Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

A FlashForwardot már 100 országba eladta a Disney

A jövő útja?

2009. október 06. 16:00 sixx 24 komment

Ritkán foglalkozunk a nemzetközi piacokkal, de most, a Cannes-ban rendezett tévés vásár (MIPCOM) idején jobban odafigyelünk majd arra, milyen trendek tapasztalhatók a világ tévés piacain, azt megígérhetem. (Ha a válságnak meg egyszer vége lesz, még valahogy ki is megyünk a MIPCOM-ra.) A legérdekesebb hír egyelőre az, hogy az ABC Studios által gyártott, és az ABC műsorán látható FlashForward, amit az anyacég, a Disney Lost-pótléknak szán hosszútávra, igen kelendő portéka a világ minden részén.

Azt már egy hete tudjuk, hogy nálunk elsőként az AXN mutatja majd be a sorozatot novemberi kezdéssel, és azt is megírtuk, hogy a britek az amerikai vetítéssel szinte egyidőben tűzték műsorra, de azt nem, hogy további 98 ország is bejelentkezett érte, Oroszországtól a finnekig. A különböző országok különböző időpontban tűzik műsorra majd a szériát, a franciáknál a Losthoz hasonlóan az amerikai adással egyidőben is látható lesz (külön előfizetési díj fejében), de például az oroszok is csak nyolc napos csúszással adják majd, ami felvet pár érdekes kérdést: 

Ha mindenütt egyidőben lenne minden új amerikai sorozat premierje, az nem szabna végre gátat az illegális letöltéseknek? Kommentekben kérnék választ még egy kérdésre: ha itthon akkor elérhetővé tennék a sorozatok epizódjait, amikor azok az USA-ban is láthatók, és ezért egy névleges, mondjuk havi 2-3 000 forintos előfizetési díjat kellene fizetni, hányan lennének azok, akik ezt kifizetve lemondanának a letöltésről? (Én igen.)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AttilaBeregi 2009.10.06. 16:06:01

Én simán... ennyit megérne. Mondjuk nem tudom, munka mellett tudnék-e éjszakázni, hogy sorozatokat nézzek... de akkor is felvenném, és azt nézném meg
sixx, a reklámokkal amúgy mit csinálnak pl ott a franciáknál? Fekete képernyő/saját reklám/eredeti reklámok?

naughtyL 2009.10.06. 16:16:06

Az meseszerű lenne Csodaországban..
Simán megérne párezer forintot!!

Pikk Dáma ♠ 2009.10.06. 16:34:37

nekem az a verzió tetszene, hogy hamar behozzák az új sorozatokat, vagy akár egyidőben

ElPadre 2009.10.06. 16:45:49

jó minőségben? (mint mondjuk a 350mb-os torrentek.) eredeti nyelven és min. sztereó hanggal? minimális (elején és a végén, esetleg finoman a nem használt képterületeken) vagy semmi reklámmal? esetleg letölthetően és archiválhatóan? szerintem igen. ha a fentiek nem teljesülnek, akkor meg persze hogy nem.

ügyfélszolgálatos 2009.10.06. 16:52:07

@ElPadre: Ja nálunk valami ultragyagyi szinkronnal menne. Ha pedig feliratosan akkor meg rinyálna mindenki, hogy "olvasós".

littleprincess 2009.10.06. 17:02:35

Szinkronosan nem, de pl ha premiernapokon menne eredeti nyelven+felirat egy másik napon meg szinkronosan akkor simán.

Robin Scherbatsky 2009.10.06. 17:04:47

Szinkronnal semmiképpen, eredeti nyelven, esetleg választható felirattal már valószínűleg igen. Így már csak a reklám lenne a gond, de max. felvételről nézném.

Flankerr 2009.10.06. 17:28:39

Én lemondanék a letöltésről, a következő minimális feltételek mellett:
- Eredeti hang
- Eredeti képminőség: ahol HD ott HD, ahol SD ott képarány ne változzon.
- Ha IPTV jellegű megoldás, akkor garantáltan szakadás és akadásmentes sugárzás, és jelszóval (előfizetés) védve később meg/újra tudjam nézni azt amit előfizettem.

Bónusz dolgok, inkább ötletelés:
- (kikapcsolható) angol felirat nem jönne rosszul
- árazás: full csomag, HD/SD csomag, és ami a fő: lehetőség hogy "egyenként" összeválogathassam azokat a sorozatokat mait látni szeretnék, így csak azért fizetnék ami érdekel.
Reklám "élő" sugárzás esetén nem zavarna, bár ha már fizetek.. (reklámmentesítő csomag nem élős sugárzás esetén?)
Szinkront, magyar feliratot tessék elfelejteni, ami sixx felvet az nem erről szól szerintem.

Johnny Bravo 2009.10.06. 17:33:36

1. egyidőben azért nem hiszem, hogy lesz-e valaha "prömier", mert azért általában előbb megnézik, hogy teljesít legalább az első pár rész, mielőtt kiadnak súlyos pénzeket (az eladónak is az az érdeke, hogy minél drágábban adja el)
2. ha bárhogyan elérhetővé teszik digitális úton, akkor azt előbb utóbb letöltik, ha letöltik, kisebb lesz a TV nézés, a DVD vásárlás, és úgyis felkerül a torrentre.

nadivereb 2009.10.06. 17:47:58

Nyilván fizetnék érte párezer forintot, hogyha eredeti minőségben és letölthetően adnák. Még mindig nem tudom - és egyáltalán nem is szeretném - ugyanis a napirendemet tévéműsorokhoz igazítani.

Flankerr 2009.10.06. 17:49:48

@Johnny Bravo:
1. Első évados sorozatokra ez igaz, de a több évada futó sorozatoknak van rajongótábora, aki "vakon" kéri a követekző részt.. pont ez a lényege az ötletnek/szolgáltatásnak.. realtime, vagy minimális csúszás, lehetőség a későbbi visszanézésre (alszom/dolgozom az "élő" adás idején, de még aznap megnézném..)
2. A TV nézés igaz is lehet ,ezzel nem vitatkozom. DVD: ha minőségi a sorozat, erősíti a DVD piacot: már az évad közepén "előrendelem" a DVD-t/Bluerayt, mert már láttam hogy kell.. Magyar DVD kiadást is megerősítheti, hisz ha látják hogy több ezren (álom, de ha már elmélkedünk) fizetnek h. lássák az adott sorozatot, gyorsulna a magyar megjelenés, hisz láthatóvá válik a fizetőképes kereslet.. előfizetéssel egybekötött kedvezményes DVD akciók, stb.. van itt potenciál
Torrent: a torrent ígyis úgyis "elkészül" a sugárzás országában, se könnyíteni, se elősegíteni nem tudná ez a szolgáltatás..

Johnny Bravo 2009.10.06. 17:59:34

@Flankerr: bár bizonyos mértékig egyetértek a szinkronos felvetésekkel, azért vedd figyelembe, hogy a tv-k nem rétegeket, hanem tömegeket akarnak kiszolgálni, ezért (tömegmédium ugyanis), és itthon nem jellemző, hogy tömegek beszélnének olyan szinten idegen nyelvet, hogy élvezni tudjanak egy tv-műsort. Én inkább abban látom a megoldást, hogy a digitális műsorszórás bevezetésével legyen lehetőség eredeti hangon nézni a sorozatokat, és a magyarítást (fordítást és szinkront) ne olcsón akarják megúszni, hanem jól megcsinálni.

Flankerr 2009.10.06. 18:08:03

@Johnny Bravo:
Ebben teljesen egyetértünk. Jó lenne a választható eredeti szinkron/hang, és vagy felirat.. ez van ahol már él (T-Kábelnél láttam egy természetfilmes csatornán), elterjedése kívánatos lenne..
De amit sixx felvet, az "hagyományos" TV-n (legyen földi, kábel vagy tányéros) gyakorlatilag kivitelezhetetlen.. És mivel az ötlet/felvetés lényege az azonnaliság/minimális késés az eredeti (jellemzően USA/UK) sugárzással kapcsolatban, ezért "felejtős" a szinkron. Itt a Sport1/2-s élő NFL/NHL/NBA meccsközvetítés a minta, csak itt sorozatok epizódjairól lenne szó.. vsz. netes alapon

Johnny Bravo 2009.10.06. 18:14:54

@Flankerr: értem én, hogy egyszerre az amerikai premierrel, de akkor jön az, hogy nem értik elegen az angolt ahhoz, hogy megnézzék eredeti nyelven, és akkor meg azonnal bukta lenne a sorozat. :(

Flankerr 2009.10.06. 18:26:55

@Johnny Bravo:
Aki ezen "problémázik", annak nem ez a szolgáltatás kell..
Leteszteltem: Heroes 4. évadának múlt részét (a sorozat kiválasztása a letöltők közötti népszerűségen alapult) két népszerűm TOP5-s torrent oldalról csaknem 10.000-n töltötték le.. ők nem vágynak szinkronra.. Esetleg magyar feliratra.. ami viszont 1-2 nap késéssel (akár a "valóságban" a neten) hozzácsapható a szolgáltatáshoz, akár "plusz" pénzért..
Nem akarok kötözködni veled, csak komolyan érdekel az ötlet, és jó ötletnek tartom a kibeszélést. Havi párezret megérne a dolog nekem..

backward 2009.10.06. 19:25:35

Ha reklámokkal megszakítják, akkor biztos tölteném inkább.

everyonegetsshot 2009.10.06. 19:36:41

szinkron nélkül, archiválhatóan igen. felirat (akár angol) pluszpont.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2009.10.06. 20:31:31

@Flankerr:
Erre a nagyságrendre azért nehéz működő üzleti modellt alapítani. Persze attól függ, hogy a megvalósítás mennyibe kerül. Csak nem a CEMP tervez erre a piacra betörni? ;)

hex.kelly 2009.10.06. 20:34:28

Simán kifizetném. A jelenlegi 2500 Ft-os netemet eleve leginkább arra használom, hogy online nézzem a kedvenc sorozataimat a kinti premier után 1-2 nappal, ahogy időm van rá (nem töltögetek le, nem gyűjtögetek). Ha ugyanezeket a sorozatokat a tévémen nézhetném, vagy a monitoron, de jobb minőégben, és eközben nem kellene memóriát "áldozni" a gépen, örömmel fizetnék. még akkor is, ha esetleg nem használnám annyira ki. Olyan ez, mint az HBO - sokan fizetik, pedig zömük alig nézi.

Johnny Bravo 2009.10.07. 04:03:07

@Flankerr: itt van alapvető különbség közöttünk: a jó szinkron nincs meg 2 nap alatt sem. a fordítás talán, de még fel is kell azt "mondani" az meg nem 42 perc, mint egy rész. . És egyetértek korankelovel, csaknem 10.000 ember az nagyon kevés egy országos tv-nek. Még statisztikai hibának is pici. A 10xese már látszik az adatokon, de 10.000 ember miatt nem adnak ki plusz pénzt. Én amúgy érdekesnek tartanám, hogy ha az egyik nagy nem letükrözné a másikat, hanem mondjuk kicsit megerőltetné magát, és Mónika só helyett valami használható, érdekes, ismeretterjesztő műsort adna. Pl közszolgálati jelleggel pénzügyeset. meg lehetne csinálni azt jól, csak kellene pár szakember. És szerintem az most sokakat érdekelne. De mindig lehetne találni olyan témát, amivel ismeretet terjesztünk, ráfoghatjuk, hogy közszolgálati, és még érdekes is lehetne. Tudom, hogy Mónikának van rajongó tábora, de szerintem sokan csak azért nézik, mert van. Ha nem lenne nem hiányozna. Amúgy meg a két kertévév a választás lehetőségét veszi el a nézőtől: BK-JR, Josi-Móni, stb. Bocs off voltam. Ami meg sixx ötletét illeti, szerintem is jó gondolkodni rajta, hátha kisül olyan, ami a TV-nek is belefér, és a nézőt is jobban kiszolgálja, mint a mostani.

Johnny Bravo 2009.10.07. 04:03:51

@Flankerr: itt van alapvető különbség közöttünk: a jó szinkron nincs meg 2 nap alatt sem. a fordítás talán, de még fel is kell azt "mondani" az meg nem 42 perc, mint egy rész. . És egyetértek korankelovel, csaknem 10.000 ember az nagyon kevés egy országos tv-nek. Még statisztikai hibának is pici. A 10xese már látszik az adatokon, de 10.000 ember miatt nem adnak ki plusz pénzt. Én amúgy érdekesnek tartanám, hogy ha az egyik nagy nem letükrözné a másikat, hanem mondjuk kicsit megerőltetné magát, és Mónika só helyett valami használható, érdekes, ismeretterjesztő műsort adna. Pl közszolgálati jelleggel pénzügyeset. meg lehetne csinálni azt jól, csak kellene pár szakember. És szerintem az most sokakat érdekelne. De mindig lehetne találni olyan témát, amivel ismeretet terjesztünk, ráfoghatjuk, hogy közszolgálati, és még érdekes is lehetne. Tudom, hogy Mónikának van rajongó tábora, de szerintem sokan csak azért nézik, mert van. Ha nem lenne nem hiányozna. Amúgy meg a két kertévév a választás lehetőségét veszi el a nézőtől: BK-JR, Josi-Móni, stb. Bocs off voltam. Ami meg sixx ötletét illeti, szerintem is jó gondolkodni rajta, hátha kisül olyan, ami a TV-nek is belefér, és a nézőt is jobban kiszolgálja, mint a mostani.

Johnny Bravo 2009.10.07. 04:04:45

@Flankerr: itt van alapvető különbség közöttünk: a jó szinkron nincs meg 2 nap alatt sem. a fordítás talán, de még fel is kell azt "mondani" az meg nem 42 perc, mint egy rész. . És egyetértek korankelovel, csaknem 10.000 ember az nagyon kevés egy országos tv-nek. Még statisztikai hibának is pici. A 10xese már látszik az adatokon, de 10.000 ember miatt nem adnak ki plusz pénzt. Én amúgy érdekesnek tartanám, hogy ha az egyik nagy nem letükrözné a másikat, hanem mondjuk kicsit megerőltetné magát, és Mónika só helyett valami használható, érdekes, ismeretterjesztő műsort adna. Pl közszolgálati jelleggel pénzügyeset. meg lehetne csinálni azt jól, csak kellene pár szakember. És szerintem az most sokakat érdekelne. De mindig lehetne találni olyan témát, amivel ismeretet terjesztünk, ráfoghatjuk, hogy közszolgálati, és még érdekes is lehetne. Tudom, hogy Mónikának van rajongó tábora, de szerintem sokan csak azért nézik, mert van. Ha nem lenne nem hiányozna. Amúgy meg a két kertévév a választás lehetőségét veszi el a nézőtől: BK-JR, Josi-Móni, stb. Bocs off voltam. Ami meg sixx ötletét illeti, szerintem is jó gondolkodni rajta, hátha kisül olyan, ami a TV-nek is belefér, és a nézőt is jobban kiszolgálja, mint a mostani.

Flankerr 2009.10.07. 10:28:25

@Johnny Bravo: nyilvánvaló, hogy ez a szolgáltatás nem az országos adók nézőinek szólna.. ezért is "felejtős" a szinkron.. ez esetben.. a 10.000-s számot azért vettem (ami a többi zárt és nyílt trackerrel, ftp-vel, smswebbel, egyébbel simán 40.000), mert ők nem szinkront akarnak, ők a legújabb részt akarják megnézni, eredeti nyelven, a többség magyar/angol felirattal.
A sixx által felvetett szolgáltatás "normál" TV adón már csak azért is elképzelhetetlen, mert az "élő" sugárzás ideje USA sorozat esetén nálunk éjjel 2:00-5:00 körül esne.. Ez egy európai előfizetéses Hulu lenne, fizetsz hogy láthasd a legújabb részeket, és persze vissza is nézhesd amikor neked megfelel.. ezért is fontos a sorozatok választhatósága.
Az "off" részben amúgy igazad van.

monu 2010.01.07. 12:21:14

Hát van néhány előnye a torrentnek az ingyenességen kívül, amik miatt szerintem pótolhatatlan.
1. minimális késleltetés az eredeti vetítéshez képest /a jó minőségű felirat nagyon hamar elérhető/
2. azt nézek amit akarok
3. akkor nézem amikor akarom
4. egy 20 perces epizód 20 percig tart, nem 45-ig a reklámok miatt.
5. nem kell heteket várni egyy új epizódra, /ha az ember képes összegyűjteni pár részt/
6. a tv-nél jobb minőségű
7. megállítható, visszatekerhető, újranézhető
8. hordozható
9. nem csak egy olyan sorozatba vághatok bele ami most kezdődött, de egy olyanba is ami már 5 éve megy.
10. gyakorlatilag választhatok a szinkronos és a feliratos között /sőt akár spanyolul vagy svédül is nézhetem./

Nehezen hiszem hogy létezhet olyan szolgáltatás ami ennek a felét tudja, de ha igen az se ér meg 2-3000 E ft-ot, mint ahogy a családi csomag se 5-t vagy az HBO se annyit amennyibe kerül.
süti beállítások módosítása