Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A Ma Reggel megtalálta a legjobb szakértőt

Minden szentnek maga felé

2010. január 28. 10:30 tvszerk 41 komment

Lemaradtunk egy brosúrával, nincs mentség, most találtuk csak meg ezt a 17-i beszélgetést Koltay Gáborral a Ma Reggelben. Éljen a megújult magyar televízió, még a végén visszasírjuk Verebes István szuszogós alákérdezős interjúit Lendvay Ildikóval a szombat reggeli Nap-Keltékben. Szóval Koltay Gábort arról kérdezik a Ma Reggelben, hogy miért nem készülnek manapság magyar történelmi filmek. A téma amúgy nagyon jó, de a választ mindenki ismeri, nem titok: nem csak történelmi filmek nem készülnek, hanem úgy általában semmi, ami sokba kerül.

Na, de ehhez miért pont Koltay Gábort kell behívni a stúdióba? Koltay Gábort, aki az utóbbi években már rég nem az István, a királyról híres, hanem arról, hogy olyan szinten gyatra "történelmi" "filmeket" készített, amik már a bénaság etalonjának számítanak. (Naná, hogy hivatkozik is rájuk.) Az aznapi műsor vendége egyébként Jakubisko volt, a Báthory-film rendezője, nyilván ezért gondolták azt a műsor szerkesztői, hogy legyen egy beszélgetés a magyar történelmi filmekről is, amik ugye nem nagyon készültek az utóbbi időben (legalábbis nem annyi, mint régen). A poén az, hogy ehhez a témához azt a rendezőt hívták meg szakértőnek, aki pont ebben a műfajban szerepelt le teljesen.  

Most akkor ezentúl ez lesz a Ma Reggelben? Behívják majd panaszkodni Uhrin Benedeket is, hogy eltűnt a pesti kávéházakból a sanzon? Pedig neki lenne néhány ötlete. Videó ugrás után.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reccs 2010.01.28. 10:54:47

Persze. hogy ez lesz. A múltkor az echo tv réme volt a történész szakértőjük, huszárkabát utánzatban és kanárisárga cicanadrágban. És most egypár évig ez így lesz, kiricsizoli meg élvezheti, ha erre vágyott.

nincsde 2010.01.28. 11:04:13

Ninin, a Pálfy józan volt?!

namnam 2010.01.28. 11:04:28

Off: Jujj, mi ez az új Pálffy-sztájl??? Tiszta Ricsárdgír...nem semmi...

On: Na, igen, Koltaynak elévülhetetlen érdemei vannak az Istvánnal, de amit azóta ámokfutott, arra nincs szó. Csak a legnagyobb baj az, hogy ki a fenét lehetne behívni történelmi filmeket szakérteni? Ez itt a kérdés...

eznemisénvagyok 2010.01.28. 11:12:11

@reccs: A Tóth Gy.László-ra gondolsz? Az hiánypótló volt! :o))

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.28. 11:27:42

@namnam: Mint film, az István, a király is iszonyúan gyenge volt. Azok a vastraverzek, bloah.. Koltay egy tehetségtelen rendező, ám tehetséges seggnyaló, csak abban tévedett, hogy túlságosan jobbra hord a nyelve. vagy bal oldalon túlságosan is jól ismerik még a KISZből... A rendező talán legjelentősebb munkája a Magyar Televízióban követte el, egy monstre közvetítés formájában, a moszkvai VIT-ről. Öccse (vagy kije), a Gergely viszont a mélymagyar műnépi rockzene Ian Andersonja. De mindegy is... Hallunk a családról eleget az elkövetkezendőkben is.

siss 2010.01.28. 11:31:03

@namnam: az István, a király is tele van ordítóan rossz rendezési hibákkal - Koltay mázlija, hogy a darab központi gondolata olyan erős, hogy ahhoz már tényleg különleges tehetség kell, hogy valaki nézhetetlenre rendezze meg.

Van egyébként Magyarországon olyan (élő) ember, akinek a nevéhez JÓ történelmi filmek fűződnek?

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 11:36:37

én is pont erre akartam felhívni a figyelmet, hogy Koltaynak nem sok köze volt az István, a király sikeréhez, ellenben abból a remek anyagból sikerült egy méltatlanul szar filmet készítenie.
amúgy kit köszönthetünk tvszerk személyében?

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2010.01.28. 11:37:29

@efes: egyetértek. az istván a király az egy szabadtéri előadás filmre vett változata. a koltay nem filmrendező, hanem amolyan iskolai ünnepség rendező :)

@siss: "Van egyébként Magyarországon olyan (élő) ember, akinek a nevéhez JÓ történelmi filmek fűződnek?"

nem rossz felvetés, nagyon sok, amit annak tekintünk, az inkább irodalmi adaptáció (jókai, gárdonyi).

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 11:41:40

@siss: mit tekintünk történelmi filmnek? a kosztümöset? vagy a régmúltat/közelmúltat feldolgozó filmeket? mert az utóbbiból azért van jónéhány, és most nem a kurzusfilmekre gondolok.

Kendaq Pendragon 2010.01.28. 11:42:11

Nagyon hiányoznak az ilyen típusú filmek. Azonban nem csak jó rendezőkből, hanem tehetséges színészekből is kevés van.
Anyag pedig van rendesen, lásd a Báthory-filmet, ami nem pusztán tényadatok, történelmi személyek citálásáról, hanem a korszak bemutatásáról is szólnia kéne (magyarán legyen életszagú!). Ezért volt rossz a sacra corona, a honfoglalás, stb = hülye klisés audiovizuális tananyag.
Meg kell tudnia a fiatalabb generációnak is, hogy honnan hova jutott el a magyarság.
Historia magistra vitae.
Koltait meg gyorsan le kéne mással foglalni, mondjuk ő is elmehetne megkeresni az ősmagyarokat Keleten.

a pynás 2010.01.28. 11:46:05

4:27-nél nézzétek a Pálffy-t! :)))))))

Kendaq Pendragon 2010.01.28. 11:46:15

@Kendaq Pendragon:
Jó történelmi film alatt gondolok pl. a bessoni Jean D'Arc-ra. Bár az is adaptáció, jók a színészek és teljesen élvezhető és valósághű a koncepció.

tjunior 2010.01.28. 11:52:28

történelmi film??? minek? Amíg ilyen Koltay Gáborok "rendeznek" magyar történelmi filmet, köszönöm nem kérek egyet sem. a Honfoglalás meg a Sacra Corona pont 2vel több film mint amit ebben a műfajban el kellett volna követnie Koltay úrnak.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.01.28. 11:59:26

Egy irodalmi adaptáció is lehet jó történelmi film, szvsz az Egri csillagokkal vagy a Kőszívű ember fiaival semmi baj sincs ebből a szempontból. De ott van pl. Jancsó korai életműve, melynek darabjai kifejezetten egy adott történelmi szituációt boncolgattak, persze messze nem közérthetően, de a művelt értelmiség számára a mai napig szellemi táplálékul szolgálva. Vagy Sára Sándor több filmje, pl. a 80 huszár, Tüske köröm alatt, stb. Tízezer nap - Kósa. Szabó István - Mefisto, Redl, Hanussen - gyönyörű KuK-trilógia. A fiatalokat viszont mintha tényleg nem érdekelné a történelem... Bár az az igazság, hogy kosztümös történelmi film az egyik legdrágább műfaj, kosztümök, korhű díszletek, kellékek, helyszínek bérlése, mindez rengeteg pénzbe kerül.

ajvéból jelentik 2010.01.28. 12:01:18

@a pynás: nem nagy dolog, kicsit bealudt, van ilyen. Szimpatikusabb, mint ébren, olyan emberi...

namnam 2010.01.28. 12:18:33

efes, siss:
Hát persze. Én sem gondolom, hogy az István mint film jó lenne. De mégis van benne érdem, hogy megszületett...annyi azért van talán... Ha filmként nézed, akkor borzalmas :P

És tényleg az a legnagyobb kérdés, hogy ma Magyarországon ki az, akit történelmi filmek szakértőjeként kérdezni lehetne... gyakorlatilag senki.
Az utóbbi évtizedben megszületett a Hídember és a Bánk bán... hááát, ugye, inkább hagyjuk őket. Aztán rengeteg '56-os film, de azok leginkább a rendezők saját élményeit dolgozzák fel, hol kicsit jobban, de sokszor nem túl jól.
De sebaj, az elkövetkező 4(?) évben majd ismét jönnek a koltayk, káelcsabák és mások... csak az jó lesz-e nekünk?? Hát, kédéses... :P

Bakter 2010.01.28. 12:20:25

Koltaynak két dolgot nem lenne szabad: filmet csinálnia és "szakérteni" róla.
Ilyen tehetségtelen rendező kevés van, főleg olyan, aki egyébként komoly tárgyú filmeket rendkívüli szrra tudott csinálni - jókota hátszéllel. Vagy ez az ő tehetsége? Mindenesetre a budapesti olimpia megnyitó ünnepségének megrendezésére ő lehet az esélyes.

Pistabácsi 2010.01.28. 12:29:39

Azt mondja, hogy olyan filmeket kell csinálni, ami érdekli a külföldieket is. Akkor csináljon nézhető filmeket, és érdekelni fogja a külföldieket is. Teljesen mindegy, hogy ismerik-e az adott történelmi szereplőt vagy sem. Ha egy látványos, izgalmas kosztümös filmet készít, akkor sokan meg fogják nézni, még akár külföldön is. Nem hiszem, hogy Ámerikában olyan sok átlag embernek lenne fogalma pl a spártaiakról, és mégis a "300" mekkora kasszasiker volt. Bár az nem annyira korhű történelmi film, de még mindig jobb, mint a Sacra corona, vagy a Hídember, amit nem bírtam végig nézni. Vagy ott van a Sztálingrád. Német film, és én anno 17 évesen láttam. Még az iskolával mentünk megnézni, és olyan hozzáállással, hogy na megint egy kötelező történelmi film, és kb 10 perc után az egész mozi csöndben ült és élvezte a filmet.
Szóval lehetne jó történelmi filmeket csinálni, csak ne legyen benne az aktuális kormány rejtett politikai üzenete.

Pistabácsi 2010.01.28. 12:32:33

És az mennyire szánalmas, hogy egy szlovák filmrendező jobb filmet készít egy magyar történelmi személyről, mint a nagy magyar történelmi filmkészítő.

Agent Cooper 2010.01.28. 12:34:51

Leírom a lényeget. Koltay szerint azért kell történelmi filmet készíteni, hogy az emberekben a nacionalizmust, a patriotizmust erősítsük. Mert az jó. És kész.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 12:38:42

@Pistabácsi: szerintem ez egyáltalán nem szánalmas, ráadásul koprodukciós film.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 12:41:10

@Pistabácsi: mármint nem szánalmas, ha jó film készül magyar témában, és azt nem feltétlenül magyar rendezi. Koltay, na ő szánalmas:)
amúgy meg egy ausztrál rendezte a skótok nagy történelmi filmjét (igaz, fele se igaz alapon, de ez kit érdekel), szóval ne panaszkodjunk, a szlovákok legalább jobban ismerik a terepet:)

Kendaq Pendragon 2010.01.28. 12:42:21

@Pistabácsi:
Igazad van. Annyit fűznék hozzá, hogy sztem a görög-római történelmet jobban ismerik az amcsik, mint hinnéd.
Gondolja a demokráciára, vagy pl. a szemmel látható másolásokra: pl. Capitolium, etc.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 12:42:37

egyébként is benne van a jó magyar történelmi film egyik elengedhetetlen kelléke: Franco Nero
:D

ssjani 2010.01.28. 12:49:04

Szerintem bele kéne venni a filmtörvénybe, hogy Koltay vezetéknevű egyéneknek tilos legyen magyarországon filmet rendeznie.

Balance Of Power 2010.01.28. 13:01:37

@siss: Varkonyi Zoltan... esetleg? Amennyivel kevesebb penzbol forgatta a kosztumos filmjeit az akkori hasonlo hollywood-i alkotasokhoz kepest, annyira megallja a helyet azok mellett. Persze ezek joresze irodalmi adaptacio, de akkor is...

@efes: Ja, ezek is mind kivalo filmek.

Azt magam sem erem fel esszel, hogy lehetett a Honfoglalast ennyire elbaltazni. Pedig remek szineszgarda volt ott is es tuti hogy a mar akkor is reg lejart lemez Franco Nero helyett is lehetett volna magyar szineszt talalni. Vicces ugyanakkor, hogy F.N. ebben az uj Bathory-filmben is szerepel ;)))

fran7 2010.01.28. 13:02:45

Szükség lenne jó magyar történelmi filmekre, de ez olyan, mint a magyar foci, ha jó lenne a magyar foci, akkor előbb-utóbb lennének jó magyar kommentátorok, s jó szakértő focisták mellettük. Most mi van? Ha lennének olyan normális és jó történelmi szakértők, akik nemcsak hagymázas elméleteket gyártanának, hanem normálisan ismeretterjesztenének, ha nemcsak vadmagyarok használnának tarsolylemezt, hanem ezzel semmilyen feltűnést nem keltenél, sőt. Akkor lennének olyan filmrendezők, akik az ilyen szakértők, történészek, forgatókönyvírók írnának szövegeket, akkor majd lesznek jó magyar történelmi filmek.

ajvéból jelentik 2010.01.28. 13:02:54

@ssjani: nem kell belevenni, majd eldönti a közönség. Meg a szakma, bármit is jelentsen ez.
A törvénybe azt kellene belevenni, hogy ne támogasson a poltika (a.m. aktuális kormány) közpénzből propagandafilmeket, legyen semleges a művészettel szemben (amennyire csak lehet) és hajtsa el a hozzá törleszkedő kurzuslovagokat (ha akadnának ilyenek).

Balance Of Power 2010.01.28. 13:10:48

@Pistabácsi: Mondjuk a 300 az egy kepregeny-adaptacio, ilyen alapon az Asterix is tortenelmi film ;)))))

De tenyleg, mekkora szar volt a Sacra Corona is...

Viszont eszembe jutott a Sztalinrol keszult felig magyar film Robert Duvall-lal a cimszerepben, na az pl. zsenialis.

VJV Man 2010.01.28. 13:28:12

Semmi pénzből nem lehet semmit csinálni.
A Honfoglalásra horn kormánytól 70 millát kapott... Ez volt a kiemelt támogatás...
A többi filmje is minimál költséggel készült.
Ellenben a sorstalanság kapott 4 milliárdot, pedig az se nem magyar se nem igaz...

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.28. 13:32:45

meghökkenve olvasom az egyetértő hozzászólásokat, azt hittem, hogy már a 3. hozzászólásban szerepelni fog az "akinek nem tetszik a sacra corona az nem magyar" fordulat...

Füredi 2.0 (törölt) 2010.01.28. 13:34:04

@VJV Man: Hála a jó istennek a Honfoglalás minden szava igaz.

Még valamit: A Hídember szerintem jó. Nem is Koltay, persze.

ssjani 2010.01.28. 13:36:06

"majd eldönti a közönség. Meg a szakma, bármit is jelentsen ez."
A Juliánusz barát után gyanakodnia kellett volna a szakmának mégis kapott pénzt a honfoglalásra (bár ő eredetileg nagyobb összegben gondolkodott pl. Álmos szerepét Anthoni Quinn játszotta volna és, a csata és tömegjelenetek sem így néztek volna ki).

Eredeti kommentemben (egy betü eltéréssel)- tréfásan-Koltai Róbertre is utaltam aki a Szamba után elkészíthette a Megy a gőzös című filmet amit igazán nem kellett volna.
Valahogy nem tudtam szórakozni egyiken sem pedig a jó szándék megvolt bennem.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 13:54:03

@VJV Man: mi nem igaz? a 4 milliárd biztos nem, annyi az összköltségvetése sem volt.

fran7 2010.01.28. 14:31:22

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: Vjv man nyilván nem arra gondolt, de azt remélem nem gondolod, hogy a Sorstalanság a valóság realisztikus ábrázolása, hanem egy regény egy fikció, amin nem lehet és nem is szabad számon kérni a teljes történelmi hitelességet. Az Isaura is igaz akkor, mert tényleg voltak rabszolgák.

Pikk Dáma ♠ 2010.01.28. 14:35:31

@fran7: persze hogy tudom, hogy nem erre gondolt. de a többit miért nekem írod? írd annak a vjv-nek. bár kétlem, hogy meggyőzöd...

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.01.28. 17:23:53

@ssjani: És mi van Koltay Lajossal?

@fran7: Jó filmet csak jó alapanyagból lehet csinálni, amihez nem elég a történelem maga. Kell egy konkrét, jól körvonalazott filmszerű történet, vagy egy jól megírt regény!

desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2010.01.28. 21:08:18

A Sacra Coronával nekem például semmi bajom sincs.
Magyar történelmi filmek meg nagyon kellenének, mert lenne hozzá elég alapanyag, csak sok pénz is kellene hozzá.
Mi van például a Kolta Róbert fia-féle Hunyadi filmmel? Arról se hallani semmit.

petibétmen 2010.01.29. 13:49:34

megfelelő rendező (=várkonyi zoltán) és pénz hiánya miatt nincs magyar történelmi film. ennyi.

?Illetékeselvtárs? 2010.12.27. 22:00:51

@Füredi 2.0 (törölt): "Hála a jó istennek a Honfoglalás minden szava igaz.

Még valamit: A Hídember szerintem jó. Nem is Koltay, persze."

Füredi 2.0 te vagy HÜLYE VAGY, vagy csak cukkolod a résztvevőket!
Nekem volt szerencsétlenségem dolgozni a Honfoglalás című gyalázatban.
Abban annyi igazság volt mint egy kb. a "vacsoracsatában". Ellopott állami pénz, a őshaza helyszíneinek tervezett forgatási helyei helyett Kisoroszi a drága jó Dr. Magyar úr tanyáján. A Somogysárdi helyszínek kivágva a filmből (nem biztos, hogy kár) stb. stb. Meg amikor a drága jó, most szakértőként villogó Koltai úrra vártunk reggel 6 órától du 13 óráig, amikor is megérkezett részegen és lebaltázott mindenkit, hogy "kikéjem magamnak, hogy így telnek az éjtékes pejcek" felkiáltással felvettünk vagy 5 perc hasznosat az nap.
Szóval aki nincs ebbe benne az ne nagyon alkosson tuti véleményt, mert csak nevetségessé válhat.

Más : nézzél már utána, hogy hány rendszert és milyen köpönyegekkel szolgált ki ez a dicső rendező úr az elmúlt 20-évben.

Üdv
süti beállítások módosítása