Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Stargate Universe: a gyermekkor vége

2009 Ősz

2009. október 05. 11:00 sixx 107 komment

Amikor meghallottam, hogy az SG-1 és az Atlantis után egy újabb spinoff-fal folytatódik a Csillagkapu-franchise, csak legyintettem egyet, mert bármennyire is jó volt az Atlantis, tulajdonképpen ugyanazt nyújtotta, mint a nagy előd: más helyszínen és más főellenséggel, de alapvetően a régi történeteket dolgozták fel, volt benne vicceseket beszóló ember meg kemény ember, meg az SG-csapatba beválasztott idegen (ebből menten kettő is), és mentek szépen a Vancouver melletti fenyőerdőre kísértetiesen hasonló bolygókat felfedezni. 

A készítők a Universe-ről azt ígérték, hogy új színt hoz a kifáradóban lévő veterán sci-fi-be, rebootról beszéltek, és nagyon keményen néző színészekkel súlyosbított karakterposztereket mutogattak, de láttam én már karbatett kézzel rám meredő Teal'c-képet, szóval nem hatódtam meg. A pénteki premier első 45 perce erre olyat ütött, mint az ólajtó, disztroj, könnyek és sírás minden pillanatban, fejvesztve rohangáló, megzavarodott szereplők, kilátástalanság, sötét hangulat, egyre fogyó oxigén. A Universe nem egy vicceskedő, könnyed sorozat lesz, hanem dráma, és ha az írók képesek lesznek visszafogni magukat, akkor a javából ám.

Az alaptörténet ismert: egy eddig nem nagyon említett, Icarus nevű bázison kísérleteket folytatnak a kilencedik ékzár titkát megfejtendő, de megtámadják őket, és menekülni kell. A kaput sikerül megnyitni, de nem a Föld felé, hanem egy ismeretlen helyre, amiről aztán kiderül, hogy egy Ősök által épített hatalmas hajó, ami a Tejútrendszer túlsó felén (már ha tetszik érteni) száguld az ismeretlenbe, leszállni róla nem nagyon lehet, a létfenntartó rendszerek meg beszartak, nincs levegő, víz és kaja. Szar ügy, mi? Na, ezt mutatta be a pilot, meg felvázolta a karaktereket, akik között azért a klasszikus Stargate-toposzok szépen lassan feltűnnek, lesz viccesember, meg okosember, sőt, kemény katonaember is.

A történet a fentieknél azért jóval összetettebb, a főszereplő tudósról (Rush - Robert Carlyle) nem lehet azonnal eldönteni, hogy szimplán csak vérgeci vagy egy megszállott őrült, aki hazudik lépten-nyomon, a parancsnoki szerepbe belecsöppent hadnagy is hibázik eleget ahhoz, hogy emberinek tűnjön, és ne egy O'Neill-, vagy Sheppard-klónnak, és a többiek is sokkal összetettebb karakternek tűnek, mint a Stargate meglehetősen egydimenziós eddigi szereplői. A hangulat, a trükkök, maga a megvalósítás nekem nagyon tetszik, komor, sötét, depressziós díszleteket kapunk, és ez jó, kicsit már untam a könnyed., laza, főleg a humorra épülő történeteket, itt meg ez a környezet miatt eleve nem lehetséges - legalábbis az elején biztos nem.

A pilot utolsó pár perce sajnos nagyon lerontotta az élményt, és most nem a klasszikus önfeláldozós történetszálról beszélek, hanem az újabb, világokat látogató SG-csapat összerakásáról, jobb szerettem volna, ha a népes szereplőgárdából mindig azokat választják ki a kiküldetésre, aki a megfelelő képességekkel rendelkezik egy-egy küldetéshez, de hátha ezen változtatnak. A Battlestar Galactica komorságától azért elmaradó Universe bemutatkozása engem meggyőzött arról, hogy a Stargate-franchise immáron végképp felnőtt, és még mindig tud újat mutatni a veterán rajongóknak is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novi bácsi 2009.10.05. 11:21:29

Én elaludtam rajta... Meg hát nagyon hype-olták, hogy "olyan BSG-sen komor képi és hangulati világú lesz"... Hát nem az.

Az eredeti Stargate filmen kívül én eddig egy részt nem bírtam végignézni, mert mindig az volt az érzésem, hogy gyogyós 12 éves kisfiúknak csinálták, délutáni matinéműsornak... Szóval, SG.U NEM NÉZŐS.

Jó, mondjuk én egy hardcore BSG fan vagyok, de senki nem mondhatja, hogy nem adtam egy esélyt. Egyet. Ennyi volt.

dr. Aullah 2009.10.05. 11:29:11

Hmm, eltűnt amit írtam.

fallen 2009.10.05. 11:31:24

Szerintem elég zúzós volt a pilot, bár Eli karakterével nem nagyon vagyok kibékülve, valahogy furcsa volt, hogy egyből elég jól kiismeri magát a hajón, bár ez talán inkább az írók hibája. Furcsa volt még a szenátor pálfordulása is, mert először tipikus politikusként tünt fel. De összeségében már nagyon várom a következő részt. A BSG kiváló, de talán az összehasonlítás sántít, mert az SGU máshonnan jött.

AttilaBeregi 2009.10.05. 11:32:16

ez az első duplarész nagyon jó volt :)
pont annyira komor, ami még kell, és pont annyit meghagytak az "eredeti" sorozatok humorából, ami meg szintén kell.

Én azért nem vagyok benne biztos, hogy ez lesz a végleges csapat amúgy, de majd meglátjuk.

kkss 2009.10.05. 11:32:36

"ami a Tejútrendszer túlsó felén (már ha tetszik érteni) száguld az ismeretlenbe"

Tejút a mi galaxisunk. Ez a hajó több galaxissal van odébb. Tetszik érteni?

dr. Aullah 2009.10.05. 11:35:29

Nagyon nagyon jó lett. Alig várom a többi részt. Voyagert is imádtam, és itt is hasonló a sztori... csak csillagkapu.

fallen: Azért valamennyire megcsinálták, mert ugye az elején amikor nézte a monitort, és akkor világított a piros ajtó, és akkor megtanulta, hogy kell ajtót nyitni stb. Szóval nekem nem volt annyira fura.

BSG-nál biztos jobb lesz, mert ez a legszar*bb sorozat amit valaha láttam.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.10.05. 11:35:36

@kkss: ha valaki a poént sem ismeri fel, nem segíthetek rajta.

sixx · http://comment.blog.hu 2009.10.05. 11:36:18

@Aullah: sajnállak, ha nem tetszett a BSG, de komolyan.

too damn pretty to die · http://apuokolbeszoruloarca.blog.hu/ 2009.10.05. 11:40:11

Remélem azért eltalálják az egyensúlyt a karakterközi konfliktusok és egyéb drámák meg a scifi között.

algi 2009.10.05. 11:42:36

Tudom, hogy a komorságban ez a mérce, de azért túlléphetnénk már a Nyolcadik utas a halál képi világán.

dr. Aullah 2009.10.05. 11:44:03

@sixx: Én is, pedig nagyon vártam, és sok jót olvastam róla. Daráltam egy hét alatt. De egyszerűen amerre elvitték, és ahogyan az nagyon nem tetszett. Kínszenvedés volt, de túl kellett lennem rajta.

Na vissza ONra.

Roltii 2009.10.05. 11:45:42

Én 2x láttam kompletten a 10 éved SG-1-et és 5 évad Atlantist. Ez nem tetszett, egyszerűen unalmas volt. A 2 részbe sűrített story bőven jó lett volna az első felébe, aztán a második felébe jöhet új ellenség vagy tudom is én. Rush pedig rohadt antipatikus, pedig a színészt bírom. A kis dagi meg viccnek durva... RDA pedig rohadtul megöregedett:(

Roltii 2009.10.05. 11:47:17

ui: BSG-t én se értem miért szeretik annyira, pedig becsülettel néztem a 3. évad közepéig. Egyszerűen nem vártam soha a következő részt, hanem unalmasabb óráimban néztem, és dögunalmas volt. Bár valszeg maga a polscifi nem tetszik...

fallen 2009.10.05. 11:49:01

@Aullah: értem én, hogy megtanulta, csak az volt furcsa, hogy szerintem túl hamar kiismerte magát a kezelőszerkezeten. Merthogy zseninek állították be, de annyira nem tünt annak egyébként.

dr. Aullah 2009.10.05. 11:53:15

@fallen: Hát, ha választanom kéne, hogy melyik reálisabb: Ez, vagy amikor Mckay megérkezik Atlantisra és egyből beindít mindent... :P

fallen 2009.10.05. 12:00:06

@Aullah: Mckay az Mckay!!!!!!!!!!!!!:)

Moso 2009.10.05. 12:01:15

Rush nagyon hajaz baltarra...
és nem nő fel az etalonhoz Mckay-hez.
ez így összecsapott.
nagyon trendi próbál lenni, de izzadtságszagú:(
a szereplől között max a kis dagi kedvelhető
bsg jónak indult, de elkurvult a végére(3 évad), mikor már gondolkodniuk kellett volna az íróknak.

fromdtod 2009.10.05. 12:09:37

MEgnéztem. Előszőr végig aludtam, aztán megnéztem mégegyszer, mert vártam, hogy mit hagytam ki, de rájöttem, hogy semmit.
Nem lehet kihagyni a BSG-t. Nem kell összehasonlítani, de nem lehet nem észrevenni, hogy észrevették, hogy a BSG klassz volt, és tegyünk bele belőle egy kicsit az SG-be. És sztem ebből lett a kotyvasz. Mert a BSG próbált realisztikus lenni, valós emberekkel, valódi érdekekkel, valódi érzelmekkel (tetszett) eddig az SG meg egy mese volt minden túlzással és hősökkel és gonoszokkal és csodákkal (tetszett).
Most ez valahol a kettő között van. És nem tudom hova tenni. ÉS ezért nem tetszett. PErsze nézni fogom, de egyelőre fanyalgok.
És univerzum, és nem tejútrendszer, és ez nem vicc, oké? Vagy vicc?

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.05. 12:18:50

És hol lehetett látni? Milyen csatorna, vagy net?

Paladin73 2009.10.05. 12:24:59

Nekem bejött rendesen. Igaz, hogy nekem is eszembe jutott itt-ott a bsg, de nem olyan szinten, hogy zavarna.

EasyFriend 2009.10.05. 12:25:50

Köszi, sixx, a szemléletes leírást. Amint lehetőségem lesz rá, megnézem.

Thomas Dantes 2009.10.05. 12:29:42

Mckay az etalon? És ez a izzadságszagú, és a összecsapott? Hm.

Jópofa volt Mckay az biztos, de igazából teljesen hiteltelen. Mert mi volt mindig? Van egy megoldhatatlan probléma, és 10 percen belül mind meghalnak. Mckay pánikol, majd csettinget az ujjával, játsza az eszét hogy ő a legokosabb, és utána hipp-hopp az utolsó percben megoldja a dolgot.

Igaz, jópofa volt ezt így látni, csak éppen nem reális.

Rush egy sokkal reálisabb és hihetőbb karakter. Komolyabb, és felnőttebb , mitn ahogy az egész új sorozat.

Igen, eddig a Csillagkapu nem ilyen volt, majd eldől, hogy jó lesz-e ez a komorabb, komolyabb, felnőttebb stílus.

blackbarika 2009.10.05. 12:31:07

Soha nem szerettem a Stargate-et, az Atlantist se, kissé gyermetegnek, komolytalannak tűnt az én ízlésemnek. Hallottam hogy ez az új sorozat némiképp más lesz, (amúgy Firefly rajongó vagyok, ha már sci-fi), belenéztem és meg kell mondjam, nagyon tetszett. A színészek sokkal szimpatikusabbak, főleg hogy egy olyan nevet kaszáltak mint Robert Carlyle, akit a Hitler és a 28 héttel később óta imádok. A flashbackek kissé a Lostra emlékeztettek és Rush karaktere is tartalmaz némi Benjamin Linus-os beütést (ha valaki követi a Lostot is tudja sztem miről beszélek )de végre volt komoly dráma, normális akció, izgalom és zavarodottság, szóval szerintem az első olyan Stargate amit nézni fogok.

Manyizga (törölt) 2009.10.05. 12:31:59

Kíváncsi vagyok, milyen valójában.

Advocatus_Diaboli 2009.10.05. 12:35:11

Hát túl sokat sokat ne vártam tőle, de még így is nagyot csalódtam. Annyira azért nem rossz, mint az SG1, de az Atlantiszt eddig nagyon alulmúlta. Sajnos a Battlestar Galactica legrosszabb hagyományit követi. Pontosabban az ulolsó 2 évadét. Szinte mindenki utál mindenkit. Alig van szerethető karakter. Mert vagy szemétláda, vagy rinyagép az illető. Dr. Rush pedig egy az egyben Gauis Baltar, csak még randább kivitelben. Én összesen 3 úgyahigy szimpatikus karaktert találtam, Young ezredest, Scot hadnagyot ls Eli-t. Ráadásl a szereplők közt egy jó nőt sem találtam sajnos.

Jake24 2009.10.05. 12:36:50

Én biztos vagyok benne, hogy a franchise-nak iszonyat jó tesz ez a reboot, nekem tetszett a pilot, igaz nem bsg, de nézős, mert a többi sg-ből csak pár részt láttam, nem az a "wtf-úristen-hogy bírom ki jövő hétig" sorozat volt. Ez az lesz. :P A karakterek jók, a zene penge, már csak a forgatókönyvírókon múlik a siker, mert el lehet rontani ám ezt, lehet ebből Voyager klón (mert azért ordít a sztoriról a voyager beütés), meg sima sg sorozat, olyan mint a többi. We'll see.

Ha már itt tartunk: ne tessék összehasonlítani bsg-vel!!! Mások az eszközök a két sorozatban és más a cél (persze az, hogy szórakoztasson közös), a bsg vérbeli dráma, jócskán elhagyva a sci-fi kereteit és műfaját, ez pedig mégiscsak sci-fi, annak minden belevalójával együtt. És lesznek itt még könnyek szerintem, meg zsilipkapun kidobás. Az mindenhol van.

Jake24 2009.10.05. 12:38:57

@Advocatus_Diaboli: A mindenki utál mindenkit dolgokból lesznek a konfliktusok, a dráma az pedig vonzza a nézőket, már idétlen idők óta. Nem kell mindenkinek szeretnie a másikat, arra ott van a Teletubbies.

blackbarika 2009.10.05. 12:40:54

Na most már kíváncsi vagyok erre a BSG-re, mert mindenki ahhoz hasonlítja. Lehet nekiállok megnézni.
Valaki itt a jó nőket hiányolja, én meg a jó pasikat. Egy sincs benne sajna :P Bár a katona fickó azért nem rossz.

Today05 2009.10.05. 12:40:54

szerintem rendkívül gyengén indul ez a sorozat, mégis mi volt az ami nagyot ütött? az hogy már megint valahol messze vannak, ahonnan nem tudnak csak úgy hazamenni? ezt már ellőtték párszor, nemúj. Tényleg próbáltam benne megtalálni a jót, de igazán nem ment, egyelőre nagyon gyengék a karakterek, a sztori 80 perc alatt nem mozdult 1 centit sem, és már megint egy rozsdás ezeréves romhalmazon vannak, ahol gyakoriak a meghibásodások, egyszer jutnának valami olyan helyre, ami új, és modern, és működik, na akkor már énis azt mondanám, hogy üt... jah, hogy az drágább lenne, mint pár szakadt göncöt rádobni a statisztákra, bezárni őket egy rozsdás lemezekből összetákolt stúdióba? nekem ez sajnos nagyon gyenge, még egy pár részt meg fogok nézni belőle, hátha beindul, nagyon remélem, hogy igen, mert már nagyon űr-scifisorozat hiányom van :)

blackbarika 2009.10.05. 12:44:38

@Today05: Az előző SG-ből nem láttam sok részt, csak mikor lakótársam nézte néha bekapcsolódtam, de valahogy sikerült bealudnom rajta, altatónak igen jó volt :P Ez a pilot viszont felcsigázott, nem gondoltam hogy ilyen is lehet ebben a sorozatban. Az hogy mindenki utál mindenkit (ami mondjuk túlzás) de nekem tetszik. Mindig is a gonoszkodó karaktereket bírtam, pl Ben Linus a Lostból. Ő a favorit sorozatkarakter nálam. Itt azt hiszem a Rush lesz az.

Maniac84 2009.10.05. 12:50:12

Nekem csalódás volt ez a premier. Pontosan ugyanaz a véleményem mint fromdtod-nek. Vettek 2 stílust ami külön-külön nagyon tetszett, összegyúrták és valami fura katyvasz lett belőle. Remélem, hogy a későbbiekben inkább az SG univerzum-ra jellemző tulajdonságok fognak dominálni. Ami a BSG-ben működött karakterdrámaként, az itt eddig nagyon nem.

blackbarika 2009.10.05. 12:52:14

Úgy tűnik aki a régi SG-ket szerette, annak ez csalódás, aki meg azokat nem (mint pl én) azoknak meg ez jobban bejön.

soszil 2009.10.05. 12:52:50

hat, en meg nem tudtam eldonteni, hogy tetszik-e vagy sem..
meg lehet kovezni, de nekem a stargate a karakterek, vicces beszolasok, apro kis szosszenetek miatt volt szimpi.
az atlantis ugyan nem tetszett annyira, de rodney es a panikrohamai azert nagyon bejottek.
itt viszont.. tudom, h ez csak az eleje, de a karakterek idegesitoek, kiforratlanok, es eddig a foszereplo szineszek se gyoztek meg arrol, hogy erdemes lesz a tovabbiakban nezni.
viszont ez meg tenyleg nagyon az eleje, ugyh szurkolok, h jobb legyen..

kyanzes (törölt) 2009.10.05. 12:59:43

Egy kalap szar. Vinnyogás, újraélesztés és vitatkozás. Kb. ennyi dióhéjban. Szégyen.
Hétköznapi dráma, ami teljesen véletlenül űrhajókon játszódik.

Ha valaki kíváncsi, milyen az új Stargate, akkor emlékezzen vissza a Jelekre. 40 perc vinnyogás, 2 perc stáblista, 3 perc sci-fi.

Iszonyatos csalódás.

Ráadásul Battlestar Galactica koppintás, ami mindössze azért baj, mert annak igen gagyi.

És az Eli gyerek, maga a megtestesült főhős. A főhősök főhőse. Kicsit túlsúlyos, kicsit vicces, kicsit baromi gyenge.

Retek.

blackbarika 2009.10.05. 13:05:34

@kyanzes: A Jelek az nem is igazán sci-fi volt, hanem Mel Gibson elmélkedése a vallásról M.Night rendezésében. Az ő filmjeit mindig félreértelmezik a kategória besorolók, a Falu is horror címen futott, amikor kőkemény dráma :)

Amúgy az Eli nekem sem tetszett. Tipikus lúzer, és mint olyanból nem tudom kinézni hogy egyben egy zseni. Inkább fogyatékos rajzfilm karakter mint hús-vér hős.

Zseniális Teknős 2009.10.05. 13:06:18

A sima SG-t szerettem, az Atlantis-t is, de azt kicsit kevésbé. (A BSG-t is szerettem amúgy, meg a Caprica is érdekel.)

Mindezek ellenére nekem eddig tetszik az SG:U.

Ebből a részből szerintem nem derül ki, hogy milyen lesz maga a sorozat, mivel nem arról fog szólni minden rész, h megtámadják őket egy bázison és idegen hajóra kerülnek...

A szereplőkről: nekem Rush meg a dagi szimpatikus, a katonák egyelőre nem, de az SG hagyomány szerint valszeg a vén buzi meghal, és a fiatalabb katona lesz a főnök. Vagy a Rush.

Kurvára nem BSG koppintás amúgy. Ennyi erővel a BSG meg startrek koppintás. Csak annyi a különbség, hogy a BSG-ben egy üres bolygóra igyekeznek, a Star Trekben meg haza. Vagyis az legutolsó részeket kivéve kurvamindegy, h hova mennek, miközben szarrá támadják őket a gonoszok.

Hegyi 2009.10.05. 13:09:28

Igen van egy kis BSG beütés, kis szerencsével nem rontják el úgy mint a Battlestart tették.
Az következő részek címeit nézve, megmaradnak azon a vonalon, hogy az életfeltételeket kel először megteremteni, és ez kedvemre való, a bsg is így indult.

zsommand 2009.10.05. 13:12:48

Sztem az írók megijedtek. Akartak vmi nagyon jót, de féltek, hogy ha kihagyják a megszokott kliséket (önfeláldozás, CSK csapat, megalománia) akkor elvesztik az elvárásokat támasztó régi rajongókat.

Nem BSG, SG-nél jobb, sorozatnak egyenlőre nézhető.

De várjuk ki a végét.

[megmondoember] 2009.10.05. 13:13:07

Szar volt az egész. Logikátlan sztori, zavaros dramaturgia, hiteltelen karakterek és nulla színész játék + alulvilágított terek (amitől nem lesz komor és veszélyes a hangulat, csak élvezhetetlen a film). Szetereotípiák, más sorozatokból (STVOY, BSG, FS, LOST) átvett, de teljesen rosszul alkalmazott képi és dramaturgiai klisék tömkelege. Szörnyű. Nem adok neki két évadot.

zsommand 2009.10.05. 13:13:38

Akik meg a BSG-t fikázzák azok menjenek el CGI orgiát nézni, meg Andromédát...

Hegyi 2009.10.05. 13:17:21

Azt egyébként nem lehetett volna megcsinálni, hogy a kino-val megnyomni az ajtózáró gombot, vagy valamit fellógatni a gombfölé amit az ajtón túlról egy hosszú madzaggal kioldanak, hogy megnyomja a gombot?

Advocatus_Diaboli 2009.10.05. 13:19:38

@Jake24: Ha mindeki utál mindekit, abból nemcsak hogy konfliktus, hanem anarchia lesz,. Nem ártlama viszont, ha néhényan kedvelik egymást, abból esetleg még szövetésgek is kialakulhatnak. Egyébként a veszélyebn levő hajón akapitány az utasok érdekében a tnegerbe lövi a reintenseket. Ilyen kevés embernél ilyen kaki helyzetben nem áűrtana ném egység. Aztán vannak még lofikai hibák is. Az egyeik KINO-val simán meg lehetett volna nyomni a zsilip ajtózáró gombjáét, nem kelltt vlna feláéldoznia magét senkinek. A zseinális Dr. Rush-nak ez nem jutto eszébe? Inká azon galyat, ki e lgekvsébé hasznáélható ember, higy kijelülje a halálra. (Kissé náci móódszer) Még 'szerencse' hogy volt önkélnt jelentkező.

Moso 2009.10.05. 13:21:03

lehetne benne olyan, hogy mindenki összejön mindenkivel, és sokat beszélgetnének az érzelmeikről meg sírnának.
defying gracity?

idiotapocs 2009.10.05. 13:21:38

@sixx: "ami a Tejútrendszer túlsó felén (már ha tetszik érteni) száguld az ismeretlenbe"

Ez a mondat nagyon vicces, komolyan!

Advocatus_Diaboli 2009.10.05. 13:22:52

@blackbarika: Anem csak te, a feleségem zsintén hinyolja a jó a pasikat, ahogy én a jó nőket. Sajnos ebben is az SG1-re hasonlít. Eddig nekem még mindig, midneben az Atlantis viszi apálmát. :D

soszil 2009.10.05. 13:23:06

@Hegyi:
jajj, de akkor hol maradna a drama?!

viszont ha reszenkent meghal valaki a legenysegbol nem lesz tul hosszu eletu a sorozat.. kiveve, ha felszednek nehany (felaldozhato) idegent. muhaha.

Roltii 2009.10.05. 13:23:40

@Hegyi: @Advocatus_Diaboli:
KINO-val nem lehet gombot nyomni, mert gondolom Ős gén kell a cucc kezeléséhez, és abból kiindulhatunk, hogy mindneki aki offworld megy, az kap génterápiát, viszont a KINO csak egy tárgy. Ráadásul KINO?!! milyen név már ez...

fallen 2009.10.05. 13:25:03

@Thomas Dantes: Mckay karaktere nyilván eltúlzott volt, de nekem pont ez tetszett benne. Ez az eli gyerekről meg még keveset tudunk, meglátjuk, de a szinész nem szimpatikus. Amúgy nekem a DS9-BSG- Atlantisz a belső csatárhármasom, szerintem mindhárom szerethető és nem nagyon van értelme az összehasonlításoknak. Mármint az olyannak, hogy de szerettem az egyikban valamit, és az a másikban meg nem olyan, fúj!!! Egy sorozatot szeress önmgaáért, vagy utáld érte, de nem kell számonkérni rajta, hogy nem olyan mint a másik. Vagy nem kell belelátni se, hogy olyan, mint a másik. Két rész alapján ne törjönk pálcát felette, szerintem van benne potenciál és remélem még sokáig élvezhetem majd.

Roltii 2009.10.05. 13:25:04

meg még valami: csak nekem tűnt úgy, hogy baromi kevesen vannak? ~15 ember cirka?

Meg amikor a végén a Colonel átrepül a csk-n, akkor a robbanás az miért nem jön? vagy a túlterhelődéssel bezárja a féreglyukat? ha a második, akkor a Földet is tárcsázhatták volna...

blackbarika 2009.10.05. 13:33:52

@Moso: Ha ezt hiányolod, jön a Melrose Place remake, jövő nyáron :D

lionking 2009.10.05. 13:38:01

@Thomas Dantes:
"Jópofa volt Mckay az biztos, de igazából teljesen hiteltelen. Mert mi volt mindig? Van egy megoldhatatlan probléma, és 10 percen belül mind meghalnak. Mckay pánikol, majd csettinget az ujjával, játsza az eszét hogy ő a legokosabb, és utána hipp-hopp az utolsó percben megoldja a dolgot.

Igaz, jópofa volt ezt így látni, csak éppen nem reális."

Te! Nem egy scifi sorozatot nézel?

Azt nem értem, hogy mért kell egy scifi!!!! sorozatnak életszerűnek lenni.
Ha az, akkor meg nincsenek idegen földönkívüli lények, se semmi se űrutazás, se csillagkapu.
Én egy scifi-t úgy ülök le nézni, hogy nem a realitást keresem benne, mert az akkor nem scifi!
El kell fogadni a tényeket a filmben, és kész.

Na. 2009.10.05. 13:38:33

Konkretan egy kalap szar volt a pilot. Semmi ujdonsag, szarul kidolgozott karakterek, unalmas CGI, hibak hegyekben... BSG szeretett volna lenni, ostoba katyvasz lett. Sok jot nem remelek.

Shitting Bull 2009.10.05. 13:41:26

@sixx: sajnálni lehet, de nem ő az egyetlen. Pl. én sem bírtam tíz percnél tovább, amikor az óriási beharangozás után belenéztem.
Igaz, a SG1-et is csak úgy a sorozat közepéig bírtam. Addig is csak azért, mert nem kezdtem olyan marhaságokon gondolkodni, hogy pl. egy óegyiptomi származású kolónia tagjai miért tudnak oly jól angolul. :)
Meg azon, hogy a Földet szépen benépesítettük, de a többi bolygókon csak egy-egy kis faluravaló közösség tengeti életét évezredes múlttal a háta mögött, még mindig a sivatagi arabok életszínvonalán. :)

Roltii 2009.10.05. 13:42:21

scifi számomra: jobbnál jobb ötletek. Ezért szeretem az SG:1-et és az Atlantist. Viszont a BSG rohadt ötlettelen volt (űrbéli dráma jóadag politikával), így az nem tetszett.

Sajna az SG:U-ba sincs eddig semmilyen nagy ötlet. Atlantis kezdőrész sokkal de sokkal jobb volt anno. Meg ott legalább a városnak volt failsafe rendszere meg ilyesmi, ez most hol van?!

valaki írta, hogy nem sötét hangulatú, hanem alulvilágított, élvezhetetlen. Egyetértek, sötét az egész, pedig tutira megvannak kidolgozva a terek, hiszen sorozatot forgatnak nem egy filmet, ahol fekete lepedőkkel megoldják...

Roltii 2009.10.05. 13:44:53

@Shitting Bull: "pl. egy óegyiptomi származású kolónia tagjai miért tudnak oly jól angolul. :)"
ez a sorozat maga megválaszolja a Wormhole Extremeben: rohadt sok idő menne el minden részben a kommunikálással...

"Meg azon, hogy a Földet szépen benépesítettük, de a többi bolygókon csak egy-egy kis faluravaló közösség tengeti életét évezredes múlttal a háta mögött, még mindig a sivatagi arabok életszínvonalán. :)"
többször kiderült egy-egy bolygóról, hogy ez csak a látszat. Egyébként ezt is megmagyarázzák: gouauldok vitték a kapukon szanaszét az embereket létrehozva kis koloniákat. Stargate SG-1-ben ez a szép, hogy kerek az egész, megválaszolja a kérdéseket, és nem gondolja magát halálosan komoylan ( lásd Wormhole Extreme meg a 200. rész) viszont néha olyanok is beficcentek mint a Heroes 1-2...

Na. 2009.10.05. 13:50:07

@Roltii: Mondjuk az SG1 is verzett millio helyen, de alapvetoen tenyleg egy kerek egesz volt (kivetel az eltolt lezaras, de szerintem azt a BSG-nel is elszurtak). Az SG1 volt a vicces, 'nem-komolyan-vevos' sci-fi. A BSG volt az 'urdrama' - hozta is, amit kellett. Az SGU meg a pilot alapjan tipikus peldaja a 'nagyot akarasnak'.

Lezuzius 2009.10.05. 13:50:51

Szerintem kiraly sorozat lesz.
Komolyabb osszevetes a ket regivel egyelore nem tul logikus (15 evad vs. 1,5 ora). Tobbfele iranyba elmehet meg a sori, meglatjuk mi sul ki belole, mindenkepp nezos. Vegre megint van program szombat reggelre :)

suetoniusk 2009.10.05. 13:54:52

Nem igazan ertek veled eggyet, azt kell mondjam hogy en nagyot csalodtam. Ez az uj sorozat egy nagyon gyenge BSG klon!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.10.05. 13:55:15

Ez jó volt, főleg az eleje. Baromira jól hozták a megérkezést, illetve az akörüli kaotikus, teljesen elveszett érzést. Később se volt rossz, bár a végén látszott, hogy nagyon ráhasalnak a szokásos irányra, de ne úgy legyen... Az elég fos lesz, ha a hajó időnként megáll 1-1 bolygónál, nekik meg van X órájuk (sliders?) hogy visszaérjenek, huu-haa!

Lezuzius 2009.10.05. 13:56:47

@Roltii: szerintem joval tobben vannak 15 nel, mondjuk 50re tippelnek. Meg lehet szamolni hanyan mennek at a kapun, eleg sokaig mutatjak (vicces is volt latni hogy Rush mennyire igyekezett, hogy atjusson).

Persze hogy tarcsazhattak volna a foldet is, el is kezdtek a tarcsazast, hogy oda evakulajanakak, de mivel kozbne megoldottak a 9. ekzar kodjat amit csak arrol a bolygorol tudnak tarcsazni Rush megszakitotta a foldi hivast es igy jutottak ide (biztos visszatero motivum lesz hogy ot hibaztatjak a helyzetert - Voyagerben is elofordult ez nem egyszer).

Salvia Divinorum (törölt) 2009.10.05. 14:04:07

Ez elég közepes kezdés volt. Na de adok neki még pár résznyi esélyt, ennyiből nem derül ki, hogy milyen lesz a sorozat.
Ugye BSG is tök faszán indult, azt hittem az lesz a világ legjobb sci-fi sorozata. Aztán egy erőltetett szar lett belőle, gagyi politikai és vallási szálakkal.

Remélem ha kimásznak a szarból, előkerül 1-2 vicces karakter is, és kevésbé erőltetik ezt a dramatizálást.

Lezuzius 2009.10.05. 14:04:09

@Before: hat pedig nagyon ugy nez ki hogy harom fo csapasiranyt latok korvonalazodni:
1) hajon drama (nem megy ez az amaz, +karakterek egymas kozt)
2) megallnak idonkent bolygoknal es kajat, fegyvert akarmit kell szerezzenek, ismerkednek harcolnak
3) szemelyes drama: a kommunikacios eszkozokkel dumcsiznak az otthoniakkal, konnyek, siras, rivas, mikor josztok haza, hianyzol a gyereknek, megcsaltal, megcsaltalak stb

fallen 2009.10.05. 14:04:57

@Roltii: Az ezredest a légnyomás vitte át, nem maga a tűzgolyó, azt meg nem lehetett előre tudni, hogy a kapu túltöltődik és lezár, tehát nem kockáztathatták meg a Föld tárcsázását. Ezek csak az én válaszaim, de szolgálhatnak magyarázatul a kérdésre.

IMÁDOM A BSG-T!!!! Számomra a sorozattörténelem legnagyobb WTF hatása Duella szösszenete az öltözőszekrénynél, de tele a hócipőm a BSG sznobokkal, akik csak azt ismerik el, és sportból fikáznak mindent. Ebből másfél órát láttatok, ítéljetek 4 évad után.

Sixx- remek az alcím!

Salvia Divinorum (törölt) 2009.10.05. 14:08:43

@Before: Ja, és mindig bevillantanának egy órát, mint 24-ben :-D

Ja, és ezúton köszönöm Joe Torrent nagybácsikámnak, hogy megnézhettem, és CicMaxnak a feliratot

blackbarika 2009.10.05. 14:09:24

Firefly volt a király a kis partizánkodó, kívülálló legénységgel. Minden kedvenc sorozatomat beszüntetik ott a tengerentúlon :( A Jerrichot is félbehagyták. A Lostban meg a Californicationben bízom :D Meg remélem ez is jó lesz.

Na. 2009.10.05. 14:09:49

@fallen: Nem BSG-sznobsagrol van szo. A BSG pilotja mondjuk fenyevekkel volt jobb ennel a katyvasznal, no meg en is adok majd ennek meg eselyt, de akkor sem allt ossze a film homogen egessze. A geek csavo pl. szerintem tok jo lehetett volna (elviekben(!) mint karakter), csak eppen ugy volt benne a filmben, mint aki epp betevedt veletlenul a diszletezok kozul pirosban egy fekete-feher filmbe.

fallen 2009.10.05. 14:21:56

@Na.: A BSG pilot valóban telitalálat volt, de az is igaz, hogy annak nem kellett a nyakán cipelnie az elődök terhét. Az első BSG már nagyon régen volt. Amit Eli-ról írtál, az viszont teljesen igaz.

Salvia Divinorum (törölt) 2009.10.05. 14:24:57

@blackbarika: Firefly nekem is nagy kedvencem, Whedon az isten, csak békén kell hagyni, hadd alkosson :-D
Dollhouse is bejön, bár szerintem nem fogja sokáig húzni 2-3 milliós nézettséggel

fallen 2009.10.05. 14:25:18

@Na.: Gondolj bele milyen kommentek lettek volna: Starbuck nő?????

mentalistagenya 2009.10.05. 14:25:45

szerintem 10/10-es a sorozat, egyszerűen zseniális.
Kicsit a jobb időket megélt sg-1 és a bsg szerelemgyerekére emlékeztet...kedvenc karakterem az erősen Lee Adamára hajazó hadnagy lett :)

VME 2009.10.05. 14:30:52

Nekem az eredeti SG feeling az, hogy ott áll a csapat a csillagkapu előtt, és nem tudjuk mi van a másik oldalon. Lehetett volna izgalmasabb a pilot, vagy hihetőbb a sztori egy-két ponton de ettől még muszáj megnézni a következő részt.

bigBB 2009.10.05. 14:31:16

A képi világa a BSG-re emlékeztet, az alapötlet pedig ST VOY (igaz, a Atlantis is DS9 koppintás).
Remélem nem arról fog szólni a sorozat, hogy a rozzant hajón rohangálnak egymás lelki bajait pátyolgatva hanem lesznek új fajok, civilizációk és 284 galaxissal odébb nem angolul beszélő emberekkel találkoznak majd.

Na. 2009.10.05. 14:32:02

@Salvia Divinorum: A Firefly nem volt rossz, ambator a hype-ot sosem ertettem korulotte.

@fallen: Egyetertek, de az eredeti BSG regen volt, tehat kevesbe kellett megkuzdenie a 'hagyomanyokkal'. Az SG1, SGA meg az uj BSG meg mostansag, szoval ehhez kepest kellett volna valami ujat, mast hozni. Nekem az egesz olyan 'Event Horizont' tipusu elmeny volt, ami sotet volt meg ertelmetlen (ertsd ugy, hogy nem volt normalisan megirt tortenete). A BSG pilot azert volt jo, mert lerakta a karakterek fejlodesenek alapjait, 'elultette a magokat'.

Itt is akartak valami hasonlot, csak epp nem jott ossze.

@mentalistagenya: 'szerintem 10/10-es a sorozat, egyszerűen zseniális.'

Ugyanazt neztuk? ;) Mert a zsenialitas azert kicsit eros... ;)

Hegyi 2009.10.05. 14:36:50

Remélem Lou Diamond Phillips az ős kommunikációs készüléknek /köves/ hála fog szerepelni a sorozatban nem pedig a most divatos flashbackekkel lesz teli a sorozat.

A pilot szerintem ha 3 rész helyett kettő akkor feszesebb pörgősebb lett volna.
A dagi gyerek meg valszeg azért tud mindent kezelni, mert a játékban is így volt.

A firefly annyira nem jó mint amekkora híre van.

mentalistagenya 2009.10.05. 14:38:39

@Na.: ízlések és...de nekem nagyon bejött ez a darkosabb és fiatalabb hangolat :) nem laktálk még be a hajót..alig várom a következő rész, mi lesz a boylgón..ki lesz a fő enemy....

Bellagio 2009.10.05. 14:41:45

Remelem lesznek benne lidercek (wraith) :)

vegato · http://smileandrun.blog.hu/ 2009.10.05. 14:50:42

nem tudom nekem pont olyan mint az atlantis csak itt nem az ősi városba érkeztek meg hanem egy hajóra amit majd fel lehet fedezni. biztos lesz új főellenség is nem látom miben tudna újat nyújtani az SGU hacsaknem tényleg abban h drámaira veszik a figurát

az tetszett h Hammond volt földi űrhajó neve. O'Neill viszont hogy meg van hízva :D

Bellagio 2009.10.05. 14:53:50

A legtutibb az lenne, ha lennenek benne lidercek es borgok is :)

Amugy meg nem ertem mi tetszett egyeseknek az elso 45 percben, semmi mas nem volt csak alacsony koltsegvetesu kamerarangatas egy sotet szobaban.

zeneigéniusz 2009.10.05. 14:56:37

Számomra nagyon sok volt benne a lelkizés és az a rész, amit csak simán áttekertem (inkább már rinyálásnak hívom, amit a női szereplők művelnek...)

Jobban fel kéne pörgetni a sztorit, különben ezt is abba fogom hagyni, mint a Heroest, Lost-ot, Prison Break-et. (Voyagert ellenben IMÁDOM!)

Tudom, hogy drága a díszlet és lassan számolnak csak a sz. gépek, de akkor inkább havonta legyen 1 rész, de az üssön és kőkemény legyen már! Ehelyett ez a sok üres duma...

Kéne még Eli-féle kockulás (mondjuk szimulált harci helyzet), több rejtvény - és megfejtése, pl. jobban bevezethetnének az Ősi nyelvbe (1 szimbólumot se mutattak)... és sorolhatnám...

Kár lesz érteSzámomra nagyon sok volt benne a lelkizés és az a rész, amit csak simán áttekertem (inkább már rinyálásnak hívom, amit a női szereplők művelnek...)

Jobban fel kéne pörgetni a sztorit, különben ezt is abba fogom hagyni, mint a Heroest, Lost-ot, Prison Break-et.

Tudom, hogy drága a díszlet és lassan számolnak csak a sz. gépek, de akkor inkább havonta legyen 1 rész, de az üssön és kőkemény legyen már! Ehelyett ez a sok üres duma...

Kéne még Eli-féle kockulás (mondjuk szimulált harci helyzet), több rejtvény - és megfejtése, pl. jobban bevezethetnének az Ősi nyelvbe (1 szimbólumot se mutattak)... és sorolhatnám. Legyen benne stratégia, logika...

Roltii 2009.10.05. 15:01:31

"A Firefly nem volt rossz, ambator a hype-ot sosem ertettem korulotte."

Firefly tényleg jó volt és jogos a hype... Bár elismerem, hogy a legtöbb embernek valszeg nem jön be (asszonynak se) pl az eseményekről lemaradó kamera képe, nekem viszont nagyon bejön... Egyébként ebbe az SG:U-ba kellett volna kis FNL-es kameraráncigálás a mostani helyett, mert az picit gyengus...

Reménykedjünk hogy jó lesz, bár a szereplők nem szimpatikusak, sehol egy McKay, Beckett , Hammond, Fraiser...

bgp 2009.10.05. 15:03:06

@sixx: Poén akkor lett volna, ha azt írod a túlsó felin is túl.
Sőt, még azon is túl. Tejút:7, Pegazus:8
Ez meg már a túlon is túl van.

blackbarika 2009.10.05. 15:23:04

@Salvia Divinorum: Jaja, imádtam a legénységet, a főcímzene adta meg az egész hangulatát, most is arra csörög a telefonom :D Simán csinálhatták volna tovább, van annyi gagyi sorozat, ezt meg befejezték. :(((

RobinGood 2009.10.05. 15:37:09

jó ez
végre van egy scifi sorozat megint és nem a fantasyt adják el scifinek

különben is minden jó amiben van egy csillagkapu :-)

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.10.05. 16:10:13

Szerintem jóféle, biztos nézős. Egyébként nem igaz, hogy mindenki utál mindenkit, Eli és a hadnagy sz.v.sz. jól ki fognak jönni egymással. Csak ne csináljanak Eliból Wesley-t, az nagyon betenne az egésznek. Rush pedig egy érdekes karakter, szerintem épp az benne a jó, hogy nem egyértelműen hős. A fekete szerintem szép hosszú időket el fog tölteni a fogdában (már ha megtalálják a fogdát a hajón... :D). Ja, és az első epizódból kiindulva lehet, hogy a hajó intelligens, legalábbis részben. Na az jól megkavarná a dolgokat... Szóval az alapszitu elég nagy potenciállal rendelkezik, csak el ne kúrják.

Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.10.05. 16:13:26

Ja, és a hajó csillagkapuja pokoli jól néz ki, a díszlettervezőknek egy hatalmas gratula jár érte.

Na. 2009.10.05. 16:22:44

@Roltii:
"Firefly tényleg jó volt és jogos a hype"...

Kinek jogos, kinek nem. Szepen megcsinaltak, mondjuk az 'urkalozok/atvaltozott emberek' nalam kivertek a biztositekot. A hajo parancsnoka meg ilyen Han Solo karakter akart lenni, csak ahhoz szerintem tul tenyerbemaszo fazont castingoltak.

"pl az eseményekről lemaradó kamera képe, nekem viszont nagyon bejön..."

Ilyen szempontbol semmi baj nem volt vele.

@Gerusz: "Szóval az alapszitu elég nagy potenciállal rendelkezik, csak el ne kúrják."

No igen. "nagy potenciallal" Dunat lehet rekeszteni minden filmben, de altalaban elkurjak.

the black ball 2009.10.05. 17:49:06

Pozitívumok:
1. Az új kapu gyönyörű
2. Ismét nem rikítókék az eseményhorizont
3. Carlyle egy állat, nagyon bejött a karaktere
4. Visszaszámlálás a bolygók között
5. KINO
6. RDA, még ha csak pár percig is
7. És ugye az egész "komolyság" tetszett. Az alapsztorival sincs gond, de úgyis a folytatás a lényeg

Negatívumok:
1. A második fele tényleg döcögős volt
2. Az IOA-s kínaicsaj. Nem bírom már most.
3. Az izomagyú katona. Szintén szájhúzás. Tuti összejön a kínaival
4. Nem volt idegen lény. Talán a harmadikban.

Egyelőre simán jó. 8/10

nevetőharmadik 2009.10.05. 18:07:14

Az első fele elviselhető volt, mert telerakták előzményekkel, ami jó volt. A második fele? Elképesztően unalmas, egy centit ha összesen haladt a történet.

Reg5 2009.10.05. 18:11:39

Lehet nekem van szar ízlésem, de a BSG-ben nagyon élveztem a poltikai részeket, a 3. évadban kicsit hiányoltam is, hogy nincs több quorum vagy mi.

Az SGU pilot nekem bejött, bár nem hasresős, de ebből még sok minden lehet. Azt viszont nem tezsett, hogy akkor lett vége a résnek amikor.

blackbarika 2009.10.05. 18:36:13

@Na.: "A hajo parancsnoka meg ilyen Han Solo karakter akart lenni, csak ahhoz szerintem tul tenyerbemaszo fazont castingoltak."

Áhh nem volt ő tenyérbemászó, tisztára szerelmes voltam belé, ahogy annak idején Han Soloba is :D

Na. 2009.10.05. 18:44:53

@blackbarika: "Áhh nem volt ő tenyérbemászó, tisztára szerelmes voltam belé, ahogy annak idején Han Soloba is :D "

Hat, szerintem meg egy Mark Hamillal akartak egy Han Solot eljatszatni:)

blackbarika 2009.10.05. 18:47:39

@Na.: Fúj ne, ilyen sértést Nathan Filionra nem mondhatsz :DD Luke az egy bénaság volt, mindig is utáltam :P

Na. 2009.10.05. 18:53:18

@Na.: Akkor is igy gondolom;) Olyan ez, mint mikor a BSG pilotjaban a szoke cica kimondja, hogy 'defense mainframe'....nehez megallni rohoges nelkul:)

Sol 2009.10.05. 21:27:12

Én egész egyszerüen szeretem a sci-fit, szerettem az SG1-t is, és nagyon tetszett az SGU is.

EvilHedgehog 2009.10.06. 05:49:05

BattleStarGate - Voyager
That's all folks!

SevenDeadlySins (törölt) 2009.10.06. 06:32:50

Tessék a Voyager rokonságot megmagyarázni mert értem.

A pilotban eddig hibátlanul juttatták a szereplőket olyan helyzetekbe amikor is hagyományos értékrendjeik válságba kerülnek s azok újragondolására késztetődnek. A különböző új értékrendeket pedig akarakterek hodozzák majd aminek kapcsán majd lehetőség nyílik az embereket jól 'elpozíconálni' egymáshoz képest. Remek Remek, alig várom. Az ilyesmi, a dráma eddig ökidegen volt az SG névtől

Akik azon fanyalognak hogy hova tűnt a 10'000 évnyi garanciás kütyüjük és a rágatlanul lenyelendő karaktereik, megnyugohathna: Ettől nem lesz kevesebb az SGU

SevenDeadlySins (törölt) 2009.10.06. 06:38:15

btw a Baltar koppinás nagyon nagyon átlátszó,mondjuk arra kíváncsi vagyok. érted KÍVNCSI, várós-megnézős-mert érdeklős kíváncsi hogy Rush tépelődése manipuláció vagy éppen az ember oldala ég a szemünk láttára kifele, mert nagyon úgy néz ki hogy a karakter mégis kartonvastagságú lesz.

SevenDeadlySins (törölt) 2009.10.06. 06:42:47

@vegato: az híres. Hammond színésze és a karaktere is meghalt szívrohamban. Az Ő iránta érzett tisztelet miatt nevezték át a Főnixet a Hammondra.

Anderson is nagyon szarul néz ki tényleg :(

SevenDeadlySins (törölt) 2009.10.06. 07:03:19

@bigBB:
nekem ott nyert egy pontot a sorozat hogy amíg az atlantiszban úgy tűnt hogy 10000 éve szanaszét hagyott ancient tech minden átkozott alkalommal szalonállapotban várta sorsa beteljesülését, nevezetesen hogy egy John Sheppard nevű fószer bő 30 perc alatt szanaszét robbantsa, addig itt kapunk egy lakatlan űrhajót amely látványosan az atlantiszi minimalista stílust megelőző cyberpunk korszak eredménye, s ezzel együtt sem kelti a kifejetten garázsban tartott megkímélt állapotú példány benyomását, hogy a kilóméteróráról ne is beszéljünk..

De ahogy mondod a suspension of disbeliefról csak azután tárgyalhatunk ha az őslakosok tudnak majd legalább idegen nyelvet.

MORiARTY · http://hu.pokernews.com 2009.10.06. 15:13:22

Nem olvastam el az összes kommentet, mer sok van, de tegnap leloptam a netről a pilot-ot és megnéztem.

Hát jó lenne, ha a forgatókönyvírók nem lettek volna megint nagyvonalúak néhány eseményszállal, a történet folytathatósága érdekében.

Pl: Mi a frász lesz azokkal a kövekkel? Ha valós helyzt lenne, akkor Rush-t megverik és elveszik tőle azokat, hogy beszélhessenek a szeretteikkel, még ha nem is saját maguk, hanem más testével. (Vagy lmélet: Mot Rush nem Rush, hanem az a másik tudos, mert akapcsolat nem szakadt meg, csak ennek nem sok értelme van)

Másik: Kifelejteték, hogy igenis Rush a felelős a dolgokért, mert a földet is trcsázhatta volna. A kiscsaj remlem, nem felejti el és megbosszulja az apját majd, de erre lehet is számítani...

Vagy inkább arra, hogy ugyis kibékülnek a közösség érdekében stb.. Mert ez meg így szokott történni.

Jó lenne már valaki, aki odamegy és vért frisít a forgatókönyvírók között, mert egyre többször kitalálhatók a hosszútávú folyamatok.

Persze tévedhetek is és remélem, így van mert akkor izgi lesz :)

gramercy 2009.10.06. 20:04:31

nem volt rossz, az első évadot valszeg végignézem

mehemed 2009.10.20. 16:23:20

ez a szar nem érdemli meg a stargate nevet..

Apo 2010.01.29. 21:40:13

hát érdekes egy sorozat az biztos
az alapötlet mégha lerágott csont is nem rossz
meg vannak jó ötletek is (pl a 2 ezredes közti ellentét)
nálam viszont a szenátor lánya kivágta a biztosítékot ezzel az ordas k... viselkedéssel
az viszont jó pont hogy nem jön carter/mckay és megmenti a világot 3 percben és kicsit hunyurítva igenis van benne scifi (maga a hajó "viselkedése" igenis logikus)
süti beállítások módosítása