerikai fociban aztán van holtidő (odakünn nyomják is a reklámot :)) tolhatnák a pofánkba a hüvelygombát vagy célközönséget tekintve inkább a prosztatatatatatatatablettát, azt mégse. hála az égnek.

kaamir 2011.01.31. 14:18:03

@Leslieke: sportközvetítés csak szünetben szakítható meg reklámmal-legalábbis a régi médiatörvény alapján.

┌П┐(•_•)┌П┐ (törölt) · http://zolispotting.blog.hu/ 2011.01.31. 14:47:57

esetleg azzal lehetne fokozni az elvezeti faktort, hogy a kenosorsolas es a hirado melle bepasziroznak blokkonkent 3 perc telefonos joslast es 2 perc TELEFONALJON MOST jatekot.
Sot a film utolso ket reklamblokkjaban mar el lehetne kezdeni a kovetkezo musort!

Leslieke 2011.01.31. 14:56:24

@kaamir: Ez így ebben a formában biztos nem igaz. Mint írtam is a retekklub az F1 alatt nyomja a mocskot. Igaz, csak egy darab van, de az is pont eggyel több, mint kellene.

Leslieke 2011.01.31. 14:57:35

@subidubinemértem: Igen, NFL alatt sok reklám elférne. Szerencsére itthon nincs. Ne is legyen.

kaamir 2011.01.31. 15:01:30

@Leslieke: nem szakítják meg, hanem osztott képet alkalmaznak. Nem úgy a német RTL, amelyik megszakítja a reklámmal.

MsHamilton 2011.01.31. 15:23:16

Mielőtt még átmennénk reklámellenesbe, azért ne felejtsük el, hogy egyáltalán azért vannak tv műsorok, sportközvetítések, mert reklám van.
Valamilyen módon pénzt kell csinálni (osztott képernyő, teljes képernyős reklám, ebből a szempontból gyakorlatilag mindegy is), mert nem jótékonysági intézmény a tévé. A Forma1-et sem a vezetésért és autókért rajongó bácsik és nénik csinálják, hanem biznisz, aminek a végső célja, hogy pénzt keressenek.
Szóval ne üljünk fordítva a lovon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.31. 15:25:24

Én továbbra is a legtöbbször csúsztatva nézek tévét, de az is idegesítő, hogy többször kell távirányítóért nyúlni a reklám átugrása miatt :-)

Amúgy már működik a másik újdonság is, a termékelhelyezés: tegnap kapcsolgatás közben elkaptam egy pár pillanatot a VV-ből, és hát nem ott áldogált egy pulton a Balázs mellett egy jellegzetes formájú üvegből egy jellegzetes formájú pohárba kitöltött kóla? :-)

Az is érdekes, hogy nem egyformán élnek a tévék az új kedvezményekkel. A TV2 továbbra is kint hagyja a 12-es karikát az éjszakai filmeken is (bár már nem lenne kötelező), az RTL viszont film közepén is képes eltünteni 22.00-kor.

qwertzu 2011.01.31. 16:36:32

Nem a reklámok az idegesítőek, hanem az a rengeteg önreklám. Ha nézek egy órányi adagot, amit hatszor szakítanak meg, akkor hatszor nézhetem meg ugyanazt a programajánlót. Noormális? Minek? Felfogtam elsőre is.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.01.31. 16:39:29

én értem, hogy az átalgmagyar képtelen felfogni századszorra is, hogy Anyu okos, mert Tomival mos, ezért hat és fél percenként le kell adni.

de miért kell leadni ugyanúgy hat és fél percenként, monjuk vasárnap, hogy melyik film lesz jövő kedd este?
főleg olyan filmeknél - pl. az Universalon az Ahová lépek, szörny terem... -, amelyek..kh...hogy is mondjam, nem mai alkotások...???

Fanyuvo 2011.01.31. 16:39:53

Én azt várom már nagyon, hogy működjön a hang normalizálás. Mert még mindig ordítanak a reklámok. Mondjuk gondolom ez a törvény nem vonatkozik azokra az adókra amik külföldről jönnek (Viasat, AXN, Cool...)

int he 2011.01.31. 16:41:08

Nekem valahogy idegesítőbb a Viasat hajszálpontos 20 perc kontent aztán reklám stratégiája. Az öreg Dzsokis kép meg zseniális :D

trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2011.01.31. 16:47:58

Dettó az önreklám vág a földhöz. A végén már úgy vagyok vele, hogy azért sem nézem meg.
Egyébként ritkán nézek tévét, de van hogy valami jót látok. Jön a reklám, elkapcsolok. Igenám, de nem tudom, hogy melyik csatornán volt! És persze mindenütt reklám van meg ajánló és nem találom meg. A legrosszabb az amikor azt is elfelejtem, hogy mi az istent keresek. Csak kapcsolgatom a tévét: reklám, ajánló, reklám, ez biztos nem az, ajánló, ajánló ... Ezután kapcsolom be a gépet.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2011.01.31. 16:53:07

@Peterson: egyetértek, gyűlölöm a szar műsoraikról készült végeláthatatlan unalmas ajánlóhalmazt, a reklámokkal semmi bajom :)

v2peti 2011.01.31. 16:56:14

Hogy lehet 3-szor megszakítani a helyszínelőket?
Ha jól tudom olyan passzus is van a törvényben, hogy 40 percig egy reklám, 40 perc fölött 2 lehet, és nem tudom mennyi idő után lehet csak harmadik blokk, szóval nem lehet annyira sok megszakítás.
Persze ez a nem Magyarországról sugárzott műsorokra nem vonatkozik. Ezért láttam 4 reklámot a múltkor az m+-on.
Bár a német Pro7-en vagy melyiken annó egy jó film bemutatásakor 5 alkalommal sugárzott reklámot! :( Pedig nem volt két óránál hosszabb a film. (reklámok nélkül)

Baldvogel 2011.01.31. 17:05:51

Sokáig abban a hitben voltam, hogy a műsort szakítják meg a reklámok, és ezért nagyon frusztrált voltam. Amióta tudom, hogy a konstans reklámot szakítják meg a műsorblokkok, sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok.
Elvégre a kertévé nem más, mint egy mozgóképes hirdetőoszlop. Szép tőle, hogy valamennyi műsort is ad mellé.

Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:14:18

Digitális tévézés, három napra előre beprogramozva, hogy mit rögzítsen a rögzíteni való és kéjesen vigyorogva kell áttekerni a reklámblokkot sokszoros sebességgel. Aki megteheti technológiailag, az tegye meg, ne legyen rest, akinek ez anyagi korlátok miatt nem megy, az pedig gondolja végig, hogy havonta plusz 1-2ezer forint nem ér-e meg egy csomó arcpirító felordítást, amikor megint reklámblokkal telített önajnározó önajánló és aktuális celebfszok legújabb eseményeit taglaló 5 perc kezdődik...
Valamennyi reklám persze így is beszűrődik, pl. sportesemények és egyéb élő adások előtt-alatt-után, de az még tolerálható és így is meg tudom nézni a hüvelygombát, csak nem 20 percenként.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 17:16:44

@Pogessor: ha nincs reklám, nincs tévéműsor. ez ennyire egyszerű. ha tetszik, ha nem.

Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:20:59

@sixx: Természetes, nem is ágálok a reklámok ellen különösebben, mióta lenémítva át tudom tekerni őket...
És, elsősorban nem is a reklámokkal van bajom, mert akár még értelmes dolgot is reklámozhatnak, hanem a béna önajánlókkal és a celebkék legújabb élményeinek drámai hangvételű felkonferálásával úgy, hogy közben a műsorvezető féloldalt áll. Ha ez nem a reklámblokkba van beszúrva, hanem önálló műsorszám, elhiszem neked, mert évekkel ezelőtt láttam utoljára ilyet, azóta áttekerem, ha véletlenül találkozok ilyennel.

Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:26:13

Jahm, még valami. Kevésbé tartozik ide, talán tolerálható: Azt is szeretem, amikor a kereskedelmi rádiókban 1-3 percen át csak azt harsogják, hogy ő náluk van a legkevesebb beszéd és csak zene...
Le is szoktam rádiózásról.

zsok 2011.01.31. 17:33:14

Reklám kell, semmi gond. Prosztata, hüvelygomba, hashajtó - úgy látszik ez kell a népnek.
Ami nem kellene az a 3 perces jóbanrosszban, barátokközt és egyéb sorozatokból összevágott önreklámozás elején, majd a végén.

Fanyuvo 2011.01.31. 17:42:06

És meg valami kerget a sírba. Az, hogy a Viasat 6-on, alig van reklámozó és emiatt ugyan az a 3 reklám megy állandóan. HÍVD MOST, SZÖRP, JÓS...

GRRRR. Pedig a kedvenc sorozataim azon a TV-n futnak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.31. 17:45:58

Úgy látom konszenzus alakult ki: nem a reklámokkal van baj, hanem az ajánlókkal.

És valóban :-)

biododírium 2011.01.31. 17:52:23

A hang normalizálását én is várom.
Picit off, és még mindig a hangerőhöz tartozik, de az az adott csatornákon vagy a kábelszolgáltatón múlik, hogy az egyik adó 30as hangerőn ordít, a másik meg 45-ön is halk?
Orbitális különbségek vannak ebben több adóval kapcsolatban is.

mahoney 2011.01.31. 17:56:58

Megértem, hogy kell a bevétel, de az embernek elmegy a kedve a tévézéstől a rengeteg reklám miatt.
Emlékszem, még csak az mtv volt, és egyszer kísérletként (vagy valamilyen más okból) leadta a Fekete eső című Douglas-filmet reklámokkal megszakítva. Akkor még az újdonság erejével hatott, ma már visszasírjuk az azelőtti trendet.
Azt hiszem, az nincs benne a médiatörvénybe, de beleraknám, hogy a tv-adók ne vagdoshassanak ki jeleneteket a filmekből.

biododírium 2011.01.31. 18:07:21

Valóban a filmkivágások a másik. Filmet eleve nem nézek meg úgy, hogy bármilyen reklám azt félbeszakítsa, de hogy még jelenetek is "kiugranak" belőle, az már mindennek a tetje.
Filmekre értelmetlen a kereskedelmi adó, hírekre szintúgy, mert egyre kevesebben lesznek internet nélkül.
Maradnak a primkó showműsorok, szánalom valóságshow-k, meg buta sorozatok (JB, BK).

Azt sem értem, hogy miért lehet izgalmas egy helyszínelős sztori, úgy kb a 600-ik ua rész után? Mindegyik ilyen sorozat ua, és minden részük is ua. Nincs nap, hogy ne lenne műsoron. Valóban vki még nézi? Ha meg nézi, akkor miért tv-ben, reklámokkal, kötött időben?

fénycsepp 2011.01.31. 18:48:19

nem magával a reklámmal van a baj, hanem a milyenségéve. volt egy műsor a német sat1-en, amiben csak reklámokat adtak le, a világ különböző pontjairól. voltak olyanok is, amiken hangosan lehetett röhögni. Tudom persze, hogy a célcsoportokat nagyon meggondolt reklámokoal árasztják el, de ezt nem lehetne nagyobb kreativitással és kevésbé irritáló (gyerek)hanggal?:-o

kerecsen2010 2011.01.31. 18:59:04

Ez azért van, mert az egyéb okokból sokat kritizált Médiatörvény még arra sem volt képes, hogy rendesen átültesse az EU szabályozást, amiben benne van az óránként 12 percen kívül az is, hogy két reklámblokk között legalább 30 percnek kell eltelnie. Ezért nem is nagyon tudom elhinni, hogy Németországban olyan lenne a reklámozási gyakorlat, mint amit a cikk állít. Amerikában, yes.

butatót 2011.01.31. 18:59:43

@sixx:
Úgy látom, okostojgli nemszeméllyé változott. Nem volt túl elegáns. Az index ezek szerint így küzd a szabad véleménynyilvánítás jogáért. Mindegy, arra azért választ kaphatnánk, hogy a self promotion is beleszámít-e az engedélyezett reklámidőbe ?

kerecsen2010 2011.01.31. 19:06:39

@Pogessor: Röhej, de amióta ezt a taktikát alkalmazom, több reklámot látok, mint egyébként. Mert ugye muszáj figyelni, hogy mikor van vége, és folytatódik a film.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 19:06:51

@butatót: olvass utána a máshol eleresztett kommentjeinek, azt sajnálom, hogy nem vágtam ki egyből. a csatornapromók, (az én olvasatomban) mivel egy terméket reklámoznak, így igen, beleszámítanak.

kerecsen2010 2011.01.31. 19:10:13

@butatót: Sixx helyett is: nem, nem számít bele.

sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 19:11:00

@kerecsen2010: na, akkor rosszul gondolom. holnap utánanézek.

butatót 2011.01.31. 19:11:46

@kerecsen2010:
Közben sixx is válaszolt. Akkor most ez így hogy?

BruceWayne 2011.01.31. 19:50:28

azt beírni hogy torrent, ér e? :)

Black Bamba 2011.01.31. 19:51:20

Kia f..szt erdekel egy percnyi reklamjuk is? Eddig csak egyszer nemitottam el a tv-t es mentem ki 10 percre, most mar azonnal lekapcsolom a tv-t.

Visszatertem az M1-re...meg halisten ott van meg a Viasat meg a Discovery sok tematikus adoja egy percnyi szutyok reklam nekul!

A NatGeot sem nezem regota, meg a Spektrum is bekaphatja a megszakitott musoraival, ami nem is olyan regen meg csak a filmek kozti szunetekben adott reklamot.

Meg van 8-10 ado ahol nem reklamozzak a zsiragyu marketingesek az agyament baromsagaikat. Azt nezem, a tobbi kuka....

BruceWayne 2011.01.31. 19:53:51

egyébként a reklámok mellett nem nagyon szokott szó esni 2 másik fontos dologról:

a szinkronnak köszönhető háttérhangok, és zenék lehalkítása, ezzel néha teljesen elvéve az adott sorozat hangulatát.

a másik a csonkított kép. néha elképesztő miket ki nem takarnak a teljes képből, vagy nyújtanak agyon.
ezek még élvezhetetlenebbé teszik a tv-n nézést.

Figyel Castro 2011.01.31. 19:55:43

Mondjuk én pl., de szerintem nagyon sokan, azonnal kapcsolnak arrébb. Akkor meg mit ér az egész pH-érték? Ráadásul már csak elvből se veszek meg semmit, ami a TV-ből dől. Akkor?

Hayo 2011.02.01. 00:35:32

Már épp azt akartam károgni, hogy az önreklám nem lehet benne a 12 percben, hiszen egy 42 perces sori rész, meg 12 perc, az csak 54, és egyórás sávok vannak.. de előbb megnéztem gyorsan a portot, és ha nincs közben hiradó, vagy kenősorsolás, akkor 55 perc van rájuk, szóval tényleg 12 perc önreklámmal együtt...

digitime 2011.02.01. 10:39:48

@Black Bamba: Sajnos az általad pozitív példaként említett adók valóban nem ph-érték reklámmal, hanem a szar unalmas ajánlóikkal teszik nézhetetlenné a műsoraik nagy részét. Egy 30-40 perces műsorszámot az ajánlókkal elhúznak 1 órára. Egyszerűen engem idegesít a 10 perc műsor/5-8 perc műsorpromó ritmus.

dancegirl26 2011.02.01. 17:42:31

És a reklám hangerejét mikor szabályozzák végre?
Őrjítő, amikor a félálomba beleordít a reklám :S

digitime 2011.02.02. 11:37:56

Na tegnap megnéztem... tetű rtl klub nem mérsékelte magát, az esti döglött aktákat 10 perc műsor/5perc reklám sormintával adta, kicsit megspékelve reflektor magazinnal, amiben van reklám bőven, plusz előtte, utána is...

sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.02. 11:48:26

természetesen én tudtam rosszul, a csatornapromók NEM számítanak bele a reklámidőbe.
süti beállítások módosítása