Először április tréfának néztem, hogy az RTL Klub felszámolta egész kommunikációs igazgatóságát, mondjuk kicsit elbizonytalanítottam, hogy nem szőttek béna részleteket a sajtóközleménybe, teszem azt, hogy a pr-osok szörnyű véget értek, amikor véletlenül rájuk ült Erdélyi Mónika, vagy hogy Rényi Ádám kommunikációs igazgató összeférhetetlenség miatt mondott le, mert jelentkezett az X-faktorba.
De nem ez komoly: a csatorna a Szombat esti láz és a Való Világ egykori sajtósait megtartotta, a többieket viszont azonnali hatállyal kirúgta. A pr- és a szakmai kommunikáció ezentúl Kolosi Péter programigazgató hatáskörébe tartozik, öt ember helyett ketten foglalkoznak majd azzal, hogy kitömjék bulvárhírekkel a Borsot, meg a Blikket, és foglalkozzanak a sajtó fennmaradó részével is a Füles Magazintól a Kreatívig.
Lehet, hogy ez elsőre csak olyan bennfentes értetlenkedésnek tűnik, végül is csak a nyomorult médiamunkásokat érdekli, hogy mi lesz azokkal, akik előkészítik, kifilézik és végül a futószalagra pakolják az információkat. Csakhogy a kommunikációs igazgatóság felszámolása egyrészt azt jelzi, hogy mégis igazak a pletykák, és a húsz százalékos bevételcsökkenés ellensúlyozásra hasonló mértékű leépítéssel válaszol a csatorna. És persze erre utal, hogy Rényi Ádám mellett a Mónika show-tól is megválik az RTL.
Másrészt a döntés miatt jelentős hátránnyal indul majd az X-Faktor a Megasztár ellen. Hiszen nem nehéz belátni, hogy két ugyanakkor induló, ugyanolyan tematikájú műsor közül az lesz népszerűbb, amelyik körül nagyobb a hírverés. Persze lehet, hogy végül a jobb svenkek, meg az érdekesebb karakterek győznek, de az óriásplakátokon, meg a Blikk-címlapokon múlik, hogy a premier estéjén mégis hova kapcsolnak a nézők.
Az RTL Klub pedig most éppen azt az osztályt számolta fel, amelyiknek az a dolga, hogy országos eseményt és egyben folytatásos bulvárregényt kanyarítson egy tehetségkutató műsorból. X-Faktor-Megasztár 0:1, pedig még a pályára sem mentek ki a csapatok.
Az utolsó 100 komment: