A nézettségméréssel foglalkozó Nielsen minden évben közzétesz egy jelentést, amiben az éves tévénézési szokásokat elemezgeti, hátha le lehet majd vonni belőlük valami messzemenő következtetést. Nos, ez utóbbira mi most nem nagyon vállalkoznánk, hiszen ha belemegyünk abba, hogy a magyar nézők kedvence továbbra is Bud Spencer és Maunika távozását nagy többségük (titokban) még mindig sajnálja, akkor legszívesebben sírva fakadnánk. A USA Today hozott le pár adatot jelentésből.
- A nézők közel 53%-a egyedül tévézik, ez az elmúlt öt évet tekintve emelkedő tendenciát mutat. Oka az egy háztartásra jutó tévékészülékek számának emelkedésében és az egyre inkább célcsoportorientált programmingban rejlik. A drámákat egyedül, a valóságshow-kat inkább társaságban nézi az amerikai, a Simpson családot meg a gyerekekkel.
- A szerializált sorozatok, mint a Lost vagy a 24 (ironikus, hogy mindkettő most ért véget) állandó, kitartó nézősereget feltételeznek, de nem így van: a Lost nézői az utolsó évadból átlagosan háromból csak egy epizódot néztek végig, és csak 14 százalékuk látott tíznél többet.
- A leghűségesebb rajongótábora az idősebb korosztályt érdeklő sorozatoknak van: az NCIS, a Mentalista, a Big Bang Theory, a Grace klinika és a Survivor nézői a legkitartóbbak, köszönhetően a DVR-készülékek elterjedésének.
- A premier hetében lehet a legtöbb nézőt megszerezni, a Community nézőinek 28 százaléka például az első héten érkezett.
t0m 2010.06.12. 00:21:48
bocs, de ebben hol van az irónia?