Nagyon érdekes posztra leltem ma reggel a Deadline Hollywood című szakmai blogon, amit egy Nikki Finke nevű, főleg a showbiznisszel foglalkozó újságíró indított be, és amit Hollywoodban a Variety és a Hollywood Reporter mellett az egyik legbefolyásosabb sajtóterméknek tartanak. A poszt a nemrég indított tévés szekcióban jelent meg, és annak az írásnak a folytatása, amit mi is átvettünk, és ami a The Big Bang Theory szereplőinek fizetésével foglalkozik.
Az írás azért érdekes, mert betekintést nyújt a sorozatszereplők bérezésének és béralkujának kulisszái mögé, az ilyen insider dolgokért én meg odáig vagyok, meg vissza. A TBBT sztárjai annak idején, amikor aláírtak a sorozathoz, nemcsak annak alapján kerültek beárazásra, (már ha tetszenek érteni ezt a szerencsétlen kifejezést) hogy fő- vagy mellékszereplők lesznek-e, hanem annak megfelelően is, hogy addig mit tettek le arra a proverbiális asztalra.
Ennek megfelelően Kaley Cuoco (Penny) és Johnny Galecki (Leonard) fizetése magasabb volt, mint Jim Parsons (Sheldon) járandósága, mivel tapasztalatuk és korábbi szerepeik erre predesztinálták őket. A szerződés, amit aláírtak, a szokásos hétéves periódusra szólt (a színészekkel a stúdiók általában ilyet íratnak alá). A sitcom a második évadban indult be igazán, és a CBS ekkor döntött úgy, hogy Parsons fizetését felemeli két társa szintjére, azaz 60 000 dollár/epizódos magasságba.
Ezzel együtt megadta nekik azt a lehetőséget, amit a Jóbarátok vagy a Született feleségek főszereplői (és általában a több főszereplős sorozatok sztárjai) megkaptak, azaz minden jövőbeli bértárgyalás során az egyikőjük által kialkudott bért automatikusan felajánlják a másik kettőnek is, ezzel elejét véve mindenféle feszültségnek, ami az eltérő jövedelmek miatt esetleg kialakulhat (így keresnek most a Született feleségek főszereplői egyaránt 250 000 dollárt, és kaptak a Jóbarátok sztárjai 100 000, majd 1 egymillió dollárt epizódonként).
A dolgok azonban a harmadik évad végére kicsit megváltoztak a TBBT házatáján: a sorozat nem egészen váratlanul, de meglepően gyorsan a tévé legnézettebb sorozata lett (ha a demográfiai célcsoportokat és nem az össznézettséget vesszük), a stúdió váratlanul magas, epizódonként kétmillió dollárra rúgó szindikátusi szerződést kötött, és kilenc évadra, azaz hat évadra előre eladta az utósugárzási jogokat, ezzel iszonyatos mennyiségű pénzt zsebelt be - amiből Parsons és kollégái joggal szeretnének kihasítani egy nagyobb szeletet.
A három színész ügyeit ugyanaz az ügyvédi iroda intézi, így logikus lenne, ha a tárgyalásokat is közösen folytatnák a CBS-szel, de Parsons partizánakcióba fogott, és kihasználva Emmy-jelölését (ő az egyetlen a szereplők közül, akit a díjra felterjesztettek) elkezdett külön alkudozni a stúdióval és a a tévével. A Deadline Hollywood szerint nem elképzelhetetlen, hogy a 250 000 dollár/epizódos szintet megcélzó Parsons a többiekkel titokban egyeztetve kezdte el a tárgyalásokat, hiszen a korábban felajánlott lehetőség értelmében ha ő kiharcolja a negyedmillió dollárt, azt Cuoco és Galecki is megkapja majd.
Mivel a szereplők és a készítők, valamit a csatorna és a stúdiók kapcsolata kifejezetten jónak mondható, nem fenyeget az a veszély, ami a Két pasi meg egy kicsi új évadának beindulását hátráltatta, azaz a TBBT szereplői nem fognak sztrájkolni, sőt. A CBS valószínűleg boldogan kifizeti nekik amit kérnek, és hozzácsap a hétéves kontraktushoz még két évet, amire a várhatónál is jobb feltételeket biztosítanak majd. Amint pontos összegeket tudunk, jelezzük.
Fidel! 2010.06.23. 13:04:15
Flankerr 2010.06.23. 14:21:02
morbiczer 2010.06.23. 15:03:54
Gn · http://www.google.co.hu 2010.06.23. 18:33:15
ata4100 2010.06.23. 20:23:11
stoppos76 2010.06.24. 15:00:19
Sziget_ 2010.06.25. 16:07:41