A Tv2 végül elszánta magát, és mégis péntekre menekíti a Megasztárt az X-Faktor elől. Persze nincs ebben semmi meglepő, hiszen már két hete szombaton elindult az evakuációt felvezető kampány: Friderikusz Sándor csak úgy, mellékesen felvetette, hogy miért is kéne választaniuk a nézőknek a két tehetségkutató között, ha békésen is megférhetne egymás mellett a Megasztár és az X-Faktor. Ekkor indult a Női Lapozó kampánya is, hogy a két műsort ne egy időben sugározzák.
A Tv2 a műsor kimenekítését megpróbálta népi kezdeményezésnek és Friderikusz Sándor személyes kezdeményezésének feltüntetni, de nagyon sok jel mutat arra, hogy a Tv2 hetek óta készülő kampányáról van szó. Múlt szombaton Friderikusz Sándor már arról beszélt, hogy százezer levelet kapott a csatorna, hogy tegyék át egy másik napra a Megasztárt, de ez a műsor 1,6 milliós átlagnézettségéhez képest irreálisan sok nézői levelet jelentene.
A Tv2 azért bízik a Megasztár pénteki sikerében, mert a nézettségi görbe alapján az X-Faktor vége után a Megasztár rendre megveri az RTL Klubon futó műsorokat. Most szombaton például az X-Faktor 34,7 százalékos közönségarányt ért el a reklámozóknak fontos 18-49 év közötti korosztályban, a Megasztár pedig 34,4 százalékot, a különbség hibahatáron belüli, de a Tv2 műsora csak annak köszönheti jó eredményét, hogy sokkal hosszabb, mint az RTL-en futó konkurens, és megverte az X-Faktor után sugárzott Hatodik napon című Schwarzenegger-filmet.
“A Megasztár élő adásai nézők millióit szegezték a tévéképernyők elé, és büszkék vagyunk arra, hogy egyre többen kíváncsiak a műsorra. Bár az elmúlt két hétvégén egyértelműen a TV2 volt a nézettségi verseny győztese, nekünk nagyon fontos a nézők véleménye. Így hát megtettük a szükséges lépéseket és átszerveztük a produkciót, mostantól pénteken esténként tűzzük képernyőre" – mondta Kiss Péter, a Tv2 sajtóközleményében, amely azért azt nem közli, hogy abban az idősávban, amikor a két műsor párhuzamosan fut, az X-Faktor csúnyán elveri a Megasztárt.
Ráadásul a Nielsen adatait egyes emberekre lebontva, vagyis a kutatásban résztvevők televíziózási szokását egyenként, és nem célcsoportonként vizsgálva, kiderül, hogy az emberek egy jelentős része ugyan az RTL-ről a Megasztárra vándorol az X-Faktor után, vagyis még nem választottak véglegesen a két műsor közül, de a Megasztár kezdeti nézői eközben lemorzsolódnak.
A Tv2 ugyanis a több mint három órás műsor második felében tulajdonképpen csak a szereplőket reklámozza, mivel azt szeretné, hogy az X-Faktor nézői se veszítsék el a Megasztár történetének fonalát. Így a Tv2 a Megasztár második felében összefoglalja az addig látottakat, bemutatja újból és újból a szereplőket, illetve beharangozza a következő adást. Ez viszont nem nagyon érdekli azokat, akik már a kezdetektől a Megasztárt választották, hiszen ismerik az eseményeket és a szereplőket is. Ők szépen lassan átkapcsolnak a kis adókra, illetve néhányan az RTL Klubra.
Információink szerint a Tv2 már hetek óta egyeztet a műsor átrakásáról, Eszenyi Enikő színházi fellépéseit például át kellett szervezni, és persze a gyártás feladatait is át kellett ütemezni. Az RTL Klub a múlt héten indította az X-Faktor vasárnapi adását, amivel megakadályozta, hogy a Tv2 a hétvégére tudja szöktetni a Megasztárt. A vasárnapi adás egyébként nem az RTL Klub ötlete, a formátum szerint a felkészülés alatt két egymást követő napon kell jelentkeznie a műsornak. Ennek ellenére a húzással az RTL Klub elérte, hogy a Megasztár egy kevésbé fontos, hétköznap estére kerüljön, sőt mivel már ezen a héten is pénteken, 20:40-kor kezdődik majd a műsor, a Barátok közt lesz a legnagyobb konkurense.
Azért most jelentette be a Tv2 a tehetségkutató áthelyezését, mert az X-Faktor szombattól már élőben jelentkezik, és hosszabb is lesz. Így a Tv2 egyrészt már a teljes műsoridőben is nehezen nyerhetne, másrészt mivel a Megasztárra csak az X-Faktor után kapcsolnak a nézők, valószínűleg az sms-szavazatok többségét is az RTL vinné el.
A Tv2 ezzel a lépéssel próbálja menteni a menthetőt: az új hétköznapi műsorrendben a Megasztár abszolút nézettsége várhatóan nem fog nőni, így a Tv2 reklámbevételei némiképp csökkenhetnek is. De ezt ellensúlyozhatják a szponzori díjak, az sms-szavazásból származó bevételek, és persze az, hogy nem kell beismerniük a Megasztár bukását. Ennek ellenére a Megasztár az áthelyezéssel egyértelmű bukás: egy nagyon költséges produkció került ugyanis szembe az RTL napi rutinsorozatával.
Az utolsó 100 komment: