Két román lap, az Adevarul (ami románul igazságot jelent, de hát nekünk meg ott van ugye a Népszabadság) és a Click is hosszú cikkben kért bocsánatot azért a transzparensért, amely a Steaua Bucuresti és az Újpesti EL-selejtező mérkőzésén lógattak ki a román nemzeti zászló mellé Bukarestben. (Hibátlan magyarsággal azt írták egy hosszú lepedőre, hogy „Mennyi ideig tartja egy magyar nő a szart magában? 9 hónapig”)
Dorin Chioteának, az Adevarul sportrovatának szerkesztője szerint „nemzeteinket milliók kötik össze, akik Jenei Imre és Bölöni László nyelvét beszélik, és nem választhatnak el azok, akiknek a helye a börtönben volna. Pontosan ezért a budapesti visszavágó előtt a milliónyi román szurkoló nevében, akik tisztelik ellenfeleiket és a más ország polgárait, az Adevarul szerkesztősége elhatározta, hogy bocsánatot kér nemzetszomszédjától azok helyett, akiknek ezt meg kellett volna tenniük” (A szerkesztőségi jegyzet teljes szövege a Nemzeti Sporton olvasható).
Ráadásul az Adevarul a címlapon egy kézzel írt, magyar nyelvű, bár kissé akadozó levélben is elnézést kér: „Mivel egy civilizált nemzet vagyunk, ugyanúgy mint ti, kérünk benneteket, bocsássatok meg nekünk!”
Na most már csak az a kérdés, hogy a holnapi visszavágó után melyik magyar lap kér bocsánatot. És persze bemelegítésként próbáljuk ki, hogy itt a Comment:comon hány perc után tűnik fel az első szalonrasszista bunkó, és mikor jön elő a témához sehogyan sem kapcsolható, de azért sokaknak jól eső trianonozás. Hogy aztán nekünk is legyen miért elnézést kérni. Kísérlet indul!
káosz 2009.07.22. 12:57:10
káosz 2009.07.22. 12:57:10
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:01:45
joszip 2009.07.22. 13:05:21
Trianonról, Kossuthról vagy Horthyról lehet vitatkozni, de nem egy focimeccsen kell tizen-huszonéves embereket gyalázni, akiknek nyilvánvalóan egyikhez sincs közük, csak mert nem magyarok vagy nem románok.
Meglátjuk, mi lesz csütrötökön. Bízom az újpestiek józanságában.
jimmi · http://www.jimmi.hu 2009.07.22. 13:06:40
Cold Heart 2009.07.22. 13:06:59
-5 napig tartott megírni ezt a szösszenetet
-az uefa pont tegnap kezdte el kivizsgálni a meccsen történteket, többek között a kiírásért is elővehetik a Steuat
SingleSide 2009.07.22. 13:07:28
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:08:19
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:08:48
DArchAngel 2009.07.22. 13:09:25
Egyébként szép gesztus volt tőlük. Persze ilyenkor mindig ott dörmög az ördög az agyam hátsó részén: "És komolyan is gondolták, vagy csak píár?"
Jonas-R 2009.07.22. 13:09:30
en speciel megbocsatok. Ha kevesbe gyalazkodtak volna, meg egyet is ertenek veluk.
2009.07.22. 13:09:33
Dr. derelye vágó · http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/castlewars.htm 2009.07.22. 13:10:18
elég szánalmas hogy így próbálod provokálni az embereket és amikor sikerül még örülsz is neki
2009.07.22. 13:10:30
EnigmaDotHu 2009.07.22. 13:10:38
Nem csak a Trianonról van szó, sok minden történt a világháborúk, a forradalmak alatt is. A kiegyezés (azaz 1867) óta rengeteg feszültség felgyülemlett már Magyarország és a szomszéd államok között. Talán gesztusként kéne értelmezni, annak viszont különleges.
Mert sajnos Romániától csak az olyan gesztusokat szoktuk meg az utóbbi időben, hogy Mátyás király román volt, nem pedig magyar. És így tovább.
joszip 2009.07.22. 13:11:46
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.22. 13:12:58
2009.07.22. 13:13:31
Cold Heart 2009.07.22. 13:14:36
nem mondom, hogy sok forrást olvastam, nso-n az volt fent, hogy az ellenőr jelentésében 4 kihágás szerepelt, köztük ez is, mindez kedden került a - magyar - sajtóba
honnan a te infód?
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:15:14
SingleSide 2009.07.22. 13:15:43
Szerintem így helyes: A román bocsánatkérés teljesen fölösleges. Jó kezdése lehetne egy szembenállás felszámolásának, ha szegény székelyek végre autonómiát kaphatnának.
És ugye Z, akkor nem kellene "trianonozni". Hidd el, nem mindenki jókedvből csinálja.
Cold Heart 2009.07.22. 13:16:45
igen, nyilván nem lehet lobogtatni a lapot, hogy ez csak pár hülyegyerek kiírása, semmi köze a klubhoz
ugye a rendező sem váltott rá vissza minden pillanatban, amikor a pályán éppen nem történt semmi.
engedelmeddel én ezt álságosnak érzem, és nem őszíntének
SimiTomi 2009.07.22. 13:17:32
És most már azon tűnődöm, hogy mivel is készülnek majd a mi nagyon magyar újpesti drukkereink. Kicsit félek is, hogy majd kérhetünk is bocsánatot bőszen...
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:18:14
nemecsekerno_007 2009.07.22. 13:18:20
titok84 2009.07.22. 13:18:24
Szlovák testvéreink vajon mikor ébrednek fel?
mikipeti 2009.07.22. 13:18:36
pont
Projectelf 2009.07.22. 13:19:00
szabóZ · http://comment.blog.hu 2009.07.22. 13:19:03
2009.07.22. 13:19:35
Nekem nagyon negatív.
2009.07.22. 13:23:12
2009.07.22. 13:24:06
johevi 2009.07.22. 13:25:22
káosz 2009.07.22. 13:26:35
Paó 2009.07.22. 13:28:00
Viszont az jól esik hogy a román szurkolók-fanatisták ma két újságban is szembesülnek a történtekkel, azzal, hogy náluk is van értő értelmiség, és hogy a saját tévéjükben nézhetik hogy elpártol tőlük a média, és finoman közlik , hogy "hülye gyerekek ezek, ne foglalkozzatok velük, mi magunk is tűzre dobnánk őket."
és ennek a visszája is előfordul majd itthon. kár a sok hülyéért itthon is.
eraserhead 2009.07.22. 13:28:58
mindemellett remélem a visszavágón a magyarok megmutatják hogy sokkal intelligensebb nemzet a mienk és nem csinálunk ilyeneket.
(bár ahogy ismerem a magyarokat...simán el tudom képzelni hogy a balhézós többség össze fog verekedni velük..)
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:35:37
lacwe 2009.07.22. 13:35:45
Epokit Drive 2009.07.22. 13:37:37
De pl. két éve Déván a semmiért vertek meg magyar(országi) fiatalokat (asszem, nyolc napon belül gyógyultak), nem emlékszem közfelháborodásra. A Délvidéken rendszeresek a magyarverések, van egy Malina Hedvigünk, most szlovák nyelvtörvény (na, erre legalább rámozdult a béna magyar diplomácia is), ne már, hogy a Steaua ultráinak a transzparense üsse ki a biztosítékot. Ha itthon az újpestiek visszaadják, nem leszek meglepve. De akkor sem, ha nem. Nálam nem ők a kulturáltság mércéi, nem is kéne őket azzá tenni: két ország azonos szubkultúrája üti egymást, én pedig kérek egy kávét.
Ed
Julien_Sorel · http://juliensorel.blog.hu 2009.07.22. 13:37:38
Még ilyet!
Epokit Drive 2009.07.22. 13:39:15
De pl. két éve Déván a semmiért vertek meg magyar(országi) fiatalokat (asszem, nyolc napon belül gyógyultak), nem emlékszem közfelháborodásra. A Délvidéken rendszeresek a magyarverések, van egy Malina Hedvigünk, most szlovák nyelvtörvény (na, erre legalább rámozdult a béna magyar diplomácia is), ne már, hogy a Steaua ultráinak a transzparense üsse ki a biztosítékot. Ha itthon az újpestiek visszaadják, nem leszek meglepve. De akkor sem, ha nem. Nálam nem ők a kulturáltság mércéi, nem is kéne őket azzá tenni: két ország azonos szubkultúrája üti egymást, én pedig kérek egy kávét.
Ed
desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2009.07.22. 13:41:03
Ez itt nem helytálló kifejezés, mivel mi magyarok és a románok is egyazon nagyrassz tagjai vagyunk, így nem beszélhetünk rasszizmusról.
2009.07.22. 13:42:07
Viszont mindenkor ki lehet és kell állni az igazságtalanság ellen, nem kell és nem szabad beletörődni fenntartások nélkül, szóvá kell tenni a sérelmeket és törekedni kell az orvoslásra, a megegyezésre, a mielőbbi nyugvópontra. Ám kulturáltan, betartva az alapvető viselkedési normákat.
S peace, mindenek előtt.
szpal 2009.07.22. 13:42:39
BlingH20 2009.07.22. 13:42:54
amugy meg nevetséges trianonon rágódni. ha valaki igazából MO érdekeit akarja kepviselni, akkor celravezetobb jóban lenni a szomszedainkkal. van akinek még nem tűnt fel, hogy a focipálya másra való.
johevi 2009.07.22. 13:43:17
brand_boy 2009.07.22. 13:45:15
Az EU megszüntette a negatívumai nagy részét.
Amíg a 93ezer m2 sem tudunk rendet tartani, akkor mégis mi a fenét akarunk ?
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:50:29
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:52:05
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:52:50
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:53:32
Frantique 2009.07.22. 13:55:21
egy hülyemagyar 2009.07.22. 13:55:53
olimpikon 2009.07.22. 13:56:43
A fenti bunkóságot meg kellene hagyni bukaresti szégyennek, de sajnos az Üllői úton közben a barátságos meccsre érkező németeket is megverik és bekergetik a wc-be - így FIFA vizsgálatunk nekünk is van...
Nem kellene még egyre okot adni, reméljük a Megyeri úton győz az értelem a - teljesen jogos - indulat felett...
Arzén Vendel (törölt) 2009.07.22. 13:59:11
Az eredeti kérdésről szólva: Nagyon szép gesztus! Ott is vannak normális emberek és persze nálunk is vannak elmebetegek.
Remélem nem lesz nagy botrány csütörtökön...
Jonas-R 2009.07.22. 14:00:26
Igen, pont erre gondoltam...
Akarhany peremen erintkezunk a szomszeddal, csak szegyenlem magam, legyen az politika, sport vagy altalanos kozbeszed.
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2009.07.22. 14:00:35
Nickon (törölt) 2009.07.22. 14:00:38
egy hülyemagyar 2009.07.22. 14:00:46
Leonard Zelig 2009.07.22. 14:05:08
Nem sok értelme van népek intelligenciájáról beszélni, de ha megnézed a történelmet, a románok igencsak nyerésre állnak úgy cuzammen.
yokoono 2009.07.22. 14:05:41
Ugyan kimoderáltál, te aljas köcsög,
de ez csak a gyávaságodat és a vitaképtelenségedet bizonyítja...
Tagja vagy a magyar haza ellen áskálódó, áruló, a megszállókkal kollaboráló 5. hadoszlopnak.
Ha megtalállak, kapsz ezért egy köpést a pofádra, te geci.
Leonard Zelig 2009.07.22. 14:07:45
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.22. 14:09:17
Viktus 2009.07.22. 14:09:39
Ezek a regáti népek meg magyart nem sűrűn látnak ...
díjhitelező 2009.07.22. 14:10:25
smore 2009.07.22. 14:14:15
Reméljük a visszavágó -szurkolói magatartása- erkölcsi győzelmet hoz és magyar részről senkinek sem kell majd bocsánatot kérni.
Trianon...történelem. Kezeljük úgy és talán lesz alapunk más nemzeteket arra kérni, tegyék félre ők is a vélt és valós sérelmeket. Valakinek el kell kezdeni. Jah, hogy majd a másik...
Nymus 2009.07.22. 14:15:50
Rapee 2009.07.22. 14:16:14
Az a baj, hogy egy valamit elfelejtünk...
A mi gyerekeink a térre focizni mennek le, nem politizálni, nem szart keverni, (nem) mást fikázni... stb.!
De közötünk nőnek fel és mire észbe kapunk gyűlölködnek ők is!
Ha a mostani generációk kipusztulnának egy "meteor-záporban" és csak a romlatlan gyermekek élnék túl, talán ez a világ is jobb volna!
Sajnos én sem mondhatom azt el, hogy megbocsátok egy gusztustalan dolgot, de csak azért nem mennék ki a mecsre hogy randalírozzak, huligánkodjak!
Annak a románnak meg kívánok 9hónap hascsikarást aki felírta és nagy büszkén kitartotta a zt a lepedőt! Ennyi!
Szép/Szebb Békés Napot mindenkinek!
Sean 2009.07.22. 14:17:35
Hozzátenném ahogy az újpesti iqcsampion banda is kiment, kint megérdemeltek volna egy kiadós verést... úgyhogy még mi tartozunk köszönettel meg bocsánattal.
Marr 2009.07.22. 14:17:42
Ecsedy Áron 2009.07.22. 14:17:56
A székely autonómiát követelőknek: a székelyeket (nem a politikusokat!) kérdeztétek? Nekik max. a szabad hazai munkavállalás lenne jó, de most már szerintem lassan az se. Jobban fognak élni Romániában, mint itt.
Lassan már én is úgy gondolom, hogy a tenger tutti megoldás lenne, cölöpös házak, dzsunkák, Velence-fíling, nyáron lassú nyugis élet, kis fokhagymás(-paprikás?) kagyló és szalonna helyett halak, magasabb átlagéletkor, jobb kaja, minimális légszennyezés...
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.22. 14:17:59
Nevem Senki 2009.07.22. 14:18:27
OmegA404 (törölt) 2009.07.22. 14:18:52
Te talákoztál manapság fiatalokkal?
Silent Bob 2009.07.22. 14:19:52
desmond wallace · http://desmondwallace.freeblog.hu/ 2009.07.22. 14:20:28
qmanto 2009.07.22. 14:20:34
Valoszinu minden erdek nelkul irta ezt meg ket lap...
Valoszinu majd Ujpesten nem lesz balhe....
Kar elmeleteket gyartani kar ezzel foglalkozni meg index szinten is.
Mindenki ismeri a magyar fanatikus focistakat. A tarsadalom legalja... kis csodavarok:)
annnyit nem er az egesz meccs mint h errol tovabb irjon barki is.
rostos 2009.07.22. 14:20:39
ivanhu 2009.07.22. 14:20:53
Ami a cikkeket illeti, szerintem óriási előrelépés lehet a két ország kapcsolatában. Kíváncsian várom, hogy az ottani magyarok miként reagálnak rá.
DArchAngel 2009.07.22. 14:21:12
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.22. 14:22:20
Viktus 2009.07.22. 14:22:49
CtrlAltDelMedicoImre 2009.07.22. 14:23:37
sportgeza.hu/futball/2009/07/16/vegigciganyoztak_romaniat_az_ujpestiek/
a tahóság mindenhol megvan, ebben a régióban különösen. egy perccel sem vagyunk jobbak, mint a szomszédaink.
gonosz1hal 2009.07.22. 14:25:29
Magam részéről: le a kalappal, kurva jó fejek voltak ezek az újságírók!!!
nyolc_mini_vese 2009.07.22. 14:25:34
Rapee 2009.07.22. 14:26:54
Hülye-gyerek a hülye-szülőtöl van...
Ennnnyi!
De egyénként igazad van.-.-tényleg rossz az írány ahova tartanak!
Szép lassan eltűnik a világból a józan ész, az értelem!
SimiTomi 2009.07.22. 14:27:16
Török Szultán 2009.07.22. 14:29:04
Egyébként én még sosem voltam focimeccsen, de érdekelne, hogy akad-e még valaki, aki a foci miatt megy ki.
bloggerman77 2009.07.22. 14:29:04
személyes tapasztalat, hogy Romániában a Regátban nincs magyarellenesség.
Autóval mentünk, a magyar rendszámú kocsit köpködték, dobálták Erdélyben (természetesen a románok lakta részen), átérve a Regátba ez megszűnt.
Válasz egyszerű: nekik ott nincs "magyarélményük". Konstantában magasról tettek rá, milyen rendszámú a kocsink, kint lehetett hagyni, ezt mondjuk pl. Szebenben nem mertem volna megpróbálni...
Viktus 2009.07.22. 14:30:54
Blablabla nem mondott semmi ilyesmit kifejezetten Székely cuccnak árulta ő is ... az erdélyi románok sz*rnak erre a handabandára. Nem ártana egyszer szétnézned arra ...
Kornél Esti 2009.07.22. 14:31:35
Egy kérdés: miért nincs kiakadva senki a fradi, és a herta meccsen történtekért? Kettős mérce?!
Viktus 2009.07.22. 14:32:24
Kocsit 20 éve dobálták a románoknál ... , ha meg mostanában az pár kiskölök unaloműzése lehetett ami itt is megeshet vidéki falvakban.
A Nagy Román párt meg ezek meg a Regátban népszerűek leginkább ...
Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2009.07.22. 14:32:58
AzHofi 2009.07.22. 14:33:02
Marga Rita 2009.07.22. 14:35:08
Ok, ok. Viszont ha értesz románul és elolvasod a cikk alatt lévő komment-rengeteget, kiderül, hogy az újságírók véleménye nem tükrözi az általános vélekedést... Még a visszafogott hangnemben írók is kikérték maguknak ezt a bocsánatkérést.:( Szép lenne, ha az önkritikus hozzáállás általános lenne, de nem az - mind a komemntek, mind az erdélyi ismerősök visszajelzései alapján. Amit látunk az tehát a felszín. Persze már ez is valami; de nem annyi, mint amennyit itt egyesek belelátnak...
EBOA (törölt) 2009.07.22. 14:35:40
Trianonozásért ugyan má' miért kéne bocsánatot kérni bárkitől is? Főleg nekünk? Ez vicc!
bboris 2009.07.22. 14:37:46
szokeneni 2009.07.22. 14:38:17
Tengertánc (törölt) 2009.07.22. 14:39:08
sebesen2 2009.07.22. 14:42:13
kinizsi07 2009.07.22. 14:42:25
WhiteFalcon 2009.07.22. 14:43:00
Én már csak azt nem értem, miért nem lehet kimenni egy sportrendezvényre csak pusztán a meccs kedvéért és miért kell a sportba állandóan mindenféle politikai felhangokat keverni.
bug jr. 2009.07.22. 14:43:09
amúgy meg gyáva beszari csapat az UTE továbbjutás már eldőlt kint sajnos ERRŐL nincs mit beszélni.
ma meg hajrá Loki
EBOA (törölt) 2009.07.22. 14:44:39
Persze igazad van, hogy egy ilyen lealázott ország jobb ha kussba marad. Sajnos tényleg lábtörlőnek használnak bennünket a szomszédaink, és szinte mindenki...
smore 2009.07.22. 14:46:46
Azért megnézném hogy a trianoni szerződés által elszakitott területeken élő magyarok hány százaléka szeretne csatlakozni újra az "Anyaországhoz", ha valaki egy tollvonással eltörölné az egészet...
EBOA (törölt) 2009.07.22. 14:49:06
Pernahajder Campbell (The Scunner Cambell) 2009.07.22. 14:49:45
Pecséttörő 2009.07.22. 14:51:31
A Steaua továbbmegy, az UTE-t meg egy évre újra elfelejtik. Sajnos.
FaBRiK 2009.07.22. 14:53:10
Mielőtt bármilyen meccs is lenne, kéretik a legnagyobb magyar (sport)lapokat egy cikket írni, amiben bocsánatot kérnek, a zsidóktól, cigányoktól, afroamerikaiaktól, kurváktól stb., mivel 30 éve minden magyar meccsen gyalázza egymást és egymás csapatát bármelyik két magyar szurkolótábor.
És igenis tisztelet a román lapoknak, hogy nem európaiként, hanem inkább kultúrlapként tudtak viselkedni.
hollo77 2009.07.22. 14:53:49
különben is: nem ők a hibásak trinanonért, hanem a nagyhatalmak. oda mennének a magyaroszági ultrások transzparenssel, hogy 'szar franciaország'. soha nem lesz hozzá merszük.
egy otthon maradt transzilván
This_is_Sparta (törölt) 2009.07.22. 14:54:19
political ideology 2009.07.22. 14:57:03
+ EGÉSZEN VÉLETLEN TEGNAP JELENTETTE BE AZ UEFA HOGY KIVIZSGÁLJÁK AZ ÜGYET ÉS LEHET HOGY MÉG KI IS ZÁRJÁK A CSAPATOT.
SZÁNALMAS ROMÁNOK...ha az UEFA NOMYÁS NEM LENNE LESZARNÁK A DOLGOKAT............
OmegA404 (törölt) 2009.07.22. 14:57:34
OmegA404 (törölt) 2009.07.22. 14:57:44
2009.07.22. 14:57:48
De sok jót ne várjanak az ide érkező szurkolók, nem hinném, hogy a hazai drukkerek ne készülnének valami hasonlóan "elmés" visszavágással :( Bár ne így lenne.
Ez egy olyan kesztyű amit nem kell felvenni.
smore 2009.07.22. 14:57:57
Persze ez nem számit hiszen az ilyen másodrangú magyarok véleménye a szittya diszmagyart nem érdekli...
OmegA404 (törölt) 2009.07.22. 14:59:07
renevol 2009.07.22. 14:59:12
A másik, hogy ma tabunak számít a rasszista, idegenellenes retorika. Az olyan "valóban durva" színezetet kap, tehát nem olyan, mint pl. a punkok kakastaréja, amit manapság már nem tartanak kirívónak, vagy a sátánista emberellenes gyűlölködés, amin szintén mindenki nevet csak. Tehát ha negatív töltetű feltűnősködést akarsz, olyat, amitől nem csak a gyerekek ijednek meg, vagy olyat, amivel nem csak egy szűk szubkultúrát érintesz meg, akkor érdemes a rasszista, idegenellenes, antiszemita stb. retorikát választanod.
Szerintem ebből a kettőből jön az ki, hogy a meccseken rasszista, idegenellenes retorika megy. Balhé az egész, semmi komoly - ettől függetlenül sokan komolyan veszik, hiszen ez manapság tabu.
(Mint ahogy a punk kakastaréj is csak egy válasz volt a Beatles-frizurára annak idején. Ha már nincs lefojtva a fiatalság egyenséróra, nem rángat hosszú hajadnál fogva a rendőr a Kádár-rendszerben, és a társadalom elfogadja a sokszínűséget, onnantól kezdve hatástalanná válik a kakastaréj is. Szóval ez a rasszista retorika a meccseken nem komoly, csak feltűnősködés, balhé, ennyi.)
OmegA404 (törölt) 2009.07.22. 15:00:24
Ott úgyis olyan jó..
EBOA (törölt) 2009.07.22. 15:00:40
Lorp 2009.07.22. 15:08:20
political ideology 2009.07.22. 15:08:55
biztos így van de ez számomra nem hihető...
SQL Error 2009.07.22. 15:09:24
Az újság levelet is írt az UEFA-nak, hogy bűntessék meg a román szurkolókat.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.22. 15:11:29
www.freeweb.hu/delawer/alt/?m=2009-07-15
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.07.22. 15:12:30
sportgeza.hu/futball/2009/07/18/szigoruan_ellenorzott_ujpestiek_bukarestben/
smore 2009.07.22. 15:12:52
Úgy látszik, kettős a mérce: ami "velünk" történik az rettenetes, felháboritó és bosszúért kiált, mig ha "mi" teszünk valami hasonlót az teljesen rendben van.
Hogy is van ez?
Minden gyűlölködőnek javasolnám hogy menjen, éljen egy pár évet az adott országban, aztán verje a mellét.
Egy kis toleranciát kellene tanulni, nem a politika által gerjesztett indulatokat továbbvinni. Esetleg jó példával elöljárni, nem a szomszéd gyereket hibáztatni, mert annak a nagyapja elvette az én nagyapám halas bicskáját...
majomkutya 2009.07.22. 15:15:52
Igazából a legjobb az lenne a szőröstalpúakkal és mindenki mással szemben, ha újból olyan szinten tudnának a magyarok focizni, hogy egy Romániát elverni pár góllal ne is legyen kérdés...
szaporító 2009.07.22. 15:16:19
Balhé lesz, nagy.
smore 2009.07.22. 15:17:00
leningrad · http://malackacico.blog.hu/ 2009.07.22. 15:18:23
Akiknek persze szemelyes serelmeik vannak ez nyilvan nem eleg, de szerintem mindket orszagban vannak milliok akiknek csak a zsigeri alapon formalodott gyulolet van a fejeben. Azt pedig ez nagyon szepen oldja.
Csak igy tovabb! Magyar oldalrol is orulnek valami hasonlo nyitasnak.
a Zamboni nem egy tészta 2009.07.22. 15:22:22
smore 2009.07.22. 15:28:33
Egyébként a paraszt "sértést" tisztelettel elfogadnám, ha finom nyelvezeted és brilliáns stilusod nem mutatna rá, valójában nem ismered a szó jelentését.
political ideology 2009.07.22. 15:29:23
a szurkolókat...nem a csapatot...de akkor is 5 nap telt el....
Lorp 2009.07.22. 15:30:08
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.07.22. 15:30:36
Mind. Amp. 2009.07.22. 15:31:40
Miért gondolom, hogy nem így lesz...?
Ja és a cikkszerzőnek:
Vesszen Trianon! :)
mediadepo 2009.07.22. 15:33:23
Tengertánc (törölt) 2009.07.22. 15:33:38
Én békében szeretek élni. El kellene végre fogadni, ami történt. Többek közt azt is, hogy egymás után 2 VH-ban álltunk a rossz oldalon. Ennyi. De úgy gondolom, hogy jelen pillanatban kis hazánknak kisebb gondja is nagyobb trianon kérdésénél...
Egyébként meg pl. a vérprimitív szlovák vagy a szerb nagypolitikával ellentétben nekünk nem ilyen "balkánira" kellene vennünk a hangot.
Tengertánc (törölt) 2009.07.22. 15:34:53
Noda10 2009.07.22. 15:35:51
szbszig 2009.07.22. 15:37:51
Mulţumesc! :)
Noda10 2009.07.22. 15:40:00
Noda10 2009.07.22. 15:40:16
johnny drama 2009.07.22. 15:42:03
ez nem igaz, az uefa hivatalból kezdeményezett eljárást, mivel az ellenőr 4 pontban tett említést rendezési hiányosságokról (román szurkoló beszaladt, kővel dobálták a magyarokat, kiírás, és még valami, azt hiszem a botrányos beléptetés, amikor elvették a telefonokat is, hogyha úgy alakul akkor ne lehessen videózni) szóval ez nem több mint egy álszent pr írás, mivel be vannak sz.rva.
Legyenek is, nem csak az újpestiek, hanem külön-külön a kispestiek és a fradisták is várják a román szurkolókat Pesten, sok-sok szeretettel.
krampam 2009.07.22. 15:43:53
Ha sokkal több lenne, akkor roham? Mert akkor meg kell célozni!
Ne kövessük a "Merjünk kicsik lenni" politikát!
Nekünk kell visszacsinálni.
Ha kirabolnak, akkor rendőrért kiáltasz. Esetleg utánafutsz a tolvaknak, adott esetben leütöd. De Te lehet, hogy olyan vagy, aki csak legyint, hogy "na, mindegy, így van jól... jobb a békesség..."
Igen, jelen pillanatban "Magyar Közt." szart sem ér. 0 erővel. De csak rajtunk áll, hogy állunk a dolgokhoz. Nézd meg a zsidókat. Azok soha nem adják fel. A föld alól is előkerítik az ellenségeiket. És basszus, 2000 év után csak megcsinálták az országukat. Olyan, amilyen, de megcsinálták. Mert ők soha nem adják fel. Példát kell venni tőlük!
Elmondani fiainknak, embertársainknak... ahogy Reményik az előbb citált versben írja:
"De hirdessük gúzsbakötött kézzel,
Sebes ajkkal, lázadó vérrel,
Idézve menny-pokol hatalmait,
Hogy béke nincs, hogy béke nincsen itt!"
Bátorkeszi 2009.07.22. 15:44:49
A románok meg elég intelligens nemzet. Összeségében az utolsó száz évben rendre felülmúlnak minket. Ezt jobb hideg fejjel látni és annak megfelelően alakítani a jövőt, nem pedig tovább lúzerkedni nagy rózsaszín múltbarévedéssel!
Noda10 2009.07.22. 15:47:31
EBOA (törölt) 2009.07.22. 15:47:38
@Tengertánc: Ja, ebben teljesen igazad van, ezt én is írtam, hogy jobb ha kussolunk, mert gyengeén nem lehet ugrálni. De legalább ne kérjünk már elnézést, ha az "ellenségtől", ha valaki megszólal közülünk és Trianonozik! Ezt pedig a poszt utolsó bekezdésére értem...
Mellesleg érdemes elgondolkodni azon, hogy a Vh-kban mi csak mellékszereplők voltunk a Németek mellett, aztán a ők azóta már egyesültek, élik világukat, nekünk meg az országunk 2/3-a még mindig el van szakítva, és úgy szórakoznak velünk ahogy csak akarnak. Sajnos megtehetik...
CtrlAltDelMedicoImre 2009.07.22. 15:53:36
Egyébként az asshole előtt vessző, a vagyok után felkiáltójel, ha már nagymagyar vagy.
fromme 2009.07.22. 15:55:29
Nyugodtan bocsánatot kérhetnénk az újpesti szurkolók viselkedése miatt, ami már a mérkőzés előtt is tapasztalható volt. Nem kell a csütörtököt megvárni, hátha újra produkálják magukat az újpestiek.
Egyébként a románok mindig jobban politizáltak nálunk, az ilyen lépéseket nem szégyen tőlük eltanulni.
fromme
johnny drama 2009.07.22. 16:00:53
ja, hát aki csak az indexből, meg a mindenhonnan átvett mti cikkből tájékózódik, annak könnyű eladni mindent.
Azt elég csúnyán hallgatja a meccs előtt undorítóan uszító román média (egyébként ez érvényes a visszavágóra is, miszerint magyarok halálosan fenyegetnek... ez nem igaz, a románok üzenték, hogy senki nem jön majd haza élve), hogy meccs alatt, egy nőt sikerült keményen fejbedobni, akit a helyi mentők csak vonakodva, órás várakozással láttak el. Európai Únió... persze. És akkor a személyi szabadság korlátozásáról még nem is írtam egy szót sem. Meg különben is mit kellett volna kiabálni a románoknak, azt még sem lehetett mondani neki, hogy svédek, svédek :)
Sierpe (törölt) 2009.07.22. 16:09:33
Kamelot 2009.07.22. 16:10:28
Vagy te is a román sajtót olvasod?
2009.07.22. 16:12:38
Macropus Rufus 2009.07.22. 16:21:02
keménymagunk meg román-cigányozott?
Namost akkor ezekszerint a románok még felettünk vannak ui. ők legalább a látszatra adnak, hogy bocs... Nálunk valamelyik újság lehozta, hogy elnézést kérnek a román-cigányozásért?
bpforza 2009.07.22. 16:24:43
sebesen2 2009.07.22. 16:25:27
micu · http://www.ingyentv.hu 2009.07.22. 16:25:40
palackos 2009.07.22. 16:26:45
palackos 2009.07.22. 16:27:50
gentry 2009.07.22. 16:32:15
gentry 2009.07.22. 16:33:55
Most komolyan; szerinted lesz olyan ember, aki ezt a kiba.... hosszú hozzászólást el fogja olvasni?
krampam 2009.07.22. 16:35:52
hollo77 2009.07.22. 16:40:44
TheDude 2009.07.22. 16:42:11
Ami meg magát a pesti meccset illeti, baromira jó lenne, ha erőt vennének magukon a "kemény legények", s kibírnák hasonló baromságok meg balhék nélkül. Fontos lenne megérteni, hogy az ílyesmivel csak rontunk a saját helyzetünkön + muníciót szolgáltatunk a románoknak (de épp így a szlovákoknak is), h legyen mire mutogatniuk, s blamálni bennünket az EU politikusai meg többi országa előtt!
Az ilyen hülyeségekkel nem lehet megváltoztatni Trianont, de még csak igazi elégtételt venni se!
Végül, de nem utolsó sorban, azt se kéne kizárni, h tényleg őszintén írták ezeket a cikkeket. Elvégre azért a huligánokon kívül vannak minden országban normális és józanul gondolkodó emberek is...
kojak9911 2009.07.22. 16:45:46
amúgy is mi ez a sok komment? megérdemel ez a sztori ennyit? vagy mi a mák?
krampam 2009.07.22. 16:49:04
itt nem az emberek a lényeg, hanem a birodalom. merthogy volt, amikor még így hívták... Magyar Birodalom.
2009.07.22. 16:50:21
hollo77 2009.07.22. 16:52:26
surayana 2009.07.22. 16:52:52
hollo77 2009.07.22. 16:54:52
kikakl 2009.07.22. 17:05:33
invader 2009.07.22. 17:10:07
itoh 2009.07.22. 17:13:55
S.Attila · http://olvasoterem.com 2009.07.22. 17:15:57
azt viszont az életben nem fogom tudni megérteni, hogy miért kavarják ezt bele a sportba?
tóbiás · http://poorn.hu 2009.07.22. 17:20:51
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.07.22. 17:22:16
Sajnos nem várok semmi jót holnapra, sőt baromi nagy botrányt sejtek, ami meccs végére csak tovább fog eszkalálódni (ugyanis a román csapat fog továbbjutni sztem).
Ehelyett az lenne a nemes """visszavágás""", ha valami szimpatikus transzparenssel válaszolnánk a román suttyóknak, egyben Európána is! Naív vagyok..
csillagkutya seven 2009.07.22. 17:29:01
te is levagy szarva!
remélem tényleg nem alacsonyodunk le a románok szintjére...
hajrá, újpest!
EBOA (törölt) 2009.07.22. 17:34:37
A lényeg az, hogy a magyar területen olyan emberek legyenek akik szintén vissza akarják csatolni az anyaországhoz a területet. Mert így is szinte lehetetlen, de ha mondjuk ott már csak olyan emberek élnek akik csak szlovákul beszélnek, azok segítségére már biztos nem lehet számítani, inkább ellenállására. Szóval természetesen fontos az ember is nem csak a terület, de embert lehet pótolni, terület meg csak egy van! Tudom kicsit nyers ezt hallani, de gondoljatok bele, hogy tényleg így van!
Él még egyetlen munkás is aki a Parlamentünket építette? Vagy emlékszik valaki rájuk? NEM! A Parlament viszont áll, és virul! :) Ez a lényeg, nem az ember! :D
kitiltott 2009.07.22. 17:52:47
A szurkoló nem ember, hanem emberformájú idióta.
Nem kell odafigyelni rájuk, legföljebb a rendőrségnek.
Bolond lukból bolond szél fú.
Az a fontos, hogy az EMBEREK közt ne legyen ellentét. A kormányok másodszor érdekesek.
Egyébként már lehet látni Európa hatását, nem olyan zárt a határ, békülnünk kellene, az emberek hajlanak is erre, csak a barmok üvöltene, cigányoznak a vonaton. (erre mi szükség volt?)
a Nanga Parbat rabjai 2009.07.22. 17:52:56
belekotty 2009.07.22. 17:54:33
Cold Heart 2009.07.22. 17:54:48
írja a cikk is, helyi beszámolók szerint,
majd később, az index tudósítója cáfolja ezeket!
hollo77 2009.07.22. 17:59:38
johnny drama 2009.07.22. 18:01:04
Románia eu tag, kicsit lemaradtál :)
@kitiltott:Aki szerint meg a szurkoló nem ember... Most ez milyen szint? Kb olyan, hogy aki rockzenét hallgat az nem ember, vagy aki nem jár színházba hetente az nem ember.
Az apukám meg erősebb, mint a te apukád.
sanpedroy 2009.07.22. 18:03:05
wudigess 2009.07.22. 18:11:47
Nem a múltban élünk. Csak ismerni kell mindenkinek a történelmet, a múltat. Múlt nélkül nincs jelen és jövő sem. Ha nem ismered a múltat "sehonnai bitang ember" vagy, akinek minden mindegy. 89 éve írták alá a Trianoni szerződést. Kérdezz nagyapádtól, segíteni fog, hogy megértsd miről beszélek.
kitiltott 2009.07.22. 18:22:16
Elég csak az újságokat vagy a tv-t nézni, ha meccs, akkor randalírozás, vonat, busz, villamos feldúlás, tönkretétel.
Ember az aki a vonatból az állomáson levőkre locsol valamit(?), mégha víz is, de nem.
Egyelőre nem ismerek szurkolót, aki ember. Ha te véletlen az vagy, bocsánatot kérek, (ha nem randalírozol).
A többi szórakozás, amíg nem bolondul meg tőle az ember, hm... Ne hasonlítsd össze.
Egyébként a mai futball nem is olyan, hogy ember élvezze. A szurkolás csak ürügy, hogy tombolási vágyát néhány (sok) őrült kiélje.
kitiltott 2009.07.22. 18:23:36
zauberpferde (törölt) 2009.07.22. 18:24:43
2009.07.22. 18:27:06
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.07.22. 18:28:07
belekotty 2009.07.22. 18:38:18
A felirat rasszista. Innen indul a dolog. Emellett van egy másik neuralgikus pontja a román-magyar kapcsolatoknak és az a magyar revizionizmus. A cikkíró azt vetette fel, hogy ez mikor kerül elő, mert magyar-román afférokban ez mindig terítéken van.
Az nem olyan nagy baj ha olvasol és nem érted, de legalább ne írjál!
wudigess 2009.07.22. 18:42:50
Nem kell agyonütni senkit, egyetértek! De nem kell jó pofát vágni a szemétkedéseikhez. Ha a szomszédom kitöri a falat és beköltözik az én egyik szobámba, akkkor ne kelljen már ezért szeretnem, még akkor sem ha mondjuk valamiért nem tudom őt kitenni onnan. Ha meg az én szobámban lakva még engem szid és mindenkinek azt mondja, hogy az mindig is az ő szobája volt...
Szóval asszem' érthető...
OnLány 2009.07.22. 18:46:51
Avar Nemzeti Front
stanyecli 2009.07.22. 18:54:12
sanpedroy 2009.07.22. 18:54:41
speter66 2009.07.22. 18:55:11
Gratulálok!
Pedig nem írtam fröcsögő, gyűlölködő kommenteket...
Aztakurva...
Cenzúra működik...
Már nincs is kedvem hozzászólni!
Menjen a picsába aki kitiltott!
Tiltson le most is!
Az életben ez legyen a legnagyobb öröme!
Ójeeee! :)
sanpedroy 2009.07.22. 19:00:25
Alikam 2009.07.22. 19:04:59
Szerintem fuss neki még egyszer mert itt még mindig nem a revizionizmusról van szó...
Viszont ha arról is lenne szó, egy revizionista nem feltétlenül rasszista, de ha mégis, akkor is illő külön választani, mert a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz.
Persze ráfoghatjuk, a boltban konzerves rakott káposztát vásárló vevőre is, hogy rasszista, és igen, valóban lehetséges, csak éppen nem attól rasszista, mert rakott káposztát vett.
Na pá
muzsoke78 2009.07.22. 19:09:51
Buarestben elek kb 25 percre gyalog a gencea stadiontol . Nm vagyok Steaua-s es nem vagyok se UTE-s . Maradok KVSXC drukker , de az tutti hogy se az UTE szurkolok nem voltak remplomba jarok :) es eloszor mondjuk megaladani akartak a Steauat hogy aztan egy barati frocsot megigyanak a sarki kocsmaba :) . A hireket direkt figyeltem a mecs elott , nagyon ment az hogy mekkora veszedelem az UTE gardaja , es hat nem mondhatjuk roluk hogy kisnyugdijasok :)
Es ezt az erdely frusztraciot verjetek ki a fejetekbol mert beledoglenetek ha viszakapnatok :) anyagilag :)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 19:11:05
1) nagy részüknek, de még a felmenőiknek sincs semmiféle személyes kötődése az elcsatolt részekhez, sem rokonuk, sem boldog ősük, de még csak ismerősük sincs a határon túl.
2) az első pont egyik albetétje a legszebb: amikor ők maguk még ÉLETÜKBEN nem is jártak mondjuk Erdélyben.
3) aztán a BIRTOKLÁS is érdekes kérdés, tekintve hogy ennek a népnek a 80-85%-a két emberöltővel ezelőtt még a földet túrta, tehát nemhogy Erdély (stb.) nem volt az övék, de gyakran még a akapa meg a kasza sem, amivel a betevőt megkeresték.
4) történelem: valóban illene tanulmányozni a történelemet, például azt a részét, hogyan lett a (sosemvolt) "egységes" Magyarországból sok nemzetiségű ország. olyan ország, ahol a nemzetiségeknek (sem) voltak jogaik.
5) aztán esetleg azt sem ártana tanulmányozni, hogy milyen szerepünk volt és legfőképp VAN a történelemben. revízió: ugyan, milyen alapon már???? mert mi szeretnénk? ha az ügyben semlegeseket is vesszük, akkor 10 (11-12-13??) millió ember akarata 6.740 millió emberével szemben? tipikus magyar nemgondolkodás....
az egész nem más, mint egy terhes és pohos nosztalgia. a XXI. században élünk. az emberiség okosabb (többet tud), mint valaha. nekünk sem kellene megragadni 1920-ban...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 19:13:41
"Minek nektek a határon túliak, mikor a határon innenieket sem bírjátok?" - kérdezi Tanítómesterem.
speter66 2009.07.22. 19:14:36
Írtam egy csomót és azt írja ki, hogy hiba történt a komment elküldése során...
Nem hiszem el!
Szóval szerintem egy oldalon állunk csak nem mindenben értünk egyet. De ezzel nincs is semmi baj.
Ne haragudj ha bántott a "sehonnai bitang ember"! Nem rád értettem, hanem akiknek minden mindegy!
Pipas 2009.07.22. 19:19:21
A Nagy Románia mozgalom hivatalos véleménye szerint Szeged is jár nekik. Akkor most adjuk oda azt is? Mert 1) vannak olyan magyarok, akiknek nincs kötődése 2) nem is jártak ott, mert 3) a földet túrtuk 4) Magyarország sok nemzetiségű ország volt 5) ugyan már, kevesebben vagyunk mint a románok?
Ugye milyen fura volna?
Tigriske 2009.07.22. 19:20:14
Szerintem fuss neki még egyszer mert itt még mindig nem a revizionizmusról van szó...
Viszont ha arról is lenne szó, egy revizionista nem feltétlenül rasszista, de ha mégis, akkor is illő külön választani, mert a kettőnek semmi köze sincs egymáshoz.
Persze ráfoghatjuk, a boltban konzerves rakott káposztát vásárló vevőre is, hogy rasszista, és igen, valóban lehetséges, csak éppen nem attól rasszista, mert rakott káposztát vett.
Na pá
Aki meg kitiltott, és törölte a hozzászólásomat, annak külön gratulálok! Akkor úgy tűnik igazam volt, ugyanis se sértő, se anyázó, se felbújtó se semmilyen olyan tartalom nem volt az irományomban, ami moderálásra adna okot.
Mostnantól nem fogom sajnálni, ha belétek rúgnak.
sanpedroy 2009.07.22. 19:22:29
speter66 2009.07.22. 19:24:23
1. nekem van.
2. Jártam ott (is).
3. szerintem tévedsz!
4. itt ÓRIÁSIT tévedsz!
5. nem azt akarom, hogy visszacsatolják, hanem, hogy ismerjék el, hogy Magyar terület volt! Ne hazudjanak a történelemkönyvek (sem).
Egyébként emlékszem 89-90-re.
Akkor voltam 24 éves.
Pipas 2009.07.22. 19:27:38
sanpedroy 2009.07.22. 19:28:45
hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Hungary-ethnic_groups.jpg&filetimestamp=20090608192752
klikk ide és meglátod!
sanpedroy 2009.07.22. 19:30:29
burleszk 2009.07.22. 19:34:01
(Kíváncsi volnék, vajon idehaza melyik újság volna erre képes, és ha megtenné, hány darabra szednék szét?)
Amúgy a magyarellenesség a román nacionalizmus szélsőséges megnyilvánulása, és sajnos, létezik. Főként Erdélyben.
De létezik Romániában a nemzeti öntudat egészséges formája is:
1.a románok büszkék saját románságukra és emiatt még nem szokták egymást lefasisztázni:-)
2.nemzeti ügyekben a román politikusok egységesen lépnek fel
3. a "határon túli", vagyis a Moldáviában élő románokat Valóban nemzettestvéreknek tekintik, pl. gyorsított eljárásban kaphatnak román állampolgárságot, stb.
Ezek után Magyarország esetében ha csak a kettős népszavazást említeném...vagy azt, hogyan "oláhozzák" le az erdélyi magyarokat...és honfitársaink többsége micsoda gőggel kezel le minden más nemzetet ( kivéve azokat, amelyek kicsiny hazánktól nyugatra élnek)...
sanpedroy 2009.07.22. 19:36:01
GGG77 2009.07.22. 19:45:29
GGG77 2009.07.22. 19:48:56
Pipas 2009.07.22. 19:50:03
lynx (törölt) 2009.07.22. 19:52:52
Akiknek pedig az üzenet szólt: az újpest drukkereknek, nos rájuk nézve az üzenet egyáltalán nem sértő. A két országból a legalja prolik szóváltása.
sanpedroy 2009.07.22. 19:55:10
dzsugasvili 2009.07.22. 19:59:16
kojak9911 2009.07.22. 20:14:49
kitiltott 2009.07.22. 20:21:31
Nem Trianon visszacsinálása a kívánatos, hanem a rengeteg (hivatalosan is több mint 6 millió) magyar kívülre kerülése a bűn, a baj, amit meg kellene oldani, mert probléma. Székelyföld 99 %-osan tiszta magyar, a Felvidéken folyó menti falvak sora tiszta magyar, de Délvidéken is voltak tiszta magyar városok, falvak, amikor a disznóságot aláírták. Azóta a határ menti városokat Kárpáton túli, stb területekről románokkal, a felvidéki városokat falusi szlovákokkal, a délvidéki városokat koszovói szerbekkel (akik nem védték meg ősi földjüket, de az új területen uralkodni akarnak) töltik fel. A nemrég még tiszta magyar városok nem többségi magyarok mostmár.
A felvidéken kivitték a magyarokat a Dunához és válasz elé állították, vagy a Dunán túl megy, vagy a Dunába. Harmadik az, hogy szlováknak vallja magát. A házukat tótoknak adták.
Azt hiszem, nem sokat és nem sokan beszélgettetek kinn rekedt testvéreinkkel, pedig rengeteg szörnyű dolgot tudnának mondani, de nálunk is volt kilakoltatás, azt se ismeri sok struccpolitikus.
Átkos Trianon, mégis Európa a reményünk, és harcolnunk kell a jogaikért, most a szlovák nyelvtörvény ellen.
InformatívTeknős · http://fontosdolgok.blog.hu 2009.07.22. 20:24:39
hollo77 2009.07.22. 20:37:06
jó, hogy a buzik nyomulhatnak...
Pipas 2009.07.22. 20:38:57
mentalistagenya 2009.07.22. 20:39:42
de azért megdöbbentő (nemzettől függetlenül) hogy valaki ilyen ízléstelen feliratot kitalál és kitesz egy nyilvános meccsen...eleve az hogy megalkotja, mert biztosan frappáns...az ilyet egy taliga apró majom bassza seggbe..
mégegyszher mondom: nem azért mert román vagy bármi más nemzet....hanem mert ilyet megenged magának, szégyen.
Persze az is aki visszavág, meg kell mutatni hogy ennél különbek vagyunk...a bocsánatot el kell fogadni, ha kis önkritika van ami seggbe k*rja (szárazon) a ilyen vadállatot már megérte.
Pipas 2009.07.22. 20:44:40
mentalistagenya 2009.07.22. 20:45:10
ezt írtam nu:
szép szép a bocsánatkérés..
de azért megdöbbentő (nemzettől függetlenül) hogy valaki ilyen ízléstelen feliratot kitalál és kitesz egy nyilvános meccsen...eleve az hogy megalkotja, mert biztosan frappáns...az ilyet egy taliga apró majom bassza seggbe..
mégegyszher mondom: nem azért mert román vagy bármi más nemzet....hanem mert ilyet megenged magának, szégyen.
Persze az is aki visszavág, meg kell mutatni hogy ennél különbek vagyunk...a bocsánatot el kell fogadni, ha kis önkritika van ami seggbe k*rja (szárazon) a ilyen vadállatot már megérte.
mentalistagenya 2009.07.22. 20:46:37
Pipas 2009.07.22. 20:50:41
Flow · http://www.petipedia.blogspot.com/ 2009.07.22. 21:05:14
De jó,hogy mi ilyen finomlelküek vagyunk!
Le a kalappal azok elött akik bocsánatot kértek!
redriot77 2009.07.22. 21:06:36
Pl. a norc.hu-t. :)
mentalistagenya 2009.07.22. 21:08:35
Pipas 2009.07.22. 21:10:12
Nyugdíjas Szektor 2009.07.22. 21:28:03
Nevetséges naivitás, hogy egyesek komolyan veszik.
bug jr. 2009.07.22. 21:32:46
amugy ja.
belekotty 2009.07.22. 21:41:43
belekotty 2009.07.22. 21:50:38
Szóval ha a pápa bocsánatot kér az inkvizició bűneiért az hülyeség?
Ha valakit felmentenek a halála után az itélet alól, az hülyeség?
2009.07.22. 21:52:26
"egy taliga apró majom bassza seggbe..."
és hol maradnak a SÜN-ök?
Schobert Pákó 2009.07.22. 21:53:54
www.youtube.com/watch?v=39ZyTt_nP40
Pipas 2009.07.22. 21:58:07
ha a pápa bocsánatot kér mások bűne miatt, akkor nem érezhet bűntudatot, mert nem volt szerepe a bűnben még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy a keresztények különösen jók az indokolatlan bűntudatban.
Ha bocsánatot kérek azért, amit más követett el, akkor mennyire lesz hihető a bocsánatkérésem, amikor ÉN követtem el bűnt?
Ha valakit felmentenek a halála után, annak meg semmi köze ahhoz, amit mondtam. ;)
egy hülyemagyar 2009.07.22. 22:01:58
belekotty 2009.07.22. 22:04:54
- Ajaj. A pápa az egyházat képviseli, tehát igenis lehet bűntudata hogy azt az egyházat vezeti amelyik ezeket elkövette.
A lap pedig a román nemzet nevében szégyenkezik saját honfitásai miatt.
A fiad megerőszakol egy lányt akkor te nem szégyenkezel és nem kérsz bocsánatot a fiad helyett is?
Milyen módon sérült ennyire a gyerekkori szocializációd?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:04:59
belekotty 2009.07.22. 22:05:59
De igenis van, mivel már értelme nincs.
belekotty 2009.07.22. 22:07:31
19 százaléknál tapasztaltak funkcionális dislexiát!
Pipas 2009.07.22. 22:11:22
Ha a pápa azt szégyenlené, hogy ilyen bandát vezet, akkor azért kért volna bocsánatot, sőt nem is lett volna pápa.
Ha viszont a fiam megerőszakol egy lányt, akkor nem az erőszakért kérek bocsánatot, hanem ezért, mert ilyen rossz nevelésben részesítettem a fiam. (Az újságírok viszont nem nevelték a drukkereket, ez tiszta sor.)
Amúgy hogy a pöcsbe jön ide a gyermekkori szocializációm? Mert észreveszem a különbséget az őszinte megbánás és a más nevében képmutató módon előhazudott bocsánatkérés közt, azér vagyok rosszul szocializálódva? Ezt te sem gondolod komolyan ugye?
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:13:02
Pipas 2009.07.22. 22:13:07
Mivel más értelme nincs? Mivel már értelme sincs? Hogyan is akartál érvelni? ;)
belekotty 2009.07.22. 22:15:18
Szerintem a jóérzésű románok igenis szágyellhetik hogy ilyen bunkók vannak a soraikba.
Ha külföldre mész egy csoporttal és az egyik odapisil egy műemlék mellé és ezt a helyiek ezt szóváteszik neked, akkor nem kérsz elnézést? Nem szégyelled hogy vele egy csoportban vagy? Tényleg nem érzékeled ezt? Nem csak a szocializációddal, hanem az empátiáddal is gond van.
mike-kulas 2009.07.22. 22:15:44
Nem felejteni és ne kezdjétek itt el imádni a románokat...ezekért kellene egyszer elnézést kérniük és beismerni végre. Kezdetnek az megtenné.
belekotty 2009.07.22. 22:16:55
De már nagyon unlak. Ha ilyen bunkó vagy hogy nekimész a román lap gesztusának, akkor én szégyenkezem miattad.
belekotty 2009.07.22. 22:17:44
Pipas 2009.07.22. 22:20:05
Viszont azt mondod, hogy 'gesztus' és ebben egyetértek veled. Ez a bocsánatkérés egy 'gesztus' és mint olyan még akár pozitív is lehet. Az őszinte bocsánatkérés azonban nem gesztus!!
Máshogyan is meg tudom közelíteni: a jog ismeri az őszinte megbánás fogalmát. Szerinted egy szép gesztussal helyettesíthető?
Pipas 2009.07.22. 22:22:07
Viszont: szégyenkezel miattam... nem helyettem ugye? Ugye mennyire más a két dolog?
Pipas 2009.07.22. 22:24:45
belekotty 2009.07.22. 22:30:13
"Viszont azt mondod, hogy 'gesztus' és ebben egyetértek veled. Ez a bocsánatkérés egy 'gesztus' és mint olyan még akár pozitív is lehet. "
-
"A bocsánatkérés más nevében az képmutatás, mert a bocsánatkérés bűntudat nélkül nyilván az. Bűntudatról pedig csak akkor beszélhetünk, ha valaki meg van győződve arról, hogy részese, kiváltója, felelőse a bűnnek."
No itt fejezzük be!
mike-kulas 2009.07.22. 22:31:35
Pipas 2009.07.22. 22:33:30
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:35:36
és így tovább.
a jövő magyarja azért lesz büszke magára, mert elsőre nem másban keresi majd a hibát....
belekotty 2009.07.22. 22:42:38
Akkor a "Jó napot!" is képmutatás egy olyan ember felé akit nem ismersz, hiszen ki a faszt érdekel milyen napja lesz?
Komolyan csak ennyit fogsz fel az emberi kommunikációból?
Na én ebből kiszálltam...
mike-kulas 2009.07.22. 22:43:51
És azon gondolkodtál már, hogy miért egyedül MO lett felnégyelve és senki más nem a szövetségesek közül? Mi rontottunk neki a Szovjetuniónak önként? Vagy leigázott szövetségesként, mert nem mindegy.
És, ami nagyon nem mindegy: Én odaát nőttem fel és elmondhatom szar volt, mert bozgoroztak. De talán jobb annál, hogy itt románoznak. De nektek ez csak egy szaros szerződés...
Pipas 2009.07.22. 22:45:50
Szóval az első világháború kirobbantásában részt venni tényleg hiba volt, viszont nem azért kaptuk Trianont. A háborút sokan elvesztették, például Ausztria is, aki tőlünk elvett területeket kapott.
Trianont a 19-es őszirózsás forradalom miatt kaptuk, a kommunizmustól akarta a nyugat megvédeni magát Magyarország legyakásával. Annak ellenére, hogy mire a diktátumot aláírták vége volt a kommunista hatalomnak.
Pipas 2009.07.22. 22:48:02
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:51:57
a monarchiában komoly szavunk volt abban, hogy háborúzzunk-e vagy sem. konkrétan: Tisza István hosszan vacillált a hadba lépésen (forrás: MÍTOSZOK, LEGENDÁK, TÉVHITEK A 20. SZÁZADI MAGYAR
TÖRTÉNELEMRŐL). végül belement. mi meg a késbe.
jaaaa, hogy aztán a középhatalmi helyzetünket meg akarták törni és ez sikerült? jó reggelt kívánok, ez a politika. bizonyos értelemben szerencsénk, hogy van még Magyarország...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:52:43
mike-kulas 2009.07.22. 22:52:59
a leg sértőbb, amit egy román mondhat egy magyarnak. És érdekes, hogy csak magyarokra mondják, semmilyen más népet nem illetnek vele. De ennek tényleg nem itt a helye. Legyen ez a bocsánatkérős hely, még, ha ebben én nem is hiszek
Nikolaus Barbie 2009.07.22. 22:57:42
Pipas 2009.07.22. 23:00:02
Amúgy azt hiszem megértelek, amennyire egy csonka magyarországon született és élő megérthet. Sokat tudok Erdélyről, a történelméről, sokszor voltam is ott. A jövő héten is megyek bulizni, 'ott lenni'.
Amúgy nem tartom Erdélyt Magyarország részének, ismerem a történelmét. Erdély egy ország, önálló, saját történelemmel, székelyekkel.
mike-kulas 2009.07.22. 23:00:29
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:01:19
Pipas 2009.07.22. 23:01:37
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:02:35
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:04:19
mike-kulas 2009.07.22. 23:05:55
Pipas 2009.07.22. 23:06:49
Azt mondod nem igaz, én azt olvastam, hogy igaz. Bármelyik igaz lehet...
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:08:56
volt a Tanácsköztársaság (kommunista hatalomátvétel) és volt az őszirózsás forradalom (polgári-demokratikus kezdeményezés). legalább ezekkel illenék tisztában lenni....
Pipas 2009.07.22. 23:10:07
Tavaly is voltunk (meg azóta is persze). Életem legmeghatóbb élménye volt, amikor egy 74 éves öreg székely fehér ümögben és fekete lajbiban (no nem gárdista) útbaigazított minket, ivott a pálinkánkból, majd elcsukló hangon kért bocsánatot, amiért öreg fejjel már csak törve beszéli az anyanyelvét. Az Isten áldja meg azért, hogy ennyi erőt adott nekem.
Pipas 2009.07.22. 23:11:32
Pipas 2009.07.22. 23:13:02
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:13:14
"Bűvöl a fény,
kerget a vágy.
Járjuk a táncot a lámpa körül.
Bűvöl a fény,
gyorsul a tánc.
Ki beáll a körbe,
az már soha nem menekül."
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:14:13
mike-kulas 2009.07.22. 23:16:33
mike-kulas 2009.07.22. 23:19:05
Pipas 2009.07.22. 23:20:41
Viszont azért igazán Erdély az ütős, ahol azt is meg lehet tanulni, hogy milyennek kellene lennie a magyaroknak. Nem akármi élmény megtapasztalni Erdélyt, kötelezővé tenném mindenkinek, aki szót akar emelni.
Pipas 2009.07.22. 23:23:00
Pipas 2009.07.22. 23:40:38
Nem, nem, soha!
József Attila
Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége,
Nem lehet, nem, soha! Oláhország éke!
Nem teremhet Bánát a rácnak kenyeret!
Magyar szél fog fúni a Kárpátok felett!
Ha eljő az idő - a sírok nyílnak fel,
Ha eljő az idő - a magyar talpra kel,
Ha eljő az idő - erős lesz a karunk,
Várjatok, Testvérek, ott leszünk, nem adunk!
Majd nemes haraggal rohanunk előre,
Vérkeresztet festünk majd a határkőre
És mindent letiprunk! - Az lesz a viadal!! -
Szembeszállunk mi a poklok kapuival!
Bömbölve rohanunk majd, mint a tengerár,
Egy csepp vérig küzdünk s áll a magyar határ
Teljes egészében, mint nem is oly régen
És csillagunk ismét tündöklik az égen.
A lobogónk lobog, villámlik a kardunk,
Fut a gaz előlünk - hisz magyarok vagyunk!
Felhatol az égig haragos szózatunk:
Hazánkat akarjuk! vagy érte meghalunk.
Nem lész kisebb Hazánk, nem, egy arasszal sem,
Úgy fogsz tündökölni, mint régen, fényesen!
Magyar rónán, hegyen egy kiáltás zúg át:
Nem engedjük soha! soha Árpád honát!
kitiltott 2009.07.23. 09:25:53
Nálunk sénki sé emlékszik, ott még emlékszenek illyen ősrégi dógokra is.
A fene Trianont. De hol az a tétel, hogy 50 év múlva föjjül köll vizsgáni? Mer köllött vón , mer ott vót az írás.
leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 09:37:13
Utálom az ilyen általánosítgatásokat. Már megint... A primitív szurkolók nem tudtak viselkedni és a béna újpesti focisták nem tudtak futballozni, és nem "a magyarok".
overgida 2009.07.23. 10:01:47
HanSolo 2009.07.23. 10:08:48
(Az "Ők" alá nem sorolom a szélsőségeseket, ők mindig lesznek, itt is, ott is.)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:23:53
speter66 2009.07.23. 10:28:12
@Pipas
@mike-kulas
Mindenben egyetértek veletek.
Az ilyen "idelle"-ekkel meg"GGG77"-ekkel nem is érdemes vitába szállni. Más környezetben szocializálódtak és nem is fog menni nekik, hogy megértsék...
Volt idő mikor sajnáltam az ilyen embereket, most úgy gondolom magukra vessenek.
speter66 2009.07.23. 10:33:04
Te tényleg így gondolod????
Nem hiszem el! Európaiságban lehagynak? Te egy ***** vagy!
Óbazmeg!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:35:13
a sirám és jajveszék-magyarkodás ideje is kezd lejárni. ha vissza akarod foglalni (képletesen) az elcsatolt részeket, vegyél (alapítsál) ott gyárakat, üzemeket, üzleteket, az a módja, nem azon károgni, hogy már nem a tiéd az, ami sosem volt az, csak a képzeletedben.
leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 10:38:10
(A másik kellemes meglepetés pedig az volt, hogy az utcák tiszták voltak, amire megintcsak nem számítottam).
A szüleim buszos erdélyi körúton voltak, voltak a csoportban fiatalok is, akik heccből magyar zászlót tűztek ki a Törcs várra és kiabálták hogy visszafoglaltuk, a románok csak lestek...
speter66 2009.07.23. 10:49:15
90 év a történelem szempontjából csak egy pillanat. Semmi. Erre ne is hivatkozz!
A magyarkodásról meg annyit, hogy ha egy amerikai szót emel a hazája mellett nem mondják rá, hogy amerikaiskodik, de hogy ne menjünk olyan messzire a csehek vagy horvátok sem mondják a magukfajtára, hogy cseheskednek vagy horvátkodnak. Csak az agymosott magyarok tudnak ilyet mondani.
Gratulálok neked is!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:50:26
Pic 2009.07.23. 10:53:49
Azért még elvárnám tőlük a bűnösök sorbaállítását is, és egy sorpofon kiosztását nekik, ha már nem voltak annyira felháborodottak, hogy ott helyben leszedjék.
Bár azt sem értem, hogy miért nem tiltakoztak a mi "harcias politikusaink".
Lehet, hogy magukra ismertek? :))
Mellesleg jó lenne ha mi magyarok is képesek lennénk egyszer egy ilyen lépésre.
Sajnos nem vagyunk azok. Ezt nagyon jól bizonyítja a Dunaszerdahelyi eset.
Gondoljatok bele:
Ha egy focimeccsre idejönne egy csapat szlovák szurkoló.....
Olyan zászlókat lengetnének amelyeken pl a dunántúl Szlovákia részeként van feltüntetve és emellett még trágárságokat is kiabálnának a magyarokról, akkor biza én is beletaposnék a képükbe bár nem vagyok egy verekedős alkat.
Mert az én hazámat ne szidják és ne bitorolják el!
VISZONT EZ FORDÍTVA IS IGAZ ÁM!!!!
Pontosan ezért...
NEM mentem Dunaszerdahelyre meccsre.
NEM lengettem "Nagy Magyarország" zászlót a Szlovák állampolgárok képébe.
NEM szidtam az édesanyjukat és a hazájukat.
Mi történt?
- A szlovák rendőrök kiosztották a sorpofont.
(Jól tették. A sok hülye megérdemelte.)
- Mi persze nem kértünk bocsánatot Szlovákiától a történtekért.
(Sőt a drága politikusaink fel voltak háborodva...)
- Nem vártuk a határon a bűnösöket, akik csinálják a feszültséget a szomszédos országgal és nem osztottunk ki nekik mi is egy sorpofont.
(Még jó, hogy nem díszsortűzzel vártuk őket)
Gondolkozzunk már józan ésszel könyörögöm...
Pic 2009.07.23. 10:55:58
Van egy ideillő angol bölcsesség amit már nem tudom hol hallottam, de nagyon megtetszett. Valahogy így hangzik:
"Can't remake the past. So look ahead, or you risc what is left behind."
trehány nem művészi fordításban ez valami olyasmi, hogy:
"A múltat nem tudod visszacsinálni. Inkább nézz előre, különben azt is elvesztheted amid még van."
Azt hiszem ezen sok trianonon kesergőnek el kellene gondolkoznia.
Pic 2009.07.23. 11:05:49
Nem akarom megbántani ezeknek az embereknek az érzéseit.
Mert megértem őket (is).
KÉT OLDALA VAN A DOLOGNAK.
EGYRÉSZRŐL:
Egyrészt nem szabad elfelejteni a múltat, pláne nem tudomást venni róla vagy éppen megtagadni azt.
De nem lehet leragadni sem és örökké csak azon keseregni, "mi lett volna, ha..." típusú gondolatmeneteken rágódni, stb.
TANULNI kell a történtekből és nem szabad hagyni, hogy ilyen mégegyszer megtörténjen a vilgátörténelemben. AKÁRKIVEL.
IDEJE továbblépni és azon gondolkodni, hogy itthon próbáljuk meg rendbe tenni a dolgainkat, mert a jelek szerint most még erre sem vagyunk képesek.
MÁSRÉSZRŐL:
A "többieknek", akik szerint ez az egész trianon dolog egy baromság meg azt szeretném mondaqni, hogy:
Nem szabad elfelejteni ami történt.
Nem tudok még egy olyan országot, amelyik egy háborúba alárendeltként kénytelen volt belépni, majd a háború elvesztésekor szinte egyedüli bűnösként nevezték és büntették meg.
Nem tudok még egy olyan országot, amelyik nem háborúban, hanem a tárgyalóasztalnál vesztette el területének kétharmadát.
Nem tudok még egy olyan országot, amelyiktől úgy vesznek el területet, hogy még a háborúba őt belerángató anyaország is területeket kap tőle. (lásd Ausztria - Fertő tó és Burgenland)
NA például ezeken kellene elgondolkozni, hogy ez hogy történhetett meg?....és persze levonni a tanulságokat.
speter66 2009.07.23. 11:06:05
Itt már valaki írta is.
50 év után felül kellett volna vizsgálni a trianoni szerződést. Nem történt meg.
Horn Gyula aláírt egy papírt, ami ezt örökre lehetelenné teszi.
Hát azt akarom, hogy először is azok kérjenek bocsánatot a Magyarságtól akik a magyar érdekek ellen tettek, mint például Horn Gyula is.
Nem visszacsatolást szeretnék, hanem ismerjék el, hogy azok Magyar területek! Az ott élő Magyarokat kezeljék emberként! Stb.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 11:17:18
nekimentünk az erősebb(k)nek, kipicsáztak bennünket. majd ezt megtettük másodszor is. örülhetünk, hogy egyáltalán van még Magyarország. The winne takes it all. Az erősebb kutya baszik.
Sajnos a magyar diplomácia sohasem volt jó. sem azelőtt, sem akkor, sem azóta.
Egy mondatban: ez úgy történhetett meg, hogy ősi magyar szokás szerint megint mi akartuk játszani a helyi menő csávót, aztán az orrunkra koppintottak.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 11:18:37
NEM MAGYAR TERÜLETEK. pont.
speter66 2009.07.23. 11:21:39
Jah... és egy idézet egy Franciától!!!
-„Egy nemzet nincs megalázva azzal, hogy legyőzték, vagy ha aláírt, késsel a torkán egy végzetes békeszerződést.
Becstelenné válik azonban, ha nem tiltakozik, ha tönkretételéhez maga is hozzájárulását adja.
Nem a vesztés a bukás, hanem a lemondás…”
(Théophile Delcassé,egykori francia külügyminiszter)
Pic 2009.07.23. 11:22:53
Ha most hirtelen azt mondanák a nagyhatalmak, hogy
"Magyarok! Ha most ügyesen nyaljátok a seggünket, akkor holnap nektek adjuk Románia kétharmad részét széltében elfelezve a Fekete tengerig. Kéritek?"
Biztos vagyok benne, hogy sok hülye barom mondaná azt nagy lelkesen, hogy "Persze, kérjük!"
Anno a Magyar Királyság volt a döglött ló, akibe bárki belerúghatott és bárki szelhetett magának egy szeletet az országból.
Anno a nagyhatalamak megengedték nekik, így a Románok, a Szlovákok és a többiek "szeltek".
Miért ne? Ahogy már mondtam, ma is sokan ugyanezt tennék....
Akkor lettek volna erkölcsileg nagyok anno ezek az országok, ha nem kérnek területet, ha nem fogadják el a "juttatást" és visszautasítják.
Hiszen milyen alapon fogadhatunk el egy ilyet és tehetjük ezt meg embertársainkkal?
Semilyen alapon.
De gyarlók vagyunk. Ők megtették, ma is megtennék, mi is megtennénk. Sajnos.
Pedig bele kellene gondolni és felelősen dönteni.
És bizony itt jönnek be a főbűnösök a képbe.
Azok akik megtehetik, hogy döntenek és akiknek felelősen kellene dönteni. A nagyhatalmak.
Olyan nagyhatalmak amelyek vezetői anno nem felelősséggel gondolkodtak, hanem a saját kis önös emberi gyarlóságaikkal voltak eltelve.
Szégyen és gyalázat amit műveltek. Nem államférfihoz méltó.
Nekik kellene ma bocsánatot kérni tőlünk, a Románoktól, A Szlovákoktól, stb, azért amit tettek.
Nem fognak.
M@tyi 2009.07.23. 11:29:02
Amúgy meg, azt gondolom, a magyar drukkereket - úgy általában - sem kell félteni.
Én magam is szem- és fültanuja voltam egy-két szlovák,illetve román csapat elleni mérkőzésen a lelátó magyar oldalán fortyogó gyűlöletnek, indulatnak; nos, primitívségben a magyar feliratok, rigmusok is partiban vannak a múlt heti Ghencea-stadionbelivel...
Ferencváros drukkerként is sok sikert kívánok az Újpestnek, a magyar csapatnak, mert ez végső soron sport, játék, szórakozás*, vagy mi; rúgjanak hármat, jussanak tovább, onnantól senkit sem fog érdekelni milyen marhák, milyen tapló feliratokat feszítettek ki a kerítésre.
*: Persze, azt is tudom, hogy a "futball nem élet-halál kérdése. Annál sokkal több." :-)
M.
speter66 2009.07.23. 11:31:23
"nagyon helyes, hogy politikailag nem lehet kérdés többet semmilyen revízió.
NEM MAGYAR TERÜLETEK. pont. "
Ha így gondolod az a te bajod!
Nem érdemes beszélgetnünk.
"Nem a vesztés a bukás, hanem a lemondás!"
Te lemondtál mindenről.
Hagy idézzek erre Wass Alberttől valamit.
-Wass Albert: Ki a magyar?
(Részlet)
„Magyarnak lenni, nem faj,
nem is nyelv, hanem hűség kérdése.
Nem mindenki magyar még, aki magyarul beszél, bármilyen szépen hangzó neve is legyen. Magyar ma az, aki magyarul érez. Aki vállalja a magyarsággal járó felelősséget. Magyarnak lenni ma hűséget jelent és cselekvést a hűség jegyében.”
Pic 2009.07.23. 11:32:42
MI az, hogy nem voltunk alárendeltek?
Az Osztrák-Magyar Monarchiában a magyaroknak nem sok szava volt. Akinek volt szava, az úgymond a Bécshez hű főuraknak volt. (Magyarul seggnyalónak szoktuk manapság mondani.:)) )
Az Osztrák császár hadat üzent és szövetséget kötött, a mi büszke vezetőink meg okosan bégettek hozzá.
Ami a második kört illeti, ott meg megértőnek kell lenned. Akkor a lelkekben még jobban dolgozott a sokk és a sértettség.
Te is rosszul éreznéd magad egy ekkora ki***s után.
Egyébként meg sajnos igazad van:
- A politikusaink szarok voltak és még szomorúbb, hogy ma is azok
- A területi kérdésekben is igazad van. Ahogy mondtam én is: Ami megtörtént az megtörtént. PONT.
Ha valaki még nem tudná akkor szeretném felvilágosítani, hogy Erdély a Román Köztársaság része és amíg Románia erről másképp nem dönt az is marad. Pont.
Pic 2009.07.23. 11:33:41
Hallottam egy olyan sztorit, ami szerint a trianoni tárgyalások során az angol döntéshozó azért utálta nagyon a magyarokat és azért dolgozott a magyarok ellen, mert megtudta, hogy a felesége egy magyar pasival csalta.
speter66 2009.07.23. 11:49:52
A többi nagyhatalom félt Magyarország erejétől, ezért apró darabokra szedték, hogy legyengítsék. Sikerült nekik.
De nekünk ezt szóvá kell tennünk, mert mindenki tudja és akkor is tudta, hogy egy becstelen dolgot tesznek és "késsel a torkán" Magyarország aláírja majd a szerződést.
Pic 2009.07.23. 11:50:03
Semmi baj azzal, hogy fáj neked ami történt.
Azzal sincs olyan nagy baj, hogy keseregsz rajta és őrlöd magad és szeretnéd ezt visszacsinálni.
Bár szeretném megjegyezni, hogy ahogy már mondtam, jobb a léleknek ha az ember az ilyen dolgokon tovább lép.
Biztos voltál már szerelmes. Biztos volt olyan, hogy téged hagytak el.
Rosszul esett? Fájt a hiánya?
Valószínűleg igen.
De továbbléptél. Valószínűleg azóta már volt új csajod.
Az egyik valószínűleg el is kapta a grabancodat és azóta már úg hívják, hogy a feleséged.(Ha még nem tartasz itt, akkor számíts rá, hogy hamarosan megtörténik. .)) )
Hogy miért hiszem azt, hogy tovább tudtál lépni? Azért mert itt vagy és csetelsz velem.
Ha nem tudtál volna tovább lépni, akkor már felakasztottad volna magad.
Hát lépj tovább trianon ügyben is!
Fáj Erdély elvesztése? Fáj.
Vissza fog jönni? Nem.
Törődj azzal ami van.
Ezzel a Magyarországgal.
Légy Magyar! Gondolkozz felelős magyarként!
Ne higyj a politikusaink átlátszó és teljesíthetetlen ígéreteiben.
Gondolkozz józanul és válaszd azt ami az Országnak jó, még akkor is ha ez neked személy szerint nem olyan jó vagy fáj is.
Reklamálj amikor a politikusaink hülyeséget csinálnak, lopnak, csalnak, hazudnak!
Menj el és tégy valamit a közösségért!
Végy egy ecsetet és fesd le a szomszéd ház falán évek óta éktelenkedő graffitit. Javítsd meg a játszótéren a leszakadt gyerekhintát, ültess egy fát és locsold rendszeresen, hogy nagyra nőjön, stb.
Menj el szavazni! Ne szavazz olyan pártra rájuk ha nem képviselik az ország és lakói hosszútávú érdekeit! Keress egy másik pártot amelyik ilyen! Ha nincs akkor alakíts egyet!
ÍGY LEGYÉL BÜSZKE MAGYAR.
Én próbálok így tenni.
speter66 2009.07.23. 12:16:22
Kedves Pic!
Nem kesergek, nem őrlöm magam!
Nem is jut eszembe ez a hétköznapokon.
Csak felbőszít amikor tudatlanul hozzászólnak valamihez, akkor inkább ne szóljon hozzá. (Persze ez nem rád vonatkozik.)
42 éves vagyok. Túl vagyok már azokon amiket mondasz. :)
(továbblépés, elengedés, új csaj, feleség)
Az utolsó hét bekezdéseddel is teljesen egyetértek és én is úgy élek.
Pontosan úgy.
Örülök, hogy vannak olyan emberek mint te.
leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 12:42:30
Aki a bombariadót okozta az nagyon sokat ártott ezzel.
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 12:49:15
Te nem mondtál le az elcsatolt részekről. Lelked rajta. Keserűen fogsz meghalni, míg mi vidáman járjuk (útlevél nélkül) majd az elcsatolt részeket.... ;-))
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 12:53:18
a Kiegyezés után igenis volt szavunk! már hivatkoztam egy könyvre, amelyben alaposan végigveszik az utat, amelyen Tisza István végül úgy döntött, hogy háborúba lépünk.
Tehát a magyar miniszterelnök jóváhagyása KELLETT a hadba lépéshez.
speter66 2009.07.23. 14:01:55
Szerencsére NEM te állapítod meg, hogy Wass Albert milyen író-költő volt. És azt sem mondod meg kitől idézzek.
Azt meg végképp nem tudhatod, hogy én milyen vagyok és miről mondtam le vagy miről nem.
Az utolsó mondatod sem igaz... mit is mondhatnék. Szánalmas vagy!
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 16:16:47
speter66 2009.07.23. 17:27:42
miau!
Hahahahaha...
szegény kis idelle...
Thomas Dantes 2009.07.23. 18:21:40
Mármint az USA, ami akkor kezdte meg világuralmi pályáját? Anglia a gyarmatbirodalmával ,ami akkora volt hogy soha nem ment le benne a nap? A franciák? Kik féltek Magyarországtól ami egy elmaratott hadsereggel rendelkező mezőgazdasági ország volt, gyarmatok és jelentősebb ipar nélkül?
Na persze...más okai voltak, nem az hogy a nagyhatalmak féltek Magyarországtól. Akkor már évszázadok óta, nem számított a világ ügyeit tekintve. Elmaradott, és csak félig független ország volt.
Sajnos, teszem hozzá .
Na meg, hogy a magyarok beleegyezése kellet a háborúhoz...hogy is szült kiegyezés? Mik voltak a közös témák? Külügy, hadügy, a fedezésére szolgáló pénzügy.
AMúgy lehet tényleg büszkének lenni Tiszára meg a többire, akik szépen tapsoltak a háborúhoz. Igaz, jól megszívtuk a háború miatt...de rájuk legyünk büszkék. Hajajaj...
Na mindegy, mindig tetszik, amikor a sok téveszme terjed. A baj csak akkor van, mikor a tudatlanság agresszióhoz párosul, meg gyűlölethez.
SimiTomi 2009.07.24. 08:35:32
Zárják ki ezeket a nemzetközi kupából néhány évre.
speter66 2009.07.24. 10:41:07
A trianoni béketárgyalás egyes résztvevöinek és néhány kortárs politikusnak véleménye a döntésröl:
Franciák:
Henry Pozzi diplomata:"Benes a legszörnyűbb földrajzi, néprajzi és történelmi ostobaságokat is könnyed nyugodt mosollyal adta elő.Trianonban nem arról volt szó,hogy kinek van igaza,hanem arról kinek érdeke,hogy igazat adjanak neki..A nagy békebírók még elemi szinten sem ismerték azon nemzetek földrajzát,néprajzát és történelmét,amelyek sorsát intézték.
Térképek meghamisításával,okmányok megcsonkolásával és városi lócsiszárhoz illő fogásokkal operáltak.
Veterlé abbé 1921.június 17-én a francia képviselőházban kijelentette : "Bizonyos vagyok benne, hogy népszavazás esetén sem a csehek, sem a románok ,sem a szerbek nem kapták volna meg a szükséges szavazatok egyharmadát sem"
Desbons francia megfigyelő publicista: "A béketárgyalásokon a tudatlanság, a lelkiismeretlenség és az elfogultság uralkodott".
Olaszok:
Nitti olasz miniszterelnök 1925-ben könyvében leírta: "Eddig egyetlen vegyes nemzetiségű állam volt Kárpát-medencében, most lett belöle négy-öt. Magyarország soha nem fogja elismerni erkölcstelen szétbontását...soha nem fog lemondani Erdélyröl...az igazságot helyre kell állítani..., nincs béke amíg a hazugságok érvényben vannak, a revízió elöbb-utóbb elkerülhetetlenné válik."
Angolok:
Lloyd George a trianoni békediktátum egyik megalkotója utólag beismerte: " A trianoni békeszerződés elfogadásakor megtévesztés áldozata lettem.
"Nem lesz béke Közép-Európában, ha utólag kiderül, hogy Magyarország igényei jogosak, és hogy egész magyar közösségeket úgy adtak át Csehszlovákiának és Erdélynek, mint egy marhacsordát csak azért, mert a konferencia elutasította a magyar ügy megvitatását". "Célszerü lenne a békeszerzödéseket felülvizsgálni. Az Osztrák-Magyar-Monarchia romjain új államok létrehozásával súlyos és végzetes tévedés történt, revízió szükséges".
W.Churchill mondta az angol alsóházban : "Új európai háborút készítenek elő azok,akik nem akarják revidiálni a trianoni sérelmeket."
USA:
Roosewelt amerika elnök, 1933-ban mondta: "Amikor Wilson elnök látta a békeszerződések igazságtalanságát, bizonyára csak azért fogadta el, mert meg volt győződve arról, hogy ezeket a hibákat néhány éven belül kijavítják ". A Törökországét kijavították.
H.A Heydt mondta New Yorkban: "ha még hiszünk az igazságban, a jogban és szent nekünk a keresztény erkölcs, akkor kötelességünk harcolni Trianon ellen."
Ezek után egy Magyar se mondja, hogy nincs mit felülvizsgálni, meg, hogy már 90 év eltelt! Szégyellje magát aki ezt mondja!
Bővebben itt: www.shp.hu/hpc/web.php?a=commorakozigaz&o=Ly2X5lEcrc
Thomas Dantes 2009.07.24. 12:38:54
Kicsit azért el kéne ezen gondolkodni!
Ja, és ha Románia bele is megy a felülvizsgálatba...mi lesz az elcsatolt részen élő nem magyarokkal? Mert nem 100%-os ám a magyarság...Jó...vissza csatoljuk Erdélyt...az ott élő Románokat meg kitelepítjük? Az otthonukból egyszerűen kizavarjuk őket?
Nadhi 2009.07.24. 14:52:26
ujnickkellett (törölt) 2009.07.24. 15:25:18
Persze ez csak elmélet, mert ha senkinek nincs kedve eféle balhéhoz, akkor még marad egy ideig minden úgy ahogy eddig.
Mindenesetre érdemes folyamatosan napirenden tartani a kérdést, és nem elfelejteni. Folyamatosan változik a világ, jöhet még kedvező időpont ilyesmihez!
Pár éve még azt sem gondolta senki, hogy Kína megveszi kilóra a fejlett Usát! ;)
Thomas Dantes 2009.07.24. 17:06:06
Különben sem a románok vannak kisebbségben Erdélyben Román:5 393 552 74,68%
Magyar:1 415 718 19,6%
Tehát olyan területet akarsz vissza csatolni, ahol 5 millió román lakik, a lakosság 74%-a. 5 millió román. A fele Magyarország lakosságának.
A te elképzelésed szerint, majd lesz 11 millió magyar, meg 5 millió román Erdéllyel együtt az országban. De jó ötlet...5 millió fős kisebbséget veszünk a nyakunkba...
Sajnos, eltelt 90 év. Nem lehet vissza csinálni. Sehol sem élnek magyarok többségben. Évtizedekkel ezelőtt meg lehetett volna csinálni, de ez az idő elmúlt.
Az elcsatolt területeken elő magyarokról meg csak annyit, nem kérnek a hülye revíziótokból. Ők nyugodtan békében szeretnének már élni . Nem kérnek Trianonozást meg ehhez hasonlókat. Állítólag ti Trianonozók, az ő érdekeiket nézitek, akkor hagyjátok már francba a témát, mert a Trianonozással csak nekik ártotok!
Persze, ez szar dolog, igen rossz , meg nagy nemzeti tragédia, de elmúlt! Az idő tovább haladt!
Különben hol akartok megállni? Szóval miket csatoljunk még vissza? Mondjuk Horvátországot is? Mondjuk nekik m,hogy szűnjön meg az országuk, és mostantól tartozzanak hozzánk?
Na és a Szlovákoknak? Ha vissza csatolunk az ő országuk is megszűnne...nekik is azt mondanátok hogy szlovákok minek nektek ország? Adjátok nekünk, mert Trianon meg revízió...
Nadhi 2009.07.24. 17:38:54
Horvátoknál nagyobb a nemzeti tábor mint nálunk, nemrégen Szombathelyen adtak fergeteges koncertet ahol Ők maguk rakták ki a 2 ország 1 korona transzparenst. Valaki nyilatkozott is tőlük, hogy szívesen csatlakoznának ismét a Szentkorona országai közé, nem volt nekik rossz dolguk akkor. Szóval ne úgy képzeld el, hogy szó szerint mindenre pontosan ugyan úgy kellene mindent vissza állítani. A korral és a történelemmel haladni kell, ahhoz igazítani a dolgokat. De valamit tenni, kell mert mint fentebb lett idézve, Europában addig nem lesz béke míg Magyarország nem kap igazságot. Lehet kezdeni pl. mindenhol egy népszavazással, nem pedig nyelvtörvényekkel mondjuk. De ehez itthon is nagyon sok fejben tisztába kell rakni a dolgokat. Kislány koromban nem értettem miért ciki magyarzászlós pólóban szaladgálni és miért nem az mondjuk angolosban. És miért mindenki amerikait hord. Ma már tudom. És felveszem a magyarzászlós pólót és nemzeti színű szalag van a táskámra kötve.
váj mí 2009.07.24. 22:53:22
fransancisco 2009.07.26. 19:49:17
a neved a picsa roviditese? ertheto
Domeq (törölt) 2009.07.27. 12:56:53
Cino 2009.07.27. 13:16:58
Ez most nem komoly ugye? :)
Főleg az, hogy nem volt nekik rossz dolguk. Mennyi idős ez a jó ember? :D
Nem kötözködni akartam, de nem bírtam megállni, hogy az észrevételemet megosszam.
Amúgy... bár nem ez a téma, de egy kis szösszenetet írok erről a gondolkodásról:
Mindenki nagyon nagy magyarnak tartja magát ebben az országban. Szerintem nem attól lesz valaki nagy magyar, hogy más nemzetek szülötteit "lefikázza", hanem aki tesz a megmaradt országunk előrehaladása érdekében. Pl. befizeti rendesen az adót, nem lop, nem bliccel és még sorolhatnám. Sajnos a magyar emberek 70%-a gusztustalanul meglopja saját országát és ez nem csak a politikusokra igaz!!! Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy "én" mit tehetek annak érdekében, hogy ne egy ilyen országban éljek. És ne az legyen a válasz, hogy "a másik is lop, én miért ne tegyem".
Amúgy álmodozni lehet a régi Magyarországról, de arra nincs esély, hogy lesz is. Max alakul ki körülöttünk egy-két autonóm állam, de eszük ágában sem lesz hozzánk csatlakozni. Miért? Rengeteg oka van, de a hely kevés. :D
Nagyon nagyon röviden ennyi.
Üdv.
ceka · http://blog.hu 2009.08.03. 11:56:21
Igazad van mindenben, de amíg nem büntetik kellő szigorral az ilyeneket, nem sokat változik sehol sem a világ, meg itthon sem.
ceka · http://blog.hu 2009.08.03. 11:57:08
IGAZAD VAN !!!
Jó Estét 2009.08.07. 15:04:39
el vagy tevedve, ott is mondjak, es ott is azokra akik kulturalatlan paraszt modjara szidjak a bevandorlokat, meg mindenkit aki nem amerikai. Itthon se mondja senki arra, hogy magyarkodik aki kiteszi a kokardat Marcius 15.en, vagy kirakja a magyar zaszlot barmilyen alkalombol is.
Azokat szoljak le mindenhol a vilagban akik okot adnak ra. Csak sajnos azok akik okot adnak ra, nem veszik eszre, hogy ok a zajos kisebbseg, akik lejaratjak ezt a szep orszagot... es akik miatt annyi sok ertelmes okos ember hagyja el az orszagot, akik sokat tehettek volna a zorszagert...