Rekordokat döntött a televíziók nézettsége Nagy-Britanniában, írja a Guardian és a Variety. A nézettség emelkedésének elsősorban a kereskedelmi tévék örülhetnek, hiszen a brit köztévé, a BBC népszerűségének látható csökkenésének ők a haszonélvezői, illetve azok a cégek, akik a szigetországot is sújtó válság ellenére rengeteg pézt beleölnek a tévéreklámokba.
A Guardianben közzétett adatok szerint egy átlagos brit tévénéző 2009-ben naponta 43 reklámot néz meg és 16.7 órát tölt a készülék előtt hetente azzal, hogy a kereskedelmi adók adását figyeli. Ez utóbbi közel tízperces emelkedést jelent a tavalyi év adataihoz képest, de a reklámbevételek szempontjából még mindig alatta marad annak, mert a recesszió miatt a cégek idén átlagosan 14 százalékkal kevesebbet költöttek el a hüvelygombára. A Thinkbox nevű, televíziózási szokások mérésével foglalkozó cég adatai alapján az is megállapítható, hogy a napi 43 reklám 2008-hoz képest 2.2 százalékos növekedést mutat.
A tévéműsorok 63.7 százaléka a kereskedelmi tévék adásából tevődött össze, a BBC nézettsége az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest 3.2 százalékkal esett. A kutatók szerint az online elérhető tartalmak és az egyes adók honlapjain folyamatosan elérhető archív műsorok jelentősen nem befolyásolják a kialakult televíziózási szokásokat, inkább csak kiegászítik őket - ezt egyébként egy közelmúltbn készült amerikai felmérés adatai is megerősítették.
Picsasereghajtó 2009.08.05. 14:21:59
apuska · http://kocsma.blog.hu 2009.08.05. 15:35:34