Az új médiatörvény hozott magával sok vízfejű, kancsal gyermeket, akiket persze a készítők pont annyira szeretnek, mint filigrán, csókos szájú kuzinjaikat, például a reklámok hangerejéről szóló passzust, ami ellen senkinek nincs kifogása. A törvény többi részében viszint akad bőven olyan kitétel, amitől felmegy az egyszeri tévénéző vérnyomása, és menten olvasói levelet ír - nekünk.
A január 1-től hatályos törvényben ugyanis változott a tévében leadható reklámokra vonatkozó, és a kereskedelmi tévézést eddig meghatározó rész, mostantól már nem kell várni az első reklámblokkal és nem az egész napot nézik a reklámok gyakoriságát illetően, azaz egy órában maximum 12 percnyi reklám lehet, de azt úgy osztja el a tévé, ahogy neki tetszik.
Eddig ugye az volt, hogy egy NCIS-epizódra jutott mondjuk 12 perc, (amit a TV2 saját bevallása szerint soha nem használt ki teljesen és ígérete szerint mostantól sem fog) ezt kellett két-három blokkba elosztani, ehhez szokott hozzá az ember. Ezzel a gyakorlattal szakított a csatorna januártól, és mozdult el a nálunk pl. Viasat3-nál már megszokott, több blokkos modell felé. Első látásra valóban úgy tűnhet, mintha több hüvelygombás nő lenne Magyarországon, mint korábban, és egyre több, mosómedvére hajazó háziasszony él a rónán, de nem.
Tessék leülni stopperrel, és megmérni - garantálom, hogy 60 percre nem jut 12 percnyi reklámnál több, mégpedig azért, mert ezt az NMHH (ORTT 2.0) nagyon keményen bünteti. Ami eddig kétszer hat percben ment le, az most hatszor két percben jön, ez lehet, hogy idegesítő, de szükséges rossz, hiszen reklám nélkül nincs kereskedelmi televíziózás.
Nálunk még mindig jobb a helyzet, mint az USA-ban vagy akár Németországban, ahol 17-20 perc reklám jut egy órára, sokkal gyakoribb megszakításokkal. A tévénézőnek el kell fogadnia azt a tényt, hogy kedvenc műsora tulajdonképpen a két reklámblokk közötti holtidő kitöltését szolgálja, a TV2 meg abból a pénzből veszi meg a soros NCIS-évadot, amit a péháérték fizet neki a reklémpercekért. Háborogni tehát lehet, csak éppen értelmetlen, mert a modell változni nem fog soha. A rendszer kialakulásáról itt írtunk bővebben. (Képeink csak illusztrációk.)
Peterson 2011.01.31. 13:50:47
Leslieke 2011.01.31. 14:03:33
Az a szerencse, hogy sporteseményt nem nagyon szakítanak meg reklámokkal. Még. Bár a retekklub már ezt is megoldotta a F1 alatt.
subidubinemértem (törölt) 2011.01.31. 14:09:49
pedig az amerikai fociban aztán van holtidő (odakünn nyomják is a reklámot :)) tolhatnák a pofánkba a hüvelygombát vagy célközönséget tekintve inkább a prosztatatatatatatatablettát, azt mégse. hála az égnek.
kaamir 2011.01.31. 14:18:03
┌П┐(•_•)┌П┐ (törölt) · http://zolispotting.blog.hu/ 2011.01.31. 14:47:57
Sot a film utolso ket reklamblokkjaban mar el lehetne kezdeni a kovetkezo musort!
Leslieke 2011.01.31. 14:56:24
Leslieke 2011.01.31. 14:57:35
kaamir 2011.01.31. 15:01:30
MsHamilton 2011.01.31. 15:23:16
Valamilyen módon pénzt kell csinálni (osztott képernyő, teljes képernyős reklám, ebből a szempontból gyakorlatilag mindegy is), mert nem jótékonysági intézmény a tévé. A Forma1-et sem a vezetésért és autókért rajongó bácsik és nénik csinálják, hanem biznisz, aminek a végső célja, hogy pénzt keressenek.
Szóval ne üljünk fordítva a lovon.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.31. 15:25:24
Amúgy már működik a másik újdonság is, a termékelhelyezés: tegnap kapcsolgatás közben elkaptam egy pár pillanatot a VV-ből, és hát nem ott áldogált egy pulton a Balázs mellett egy jellegzetes formájú üvegből egy jellegzetes formájú pohárba kitöltött kóla? :-)
Az is érdekes, hogy nem egyformán élnek a tévék az új kedvezményekkel. A TV2 továbbra is kint hagyja a 12-es karikát az éjszakai filmeken is (bár már nem lenne kötelező), az RTL viszont film közepén is képes eltünteni 22.00-kor.
qwertzu 2011.01.31. 16:36:32
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.01.31. 16:39:29
de miért kell leadni ugyanúgy hat és fél percenként, monjuk vasárnap, hogy melyik film lesz jövő kedd este?
főleg olyan filmeknél - pl. az Universalon az Ahová lépek, szörny terem... -, amelyek..kh...hogy is mondjam, nem mai alkotások...???
Fanyuvo 2011.01.31. 16:39:53
int he 2011.01.31. 16:41:08
trabant 601 · http://youtube.com/watch?v=Z3prOObnrmk 2011.01.31. 16:47:58
Egyébként ritkán nézek tévét, de van hogy valami jót látok. Jön a reklám, elkapcsolok. Igenám, de nem tudom, hogy melyik csatornán volt! És persze mindenütt reklám van meg ajánló és nem találom meg. A legrosszabb az amikor azt is elfelejtem, hogy mi az istent keresek. Csak kapcsolgatom a tévét: reklám, ajánló, reklám, ez biztos nem az, ajánló, ajánló ... Ezután kapcsolom be a gépet.
Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2011.01.31. 16:53:07
v2peti 2011.01.31. 16:56:14
Ha jól tudom olyan passzus is van a törvényben, hogy 40 percig egy reklám, 40 perc fölött 2 lehet, és nem tudom mennyi idő után lehet csak harmadik blokk, szóval nem lehet annyira sok megszakítás.
Persze ez a nem Magyarországról sugárzott műsorokra nem vonatkozik. Ezért láttam 4 reklámot a múltkor az m+-on.
Bár a német Pro7-en vagy melyiken annó egy jó film bemutatásakor 5 alkalommal sugárzott reklámot! :( Pedig nem volt két óránál hosszabb a film. (reklámok nélkül)
Baldvogel 2011.01.31. 17:05:51
Elvégre a kertévé nem más, mint egy mozgóképes hirdetőoszlop. Szép tőle, hogy valamennyi műsort is ad mellé.
Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:14:18
Valamennyi reklám persze így is beszűrődik, pl. sportesemények és egyéb élő adások előtt-alatt-után, de az még tolerálható és így is meg tudom nézni a hüvelygombát, csak nem 20 percenként.
sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 17:16:44
Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:20:59
És, elsősorban nem is a reklámokkal van bajom, mert akár még értelmes dolgot is reklámozhatnak, hanem a béna önajánlókkal és a celebkék legújabb élményeinek drámai hangvételű felkonferálásával úgy, hogy közben a műsorvezető féloldalt áll. Ha ez nem a reklámblokkba van beszúrva, hanem önálló műsorszám, elhiszem neked, mert évekkel ezelőtt láttam utoljára ilyet, azóta áttekerem, ha véletlenül találkozok ilyennel.
Macska rúgja meg 2011.01.31. 17:26:13
Le is szoktam rádiózásról.
zsok 2011.01.31. 17:33:14
Ami nem kellene az a 3 perces jóbanrosszban, barátokközt és egyéb sorozatokból összevágott önreklámozás elején, majd a végén.
Fanyuvo 2011.01.31. 17:42:06
GRRRR. Pedig a kedvenc sorozataim azon a TV-n futnak.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.31. 17:45:58
És valóban :-)
biododírium 2011.01.31. 17:52:23
Picit off, és még mindig a hangerőhöz tartozik, de az az adott csatornákon vagy a kábelszolgáltatón múlik, hogy az egyik adó 30as hangerőn ordít, a másik meg 45-ön is halk?
Orbitális különbségek vannak ebben több adóval kapcsolatban is.
mahoney 2011.01.31. 17:56:58
Emlékszem, még csak az mtv volt, és egyszer kísérletként (vagy valamilyen más okból) leadta a Fekete eső című Douglas-filmet reklámokkal megszakítva. Akkor még az újdonság erejével hatott, ma már visszasírjuk az azelőtti trendet.
Azt hiszem, az nincs benne a médiatörvénybe, de beleraknám, hogy a tv-adók ne vagdoshassanak ki jeleneteket a filmekből.
biododírium 2011.01.31. 18:07:21
Filmekre értelmetlen a kereskedelmi adó, hírekre szintúgy, mert egyre kevesebben lesznek internet nélkül.
Maradnak a primkó showműsorok, szánalom valóságshow-k, meg buta sorozatok (JB, BK).
Azt sem értem, hogy miért lehet izgalmas egy helyszínelős sztori, úgy kb a 600-ik ua rész után? Mindegyik ilyen sorozat ua, és minden részük is ua. Nincs nap, hogy ne lenne műsoron. Valóban vki még nézi? Ha meg nézi, akkor miért tv-ben, reklámokkal, kötött időben?
fénycsepp 2011.01.31. 18:48:19
kerecsen2010 2011.01.31. 18:59:04
butatót 2011.01.31. 18:59:43
Úgy látom, okostojgli nemszeméllyé változott. Nem volt túl elegáns. Az index ezek szerint így küzd a szabad véleménynyilvánítás jogáért. Mindegy, arra azért választ kaphatnánk, hogy a self promotion is beleszámít-e az engedélyezett reklámidőbe ?
kerecsen2010 2011.01.31. 19:06:39
sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 19:06:51
kerecsen2010 2011.01.31. 19:10:13
butatót 2011.01.31. 19:10:33
Köszi.
sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 19:11:00
butatót 2011.01.31. 19:11:46
Közben sixx is válaszolt. Akkor most ez így hogy?
sixx · http://comment.blog.hu 2011.01.31. 19:13:41
BruceWayne 2011.01.31. 19:50:28
Black Bamba 2011.01.31. 19:51:20
Visszatertem az M1-re...meg halisten ott van meg a Viasat meg a Discovery sok tematikus adoja egy percnyi szutyok reklam nekul!
A NatGeot sem nezem regota, meg a Spektrum is bekaphatja a megszakitott musoraival, ami nem is olyan regen meg csak a filmek kozti szunetekben adott reklamot.
Meg van 8-10 ado ahol nem reklamozzak a zsiragyu marketingesek az agyament baromsagaikat. Azt nezem, a tobbi kuka....
BruceWayne 2011.01.31. 19:53:51
a szinkronnak köszönhető háttérhangok, és zenék lehalkítása, ezzel néha teljesen elvéve az adott sorozat hangulatát.
a másik a csonkított kép. néha elképesztő miket ki nem takarnak a teljes képből, vagy nyújtanak agyon.
ezek még élvezhetetlenebbé teszik a tv-n nézést.
Figyel Castro 2011.01.31. 19:55:43
Hayo 2011.02.01. 00:35:32
digitime 2011.02.01. 10:39:48
dancegirl26 2011.02.01. 17:42:31
Őrjítő, amikor a félálomba beleordít a reklám :S
digitime 2011.02.02. 11:37:56
sixx · http://comment.blog.hu 2011.02.02. 11:48:26