Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Médiatörténelmet írhat a Setét torony

2010. szeptember 09. 10:32 sixx 60 komment

Index anyánkon írtam meg, hogyan dolgozzák fel Stephen King regényfolyamát, nem semmi vállalkozás az NBC Universal részéről, az tuti. Tovább erre>>>

Címkék: linkajánló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ssrat 2010.09.09. 10:42:19

Ahh, remelem nem akad el a pilotnal, vagy a penzeszsakok parazasan...
Alig varom.

Laslow · http://laslow.hu/ 2010.09.09. 10:45:39

Nagyon várom! És örülök, hogy nem csapják össze egy másfél órás mozifilmmé, hanem rendesen kidolgozva filmesítik meg a világot és Rolandot.

Kategóriájában és Kingtől is a kedvenc könyvem a Setét torony.

mancaa 2010.09.09. 10:49:33

Könyvben az utolsó rész már nagyon nyomi volt.
Ez a mozi-sorozat-mozi még talán elmegy Ámerikában, de pl. hozzánk lehet, hogy hamarabb jut el a második mozi, mint az első sorozat?

Hix__ · http://hix--.blog.hu 2010.09.09. 10:50:21

Már régóta vártam valami ilyesféle hibridre. Mert a mozifilmekben idő hiányában, nem lehet eléggé kibontani a szálakat. Egy végeláthatatlan sorozatot meg általában akkor fejeznek csak be, ha csökken a nézettség (az meg azért csökken ugye, mert esik színvonal).

Ez egy tök jó ötlet, teljesen időszerű volt. Várom és megnézem majd őket.

Egy dolgon borulhat azért a dolog. Vajon együtt fog működni a sok moziüzemeltető cég a nagyobb TV csatornákkal, hogy nagyjából folyamatosan lehessen nézni a történtet? Úgy érem, el tudom képzelni, hogy már a második film megy, de az országos csatornák még várnak pár évet, mire olcsóbb lesz a sorozat, így meg értelmetlen lesz megnézni a filmet. Reméljük összehozzák valahogy.

Der Beste 2010.09.09. 10:58:16

King könyvet jól megfilmesíteni szinte lehetetlen dolog. Csak a legnagyobbaknak sikerült, nagy néha.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2010.09.09. 11:02:54

istenem, add hogy ne álljon le a felénél. kurva nagy lesz.

Andie 2010.09.09. 11:10:17

Az ötlet jó, kiváncsian várom a kivitelezést.

Ellenben jól tökön kéne rúgni azt, aki "setét"-nek fordította a "sötét"-et. Mi a fasz ez a modorosság bammeg?

Juc76 2010.09.09. 11:11:14

Már vártam!! Olvastam, szerettem :-) A vonatos rész kicsit sok(k) volt, de egyébként lájk :-)))) De ezt megfilmesíteni..hát nem tudom..nagyon jónak kell lennie, nem egyszerű feladat...de meg fogom nézni, az biztos! SK forever :-)

/Spam 2010.09.09. 11:26:21

Tényleg nagy butaságnak tűnik, mivel a 2 halmaz (mozifilmnéző vs. sorozatnéző) metszete elég szűk.

wice 2010.09.09. 11:28:48

nem csak az alkalmi nezoket veszitik ezzel, hanem jo esellyel a potencialis nem amerikai nezok nagy reszet is (pedig a filmek osszbevetelenek a nemzetkozi moziforgalmazas meglehetosen nagy reszet adja). az amerikai mozifilmeket tobbnyire a premiert koveto nehany honapban bemutatjak vilagszerte, ellenben a tevesorozatok sokszor csak egy-tobb eves kesessel jutnak at, ugyhogy jelenleg csak kisszamu fanatikus latja oket a premiert koveto par honapban, torrentrol letoltve.

ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2010.09.09. 11:53:08

én is várom... de ha King bácsi keze benne van a filmben, az nem feltétlenül jó

csendesbob 2010.09.09. 11:57:21

ha megnézzük, hogy hányan néznek meg itthon egy jobb mozifilmet és mekkora nézettségnél hagynak abba akár féltávnál egy sorozatot a kertévék, akkor csak azt tudom mondani, hogy idehaza ne tessék semmiben reménykedni...

never_the_answer 2010.09.09. 11:59:35

azért nem csak USA, hanem UK és Kanada is (talán Ausztrália is) benne lenne egy ilyen mókában, szóval oda simán át lehet passzolni a sorozatot, az már azért kellemes piac.

továbbá, ha már UK, a legkevésbé sem kivitelezhetetlen egy ilyesfajta produkció átvétele Nyugat-Európában sem, de persze alapos munka kell a szerződésrészletek kidolgozásához. amekkora média hype lesz az első filmtrailer után, azt követően könnyen lehet kultuszt építeni ott is.

kelet-európa picit sem érdekli az NBC-t, és ez így van rendjén. mondjuk a "Heros" néhány hónappal a bemutató után már ment a tv 2-ön, szóval azért itt sem lehetetlen arról beszélni, hogy pl. magyar szinkronnal, néhány hónapos csúszással menjen le a sorozat.

labi 2010.09.09. 12:03:33

Nagyjábol szerintem ez is el lesz baxva, mint ahogy egy-két kivételtől eltekintve az összes King könyvből készült film.

AK76 2010.09.09. 12:05:05

Ebből semmi jó nem fog kisülni..
Ugyanolyan lesz, mint a hasonlóan bő lére eresztett King regények filmadoptációi...
Ott van a Végítélet,két kötet, ezervalahányszáz oldal,kiváló,hálás alapsztori,és mégis csak egy "C" kategóriás,négy részes sorozatra futotta belőle...
Ehhez ráadásul tengernyi pénz kellene,mivel grandiózus,látványos,sok helyszinen játszódik...
Na meg valami sztár sem ártana,aki beviszi a népeket a moziba,vagy odaülteti a tévé elé a sorozathoz.
Meglássuk'...

Wiggin 2010.09.09. 12:09:05

Azért ez a kis összefoglaló a cikk végén odabasz :)

never_the_answer 2010.09.09. 12:09:40

azért nem csak USA, hanem UK, Kanada és Ausztrália is bizonyosan átveszi a sorozatot, és az úgy már kellemes piac.

másfelől, kellően nagy média hype esetén nyugat-európában is kultuszt lehet építeni már a film köré, és akkor már a sorozat is egykönnyen elkel a televíziós társaságok körében.

kelet-európa meg nem érdekli az NBC-t és ez így van rendjén. de azért mondjuk a heroes első évadát annak idején csupán fél évvel az amerikai indulás után adta le a tv 2, szóval nem egy megoldhatatlan feladat egy ilyesfajta sorozatnál az, hogy még a második mozifilm előtt lemenjen az EU keleti tagországaiban.

ha jó lesz az első film, lesz itt akkora túlbuzgalom, hogy valamelyik kertévé bevállalja a sorozatot.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.09.09. 12:11:08

@Wiggin: mivel nem olvastam, a szinopszist a netről szedtem.

Ouroboros 2010.09.09. 12:22:00

@Andie: „Ellenben jól tökön kéne rúgni azt, aki »setét«-nek fordította a »sötét«-et. Mi a fasz ez a modorosság bammeg?”

A ciklus ihletője Robert Browning (1812—1889) „Childe Roland to the Dark Tower came” ( www.readbookonline.net/readOnLine/2826/ ) című verse volt. A verset Tellér Gyula fordította, azt nem tudom, még a Gunslinger magyar kiadása előtt, vagy ahhoz. Az ő fordításában szerepel ez így, értelemszerűen a ciklus magyar címe is ezt tükrözi.

Szerintem nem modoros. Az eredeti kifejezés (egyben cím) két archaizmust is tartalmaz: a „childe” ('child of noble birth') szót és a „came” hátravetett pozícióját (ma ugye úgy mondanánk, hogy „Childe Roland came to the Dark Tower”), ezt próbálta valamelyest visszaadni a fordító a „setét” mint régies alak használatával.

Ouroboros 2010.09.09. 12:40:10

@ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás: „ha King bácsi keze benne van a filmben, az nem feltétlenül jó”

Sőt. Amelyik filmben ő írta a forgatókönyvet, az tudtommal mind ordenáré szar. Kameója se volt jó filmekben (a Kedvencek temetőjét nem solrolom ezek közé). Talán egyetlen kivétel a „Bocsánat, nem téves” című novellája lehetne, amit mint forgatókönyvet írt meg, és jó.

Wiggin 2010.09.09. 12:42:18

Akkor azt csókoltatom, aki ezt először így leírta. Valszeg ő sem olvasta a ciklust.

Sürgősen pótold, utána újfent olvasd el a szinopszist, a hatás garantált :)

feketehun 2010.09.09. 12:47:57

Hú iszonyat várom a filmet/sorozatot, és a körülötte má most kialaklt hype alapján talán nem is lesz igénytelen szar. Egyébként pedig nem féltem a próbálkozást a mozi/tévé kompozícó miatt, ugyanis ez a megoldás alapesetben valóban nagyon kockázatos volna, ellenben a Setét Torony már kifejezetten kult-sorozat most is, talán nem A Gyűrűk Ura és a Harry Potter szintjén, de a különböző vámpíros műremekeket egyértelműen szerintem egyértelműen lenyomja olvasottság tekintetében, és nem Amerikában... És egy kis reklámhadjárattal talán még inkább be lehetne hozni a köztudatba.

A magyar kertévék problémájáról: most komolyan, ti tévén nézitek a sorozatokat? :-)

Ouroboros 2010.09.09. 12:48:57

Az utolsó nekem hibádzik, hülye Alexandra csak az első hatot forgalmazza tudtommal, Amazonra meg még nem szántam rá magam. Tényleg elbaszta a Király?

Nevem Earl 2010.09.09. 13:02:46

Háát... Ambivalens érzéseim vannak, pedig King-rajongó vagyok és végigrágtam magam mind a hét köteten. King nyilván valamiféle életműnek szánta, de annyira bele akart sűríteni mindent, hogy a végére teljesen átgondolhatatlan és zavaros lett. Főleg, amikor elkezdte beleírni saját magát, mint a főhősök megteremtőjét, akit a főhősök mentenek meg, hogy megírhassa őket... Hiányoztak belőle az igazi konfliktusok is. A végén a Királlyal való leszámolásnál videojáték-fílingem volt azzal a röhejes oda-vissza lődözéssel. :) A slusszpoén azért ütős, de nem spoilerezek. :)

Maga az ötlet remek, ebből kiindulva akár még jó film/sorozat is lehet belőle. Csak le kell menni a nézők szintjére, egy az egyben átemelve fogyaszthatatlan lesz.

Ouroboros 2010.09.09. 13:14:47

@Nevem Earl: „Csak le kell menni a nézők szintjére, egy az egyben átemelve fogyaszthatatlan lesz.”

Hát, nem tudom. Szerintem éppen azzal lehet elrontani, hogy egy elképzelt überprimitív nézői „eszményképhez” igazítjuk a dolgokat (lásd tv2-műsorpolitika).

A Gunslinger éppen azzal emelkedik ki magasan a sorozatból, hogy ott még a fiatal King nem akart olvasóbarát lenni, nem akarta rögtön oldani a történet szikárságá, idegenségét, a kiterjedt fehér foltokat. Nem véletlen, hogy az „érett” King, aki már elhitte a kritikusainak, hogy ő nem „komoly” író, és ezért kötelessége olvasóbarátnak lennie, újra elővette, és átdolgozta. Szerencsére nem annyira, hogy ezt a sajátságos hangot teljesen tönkretegye.

Nevem Earl 2010.09.09. 13:21:12

@Ouroboros: Stimmel, de az átlag amerikai (vagy hazai) néző - sajnos - Jerry Springer-en illetve Mónikán szocializálódott. Ha ennek a tömegnek odadobsz egy több síkon oda-vissza mozgó, filozófiával erősen átitatott ciklust, bután fog nézni, majd két rész után elkapcsol. Szevasz bevétel, kész a bukta.

Abban mindenkivel egyetértek, hogy jó King-adaptációt talán ha egyet láttam (A remény rabjai), a többi mind zs-kategóriás szar.

Ouroboros 2010.09.09. 13:23:45

@Nevem Earl: „jó King-adaptációt talán ha egyet láttam (A remény rabjai)”

Az valóban nagyon jó, de a Dolores (Dolores Claiborne) még jobb. Nálam az a listavezető. Kathy Bates mint Dolores, zseniális fényképezés, és a történetet is kikerekítették egy kicsit.

Nevem Earl 2010.09.09. 13:31:50

@Ouroboros: Na azt még nem láttam, ezért marad számomra az 1 db jó adaptáció. :)

mistene 2010.09.09. 13:35:01

A hozzászólásokat olvasva rögtön beugrik a mese az öregről, a fiáról és a szamárról.

bzsigike 2010.09.09. 13:36:44

@Nevem Earl:
Jó King-adaptációk még: Halálsoron, A köd (The Mist). Mindkettőt Frank Darabont rendezte, akárcsak A remény rabjait.

mistene 2010.09.09. 13:36:53

@Ouroboros: No és a "Halálsoron"???

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.09.09. 13:38:47

imadom ezt a konyvet :)
remelem jol megcsinaljak.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.09.09. 13:39:42

jah, nincs valakinek elado szormokusa?
kutya melle kellene :)))

Beren28 2010.09.09. 13:39:57

@bzsigike: Vagy a Ragyogás, bár azt maga a mester nem szereti, azért kifejezetten jó. Esetleg az Állj mellém!

Ouroboros 2010.09.09. 13:40:55

@mistene: Korrekt adaptáció, de szerintem nem üti meg azt a mércét, amit a Remény rabjai fölállított.

A Halálsoron erőssége a narrátor, a filmből ez kimaradt, és nem nagyon tudták mivel pótolni.

dr66 2010.09.09. 13:41:58

@Nevem Earl: jó még a Halálsoron Tom Hanks-szel,a Ragyogás Nicholsonnal,de ugyanennek a három részes minisori változata sem volt rossz.

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.09.09. 13:42:29

nincs vkinek elado szormokusa? :))))))))

dr66 2010.09.09. 13:49:50

@éjszárny zöldi: amikor elkezdett beszélni,megettem.Aztán SUGÁRban hánytam.

nightshift 2010.09.09. 13:56:12

Kérnénk szépen Frank Darabontot rendezőnek, legalább valamelyik részhez, könyörgöm!

A könyv egyébként brutálisan jó. Vessetek a mókusok elé, de szerintem simán üti Harry Pottert, nem is értem, miért nem lett (legalább) akkora szám...

Tessék elolvasni, úgysem lesz a film olyan jó, mint a könyv!

Azért igenis vannak jó King-megfilmesítések: Halálsoron, A remény rabjai, A köd - mind Darabont - és a Tortúra is ütős, meg a Ragyogás sem rossz, bár King rühellte, csak olyanoktól mentsen meg minket az ég, mint pl. A langolierek, brr, a hideg kiráz, ha rá gondolok.

LarryUnderwood 2010.09.09. 14:02:24

A forgatókönyvet néhol King írja?! ajjjajaj
De jó lenne ha visszaszokna a kokainra!

Nevem Earl 2010.09.09. 14:15:54

Tényleg, a Halálsoron... az valóban egész jó volt, csak Tom Hanks-szel van problémám alapból. :) De azért hozta a szintet, jó volt.

@Ouroboros: Valami irodalomtörténész-féleség vagy? Nagyon ontod a szakszerű kommenteket. :)

Tipca 2010.09.09. 14:21:47

@Ouroboros: Szerintem nem rontotta el a végét, s bár tudom, hogy viszonylag egyedül vagyok a véleményemmel, az utolsó három rész (amit általában nagyon szapulnak) igazi hullámvasút, a hetedik könyv zárása pedig feltette az i-re a pontot. Tökéletes. Máshogy nem igazán lehetett volna befejezni.

@nightshift: Darabont tényleg jöhetne rendezni egyet, úgyis nagyon szerette volna megcsinálni az adaptációt.
Azért nem lett akkora szám, mert western-fantasy-akció-sci-fiként meglehetősen rétegműfajt alkot. Sőt, a rétegműfajok rétegműfaját. :D Viszont azért meglátszik, hogy King is nagy Harry Potter rajongó, azok a Harry Potter típusú csikeszek fantasztikusak voltak! :D
Igen, egy-két egész jó adaptáció létezik, reméljük, ez is azok közé fog tartozni.

nightshift 2010.09.09. 14:47:57

@Tipca: A csikesz/cikesz hasonlóságtól eltekintve azért fantáziában egyik sorozat/szerző sem szenved hiányt. :)

Viszont itt van 1-2 érdekesség a jövőre nézve: www.imdb.com/name/nm0000175/

Pl. Talizmán TV-sorozat, a folytatása (Black House), From a Buick 8 film, Bag of Bones TV-sorozat... Van miből válogatni.

Mindenesetre néhány, műfajból adódó kivételtől eltekintve a könyv még mindig jobb választás.

Napkutya 2010.09.09. 14:54:09

Erre a dologra én is rácsavarodnék... Ugyanakkor félek egy kicsit, hogy olyan lesz, mint a David Lynch-féle Dűne, ami -ismerjük el- egy filmipari tragédia volt.

A Torony is ilyen véget érhet, ha valaki egy jó alapanyaggal csak arra figyel, hogy ő mit látott benne és mindezt az alapmű rovására teszi...

Bogyi 2010.09.09. 15:02:25

Az első három kötet jó volt, eltekintve a nyilvánvaló koppintásoktól különféle klasszikus művekből. A 2 résztől elkezdtem érezni, hogy úgy írja, hogy semmi elképzelése, hogyan fejezze be, és valószínűleg elcseszi a végét valami gagyival. A 7 szamuráj/7 mesterlövész koppintós rész után azt mondtam elég volt.

individualista zsömle 2010.09.09. 15:06:51

Nekem rettenetesen tetszett a vége. Az egész utolsó könyv. Még az elején azt hittem, hogy nagy csalódás lesz, de utána úgy magával ragadott, hogy le sem tudtam tenni. És a végén... hát nem láttam a könnyeimtől. Mondjuk az egész 7-es könyvet végigsírtam.
Ha valaki elkezdte olvasni a sorozatot, érdemes befejezni. Ha tetszik a vége, ha nem. A Setét Torony az útról szól.

A filmről csak annyit, hogy csak abban az esetben vagyok hajlandó megnézni, ha 10 rajongóból minimum 8 dicséri.

mistene 2010.09.09. 15:17:24

Elfeledkeztem az "Az"-ról. Családom nőtagjai azóta kapnak sikoltófrászt a bohócoktól.

Tipca 2010.09.09. 15:29:46

@mistene: Az AZ filmváltozata így utólag nem kimondottan jó, pedig kölyökkoromban imádtam. Viszont annyi pozitívum mindenképpen a javára írandó, hogy amiatt olvastam el a könyvet, ami azóta is az egyik kedvenc King-sztorim. (Csak azt az orgiát nem fogom benne soha megérteni... :S)

@individualista zsömle: "A filmről csak annyit, hogy csak abban az esetben vagyok hajlandó megnézni, ha 10 rajongóból minimum 8 dicséri." Na, ez az, ami soha az életben nem fog megtörténni. Már maga a könyv is eléggé megosztja a rajongókat, akkor a filmváltozat - legyen akármilyen jó/rossz - még jobban meg fogja. Ha már 5-6 ember a tízből azt mondja, hogy jó, akkor az már nagyon jónak számít. :P

nightshift 2010.09.09. 15:37:26

@mistene: Aki jobban beszarat bohóc ruhában, mint Tim Curry, annak veszek egy lufikutyát!

Pedig transzvesztitaként milyen édes pofa! :)
www.youtube.com/watch?v=xC1x5EqxlXA&feature=related

attila1 (törölt) 2010.09.09. 17:20:58

Kingtől a legjobb filmadaptáció a Stand by Me.
Valamint az Az című filmben a Pennywise-t játszó színész. A Halálsoron még határeset. A többi gyenge. Még a Nicholsonos Ragyogás is.
A Setét torony szerintem bukta lesz. Túl sokat akarnak markolni egyszerre. Esetleg egy tökéletes Roland elvihetné a filmet, de Clint Eastwood már túl öreg.

dr66 2010.09.09. 17:33:36

@attila1: a filmadaptációk értékelésében nagyon más véleményen vagyunk,viszont az utolsó mondatoddal mélységesen egyetértek.Amikor olvastam a könyvet, nekem egyértelműen az ő alakja,arca jelent meg.
Nem lenne utolsó feltenni egy olyan körkérdést,hogy Clint helyett akkor mégis ki legyen Roland?

'it's cool to know nothing' 2010.09.09. 19:06:22

15 évig olvastam a sorozatot és közben jól szórakoztam. Amolyan igazi nyaralás alatti olvasnivaló mint a többi King könyv. Semmi komoly, semmi értelmes. És mindvégig féltem, hogy valami hülyeség lesz a vége, hogy ennek a sok szálnak nem lesz semmi kapcsolódási pontja, nem lesz értelme.

Nos a vége jó lett, de csak a vége. Már amikor a vámpírok előkerültek a sorozat közepén majdnem földözvágtam. Az egész egy összedobált katyvasz, nem bogozódik ki semmi, nem derül ki semmi, minden szál elvarratlan marad, tele van olyan oldalszálakkal, melyeknek az égadta világon semmi szerepük sincs. Nyugodtan ki lehetne törölni őket a könyvből, nem hiányozna.

Ebből max. egy hollivoodi értelmetlen akciófilmet lehet összehozni, mert a történet lényege egy nullea Egy SMS-be belefér. Egy fószer végigmegy a fél világon, hogy az utolsó részben találkozzon egy fiúval, aki leradírozza az ősellenséget. Ennyi. A többi sallang. King kilóra dolgozik.

Mi van a színes és számos varászgömbökkel? Mi a jó rossebb céljuk van? Még a vámpírokat is osztályozza. Minek, mi derül ki ebből? Mi a helyzet a boszorkánnyal? Sorolhatnám reggelig.

Az első kötet volt a legjobb.

dybbuk 2010.09.09. 19:49:58

@dr66: christopher walken?neki elég kőarca van.:)

cukorka 2010.09.10. 21:29:59

szerintem is szar a vege, de nem is lehetett volna jo veget irni neki. az latszik, h a csavo megment a balesete utan, bar ketsegtelen, hogy ha meghal, nincs befejezes, itt az apokalipszis. 2-3-4 a legjobb, aztan melyrepules, viszont a gyerekre morgok amiert imadja csucsu csarlit, azaz thomast. king lopott, de bevallaltan lopott (harry potter szeria) amugy az egesz egy csodalatos mese, ami meghatarozta az egesz fiatalsagom, pedig egyaltalan nem vagyok king rajongo. aztan megis mit ossze boklasztam manhattanben, hatha meghallom a rozsat. sot, meg a konyveket is gyujteni kezdtem, es a papirral azota sokkal finomabban banok. a gomboknek mi ertelme??? basszus, annak a kurva gyurunek mi ertelme van? ha vki ennyire foldhozragadt minek olvas egyaltalan. nezzen baratokkoztet, az megmondja a tutit. na, mindegy. roland mindenkiben ott van, de az orok igazsag azert akkor is csak: the man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Mourinho már nem a király 2010.09.14. 14:37:31

Én is nagyon várom már.
Viszont azt lehet nem gondolták még át teljesen hogy aki nem nézi majd a sorozatot az nem érti a következő filmet. Illetve szerintem ez nem így lesz, mert gondolom a sorozatban az alternatív történéseket dolgozzák fel: például Roland múltja. A film trilógia e nélkül is nézhető lesz szerintem.

Azért mekkora lesz amikor beadják azokat a zeneszámokat is amiket beleírt King bácsi a regényekbe: ZZ Top pl :)
süti beállítások módosítása