Szegény amerikaiaknak eddig csak egy nagy énekes tehetségkutató jutott évente, az American Idol, ami egyeduralkodóként verte agyon a teljes mezőnyt a nézettségi versenyben, pedig csak télen került adásba az évadok során. Aztán a Fox megvette az X-Factor licenszét, így őszre is lett nekik ilyen műsoruk, miközben a másik három network (CBS, ABC és NBC) még mindig nem lépett semmit (na jó, az America's Got Talent, az ottani Csillag születik nyaranta jó názettséget hozott az NBC-nek, és abban is indult énekes elég), egészen mostanáig.
Az NBC ugyanis vett egy nagy levegőt, kinyitotta a pénzes ládikát, adott egy nagy zsák pénzt Mark Burnett reality-császárnak (Survivor, Apprentice), és megvették az Endemol-főnök John de Mol Voice of Holland című tehetségkutatóját az amerikai piacra. A hollandoknál hatalmas sikerrel futó műsor péntek esténként ülteti le a tévénézőket a képernyő elé (a lakosság 20 százaléka nézi), 2012-ben a belgák is indítanak egyet belőle. Az amerikai változat idén májusban, az Idol-finálé után kerül majd képernyőre. A műsor annyiban tér el a többi hasonló produkciótól, hogy valóban csak a hang és az énektudás számít, hiszen a jelentkezőket a zsűri csak hallja, de nem látja, illetve csak akkor, ha tetszik nekik az, amit hallottak.
filmfreak paul · http://filmfreaks.blog.hu 2011.01.20. 17:55:11
digitime 2011.01.21. 11:23:46