Az amerikai network tévék nem teszik ki az idei nyarat a vitrinbe Jessica Simpson műanyagból faragott mellszobra és Lizzy Caplan szilikonba öltött szája mellé, hanem szeretnék nagyon gyorsan elfelejteni azt, hogy több, mint egy tucatnyi új sorozatból és realityből és a nyáron ellőtt sorozatbefejezésekből egyetlen egy sem akadt, ami felkeltette volna a nézők érdeklődését. Soha ilyen kevesen nem néztek még "rendes" tévét az USA-ban, míg ezzel párhuzamosan a kábeles csatornák rekordnézettségről számoltak be, és ez nem csak a nem fizetős adók, hanem a Showtime vagy az HBO esetére is igaz. A The Live Feed elemzését foglaljuk össze.
Nem elég, hogy év közben folyamatosan csökkent a nézettség, és már az olyan sorozatok, mint a CSI vagy a Grace klinika, (melyek korábban stabilan hozták a húszmillió feletti adatokat) sem tudtak új nézőket szerezni, sőt, a nézőmegtartásban sem jeleskedtek, a nyári beruházásoknak esélye sincs arra, hogy a befektetett pénzt visszahozzák - márpedig azt ne tessék elfeledni, hogy a televízió elsősorban üzlet és csak második szándékból szórakoztatás.
Nem volt olyan országos adó, ahol az újoncok ne hasaltak volna el, és vágták volna el maguk előtt az esetleges visszatérés vagy ne adj isten, főszezonos folytatás lehetőségét: az ABC űrbe helyezett Grace klinikája, a borzalmas Defying Gravity 3.3 miliós átlagnézettséggel és 1.0-ás ratinggel áll, az NBC a The Great American Roadtrip című Amazng Race-klón adatai miatt sírhat (3.9m, 1.1), a CW fejesei pedig a Hitched or Dirched című reality-t látva foghatják a fejüket (0.4m, 0.6).
Ez persze csak a jéghegy csúcsa, bukott itt minden, a Merlintől kezdve a külföldön gyártott Mentalon át a kanadai The Listenerig - még a legjobban a CBS járt, akik csupán egy újonccal jelentkeztek nyáron (there Goes the Neigborhood - 4.8m, 1.6, azaz bukta), illetve a Fox, mert a Hell's Kitchen továbbra is megbízható számokkal bír, és a More to Love című molettemberes társkereső reality 3.9 millió nézőt érdekelt 1.8-as rating mellett. A többiek is örülhetnek persze kis részsikereknek, az ABC-nek ott vana Dating in the Dark (5.1m, 2.1) az NBC-nek meg a Celeb vagyok... (5m, 1.9), de ezek számok még mindig elmaradnak a várakozásoktól.
Igazán nézettnek csak a visszatérő sorozatokat nevezhetjük, a már említett Hell's Kitchen (Fox, 7.4m, 3.4) mellett az America's Got Talent (NBC, 12.4m, 3.4) a Táncolj, ha tudsz! (Fox, 9m, 3.5) és a Wipeout (ABC, 8.8.m, 3.1) emelkedettt ki a középszerből, de rájuk eleve nagyobb összeget tett volna fel minden bennfentes, szóval nagy meglepetésben nem volt részünk ezen a téren. A sorozatos bukás okait egyelőre csak találgatják Hollywoodban, az egyik tévés vezető szerint bárki, bármivel próbálkozott idén, belebukott, ami fura, mert eddig ha buktak a sorozatok, akkor a realityk legalább hozták a számokat és fordítva.
Szerintünk szimplán csak szarok voltak az újoncok (a Kings és kisebb mértékben a The Philantropist kivételével), miközben a kábeladók nagyon erős lineuppal jelentkeztek, és hoztak káprázatos számokat (True Blood az HBO-n vagy a Burn Notice a USA Networkön). Az összesített nézettségi adatok eddig: 1. Fox (5.2 m, 1.9), 2. CBS (6.8 m, 1.5), 3. ABC (4.8 m, 1.6), 4. NBC (5.3 m, 1.5), 5. CW (1 m, 0.4).