Az Ofcom a január elsején életbe lépett magyar médiatörvényhez hasonlóan engedélyezi a termékelhelyezést bizonyos műsorszámokban - írja a Kreatív. Ahogy a magyar úgy a brit engedékenység célja is az, hogy újabb bevételi forrásokhoz juttassa a médiumokat.
A brit szabályozás szerint a termékeket csak játékfilmekben és dokumentum-jellegű anyagokban, sorozatokon belül, szórakoztató műsorokban és sportműsorokban lehet majd elhelyezni. A tiltás a gyerekműsorokra, a híranyagokra az aktualitásokkal foglalkozó és vallási műsorokra vonatkozik. A hatóság a bemutatható termékek csoportját is korlátozta: a dohánytermékek, az alkohol, a szerencsejáték és a fegyverek mellett olyan ételek és italok hirdetését is betiltanák, melyek zsír-, cukor vagy akár sótartalma magas.
Ahogy a magyar médiatörvényben úgy a briteknél is figyelmeztetni kell a nézőket a műsorszám előtt és után, hogy a programban termékelhelyezés is lesz. Már várjuk ahogy a Barátok köztben Rékasi Károly büszkén emelheti fel az aloe verás krémeket, ahogy Gundel Takács Gábor bemutatja új, négypengés borotváját, és ahogy elözönlik az Audik a Duna tévés sorozatokat, hiszen most már tényleg legális. Ja, egyébként ez a passzus valóban illeszkedik az európai trendekbe, konkrétan uniós irányelv készült róla.
Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2011.01.04. 15:54:28
Szalai Jesszusmária médiaténykedéséről senkinek (keveseknek) a termékkihelyezés jut eszébe.
Titanic 2011.01.04. 16:32:28
sh00ter 2011.01.04. 17:18:03
Kardics 2011.01.04. 17:31:45
Leadfoot 2011.01.04. 18:18:07
borisz 2011.01.04. 21:35:18
még kísérletezgetnek vele, de sztem hosszabb távon, majd ha kicentizik pontosan és már megszoktuk, lehet ez akár jobb is, hogy nem kell fél óránként huszonöt percre megállítani a műsort.
Qglicz1 2011.01.04. 22:30:24
Vaandor 2011.01.06. 00:06:08