Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A közmédiát elvették, de kit érdekel

Új közszolgálati média

2010. december 30. 07:27 szabóZ 140 komment

A közmédia Szalai Annamária lábánál hever, szájában biliárdgolyó, fején bőrmaszk, a fekete lakkon a médiatanács elnökének ujjai dobolnak kéjesen. Csend van, vagy inkább csak kuss.

Igen az MSZP sajtóközleményei, és az egyre hisztérikusabb baloldali média cikkei alapján a Kunigunda utcai gyártóbázison már arra készülnek, hogy egy félreeső kínzókamrába vezessék, és megbecstelenítsék a sajtószabadságot, de azért a helyzet ennél egy picivel bonyolultabb. Egyrészt azért, mert a közmédiát, amióta csak létezik, mindig is pórázon tartotta az éppen aktuális hatalom Magyarországon, másrészt, mert a médiatörvény jó néhány a közmédiákra vonatkozó paragrafusában is az elnyomást látják most a szakmai szervezetek, és az ellenzéki pártok, pedig ezek a pontok valójában csak kiigazítják a kilencvenes évek eleji médiaháborút lezáró médiatörvény abszurd, kétpárti rendszerét.

Mert mégis miért lenne feltétlenül a cenzúra jele a közmédiák összevonása és a hírgyártás központosítása? Talán azt gondoljuk, hogy a kormány, ha akarna, képtelen lenne bekötni négy piros telefont négy szerkesztőségbe, és négy megbízható kádernek mindennap kiadni a napi parancsot? Nem, a közmédiák összevonása nem jelenti a sajtószabadság végét, vagy ha mégis, akkor Nagy-Britanniában sincs sajtószabadság, és a BBC elnöke viszi ki reggelente a királynő éjjeli edényét.

A központosítás, legalábbis elvben segít megszüntetni a felesleges párhuzamosságokat, hogy ne legyen négy jogi osztály, és ne négy külön cég takarítsa a vécéket, és ne kelljen négy stábot kiküldeni ugyanarra az érdektelen sajtótájékoztatóra. Az persze más kérdés, hogy amíg az angol BBC vezetése a kormánytól függetlenül működik, addig az új magyar struktúrában mindenhol mindenki a Fidesztől érkezett, és az egész rendszer tetején egy olyan ember ül, akit maga Orbán Viktor nevezett ki.

Csakhogy ezt nem lehet a jogszabály szövegén számon kérni, hiszen Nagy-Britanniában is a kormány által felállított bizottság nevezi ki a BBC elnökét, ahogy nálunk is a miniszterelnök által kinevezett médiahatósági elnök szava a döntő például az MTV vezetésének kiválasztásában. Amíg azonban Angliában a szakmai szervezetekkel egyeztetve keresnek egy olyan embert, aki évtizedek óta dolgozik a sajtóban és persze sajtószabadságért, addig nálunk műsorvezető és gyártásvezető is lehet tévéelnök, ha politikailag megbízható.

Persze eddig sem volt ez másképp, a médiaháború óta a kormányváltással mindig megváltoztak a közmédiában is az erőviszonyok. Az egyetlen különbség talán csak az, hogy mintha a döntéshozók most nem elégednének meg apró fejhatással. Alázatos meghajlást várnak.

Ez a minden szintre kiterjedő figyelem, ez a túlbiztosítás a közmédia megszállásának legfontosabb új eleme: amíg az MSZP megelégedett azzal, hogy műsort kaphatott Medgyessy Péter nevelt lánya az MTV-ben, addig a Fidesz most már mindent akar. Új tévés arcokat, megbízható Híradót és a kormánytól udvariasan kérdező elemző műsorokat is.

A szocialisták alatt a Napkelte Kádár-kori díszletei és kérdései inkább kivételnek számítottak, most viszont már nem is nagyon találkozhatunk ellenzéki véleményekkel az MTV műsorában. Ráadásul alig fél év alatt ezeket a változásokat az ellenállás legkisebb jele nélkül át lehetett verni a tévé dolgozóin.

Csak a Magyar Rádióban lázadtak jól-rosszul, de azért hallhatóan a politikai nyomás ellen, abban az intézményben, amit az előző kormányok rejtélyes okból békén hagytak, így Such György vezetése alatt kialakulhatott valami olyasmi, amit akár Nyugat-Európában is közmédiának lehetne nevezni.

A Magyar Rádió egyébként azt is jól mutatja, hogy miért teljesen felesleges időpocsékolás a közmédia sorsa felett keseregni. A Duna Tv, az MTV és a rádió megszállása ugyanis csak pénzkidobás, évi 64 milliárd forint, aminek nem lesz semmilyen haszna. Hiába lesz a kormányé, semmit nem tud majd vele kezdeni.

Az MTV nézettsége évek óta folyamatosan csökken, a múlt héten például már csak a 18-49 év közöttiek, vagyis az aktív felnőtt lakosság 3 százaléka választotta az adót, ha éppen tévézni akart. Karácsonykor a legnézettebb Híradót is mindössze 684 ezren látták, miközben az RTL Klub hírműsorának 1 millió 737 ezer nézője volt. A Duna Televízió nézettsége eközben a statisztikai hibahatár környékén van, egyedül a Kossuth Rádió hírműsora tudott pár év alatt újból piacvezetővé válni a kereskedelmi konkurenseket is megelőzve. Éppen azért, mert nem az aktuális kormányzat kívánságait leste, hanem megpróbálta egyszerűen jól végezni a dolgát.

A pártmédia ugyanis átlátszóan hazug, érdektelen és legfőképpen iszonyatosan unalmas. Főleg ha éppen a kormány érdekeit képviseli, hiszen mégis ki kíváncsi arra, hogy épül-szépül az ország, és újabb hidat, autópályát vagy metrót adtak át, ha napközben az utcán amúgy nem érzi a mindent átható optimizmust?

Persze az MTV-ben majd megpróbálhatják szórakoztató műsorokkal, vetélkedőkkel, sorozatokkal kárpótolni a nézőket, de azok meg törvényszerűen nézhetetlenek, de legfeljebb középszerűek lesznek. Egy pártmédiában ugyanis nem csak a hírműsorokat felügyelik, oda csak a párttal szimpatizáló művészeket hívnak, és még a sorozatokban is elejtenek pár szót az értékekről, az összefogásról és az együttműködésről. Vagy mert valaki kéri, vagy mert valakik azt hiszik, hogy jobb így csinálni, mielőtt kérnék. És persze úgyis jön majd valaki, aki műsort akar adni a nevelt lányának.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morpho 2010.12.30. 08:03:31

Kedves Zoli!
Te a BBC-t hasonlítod össze a magyar médiahatósággal.Nem érzel itt némi problémát?

cleo 2010.12.30. 08:05:36

azért remélem az ŐNŐK KÉRTÉK megmarad hasonlo szinvonalas müsorokat még még még :)

betufalo 2010.12.30. 08:09:06

Én speciel a közmédiát nézem, hallgatom. A Ma reggel kifejezetten jó műsor. Ugyan ezt tapasztalom barátaim, ismerőseim révén is. 8 évig sem én, sem a nevezettek nem nézték. Szerintem inkább savanyú a szőlő.

Megdobbent 2010.12.30. 08:11:45

No, akkor meg en jottem egyelore pont onnan, ahol leszarjak a kozmediat, de utaljak, ha megfelemlitik a fuggetlen mediat az olyan kibaszott birsagok, meg spontan rendelet-alkotas joganak vindikalasaval, ami egyszeruen nonszensz.

Ja es azt sem igen komaljuk, hogy ha esetleg egy (kovetkezo) kormany nem utalna suskat nekik, akkor az MNB(!!!) KOTELES atutalni havonta a penzt. Torvenyileg. Aham.

xxyati 2010.12.30. 08:15:42

@betufalo: A fizetett hirdetést illik jelezni.

Diocles 2010.12.30. 08:15:43

Hát, szerintem eléggé el vagyol tévedve, ha Rábai Balázsék permanens ballib kampányolását minősíted közszolgálatinak a közrádióban...

A rádiót meg nem miattuk hallgatják az idős falusi nénikék, és egyéb más rádiók által elérhetetlen rétegek, hanem ellenükre, elérhetőségi, beágyazottsági okokból.

Apropó, az itt agyondícsért közrádiónál valamikor jó lenne tisztázni két dolgot:

- miért verhettek napokig tüntetőket a közrádió udvarán? (akkor persze nem tiltakozott hallgatással Mong Attila...)

- kinek az utasítására adták le az őszödi beszédet ott először? (aligha az ellenzék kérésére...) tényleg igaz lenne a pletyka, miszerint Szilvásy gondolta jó húzásnak az önkormányzati választások előtt, kissé megbolygatva az állóvizet?

Der Beste 2010.12.30. 08:19:05

Jó írás.

Annyiban vitatkoznék a szerzővel, hogy amennyiben támogatandó dolog 4 helyett 1 stábot kiküldeni ugyanarra a sajtótájékoztatóra, akkor miért nem csinálnak az m2 s a Duna Tv összevonásával egy darab műholdas adót, s akkor még inkább lenne értelme az összevonásnak.

Krumpli Bogart 2010.12.30. 08:20:14

Nekem tetszik ez a post. Már réges-régen nem nézek televíziót, a T-com előfizetést is lemondtam, szobaantennám azért van. Újságot sem veszek, interneten tájékozódom, összehasonlító elemzésekkel próbálom kideríteni, hogy mi lehet a valóság. A köztévé és a kertévé egyaránt nézhetetlen, National, Discovery és Spekrtum kivételével semmit nem érdemes nézni.
Eddig is pártbenyalós média volt, ezután is az lesz, kár hörögni. A Pártkelte valami botrányos volt....Bolgárúrkérem, ATV, Hírtv, Népszava, Népszabó, Hírlap, Nemzet, stb. Mind pártos. Nézhetetlen, olvashatatlan.
Ha az internetet betiltják, külföldi lapokon fogok tájékozódni, ha azt is betiltják, szamizdat lesz, ami nagyon izgi.
Majd ha a kormánytól független finanszírozású közmédia lesz, akkor ráérek aggódni a sajtószabadságért.
Ha a kormány netán mégis eltapossa a legális hírforrásokat, akkor illegálisan fognak terjedni a hírek, amit nem tud majd kontrollálni és korrigálni. Az informatika társadalmában élünk. (Már a nagyszüleim is hallgattak Szabad Európa rádiót.)

reccs 2010.12.30. 08:20:38

@betufalo: Mármint balos napkelte után jobbos napkelte-másolat van, és szerintetek ez így jó. Gratulálok.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.30. 08:20:59

Én már régen leszarom és nem nézem a magyarkodó heje huja haj határon túl van az élet c. Duna TV_T. Nyaljunk a szegény határon túliak seggét TV....
A Szar RémHír és Echo Tv-t ki is töröltem az adók listájából.
Az MTV 1 -2 t előtte sem néztem soha, mert olyan szar. Nem vesztettünk semmit. NÉZZE A SZALAI KANNAMÁRIA.!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.30. 08:24:02

Új hallottam már külföldön szervezik a SZABAD MAGYARORSZÁG RÁDIÓT!!!!!!---azt fogják sokan hallgatni!!!!!!!(olyan lesz minta Szabad Európa volt)...Persze csak addíg amig megdönti a magyar Nép ezt a DIKTATÚRÁT!!!!!!
Ismerőseim közül 12 család már kitelepült Németországba, Ausztriába.....lehet hogy ott kell kivárnunk a "FELSZABADULÁST"?????

betufalo 2010.12.30. 08:26:47

@xxyati: Akkor miért nem tetted ki a jelet?

betufalo 2010.12.30. 08:28:17

@reccs: A balos napkelte helyett, kaptam egy Ma Reggelt, ami politikai és kultúrális napindító.

Diocles 2010.12.30. 08:30:56

"Ez a minden szintre kiterjedő figyelem, ez a túlbiztosítás a közmédia megszállásának legfontosabb új eleme: amíg az MSZP megelégedett azzal, hogy műsort kaphatott Medgyessy Péter nevelt lánya az MTV-ben, addig a Fidesz most már mindent akar. Új tévés arcokat, megbízható Híradót és a kormánytól udvariasan kérdező elemző műsorokat is."

Aha, na akkor nézzük meg hogyan történt is ez valójában.
Olyannyira "nem szállták" meg, h

- a hírigazgató Bednárik Imre volt, akit a Népszabadságtól importáltak, és aki egyben A szólás (nyalás) szabadságságát is vezette Krizsó kisasszonnyal (aki jellemző módon azért a "Fidesz-rémuralom" idején is ott maradt az első sorban)

- az Estét Mészáros Tamás leánya dirigálta, akit szintén nem lehetett MSZP-ellenesnek minősíteni

- az udvari történész Debreczeninek saját "elemzőműsora" volt a patás kártékony voltát bizonyítandó...

- a Napkelte közismert

- a DunaTV botrányos kifizetőhellyé vált, Cselényi ügyei csak most derülgetnek ki

- a közrádiót sem lehetett éppen
MSZP- és kormányellenesnek minősíteni a ma is meglévő gárdájával

betufalo 2010.12.30. 08:31:46

@Nemzeti Gonosz Törpe: Eu állampolgár oda megy ahol megél. Azt hallgat amit akar. De, külföldön, ha az ottani nemzet gonosz törpéje akar lenni, könnyen lehet úgy szájon vágják, hogy a fogai az alfelén jönnek ki. Hja! Ott nem divat az anyanemzetet fikázni.

reccs 2010.12.30. 08:32:44

@betufalo: Tudod, az a különbség, hogy én mindkettőt néztem/nézem és ezért tudom, hogy a kettő pont ugyanaz pepitában.

hattyú 2010.12.30. 08:33:47

Akkor most már Magyarország olyan lesz mint Nagy-Britannia ? Dejó!

röhögő 2010.12.30. 08:33:48

@betufalo: Nem ismerem azt a jelet hogy csak idiótáknak szóló szöveg, azt hogy kell a te okádásaidra kitenni.

betufalo 2010.12.30. 08:34:10

@Diocles: Kondor Katalin vesszőfutását nem említette, pedig minden perét megnyert, mégis vesztesen került ki az aljas rágalmakból!

betufalo 2010.12.30. 08:35:55

@reccs: Majd, ha a műsorvezető kérdezés közben hajrá Fideszre fakad elfogadom a hasonlóságot. Addig nem!

schdl (törölt) 2010.12.30. 08:38:02

Sokmindenben egyetértek a posztolóval. A közmédiát siratni olyan, mint amikor a szomszéd lányának 1500km-e élő iskolatársának lábtörésén kesergünk. Megjátszuk az együttérzés, igazából pedig nem érdekel senkit. Soha nem néztem közmédiát, nem is hallgattam, úgyhogy akármi is változik, nem érint. Aki "színtiszta" kormányzati vagy ellenzéki híreket akar, annak ott a HírTV és az ATV. Ha valaki nemzetközi hírekre kíváncsi, annak ott a BBC, CNN. Azt már csak félve említem meg, hogy az interneten azt olvasol, amit akarsz.

Melchi Zadok 2010.12.30. 08:41:01

@betufalo: szerintem egyszer amikor kimentél wc-re, a családból valaki átváltott az m1-re, te meg a mai napig nem vetted még észre, hogy már nem hírtv-t nézed.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.12.30. 08:43:48

@poszt: Mindennel egyetértek, kivéve ezt:

"A központosítás, legalábbis elvben segít megszüntetni a felesleges párhuzamosságokat, hogy ne legyen négy jogi osztály, és ne négy külön cég takarítsa a vécéket, és ne kelljen négy stábot kiküldeni ugyanarra az érdektelen sajtótájékoztatóra."

A központosítástól még nem lesz kevesebb jogi ügye a cégnek, sem kevesebb takarítani valója. Négy stábot tényleg felesleges elküldeni, de négy szerkesztőségnek - szerintem - lenne értelme. De ehhez sem kell központosítani, elég ha megegyeznek egymással, hogy átveszik egymás nyersanyagait. A központosításnak nincsenek valós gazdasági indokai.

noel fielding 2010.12.30. 08:50:44

majd ha az MTV olyan produkciókat gyárt mint a BBC, akkor hasonlítsuk össze. azt én már nem érem meg ..
flavorwire.com/56816/the-top-10-bbc-collections-of-all-time

xxyati 2010.12.30. 08:54:21

@melchi zadok: Már régóta csúzlival etetik a majomházban is, így azt már végképp senki sem vállalja hogy bemenjen a ketrecébe és csatornát váltson. :-))

Muflonka 2010.12.30. 08:58:05

@betufalo: Elég Obersovszkyt hallgatni, minden mondatából süt a hajrá fidesz.

Mária 2010.12.30. 08:58:59

Csend van. Vihar előtti.

"- Az első kérdés, amire választ keresünk: mi is a mumus valójában?

Hermione azonnal jelentkezett.

- Alakváltó lidérc - hadarta. - Ha találkozik valakivel, azt a külsőt veszi fel, amivel a legjobban rá tud ijeszteni.

- Magam sem foglalhattam volna össze jobban - dicsérte meg Lupin, mire Hermione büszkén kihúzta magát. - A szekrény mélyén lapuló mumus tehát még nem öltött alakot. Előbb ki kell találnia, mivel rémiszthet meg minket. Senki nem tudja, hogyan fest egy mumus, amikor egyedül van - de ha kiengedem, nyomban azzá válik majd, amitől vagy akitől a legjobban rettegünk. Ez viszont az jelenti - folytatta -, hogy van egy nagy előnyünk a mumussal szemben. Sejted, hogy
mi az, Harry?

Harry kimondottan zavarónak találta, hogy Hermione égnek emelt karral nyújtózkodik mellette, de azért megpróbálkozott a válasszal.

- Öhh... talán az, hogy sokan vagyunk, és a mumus nem tudja majd, milyen alakot öltsön?

- Pontosan - bólintott Lupin, mire Hermione csalódottan leeresztette a kezét. - Ha mumussal van dolgunk, jobban tesszük, ha többedmagunkkal szállunk szembe vele. Akkor ugyanis megzavarodik. Mivé váljon? Lefejezett holttestté vagy húsevő csigává? Egyszer tanúja voltam egy esetnek, mikor a mumus elkövette azt a hibát, hogy egyszerre két embert akart megrémiszteni. A végén fejetlen csigává változott. Mondanom se kell, hogy minden volt, csak félelmetes nem.

- Az alkalmazandó bűbáj egyszerű, de elvégzése komoly összpontosítást igényel. Tudnivaló, hogy a mumust egyvalamivel lehet elpusztítani, és az a nevetés. Rá kell vennünk tehát, hogy olyan alakot öltsön, amit nevetségesnek találunk. Először pálca nélkül gyakoroljuk a varázsigét. Kérem, mondjátok utánam: Comikulissimus!

- Comikulissimus! - ismételték a diákok.

- Helyes - bólintott Lupin. - Kitűnő. De most jön csak a neheze. A varázsszó ugyanis önmagában nem elég."

maria.blog.hu/2009/03/29/gyurcsany_a_mumus

Dr.Zomboss 2010.12.30. 08:59:11

Néhány kommentelő lelkivilágát nem értem.Az a feladata szerintetek a közmédiának, hogy az ép regnáló hatalom seggét nyalja, vagy az hogy tájékoztassa, nevelje, szórakoztassa a népet?
Azzal nem értek egyet, hogy soha nem volt független, Hankiss és Gombár idejében az volt.

fercsibercsi 2010.12.30. 08:59:29

@Megdobbent: Ki a faszt félemlít meg? Az hogy korlátozzák a sok idióta médiamant, már rég ideje volt. A mocsok áradatra tisztességes ember nem kíváncsi!!!

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.12.30. 09:00:29

"addig nálunk műsorvezető és gyártásvezető is lehet tévéelnök, ha politikailag megbízható."

Ehelyett írhattad volna hogy egy 20 perces interjú után is lehet valaki tv-elnök.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.30. 09:01:59

@betufalo: Szar az anyanemzet, mert csak Nemzeti (Tokaji) Hímvesszeje van! a Gonosz Törpe
Azt meg szopja a sok barom Fideszes seggnyaló!

xxyati 2010.12.30. 09:03:00

Ajaj, megjöttek a Harry Potter műveltségű beszólók is. :-((

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.30. 09:04:28

megyek szarni---kiteszem a Fideszt!

Krumpli Bogart 2010.12.30. 09:05:32

@Kettes: "...A központosítástól még nem lesz kevesebb jogi ügye a cégnek, sem kevesebb takarítani valója. ..."

Szerintem ezt nem jól látod. A működtetés összevonása (pl. személyügyi osztály, gazdálkodási osztály, jogi osztály) jelentős költségmegtakarítást jelent pusztán azáltal, hogy több vezetői poszt (bérrel, titkárnővel, mobiltelefon és gépkocsihasználat térítéssel, stb.) megszűnik. Kevesebb a korrupciós lehetőség, nem sok vezetőt kell megvesztegetni a takarítás, tmk, stb. megrendeléséért, csak egyet, akin esetleg még a szemét is rajta tarthatja valaki, ha akarja. Össze lehet hangolni a személyzeti politikát, ami létszámcsökkenést, ezáltal megtakarítást eredményez.. Az ilyen összevonás mindig költséghatékony, ezt már az MSZP, pl. Szetey is felismerte. Nem új találmány, nem FIDESZ-ármány.

fercsibercsi 2010.12.30. 09:09:01

@Nemzeti Gonosz Törpe: Jól figyelj!!! HAJRÁ FIDESZ!!! És most kapd be!!!

puffatag 2010.12.30. 09:10:10

@betufalo: ne hazudj nácidroid!!! kondor ügynök volt és náci mint te is. egyébként kitöltötte a mandátumát, nem úgy mint a napkelte. Mészáros Antónia vagy Krizsó a legjobbak a szakmában. ezért gyűlölitek a balosokat, mert minden szempontból tehetségesebbek mint ti vagytok

dabgetva 2010.12.30. 09:12:54

Lassan mondom hogy minden balos megértse:

PÁRTKELTE

Orosz Józsi, Bánó András, Aczél, Verebes, Gyárfás Lakat T Károly

Krumpli Bogart 2010.12.30. 09:13:44

@Nemzeti Gonosz Törpe:
Az a helyzet, hogy számomra az ilyen, hozzád hasonló, trágár stílusú szimpatizánsok miatt vállalhatatlan az MSZP-SZDSZ irányvonal. Az a fő bajom vele, hogy ezt a förtelmes, trágár, fogatlan, ápolatlan, ízléstelen plebset tudja tömegesen bevonzani...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.12.30. 09:17:00

@Diocles:
Mong 2009-ben ment át az InfoRádiótól.
Az őszödi beszéd cd-jét több szerkesztőség kapta meg egy időben (Origo, Magyar Rádió, HírTV és talán RTL-Klub).

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.12.30. 09:17:09

@Krumpli Bogart:
emasa.hu-ról, hogy mennyire olcsóbb:

A politikus szerint szakmailag indokolt egyetlen törvényben szabályozni a teljes hazai médiarendszert. Bár az nem biztos, hogy az új közmédia-rendszer olcsóbb lesz a korábbinál, de állítja: a BBC is mintául szolgál az átalakítás során.

->Nyilatkozta L. Simon László, a parlament kulturális és sajtóbizottságának elnöke

És ne feledjük: állami vállalkozásról beszélünk (lásd BKV)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 09:17:25

@betufalo: az anyanemzet jelenleg egy fos. Ez van, törődj bele.

monyon le 2010.12.30. 09:18:59

Média hatóság (NMHH)igen komolyan veszi a munkáját. Röhejes kifogásokkal, időt, energiát, "fizetést" nem sajnálva próbálja erejét fitogtatni a TILOS RÁDIÓVAL szemben.
Egy mindenki számára KÖTELEZŐ OLVASMÁNY - Tilos Rádió vs. NMHH:
hirek.tilos.hu/?p=1745

SzaGyu 2010.12.30. 09:19:09

"Szíjgyártó" már igazán bejelenthetné, hogy Smith aláírta azt az átkozott médiatörvényt!
Miért nem írja már alá?
Talán vitatkozik Orbánnal -ezt nem hiszem- de az is lehet, hogy lelkiismeret furdalása támadt és lemond az elnöki posztról? Vagy szégyenében remeg a toll a kezében?
- Most akkor mi van?

Unbiased 2010.12.30. 09:22:01

Divat szidni az MTV-t, pedig nem rosszabb, mint a kereskedelmi tv-k. A TV2 esti Tények híradójában 25 perc másról sem szól, mint balesetekről és bűnügyekről, nem hagyva időt a fontos belföldi és külföldi eseményekre. Szerintem helyes, hogy rákényszerülnek a műsorstruktura megváltoztatására.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 09:22:21

@SzaGyu: közlönyös ismerősöm úgy tudja, meg fog jelenni még az idén. Tehát aláírta.

Szem 2010.12.30. 09:22:36

@morpho: Légyszi magyarázd el, hogy miért nem lehet a magyar közszolgálatot a BBC-vel összehasonlitani, mert nem értem!

Marco Soprano 2010.12.30. 09:24:20

3%??? Hogyan lehet olyan magas a nezettseg? Valahol azt irtak, hogy a TV nezok felenek be sincs allitva az m1, mert minek??? Allitolag fel evvel ezelott volt rajta valami nezheto film, de lehet, hogy ez csak affele varosi legenda. Amugy sok sikert es kitartast az m1 szerkesztoinek, ha igazan szivvel-lelekkel csinaljak sikerulni fog levinni 1%ra!A viasat3 hiradoja is megverne mar oket-ha lenne!

hurrápéntek 2010.12.30. 09:31:39

@betufalo: Szerintem akkor mégsem nézed, mert pontosan ezt teszik minden reggel.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 09:34:00

@SzaGyu: friss infó a cenzúratörvényről: a legközelebbiben nem fog megjelenni, de még lesz három közlöny idén.

Kérdezzetek nyugodtan! :)

puffatag 2010.12.30. 09:35:30

@Krumpli Bogart: a nemzeti gonosz törpe trágár hangvétele nem jellemző a ballib médiára. ANNÁL INKÁBB AZ EGÉSZ JOBBOLDALI SAJTÓRA HASONLÍT

rotok 2010.12.30. 09:39:41

@betufalo: Ezt vitya apádnak is megírnád?

Hoppázó Beléndek 2010.12.30. 09:42:29

az átlagnéző szempontjából, aki eddig sem nézte a rémhírTV-t meg a lecsótévét, teljesen mindegy,h a szintén senki által nem nézett MTV-t maga alá töri az alcsúti rettenet. na puff neki, eddig öten nézték, ezután hárman fogják csak.

aggodalomra akkor lesz ok, amikor a spektrumon feltűnik egy grespik-féle idióta és a szíriuszi csavarodásról kezd hányni.

na de ilyen nem lesz, ugye?

Krumpli Bogart 2010.12.30. 09:42:32

@kis_kiraly: Lehet, hogy az új médiarendszer egészében nem olcsóbb, de maga az összevont működtetés része egészen biztosan olcsóbb. Ezt tapasztalatból tudom. A kommentem csak a működtetés részére vonatkozott, elé idéztem a komment-társ véleményét.

James Pond 2010.12.30. 09:45:12

Valaki itt Kondor Katit védte !? Én még töltöttem éjszakát vízumért az NSZK nagykövetség előtt, ahol másnap reggel Kati csinált riportot a 168 órának !!! De ahhoz képest iszonyatosat változott és olyan gusztustalanul véresszájú lett, hogy jobb is nincs köze a közmédiához. Pedig valamikor azt gondoltam talán ő lesz az akit nem változtat meg a politika. De hát a Fidesz mindenre képes, még látszólag értelmes embereket is kifordít magukból. Salnálatos... a sok politikai kalandor médiasztár...

ad3423324 2010.12.30. 09:48:11

@Nemzeti Gonosz Törpe: ú, én is akkora fideszt raktam le reggel, harmadszorra tudtam csak lehúzni :D

xxyati 2010.12.30. 09:51:22

@Marco Soprano: "A viasat3 hiradoja is megverne mar oket-ha lenne! " :-))

- na csak várj! majd a viasat3-at is kötelezi ezen weboldal névadója www.szalaiannamaria.net hogy csak 20 százalék lehet a bűnügyi sorozat, 80 százaléknak a nemzeti együtt működésről kell szólnia! :-))

_Phoenix_ 2010.12.30. 09:58:12

@noel fielding: Valszeg otthon is lennének színvonalasabb műsorok, ha éves szinten befizetnél 140 fontot.

nemmegyaradar 2010.12.30. 09:59:17

Zolikám, már meg ne sértődj, de ostobaságod határtalan, mondhatni: segghülye vagy, ha mindezt komolyan gondolod.

Rosszindulatú Vászka 2010.12.30. 09:59:42

Nekem mindig is talányos volt, ki nézi a köztévéket. Meg minek nekünk ennyi közpénzből? Nálunk nagyobb országoknak sincs ennyi. Az etnikás műsorokat még értem, az kell, bár el nem tudom képzelni azokat nézi-e valaki. De a többi műsor az valami varázsosan nézhetetlen. Minden külföldi köztévé régi honi filmeket meg műsorokat sugároz, csak nálunk nem. Tulajdonképpen a Filmmúzeumot kéne államosítani. Sztem.

nemmegyaradar 2010.12.30. 10:01:33

@Unbiased: de rosszabb. Ugyanis a ker.médiának - elvben - nincs kötelezettsége. A közmédiának viszont, mivel az adókból tartják fenn őket, minimum a pártatlan tájékoztatás lenne a kötelessége. No ez az, ami az előző fidesz kormány alatt sem volt meg, most meg még kevésbé.
Maszopék alatt vekkerék bojkottálták a közmédiát, mielőtt még...

sasafi 2010.12.30. 10:03:14

Szerintem a kossuth

ad3423324 2010.12.30. 10:06:56

@nemmegyaradar: Már meg ne sértődj, de ostobaságod határtalan, mondhatni: segghülye vagy, ha mindezt komolyan leírtad.

spiccpork · http://paperback.blog.hu 2010.12.30. 10:08:54

@Humperdickk: Azért ez az anyanemzet fos dolog elég nagy túlzás. Itt a politikusokat kéne értékelni és az ő holdudvarukat. A te gondolkodásodnak a logikája mentén ki lehetne írni az ország határaira,hogy szarország,csak mert a médiában szereplő emberek, akiknek a példát kéne mutatniuk egy tökéletes világban, pont ellenpéldát mutatnak. Észre kéne vegyed és itt sok kommentelőnek veled együtt észre kéne vennie,hogy a sajátmagunk és egymás utálása nem visz sehová. Itt nem az ország vagy a nemzet fos,hanem a politikusok. Ilyen alapon a világ egészen kis része nem fos,hiszen kb egy kezeden meg tudod számolni,hogy hány országban van becsületes vezető elit. Elég rossz lehet a te világképeddel élni. Nem magunkra és egymásra kéne dühösnek lennünk,hanem azokra akik visszaélnek a bizalmunkkal. Én részemről nem loptam el semmit,sőt még akkor is fizettem adót amikor egyszerűbb lett volna feketén dolgozni,mert a fizetésem majdnem az adómmal volt egyenlő. És a családom sem,barátaim sem fos emberek,kikérem ezt a fosnemzetezést az ország 90%-a nevében,még a te nevedben is,mert magadat is minősítetted ezzel.

Krumpli Bogart 2010.12.30. 10:10:19

@puffatag: Nem tudom feltűnt-e, de a hangvételt nem is a médiának, hanem a szimpatizánsoknak róttam fel. Eléggé egyértelműen fogalmaztam.
Ha megnézek egy pártrendezvényről készült anonim filmbejátszást, akkor pusztán a jelenlévő szimpatizánsok megjelenéséből és beszédstílusából egyértelműen beazonosítható a párt.
Jobbik: nyeszlett, bamba, demens, bunkók talpig katonás ruházatot imitáló árpádsávban, kevélyen felvetett fejjel nemzet/trianonoznak.
MSZP: trágár, káromkodva vigyorgó, ápolatlan, fogatlan, alkoholista söpredék joggingban, makkos cipőben, ketében virsli/sör-kombóval röfög.
SZDSZ: lenőtt hajú, fazonigazításért kiáltó szakállú, szétmosott kardigános, rezgő pocakos, elvont értelmiségi, zsírfoltos szemüvegben, "assetuggyaholvan".
FIDESZ: hangsúlyozottan rendezett külsejű, karót nyelt, 8 év üldöztetés szenvedését arcukon viselő 'zemberek tricolorban egyesült nagy magyar szülők masszája.
LMP: mi sem gondoljuk komolyan magunkat, vihorászó, szimpi kis hülye egyetemisták laza csoportja.
KDNP: imára kulcsolt kézzel szemét forgató bibliakör.

Der Beste 2010.12.30. 10:12:21

@Rosszindulatú Vászka: Igazad van.
Kurva sokba kerül az országnak az a 3 százalékos nézettség.

sasafi 2010.12.30. 10:12:55

SZERINTEM A KOSSUTH RÁDIÓ DE MÜSORA JÓ.A KERESKEDELMMI RÁDIÓK REGGELI MÜSORAI EGY KALAP SZART SE ÉR KIVÉVE HA JŐTÉKONYKODNI AKARNAK BALÁZS VIHOGÁSA VAGY A KÉT NYUGDIJAS BOROS BOCSKOR EGYMÁST ÉGETIK LE. TV-NÉL UGYANAZ NÉP HÜLYITÉS SMS KÜLDÉSEK NAGYOBB PROFIT.EZ A VÉLEMÉNYEM.

Krumpli Bogart 2010.12.30. 10:16:33

@nemmegyaradar: Hozzászólásodból úgy tűnik, hogy véleményed szerint az MSZP-SZDSZ tandem elmúlt 8 évében viszont pártatlan volt az adóforintokból fenntartott közmédia.
Aha....

jog-ász 2010.12.30. 10:18:57

@betufalo: én meg kifejezetten hányok a ma reggeltől, ugyanis én néztem régen is és most is, és felfordul a gyomrom a riporterek kétélü nyelvétől...hogy tudjanak mindenkinek alányalni..hajrá butitsd csak magad.

Kala Pál 2010.12.30. 10:19:30

Ez a www.szalaiannamaria.net mekkora !:-)))
Kösz xxyati..ezt még nem láttam és jót röhögtem!

Krumpli Bogart 2010.12.30. 10:23:03

@jog-ász: Hát nem lehet minden olyan tökéletesen kiegyensúlyozott és pártatlan, mint a Napkeltében volt. :)

Tila. 2010.12.30. 10:23:36

az ORTT-t is azért szüntették meg, mert drága volt... erre ők csináltak egy drágábbat, ami ugyanaz a kakk csak NMHH lett a neve... gratula hozzá! a közszolgálati tévéket meg nézze az, akinek két anyja van...

James Pond 2010.12.30. 10:25:47

Sokkal jobban örülnék, ha az MTV székház visszabérléses milliárdjaival csökkentenék a büdzsé hiányát. Több értelmét látnám és nem is kevés pénzről van szó. Egyben megoldódna, hogy egy sokkal kevesebb pénzből működő köztévé lenne. Míg pár éve már 5-6 csatornáról fantáziáltak, amelyek tematikusak lesznek, jobb lenne csak egy, de nézhető. Duna TV-ből is minek kettő ? Ki érti ezt. Egyik oldalon lenyuzzák a népet, a másik oldalon meg két kézzel szórják a pénzt közszolgálat címen.

Rosszindulatú Vászka 2010.12.30. 10:29:19

Kedves Kartácsok!

Ti, NET-es népség a NET-ről töltekeztek hírekkel. A TV-k min. egy nap késésben vannak, mire a rádió bemondja, mi már rég olvastuk. Be kéne látni, a televíziózás eddigi formája okafogyottá vált, meg a rádiózásé is. Szóval hírműsort reklamálni szten erősen sújtalan, mindenki megtalálja a Világhálón a neki való tematikus hírömlenyt (hirkereso.hu, kuruc.info meg mittomén).

A köztévé a nyuggerek, meg HTB-k háttérzaja. Illetve már nem, unalmas, silány műsorok okán átszoktak a két kertévére, amit lehed szídni, de soki háztartásban nincs más.

Azt értem, hogy mindenkinek kell valami agyradír. De sokkal jobban esne, ha szombat reggel, vagy vasárnap reggel nem a klerikális reakció egy korlátozottan rátermedt tagja osztaná az észt, hanem mondjuk Láng Vince, vagy Bors Máté vagy Eke Máté vagy Mörrenmorcogi Micó vagy mittomén. Van egy hatalmas filmtárunk, amit szeretünk és amit időnként meglesnénk nosztalgiával vegyes kalandvágyból.

M1, M2, Duna1, Duna2 mind totál gáz. Nem az a bajom velük, hogy nem tetszik műsor, hanem, hogy feleslegesek. Ráadásul a fő műsorsávokban ugyanazt az adást sugározzák. Ez tökre gáz. Meg pazarlás is, ami bűn!

Rosszindulatú Vászka 2010.12.30. 10:38:25

Nomeg jöttök itt a korekt politizé tájékoztatással!

Muhaha!

Erre az átlag nézőnek nincs igénye. Kicsit pihenni, kicsit lájtosan borzongani akar a TV előtt, vacsi közben, osztán jöhet a nagyfilm.

Hát így megy ez.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.12.30. 10:38:52

Én mindig a Ma reggelt nézem, különösen, ha Jegyes Tóth Kriszta a műsorvezető.

Régen a Dunát is néztem reggel, csak sajnos Szántó Georginát elrakták onnan.

Tehát látok én lehetőséget a közmédiában, jól kell megválasztani a műsorvezetőket. Ez az én preferenciám. 8-)

jog-ász 2010.12.30. 10:42:19

@Krumpli Bogart: igy van egyetértek, 14éves korom óta a szüleim arra neveltek hogy minden oldalt nézzek meg és olvassak el, különben soha nem lesz kritikai szemléletem, csak legyen csessze meg legalább két szempont amit láthatok vagy olvashatok..

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 10:43:19

@spiccpork: nem ismered a világképemet, egyetlen mondat alapján ítélsz. Ez például fos dolog. Meg az is fos dolog, hogy az anyanemzet 15-20 éve nem volt képes megérteni, hogy egyrészt össze kell fogni, nem szét, másrészt nincs olyan, hogy valami "jár" (államtól, alanyi jogon), harmadrészt időnként áldozatokat is kell hozni, első körben mondjuk nem ártani adót is fizetni néha - sajnos néha minél többet. Ezt kihasználva vált képessé a tehetséges, de gátlástalan és cinikus kalandor (16 év alatt többször köpenyeget fordítva, szinte folyamatosan hazudva) arra, hogy elfoglalja az egész országot - az meg egy másik dolog, hogy versenytársai sem érnek egy kalap fost sem. Jelenleg tehát választhatunk a diktatúra (legyen autokrácia, hogy ne fájjon annyira a fidesznyikeknek..), a fasizmus, a dilettáns szervilizmus vagy a zöldgőzös ökoanarchia között. Ez így egy fos, nem?

Így tehát joggal állítom, hogy az anyanemzet jelenleg fos. Ráadásul híg fos, tudod, az a fajta, amit ha nem mosol ki azonnal a seggszőrök közül, elkerülhetetlenül nyomot hagy.

James Pond 2010.12.30. 10:55:46

@Humperdickk: sajnos igazad van és a politikai "elit" némileg tükörképe a társadalomnak is. Ehhez kapcsolódik az is pl. hogy a benzinár az egekbe és akiknek a megélhetése függ tőle, még csak egy ejnye - ejnyét sem szólnak. Birka nép lettünk. A szakszervezetekről nem is beszélve. A médiában vajon van ? Ha nincs miért nincs? Külföldön kevesebbért utcára mennek az emberek, nem mintha a nagyvezírt ez különösebben visszatartaná.

rotoura1 2010.12.30. 10:56:13

Eszembe jutott egy északír vicc:
Egy fiatalember ballag hazafelé a munkából. Egy hídnál jeltelen fegyveresek megállítják és megkérdezik:
--Katolikus vagy Protestáns?
--Ateista vagyok.
--Jójó, de katolikus ateista vagy protestáns ateista?

Csak arról jutott eszembe, hogy egy tévé, legfőképp egy köztévé aligha lehet semleges vagy független. Mindig kötődik valahova. Eddig igencsak ballib volt. Most jobbos lesz. És?

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 11:14:57

@James Pond: és megint 225 forint körül jár a frank. És ez sem érdekli azokat a frankhiteleseket, akik a zorbánra szavaztak. És még sorolhatnánk. Az utóbbi 4 év alatt annyira alacsony lett az ingerküszübünk, hogy mér semmi sem idegesíti föl az "anyanemzetet" (azaz nem kavarja föl a híg fost). Most pont a köztévé kit érdekel? Az még engem se... :))

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 11:15:31

@Humperdickk: illetve magas lett a küszöb. Vagymivan. :))

GGG77 2010.12.30. 11:16:34

Azzal egyetértek, hogy a legkevésbé fontos az, ami a közmédiával történik.
A baj az, hogy ez a médiatörvény megpróbálja megbénítani, kontrollálni a kereskedelmi médiákat is. A régi mumus, a Tilos ellen már meg is kezdődött a hadjárat.

James Pond 2010.12.30. 11:22:39

@Humperdickk: elnézve a blogodat:):) kerülsz Te még Szalaiannamari "teritékére" - abban egészen biztos lehetsz !:)
Nekem azért 225 a frank, mert nem rá szavaztam - hát így jártam....

James Pond 2010.12.30. 11:34:21

@Humperdickk: lenne egy javaslatom, legyen az M1 jobboldali, az M2 baloldali, Duna meg "nagy nemzeti". Lehet engem cseszegetni, de számomra unalmas hogy többet foglalkozik a média a külföldön élő magyarokkal, népszerű a 15 millió magyart emlegetni, de azokról akik itt élnek és hogy élnek meg, arról nagyon kevés szó esik. Így aztán a cenzura csak egy tizedrangú dolog az életembe és egyébként nem is létszükséglet... Bár morálisan és szellemeileg építő jellegűnek kellene lenni az ország rendszerének a polgáraival szemben - gondolom én, de lehet hogy tévedek :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 11:36:29

@James Pond: azt mondják, a blogokra nem vonatkozik: index.hu/kultur/media/2010/12/30/mtv/

Ha a Vastagbőr megússza, én is. Pláne, hogy álnéven blogolok... Ubrizsi Kálmán nem létezik! :)))

3dom'f'speech 2010.12.30. 11:45:47

@TuRuL_2k2: az őszödi beszéd felvételét a Magyar Rádió technikai eszközei felhasználásával javították fel, "véletlenül"
és Mong "ellenálló" Attila az Inforádióban legalább egy órát hallgathatott volna, tiltakozásul, vagy valami egyéb látványos módon ellenállhatott volna 2006 őszén is, de akkor még nem volt annyira bátor, mert a Gyurcsány-Szilvásy párostól tényleg érdemesnek tartotta rettegni - vagy csak csontig bent volt/van a hátsójukban

szabóZ · http://comment.blog.hu 2010.12.30. 11:54:33

@morpho: te szerintenm valamit nagyon felreolvastal.

Krumpli Bogart 2010.12.30. 11:54:45

@James Pond: Nekem is 225 a frank, pedig rájuk szavaztam. Viszont nincs frankhitelem, meg semmiféle hitelem, mert hülye azért nem vagyok.
Kevéske, cca. félmilla megtakarításomat egy éve kivettem az otp-ből, frankra váltottam cca. 172 forintért és "kamatyoztatom". Nem sírok a frank miatt. Így jártam.

Balt 2010.12.30. 12:03:21

@reccs: Felhívnám a figyelmet arra a nem jelentéktelen tényre, hogy a Gyárfás-féle Párt-Kelte már bő egy éve nincs a köztévén, tehát - ha igaz - vastagon Bajnai a felelős az "ellen" Nap-Keltéért. :)

hu.wikipedia.org/wiki/Nap-kelte

Balt 2010.12.30. 12:08:35

@Nemzeti Gonosz Törpe: Jajj, de szép is lesz, ha majd a Waffen-SS felszabadítja a diktatúrába fulladó Mo.-t... :)) (Remélem, elég jól kontráztam a fenti poénokhoz, mert én nagyot röhögtem rajtuk, el kell ismernem.)

Balt 2010.12.30. 12:13:00

@Diocles: "- a közrádiót sem lehetett éppen
MSZP- és kormányellenesnek minősíteni a ma is meglévő gárdájával"

Jegyezzük meg, hogy Rábai Balázs Krizsó Szilvia férje. (Ha már a családi vonalat boncolgatjuk és Tölgyessy önkéntes visszalépését sajnáljuk. Egyébként én is sajnálom.)

Balt 2010.12.30. 12:15:49

@Muflonka: Érdekes, én azt hittem, Jobbikos. Ekkora csalódást! :)

Gáborom 2010.12.30. 12:20:02

Ha megnézem a közmédia és a kereskedelmi adók műsorait, akkor az úgynevezett érdekes,tartalmas,informatív műsorok közül a közmédiában tudok válogatni, a kereskedelmiben alig van ilyen, ha pedig van,elég felszínes - tisztelet a3-4 kivételnek.
Ha jó de színvonalas filmeket akarok, megint a közmédia győz nálam, igaz, itt már a kereskedelmik is adnak pár ilyet.
Ha gagyi szart akarok nézni, vagy jól megcsinált szórakoztató mozit, akkor a kereskedelmi győz - más kérdés, hogy a HBO vagy sokkal inkább az internet toronymagasan vezet, még ha ki is kell válogatni alaposan a sok szemét közül.
Ha csak a tévék között nézek szét, én legtöbbször a közmédiánál kötök ki, a Híradók pl ott a legjobbak, mert a kertévéknél az a hír, hogy Gizi bácsi mekkorát böffentett alsóbasznádon, meg hogy egy darab panelházban nem volt víz fél napig, míg a közhíradó megtartotta a komolyságát és a fontos híreket közli, kevéske bulvárral - de érdekes bulvárral fűszerezve.
A bibi ott van, hogy ma már a tévé csak a szegényebb rétegekben jelent egyedüli kitekintést a világra, máshol az internet már győzött.
Én nem értem mi ez a nagy hiszti a médiatörvény körül, az mszp és körei kavarja szerintem a szart, külföldön is, mert nem hiszem, hogy bármelyik európai országban érdekel bárkit is a magyar helyzet mindaddig, amíg saját gazdasági érdekeit nem sérti.
A hülye baloldali politikusok meg nem a magyar saját érdekeket nézik, hanem a személyes saját érdekeiket, ami össze van kötve a nemzetközi nagytőke érdekeivel. Ez a fő probléma, meg a zemberek iszonyú tájékozatlansága a világ dolgairól, elég ha az ember a szomszédaival beszélget kicsit, és rájön, hogy nappal is elkéne a közvilágítás, akkora a sötétség.
A jobb oldal akkor hibázik, ha mindent megint erőből rohan le és a cél ugyanaz lenne, mint a másik oldal esetében volt. Viszont ha valóban csak rendet szeretnének végre, hogy hazugságokkal és féligazságokkal nem lehessen hülyíteni a zmbereket, akkor az azért nem egy rossz cél, a nem tudom miért ajnározott nyugat sem halt bele.
Szerintem...

Balt 2010.12.30. 12:39:45

@monyon le: OK, ha 2 főnek szólt Ice-T egy kereskedelmi ádió, akkor azt hiszem jogos a kérdés: MI A FASZBÓL - ÉS FŐLEG MINEK - TARTJÁK FENN MAGUKAT?!

3dom'f'speech 2010.12.30. 12:41:10

Néhány gondolkodni képes ember már a Ny-on is feltette legalább a megfelelő kérdéseket, pl. hogy mire ez a nagy hisztéria(keltés):
www.economist.com/blogs/easternapproaches/2010/12/new_journalistic_clich%C3%A9

James Pond 2010.12.30. 12:44:39

@Krumpli Bogart: Sajnos az élet mindenkinek mást tartogat. Saját hibámból elváltam és valahogy meg kellett oldanom a lakhatásomat el nem itélhető módon, vagy ebben is én vagyok a hibás. Szerintem akkor tartották abnormálisan alacsonyan az árfolyamot, hogy a sok oktalan mint én is CHF-ben vegye fel a lakáshitelt. Ezek után érthető okokból megtakarításról szó sem lehet, még az is csoda hogy én még mindig fizetem a kölcsönt.

James Pond 2010.12.30. 12:49:31

@Gáborom: mert persze Viktor sosem böfögött feleslegesen hülyeségeket külföldön ugye? Ezzel együtt még igazad is lehet, mert a magyar politikus egy különleges állatfaj és annyira paraszt pénz éhes, hogy az ritkaság számba megy. Tisztakezű valószínűleg nincs is és ezt mindkét oldalra állítom.

Balt 2010.12.30. 12:54:53

@Humperdickk: "és megint 225 forint körül jár a frank. És ez sem érdekli azokat a frankhiteleseket, akik a zorbánra szavaztak."

:)) Komolyan mondom, ezt már nézni is tereh. :) Nem fáj? Lehet persze haragudni a Zorbánra, megengedem, akár a médiatörvény miatt (itt kérném felsorolni a kapcsolatos aggályokat tételesen, ha már...), de hogy az MSZP-SZDSZ kormányok alatt elburjánzó frankhitelek károsultjait is (megpróbálni) ráharagítani, az finoman fogalmazva is csőlátás...

Balt 2010.12.30. 13:00:27

@Gáborom: Tökéletesen egyetértek.

James Pond 2010.12.30. 13:00:37

@Balt: Nem védeni akarom Humperdickk-et, mert azt majd megteszi saját maga, de talán olyan sokat nem tett a gazdasági intézkedéseivel, ez a Zorbán kormány Matolcsyval karöltve, hogy legalább erősödne ez az egyre szarabb magyar forint. Mert hogy tudott volna tenni érte ahhoz nem kell iskolázott közgaszdásznak lenni, elég a józan paraszti ész, de nekik az sincs.

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 13:06:17

@Balt: oké, tudjuk elmúltnyócév. A továbbiakat illetően pedig nagyon jól tudod, hányszor sikerült már bedönteniük a forintot a fiúknak az utóbbi fél évben, de egyébként is:

1) vagy nem tudják elérni, hogy ne essen a forint árfolyama,
2) vagy nem akarják.

Neked melyik tetszik jobban? Impotensek, vagy simán csak gecik?

A törvénnyel kapcsolatos tételes aggályokat meg ne tőlem várj, ezer kompetens helyen leírták. De ne is rám hallgass, hanem a médiajogászra:

www.jogiforum.hu/hirek/24355#axzz19az5Ytd9

Ne kapkodd el, nem szemétkomunista, 77-ben született!

Attól, hogy letagadjátok, hogy ez a törvény szar, és inkább mindenki más rohadtszoci, illetőleg gyurcsánytakaroggy, még nem lesz lesz semmisem rózsaillatú. Szar marad az, hidd el.

schdl (törölt) 2010.12.30. 13:20:55

@James Pond: Ha tájékozódnál és elolvastad volna a Portfólión, hogy nem a Forint gyengül, hanem a Frank erősödik, akkor nem írtál volna butaságot. A végeredmény ugyanaz, de az oka más.

3dom'f'speech 2010.12.30. 13:24:37

"miközben a nyolcéves szocialista kormányzás idején teljes volt a sajtószabadság, nem sikerült megakadályozni, hogy a politikai osztály és a hozzá közel álló körök a közérdek kárára gátlástalanul gazdagodjanak, miközben a gondjaikra bízott ország a gazdasági összeomlás szélére jutott." Jan Mainka, Budapester Zeitung (in Frankfurter Allgemeine Zeitung - forrás MTI)

Balt 2010.12.30. 13:30:33

@James Pond: @Humperdickk: Nos, a forint az euróhoz mérten messze nem mutat a szokásosnál nagyobb kilengéseket (lásd pl.: 2008 okt., 2009 márc.), hogy a befektetők az eurótól a svájci frankba menekülnek, az meg talán nem az elmúlt fél év magyar gazd.pol. számlájára írható... (Nem) mellesleg: aki svájci frankban vett fel hitelt, az kb. 240 Ft-os árfolyamnál bukik a Ft-hitelesekhez képest, tehát még a seggét verheti a földhöz (1-2 napig). :)

Balt 2010.12.30. 13:33:41

@3dom'f'speech: "miközben a nyolcéves szocialista kormányzás idején teljes volt a sajtószabadság"

:)) Mekkora lesz a sírás-rívás, amikor a Klub Rádió frekvenciáját más nyeri majd (hamarosan)... :)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 13:53:31

@Balt: figyelj, láthatóan nem értesz a közgazdaságtanhoz, hagyd inkább. Idehozol nekem két dátumot a válság kirobbanása meg eszkalálódása idejéből... édesfaszom. Most nincsen válság, mégis romlik a forint, aminek egész egyszerűen az az oka (az euró-frank közti hatást most nem számítva), hogy már nem bíznak a magyar "kilábalásban" odaát. És lehet őket utálni, akkor is ők adják a pénzt. És Kína is "ők", bizony: ők sem vesznek ám meg bóvli magyar papírokat!

A másik meg: "aki svájci frankban vett fel hitelt, az kb. 240 Ft-os árfolyamnál bukik a Ft-hitelesekhez képest"... na ez a másik nagy butaság, igazából ebből látszik, hogy nem tudod, miről beszélsz, vagy az nem tudja, akinél ezt olvastad. Mi az, hogy "kb 240"? Mekkora hitelnél? Mekkora futamidőre? Mekkora THM-re? Tudod, ezek azok a számok, amik milliókban fejezhetők ki és forintot kell utánuk írni. Azaz kb. 180 és 250 ft-os árfolyam lenne a korrekt...

Mondom, hagyjad. Egy másik blogon egy hozzád hasonlóval (talán pont te voltál?) órákon keresztül nem tudtam megértetni, mi a kamatos kamat lényege. Nincs kedvem megint ehhez a szinthez, bocs.

2010.12.30. 14:06:51

@3dom'f'speech: MTInek nem hiszünk, most cserélték le a főnökét... azt és úgy mutatnak be ami jó zorbánéknak...

Én a havi 1-2 alkalommal mikor élő tv adást nézek, az Mtv szokott lenni.. néha a Duna.. és ennyi. Rtl és tv2-nél színvonalasabbak.
Mr1-et meg elég sokat hallgatok, sajnos arra nincsen alternatíva, a kereskedelmi rádiók nem is tudom, hogy élnek meg, annyira pocsék a műsoruk. Tiszta bulvár.
Én a rádiót sajnálom a legjobban, azért kár. Fene a politikus pofájukat, elkúrják azt is, ami még jó volt...

2010.12.30. 14:14:03

Egyszer valaki elmesélhetné nekem mi volt az és főleg mikor volt a médiaháború, mert minden bizonnyal akkor még kicsi voltam :)
Ezt hogy kell elképzelni, Baló Györgyék lövöldöztek ki a tévészékházból?

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.12.30. 14:32:40

@sááá: Ha nem ironikus akartál lenni akkor itt van:

A médiaháború és annak első 10 éve:
www.origo.hu/itthon/19990708arendszervaltas.html

James Pond 2010.12.30. 14:41:26

Az egész média káoszhoz még annyit, hogy az mennyire európai dolog, hogy valakit 9 évre neveznek ki egy "talán ilyen fontos" posztra. Bár a cirkusz jellegén kívül értelmét nem látom. Ismerősöm azt mondja a TV2-nél például csak röhögnek a büntetéseken, mert a reklám bevételekhez képest azok csak morzsák....

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.12.30. 15:04:51

@Humperdickk: te szerencsetlen, hol van ebben konkretum?

konkretum lenne a kovetkezo: "nem ertek azzal egyet, h lehessen buntetest kiszabni a vallasi csoportokat serto musorszam eseteben, mert..."

persze ilyet kevesen fognak leirni, hisz a legtobb hisztit kivalto pont majdnem megegyezik a btk-ban (meg vagy kettucat egyeb torvenyben) felallitott gumiszabalyokkal.

ahhoz meg tenyleg elvakult ultraliberalis kocsognek kell lenni, h valaki a sajtoszabadsag helyett a korlatlan kozles szabadsagat vedje

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 15:19:57

@Pályaelhagyó autóversenyző: mondtam, hogy ne tőlem várjatok konkrétumot. Olvasni eszerint nem nagyon tudsz, ami számodra kész szerencse, mert innentől kezdve akár kiskorú is lehetsz, nem ér el az szellemi mocsok, ami például az ÉS-ből árad.

De tudod mit, mondok egyet: "nem értek azzal egyet, hogy a közerkölcs fogalmának közelebbi definiálása nélkül bármikor lehessen büntetni nyomtatott és internetes portálokat"

Tudod ez nem olyan, mint az este kilenc előtt nincs meztelenkedés, mert a szalainnamari irigy a fiatal lánytestekre. Ez olyan, hogy vagy csak fekete fóliában lehet árulni, igazolvány felmutatása ellenében a magyarhirlapot (!!!), amiben bayerzsolt heti rendszerességgel zsidózik, vagy egyáltalán ne jelenjen meg semmilyen magyarhirlap, mert mi van, ha egy gyerek kezébe kerül a klotyón mondjuk. (Már úgy értem, használat előtt.)

Nagyon szar, cinikus duma, amit nyomtok: senki sem azt fájlalja, hogy nem lehet jól sértegetni egyházakat meg feltenni a blogra a gyerekpornót. Ezeket speciel eddig se lehetett. Csak eddig a bíróság dolga volt ezt kezelni, most meg a szalaiannamari-féle gittegyleté ÉS a bíróságé. Mi ebben a kurva nagy haladás, papa?

3dom'f'speech 2010.12.30. 15:33:47

Azon egyedek számára, akik nyelvvel csontig bent vannak a "Nagy Nyugat" ...ben:

Wilfried Martens, az Európai Néppárt elnöke:

nagyra értékeli Orbán Viktor miniszterelnök és a kormány azon erőfeszítéseit, hogy a sajtószabadság, a tisztelet kultúrája, a kiskorúak védelme és az emberi méltóság megerősítése érdekében javítson a korábbi médiatörvényen. „Megértem azt a kihívást is, amelyet a média felelősségre vonhatóságának megerősítése jelent, úgy, hogy közben a sajtószabadság érintetlen maradjon”. A médiatörvényről folytatott vita nem alapulhat politikai indíttatású félreértelmezéseken, hanem a szöveg pontos ismeretén.

Minthogy a jogszabályokat mindig a gyakorlat igazolja, az Európai Unió tagállamai már kerültek szembe hasonló tapasztalatokkal, és „valamennyien egészséges sajtógyakorlatokat hoztak létre, amelyek összhangban vannak az uniós szabályozással”. „Ebben az értelemben biztos vagyok benne, hogy a magyar kormány az uniós szabályozással összhangban, az európai médianormákhoz és alapértékekhez igazodva iktatja majd a gyakorlatba új médiatörvényét”.

A néppárti elnök egyben az alkalmat megragadva sikeres EU-elnökséget kívánt Orbán Viktornak. Hozzátette, hogy a miniszterelnök a következő hat hónapban számíthat a néppárt teljes támogatására."

Balt 2010.12.30. 18:51:28

@Humperdickk: Tantóbácsikérem, szerencsére nekem is van jobb dolgom.

Leugorgacc a magas lóról, senki nem kíváncsi a (párt)közgáz(os) "okosságaidra". Tény: semmiféle radikális elmozdulás nem mutatkozik a forint-euró árfolyamban (tehát kvázi forinterősödés mutatkozik hosszabb távon), a svájci frank meg az euróval szemben is erősödik.

További jó rettegést még sok-sok évtizeden át! - azt hiszem ez igazi jókívánságnak tekinthető, érdemtelenül, csak az ünnepekre való tekintettel. :))

prlaadnu 2010.12.30. 21:37:21

WikiRebels - WikiLeaks története (magyar felirattal)

www.youtube.com/watch?v=c-dPQcMfhlc

WikiRebels címmel, fél év filmezés és információgyűjtés után készített dokumentumfilmet a Svéd Televízió Julian Assagne-ról és a WikiLeaks-ről.
Első exkluzív film a WikiLeaks-ről és az emberekről, akik mögötte dolgoznak.

Hol találod a WikiLeaks-et? Mik a céljai? Ki Assange: a szabadság bajnoka vagy csak egy molesztáló? Információszabadság és szólásszabadság a mai demokráciákban.

“Az egész csak hozzáállás kérdése. Hogy milyen az ember hozzáállása a társadalomhoz. Belenyugszunk-e mindenbe, mert ezt dobta a gép vagy épp úgy gondoljuk, hogy a társadalom olyasmi, ahol azonosítunk egy problémát és találunk rá egy kreatív megoldást. Úgyhogy olyasmi ez, hogy nézői vagyunk csak a műsornak vagy aktívan részt is veszünk a dolgok formálásában.” (idézet a filmből)

Humperdickk · http://kikellennekjonni.blog.hu/ 2010.12.30. 21:52:54

@Balt: jól van, papa, nyugodjál le, árt a szépségednek, ha felkúrod az agyad. Vagy midet.

Balt 2010.12.30. 22:03:02

@Humperdickk: Szépségem? Te jössz ilyen pedofil fotókkal, én csak kiröhöglek. :)) Hát további jó rettegést! :))

Balt 2010.12.30. 22:04:38

@Humperdickk: Egyébként a 77-es születés az számomra már tényleg pedofília, kiscsikó.

Balt 2010.12.30. 22:06:20

"Történt ugyanis, hogy nem egész 6 perc alatt megmentettem mintegy két és fél milliós magánnyugdíj-megtakarításomat."

Ennyid jött össze? Szánalom. :)

gtc376 2010.12.30. 23:01:10

@Balt: Nem,csak tisztességes.

halihalo 2010.12.31. 16:30:35

@Szem: Bármit bármivel össze lehet hasonlítani, csak vannak dolgok,amiket nem érdemes. Pl. mi közöset lehet találni a kálium ion és a plazmatévé között. Mert kb. annyi a hasonlóság a BBC és a magyar "közmédia" között is.

halihalo 2010.12.31. 16:36:31

@rotoura1: "egy köztévé aligha lehet semleges vagy független."

DE LEHET, csak nem ezen a szemétdombon, ahol élünk...

halihalo 2010.12.31. 16:41:09

@Balt: "Tölgyessy önkéntes visszalépését"

Hát, az minden volt, csak nem önkéntes... Kb. annyira volt önkéntes, mint a nyugdíjpénztári átlépések.

halihalo 2010.12.31. 16:44:23

@Balt: Tényekkel lehet, de sikeresen nehéz vitatkozni. A CHF 180-185 között volt stabilan április előtt egy évig. Áprilistól mostanáig 180-ról 229-re ment fel. Ez közel 25 százalékos emelkedés. És ugye, nem a zembrek fizetik meg a terheket...????

Balt 2010.12.31. 18:30:19

"A magyar devizahitelesek számára fontos svájci frank jelentős erősödése a forinttal szemben két okkal magyarázható.

Az egyik, hogy 2010-ben az eurózónához tartozó országok közül több is komoly pénzügyi bajba került, emiatt az euró megítélése romlott a nemzetközi piacon, a befektetők pedig a biztonságos, más néven menekülő devizának tekintett frankba tették a pénzüket - ez pedig felhajtotta a frank euróhoz mért árfolyamát. Elsőként Görögország került bajba, majd Írországnak kellett mentőcsomagot adni, de a befektetők az utóbbi hónapokban komolyan kezdtek aggódni amiatt, hogy Portugália, Spanyolország, esetleg Belgium vagy Olaszország is sorra kerül.

A svájci jegybank ugyan próbálta megakadályozni, hogy az eurózóna gondjai miatt szárnyaló frank túlerősödjön, ám ezek a próbálkozások mérsékelt sikerrel jártak. Hétfőn a Bloombergnek külföldi devizapiaci szakértők azt nyilatkozták, hogy Philipp Hildebrand, a svájci jegybank elnöke könnyen gyengének bizonyulhat a svájci frank erősödésével szembeni harcban. <b>A szakértők szerint a frank erősödése összes világdevizáét felülmúlja majd a következő hónapokban, kivételt talán csak a japán jen jelent majd.<b> A megkérdezett devizakereskedők szerint Hildebrand valószínűleg nem fog újra megpróbálkozni a piaci beavatkozással a frank gyengítése érdekében, az idei év közepén ugyanis egy 15 hónapos, hatástalannak bizonyult intervenciónak vetett véget a svájci jegybank. A piaci beavatkozás ezen felül drága mulatság is: az előző intervenciós időszak összköltsége 22 milliárd dollár volt."

Na még egyszer, ha a kiemelés nem látszana:
"A szakértők szerint a frank erősödése összes világdevizáét felülmúlja majd a következő hónapokban, kivételt talán csak a japán jen jelent majd."

halihalo 2011.01.01. 13:04:22

@Balt: Ez nem közgazdasági topic, szóval nem várom, hogy a pártközpont által kiadott propagandán túlláss, de azért nézd már meg, hogy a cseh korona az elmúlt egy évben a CHF-hez képest 17,4879 egy éve és 20,2176 most) 15,6 százalékot változott , a lengyel zloty meg (2,81 egy éve és 3,189 most)13,4 százalékot, a jó magyar forint a kormány áldásos (semmit)tevékenysége nyomán viszont (185,0030 egy éve és 224,6683 tegnap)21,44 százalékot esett. Magyarán: van más, és járhatóbb út, nem csak a hagymázas "majd mi megmutatjuk, hogy milyen tökös fickók vagyunk, még ha bele is pusztulnak a zemberek" megközelítés. Hogy mi várható a következő időszakban a szakértők szerint az meg teljesen mindegy az elmúlt időszak TÉNYEIHEZ képest... Mert én arról beszéltem. Egyébként ha már a jövő: a forint sokkal erősebben fog gyengülni minden más valutához képest, mint a CZK vagy a PLN. Erre nem is lehetne fogadni egy magát valamire is adó fogadóirodánál, legfeljebb 1:1-es odsszal.

helgoland · http://kozbeszed.sk/ 2011.01.02. 19:18:00

@halihalo:
A frank árfolyama művileg volt alacsonyan tartva még a szocik alatt(elvégre ők sem teljesen hülyék), ugy eleve a forint mögött nem volt releváns gazdasági teljesitmény, a cseh korona mögött van. A helyi pénzügyi realitások egészen mások.
Épp holnap utazok vissza Brünnbe, már szinte hiányzik :)

nápolyi maszti 2011.01.03. 02:13:25

"Az egyetlen különbség TALÁN csak az, hogy MINTHA a döntéshozók most nem elégednének meg apró fejhatással." Tényleg talán, és tényleg csak mintha? A politikai műsorok teljes begyalulása folyik: ehhez képest az ásatag díszletű -- de mégiscsak a politikai paletta minden oldaláról riportert-riportalanyt válogató -- Napkelte maga volt a megtestesült szólásszabadság. Nem tudom, mitől "hisztérikus" a baloldali média, ha ezt nehezményezi? Ez tényleg Litvánia, tényleg Fehér-Oroszország -- tényleg egy ilyen szűk levegőjű országban akarunk élni? A szerző bagatelizálja a médiatörvény jogi problémáit, és a BBC nagyvonalú szabályozásával példálózik, holott épp egy olyan országban jogilag ezerszeresen körülbástyázni a sajtószabadságot, ahol a demokrácia hagyományai nem háromszáz, hanem max húsz évre nyúlnak vissza. A médiatörvény jogi nonszenszeiről mindenkinek a figyelmébe ajánlom Majtényi László egyáltalán nem hisztérikus elemzését, némiképp magvasabb, mint szabóZ összevissza locsogása.

noel fielding 2011.01.03. 10:43:04

@_Phoenix_: én befizetném, ha ezen múlik. de nem én vagyok az átlag

nápolyi maszti 2011.01.03. 19:04:08

Ez a "hisztérikus" különösen böki a csőrömet. A jobbos sajtó (pl. az index és csatol részei) kedvelt jelzője volt a választások előtt, előszeretettel alkalmazták Bauerre, Debreczenyre, és mindazokra, akik a jogállamot féltették a fidesztől. Kiderült, Bauerék csak annyiban tévedtek, hogy alábecsülték a veszélyt. Nem gondolom, hogy feltétlenül bocsánatot kéne kérni tőlük, de ilyen előzmények után talán óvatosabban kellene bánni ezzel a jelzővel. Nyilván kínos a tisztességesebb jobbereknek, hogy szavazataikkal az utóbbi húsz év legkártékonyabb kormányát segítették hatalomba, de nem azzal kéne komppenzálni, hogy nagyokat rúgnak azokba, akiknek több eszük volt (van), mint nekik.

Balt 2011.01.04. 10:34:18

@halihalo: www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110103-a-frank-rogzitese-es-az-euro-atvetele-is-felmerult-svajcban.html

" (...) A Le Temps szerint a frank szárnyalását a legtöbben a spekulánsok és a bankok számlájára írják. Nick Hayek, a Swatch igazgatótanácsának elnöke szerint "botrányos" lenne, ha kiderülne, hogy a nagy svájci bankok, a UBS és a Credit Suisse a frank erősödésére spekulálnak. "Mindenáron meg kell akadályozni ezt az indokolhatatlan spekulációt" - mondta."

tomwar 2011.01.13. 15:38:02

@dabgetva:
Nezhetetlen is volt.
Ettol meg a mostani nem lett jobb...Obersovszky es Tsa. Hagyjuk mar...
süti beállítások módosítása