Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Hírek sütőtökleves mellé

Hazai médiahírek

2009. október 21. 11:30 barb 18 komment

  • A dolgozókon nem, csak a székházon spórolna az MTV. A köztévé megint újratárgyalná székházszerződését, eladná a sportközvetítések jogait, de embereket nem tudnak tömegesen elküldeni a végkielégítések miatt. Bővebben az Indexen.
  • Határon túli újságírók aggódnak az MTV-ért. A Külhoni Magyar Újságíró Egyesületek Konvenciója szerint "a közszolgálati intézmény a politika játékszerévé válhat", ezért arra kérik Súlyom László köztársasági elnököt, Katona Béla házelnököt és Bajnai Gordon kormányfőt: tegyenek meg mindet annak érdekében, hogy a nézők számára a Magyar Televízió hírforrás, s ne a hírek szereplője legyen.
  • A kertévék megijedtek a reklámok alatti elkapcsolásoktól. Az RTL Klub a rövidebb reklámblokkokban hisz, a Tv2 akciósan, egy reklámból álló szünetekkel pakolja tele a filmjeit, de a fiatalok ettől függetlenül szinte azonnal elkapcsolnak, ha jön a bifidus essensis és az intelligens szemcse. Az Index cikke itt olvasható. 
  • Megint többet tévézünk. Tavaly egy perccel többet tévézett az átlagember, mint egy évvel korábban, de tízzel kevesebbet, mint 2004-ben. A napi 260 perces átlag jelentős korosztályi különbségeket mutat: a 18-49 évesek 219, a 18-29 korosztály tagjai 175 percet töltöttek a képernyő előtt. Tovább az Index cikkére.
  • Mindenkinek a Sláger frekvenciája kellene. Egyre magasabb körökben lobbiznak a frekvenciáért, miközben kiderült, mégis hogy tudnák egyes pályázók bevételük felét átutalni az államnak. Az Econetnek van a legtöbb esélye, mivel talált egy kiskaput a pályázaton: sales house-on keresztül értékesítené reklámidejét. Részletek az Indexen.
  • Új MTI-fotóarchívumos könyv jelent meg. 1989-1994 közötti fotókból adott ki kötetet az MTI a Kor-képek sorozat hatodik részeként. Az Országgyűlési Biztos Hivatalában kiállítás is nyílt az album képanyagából. A november elejére a könyvesboltokba kerülő kiadvány 264 felvételt tartalmaz.
  • Formálódik a közép-európai médiahatóságok együttműködése. Október 16-án Drezdában a magyar, a cseh, a szlovák és a román médiahatóság képviselői szándéknyilatkozatot írtak alá, amelynek alapján még ez év decemberében Prágában létrejöhet a közép-európai médiahatóságok szorosabb együttműködését célzó többoldalú megállapodás.
  • Gesztesi Károly félmillió forintot kapott a Hal a tortánban való szerepléséért, jóval többet, mint a többiek – értesült a Blikk. A bulvárlap szerint ezért viselte el Varnus Xavér beszólásait, aki folyamatosan a Liptaival való szakítása miatt vegzálta.
  • További pályázók kizárását kezdeményezi Majtényi. Nem elégedett az országos rádiófrekvenciákra kiírt két pályázat eddigi menetével Majtényi László. Az ORTT elnöke úgy vélte: minden erőfeszítése ellenére sem sikerült a politikát távol tartania a testület munkájától, ezért további pályázók kizárására tesz ugyanis javaslatot. A Világgazdaság interjúja.
  • A Juventus is fogható digitálisan. A Juventus Rádió is elérhető immár az Antenna Hungária DAB+ digitális rádiós kísérleti platformján. Ezzel együtt tizenhárom - négy magyar közszholgálati, hat magyar kereskedelmi és három svájci - adót tud fogni Budapesten és környékén mintegy 3 millió fogyasztó – írja a mediainfo.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

báró Csekonics 2009.10.21. 11:52:40

Nem is annyira a reklámokkal (mármint a bifidusszal) van a baj, hanem hogy előtte-utána van még vagy 5-5 perc mindneféle 'nézdamegaszart' meg 'húdejósóindulholnapután' promó.
Még jó hogy csak 12 perc reklám lehet egy órában - de kár hogy ezek nem számítanak bele. :-(

Pikk Dáma ♠ 2009.10.21. 11:55:37

vagy inkább csak lenne ajánló, az bőven elég
egyébként ezzel az egy reklámos dologgal először gondolom sokakat megszívattak, mert arra senki nem számított, hogy ilyen rövid lesz...

ja, és új elnökünk van? Súlyom?:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.10.21. 12:30:29

Engem annyira irritál az erőszakosan az arcomba tolt reklám, hogy egyetlen esetben nem kapcsolok el: ha főzés közben megy a tévé, és maszatos a kezem. És az sem érdekel, ha emiatt kicsit veszítek az adott filmből, úgyis leadják pár héten belül egy másik csatornán. Nem vagyok hajlandó állandóan reklámot zabálni. A metrón, a járdán, a fogantyúkon... és a tévében. Nem, nem és nem!

nakiazaki 2009.10.21. 12:32:45

És hol lehet venni DAB+ vevőket? Kb 1-2 típus van az országban, horribilis összegekért... :(

báró Csekonics 2009.10.21. 13:50:08

@Dark Wolf: ezt két dolog miatt kétlem.
1. múltkorában - talán pont itt a CC-n? - olvastam, hogy nem,
2. néha megnézem az órát mikor kezdik a reklámblokkot meg amikor vége van, és 7-8 perc is ismán megvan egy ilyen blokk filmtől-filmig, egy órában pedig 2-3 ilyet leadnak...
(10 perceset is láttam már.)

Pikk Dáma ♠ 2009.10.21. 13:55:41

@Nadine: én már szinte csak felvételről nézem azt, ami érdekel, így simán áttekerem a reklámokat.
Ami sokkal jobban idegesít, amikor a film/sorozat stb alatt jobb meg bal felül meg alul van ott egy állandó reklám. Attól gutaütést kapok...

báró Csekonics 2009.10.21. 14:02:08

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: amiknál legalább ez rímel az éppen látottakra, vagy legalábbis néha.
Konkrét példa, amit láttam: csaj ül a dutyiban a rács mögött, alul a felirat - Tomorrow: Prison Break
Vagy
Éppen vallatnak valakit, alul a felirat - Next show: 24
:-D

Dark Wolf 2009.10.21. 14:41:27

@báró Csekonics: én csak a médiatörvényben foglaltakra hivatkozok...

báró Csekonics 2009.10.21. 14:59:52

Na, majd most direkt jól megnézem :-D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.10.21. 15:04:12

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: Én is felvenném, ha képes lennék normálisan kezelni a videót (nem a Rec gomb lenyomásával van bajom, hanem a digitális-nem digitális, azt veszi-e, amit én akarok, vagy azt, amit nézek éppen kérdés stb.). Ráadásul, nem tudom beprogramozni (minek is, alig tartja be a kezdések időpontját valamelyik csatorna). Szóval, egyszerűen elkapcsolok. De azt piszok következetesen:)
És engem is nagyon idegesítenek a képernyőt kitakaró figyelmeztetések a különböző műsorokra. Lassan már csak egy pötty lesz a képernyő közepén, amin az éppen futó filmet nézhetjük, bakker:(

Pikk Dáma ♠ 2009.10.21. 15:38:00

@Nadine: és nem tudsz váltani digitális kütyüre? nekem ez annyira megkönnyítette az életemet:)
egy gombra beállítja egy sorozat összes epizódját, ha eltolják, követi, ha átfedés van, akkor az ismétlést veszi - imádom:))
arról nem is beszélve, hogy megállíthatom az adást. ez is nagyon praktikus.
szóval én csak ajánlani tudom a magunkfajtáknak:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.10.21. 15:49:00

@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: Ebből egy mukkot sem értek. Mi az a digitális kütyü?

Pikk Dáma ♠ 2009.10.21. 15:53:25

@Nadine: milyen tv előfizetésed van?

KékFény6 2009.10.22. 01:52:18

@Nadine: Ez az "apa, kezdődik!" előfizetés lehet. Azaz az IPTV.

báró Csekonics 2009.10.22. 07:26:27

Nah szóval:
tegnap esti Dr. House, TV2

21:20-kor még a műsor előtti reklám ment, egészen 21:26-ig, vagyis 6 percet _biztosan_ (előbb is ment már, de nem figyeltem mikortól, akkor kapcsoltam oda).
21:47-től megint reklámblokk egészen 21:55-ig, ez _MÁR_ 14 perc és még nem is volt meg az egy óra.
House után 22:17-től pedig újabb reklámblokk kezdődött, ami 22:20-kor még tartott, vagyis egy órán belül akkor ez így 17 perc.

Persze a saját ajánlóikat is beleértve, mert nálam - és akkor ezek szerint ORTT-nél is? - a műsor az az, amit előre meghirdettek, nem a saját produkciók promója.

Bár, nem is tudom, mit vártam a kertévéktől...
süti beállítások módosítása