Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Vágó az ATV-re megy?

Kinyitom a számat! - könyvkritika

2010. december 08. 12:30 barb 89 komment

Az események szerencsétlen összjátékán múlt, hogy Vágó István könyve olyan lett, mint a korabeli kabaré, amiben Salamon Béla azt mondogatta, hogy "ha én egyszer kinyitom a számat, ha én egyszer el kezdek beszélni...", de a végén csak nem tudtuk meg, hogy akkor mi lenne.

Már rég pörögtek a nyomdagépek, amikor a kvízmester megtudta, hogy mégsem ő vezetheti A 40 milliós játszmát, sőt, ki is rúgják a TV2-től. Sokan azt feltételezik, hogy Vágó veszte politikai őszintesége volt, mivel munkaadója nem nézte jó szemmel, ha közéleti kérdésekben nyilatkozott. De ez a verzió elég valószerűtlen, mivel a könyv kiadója és a vetélkedője szerkesztője ugyanaz a személy, tehát feltehetően Simon Zsolt, a csatorna ősszel kinevezett vezérigazgatója volt az első, aki elolvashatta a kéziratot. Akárhogy is történt, egy biztos, a Vágó-könyv nem lesz kötelező olvasmány a médiaszakos diákoknak.

Az ugyanis, hogy Vágó kikkel nem volt beszélő viszonyban 25 éven át, hogyan próbálta lenyúlni a feleségét Havas Henrik, és mit mondott Dérinek a halálos ágyán, nem médiatörténelem, hanem bulvár. Amire persze szükség van, a marketingkampány része, amivel jól el lehet adni a könyvet (és amivel jól el lehetett volna adni a vetélkedőt is). De amiket Vágó a magyar média működéséről mesél, abban egy kicsit is tájékozott olvasónak semmi bréking sincs. Persze attól még, hogy szerződése miatt médiaügyekben nem dobhatta el a szájkosarat, a könyv nem rossz. Sőt.

Mert abban azért Bárdos Andrásnak igaza volt, hogy egy ilyen kaliberű médiaszemélyiség baromi érdekes. És már megint nem amiatt, hogy mekkora a kertje, milyen menő kávégépe van, vagy hogy szerelmes-e a feleségébe. Hanem azért, mert a legsikeresebb magyar televíziós műsor, a Legyen Ön is milliomos! műsorvezetőjeként olyan kép alakult ki róla, mint aki mindig tudja a helyes választ. De hogy tényleg tudja-e, arról a szűk környezetén kívül nem sok embernek lehetett valós képe eddig.

Na most végre kiderült (kinek-kinek értelmezése szerint). Mert amit Vágó a közéletről, a politikáról és Magyarországról elmond, az ugyan nyomokban már elhangzott, de ilyen komplexen még sosem. Ez az, ami miatt ez a könyv nagyon izgalmas. De még ennél is sokkal izgalmasabb az, ahogy mondja. Ugyanis lapról lapra haladva a nyugodt, türelmes, a jó útra finoman rávezető mester álarca lehullik, és helyét átveszi egy indulatos, türelmetlen, csak az ő igazát helyesnek tartó emberé, aki kísértetiesen hasonlít – hogy médiás hasonlattal éljek – Doktor House és Doc Martin karakterének együttesére.

Nemcsak abban, hogy kivételes tudással rendelkezik, hanem abban is, hogy hozzájuk hasonlóan irtózik a materiálistól különböző világmagyarázatoktól (harc pl. a homeopátia és a tévéjósok ellen), ugyanakkor szinte irreális mértékben képes megsértődni (pl. a rakacai cigányokra, amiért nem Horváth Aladárra szavaztak, mintha nem tudná, hogyan viszik őket a pártok húsz éve szervezetten szavazni). Nem kis mértékben haragtartó, és talán még némi paranoiával is megvádolható, bár ennek megítéléséhez szintén nem nyitotta ki eléggé a száját.

Hogy ezt a fajta karaktert szereti-e valaki, elsősorban az illető saját személyiségétől függ. Az viszont biztos, hogy míg Doktor House csak egy nagyon jól kitalált figura, akitől akkor sem pártolnának el rajongói, ha a szerepét eljátszó Hugh Laurie-t rajtakapnák a paparazzik, amint forgatás után kismacskákat boncol a lakókocsiban egy dugóhúzóval, Vágónak nagyon is a bőrére megy ez a játék. Ugyanis most már azok, akik nem szeretik az őrülten okos, de már-már kibírhatatlan embereket, és nem a liberális eszmékben hisznek, feltehetően nem fogják annyira kedvelni Vágót.

Ez a könyv (és ez a kirúgás) feltehetően egy Vágó-korszak végét jelenti. Nem csodálkoznék, ha a jövőben vetélkedő helyett, egy új közéleti vitaműsor vezetőjeként tűnne fel, mondjuk az ATV-n. Merthogy Vágó ezek után nem megy nyugdíjba és nem marad csendben, az a könyvből sugárzó tenni akarása és hiába is tagadott küldetéstudata miatt biztosra vehető. Persze, ha így lesz, abban a műfajban is jó lesz, de az a nézők számára már egy másik Vágó István lesz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frekvencia 2010.12.08. 13:33:03

Hát szerintem meg éppen ideje volt már, hogy lekerüljön a képernyőről. A TV2 nagyon helyesen döntött, amikor mást választott az új vetélkedő arcának. Vágó élvezze boldog nyugdíjas éveit, elég volt belőle az elmúlt 30 év. Nem kéne erőltetnie már ezt a képernyőzést, adja át a helyét a fiatal tehetségeknek.

Gabi megmondja a tutit... 2010.12.08. 14:17:44

Politikai szerepvállalásától függetlenül V.I. minden idők legnagyobb magyar televíziós személyisége és ahogy így elnézem, egy jó darabig még az is marad.

zeus666 2010.12.08. 14:48:49

Frekvencia: "adja át a helyét a fiatal tehetségeknek."
Sebestyén Balázsra és Rákoczi Ferire gondolsz?
Vágó István mikor a Milliomost vezette, és elmondta a helyes válasz vagy a többi válasz magyarázatát, az úgy hatott, mintha tényleg tudná. Mert azért valószínüleg tudta és tudja is. De párszor belenéztem a Széfbe és ott hübelebalazs ugy mondta a tényeket, mint aki most látja először...Vagy lehet én vagyok a hülye.

preddy 2010.12.08. 15:04:25

Fiatal tehetségek?
Max a tudományban....
A médiaszemét pedig váljék kedvelői egészségére!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.12.08. 15:23:58

"e még ennél is sokkal izgalmasabb az, ahogy mondja. Ugyanis lapról lapra haladva a nyugodt, türelmes, a jó útra finoman rávezető mester álarca lehullik, és helyét átveszi egy indulatos, türelmetlen, csak az ő igazát helyesnek tartó emberé"

Azért aki olvasta 1-2 éve a vitáját Fábryval a Heti Válaszban, annak nem ismeretlen teljesen ez az oldala sem...

potyus 2010.12.08. 15:27:23

Milyen érdekes, ez a pár bejegyzés láttaja, ki a baloldali és ki a jobb oldali.
Aki ellenséges vágóval, és aki nem. Ugye mennyire átjön a pártosság?
Szerintem Vágó különleges tehetség. A kvíz műsorok vezetése egyfajta tudomány. Vitrai kezdte, de ő nagyon riporteresre tudta csak venni a figurát,közben voltak próbálkozók, de Vágó (tudta is magáról) a pofi ebben a körben.
Könnyen el tudom képzelni, hogy politikai nézetei miatt került nehéz helyzetbe. A mai világban, ebben az egész pályás letámadásos stratégiában, az is elképzelhető, hogy valakik értésre adták a TV2 vezetésének, netán tulajdonosainak, nem kell már a pista, nekik leglábbis nem.
Ami pedig a 40 milliós műsort illeti. Arról, illetve annak élvezhetőségéről jobb nem beszélni. Rákóczi nem oda való! Harsány, ötlettelen, rutintalan, nincs szókincse, egyszóval minden rossz elmondható ami egy viszonylag jól kitalált műsort képes tönkre tenni. Én elnémított képpel nézem, annyira irritál ez a hapsi.

Le vagytok szarva!! 2010.12.08. 15:28:18

Rá kellett jöjjek, először olvasok itt olyan ismert emberről, aki nem is politikusbűnöző, nem is celebhányadék.
Szerintem most újabb pár éves IQ-szünet következik.

Jamesboci 2010.12.08. 15:34:28

@potyus: a problema az abból adódik, ha egy műsorvezető műsoron kivül is tényezőnek érzi magát.
pedig sz@rt se számit pld. a politikai véleménye. hogy erkölcsileg milyen? azt Mózes belefaragta a kavicsba.. ha nem érti, az megint csak az ő baja.

Vipera01 2010.12.08. 15:40:48

A TV2 (csakúgy mint az összes kereskedelmi tévé) balliberális beállítottságú. Szóval Vágót nyilván nem emiatt küldték el.

Bár nem szívlelem, a Legyen ön is milliomos volt a legjobb vetélkedő az ő vezetése alatt. Ott nem kellett ripacsnak és pre-celebnek lenni a sikerhez, hanem valódi tudás kellett a nyereményhez.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.12.08. 15:44:41

@potyus: "Milyen érdekes, ez a pár bejegyzés láttaja, ki a baloldali és ki a jobb oldali.
Aki ellenséges vágóval, és aki nem."

A fentebbi megszólalásom alapján engem hova sorolsz? Kiváncsi lennék.

Waldi! 2010.12.08. 15:47:49

"hozzájuk hasonlóan irtózik a materiálistól különböző világmagyarázatoktól (harc pl. a homeopátia és a tévéjósok ellen)"

Hat ez kb. a minimum, ami egy magara ado, intelligens embertol elvarhato.

zeus666 2010.12.08. 15:57:35

Én megmondom őszíntén, hogy fogalmam nincs Vágó politikai hovatartozásáról és nem is érdekel...Nálam nem ez dönt. Ha baloldali, ha jobboldali, inkább egy Vágó István mint száz Majka vagy Balázs.

fran7 2010.12.08. 16:15:53

@Waldi!: A probléma az érveléseddel az, hogy kb. Kant óta tudjuk, hogy kizárólagosan tudományosan a világ nem megérthető és nem megismerhető. Épp ezért bár az általad említett emberekről tudjuk, hogy sarlatánok, mégis pontosan tudja a bölcs ember, hogy ők azokon a réseken keresztül fogják meg az embereket,amire a materializmus, tudományosság sosem fog választ adni. Épp ezért az ember tudja, hogy nem csak az ő világképe lehet élhető és hiteles.
Másrészt, a politikában szinte senki nem észérvek alapján vesz részt, s maga Vágó is olyan mitikus gondolkozás alapján döntött egy oldal mellett, amit amúgy ő mindig élesen támad. Például Fletó jót akar, csak a nép nem érti meg őt, nem nőtt fel hozzá. Ez elvileg egy demokráciában gondolkozó embernek nem lehet magyarázat. Ez egy ősrégi mitikus gondolkozás jelenkori leképezése. S még számtalan ilyen látható a magát racionális oldalnak gondolóknál. A politika sosem volt kizárólag a racionalitás tudománya. Aki részt vesz benne annak le kell mondani róla, mint mindent megmagyarázó világelvről. Valószínűleg sejti ezt Vágó is, ezért olyan dühös. Elsősorban magára.

tölgyes 2010.12.08. 16:29:34

Az ATV már eddig is elavult múmiák (Bolgár, Mészáros, Avar..stb) lerakataként működött.. most tovább nőtt az egy nézőre jutó múmiák száma.

indahouse7 (törölt) 2010.12.08. 16:31:27

olyan szánalmas, mint a heti hetes

Beru 2010.12.08. 16:33:13

Azon gondolkodtam, vajon az abszolút materialista/ateista/racionális emberek mire gondolhatnak halálos ágyukon, bíznak-e valamiben. Olyan magányos dolog lehet...

tölgyes 2010.12.08. 16:33:47

@Vipera01: Egy műsorvezető, aki pénznyerős műsorban segíti azt aki neki kedves..vagyis csal...Mit lehet arról még mondani?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.12.08. 16:34:00

@Fedor: Na, az a Heti Válaszos vita, szerintem a modern magyar média ékköve.

Bőszen dúlt az MSzP hatalma kis hazánkban, erre a Vágó olyat mondott (de le is vezette), amitől majd lefordultam a székről.

Vigyázat, párnákat előkészíteni:

"Ezért mondom: tíz éve a Fidesz irányít."
(C) Vágó István 2007-2008 környéke

tblv 2010.12.08. 16:44:21

Fábry is megmondta az Össztűzben, hogy a kormányváltás után, az egész bagázs átmasírozhat oda ahová való, az ATV-re.

Vanek úr61 2010.12.08. 16:47:30

@Gabi megmondja a tutit...: "Politikai szerepvállalásától függetlenül V.I. minden idők legnagyobb magyar televíziós személyisége és ahogy így elnézem, egy jó darabig még az is marad."

Egyetértek, ott a pont. Imádtam az általa vezetett "legyen Ön is..."-t. Fábry a táskahordója sem lehetett volna. Nagyon sajnálom hogy vége lett.

rockjano_ 2010.12.08. 17:06:07

@tblv: A következő kormányváltás után meg a most a közTV-t elfoglaló jobbos múmiák mennek vissza a HÍR-Eco TV-re nyugi.

Ez már csak egy ilyen játék ebben az országban (pedig mennyivel izgalmasabb a dolog ha keverednek)

Nincs ezzel gond Fridi is megjárta az ATV-t, és jól is csinálta most megasztározik. Most az ATV-n a Kuncze van vasárnaponként a legjobb politikai műsort csinálja akármelyik TV-t veszed stb...

Der Beste 2010.12.08. 17:07:52

Nekem már eddig is az jött le, hogy az életben egy elég nehéz ember lehet, de azt nem lehet tőle elvitatni, hogy a magyar televíziózás korszakos egyénisége, a kvízműsorok Michael Jordan-je.

kafferbivalybalamber 2010.12.08. 17:19:09

Én voltam egy Legyen ön is milliomos felvételén, mint játékos.
Azt a lekezelő, lenéző bánásmódot, amit Vágó művelt a stábbal, a káromkodásról nem is szólva... A kutyával nem beszél úgy az ember. Ugyanakkor a játékosokkal udvarias, normális volt.
Szóval igen, van neki egy másik arca is, mint ami a képernyőn látszik.

tblv 2010.12.08. 17:20:59

@rockjano_: jogos, tényleg megnéznék egy hetihetest vegyes pártfelbontásban. ha kisöpörnénk a közmédiából a pártújságírókat, nagy üresség maradna. ettől függetlenül vágóúrkérem a milliomossal a legnézhetőbb produkció volt a műfajban. kunczét néha elcsípem a klubon, atv-n max kálmán. az olga. :)

butter-k · http://napimorgas.blog.hu/ 2010.12.08. 17:24:18

Bárdos Gyurcsányék jóbarátja "írt" egy könyvet egy másik jóbarátról.
A hajó elsüllyedt de még mindig csörög a forint:)Amúgy zseniális.

Mindenesetre minden ilyen alkalom amikor hitet tesz egy lapát homok a saját fejére, és nemhogy nem veszi észre még rá is kapcsol.

rockjano_ 2010.12.08. 17:31:30

@tblv: Igen Olga nagyon jó. Kuncze meg ahhoz képest hogy nem ez a szakmája szintén nagyon jó.

A gond ált. nem a szakmabeliekkel van hanem a külső elfogult értelmiséggel mindkét oldalon. Fábrival sem lenne baj ha kicsit csapdosna a saját oldalára is van ott gáz rendesen.

Vágó legfeljebb csinál egy jó műsort az ATV-n ez nem baj.

Szerintem nagyon unhatja már a századik kvíz műsor vezetését. Inkább megélhetésért csinálja már ő ezt régen.

Meg ez a 40 millás műsor nem is neki való, eleve nagyon gagyi az egész.

rockjano_ 2010.12.08. 17:32:59

Legjobban a Pálfyn nevetek...elment politikusnak erre ilyen szélfútta dögös frizurát csinált magának. A kereszténydemokrata dzsigoló :-)))

Az ájtatos kerítőfiú... szomorú.

tblv 2010.12.08. 17:42:25

@rockjano_: Sándor mostanában- még ha visszafogottan is- elkezdte ekézni a jobboldalt. Szó mint száz, kíváncsi leszek arra, mit csinál, csinálhat majd Vágó az ATV-n.

rockjano_ 2010.12.08. 17:46:53

@tblv: Az igazából nem baj ha valaki némileg elfogult erre-vagy arra. Az nagyon fontos hogy ne úgy mint a bányaló.

Van ok kritikára mindegyik oldal felé.
Van jónéhány jobbos barátom aki most eléggé húzza a száját. Nem ilyen lovat akartak. És persze nem is olyat mint az elmúlt 8 év és én azt is megértem

Haary Plotter 2010.12.08. 17:48:36

Nem kell okosnak lenni, csak erősen annak kell látszani a tömeg előtt, ugyi Pista bá?

Van az okosság, illetve van a tudálékosság: az egyik összerakja magában a képet, hogy utána tíz másik képet képezzen le az utána jövőknek, mert ő képes rá, míg a tudálékosság a passzív lexikonszerű definiciók halandzsája, amelynek köze sincs az okossághoz!

Mi az hogy intelligencia? Van aki pontosan felismer egy vadiúj bonyodalmat és sikeresen átugorja az akadályokat, van aki született nyelvi zseni és frappáns metafórákban beszél, van aki anonim kisemberként nagy veszélyben mindig életmentővé avanzsál, van aki absztrakt dolgokban leli kedvét és abban alkot újat...

Vágó tata, ha megfejthetném a maga ultra-szkeptikus blogjai alapján, mikor és hogyan született meg az első apró bit információ, a legvégén pedig a véletlenül(?) négyes-gyök alapú DNS bekódolás + kikódolás, hogyan történhetett a sötét anyagból az öntudatra ébredésünk, majd a világra és a saját magunkra csodálkozás, a kutakodás vonzalma, a végtelen megsejtése...

Spéter46 2010.12.08. 17:59:36

Előbb ATV, majd Budapest TV és végül Salgótarján TV.Ez való neked Pista!

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2010.12.08. 18:20:48

Miért, tüntetni kéne szegény tévéjósok jogaiért? Elég gáz, hogy a XXI. században még mindig szedik a sötétség vámját.

Beru:

Hát ja, a halál ált. elég magányos dolog szokott lenni, tök mindegy, hányan szorongatják közben a kezed vagy mivel kábítod magad egész életedben.

Browning 2010.12.08. 18:28:28

Már előre szeretnék gratulálni az ATV-s karrierjéhez, ahol majd vastagtokájú, neoliberális, unalmas alakok fognak egy jót Orbánozni és fröcsögni a magyarságra. Vágó egy hiteltelen, komolytalan ember. Az, aki egy rabló politikai garnitúra mellett ilyen nyíltan áll ki, és bankokat reklámoz, miközben a bankok sorra tesznek embereket lelki nyomorékká, hajléktalanná az erőfölényükkel, addig Vágó egy senki számomra.

donpéló 2010.12.08. 18:47:43

Az ATV egy celebtemető. Az összes kivénhedt, szenilis, senkinek sem kellő ballib médiaceleb oda megy lejáratni magát. Vágó a sorba illik. Gondolom 1-2 év múlva megy utána Bárdos, Gálvölgyi meg Bajor is.

nem nemsiker_s 2010.12.08. 18:49:24

@rockjano_: gond ált. nem a szakmabeliekkel van hanem a külső elfogult értelmiséggel mindkét oldalon. Fábrival sem lenne baj ha kicsit csapdosna a saját oldalára is van ott gáz rendesen.

Hát momentán én vágót sem hallottam még a ballib oldalt felé csapdosni.

SzaGyu 2010.12.08. 19:51:17

A TV2 egy nagy mahinátor!
Eddig már több művésszel, riporterrel, bemondóval megcsinálta, hogy átcsábította a másik csatornáról és 1-2 éves alig foglalkoztatás után "leírta" őket.
Mind ezt bosszúból csinálta és csinálja.
Sajnos ezek az "áldozatok" nem mérik fel a TV2-ben rejlő e fajta veszélyeket és nem veszik észre, hogy a látszólagos mézesmadzag nem is lesz olyan édes.

Aki más csatornáról átszerződik a TV2-höz, az meg is érdemli a sorsát!

önorm42 2010.12.08. 19:55:49

Vágó mint műsorvezető jó nézettségű profi volt ezek tények.persze ez is csalóka mert most az új kvízműsorukba odaraktak egy ordibáló barmot és láss csodát állítólag így is sokan nézik! ami pedig a politikai adókat illeti sok különbség nincs közöttük, bár Csintalant nemhiszem hogy űberelni lehetne!

SzaGyu 2010.12.08. 20:01:49

@önorm42: "Csintalant nemhiszem hogy űberelni lehetne!"

Ő egy olyan ember, aki a kutyabőrt még nem hozta le a padlásáról. -Erre még várni kell.

El Argentino 2010.12.08. 20:46:55

Kvízműsorokba jó volt, de milyen műsorok vannak most? A 40 millióst pont olyan vezeti, amilyen a műsor. Széf van? Az is sz.r. Ilyenekbe nem való a konzervatív stílusa, mert nem elég tudományos és semmi elegancia nincs bennük.

A kommunista oldalát nem szerettem soha Pistabának.

Martian (törölt) 2010.12.08. 21:00:32

Annyira szeretném már látni, hogy Vágó ősz szakállal valamelyik ezo-zizi tévén élő adásban horoszkópot elemez!
:))))))

/Spam 2010.12.08. 21:09:38

Nem biztos, hogy jut neki hely az ATV-ben... minden lejáratódott ballib széltoló ott van már.

rockjano_ 2010.12.08. 21:14:08

@nemsiker_s: Igen persze igazad van a baloldalon sincs elég kritika, bár szerintem még mindig több mint az ún. jobboldalon ahol a nyalás az elvárt mindennapi tevékenység.

Taligamajom 2010.12.08. 21:20:56

Vágó egy kétarcú ember. Az egyikben ő a kedves, intelligens értelmiségi, a másikban az inkvizitor állat, ha olyat lát amit nem ért... Jó példa volt erre Balázs átverése, ahol egy ezonyanya válaszolta meg sorra a kérdéseket. A szitu átverés, de a reagálás nagyon is valóságos volt: fröcsögés, lenézés, harag és persze tehetetlenség, mert a nő lépegetett előre. Ott már nem volt a kedvesen parolázó zseni álarca.
Az ilyen emberek a legveszélyesebbek, mert bár tudományosnak mondja magát, köze nincs a valódi világmegismerési szándékhoz és az ahhoz szükséges nyitottsághoz. Egy igazi középkori inkvitor...

Én annak idején a neten megkérdeztem tőle, hogy ha annyira fontos ez a szkeptikus baromság, miért a gyurcsók-féléket szedi elő? Miért nem megy olyan magasan kvalifikált orvosokhoz-kutatókhoz, akik évtizedek óta kutatják a témát, könyveket, publikációjat adtak ki (rengeteg ilyen van itthon is). Persze nem volt válasz. Valószinűleg azok az emberek lemosták volna, és nem lenne bulvár értéke. Csak a nála kisebbekkel erősködik, aki egy sulycsoport vele az elkerüli...

rockjano_ 2010.12.08. 21:42:39

@/Spam: Én imádom (na jó nagyrészüket) azokat a balliberális széltolókat és nézem minden nap. Egyébként van hely jócskán.

Ja és most volt a Bánó vezette TÉT-ben egy olyan kurva jó vita a magánnyugdíjpénztárakról amilyet még nem is hallottam magyar TV-ben.

Igen szerepelt benne jobbos politikus aki okosan érvelt a kormány mellett!!! Igen beengedték, meghívták kifizették és okosat mondott. És volt vele szemben másik szintén okos politológus aki oksoan érvelt ellene. És így jó volt a vita.

Nem a dohos akolmelegben durrogtak az egy véleményen lévők.

Le vagytok szarva!! 2010.12.08. 21:44:27

jobb ódal, bal ódal...

én meg fingottam

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.12.08. 22:20:06

@SzaGyu: nem "írta le" őket. Csak az RTL talán jobban építi fel a saját sztárjait. TV2-nél (legalábbis eddig) volt egy-két arc és azt használták mindenütt

Tilla - nem hiszem, hogy mostanában fog vmilyen műsort vezetni Megasztáron kívül(szinte csak bukó műsorokban volt,[sztárok a jégen,okosabb vagy..., sztárral szemben] mondjuk ez nem csak rajta múlt)

Liptai - vezetett már showműsort, reggeli műsort, szerepelt szappanoperában. most így hirtelen ezek jutottak eszembe
Még Stohlt se nyomatták ennyire anno az RTL-nél, legalábbis Barátok köztben nem szerepelt szvsz.

trafikuty 2010.12.08. 23:20:30

Csak azok rajonganak érte, akiknek nem jött le a képernyőről az ember az álarc mögül. Persze, ez csak az én véleményem... Csá!

roby3999 2010.12.09. 00:10:55

Mennyen csak az atv-be a kivénhedt bolsi.Épp elég ideig élősködött az adófizetők pénzén.Most már tartsák el a hitgyülisek.

beton-fej 2010.12.09. 00:34:26

@potyus: Részben (hangsúlyozom: csak részben) cáfolnám azt amit írtál. Mégpedig ami az első részt illeti. Ugyanis véleményem szerint külön választandó a párt-szimpátia és a Vágó megítélése.
Az értelmesebb (értsd: intellektuális kihívásokra is nyitott) emberek párthovatartozástól függetlenül elismerik Vágó műveltségét, lexikális tudását, széleslátókörüségét, stb. Ettől pedig lehet vele egyetérteni, vagy egyet nem érteni a az általa -nem feltétlenül őszintén-kinyilatkoztatott politikai nézeteiről.

Ennek -véleményem szerint- semmi köze ahhoz az tudatos és intenzív elgagyisodáshoz ami a médiumokban manapság egyre erőteljesebb.

Pl. 4-5 évvel ezelőtt, ha az egyszeri ember este vacsora után leült a TV elé, még arról cseveghetett azt kérdezhette asszonnytól, hogy "Na! Szerinted ezek közül melyik verset írta Dsida Jenő?" Ma pedig undorodva kapja fel a távirányítót, amikor feketepákó és népi zenekara rákócziferi buzdítására töri szét a tojást a saját fején és közben idétlenül vihog.

És meggyőződésem, hogy ezzel még nem értünk ennek a folyamatnak a végére.

Konklúzió (szerintem): Vágó menesztésének sem a politikai véleményéhez, sem pedig az egyébként tiszteletreméltó kvalitásaihoz nincs köze. EZ egyszerűen egy tudatos, népbutító, tendenciózus (média)üzletpolitika törvényszerű következménye.

beton-fej 2010.12.09. 00:37:39

Ettől pedig lehet vele egyetérteni = Ettől persze még lehet...

beton-fej 2010.12.09. 00:41:06

@roby3999: Egyszerű vagy, mint a vonatfütty

Mister Gumpy 2010.12.09. 06:22:27

@Beru: @Keresztény szellemiségű luxuskurva: Én még nem haltam meg soha, és a kezem között se senki, de nem értem, hogy egy gondolkodva, érezve, és valódi kapcsolatokban és szeretetben leélt élet vége miért lenne magányos, akár ha egyedül is vagy éppen, amikor bekövetkezik. Ha az élet nem magányos, akkor annak a vége sem az, a halál után meg a halott számára nincs semmi, szóval kérdés sincs... Persze azért azt gondolnám, hogy a "dolgok vége" jelenséggel érdemes ismerkedni, hogy ne okozzon akkora pánikot a halál, hogy ne tudjon érezni se az ember. A Beru által ismert vallások meg arra valóak, hogy elfedjék az életbeli szeretet hiányát.

Mister Gumpy 2010.12.09. 06:47:21

@potyus: A NOLTV-n volt vele egy 10 perces interjú, az alapján úgy tűnt, hogy sértődékeny, sunyi, és nem túl okos. Amit azért sajnáltam különösen, mert kőballib vagyok, tehát elvileg egyetérthettem volna vele, de nagyon kínos volt.

öcsi55 2010.12.09. 07:01:20

Az ATV indulásokor,már ott lett volna a helye!
Miért? Mert oda való.Személyes véleményem,ment volna nyugdijba.

w126sd 2010.12.09. 08:19:32

Shalom!
űSzemét önző ganeff eza sityu gyerek!

Alex2000 2010.12.09. 08:53:37

Vágó úrban már akkor nagyon csalódtam, amikor elkezdte hirdetni a szélhámos Credit Hill hitelező céget.

HitetlenTamaska 2010.12.09. 09:16:42

Ket postomban is foglalkoztam a konvvel:
hitetlentamaska.blog.hirszerzo.hu/entry/20451

két post írása között kiolvastam Bárdos Vágóról szóló beszélgetős könyvét

Vágóval annyira azonos a világlátásom, hogy gyakorlatilag semmi érdekeset nem találtam benne, azon túl, hogy picit elfelejtkezett magáról: Önkritikát gyakorolt a nyelvmüvelős műsorával kapcsolatban, de aztán csak kijött belőle egészséges sznobizmusa, ha a műveletlen Balázsról van szó. Mindazonáltal tökéletesen megértem. Persze baromi hiú, de az is teljesen érthető.

A bunko Havasról való véleménye is közel áll hozzám, pontosan azt az ellentmondást érzem Havas személyiségében, amire ő is ráérzett.

Szóval meglehetősen érdektele könyv volt a "Kinyitom a szám".

hitetlentamaska.blog.hirszerzo.hu/entry/20452
A Vágó paradoxon – Magyarország tükre,

avagy egy leértékelés története

Adott egy tehetséges TV-s pofa, aki jó humorú, nyitott, a műveltség és a személyes authoritás érzetét kelti. A legszélesebb közönség imádja, és a liberális elit is rajong érte, mert személyiségén keresztül a saját legpozitívabb önképét érzi magán visszasugározva – és természetesen az illető is fürdik abban a népszerűségben, amit egyébként az „egynevű” síkhülye senkiháziak is megkapnak, ha már kétszer egymás után a képernyőre kerültek, és a közönség megismerte a nevüket.

És akkor megbotlik az ország, a soha nem monoton fejlődés általános csalódást kiváltó völgymeneti szakaszával, amit a politikusok által könnyen infantizálható, nagyrészt műveletlen lakosság, különösen a bekövetkező világgazdasági válság tényeitől letaglózva csak torz módon tud érzelmileg feldolgozni, bűnbakokat keres, és megfelelően irányított sugallatoknak engedve, a szabad versenyes kapitalizmust okolva, nyüszítve menekül a NAGY állam rendet és védelmet ígérő karjaiba, miközben gyűlölettől eltelve azonosítja a „karvalytőkét” a liberalizmussal, kárhoztatva a választás általános szabadságát, saját esetlegesen hibás választása helyett.

Mit tehet ilyenkor – vagyis a plurális demokráciából a tekintélyuralmi rendbe masírozó társadalom tranziensében - a szeretett közszereplő?

Vagy sunnyogva alkalmazkodik – többek között erről szól a Mephisto illetve a Cabarett – ( a tehetséggel igen, de személyes authoritással valószínüleg csak torzult formában rendelkező Fábry külön megérne egy tanulmányt), vagy döbbenten csodálkozik a körülötte hirtelen megfagyó levegőn, és eldöntheti, hogy a lelkiismeret magányos, kis körben csodált oszlopa kiván-e maradni, avagy megszűnik közszerepelni.

A polgármesterjelöltség blődlije ebből magyarázható intellektuális lapszus: Ha kívülről nézte volna magát, egy másodperc alatt elutasította volna az ötletet, de a hiúság nagy úr, és sajnos ennél tovább játszott a gondolattal, magának és jelölőinek is sokat ártva.

HitetlenTamaska 2010.12.09. 09:23:36

Lepcsohazi:

Pedig amikor a "A Vágó paradoxon – Magyarország tükre,

avagy egy leértékelés története" cimert adtam masodik postmnak, akkor a Moody's még nem is lépett! :-))))

Vipera01 2010.12.09. 09:25:21

@tölgyes 2010.12.08. 16:33:47:
Voltak hibái, én sem védem, ne érts félre. Úgy értettem, hogy mondjuk egy Sebestyén Balázshoz vagy Rákóczi Ferenchez képest nagyságrendekkel jobb játékvezető.
De mondom: tőle 2000 után csak a Legyen ön is milliomost néztem, azt se mindig.

Amúgy sok fentihez hasonlóan én is csak azt tudom mondani: az ATV-re való.

HitetlenTamaska 2010.12.09. 09:44:18

@Rpray: "megdögölhetne már ez az álértelmiségi" Gondolom te lennel helyére lépő igazi, ugye kisnyilas?

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.12.09. 10:05:04

Vágó Istvánnak már volt egy bukott mű-Showja az ATV-én, aminek a megbuktatásában nekem is jelentős szerepem volt.

Vágó Istvánnal mint a hazai szkeptikus szervezetek egyik vitatott tagjával számos szakmai és személyes vitám volt az elmúlt 10-12 évben, mint a Magyar Para-Kutatási Tudományos Társaság tagjának.

Ezeket meg is írtam és már akkor átjöhetett sokaknak, hogy Vágó István inkább egy közepesen jó színész, mint egy valódi intelligens, és főként bölcs ember.

Két blogbejegyzésem:

Vágó István blöfföl?- Pókerarccal?
vilagnezet.blog.hu/2007/11/27/vago_istvan_bloffol

Egely kerekét a parakutatók és amatőrök leplezték le.
vilagnezet.blog.hu/2007/05/11/egely_kereket_a_parakutatok_es_amatorok_

Deuce Bigalow 2010.12.09. 10:16:50

nem megy az atv-be, ezt határozottan tagadta a reggeli műsorban!

Patreides · patreides.blog.hu 2010.12.09. 10:18:00

Akkor most már írjatok valamit a Szíj Melindáról...

jewel79bp 2010.12.09. 10:40:43

Miért is kell egy közéleti szereplőnek mindenkinek tetszeni? Ezt soha nem értettem. AZ lenne a jó, ha sok-sok különböző figura lenne, és ki-ki ízlése szerint válogathatna, hogy neki ki a kedvence, ki a szimpatikus. De manapság az összes celeb egy kaptafára megy, egy ízléssel, egy, maximum két világnézettel... UNCSI! Pont ezért méltányolom Vágó Istvánt, akivel nem biztos, hogy mindenben egyetértek, de üdítően különbözik napjaink többi híres emberétől. Például abban, hogy van véleménye. Tök mindegy, hogy milyen, de legalább ki tud mondani pár összefüggő mondatot bármiről - lássuk be, kevés hasonló ember van a mai közéletben.

blasiusii 2010.12.09. 10:55:04

Soksíkú a téma, nem is lehet összesűríteni "Vágó Istvánba."
Pár gondolat:
1. Egyetértek, hogy a keresk. TV-kben egyre színvonaltalanabb műsorokat adnak, határt nem erkölcs, csak törvény szab(hat) már...
2. Vágó akármilyen ember lehet, szakmailag bizonyított az utóbbi évtizedekben
3. ...Ettől függetlenül szerintem szánalmas, hogy gyakorlatilag egy bulvárkönyvet írt.
[+1: Csodálom, hogy még nem hurcolta meg a jobboldali vezetés a régi tévés személyiségeket kommunista hazaáruló jogcímen.]

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.09. 11:15:09

Érdekes egy műsor. A fő szkeptikus oda megy dolgozni, amit egy szekta hiszékeny tagjainak a lehúzásából gründoltak össze.
Persze a pénznek nincs szaga, mint tudjuk.

csocsocsókolom 2010.12.09. 11:40:25

Mikor veszi már észre ez a fasz, hogy elpolitizálta a hitelességét?

Vágó, takarodj!

tölgyes 2010.12.09. 11:48:07

@oanna333: Mindig szerettem az ilyen mélyen érvelő megnyilatkozásokat, mint amit most Ön produkált: "tölgyes szánalmas barom vagy.".. ennyi semmi felesleges sallang..lényegre törő LIBERÁLIS ÉRVELÉS!.. Ha más a véleményed, akkor máris barom barom vagy..:) Mi volt az ami ilyen érvelő stílusra ragadtatta a hivatkozottat??

Nem tetszett neki, hogy ideírtam: Az ATV már eddig is ELAVULT MÚMIÁK LERAKATAKÉNT MŰKÖDÖTT (Avar, Bolgár, Mészáros). Most javul az egy nézőre jutó múmiák aránya. Vágó is megérkezik. Mit tegyek? Ez a véleményem.. ami mint tudjuk SZABAD!!!

sapiens 2010.12.09. 11:55:39

@ÁkiBáki: Hol mondta Vágó, hogy az ATV-re megy? Mindössze a poszt írója "nem csodálkozna, ha a jövőben vetélkedő helyett, egy új közéleti vitaműsor vezetőjeként tűnne fel, mondjuk az ATV-n."

Ja, hogy a címben olvasható állítás végén kérdőjel van? Olvasni is meg kell tanulni, barátaim, nem csak úgy vagdalkozni, bele a nagyvilágba...

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.09. 12:08:58

@sapiens: Érdekes egy műsor? A fő szkeptikus oda megy dolgozni, amit egy szekta hiszékeny tagjainak a lehúzásából gründoltak össze?
Persze a pénznek nincs szaga?

Igazad van. Így jó lesz?

kaze007 2010.12.09. 13:34:23

Szerintem meg a "Van benne valami" volt a legjobb műsora, gyerekként imádtam nézni, és azóta sem tudnék jobbat mondani. Érdekes, hogy erről senki sem írt, mindenki csak az elmúlt 20 évre emlékszik? Amúgy emberileg nem kell akkora hűhót csapni körülötte, a TV-ben szereplők nagy része defektes, és mint tudjuk a zsenit és az őrületet egy hajszál választja el egymástól. Pro és kontra vannak mindkét oldalon médiaszemélyiségek, akik így vagy úgy letették voksukat az egyik politikai oldal mellett (Eperjes, Fábry, Gálvölgyi, Hajós, stb..), de ettől még szakmai munkásságuk és teljesítményük, művészi értékük egyáltalán nem csökken. Ez a baj az egész országgal, mindenkit politikai hovatarozás és nem pedig a teljesítménye alapján sorolnak/skatulyáznak be (díjaznak/léptetnek elő). Csak egy példa: Clint Eastwood, radikális konzervatív (George W. Bush egyik leghíresebb híve) és a szabad fegyverviselés egyik legnagyobb amerikai támogatója, mégsem ez alapján ismerik az emberek, hanem zseniális fimljei miatt...

kaze007 2010.12.09. 13:36:16

Bocs, akarom mondani: ellenpélda

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.09. 14:00:35

"...mindenkit politikai hovatarozás és nem pedig a teljesítménye alapján sorolnak/skatulyáznak be..."

Ezzel meg nekem az a bajom, hogy ha valaki a politikai hova tartozás alapján jut teljesítményhez, akkor az olyan is lesz. És ez nálunk sajnos így működik.

Speciel nem nagyon értem, hogy egy olyan műsorvezetőnek, aki világ életében műveltségi vetélkedőket vezetett, miért kell - avagy miért érzi azt, hogy ez szükségszerű - betagozódnia bármelyik politikai szekértáborba?
Miért nem lehet ezen felülemelkedni és a politikai szimpátia kérdését a magánélet sérthetetlen határai közé szorítani?

kaze007 2010.12.09. 14:30:54

@ÁkiBáki: Hogy jut valaki politikiai hovatartozás végett teljesítményhez???? (Az nem tényleges teljesítmény, azt hiszem ez mindenki számára egyértelmű..) Teljesítmény csak a jól elvégzett munka következménye lehet, nem lehetséges politika által "hozzájutni". Írásod második része tekintetében egyet értek veled, én sem tenném ezt, de azért van szólásszabadság is és azért, mert valaki a poltikáról nyilatkozik még nem fogja az addigi munkáját ezzel hiteltelenné tenni. És pláne nem ez alapján fogom, mint embert megítélni, annál is inkább, mert ma magyarországon a politikia nem más, mint egy iszonyatosan nagy trágyadomb, ahol az összes politikus, mint élősködő/parazita éli boldogan világát az emberek rovására.

kaze007 2010.12.09. 14:32:08

oops, Magyarországon

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.09. 15:10:58

@kaze007: Tehát, lehet nem jól fogalmaztam: a politikai hovatartozás alapján kerülhet valaki olyan helyzetbe, ahol aztán teljesíteni tud. Azt, hogy hogyan, az megint egy másik kérdés.
Lásd: MTV 1 CSATORNA. Vajon miért van az, hogy azok, akik itt szerepeltek csaknem nyolc éven keresztül, azok most mind az ATV-n jelennek meg?
Számomra ez a legelkeserítőbb. Legalább a látszatát hagyták volna meg a kiegyenlített tájékozódás lehetőségének, mint az egy közszolgálati tv csatornától elvárható lenne. A mi pénzünkből, persze.

A mo.-i politikai helyzetről kialakított véleményeddel nem szállok vitába, mert igazat kell adjak. A szomorú az, hogy ezt megtehetik.

A Vágó ügy pedig szintén csak azt bizonyítja nekem, hogy nem egészséges, ha egy közszereplő, egy színész, egy művész kinyilatkoztatja politikai hovatartozását. Nem azért szeretjük, vagy nem szeretjük. Megvannak erre a jó példák. Aki ezt nem teszi csak magát óvja meg attól, hogy megdobálják sárral. Így is jut nekik elég.
Én pl. személy szerint sajnálom, hogy a milliomos adását befejezték és helyette Győzikét vagy Való Világot vagy más elementáris baromságot adnak. De ez az ő döntésük, az ő pénzük. Az pedig, hogy én mit nézek, az pedig az enyém. Ezeket biztosan nem, mert százszor inkább egy Vágó - akár politikailag elkötelezetten - mint egy is ezen műsorok közül.

A szólásszabadságról pedig csak annyit, hogy az sem mindegy, hogy hol mondhatom el a véleményem. Vagy hol hallgathatom meg azt, aki elmondja. Mint utaltam rá, nálam a szólásszabadságot pl. az is jelentené, ha kiegyenlített lenne egy közszolgálati tv csatornán az aktuálisan hatalmon lévők és az ellenzékük megszólalási lehetősége.
De tudom, ez itt naivitás.

kaze007 2010.12.09. 15:24:28

@ÁkiBáki: Uff. Úgy tűnik ugyanarról beszélünk, csak kicsit más szemszögből, de a konklúzió ugyanaz. Bár mindenkivel ilyen könnyű lenne... :)

kaze007 2010.12.09. 15:30:01

@ÁkiBáki: A szomorú az, hogy az igényes helyekre (munkahely) ma csak hátszéllel/csókkal lehet bekerülni, a szimpla tudás/teljesítmény nem elég. És hát sokkal kevesebb a tehetséges, jó szakember, mint amennyi tehetségtelen, de jó kapcsolatokkal rendelkező kókler...

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.09. 15:31:33

@kaze007: nincs ezzel gond, szándékosan meg nem kötözködöm. Na jó néha, csak ha rossz napom van:-)

xclusiv 2010.12.10. 13:26:24

@ÁkiBáki: "Lásd: MTV 1 CSATORNA. Vajon miért van az, hogy azok, akik itt szerepeltek csaknem nyolc éven keresztül, azok most mind az ATV-n jelennek meg?"

Nem tudom, egyiket se nézem, két dolgot mondanék.

1. Füli (Szántó Dávid? sportriporter) ment az MTV-től a Digisporthoz, szóval nem mind ATV, legalábbis van más példa is.

2. Akik most mentek az MTV, MR, MTI, stb. vezetésébe, azok eddig az echo, hirtv, és hasonló elfogulatlan, független kanálisoktól érkeztek a oda, innen ki lehet találni, hogy ezek a pártkatonák és mikrofonállványok milyen "közszolgálati" műsorokat fognak csinálni.

ÁkiBáki (törölt) 2010.12.10. 13:46:03

@xclusiv: Pontosan ez a bajom! A saját pénzünkért én nem aktuális pártelkötelezett csinovnyikokat szeretnék nézni vagy hallgatni, hanem olyan embereket, akik - jöjjön a kormány akár a Holdról is - a szakértelmüknek, tapasztalatuknak megfelelően végzik a munkájukat. Kormányokon keresztül. MERT EZ KÖZSZOLGÁLAT - NEM PÁRTSZOLGÁLAT!
De ez az ország soha nem fog kinőni ebből.

Füli egyébként az egyik kedvencem:-) és nagyon sajnálom, mert a Digi tv-t nem nézem.
süti beállítások módosítása