Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Orbán kiszorítaná a reklámokat a közmédiumokból?

Sarkozynek bejött

2010. február 09. 15:10 barb 61 komment

Orbán Viktor – már nem először – Nicolas Sarkozyt másolja. Ezúttal a hétfői Ma reggelben beszélt arról, hogy reklámmentessé tenné a magyar közszolgálati csatornákat. Mint Süveges Gergő műsorvezetőnek elmondta (a 32. percnél): "a reklámokat a közmédiumokból ki kellene szorítani, és az államnak önmagában kellene fenntartania ezt a médiumot".

Mint ismert, Sarkozy 2008 elején jelentette be, hogy megtisztítja a köztévéket a reklámoktól, és céljai között szerepel, hogy fokozatos rendszerben, 2011. december elsejére reklámmentesek legyenek a francia közmédiumok. Az új francia médiatörvény elfogadása után a reklámmentesítés 2009. január 5-én kezdődött a négy közszolgálati tévében (France2, 3, 4 és 5), a változtatás első fázisában este 8 óra és reggel 6 óra között nem lehet reklámokat adni.

A reklámok megszűnésével előálló — számítások szerint évi 450 millió eurós — bevételkiesést az internetes és a mobiltelefon-szolgáltatók forgalmára kivetendő 0,9 százalékos adóból, valamint a kereskedelmi csatornák hirdetési bevételeinek háromszázalékos hozzájárulásából kívánta pótolni a francia kormány.

A Sarkozyt bírálók szerint a francia elnök barátjának, a TF1 magántelevízió tulajdonosának, Martin Bouygues-nak akart kedvezni a tervezett változtatásokkal. Boygues és a magántévék nagyobb reklámbevételre tesznek szert ugyanis azzal, hogy a hirdetések kiszorulnak a közmédiumokból. Sarkozy ezzel szemben azzal érvelt, hogy csak fel akarja szabadítani az állami tévét a magasabb nézettség hajhászása alól, hiszen az a színvonal csökkenését eredményezte.

Egy tavalyi felmérés szerint a franciák 65 százaléka támogatta a reklámok fokozatos eltörlését, viszont 74 százalékuk szerint rossznak találta, hogy - a médiatörvény változtatása után már nem az Audiovizuális Legfelsőbb Tanács (CSA), hanem - az államfő döntött a közszolgálati televízió elnökének kinevezéséről.

Orbán a Ma reggelben a médiával kapcsolatban még azt mondta, hogy "nincs szükség a rendszer gyors átalakítására". Nem látja értelmét a közmédiumok összevonásának sem, ugyanakkor kormányra kerülésük esetén leülnének tárgyalni a média sorsáról. A Fidesz miniszterelnök-jelöltje szerint a közmédiák fenntartása állami feladat, az ehhez szükséges pénzt pedig "oda kell adni", de annak is örülne "ha végre partnerség jönne létre a közmédiumok vezetői és a kormány között".

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.09. 15:30:59

1. Elvek szintjén a közmédiumok reklámmentesítése jó ötlet. A köztévének nem az a feladata, hogy nézettségi versenyt nyerjen a kereskedelmi célcsoportban, mégis erre kell törekednie, ha reklámokból kell megélnie, tehát a váltás valószínűleg jót tenne a színvonalnak.

2. Gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy még így is rászáll a az aktuális hatalom kisebb-nagyobb mértékben a a tévére (mind politikailag, mind pénzkiszivattyúzásilag), mi lenne hát, teljes mértékben tőlük függne a finanszírozás? Rágondolni is rossz. Arra meg a mai politikai klímában igen kevés esélyt látok (ha nem lesz kétharmada a FIDESZ-nek, akkor azért, ha lesz, akkor meg azért), hogy úgy változtassák meg a médiatörvényt, hogy egyrészt létrehozzanak egy olyan finanszírozási formát, ami független a hatalom rossz-, vagy jókedvétől, másrészt meg, hogy sökkentsék a politikai megfelelés kényszerét.

titok84 2010.02.09. 15:38:43

Másrészt viszont, ha nincs nézettségi verseny, a politikusokat is kevésbé érdekli majd a köztévé. Én is pártolnám.
Ami még érdekes, én ezt az ötletet először egy Süveges Gergő-előadásban hallottam...

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2010.02.09. 15:46:42

az MTV nézettségei alapján vajon hány Ft-tól esne el a királyi TV? nem gondolom, hogy ez lenne az utolsó szeg a koporsóba.

almdudler 2010.02.09. 15:54:09

Ez 14-15 éve téma, gyakorlatilag az első médiatörvény óta mondják, hogy ezt kellene csinálni (nem csak Ovi). Én olyat hallottam, hogy a kieső pénzt a kertv-ék reklámbevételéből csippentenék le...

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2010.02.09. 15:54:10

" –már nem először– Nicolas Sarkozyt másolja " helyett pontosabb lenne hogy " Nicolas Sarkozy ötleteiből kimazsolázik egypárat", (mert a nagy komoly dolgokban épp az ellenkezőjét igéri tenni a Fideszvezér, mint amit Sarkozy ígért és kezdett FRO-ban.)

Steve 2010.02.09. 16:31:19

Az MTV 2008-as reklámbevétele 5 milliárd Ft volt. Inkább nézek reklámot, minthogy ezt is adóként fizessük ki.

Dr Genya (törölt) 2010.02.09. 16:38:18

Szerintem elég az,hogy nincs reklám film közben(hálistennek).
Mert bizony a reklám pénz kell nekik is és ha az kiesik majd fizethetjük mi.Már megint más fa...val akarják verni a csalánt.

2010.02.09. 16:39:15

Van még olyan ember, aki nézi a királyi tv műsorait?

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.09. 16:46:54

@ANOka: Képzeld el, van, aki túl lát a kertévéken.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2010.02.09. 16:49:08

szerintem sem nagy gond a műsorok közötti reklám. bőven elég az, hogy nem szakítják meg a műsorokat.
szerintem az fontosabb lenne, hogy inkább kultuláris, ismeretterjesztő és érdekvédelmi feladatot lásson el a köztévé, és pl. ne legyenek benne politikai műsorok. így nem lenne érdeke az aktuális hatalomnak rátelepednie... a politázáló, politikailag ektív emberek úgy is az atv/hírtv/echo műsorait nézik.

reccs 2010.02.09. 16:50:04

@Fedor: Van még olyan meber, aki nem unja az ilyen idióta hozzászólásokat?

reccs 2010.02.09. 16:50:44

@Fedor: Bocs, Anokanak akart menni.

ave 2010.02.09. 17:01:17

Hm, duplan gaz...
Egreszt elmarad a bevetel, masreszt az MTV-nek a musorido nem jelentektelen reszeben sugarzott ingyen musorok (ertsd. reklamblokkok) helyett is valami nem-ingyen musort lesz kenytelen sugarozni.

privateer 2010.02.09. 17:12:21

@ANOka: Van hát. Néha ki lehet fogni értelmes műsorokat és reklámmentes filmeket. 1-1 beszélgetős műsorban is nagyon hasznos infók szoktak elhangzani. Mivel emberek zöme nem hallgatja, nem is tud ezekről.

Ergo szemesnek áll a világ.

privateer 2010.02.09. 17:14:30

Amúgymeg emlékeztek még a 70-es najó esetemben inkább 80-as évek reklámjaira? Akkor is untuk már de mégis jó volt hogy volt 1-2 érdekes reklám. Nem volt dömping. 12 percenként, hanem film elején és végén. csókolom. Sörért kóláért stb meg ki lehet menni később is.

BRU 2010.02.09. 17:31:32

En egy ideje kulfoldon elek es ezert raszoktam a BBC-re. A legjobban pont az tetszik, hogy nincs reklam. Persze a musorok is jok es nyugodtan atvehetnek egy parat, vagy legalabb az otletet, mert pl a gyerekeknek szolo programok mind sokkal szinvonalasabbak es az en ket fiam inkabb nezi a CBBC-t, mint a sok durva es igenytelen meset (?) a Cartoon Network-on.

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.02.09. 17:31:37

A nem kérdés, hogy kieső bevételt minden esetben az adófizetőtől beszedett forintokból pótolják, teljesen mindegy, hogy milyen néven nevezik azt. Ami pedig a közszolgálati tévé műsorait illeti, ha a reklámokat megszüntetik, akkor már valóban semmilyen nézhető műsorszám nem marad a csatornán. (Kiegészítésként hozzáteszem, hogy a reklámok színvonaláról igen lesújtó véleménnyel vagyok.)

Médiasas (törölt) 2010.02.09. 17:50:54

...mellesleg nagyságrendekkel kellemesebb ez a műsor, mint a gyárfástévé a töketlenekkel...

Gera 2010.02.09. 18:01:05

Fasza, így még pár milliárddal többe fog kerülni.

Várúr 2010.02.09. 18:01:33

Orbán Vitya újabb fikázásáról csak annyit: monsieur Sarközy ötletét húsz évvel előzte meg a köztévék reklmámmentességéről a Bundestagban folytatott kőkemény vita. Magyarországon jó 15 évvel ezelőtt merült fel (akkor is a jobberek szorgalmazták, mivel a KÖZtévét éppolyan durván (ha nem durvábban) befolyásolják a hirdetők, mint a politika. Sok száz ker. tévé mellett tán lehetne egypár színvonalas, Lagzi Lajcsi, Győzike, Norbi, Liptai Kló stb. nélküli televízió... Aki nem hiszi, keresse fel orvosát, gyógyszerészét.

Avatar 2010.02.09. 18:10:51

"fel akarja szabadítani az állami tévét a magasabb nézettség hajhászása alól, hiszen az a színvonal csökkenését eredményezte."

Valaki mondja már meg mi a rákfene az a bizonyos "színvonal" a TVben???? Szerintem minél színvonalasabb egy műsor annál több embert érdekel, így nehezen értem, hogy a nézettség haszolása hogy vezet színvonal eséshez.
Vagy attól színvonalas egy műsor, ha a kutya se kíváncsi rá? Akkor folyton művészfilmeket kéne adni, és örülhetnének a TV vezetői, hogy milyen színvonalasak, csak senki nem nézi a műsort. De ezen is segíthetünk, ha olyan törvényt is hozatunk, hogy kötelező nézni az M1-et napi minimum 1 órát.

Az lenne a közszolgálatiság, hogy "nehogy már olyat kelljen vetítenünk, ami érdekli a nézőket, és részben a reklámokból is megéljünk, inkább adjon több pénzt az állam, és akkor azt adjuk műsorba, ami nekünk meg a pénzt megszavazó politikusoknak tetszik, az üzemelés árát meg majd jól beszedi az apeh a sok suttyótól aki nem is néz minket"?

FayeFaye 2010.02.09. 18:38:51

A BBC a vilag legjobb media szolgaltatoja, de ezt ugy oldjak meg, hogy mindenkinek egy direkt adot kell fizetnie a TV keszuleke utan, ami most £150. Ez es a broadband az egyeduli kiadas amit orommel kifizetek, de a szerencsetlen angolok nem tudjak, milyen jo dolguk van, es vagy olyanokat birnak mondani, hogy "Nem is nezek mar tevet, amiota van iPlayer" vagy azt hiszi, hogy ettol o a fonok, es o mondhatja meg, mit szabad a komikusoknak mondani vagy ki mekkora fizetest kap. A Russell Brand-Jonathan Ross botrany erre jo pelda, es meg csak az hianyzik, hogy nalunk a Blikk 'kepviselje a felhaborodott aodfizetok' erdekeit.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.02.09. 19:23:06

@ave: Az a kérdés, hogy a Fidesz mit rakna a kereskedelmi reklámok helyére? Közérdektelen hirdetést kormánytömjénezéssel? Demokrata ötperceket? Az fix, hogy bemondókat nem hoznák vissza. (Kudlik?:-)
Mert lássuk be, a műsorközi szünetekre ma már társadalmi szűkség van. S legegyszerűbb (és legjövedelmezőbb) ezeket reklámokkal kitölteni. Én inkább lecsökkenteném a reklámidőt (mondjuk max. 3 vagy 5 perc), és válogatnék a színvonalasabb reklámok között (pláne olyan adóra, amit külföldre is sugároznak - m2 - én a külföldi adókon legjobban a reklámokat szeretem:-)

1ria 2010.02.09. 20:35:24

En Spanyolországban élek és most 2010. január 1-tol a közszolgálati TVE ami az otthoni MTV-nek felel meg már nem sugároz reklámokat.
A nézettség nott mert korábban egy 90-110 perces film kozel 180 percig tartott az oránkénti max 20 perces blokkok miatt és mivel itt a filmeket este 10 orakor kezdik el vetiteni igy nem mindenki tudta hajnal 1-ig a filmeket nézni mert reggel 7-1/2 8 korul meg már fel kell kelnie.
Szoval élvezhetobbek a musorok. A kieso bevételt pedig a kereskedelmi csatornák reklám bevételével kompenzálja a spanyol kormány.
Van hátránya is mert a korábban nagy nézettségu musorok melyek nagy koltségvetésuek voltak - mely reklámhelyekért igen borsos árakat fizettek a hirdeto cégek - reklám hiányában kénytelenek voltak a kereskedelmi csatornáknak átadni, mivel a nagy koltségvetést már reklám hiányában nem tudja az állami tv koltségvetése felvállalni.

is 2010.02.09. 20:37:56

a színvonal emelésére két út van: az archívum, vagy több pénz elköltése. az archívumot hiába is nyomják, max. 10% nyugdíjasig jutnak. tehát kiadásnövelés.

és mi lenne a színvonal? mi az, ami a magyar nézőt elvonzza JR BK Fábry 7i7es stb. bűvköréből, vagy ha nem onnan, akkor a NatGeo Spektrum körtől, vagy ha onnan sem, akkor a YouTube Facebook Ustream.tv univerzumból vissza, érezhető mértékben?

én úgy érzem, hogy a magyar közszolgálati TV ugyanúgy haldoklik, mint a francia, vagy az angol, csak azok hagyományai még erősebbek. de két évtized múlva azokat az értékeket, amiket most még a közszolgálati TV-ben próbálnak egyesek feltámasztani, már rég nem ott lesznek érdekesek, ha egyáltalán valahol. a világ leszarja az álmok álmodóit, csak halad előre a maga útján. ezt én személyesen sajnálom, de ésszel elkell fogadni. nem támogatok semmilyen költségnövelést kétes kimenetelű próbálkozásokra egy haldokló médiumformátum lélegeztetőgépen tartására. költsék internetes tartalmakra, szélessávra, interaktív táblára, űrkutatásra, akármi másra.

vivapeter 2010.02.09. 20:40:06

Nem vagyok OVi hívő de ez jó megoldás főleg akkor ha a politikától is mentesítik a köz Tv-t.Nem csak a BBC reklámmentes . Így van ez az USA köz televízióiban is. Ennek nyilván oka van amit itt és most nem érdemes taglalni,- tapasztalatom szerint jó és hasznos dolog. Az se lenne túl nagy baj ha az állandósult okoskodó kommentek és beszélgetések (nézhető rádió)javát inkább képre cserélnék.Nem hiszem, hogy azért érdemes tévézni, hogy néhány elnyűtt arcot és néhány lapos ötletet lássunk, haljunk. A finanszírozás más kérdés, de vannak jó és működő modellek .Meg kell nézni és be kell vezetni valamelyiket.Természetesen ez csak a politika agymosó szándékának egyidejű visszavonulásával együtt valósítható meg.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2010.02.09. 20:41:00

@Fedor: Én is pont ezt akartam írni.

Mondjuk a reklámok nem adás közben vannak, úgyhogy annyira nem zavarók mint más csatornák esetén.

De így méginkább pénzügyileg (is) függővé válik a köztévé a kormányoktól.

2010.02.09. 20:44:03

@privateer:
Ha beszélgetős műsorra vagyok kíváncsi, akkor hallgatok inkább rádiót. (Pl. Info rádió: Aréna)
Nem érdekel néhány fapofa - még ha nagy tudású is - képe, hogy bámulnak ki 1 órán keresztül a fejükből.
Ezért felesleges tv-t fenntartani.

Első mohikán 2010.02.09. 20:53:34

@Avatar: "Szerintem minél színvonalasabb egy műsor annál több embert érdekel..."
Azt is mondhatnád, hogy annyi légy nem tévedhet, nem igaz? Ezek szerint a Győzike és Maunika-só jelenti a színvonalat, hiszen sokan bámulják. Szerintünk meg nem.
"..attól színvonalas egy műsor, ha a kutya se kíváncsi rá?"
Nem te és a hozzád hasonló igénytelenek a világ közepe. Attól, hogy a kertv-zombik nem nézik, még nem jelenti azt, hogy mást e érdekel.

Gera 2010.02.09. 20:59:54

@taxi33: Ja, csak nem kéne pár millió emberrel megfizettetni pár ezer ember szórakozását. A kertévék lehet, hogy szart gyártanak, de nem kötelező néznem és ingyen is van, innentől nem érdekel. Az mtvre egy adófizető vagy 5-10 rugót költ évente és kurvára nem ér ennyit.

Első mohikán 2010.02.09. 21:02:51

@ANOka: "Nem érdekel néhány fapofa - még ha nagy tudású is - képe, hogy bámulnak ki 1 órán keresztül a fejükből.
Ezért felesleges tv-t fenntartani."
Szálljatok már le a fellegekből! Csak azért mert téged nem érdekel már felesleges fenntartani a köztv-t? Kapjál már a fejedhez! Lehet, hogy ez most sokkoló lesz, de NEM miattad és neked üzemeltetik a tv-csatornákat.
Ha nem érdekel, kapcsolj el, úgy ahogy én teszem a TV2-vel és az RTL nevű fossal.
(És nem agitálok, hogy szüntessék meg, azért mert tudomásul veszem, hogy van egy csomó agyhalott -a többség sajnos- akinek meg ezek a szarok jelentik a világmindenséget.)

Gera 2010.02.09. 21:08:42

@taxi33: Így van, nekem. Ezért nem akarom fizetni. Te nyugodtan pengethetsz érte évi 100 rugót, kb annyi lenne reális egy nézőre. Annyit is simán megérne, mi?

rockjano 2010.02.09. 21:13:37

Vitya a csillagot is lehozná nekünk az égből, csak olajat kéne még találni hozzá elég sokat.

Elékszik még valaki a 2002-es választási műsorokra a köztévében.
Biztos nem emlékeztek a világ leggusztustalanabb éneklős öntömjénezésre, én sajnos igen. (Oylan volt mint egy vallási műsor)

Semmi amit a szocik csináltak az intézményekkel semmi nem jön annak a közelébe gusztustalanságban.

Azt kéne inkább kitalálnia a riportalanynak mitől lesz valamennyire is független a köztv. Az állami támogatástól nem az biztos.

Nem tudjuk mi még mi jön itt!!!

Gera 2010.02.09. 21:13:54

@taxi33: Így van, nekem. Meg még pár millió embernek, aki nem nézi, de fizeti.

Gera 2010.02.09. 21:14:34

@Gera: Bocs, azt hittem, nem ment el.

Első mohikán 2010.02.09. 22:48:40

@Gera: Nekem meg a BKV, a MÁV, a közoktatás, az egészségügy és még sorolhatnám, hogy mi nem éri meg. Fizesd őket te, meg akiknek még szükségük van rájuk. Nekem nem kellenek, ahogy pl. neked a köztévé.
Érted már?

trafikuty 2010.02.10. 00:55:23

Jó, ne legyen reklám, de aztán megint fizethetnék díjat azért, amit nem is nézünk (annak idején a t. fidesz ellenezte a díj eltörlését, ha jól rémilik!) Vagy erre is van zseton, mint a "zöldbank" nevű baromságra?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.02.10. 01:14:44

Minek szarozni a reklámokkal: az egész MTV-t meg kell szüntetni a jelenlegi formájában, oszt jónapot!

Gera 2010.02.10. 01:14:53

@taxi33: Úgy általában véve egyet is értek ezzel a szemlélettel, de azért némi finomításra szorul a dolog: az állam nyilván nem vonulhat ki azon a szolgáltatások finanszírozásából, amelyek az egész társadalom javát szolgálják akkor is, ha nem használja őket mindenki (egészségügy, oktatás, igazságszolgáltatás, stb). Ez viszont a köztévére egyszerűen nem áll. Ma az internet korában mindenki minden információhoz egyszerűen hozzájuthat, semmi szükség ezekre a pénztemetőkre.

klacus 2010.02.10. 04:06:18

A közszolgálati TV-nek nem az a dolga, hogy a Dallast nyomja, meg a Derricket. Pláne nem az a dolga, hogy a Gyárfás félék szarrá keressék magukat a mutyiból.

A köztévének az lesz a dolga, hogy ingyé szórja az igét a politikai elitnek nevezett rablóbanda, éjjel nappal az agymosást, meg a jólét elemeit.

Véleményem szerint meg kellene szüntetni, úgy ahogy van.

Megnézed a Hírtv-t utána az ATV-t, vonsz egy súlyozott átlagot, és nagyjából ott vagy ahol az M1.

Utána egy kerTV hírblokkját megnézve gondolkozhatsz, hogy vajon ki fizette le a szerkesztőt 250+áfa körül a bemondó témaválasztása, alkalmazott szavai, és a beállítások miatt.

Közpénzen nyomott állami propagandára nincs szükség.

klacus 2010.02.10. 04:07:26

A közszolgálati TV-nek nem az a dolga, hogy a Dallast nyomja, meg a Derricket. Pláne nem az a dolga, hogy a Gyárfás félék szarrá keressék magukat a mutyiból.

A köztévének az lesz a dolga, hogy ingyé szórja az igét a politikai elitnek nevezett rablóbanda, éjjel nappal az agymosást, meg a jólét elemeit.

Véleményem szerint meg kellene szüntetni, úgy ahogy van.

Megnézed a Hírtv-t utána az ATV-t, vonsz egy súlyozott átlagot, és nagyjából ott vagy ahol az M1.

Utána egy kerTV hírblokkját megnézve gondolkozhatsz, hogy vajon ki fizette le a szerkesztőt 250+áfa körül a bemondó témaválasztása, alkalmazott szavai, és a beállítások miatt.

Közpénzen nyomott állami propagandára nincs szükség.

klacus 2010.02.10. 04:07:51

A közszolgálati TV-nek nem az a dolga, hogy a Dallast nyomja, meg a Derricket. Pláne nem az a dolga, hogy a Gyárfás félék szarrá keressék magukat a mutyiból.

A köztévének az lesz a dolga, hogy ingyé szórja az igét a politikai elitnek nevezett rablóbanda, éjjel nappal az agymosást, meg a jólét elemeit.

Véleményem szerint meg kellene szüntetni, úgy ahogy van.

Megnézed a Hírtv-t utána az ATV-t, vonsz egy súlyozott átlagot, és nagyjából ott vagy ahol az M1.

Utána egy kerTV hírblokkját megnézve gondolkozhatsz, hogy vajon ki fizette le a szerkesztőt 250+áfa körül a bemondó témaválasztása, alkalmazott szavai, és a beállítások miatt.

Közpénzen nyomott állami propagandára nincs szükség.

Remez 2010.02.10. 06:49:04

nem a közszolgálati tv egészéből kell kitiltani a reklámokat .
csak a műsorokból , filmekből .
a reklámokkal nézhetetlenné válnak a műsorok .
aki reklámokra kiváncsi , nézze a toptv ócska termékek csatornáját !

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.02.10. 07:46:14

@Remez: Te tényleg régen néztél m1-et, ugyanis sem az MTV-n, sem a DUNÁN a filmekben NINCS reklám!

Hattory Hanzo 2010.02.10. 08:04:22

Focivébét, olimpiát reklám nélkül közvetíteni húzós, ráadásul a kertévék simán kitrükközik majd a reklámbevételeket, lásd két új országos rádió. Szóval nehéz ügy szerintem.

szipka 2010.02.10. 08:37:23

majd meglatjatok viktor megmenti a vilagot :-)
balfasz majom

xsasha 2010.02.10. 08:55:50

@Avatar:
Nyilván ezért a legnézettebb műsorok a mónikasó, josibarat,es szoft társaik. Mert minél szinvonalasabb, annál többen nézik...
Az a helyzet, hogy a fizika törvényei szerint az áram a kisebb ellenállás irányába folyik. Ezen sokmindent nem lehet változtatni. Csak azt, hogy nem teszek be kisebb ellenállást, vagy valamilyen erővel rábírom a nagyobb ellenállás felé haladásra. Mint pl. kultúra nevelése az oktatásban a liberális baromság helyett.

xsasha 2010.02.10. 09:03:40

@Gera:
Az interneten nem érvényesül a közszolgálatiság. Egy jól működő köztv-re szükség van szerintem. Egy olyan helyre, ahol a hír szent, ahol vélemény mentes információk jelennek meg, artikuláltan és nyelvhelyesen, választékosan beszélnek, a szakmaiság előbbre van az emészthetőségnél.

Wuff 2010.02.10. 09:53:48

@is:
"a színvonal emelésére két út van: az archívum, vagy több pénz elköltése. az archívumot hiába is nyomják, max. 10% nyugdíjasig jutnak. tehát KIADÁSNÖVELÉS."

Na ne. 30 milliárd forintból csak lehetne valami nézhetőt létrehozni. Mondjuk valami értéket, ha már úgyis ezzel hirdetik magukat. A kertévéknek ennél jóval kisebb a költségvetésük (talán fele-harmada), és mégis jó nézettséget érnek el. Óriási tévedés az, hogy az MTV kevés pénzből gazdálkodik, mert legalább akkora pénznyelő, mint a BKV.

Nem több pénz kell ide, hanem lebontani az MTV szocialista nagyvállalalat jellegét, és szociális foglalkoztató jellegét. Ezt a színvonalat ugyanis e pénzösszeg töredékéből is össze lehetne hozni.

A reklámokról pedig: szerintem senkit nem bántanak a köztévé reklámjai a mai formájukban, így végképp nem látom célszerűnek a kiiktatásukat. Gazdasági irracionalitás még egy lábát kihúzni, és teljesen kiszolgáltatottá teszi a politikának. Ennyi erővel meg is lehetne szüntetni, és máris spórolunk 30 milliárdot.

Asidotus 2010.02.10. 10:36:58

Le lehetne folytatni egy vitát arról, hogy mi minősül közszolgálatiságnak.
Mert abban egyet ért itt mindenki, hogy Győzike meg Mónika nem az. Egy foci-vébé az? (Vagy az EB vagy a Bl vagy nemzeti bajnokság? CSak a foci, vagy a kézilabda is ide tartozik? Forma1?) Egy film az? Melyik film az és melyik nem (A Star Wars például belefér?) Egy koncertfelvétel az? És melyik koncert és melyik nem?
Ismeretterjesztő műsorok? Mythbusters, Brady Barr, Brainiac?

Nekem az a gondom, hogy van ez a tévés piac, ahol mindenki üzleti alapon él, kivéve a közszolgálati médium. Az RTL-nek ki kell termelnie egy film árát, a Digisportnak ki kell termelnie a BL árát, a Discoverynek ki kell termelnie a Brainiac árát, ám a köztévének nem. Miért nem? Vajon neked milyen érzés lenne, ha a céged versenytársát nyomán az állam, téged meg nem, és közben azt mondaná, hogy amit tőled vesznek az emberek, az szar, amit viszont tőle, az jó.
Személy szerint az a véleményem, hogy a közmédiumok intézményét meg kell szüntetni. Egyedül a Magyar közlönynek van létjogosultsága, a többinek nincs.

Démonmac1 2010.02.10. 10:46:31

"az államnak önmagában kellene fenntartania ezt a médiumot"
És az államnak honnan van pénze?
Az adófizetőkből...
nem lenne jobb inkább ha a cégek fizetnék továbbra is?
dehogynem.

tass-tass 2010.02.10. 10:56:01

Ha digitális tematikus csatornákat nyitnának, mondjuk 5-öt, valószínűleg meg duplázhatnák a nézettségüket. A kertévék sajátgyártású műsoraikon kívül nem sok friss filmet sugároznak.

nestrot10 2010.02.10. 11:20:23

ÚJ A JELSZÓ ( MÍG NEM KÉSŐ) : orbán takarodj!!!!

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.10. 12:00:44

Ötlet jó és dicséretes. Biztos növelné a nézettséget.
de ha így is veszteséges, mennyit kellene beleölni ha reklámok nélkül menne? Biztosan lehet pótolni a kieső pénzeket Sarkozy elgondolása alapján?

egyatlagosfelhasznalo 2010.02.10. 13:17:56

Ki kellene hajigálni az összes ejtőernyőst, pártkatonát, miegymást. 1.600 ember teljesen felesleges az archívumból előkotort műsorok leadásához.

Avatar 2010.02.10. 13:20:38

@taxi33:
Szerinted miért nézik annyian a maunikát, meg a józsibarátot?
Azért, mert lehet rajtuk röhögni, vagy mert olyan kérdéseket tárgyal ki, ami érdekli az embereket. Azaz ezek a műsorok kiszolgálják a közember igényeit, azaz szó szerint köz-szolgálat ez a műsor.

De ha a közTV vezetősége úgy dönt, hogy kibeszélő show, és ValóBrother típusú műsorokat nem hajlandó felvenni az étlapra, akkor is a saját közszolgálatiság definíciójukon belül is minél színvonalasabb a műsor annál többen fogják nézni.
Lehet politikai vitaműsort csinálni úgy, hogy leül 3 főokos, és nagy egyetértésben okosakat mond, meg lehet úgy is, hogy az érdekelje a nézőket. Persze akkor fel kell mérni, milyen kérdések érdeklik a nézőt, az adott ügyben mik a fő problémák, azokra milyen megoldások léteznek, melyiknek ni az előnye-hátránya. Ha már a TVről beszélünk, akkor ezeket nem csak elmondja valaki, hanem animációk, grafikonok, háttéradatok segíthetik a nézőt a megértésben.
Ez persze előkészületeket igényel, nem elég leültetni a kardigánosokat és otthagyni a kamerát mellettük. Nekik a helyük az előkészületeknél van, de sajnos ők nem képesek olyan módon kommunikálni a gondolataikat, ami az átlagember számára követhető lenne, aki 2 perc alatt ráun a többszörösen összetett körmondatokra és elkapcsol.
A közszolgálati műsornak közérthetőnek kellene lenni, és hiába színvonalasabb a csak egyetemi szintű gazdasági képzettséggel megérthető elemezgetés szakmai (gazdasági) szemszögből, ha azt csak 1000 ember érti meg az országban, az nem közszolgálat.

Avatar 2010.02.10. 13:29:50

@xsasha: Te közszolgálatról vagy köznevelésről beszélsz?

"Az a helyzet, hogy a fizika törvényei szerint az áram a kisebb ellenállás irányába folyik."
Érdekes módon egész jól meg tudnak élni a piacon a kereskedelmi "szenny"csatornák mellett az ismeretterjesztő csatornák, a zenei csatornák, a hírcsatornák, a filmcsatornák, a sportcsatornák... az adott téma iránt érdeklődő emberekből a nekik szóló reklámokból.

Épp csak a közszolgálati csatornák nem képesek eltartani magukat a közszolgálati műsorokat igénylő emberekből piaci alapon?

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2010.02.10. 15:11:39

Sz.v.sz. jól van úgy ahogy most, hogy a filmek-sorozatok közben nincs reklám, nem kell közülük is eltávolítani. Vagy OK, ne legyen reklám, de akkor rúgják ki az állomány 2/3-át, hogy valamin behozzák a kieső bevételt. Egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor néztem valami műsort a közTV-ken az utóbbi évben, nem hiányzik, hogy még több közpénz menjen el rá.
(A legjobb persze az lenne, ha kirúgnák az állomány 2/3-át ÉS meghagynák a műsorok között a reklámokat, a megspórolt pénzt pedig értelmesebb dolgokra költenék...)
süti beállítások módosítása