Tényleg nagy szarban lehetnek az RTL Klubnál, ha újból a képernyőre küldték Győzikét. Már a veteránokat és a rokkantakat sorozzák, a kezükbe nyomnak egy leselejtezett ejtőernyőt, aztán kidobják őket a front felett. Ha Dirk Gerkens azt üzeni, még a végén Koós Jánosnak is adásba kell menni.
Persze Győzike még öt év után is rutinból hozza a Macskajaj, meg a Cigányok ideje kivágott jeleneteit, ez pedig nálunk úgy látszik éppen elég hétfő estére. Bea asszonnyal már olyan rutinosan üvöltöznek, hogy Kusturica az egészet megvenné azonnal, díszdobozban, extra lemezes életműsorozatban.
Ráadásul a hétfői premier alapján a Győzike show két mellékszereplője Virág és Evelin is belenőtt a showbizniszbe: jól adják, hogy elegük van a szüleikből. Virág csak sikolt, a nagyobbik lány viszont ha kell, eljátssza, hogy ő csak egy néző a sok közül, és ujjal mutogatva röhög a szerepükbe kissé belezavarodott Győzikén és Beán.
Evelin kiszólásain kívül azonban a Győzike show már rég nem egy valóságshow, hanem egy jól megírt, jelenetről-jelenetre felépített szappanopera. Teljesen felesleges ezt hosszan bizonygatni, hiszen a koporsóforgalmazásba belevágó Győzike irreális története mellett a képek is lebuktatják a készítőket: a kamera mindig mindenhol ott van, még a pincében is lesben vár Bea asszonyra, aki persze nagyon hitelesen ijed meg a koporsótól, csak a tök sötétben kuksoló operatőr nem hozza rá a szívbajt.
A félreértések elkerülése végett a Győzike show már nem is úgynevezett scripted reality, hiszen az ilyen típusú műsorok egyik nagy varázsa, hogy helyzetbe hozzák a szereplőket, aztán az adásrendező hátralép, és elégedetten szemléli, hogy a főhős mégis mit reagál. A hétfői adást végignézve azonban már mindenki be van szervezve, minden szereplő statiszta, nincs kire reagálni. A készítők nem is nagyon titkolják, hogy a párbeszédeken kívül itt szó sincs valóságról: Bea asszony ugyanúgy elköltözik, mint az előző és az előző előtt évadban. Elkezdődik Gáspár Győző újabb legnehezebb napja.
Csak hát azt nem értem, hogy ha mindent előre megírtak az RTL Klub szakemberei, akkor mégis miért ilyen rohadt unalmas a Győzike show? Miért erőltetik még mindig a vicces cigány karakterét, vagy legalábbis miért mindig ugyanúgy csinál magából hülyét Győzike? Miért mindig pont ugyanolyan idegesítő Bea asszony?
Jó-jó, régen, amikor még a karakter határozta meg a műsort, addig muszáj volt ebbe az irányba erőltetni a történetet, a Gáspár Győző végül is nem egy kiköpött DiCaprio, drámai szerepekben biztos nem lenne túl erős. De most, hogy a valóság helyett egy precíz forgatókönyv alapján készül a műsor, és nem kell görcsösen figyelni a realitysablonokra, akár teljesen újra is szabhatnák Győzike személyiségét.
Lehetne például ő a roma Benny Hill, aki mindig gyorsítva fut gereblyére, és ha nagy melleket lát, önkéntelenül is dudáló mozdulatokat tesz. Vagy a magyar Mr. Bean, aki tök magányos, leamortizálja a plázát, ha beugrik dobozos tejért, és egy mackóhoz motyog esténként. Vagy esetleg, talán, ha már más ötlet nem merül fel a Győzike show kreatívmeetingjén, megmutathatnák, hogy mégis milyen Gáspár Győző a valóságban. Kevésbé lenne vicces, de talán Kusturicának is jobban tetszene.
Az utolsó 100 komment: