- Megújult arculattal jelentkezik a Cool. A korábban műsoraiban is inkább a fiatalokat, fiatal felnőtteket célzó csatorna új arculata megőrizte a korábbi trendi, fiatalos jellegét, de eszköztárában, színeiben sokkal letisztultabb, kiegyensúlyozott, összhatásában dinamizmusra törekvő. A bevállalós, sokszor a polgárpukkasztásig is elmenő műsorok helyett sokkal inkább a top sorozatok, közönségfilmek vették át a helyet.
- Elkészült az MTV önkormányzati választási kódexe. A Magyar Televízió a törvényi előírásoknak megfelelően, a választási kampány idején díjmentes választási összefoglalót és politikai hirdetést is közzétesz, amellett, hogy a hír- és hírháttér-, valamint regionális műsoraiban foglalkozik a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választásával. Bővebben az emasán.
- Nem magas az MTV új székházának bérleti díja. Az MTV új székházának bérleti díja a piaci díjak legalsó sávjában mozog, állapította meg – a fejlesztő és bérbeadó Millenniumi Média Kft. felkérésére – a Jones Lang LaSalle ingatlan tanácsadó. A bérbeadó azért kérte a vizsgálatot, mert a köztévé már féléves bérleti díjjal tartozik nekik, mondván, nincs elég pénzük.
- Megújult a Telin Televízió és a szegedma.hu hírportál. Mindennap új, saját gyártású műsorokkal jelentkezik a Telin Televízió, amely Szegeden és környékén összesen 110 ezer háztartásban fogható, a műsorstruktúra átalakításával párhuzamosan megújult a cégcsoporthoz tartozó hírportál, a szegedma.hu is.
- Rogán Antal szerint rendet kell tenni a közmédiumok területén, a jelenlegi rendszer ugyanis átláthatatlan és pazarló. A főváros V. kerületének fideszes polgármestere, a médiacsomag egyik parlamenti előterjesztője szerint kevés olyan ország van, amely "ennyi anyagi nehézség mellett ilyen pazarló rendszert tudott összehozni és működtetni". Utalt egyebek mellett a Magyar Televízió (MTV) székháza körüli szerződésekre, valamint arra, hogy "elképesztő pazarlás alakult ki például az MTV-nél".
- Lendvai: az MSZP megtámadja a közszolgálati médiumokról szóló törvényt az Alkotmánybíróságon. A politikus elmondta: a médiát érintő törvények közül már van olyan, amelyet elfogadott a Parlament, "ez leginkább a közszolgálati médiumok függetlenségét gyilkolja halálra, mert az irányító testületekben teljesen egyoldalú kormánytöbbséget biztosít, kilenc évre bebetonozza az embereket". Ez ellen fordulnak az Alkotmánybírósághoz; a kifogás szövege már meg is van, hétvégén nyújtják azt be - tette hozzá.
- A Fidesz nem adja fel a netes regisztrációt. L. Simon László négy módosítást is benyújtott a médiaalkotmánynak nevezett törvénycsomag még meg nem szavazott részéhez. Az interneten tömegtájékoztatást végző site-oknak is regisztrálniuk kell, viszont a közszereplők nem vonhatják vissza a nyilatkozatuk, és a vérig sértett emberek sem követelhetnek válaszfelületet mondandójuknak. Részletek az Indexen.
- Reklámokat rejtett el a Duna Televízió. A Duna Televízió sorozatokra költötte az államtól kapott 2,4 milliárdos többlettámogatást. Az egyik elkészült szériában mindig ugyanabban az étteremben ebédelnek és vacsoráznak, és mindenki ugyanolyan márkájú autóval jár. A Duna Tv tagadja, hogy törvényt sértett volna. A Symbol étterem és az Audit is forgalmazó Porsche Hungária elismerte, együttműködtek a sorozat készítőivel, de a szerződésekről nem beszélnek. Nem tudni, ki mennyit keresett az adóforintokból készített sorozaton. Bővebben az Indexen.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.