Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Az amerikai televíziózás legnagyobb pénzgyárai

Virítsd a lóvét!

2010. március 26. 10:20 sixx 27 komment

Egy amerikai producer szerint, ha igazán lesarkítjuk a tévéműsorok vs. reklámok kérdését, akkor a sorozatok és egyéb programok azért vannak, hogy valamivel ki lehessen tölteni a két reklámblokk közötti időt. Ezzel nagyjából arra célzott a jóember, hogy az első sugárzás esetében az igazi lóvé a hüvelygombában van, nem a Jack Bauer fogai között fityegő véres gégecsonkban.

Egy sorozat/reality a stúdiónak istenigazából csak nyűg és anyagi teher, mert a bevétel nem fedezi a költségeket: az első években fizetett licenszdíj (avagy jogdíj, amit a sugárzásért fizet az adó) nevetségesen alacsony (400 000 dollár körüli összeg már jónak számít), és mindenki csak azt várja, hogy legyen olyan sikeres terméke, amit el tud adni szindikátusi sugárzásba (műholdas és kábeles szolgáltatóknak, valamint regionális tévéknek) és külföldre, mert a pénz a gyártó felé akkor kezd el befolyni - a The Big Bang Theory (Agymenők) utósugárzási jogaiért állítólag az F/X és a TBS négymillió dollárnál is többet adna epizódonként.

A sorozatok persze az első sugárzás alkalmával is termelnek pénzt, csak éppen nem a gyártónak, hanem az azokat vetítő adóknak, mégpedig a reklámbevételeken keresztül (lásd még: kereskedelmi televíziózás). Minden év májusában kerül sor az Upfronts nevű, egyhetes médiaeseményre, melynek során a négy nagy (ABC, CBS, NBC és a Fox) valamint a CW bemutatja a reklámozó cégeknek, hogy szeptembertől mivel áll majd elő, milyen új sorozatok és műsorok érkeznek, mire lehet a dollármilliókat elkölteni. A félpreces szpotokért kifizetett összeg nagysága sok mindentől függ, de elsősorban a nézettség (a 18-49-es korosztály számai, nem az összlakosságé) határozzák meg azt, hogy mi mennyit ér.

A Forbes magazin összeállította a 2009-es évben legjobban kereső tévéműsorok listáját, mégpedig úgy, hogy megnézte: melyik főműsoridős programért fizették ki a legnagyobb összeget a cégek. Annak érdekében, hogy a lista igazságos legyen, félórás blokkokat vettek számításba (a 24 ugye egyórás, a Két pasi meg egy kicsi félórás műsor). Az adatok becsült számokból indultak ki, mert egy egyéves reklámcsomag értékét sok minden befolyásolja az évad közben is, de arra tökéletesek hogy a rangsort felállítsuk.

Az eredmény cseppet sem meglepő, a nézettségi versenyben toronymagasan vezető American Idol című énekes tehetségkutató vezeti ezt a listát is, 8,1 milliós bevétellel. Ha azt nézzük, hogy átlagosan 24 millió nézőt érdekelnek az amatőr énekesek, az összeg annyira nem is mellbevágó (egy kétórás adás 32,4 millió dollárt hoz a konyhára). Második helyen a top10 egyetlen sitcomját találjuk, a nálunk is népszerű Két pasi meg egy kicsit, ami 3,1 millió dollárt keres a maga 14,7 millió nézőjével. A dobogó alsó fokára a nézettségi versenyben nem vitézkedő, de a reklámozóknak nagyon kedves 24 áll, Jack Bauer világmegváltása 3 milliót ér meg az intimbetéteseknek.

Negyedik a Grace klinika csinos orvosnőkből és jóképű orvosokból álló gárdája, a néha giccsbe fulladó szappanopera 2,8 millió dollárt ér meg a reklámozóknak. Hatalmas meglepetésre az ötödik helyre a V című újonc sci-fi (egy nyolcvanas években készített sorozat újrája) futott be, ami ráadásul nem is teljes évados, azaz 22 epizódos sorozat még, de az ABC olyan jó marketingkampánnyal vezette fel, hogy szintén 2,8 milliót termelt. Jó, ez a remake volt a 2009-es év legnézettebb újonca a maga 14,3 milliós nyitányával, de ez az összeg így is magas.

Hatodik a nézőit folyamatosan vesztő Született feleségek (2,7 millió), hetedik a Dancing with the Stars (itthon Szombat esti láz) 2,56 millióval, nyolcadik a Lost (2,53 millió), kilencedik a veterán Survivor (2,22 millió), az első tízet pedig a Helyszínelők zárja (2,07 millió).

A kereseti lista és a nézettségi lista között van azért eltérés: a tavalyi évben például a 24, a V, CSI, a Grace klinika, a Survivor és a Lost nem került be az első tízbe, míg a Mentalista és az NCIS igen, de ez a kettő főleg az idősebb korosztályt érdekli, akikre a reklámozók már nem hajlandók ugyanannyi pénzt szánni, mit a fiatalokra, akik még nem vették meg azokat a termékeket, amiket az idősebbek már réges rég beszereztek maguknak. 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korlat 2010.03.26. 10:46:45

több lét hoz a két pasi, mint mondjuk a HIMYM vagy a TBBT? ez elég fura,de mind1 szeretem mind3at:)

Gringo 2010.03.26. 11:12:40

A 24 nem 1 órás, csak 40 perces műsor.

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.26. 11:22:25

@Gringo: höjj, de szeretem az okoskodókat. a tévében bruttó időt számolnak, a reklámokkal együtt, így egyórás. a 24-ben, ha már ennyire otthon vagy a témában, gondolom észrevetted, hogy amikor megjelenik az óra, és jön a reklémszünet (amit a te letöltött/dvd-s verziódból gondosan kiszedtek), az óra nem onnan indul újra, ahol legutoljára leállt, hanem a reklémszünetet is beleszámolva. ráadásul a poszt a reklámbevételekről szól, pont arról a 17-18 percről, amit te nem látsz. még valami?

barney's 2010.03.26. 11:24:27

@Gringo: reklámblokkokkal? mintha erről szólna a cikk! :)

perrymason 2010.03.26. 12:01:47

sixx!
Itthon mi a helyzet? Itthon milyen műsorok lennének a toplistán?

Preis · http://www.glasso.hu 2010.03.26. 12:02:29

Nyilván a reklámokból él meg a TV, nem a szar sorozatokból...

BéLóg 2010.03.26. 12:08:32

Dr Ház nincs is sehol, vagy itt csak az amcsi gyártású sorozatokat nézték?

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.26. 12:09:52

@BéLóg: nem értem, a House amerikai gyártású, és a fentiek alapján az első tízben nincs.

BéLóg 2010.03.26. 12:11:24

@sixx: Azt hittem Dr Ház brit...
Akkor pedig én is csodálkozom, hiszen úgy tudom, a doki az utóbbi időben mindent (na jó nem mindent de sokat) vitt...

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.26. 12:11:26

@perrymason: ez az, amit SOHA nem tudsz meg, met itthon az ilyen adatokat nem adják ki, sőt, semmit. pontosan tudom, mennyit keres hugh laurie a house-ért, de azt nem, hogy gesztesi mennyiért haknizik a tv2 műsorán.

arconfosom 2010.03.26. 12:15:37

Valaki árulja el, honnan lehetne az OZ-részeihez feliratokat találni?!

A legjobb széria a világon! :)
www.youtube.com/watch?v=wO_sId4JOAg

BéLóg 2010.03.26. 12:31:30

@sixx: Hát hogy hol van ebből a listából a Dr Ház sorozat! Meg sincs említve, még a "futottak még" kategóriában sem. Pedig én azt hallottam, nagyon jó nézettségi adatokkal rendelkezik, sőt díjakat is kapott nemrég.
Vagyis: Hol van Dr Ház az amcsi TV Pénzgyárban?

Certificate_of_Words · http://certificateofwords.com/word/Certificate%20of%20Words/ 2010.03.26. 12:43:24

Arra azért kiváncsi lennék milyen a próbálkozásszám. azaz hogy hány sorozatot kezdenek el? Forgatókonyv/ 0. epizod / elős éved.. Érdekes szám lehet látva itt a kecsegtető jövőképet a bevétel oldalon:)

bbenoe 2010.03.26. 12:50:30

Kedves fiatal barátom! (A szerzőhöz szólok.)
"A szerkesztőség a kiadói vállalkozásnak az a része, amelynek a reklámok által kihagyott területet a nyomda által megkövetelt határidőre olyan tartalommal kell kitöltenie, melyet a terjesztési osztály el tud adni."
Ezt 1971-ben nyilatkozta a Stern nevű német újság híres-hírhedt főszerkesztője.
Nem egy amerikai producer.
A mondat egyébként a médiavállakozások működésének alaptörvénye.

Novi bácsi 2010.03.26. 12:54:17

@arconfosom: mondjuk büntibe kellene lenned OFF-olásért, de legyen jó hétvégéd:
www.hosszupuskasub.com/index.php

sixx · http://comment.blog.hu 2010.03.26. 12:59:46

@bbenoe: én tévéproducertől ismertem, de kösz az infót. kevésbé lekezelően még jobban esett volna, de mindegy.

mizrolist 2010.03.26. 13:08:25

@BéLóg: hiába a nézettség, ha a reklámozók kevesebbet fizetnek egy-egy House közben leadott spotért...

arconfosom 2010.03.26. 13:11:25

@Novi bácsi: DANKE VERI MATCH!
itt is néztem, de az oz-ra túl sok találatot adott, de "oz s" - szuper ! Még 1x Köszönöm!!!
Jó 7végét!

bbenoe 2010.03.26. 13:48:40

@sixx: igen, felületes voltam. Nem néztem meg a szerző nevéhez tartozó fényképet. (Igazság szerint a szerzőt is csak a komment írása után...) Hát, bocs.
De ha a nicked a korodra is utal, akkor meg tudhattad volna...

Grigorij 2010.03.26. 13:57:26

Martin bácsi is mondta 1999-ben, hogy az a baj velünk földlakókkal, hogy túl sok filmet teszünk a reklámok közé...

ave 2010.03.26. 16:10:48

>Pontosan tudom, mennyit keres Hugh Laurie
Ezt gondolom ugy erted, hogy azt hiszed, hogy tudod...
Nevermind

mizrolist 2010.03.26. 16:56:30

@ave: azt, hogy a stúdió mennyit fizet neki, tudhatja.

gitáros 2010.03.26. 17:05:51

@BéLóg:
Dr. Ház brit. Mármint Laurie.

ancsur24 2010.03.31. 14:10:40

Hát, nagyon meglepett, hogy a született feleségek ennyire veszített a nézők számából. Bár, szerintem Magyarországon is egyre lejjebb megy a nézettség...
süti beállítások módosítása