Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) HBO (107) hbo (2971) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Magyarország, szépen kérünk, bocsáss meg!

Bocsánat a bunkó viccért

2009. július 22. 12:38 szabóZ 333 komment

Két román lap, az Adevarul (ami románul igazságot jelent, de hát nekünk meg ott van ugye a Népszabadság) és a Click is hosszú cikkben kért bocsánatot azért a transzparensért, amely a Steaua Bucuresti és az Újpesti EL-selejtező mérkőzésén lógattak ki a román nemzeti zászló mellé Bukarestben. (Hibátlan magyarsággal azt írták egy hosszú lepedőre, hogy „Mennyi ideig tartja egy magyar nő a szart magában? 9 hónapig”)

Dorin Chioteának, az Adevarul sportrovatának szerkesztője szerint „nemzeteinket milliók kötik össze, akik Jenei Imre és Bölöni László nyelvét beszélik, és nem választhatnak el azok, akiknek a helye a börtönben volna. Pontosan ezért a budapesti visszavágó előtt a milliónyi román szurkoló nevében, akik tisztelik ellenfeleiket és a más ország polgárait, az Adevarul szerkesztősége elhatározta, hogy bocsánatot kér nemzetszomszédjától azok helyett, akiknek ezt meg kellett volna tenniük” (A szerkesztőségi jegyzet teljes szövege a Nemzeti Sporton olvasható).

Ráadásul az Adevarul a címlapon egy kézzel írt, magyar nyelvű, bár kissé akadozó levélben is elnézést kér: „Mivel egy civilizált nemzet vagyunk, ugyanúgy mint ti, kérünk benneteket, bocsássatok meg nekünk!”

Na most már csak az a kérdés, hogy a holnapi visszavágó után melyik magyar lap kér bocsánatot. És persze bemelegítésként próbáljuk ki, hogy itt a Comment:comon hány perc után tűnik fel az első szalonrasszista bunkó, és mikor jön elő a témához sehogyan sem kapcsolható, de azért sokaknak jól eső trianonozás. Hogy aztán nekünk is legyen miért elnézést kérni. Kísérlet indul!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nyugdíjas Szektor 2009.07.22. 21:28:03

A román PR cikkeknek egyetlen indoka van, el akarják kerülni a súlyos UEFA büntetést. Tipikus román sunnyogó mentalitás, az erősebbnek nyalunk, a gyengébbet ütjük.
Nevetséges naivitás, hogy egyesek komolyan veszik.

bug jr. 2009.07.22. 21:32:46

@mentalistagenya: jól láthatóan análszex fóbia.akarsz beszélni róla?
amugy ja.

belekotty 2009.07.22. 21:41:43

@Tigriske: Hülyegyerek. Trianon emlegetése revizionizmus. Te tényleg ennyire hülye vagy? így születtél vagy ez már génmanipuláció eredménye? A feketelyuk hozzád képest falitükör.

belekotty 2009.07.22. 21:50:38

@Pipas: A lap a saját honfitársai bunkósága miatt kér bocsánatot, elhatárolódva tőle. Mit nem értesz ezen?
Szóval ha a pápa bocsánatot kér az inkvizició bűneiért az hülyeség?
Ha valakit felmentenek a halála után az itélet alól, az hülyeség?

2009.07.22. 21:52:26

@mentalistagenya
"egy taliga apró majom bassza seggbe..."

és hol maradnak a SÜN-ök?

Pipas 2009.07.22. 21:58:07

@belekotty: A bocsánatkérés más nevében az képmutatás, mert a bocsánatkérés bűntudat nélkül nyilván az. Bűntudatról pedig csak akkor beszélhetünk, ha valaki meg van győződve arról, hogy részese, kiváltója, felelőse a bűnnek.

ha a pápa bocsánatot kér mások bűne miatt, akkor nem érezhet bűntudatot, mert nem volt szerepe a bűnben még akkor sem, ha figyelembe vesszük, hogy a keresztények különösen jók az indokolatlan bűntudatban.

Ha bocsánatot kérek azért, amit más követett el, akkor mennyire lesz hihető a bocsánatkérésem, amikor ÉN követtem el bűnt?

Ha valakit felmentenek a halála után, annak meg semmi köze ahhoz, amit mondtam. ;)

egy hülyemagyar 2009.07.22. 22:01:58

@belekotty: Revizionista az aki határmódositást akar.Ön szerint bün ha valaki hazánkban ezt akar?Nagy Magyarország nem lesz többé,de legalább a magyarok által többségben lakott területekre miért ne tarthatnánk igényt.

belekotty 2009.07.22. 22:04:54

@Pipas: "A bocsánatkérés más nevében az képmutatás, mert a bocsánatkérés bűntudat nélkül nyilván az."
- Ajaj. A pápa az egyházat képviseli, tehát igenis lehet bűntudata hogy azt az egyházat vezeti amelyik ezeket elkövette.
A lap pedig a román nemzet nevében szégyenkezik saját honfitásai miatt.
A fiad megerőszakol egy lányt akkor te nem szégyenkezel és nem kérsz bocsánatot a fiad helyett is?
Milyen módon sérült ennyire a gyerekkori szocializációd?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:04:59

@Pipas: b+ itt tényleg ilyen keveseknek megy a szövegértő olvasás????

belekotty 2009.07.22. 22:05:59

@Pipas: "Ha valakit felmentenek a halála után, annak meg semmi köze ahhoz, amit mondtam. ;)"

De igenis van, mivel már értelme nincs.

belekotty 2009.07.22. 22:07:31

@idelle: Nekem van egy logopédus barátom, akik csináltak egy felmérést felnőttekkel.
19 százaléknál tapasztaltak funkcionális dislexiát!

Pipas 2009.07.22. 22:11:22

@belekotty: Hát éppen ez az! Nem lehet más nevében szégyenkezni. Ha szégyenlem amit más csinált, akkor nem érzek vele közösséget, akkor nem őszinte a bocsánatkérés.

Ha a pápa azt szégyenlené, hogy ilyen bandát vezet, akkor azért kért volna bocsánatot, sőt nem is lett volna pápa.

Ha viszont a fiam megerőszakol egy lányt, akkor nem az erőszakért kérek bocsánatot, hanem ezért, mert ilyen rossz nevelésben részesítettem a fiam. (Az újságírok viszont nem nevelték a drukkereket, ez tiszta sor.)

Amúgy hogy a pöcsbe jön ide a gyermekkori szocializációm? Mert észreveszem a különbséget az őszinte megbánás és a más nevében képmutató módon előhazudott bocsánatkérés közt, azér vagyok rosszul szocializálódva? Ezt te sem gondolod komolyan ugye?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:13:02

@NemTetszikAmitMondok: 1) azt írtam, nagy részüknek 2) cool 3) szerintem nem 4) szerintem nem, ez tény 5) mindenki tudja, hogy az volt. a történelemkönyvek meg majd megváltoznak, ahogy telik majd az idő, és egyre kevésbé lesznek érdekesek a (már most sem létező) határok

Pipas 2009.07.22. 22:13:07

@belekotty: "De igenis van, mivel már értelme nincs."

Mivel más értelme nincs? Mivel már értelme sincs? Hogyan is akartál érvelni? ;)

belekotty 2009.07.22. 22:15:18

@Pipas: De igen komolyan gondolom hogy félresiklott a gyerekkori szocializációd ha egy ilyen gesztust hamisnak kiáltasz ki.
Szerintem a jóérzésű románok igenis szágyellhetik hogy ilyen bunkók vannak a soraikba.
Ha külföldre mész egy csoporttal és az egyik odapisil egy műemlék mellé és ezt a helyiek ezt szóváteszik neked, akkor nem kérsz elnézést? Nem szégyelled hogy vele egy csoportban vagy? Tényleg nem érzékeled ezt? Nem csak a szocializációddal, hanem az empátiáddal is gond van.

mike-kulas 2009.07.22. 22:15:44

@Nyugdíjas Szektor: Erre vannak nevelve, így lett meg Erdély is. Jó helyre nyaltak, jóknak hunyászkodtak. Titkos Antant szerződés és már meg is volt a varázsceruza, amivel megrajzolták a térképet. Utána gyerekjáték volt a betelepítés, gyárakat felhúzni, lásd marosvásárhelyi vegyipari kombinát, ahol csak románok dolgoztak, a melósoknak lakónegyedet, panel dzungelt, amit ingyen kaptak, meg, ha elválalták a munkát messze az otthonuktól (Vrancsea, regát, Baragan), román templomot, iskolát és kész is a román többség egy magyar városban, bűnözéssel, szekuval, besugókkal együtt.
Nem felejteni és ne kezdjétek itt el imádni a románokat...ezekért kellene egyszer elnézést kérniük és beismerni végre. Kezdetnek az megtenné.

belekotty 2009.07.22. 22:16:55

@Pipas: más értelme nincs.. akartam írni

De már nagyon unlak. Ha ilyen bunkó vagy hogy nekimész a román lap gesztusának, akkor én szégyenkezem miattad.

belekotty 2009.07.22. 22:17:44

@mike-kulas: Na erre célzott a blog szerzője...

Pipas 2009.07.22. 22:20:05

@belekotty: Nem mondhatsz valakinek a gyermekkoráról ilyen sértőt, amikor csak pár mondatot olvastál tőle. Bocsánatot ezért a kevélységedért és így talán jobban bemutatom az iróniát.

Viszont azt mondod, hogy 'gesztus' és ebben egyetértek veled. Ez a bocsánatkérés egy 'gesztus' és mint olyan még akár pozitív is lehet. Az őszinte bocsánatkérés azonban nem gesztus!!

Máshogyan is meg tudom közelíteni: a jog ismeri az őszinte megbánás fogalmát. Szerinted egy szép gesztussal helyettesíthető?

Pipas 2009.07.22. 22:22:07

@belekotty: Nem mentem neki, csak azt mondtam, hogy nem őszinte bocsánatkérés. Maximum egy gesztus, aminek még örülni is tudok, főleg, hogy a románoktól nem ezt szoktuk.

Viszont: szégyenkezel miattam... nem helyettem ugye? Ugye mennyire más a két dolog?

Pipas 2009.07.22. 22:24:45

@mike-kulas: Aha, aha, ugye mennyivel őszintébbnek hangzana!

belekotty 2009.07.22. 22:30:13

@Pipas:
"Viszont azt mondod, hogy 'gesztus' és ebben egyetértek veled. Ez a bocsánatkérés egy 'gesztus' és mint olyan még akár pozitív is lehet. "

-

"A bocsánatkérés más nevében az képmutatás, mert a bocsánatkérés bűntudat nélkül nyilván az. Bűntudatról pedig csak akkor beszélhetünk, ha valaki meg van győződve arról, hogy részese, kiváltója, felelőse a bűnnek."

No itt fejezzük be!

mike-kulas 2009.07.22. 22:31:35

@belekotty: én meg azért írtam, mert már nagyon várta

Pipas 2009.07.22. 22:33:30

@belekotty: még van egy bontott söröm... ;) Viszont nem értem mit nem értesz, a gesztus az nyilván bizonyos fokig képmutatás, olyan mint a bók. Nem igaz, de attól még lehet 'bizonyos fokig' jó szándékú/pozitív is nem?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:35:36

@mike-kulas: tetszettek volna nem nekimenni Szerbiának. oroszországnak. Később a Szovjetuniónak. Hadat üzenni Amerikának. (- Elnök úr, megérkezett a magyar királyság hadüzenete? - Ki most a király? - Nincs király, Horthy tengernagy a kormányzó. - Magyarországnak van tengere? - Nincsen, elnök úr.)
és így tovább.

a jövő magyarja azért lesz büszke magára, mert elsőre nem másban keresi majd a hibát....

belekotty 2009.07.22. 22:42:38

@Pipas: "gesztus az nyilván bizonyos fokig képmutatás" - Ez 1re jobb..
Akkor a "Jó napot!" is képmutatás egy olyan ember felé akit nem ismersz, hiszen ki a faszt érdekel milyen napja lesz?
Komolyan csak ennyit fogsz fel az emberi kommunikációból?
Na én ebből kiszálltam...

mike-kulas 2009.07.22. 22:43:51

@idelle: Jah, hogy azt a magyarok tették egyedül, önként és senki mástol sem vezérelve?
És azon gondolkodtál már, hogy miért egyedül MO lett felnégyelve és senki más nem a szövetségesek közül? Mi rontottunk neki a Szovjetuniónak önként? Vagy leigázott szövetségesként, mert nem mindegy.

És, ami nagyon nem mindegy: Én odaát nőttem fel és elmondhatom szar volt, mert bozgoroztak. De talán jobb annál, hogy itt románoznak. De nektek ez csak egy szaros szerződés...

Pipas 2009.07.22. 22:45:50

@idelle: Nyitottam még egy sört. ;)

Szóval az első világháború kirobbantásában részt venni tényleg hiba volt, viszont nem azért kaptuk Trianont. A háborút sokan elvesztették, például Ausztria is, aki tőlünk elvett területeket kapott.

Trianont a 19-es őszirózsás forradalom miatt kaptuk, a kommunizmustól akarta a nyugat megvédeni magát Magyarország legyakásával. Annak ellenére, hogy mire a diktátumot aláírták vége volt a kommunista hatalomnak.

Pipas 2009.07.22. 22:48:02

@mike-kulas: nem szerződés, semmiképpen nem az. Mi az a 'bozgorozás'?

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:51:57

@mike-kulas: ne idegeskedj. emelei a vérnyomást, ami nem tesz jót a szívnek és az érfalnak, végső soron hamarabb meghalsz, minthogy megérd azt, hogy nem lesz trianoni revízió... :-))) anyway.

a monarchiában komoly szavunk volt abban, hogy háborúzzunk-e vagy sem. konkrétan: Tisza István hosszan vacillált a hadba lépésen (forrás: MÍTOSZOK, LEGENDÁK, TÉVHITEK A 20. SZÁZADI MAGYAR
TÖRTÉNELEMRŐL). végül belement. mi meg a késbe.

jaaaa, hogy aztán a középhatalmi helyzetünket meg akarták törni és ez sikerült? jó reggelt kívánok, ez a politika. bizonyos értelemben szerencsénk, hogy van még Magyarország...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 22:52:43

@Pipas: mítosz. a magyar nemzeti politizálás mentsvára.

mike-kulas 2009.07.22. 22:52:59

@Pipas: bozgor = hazátlan
a leg sértőbb, amit egy román mondhat egy magyarnak. És érdekes, hogy csak magyarokra mondják, semmilyen más népet nem illetnek vele. De ennek tényleg nem itt a helye. Legyen ez a bocsánatkérős hely, még, ha ebben én nem is hiszek

Nikolaus Barbie 2009.07.22. 22:57:42

Hát szerintem meg qrvára találjanak ki vmi frappáns választ az újpestiek is. És akkor 1-1 lesz, utána megmutathatják a suttyó románok hogy ők mennyire európerek. Miért mindig nekünk kéne először???

Pipas 2009.07.22. 23:00:02

@mike-kulas: Én sem, ezért baszogatnak itten.

Amúgy azt hiszem megértelek, amennyire egy csonka magyarországon született és élő megérthet. Sokat tudok Erdélyről, a történelméről, sokszor voltam is ott. A jövő héten is megyek bulizni, 'ott lenni'.

Amúgy nem tartom Erdélyt Magyarország részének, ismerem a történelmét. Erdély egy ország, önálló, saját történelemmel, székelyekkel.

mike-kulas 2009.07.22. 23:00:29

@idelle: trianoni reviziót szeretnék, ez jött le neked? Nos nekem már mindegy, az időszak, amikor egyetemek között válogathattam volna és jövőt tervezhettem volna nyugodt körülmények között, már elmúlt. Vagyis nem volt egyáltalán, mert nem voltak adottak a feltételek. Úgy látom ez számodra vicces, de ez rendben van, legalább az anyaország fiai magabiztos, vidám, céltudatos emberek és ebben igazad van, hogy örülhetünk, hogy még van Magyarország. Ha kicsit fura ország, még akkor is.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:01:19

@Nikolaus Barbie: mert mindig az okosabb kezdi a békülést...

Pipas 2009.07.22. 23:01:37

@idelle: Nem tudom, hogy mit nevezel mítosznak, de én a korabeli dokumentumok alapján mondtam amit mondtam. Persze lehet, hogy becsaptak, nem vagyok történészt...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:02:35

@mike-kulas: a metaforikus és az elvont gondolkodást nem lehet egyetemen tanulni....

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:04:19

@Pipas: először is nem az őszirósára kéne hivatkozni - ha már -, hanem a Tanácsköztársaságra. de az sem igaz...

mike-kulas 2009.07.22. 23:05:55

@Pipas: Érezd jól magad, ha mész.

Pipas 2009.07.22. 23:06:49

@idelle: benes azt ígérte, ha megkapja a területeket útját állja a kommunizmusnak. A 19-es forradalmat pedig 'Őszirózsás Forradalomnak' szokás nevezni, merthogy azt rakták ki az emberek kokárda helyett. Az a 48-as volt. ;)

Azt mondod nem igaz, én azt olvastam, hogy igaz. Bármelyik igaz lehet...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:08:56

@Pipas: a kommunizmus-elleneség jó hívószó volt, de a lényeg Ausztria-MAgyarország középhatalmi státuszának megtörése volt.

volt a Tanácsköztársaság (kommunista hatalomátvétel) és volt az őszirózsás forradalom (polgári-demokratikus kezdeményezés). legalább ezekkel illenék tisztában lenni....

Pipas 2009.07.22. 23:10:07

@mike-kulas: Elmegünk afinátáért, pálinkába rakjuk.

Tavaly is voltunk (meg azóta is persze). Életem legmeghatóbb élménye volt, amikor egy 74 éves öreg székely fehér ümögben és fekete lajbiban (no nem gárdista) útbaigazított minket, ivott a pálinkánkból, majd elcsukló hangon kért bocsánatot, amiért öreg fejjel már csak törve beszéli az anyanyelvét. Az Isten áldja meg azért, hogy ennyi erőt adott nekem.

Pipas 2009.07.22. 23:11:32

@idelle: ha Ausztria-Magyarország megtörése volt a cél, akkor hogyan kapott Ausztria Magyar földet?!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:13:14

@Pipas: én meg annak idején hatezer kiloméáterre talátam barátokat, egy olyan nyelv közvetítésével, ami egyikünknek sem az anyanyelve volt.

"Bűvöl a fény,
kerget a vágy.
Járjuk a táncot a lámpa körül.
Bűvöl a fény,
gyorsul a tánc.
Ki beáll a körbe,
az már soha nem menekül."

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.22. 23:14:13

@Pipas: talán a két ország közötti földről van szó? nyilván káló...

mike-kulas 2009.07.22. 23:16:33

@Pipas: hát ezt át kell élned, ahhoz, hogy érezd a súlyát. Nem kell megosztani egy ilyen személyes élményt, ilyen helyen, mert kifikázzák, megtiporják. Aki ott volt az úgyis tudja...És, aki volt, de nem érzi, azért nem kár ;-)

mike-kulas 2009.07.22. 23:19:05

Jó éjt mindenkinek, mennem kell

Pipas 2009.07.22. 23:20:41

@idelle: Két év után jöttem vissza Finnországból. Ott tanultam meg, hogy hogyan kellene élnie a magyaroknak.

Viszont azért igazán Erdély az ütős, ahol azt is meg lehet tanulni, hogy milyennek kellene lennie a magyaroknak. Nem akármi élmény megtapasztalni Erdélyt, kötelezővé tenném mindenkinek, aki szót akar emelni.

Pipas 2009.07.22. 23:23:00

@mike-kulas: Nem, nem akarok hallgatni. Tudom, hogy abból mi lesz, 56 óta a történelmünk csak a hallgatásról szól, azt látod mi lett belőle! Bár tudnék többet tenni, mint hogy szót szólok...

Pipas 2009.07.22. 23:40:38

Na, megint egyedül maradtam. Mindig ez van... ;) én is elbúcsúzom.

Nem, nem, soha!
József Attila

Szép kincses Kolozsvár, Mátyás büszkesége,
Nem lehet, nem, soha! Oláhország éke!
Nem teremhet Bánát a rácnak kenyeret!
Magyar szél fog fúni a Kárpátok felett!

Ha eljő az idő - a sírok nyílnak fel,
Ha eljő az idő - a magyar talpra kel,
Ha eljő az idő - erős lesz a karunk,
Várjatok, Testvérek, ott leszünk, nem adunk!

Majd nemes haraggal rohanunk előre,
Vérkeresztet festünk majd a határkőre
És mindent letiprunk! - Az lesz a viadal!! -
Szembeszállunk mi a poklok kapuival!

Bömbölve rohanunk majd, mint a tengerár,
Egy csepp vérig küzdünk s áll a magyar határ
Teljes egészében, mint nem is oly régen
És csillagunk ismét tündöklik az égen.

A lobogónk lobog, villámlik a kardunk,
Fut a gaz előlünk - hisz magyarok vagyunk!
Felhatol az égig haragos szózatunk:
Hazánkat akarjuk! vagy érte meghalunk.

Nem lész kisebb Hazánk, nem, egy arasszal sem,
Úgy fogsz tündökölni, mint régen, fényesen!
Magyar rónán, hegyen egy kiáltás zúg át:
Nem engedjük soha! soha Árpád honát!

kitiltott 2009.07.23. 09:25:53

@mentalistagenya: Montam má éccör: nem az olájok tanátták ki a 9 hónapos viccöt, hanem a II. Vil. Háb. alatt mikó gyűtötték a zinternáltandókat, azokra. Ez bizony zsidó vicc volt eredetileg.
Nálunk sénki sé emlékszik, ott még emlékszenek illyen ősrégi dógokra is.
A fene Trianont. De hol az a tétel, hogy 50 év múlva föjjül köll vizsgáni? Mer köllött vón , mer ott vót az írás.

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 09:37:13

" A helyi sajtó szerint csütörtök este Bukarestben sem futballozni, sem viselkedni nem sikerült a magyaroknak"
Utálom az ilyen általánosítgatásokat. Már megint... A primitív szurkolók nem tudtak viselkedni és a béna újpesti focisták nem tudtak futballozni, és nem "a magyarok".

overgida 2009.07.23. 10:01:47

idelle, sok beszédnek sok az alja, olvasd vissza magad, sok igazság mellé mennyi szart hordasz össze, érvelésed olyan vágóistvános..

HanSolo 2009.07.23. 10:08:48

Azt lehet állandóan hallani, hogy Románia már-már lehagy minket gazdaságilag. Hát Európaiságban már le is hagytak, van mit tanulni tőlük. Sőt, ez lassan igaz az egész balkánra is.

(Az "Ők" alá nem sorolom a szélsőségeseket, ők mindig lesznek, itt is, ott is.)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:23:53

@kitiltott: felülvizsgáltuk. rendben van. (Antant)

speter66 2009.07.23. 10:28:12

@kitiltott
@Pipas
@mike-kulas
Mindenben egyetértek veletek.
Az ilyen "idelle"-ekkel meg"GGG77"-ekkel nem is érdemes vitába szállni. Más környezetben szocializálódtak és nem is fog menni nekik, hogy megértsék...
Volt idő mikor sajnáltam az ilyen embereket, most úgy gondolom magukra vessenek.

speter66 2009.07.23. 10:33:04

@HanSolo:
Te tényleg így gondolod????
Nem hiszem el! Európaiságban lehagynak? Te egy ***** vagy!
Óbazmeg!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:35:13

@NemTetszikAmitMondok: ugyanitt (-ott) szocializálódtunk. apámnál a mai napig kint van a falon a fatábla, rajta a fémlappal, meg a bullával, ez utóbbiban a 64 vármegyéből származó porszemekkel (hahhh és nyehherehehe). lassan 90 év telet al Trianon óta. a világ gyökeresen megváltozott.

a sirám és jajveszék-magyarkodás ideje is kezd lejárni. ha vissza akarod foglalni (képletesen) az elcsatolt részeket, vegyél (alapítsál) ott gyárakat, üzemeket, üzleteket, az a módja, nem azon károgni, hogy már nem a tiéd az, ami sosem volt az, csak a képzeletedben.

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 10:38:10

Pár éve elmentünk néhány napra Romániába (Csíksomlyó - Brassó). Hát előtte be voltam kissé sz@rva mert olvastam kődobálásos sztorikat, de nemhogy semmi probléma nem volt, még román jött oda hozzánk segíteni magától, amikor látta hogy térkép van a kezünkben és szerencsétlenkedünk.
(A másik kellemes meglepetés pedig az volt, hogy az utcák tiszták voltak, amire megintcsak nem számítottam).

A szüleim buszos erdélyi körúton voltak, voltak a csoportban fiatalok is, akik heccből magyar zászlót tűztek ki a Törcs várra és kiabálták hogy visszafoglaltuk, a románok csak lestek...

speter66 2009.07.23. 10:49:15

@idelle:
90 év a történelem szempontjából csak egy pillanat. Semmi. Erre ne is hivatkozz!
A magyarkodásról meg annyit, hogy ha egy amerikai szót emel a hazája mellett nem mondják rá, hogy amerikaiskodik, de hogy ne menjünk olyan messzire a csehek vagy horvátok sem mondják a magukfajtára, hogy cseheskednek vagy horvátkodnak. Csak az agymosott magyarok tudnak ilyet mondani.
Gratulálok neked is!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 10:50:26

@NemTetszikAmitMondok: oké, lépjünk tovább. te személy mit szeretnél? mit szeretnél mondjuk, hogy elérjen a magyar (kül)politika?

Pic 2009.07.23. 10:53:49

Szerintem a románoktól ez egy NAGYON korrekt lépés volt.

Azért még elvárnám tőlük a bűnösök sorbaállítását is, és egy sorpofon kiosztását nekik, ha már nem voltak annyira felháborodottak, hogy ott helyben leszedjék.

Bár azt sem értem, hogy miért nem tiltakoztak a mi "harcias politikusaink".
Lehet, hogy magukra ismertek? :))

Mellesleg jó lenne ha mi magyarok is képesek lennénk egyszer egy ilyen lépésre.
Sajnos nem vagyunk azok. Ezt nagyon jól bizonyítja a Dunaszerdahelyi eset.

Gondoljatok bele:

Ha egy focimeccsre idejönne egy csapat szlovák szurkoló.....
Olyan zászlókat lengetnének amelyeken pl a dunántúl Szlovákia részeként van feltüntetve és emellett még trágárságokat is kiabálnának a magyarokról, akkor biza én is beletaposnék a képükbe bár nem vagyok egy verekedős alkat.

Mert az én hazámat ne szidják és ne bitorolják el!

VISZONT EZ FORDÍTVA IS IGAZ ÁM!!!!

Pontosan ezért...

NEM mentem Dunaszerdahelyre meccsre.

NEM lengettem "Nagy Magyarország" zászlót a Szlovák állampolgárok képébe.

NEM szidtam az édesanyjukat és a hazájukat.


Mi történt?
- A szlovák rendőrök kiosztották a sorpofont.
(Jól tették. A sok hülye megérdemelte.)

- Mi persze nem kértünk bocsánatot Szlovákiától a történtekért.
(Sőt a drága politikusaink fel voltak háborodva...)

- Nem vártuk a határon a bűnösöket, akik csinálják a feszültséget a szomszédos országgal és nem osztottunk ki nekik mi is egy sorpofont.
(Még jó, hogy nem díszsortűzzel vártuk őket)

Gondolkozzunk már józan ésszel könyörögöm...

Pic 2009.07.23. 10:55:58

Ami a trianon kérdést illeti...


Van egy ideillő angol bölcsesség amit már nem tudom hol hallottam, de nagyon megtetszett. Valahogy így hangzik:

"Can't remake the past. So look ahead, or you risc what is left behind."


trehány nem művészi fordításban ez valami olyasmi, hogy:

"A múltat nem tudod visszacsinálni. Inkább nézz előre, különben azt is elvesztheted amid még van."

Azt hiszem ezen sok trianonon kesergőnek el kellene gondolkoznia.

Pic 2009.07.23. 11:05:49

Finomítok, még mielőtt rámugrik sok harcos ember.

Nem akarom megbántani ezeknek az embereknek az érzéseit.
Mert megértem őket (is).

KÉT OLDALA VAN A DOLOGNAK.

EGYRÉSZRŐL:
Egyrészt nem szabad elfelejteni a múltat, pláne nem tudomást venni róla vagy éppen megtagadni azt.

De nem lehet leragadni sem és örökké csak azon keseregni, "mi lett volna, ha..." típusú gondolatmeneteken rágódni, stb.

TANULNI kell a történtekből és nem szabad hagyni, hogy ilyen mégegyszer megtörténjen a vilgátörténelemben. AKÁRKIVEL.


IDEJE továbblépni és azon gondolkodni, hogy itthon próbáljuk meg rendbe tenni a dolgainkat, mert a jelek szerint most még erre sem vagyunk képesek.


MÁSRÉSZRŐL:

A "többieknek", akik szerint ez az egész trianon dolog egy baromság meg azt szeretném mondaqni, hogy:

Nem szabad elfelejteni ami történt.


Nem tudok még egy olyan országot, amelyik egy háborúba alárendeltként kénytelen volt belépni, majd a háború elvesztésekor szinte egyedüli bűnösként nevezték és büntették meg.
Nem tudok még egy olyan országot, amelyik nem háborúban, hanem a tárgyalóasztalnál vesztette el területének kétharmadát.
Nem tudok még egy olyan országot, amelyiktől úgy vesznek el területet, hogy még a háborúba őt belerángató anyaország is területeket kap tőle. (lásd Ausztria - Fertő tó és Burgenland)

NA például ezeken kellene elgondolkozni, hogy ez hogy történhetett meg?....és persze levonni a tanulságokat.

speter66 2009.07.23. 11:06:05

@idelle:
Itt már valaki írta is.
50 év után felül kellett volna vizsgálni a trianoni szerződést. Nem történt meg.
Horn Gyula aláírt egy papírt, ami ezt örökre lehetelenné teszi.
Hát azt akarom, hogy először is azok kérjenek bocsánatot a Magyarságtól akik a magyar érdekek ellen tettek, mint például Horn Gyula is.
Nem visszacsatolást szeretnék, hanem ismerjék el, hogy azok Magyar területek! Az ott élő Magyarokat kezeljék emberként! Stb.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 11:17:18

@Pic: még egyszer: nem voltunk alárendeltek. sajnos ez is a magyar önmentegető urbanlegendek közé tartozik.
nekimentünk az erősebb(k)nek, kipicsáztak bennünket. majd ezt megtettük másodszor is. örülhetünk, hogy egyáltalán van még Magyarország. The winne takes it all. Az erősebb kutya baszik.

Sajnos a magyar diplomácia sohasem volt jó. sem azelőtt, sem akkor, sem azóta.

Egy mondatban: ez úgy történhetett meg, hogy ősi magyar szokás szerint megint mi akartuk játszani a helyi menő csávót, aztán az orrunkra koppintottak.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 11:18:37

@NemTetszikAmitMondok: nagyon helyes, hogy politikailag nem lehet kérdés többet semmilyen revízió.

NEM MAGYAR TERÜLETEK. pont.

speter66 2009.07.23. 11:21:39

@idelle:
Jah... és egy idézet egy Franciától!!!

-„Egy nemzet nincs megalázva azzal, hogy legyőzték, vagy ha aláírt, késsel a torkán egy végzetes békeszerződést.
Becstelenné válik azonban, ha nem tiltakozik, ha tönkretételéhez maga is hozzájárulását adja.
Nem a vesztés a bukás, hanem a lemondás…”

(Théophile Delcassé,egykori francia külügyminiszter)

Pic 2009.07.23. 11:22:53

Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy nem a Szlovákok, a Románok és a többiek a hibásak trianonért.

Ha most hirtelen azt mondanák a nagyhatalmak, hogy
"Magyarok! Ha most ügyesen nyaljátok a seggünket, akkor holnap nektek adjuk Románia kétharmad részét széltében elfelezve a Fekete tengerig. Kéritek?"

Biztos vagyok benne, hogy sok hülye barom mondaná azt nagy lelkesen, hogy "Persze, kérjük!"
Anno a Magyar Királyság volt a döglött ló, akibe bárki belerúghatott és bárki szelhetett magának egy szeletet az országból.

Anno a nagyhatalamak megengedték nekik, így a Románok, a Szlovákok és a többiek "szeltek".
Miért ne? Ahogy már mondtam, ma is sokan ugyanezt tennék....

Akkor lettek volna erkölcsileg nagyok anno ezek az országok, ha nem kérnek területet, ha nem fogadják el a "juttatást" és visszautasítják.

Hiszen milyen alapon fogadhatunk el egy ilyet és tehetjük ezt meg embertársainkkal?
Semilyen alapon.
De gyarlók vagyunk. Ők megtették, ma is megtennék, mi is megtennénk. Sajnos.


Pedig bele kellene gondolni és felelősen dönteni.
És bizony itt jönnek be a főbűnösök a képbe.
Azok akik megtehetik, hogy döntenek és akiknek felelősen kellene dönteni. A nagyhatalmak.

Olyan nagyhatalmak amelyek vezetői anno nem felelősséggel gondolkodtak, hanem a saját kis önös emberi gyarlóságaikkal voltak eltelve.
Szégyen és gyalázat amit műveltek. Nem államférfihoz méltó.

Nekik kellene ma bocsánatot kérni tőlünk, a Románoktól, A Szlovákoktól, stb, azért amit tettek.

Nem fognak.

M@tyi 2009.07.23. 11:29:02

Én megbocsátottam.
Amúgy meg, azt gondolom, a magyar drukkereket - úgy általában - sem kell félteni.
Én magam is szem- és fültanuja voltam egy-két szlovák,illetve román csapat elleni mérkőzésen a lelátó magyar oldalán fortyogó gyűlöletnek, indulatnak; nos, primitívségben a magyar feliratok, rigmusok is partiban vannak a múlt heti Ghencea-stadionbelivel...

Ferencváros drukkerként is sok sikert kívánok az Újpestnek, a magyar csapatnak, mert ez végső soron sport, játék, szórakozás*, vagy mi; rúgjanak hármat, jussanak tovább, onnantól senkit sem fog érdekelni milyen marhák, milyen tapló feliratokat feszítettek ki a kerítésre.

*: Persze, azt is tudom, hogy a "futball nem élet-halál kérdése. Annál sokkal több." :-)
M.

speter66 2009.07.23. 11:31:23

@idelle:
"nagyon helyes, hogy politikailag nem lehet kérdés többet semmilyen revízió.

NEM MAGYAR TERÜLETEK. pont. "

Ha így gondolod az a te bajod!
Nem érdemes beszélgetnünk.
"Nem a vesztés a bukás, hanem a lemondás!"
Te lemondtál mindenről.

Hagy idézzek erre Wass Alberttől valamit.
-Wass Albert: Ki a magyar?
(Részlet)
„Magyarnak lenni, nem faj,
nem is nyelv, hanem hűség kérdése.
Nem mindenki magyar még, aki magyarul beszél, bármilyen szépen hangzó neve is legyen. Magyar ma az, aki magyarul érez. Aki vállalja a magyarsággal járó felelősséget. Magyarnak lenni ma hűséget jelent és cselekvést a hűség jegyében.”

Pic 2009.07.23. 11:32:42

To Idelle:

MI az, hogy nem voltunk alárendeltek?

Az Osztrák-Magyar Monarchiában a magyaroknak nem sok szava volt. Akinek volt szava, az úgymond a Bécshez hű főuraknak volt. (Magyarul seggnyalónak szoktuk manapság mondani.:)) )

Az Osztrák császár hadat üzent és szövetséget kötött, a mi büszke vezetőink meg okosan bégettek hozzá.

Ami a második kört illeti, ott meg megértőnek kell lenned. Akkor a lelkekben még jobban dolgozott a sokk és a sértettség.
Te is rosszul éreznéd magad egy ekkora ki***s után.

Egyébként meg sajnos igazad van:

- A politikusaink szarok voltak és még szomorúbb, hogy ma is azok

- A területi kérdésekben is igazad van. Ahogy mondtam én is: Ami megtörtént az megtörtént. PONT.
Ha valaki még nem tudná akkor szeretném felvilágosítani, hogy Erdély a Román Köztársaság része és amíg Románia erről másképp nem dönt az is marad. Pont.

Pic 2009.07.23. 11:33:41

Ha már a gyarló emberi mivoltunknál tartunk...

Hallottam egy olyan sztorit, ami szerint a trianoni tárgyalások során az angol döntéshozó azért utálta nagyon a magyarokat és azért dolgozott a magyarok ellen, mert megtudta, hogy a felesége egy magyar pasival csalta.

speter66 2009.07.23. 11:49:52

Magyarországot azért szeletelték fel mert nagyhatalom volt és volt egy lehetőség rá, hogy csináljanak belőle egy kicsi kisemmizett országot.
A többi nagyhatalom félt Magyarország erejétől, ezért apró darabokra szedték, hogy legyengítsék. Sikerült nekik.
De nekünk ezt szóvá kell tennünk, mert mindenki tudja és akkor is tudta, hogy egy becstelen dolgot tesznek és "késsel a torkán" Magyarország aláírja majd a szerződést.

Pic 2009.07.23. 11:50:03

Kedves nemtetszik amit mondok!

Semmi baj azzal, hogy fáj neked ami történt.

Azzal sincs olyan nagy baj, hogy keseregsz rajta és őrlöd magad és szeretnéd ezt visszacsinálni.

Bár szeretném megjegyezni, hogy ahogy már mondtam, jobb a léleknek ha az ember az ilyen dolgokon tovább lép.

Biztos voltál már szerelmes. Biztos volt olyan, hogy téged hagytak el.

Rosszul esett? Fájt a hiánya?
Valószínűleg igen.

De továbbléptél. Valószínűleg azóta már volt új csajod.
Az egyik valószínűleg el is kapta a grabancodat és azóta már úg hívják, hogy a feleséged.(Ha még nem tartasz itt, akkor számíts rá, hogy hamarosan megtörténik. .)) )

Hogy miért hiszem azt, hogy tovább tudtál lépni? Azért mert itt vagy és csetelsz velem.
Ha nem tudtál volna tovább lépni, akkor már felakasztottad volna magad.

Hát lépj tovább trianon ügyben is!
Fáj Erdély elvesztése? Fáj.
Vissza fog jönni? Nem.
Törődj azzal ami van.
Ezzel a Magyarországgal.

Légy Magyar! Gondolkozz felelős magyarként!
Ne higyj a politikusaink átlátszó és teljesíthetetlen ígéreteiben.
Gondolkozz józanul és válaszd azt ami az Országnak jó, még akkor is ha ez neked személy szerint nem olyan jó vagy fáj is.

Reklamálj amikor a politikusaink hülyeséget csinálnak, lopnak, csalnak, hazudnak!

Menj el és tégy valamit a közösségért!
Végy egy ecsetet és fesd le a szomszéd ház falán évek óta éktelenkedő graffitit. Javítsd meg a játszótéren a leszakadt gyerekhintát, ültess egy fát és locsold rendszeresen, hogy nagyra nőjön, stb.

Menj el szavazni! Ne szavazz olyan pártra rájuk ha nem képviselik az ország és lakói hosszútávú érdekeit! Keress egy másik pártot amelyik ilyen! Ha nincs akkor alakíts egyet!

ÍGY LEGYÉL BÜSZKE MAGYAR.

Én próbálok így tenni.

speter66 2009.07.23. 12:16:22

@Pic:
Kedves Pic!
Nem kesergek, nem őrlöm magam!
Nem is jut eszembe ez a hétköznapokon.
Csak felbőszít amikor tudatlanul hozzászólnak valamihez, akkor inkább ne szóljon hozzá. (Persze ez nem rád vonatkozik.)

42 éves vagyok. Túl vagyok már azokon amiket mondasz. :)
(továbblépés, elengedés, új csaj, feleség)

Az utolsó hét bekezdéseddel is teljesen egyetértek és én is úgy élek.
Pontosan úgy.
Örülök, hogy vannak olyan emberek mint te.

leonsio · http://pctoc64.blog.hu/ 2009.07.23. 12:42:30

A focira visszatérve, ha azok után is jól elverik az UTE-t hogy a román csapat egész éjjel az utcán várakozott bombariadó miatt akkor az egész világ arról fog beszélni hogy mekkora sz@r a magyar foci...
Aki a bombariadót okozta az nagyon sokat ártott ezzel.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 12:49:15

@NemTetszikAmitMondok: Wass Alberttől ne idézz, lécci. Írónak sem jó, de költőnek egyedülállóan pocsék.

Te nem mondtál le az elcsatolt részekről. Lelked rajta. Keserűen fogsz meghalni, míg mi vidáman járjuk (útlevél nélkül) majd az elcsatolt részeket.... ;-))

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 12:53:18

@Pic: "MI az, hogy nem voltunk alárendeltek?"
a Kiegyezés után igenis volt szavunk! már hivatkoztam egy könyvre, amelyben alaposan végigveszik az utat, amelyen Tisza István végül úgy döntött, hogy háborúba lépünk.

Tehát a magyar miniszterelnök jóváhagyása KELLETT a hadba lépéshez.

speter66 2009.07.23. 14:01:55

@idelle:
Szerencsére NEM te állapítod meg, hogy Wass Albert milyen író-költő volt. És azt sem mondod meg kitől idézzek.
Azt meg végképp nem tudhatod, hogy én milyen vagyok és miről mondtam le vagy miről nem.
Az utolsó mondatod sem igaz... mit is mondhatnék. Szánalmas vagy!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.07.23. 16:16:47

@NemTetszikAmitMondok: a nyervogásoddal nem foglalkozom. de történelemből megbuktál!!!

speter66 2009.07.23. 17:27:42

@idelle:
miau!
Hahahahaha...
szegény kis idelle...

Thomas Dantes 2009.07.23. 18:21:40

Olyan jókat olvasok itt. A sok történelem tudor. Meg Vidor. Azért darabolták fel az országot mert féltek tűnünk a nagyhatalmak.
Mármint az USA, ami akkor kezdte meg világuralmi pályáját? Anglia a gyarmatbirodalmával ,ami akkora volt hogy soha nem ment le benne a nap? A franciák? Kik féltek Magyarországtól ami egy elmaratott hadsereggel rendelkező mezőgazdasági ország volt, gyarmatok és jelentősebb ipar nélkül?

Na persze...más okai voltak, nem az hogy a nagyhatalmak féltek Magyarországtól. Akkor már évszázadok óta, nem számított a világ ügyeit tekintve. Elmaradott, és csak félig független ország volt.
Sajnos, teszem hozzá .

Na meg, hogy a magyarok beleegyezése kellet a háborúhoz...hogy is szült kiegyezés? Mik voltak a közös témák? Külügy, hadügy, a fedezésére szolgáló pénzügy.

AMúgy lehet tényleg büszkének lenni Tiszára meg a többire, akik szépen tapsoltak a háborúhoz. Igaz, jól megszívtuk a háború miatt...de rájuk legyünk büszkék. Hajajaj...

Na mindegy, mindig tetszik, amikor a sok téveszme terjed. A baj csak akkor van, mikor a tudatlanság agresszióhoz párosul, meg gyűlölethez.

SimiTomi 2009.07.24. 08:35:32

Na, a fiúk megmutatták, hogy kultúremberként tudnak viselkedni.

Zárják ki ezeket a nemzetközi kupából néhány évre.

speter66 2009.07.24. 10:41:07

néhány (nem Magyar) vélemény:

A trianoni béketárgyalás egyes résztvevöinek és néhány kortárs politikusnak véleménye a döntésröl:

Franciák:
Henry Pozzi diplomata:"Benes a legszörnyűbb földrajzi, néprajzi és történelmi ostobaságokat is könnyed nyugodt mosollyal adta elő.Trianonban nem arról volt szó,hogy kinek van igaza,hanem arról kinek érdeke,hogy igazat adjanak neki..A nagy békebírók még elemi szinten sem ismerték azon nemzetek földrajzát,néprajzát és történelmét,amelyek sorsát intézték.
Térképek meghamisításával,okmányok megcsonkolásával és városi lócsiszárhoz illő fogásokkal operáltak.
Veterlé abbé 1921.június 17-én a francia képviselőházban kijelentette : "Bizonyos vagyok benne, hogy népszavazás esetén sem a csehek, sem a románok ,sem a szerbek nem kapták volna meg a szükséges szavazatok egyharmadát sem"
Desbons francia megfigyelő publicista: "A béketárgyalásokon a tudatlanság, a lelkiismeretlenség és az elfogultság uralkodott".

Olaszok:
Nitti olasz miniszterelnök 1925-ben könyvében leírta: "Eddig egyetlen vegyes nemzetiségű állam volt Kárpát-medencében, most lett belöle négy-öt. Magyarország soha nem fogja elismerni erkölcstelen szétbontását...soha nem fog lemondani Erdélyröl...az igazságot helyre kell állítani..., nincs béke amíg a hazugságok érvényben vannak, a revízió elöbb-utóbb elkerülhetetlenné válik."

Angolok:
Lloyd George a trianoni békediktátum egyik megalkotója utólag beismerte: " A trianoni békeszerződés elfogadásakor megtévesztés áldozata lettem.
"Nem lesz béke Közép-Európában, ha utólag kiderül, hogy Magyarország igényei jogosak, és hogy egész magyar közösségeket úgy adtak át Csehszlovákiának és Erdélynek, mint egy marhacsordát csak azért, mert a konferencia elutasította a magyar ügy megvitatását". "Célszerü lenne a békeszerzödéseket felülvizsgálni. Az Osztrák-Magyar-Monarchia romjain új államok létrehozásával súlyos és végzetes tévedés történt, revízió szükséges".
W.Churchill mondta az angol alsóházban : "Új európai háborút készítenek elő azok,akik nem akarják revidiálni a trianoni sérelmeket."

USA:
Roosewelt amerika elnök, 1933-ban mondta: "Amikor Wilson elnök látta a békeszerződések igazságtalanságát, bizonyára csak azért fogadta el, mert meg volt győződve arról, hogy ezeket a hibákat néhány éven belül kijavítják ". A Törökországét kijavították.
H.A Heydt mondta New Yorkban: "ha még hiszünk az igazságban, a jogban és szent nekünk a keresztény erkölcs, akkor kötelességünk harcolni Trianon ellen."

Ezek után egy Magyar se mondja, hogy nincs mit felülvizsgálni, meg, hogy már 90 év eltelt! Szégyellje magát aki ezt mondja!

Bővebben itt: www.shp.hu/hpc/web.php?a=commorakozigaz&o=Ly2X5lEcrc

Thomas Dantes 2009.07.24. 12:38:54

Oké, én most szégyellem magam. És hogy vizsgáljuk felül? Hm? És ha a románok nem akarnak felülvizsgálatot? Akkor meg támadjuk őket? Halottakat akarsz? Háborút? Te elől fogsz szaladni akkor a golyó záporban? Vagy csak otthonról küldenéd a fiatalokat meghalni!?

Kicsit azért el kéne ezen gondolkodni!

Ja, és ha Románia bele is megy a felülvizsgálatba...mi lesz az elcsatolt részen élő nem magyarokkal? Mert nem 100%-os ám a magyarság...Jó...vissza csatoljuk Erdélyt...az ott élő Románokat meg kitelepítjük? Az otthonukból egyszerűen kizavarjuk őket?

Nadhi 2009.07.24. 14:52:26

@Thomas Dantes: A megoldásért csak Dél-Tirolig kell elmenni. Helyzetük kísértetiesen hasonlít Erdélyéhez. Ott fiatalok küzdenek az autonómi után már a visszacsatolásért. A kérdésre, hogy mi lesz az ott élő olaszokkal egyszerü választ adtak: "Mi is élünk náluk kisebbségben, Ők is élhetnek majd nálunk.

ujnickkellett (törölt) 2009.07.24. 15:25:18

@Thomas Dantes: Ha egyszerre balhéznak az elcsatolt területeken élők is, akkor máris van támogatása az anyaországnak. A túloldalon meg nagy fejetlenséget idézhet elő, ha mondjuk Szlovákia jelentős magyar népessége ellenállásba kezd. Szóval az erőviszonyok máris nem mutatnak olyan csúnyán, ha összefog a teljes magyarság a Kárpát-medencében... Rögtön megháromszorozódik az anyaország "ereje"!

Persze ez csak elmélet, mert ha senkinek nincs kedve eféle balhéhoz, akkor még marad egy ideig minden úgy ahogy eddig.

Mindenesetre érdemes folyamatosan napirenden tartani a kérdést, és nem elfelejteni. Folyamatosan változik a világ, jöhet még kedvező időpont ilyesmihez!

Pár éve még azt sem gondolta senki, hogy Kína megveszi kilóra a fejlett Usát! ;)

Thomas Dantes 2009.07.24. 17:06:06

Aha, oké, élhetnek nálunk kissebbségben. És ha nem akarnak?! Ez nem úgy van hogy eldöntjük, hogy egy rakás ember holnaptól fogva nem ilyen,hanem másmilyen állampolgár...

Különben sem a románok vannak kisebbségben Erdélyben Román:5 393 552 74,68%
Magyar:1 415 718 19,6%

Tehát olyan területet akarsz vissza csatolni, ahol 5 millió román lakik, a lakosság 74%-a. 5 millió román. A fele Magyarország lakosságának.
A te elképzelésed szerint, majd lesz 11 millió magyar, meg 5 millió román Erdéllyel együtt az országban. De jó ötlet...5 millió fős kisebbséget veszünk a nyakunkba...

Sajnos, eltelt 90 év. Nem lehet vissza csinálni. Sehol sem élnek magyarok többségben. Évtizedekkel ezelőtt meg lehetett volna csinálni, de ez az idő elmúlt.

Az elcsatolt területeken elő magyarokról meg csak annyit, nem kérnek a hülye revíziótokból. Ők nyugodtan békében szeretnének már élni . Nem kérnek Trianonozást meg ehhez hasonlókat. Állítólag ti Trianonozók, az ő érdekeiket nézitek, akkor hagyjátok már francba a témát, mert a Trianonozással csak nekik ártotok!

Persze, ez szar dolog, igen rossz , meg nagy nemzeti tragédia, de elmúlt! Az idő tovább haladt!

Különben hol akartok megállni? Szóval miket csatoljunk még vissza? Mondjuk Horvátországot is? Mondjuk nekik m,hogy szűnjön meg az országuk, és mostantól tartozzanak hozzánk?
Na és a Szlovákoknak? Ha vissza csatolunk az ő országuk is megszűnne...nekik is azt mondanátok hogy szlovákok minek nektek ország? Adjátok nekünk, mert Trianon meg revízió...

Nadhi 2009.07.24. 17:38:54

Nem. Erdélynek autonómia kell, aztán meglátjuk hogyan tovább.
Horvátoknál nagyobb a nemzeti tábor mint nálunk, nemrégen Szombathelyen adtak fergeteges koncertet ahol Ők maguk rakták ki a 2 ország 1 korona transzparenst. Valaki nyilatkozott is tőlük, hogy szívesen csatlakoznának ismét a Szentkorona országai közé, nem volt nekik rossz dolguk akkor. Szóval ne úgy képzeld el, hogy szó szerint mindenre pontosan ugyan úgy kellene mindent vissza állítani. A korral és a történelemmel haladni kell, ahhoz igazítani a dolgokat. De valamit tenni, kell mert mint fentebb lett idézve, Europában addig nem lesz béke míg Magyarország nem kap igazságot. Lehet kezdeni pl. mindenhol egy népszavazással, nem pedig nyelvtörvényekkel mondjuk. De ehez itthon is nagyon sok fejben tisztába kell rakni a dolgokat. Kislány koromban nem értettem miért ciki magyarzászlós pólóban szaladgálni és miért nem az mondjuk angolosban. És miért mindenki amerikait hord. Ma már tudom. És felveszem a magyarzászlós pólót és nemzeti színű szalag van a táskámra kötve.

váj mí 2009.07.24. 22:53:22

Édesjóistenem, és ilyenkor belegondolok, hogy Cristian Tudor Popescu milyen jókat röhög ezen a sok egybegyűl észlényen itt :P

fransancisco 2009.07.26. 19:49:17

pic
a neved a picsa roviditese? ertheto

Domeq (törölt) 2009.07.27. 12:56:53

Nem felejtjük el! Jön még ide a steua.

Cino 2009.07.27. 13:16:58

"Valaki nyilatkozott is tőlük, hogy szívesen csatlakoznának ismét a Szentkorona országai közé, nem volt nekik rossz dolguk akkor"

Ez most nem komoly ugye? :)
Főleg az, hogy nem volt nekik rossz dolguk. Mennyi idős ez a jó ember? :D

Nem kötözködni akartam, de nem bírtam megállni, hogy az észrevételemet megosszam.

Amúgy... bár nem ez a téma, de egy kis szösszenetet írok erről a gondolkodásról:

Mindenki nagyon nagy magyarnak tartja magát ebben az országban. Szerintem nem attól lesz valaki nagy magyar, hogy más nemzetek szülötteit "lefikázza", hanem aki tesz a megmaradt országunk előrehaladása érdekében. Pl. befizeti rendesen az adót, nem lop, nem bliccel és még sorolhatnám. Sajnos a magyar emberek 70%-a gusztustalanul meglopja saját országát és ez nem csak a politikusokra igaz!!! Inkább azon kéne elgondolkodni, hogy "én" mit tehetek annak érdekében, hogy ne egy ilyen országban éljek. És ne az legyen a válasz, hogy "a másik is lop, én miért ne tegyem".

Amúgy álmodozni lehet a régi Magyarországról, de arra nincs esély, hogy lesz is. Max alakul ki körülöttünk egy-két autonóm állam, de eszük ágában sem lesz hozzánk csatlakozni. Miért? Rengeteg oka van, de a hely kevés. :D
Nagyon nagyon röviden ennyi.
Üdv.

ceka · http://blog.hu 2009.08.03. 11:56:21

Cino !
Igazad van mindenben, de amíg nem büntetik kellő szigorral az ilyeneket, nem sokat változik sehol sem a világ, meg itthon sem.

Jó Estét 2009.08.07. 15:04:39

@NemTetszikAmitMondok:
el vagy tevedve, ott is mondjak, es ott is azokra akik kulturalatlan paraszt modjara szidjak a bevandorlokat, meg mindenkit aki nem amerikai. Itthon se mondja senki arra, hogy magyarkodik aki kiteszi a kokardat Marcius 15.en, vagy kirakja a magyar zaszlot barmilyen alkalombol is.
Azokat szoljak le mindenhol a vilagban akik okot adnak ra. Csak sajnos azok akik okot adnak ra, nem veszik eszre, hogy ok a zajos kisebbseg, akik lejaratjak ezt a szep orszagot... es akik miatt annyi sok ertelmes okos ember hagyja el az orszagot, akik sokat tehettek volna a zorszagert...
süti beállítások módosítása