Disclaimer

Ha a Mezzo tévét és a Spektrumot is 10 éve nézted utoljára mert azóta túl mainstream, vagy ha visszasírod az Ablak c. műsort, akkor tudd hogy az alábbiakat mi is tudjuk:

1) Nem, ez nem igényes műsor.
2) Igen, itt tart a hazai televiziózás.
3) Igen, erre van igény.
4) Igen, erről kell írni. 

Ja, és minden, a poszthoz érdemben hozzá nem szóló, offtopic, nyelvtannáci, gyalázkodó és/vagy személyeskedő kommentet figyelmeztetés nélkül törlünk. 

Írjon nekünk!

Olyat látott, hallott, olvasott, kattintott, amit eddig még soha? Van valami kínzó kérdése a sorozatokról, tévéről, médiáról, amire senki nem tud válaszolni? Írja meg nekünk!

Facebook oldaldoboz

Friss a Hogyvolton

Nincs megjeleníthető elem

Média és mozi az Indexen

Nincs megjeleníthető elem

Kulcsszavak

24 (312) a&e (133) abc (1958) ajánló (1699) amazon (112) amc (913) animációs (109) atv (217) axn (531) baki (261) barátok közt (144) baromság (130) bbc (403) beharangozó (281) beszól (314) blikk (338) bors (267) botrány (320) breaking (124) breaking bad (233) brit (512) bsg (258) bulvár (995) cbs (1865) celeb (108) cinemax (706) comedy central (518) cool (358) csaj (177) csi (159) cw (882) dexter (237) díj (247) discovery (249) discovery channel (111) doku (127) duna ii autonómia (111) duna televízió (1212) duna tv (169) dvd (302) előzetes (123) emmy (189) f/x (450) film (598) filmmúzeum (903) film (338) fnl (132) foci (171) fox (2048) fringe (163) fx (394) glee (227) grace klinika (173) gyász (206) hbo (2971) HBO (107) hbo2 (313) hbo comedy (125) himym (154) hír (2037) híradó (126) hírek (288) hírtv (126) history channel (116) homeland (123) horror (150) hősök (200) house (164) humor (140) idol (248) interjú (540) internet (484) itv (122) játék (146) jóban rosszban (119) kasza (229) kép (798) köztévé (140) kritika (618) lapszemle (169) lifetime (152) lista (178) lost (498) lóvé (164) lovetta (140) m1 (1692) m2 (991) mad men (109) magyar rádió (119) médiaipar (389) mgm (230) mokka (142) mtv (1149) mtva (264) nbc (2137) netflix (376) nézettség (1355) office (195) ortt (159) per (208) pilot (1034) pletyka (325) politika (310) premier (135) promó (268) rádió (341) reality (1934) reklám (323) remake (225) retró (287) rtl (635) rtl ii (146) rtl klub (2212) sajtóközlemény (116) sci-fi (158) scifi (207) sci fi (533) showtime (794) simpsons (115) sitcom (882) snl (276) soa (189) sorozat (11642) sorozathalál (123) sorozatpremier (266) spektrum (169) spinoff (114) spoiler (343) sport (320) sport1 (148) starz (214) survivor (218) syfy (382) szereposztás (1224) sztrájk (136) szülfel (109) talkshow (387) tbbt (233) tehetségkutató (228) tények (119) tévé (136) tévésorozat (148) the voice (100) tnt (390) trailer (182) trónok harca (758) true blood (215) tv (16483) tv2 (3194) tv6 (103) tv paprika (142) twd (307) twitter (119) újság (311) upfronts (107) usa network (316) való világ (100) vélemény (212) vetélkedő (301) viasat (551) viasat3 (647) viasat history (101) vicces (698) videó (3079) x-faktor (186) x faktor (111) youtube (240) zene (213) zone europa (356) Címkefelhő

Nyúlás lenne a Lost?

Kopasz - kopasz

2009. július 15. 10:30 sixx 62 komment

Minden sikersorozat körül fel szoktak tűnni a keselyűk, akik valós vagy vélt sérelmekre hivatkozva akarnak dollármilliókat kizsarolni a sorozatok producereitől, a Hősök esetében az alaptöltettől kezve a festményeken át a karakterek nevéig mindenért pereltek ezek a szerencselovagok, de csak az első évad után, most, hogy a széria már nem annyira népszerű, senki nem akarja magát hírbe hozni vele.

A Lost más tészta, hiszen egy stabilan teljesítő, máris kultstátuszba került sorozatról van szó, melynek készítőit már-már vallásos tisztelet övezi mindenütt, JJ Abrams, Damon Lindelof és Carlton Cuse neve innentől kezdve garancia az érdekes és izgalmas sorozatokra. Igen ám, de mi van akkor, ha a nagy écesz (titokzatos sziget, maroknyi túlélő, valami nem stimmel a szigettel, furcsaságok egész sora) nem is az ő fejükből pattant ki, hanem egyszerűen lopták?

Egy Anthony Spinner nevű író-producer ugyanis pontosan ezzel vádolja a Lost készítőit. A szakmában jártas férfi, aki többek között a Baretta és a man from U.N.C.L.E. című sorozatok készítésében is részt vett, azt állítja, hogy 1977-ben megbízást kapott egy pilot forgatókönyvének megírására, amiből egy 121 oldalas tervezet el is készült, és ezért 30 000 dollárt fizetett neki az ABC. A network azonban visszadobta a forgatókönyvet, és nem is egyszer: Spinner '77 után '91-ben és '94-ben is megpróbálta eladni nekik, mindhiába, miközben 2004-ben az ABC és a Touchstone stúdió elkészítette a Lost pilotját, amiben állítólag annyi hasonlóság van a Spinner-féle verzióval összevetve, ami nem lehet a véletlen műve.

A férfi végül július 10-én adta be a keresetet a Lostot készítő stúdió, producerek, írók és az ABC tévétársaság ellen, és bizonyítékul mellékelt egy listát, melyben felsorolja az ő forgatókönyve és a Lost alapmotívumai között felfedezhető hasonlóságokat. A TMZ.com közzé tette ezt a listát, amit most mi is megmutatunk, mert legalábbis izé, érdekes olvasmány:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LouiS 2009.07.15. 10:51:49

Szerzői jogvédelem alá helyezte 1977-ben? Megvan az eredeti példány, mondjuk ügyvédnél letétbe helyezve? Ha igen, akkor nyert... Ha nem, akkor sajnos így járt.

okostojgli (törölt) 2009.07.15. 10:58:08

"A forgatókönyvt állítólag már 1977-ben megírták"

Szeretm az Indx-t.

boddah (törölt) 2009.07.15. 10:58:24

azért ez nem ilyen egszerű. egyébként egyszer csináltak egy star wars, mátrix, harry potter párhuzamot is. lényegében ugyanarról szól mindhárom:)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.15. 11:03:00

És ez csak most jutott eszébe??

Llew 2009.07.15. 11:05:42

@boddah:
hát ez az, hogy így ugyan azokkal a szavakkal leírva, csak a neveket cserélve nagyon megtévesztő a dolog. A két forgatókönyvet kéne összevetni, ahogy a szerzők leírták. Én csak azt nem értem, hogy mi a jó annyáért várt 5 évet. A Lost már az elejétől kurva nagy siker, most annyival több pénzt remél vagy mi van?

Llew 2009.07.15. 11:06:43

annyáért=anyjáért

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.07.15. 11:08:38

Amiket kiemelet, azok gyakorlatilag filmes sablonok. Ami nagyjá teszi a Lostot, az a történet szövése.

Bérgyilkos Bohóc 2009.07.15. 11:16:24

5 év után jutott el odáig, hogy össszeírjon egy A4-es lapnyi hasonlóságot?

Trackback: 2009.07.15. 11:16:24

"titokzatos sziget, maroknyi túlélő, valami nem stimmel a szigettel, furcsaságok egész sora"

Sixx ne bassz:

Jules Verne - A rejtelmes sziget

Zergus 2009.07.15. 11:28:26

Én valamelyik portálon azt olvastam (lehet hogy az index :D ), hogy nem várt öt évet, csak az első beadványát (értsd: feljelentés) a sorozat indulásakor visszadobták, valamilyen jogcímen.
Bár valóban az az érdekes, ha meg van az eredeti forgatókönyv féleség.

a8zoli 2009.07.15. 11:35:46

de basszus nem tegnap óta megy ez a sorozat...
most jutott eszébe ? vagy várt amígy cult/befut ??? komolyan nem értem ezeket akár az ő 5lete akár nem hogy eddig várni minek 5 szezont erre a lépésre várni ?
vagy megin csak ingyenreklám az egész.... :D

joestet (törölt) 2009.07.15. 11:36:46

Nem baj, majd Hurley kifizeti a pénzbírságot a lottónyereményéből :D

k.g. (törölt) 2009.07.15. 11:40:47

A Lost alapszituja sablon. Ez tény. De azért az, hogy pont uezt a sorozatot (azonos címről nem is beszélve) turbózzák fel flashbackekkel, hideg égövi állatokkal, tudományos expedíció magányos túlélőjével, stb... első látásra (a 2 forgatókönyv ismerete nélkül) nem tűnik megalapozatlannak a gyanú. De egyébként a Lost nem a pilottól lett kultsorozat, hanem ahogy továbbvitték, szóval Cuse, Lindelof, Abrams érdemeiből ez nem sokat von le.

gothmog 2009.07.15. 11:41:08

szerintem a lényeg ez:
"121 oldalas tervezet el is készült, és ezért 30 000 dollárt fizetett neki az ABC"
Nem tudom, jogilag mi a helyzet, de szerintem ha kifizették, akkor az a script onnantól a stúdióé.
Bár lehet hogy tévedek.

érdektelen 2009.07.15. 11:47:56

És az ő ötletében is volt DHARMA, időugrás, Ben, a karakterek szálainak hihetetlen összeszövése, egyiptomi hatalmas szobor és fekete hajó a sziget közepén?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.15. 11:54:42

... és az ahogy esik úgy puffan sztorivezetés és a Brian K. Vaughn behozatala az írók közé amikor már a totál középszerű JJ Abrams annyira be volt szarva attól, hogy nem tud ebből a katyvaszból kikeveredni, hogy szüksége volt egy valódi tehetségre? Hmmm, ez is benne volt már akkor?

Trackback: 2009.07.15. 12:14:34

@Wostry Ferenc: hja, és akkor még nem beszéltünk a nevetséges időutazásokról, meg a "minden epizód végén meghal valaki, de nyugi feltámasztjuk" cliffhangerekől és az ebből fakadó drámaiság súlyának teljes hiányáról.

Ahogy a Comic Book Guy mondaná a Simpsons-ból:

www.youtube.com/watch?v=Lzyd91NFx-Y

boddah (törölt) 2009.07.15. 12:16:35

@gothmog: de, ha valóban nyúlás, akkor a nevét fel kellett volna tüntetni. ha ez nem történt meg, akkor kaphat kártérítést.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.07.15. 12:22:35

Hát egy kis szófacsarással tényleg össze lehet hozni bármilyen összehasonlítást. Az eredeti forgatókönyv nélkül ez így még bármi is lehet. De akkor is: Ha még az is a helyzet, hogy az ABC-nél odaadták ezt a régóta náluk heverő forgatókönyvet (amit megvettek, tehát a tulajdonuk) Lindelof-éknak, hogy gyerekek, ezt kéne felturbózni, lássuk, mit hoztok ki belőle, az ő tehetségük nélkül akár ótvaros nagy bukta is lehetett volna belőle. Ez a pár dolog, ami az összehasonlításban szerepel azonosságként, max. az első néhány részhez adhatott támpontot, segítséget, a több évadnyi folytatáshoz már nem...

Johnny336 2009.07.15. 12:27:10

Ezzel az erővel a szerelmi háromszögek, féltékenységből elkövetett gyilkosságok, korrupt rendőrök is a hasonszőrű sorozatokban szerepelnek.

Vagy a rengeteg "lányosfilm" meg amerikai-tini-gimis" film is eléggé egy kaptafára készül. Esetleg azok nem hoznak akkora pénzt, hogy megérje perelgetni a producereket, forgatókönyvírókat, stb.?

@gothmog: Szinte minden esetben a szerződésekben ki van kötve, hogy minden olyan szellemi termék, amit adott cég megbízásából/alkalmazásában készít valaki, az a megbízó/alkalmazó cég tulajdonát képezi, és semmilyen jogi követelése nem lehet a készítőnek a tulajdonjogokat illetően.
Legalábbis a cégek nagyon ügyelnek erre, hogy levédjék magukat a későbbiekre.

sourcerror 2009.07.15. 12:33:06

@Johnny336: "Szinte minden esetben a szerződésekben ki van kötve, hogy minden olyan szellemi termék, amit adott cég megbízásából/alkalmazásában készít valaki, az a megbízó/alkalmazó cég tulajdonát képezi, és semmilyen jogi követelése nem lehet a készítőnek a tulajdonjogokat illetően."

Ez a filmszakmában úgy működik, hogy a forgatókönyvek minden egyes változatáért külön fizetnek (first draft ... final draft), és ha elkészül a film azért megint kap plussz pénzt a forgatókönyvíró. (Azért van ez a soklépcsős fizetés, hogyha a producer meggondolja magát időközben, kevesebbet bukjon.)

Waldi! 2009.07.15. 12:41:45

A Land of the Lost egy 70-es evek beli gyereksorozat volt (Mellesleg most jelenik meg a belole keszitett mozifilm.) Szamos hasonlosagot mutat azonban a Lost-al is. (Az elso evad utolso reszenek cime Circle (Kor) volt, ami a Lost munkacime is volt allitolag. Es ahelyett, hogy hazajutottak volna, a szereplok elfelejtettek az evad alatt veluk tortenteket. Reboot)

* A Land of the Lost egy zart univerzum tele idozavarokkak, idoutazassal es furcsak magneses tulajdonsagokkal - csakugy mint a Sziget.

* Mint a LOST szigete, a The Land of the Lost is tele van emberekkel es targyakkal, melyek veletlenszeruen kerulnek oda, “fenyvihar” kisereteben.

* A Hurricane epizodban valaki ejtoernyovel erkezik a Land of the Lost-ra.

* A Hot-Air Artist epizodban egy holegballon landol a Land of the Lost-on.

* A Flying Dutchman epizodban egy 18. szazadi skuner zatonyra fut a LOTL kozepen, mely hatborzongatoan hasonlo a Black Rock-hoz.

* A Time Stop epizodban, Jack nagybacsi (aki az apa szerepet veszi at) epit egy iranytut egy haromlabu alvanybol es egy darab vasbol, de nem tortenik semmi. “Nem kellene ennek eszakra mutatnia?” Kerdezi Will. “De, azt kellene csinalnia” mondja Jack “de nem csinal semmit. Ennek a helynek furcsa magneses tulajdonsagai vannak…”

Es a Sleestack-ok vezetojet jatszo szineszt Jon Locke-nak hivjak :D

nordsee 2009.07.15. 12:47:16

Úgy tudom, a szerzői jog - a szabadsághoz való jog mellett - az amiről nem mondhatsz le. Bármilyen kiadó, bármilyen szerzeményre csak kiadói jogokat szerezhet. Nem átruházható, adható, vehető. Nem írhatja felül semilyen szerződés. A szerzőé aszt kész.

S-1-5-7 2009.07.15. 12:49:04

ebben az ingyenreklám a lényeg, reméli így megbízzák a brazilok valami jó kis sorozattal

Dark Wolf 2009.07.15. 12:57:32

@Wostry Ferenc: a tipikus Lost-utáló, akinek vajmi kevés fogalma van a történetről. Nice.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.07.15. 13:00:57

Itthon hasonló Nemere is az Elveszettek könyvével. Akkor őt is beperelik?

malocz 2009.07.15. 13:38:29

@Dark Wolf: Neked meg vajmi kevés fogalmad van arról, kinek szólsz be. Nice. :)

fingerbangs 2009.07.15. 13:47:49

elolvastam, ez tenyleg a lost, minden betu ugyanaz

hakaba 2009.07.15. 13:53:22

@Wostry Ferenc:
a Hét szamurájt sem szereted meg ezt sem? enyje, így nem leszünk jóban. :)

szerintem Abrams nem lehet azért egy hülye gyerek. :P

fátum 2009.07.15. 14:30:04

Azért Nemere megérdemelné, hogy valaki lepereljen egy-két réteg bőrt az arcáról.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.07.15. 15:04:46

@fátum: A Nemerével volt ez már fordítva is (A Pusztító c. Stallone film alapsztorija erősen rímel egy sok évvel korábbi regényére), hát most legalább egál, senkinek se kell perelnie senkit :-)

Waldi! 2009.07.15. 15:06:59

Nem azert, de a Nemere konyv tortenete meg csak nyomokban sem emlekeztet a Lostra. Hasonlo alapotlet (tsunami es nem legiszerencsetlenseg) Max a Lost hype-jat kihasznalva reklamoztak. De ha valaki szerint ez plagium, akkor Robinson Crusoe utan nem szabadna hajotoreses (repulogepszerencsetlenseges) konyvet irni, amiben egy szigeten kot ki a szereplo . Es akkor Spinner ur tiltassa el Lindelof-ekat a 6. evad bemutatasatol :D

Alikam 2009.07.15. 15:09:12

Lost mint kultsorozat?

Na ne, inkább csak agyonhype-olt D kategóriás dékutáni matiné...

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.07.15. 15:10:08

@Fedor: Melyikre? Elolvasnám. Régen írt jókat is, egyik kedvenc hazai SF íróm volt, csak manapság inkább a mennyiségre megy, ami a minőségen meg is látszik.

dub spencer 2009.07.15. 15:10:49

ez a loszt a világ harmadik legszarabb sorozata

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.07.15. 15:13:52

@Waldi!: Ühüm, és totál véletlen akkor jut eszébe és írta amikor a film sikeres és totál véletlen ugyanaz a címe, mellé a történet sem idegen a filmtől. A gyereket egyébként meg ugye a gólya hozza.

Catalunya 2009.07.15. 15:19:43

A Lost király, A Lost jó. Ha lopták az ötletet, ha nem. Nekem mindegy. Ha bebizonyosodik, hogy a csávónak igaza van, akkor kap egy csomó pénzt, de attól még nem ő fogja tovább vinni a sztorit, hanem az "eredeti" csapat. És hamarosan megtudjuk, hogy mi is történt Locke-kal, aki minden évad végén képes magát halottnak tettetni :)

Catalunya 2009.07.15. 15:20:10

A Lost király, A Lost jó. Ha lopták az ötletet, ha nem. Nekem mindegy. Ha bebizonyosodik, hogy a csávónak igaza van, akkor kap egy csomó pénzt, de attól még nem ő fogja tovább vinni a sztorit, hanem az "eredeti" csapat. És hamarosan megtudjuk, hogy mi is történt Locke-kal, aki minden évad végén képes magát halottnak tettetni :)

Catalunya 2009.07.15. 15:23:52

A Lost király, A Lost jó. Ha lopták az ötletet, ha nem. Nekem mindegy. Ha bebizonyosodik, hogy a csávónak igaza van, akkor kap egy csomó pénzt, de attól még nem ő fogja tovább vinni a sztorit, hanem az "eredeti" csapat. És hamarosan megtudjuk, hogy mi is történt Locke-kal, aki minden évad végén képes magát halottnak tettetni :)

Catalunya 2009.07.15. 15:24:10

A Lost király, A Lost jó. Ha lopták az ötletet, ha nem. Nekem mindegy. Ha bebizonyosodik, hogy a csávónak igaza van, akkor kap egy csomó pénzt, de attól még nem ő fogja tovább vinni a sztorit, hanem az "eredeti" csapat. És hamarosan megtudjuk, hogy mi is történt Locke-kal, aki minden évad végén képes magát halottnak tettetni :)

gunsmoke (törölt) 2009.07.15. 15:34:37

Ennyi hülyét egy helyen!!!

Sixx te meg próbálj már meg helyesen írni!!!
... vagy hiányzik egy-két betű a billentyűzetről?!?

Waldi! 2009.07.15. 16:00:04

Nem total veletlen, hanem divatos tema, jobban eladhato. Miert egy evben jott ki az Abyss es a Melytengeri szornyeteg, az Armageddon es a Deep Impact?

algi 2009.07.15. 16:31:41

Ha lopták a sztorit, akkor miért nincs soha semmi lekerekítve? Miért okozott gondot az írósztrájk?

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2009.07.15. 16:31:48

@Fedor: @Fedor: A Holtak harca, jó könyv de inkább az a valószínü hogy Nemerének anno megengedték hogy elolvasson párat a Vasfüggönyön innen meg nem jelent külföldi scifit és megírja a maga ötleteként...
Jogdíj, szerzői jog stb le volt akkoriban sz***va, lásd még Süsü főcimdala és Cherry tree címü szám 100%os hasonlósága...

Szomorú, kedvelem mindkettőt, gyerekkor, de ez van...

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.07.15. 16:54:39

@Waldi!: Miért egy évben jöttek ki? Avass be a titokba.

Waldi! 2009.07.15. 17:13:12

Melytengeri szornyeteg (DeepStar Six) es Abyss 1989
Armageddon es Deep Impact 1998

De emlithetnem, hogy a Da Vinci kod utan kinek volt meg kodja.

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2009.07.15. 17:44:34

@nordsee: en meg ugy tudom, hogy nem, pl a Beatles jogok nem McCartney-nal vannak, es mar hozongott is, hogy a sajat dalai eljatszasahoz kell fizetnie

aribeth 2009.07.15. 18:58:37

@madcows:
"pl a Beatles jogok nem McCartney-nal vannak"

A szerzői jog két csoportra oszlik, személyhez fűződő (pl. nyilvánosságra hozatalhoz, név feltüntetéséhez, mű torzításmentességéhez való jog) és vagyoni jogokra (a kismillió felhasználási mód, többszörözés, terjesztés, anyámkínja). A hazai jogban az első körről nem lehet lemondani, a második bizonyos korlátokkal átruházható. Tehát attól, hogy a Beatles-jogok Jackson hagyatékában, vagy a fene tudja hol vannak, a McCartney, mint szerző személyhez fűződő jogai még csorbításmentesek, más kérdés, hogy anyagi szempontból a hajára kenheti őket.

aribeth 2009.07.15. 19:02:01

"a McCartney" -> a nélkül

Neocon 2009.07.15. 19:49:46

@malocz: nos, akkor ki is ez a Wostry Ferenc? Gondolom egy J.J. Abrams-fele kozepszeru iro. :)

PerverzBabi · http://perverzbabi.blog.hu/ 2009.07.15. 21:22:14

2 dolog, ami eszembe jutott:

1) Ahogy előttem is mondták, a Lost nem éppen a sztori miatt jó, hanem annak elmesélése miatt.
2) Senkinek nem tűnt fel, hogy a kezdő év 1977? Pont a Lost sztori kezdőéve... Reklámgyanús.

Médiageci · http://twitter.com/mediageci 2009.07.16. 00:24:05

Hát ez tényleg copy-paste, ha nem blöff. Joe Eszterhas és mások szerint is el kell küldeni ajánlva a forgatókönyvet magunknak, az ügyvédünknek, az ügynökünknek és így tovább, akkor ilyen esetekben legalább bepróbálkozhatunk a perrel, mert ha egy sztori jó, azt tutira megpróbálják ellopni. Egyébként a fentiek szerint kifizették a pofát a pilotért, az más kérdés, hogy pechje volt, nem producerkedhetett meg írhatott több részt, nem tollasodott meg belőle (egy sportkocsi azért kijött belőle), és a kreditet sem kapta meg, kikerült a körből, mert sokáig nem láttak az anyagban fantáziát a fejesek. Talán nem is vitte volna jól tovább, én sokáig hülyeségnek tartottam, hogy belenézzek a mindenki által dicsért sorozatba, gondoltam nem sok mindent tehetnek a szigeten, baromi unalmas Robinson Crusoe klón lehet, aztán csak bejött a cucc.

@boddah: Persze, George Lucas tudtommal nem is tagadta, hogy fogta Joseph Campbell: The Hero with a Thousand Faces tanulmányát, és átírta sci-fi-be. Ugyanez az ősmítosz csíphető fülön a Mátrixban, a Harry Potterben, a Bibliában és még ezer további műben.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.16. 09:43:35

@hakaba: Hülyének nem hülye, de egy hack (ahhoz is ész kell). Semmi újat ne tudott soha felmutatni, ha pedig ez a cucc igaz, akkor még a középmezőnyben sem lenne helye. Shawn Ryan vagy Ron Moore, na azok tehetségek, akik bebizonyították, hogy átgondolt, acélkövetkezetes és fordulatos forgatókönyvekkel valóban lehet tv-történelmet írni.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.16. 09:45:02

@hakaba: Hülyének nem hülye, de egy hack (ahhoz is ész kell). Semmi újat ne tudott soha felmutatni, ha pedig ez a cucc igaz, akkor még a középmezőnyben sem lenne helye. Shawn Ryan vagy Ron Moore, na azok tehetségek, akik bebizonyították, hogy átgondolt, acélkövetkezetes és fordulatos forgatókönyvekkel valóban lehet tv-történelmet írni.

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2009.07.16. 10:32:16

@Waldi!: A miértet nem erre gondoltam. Mi volt olyan nagy dolog, amiért divatos lett mondjuk az Abyss, hogy másolják? Ez a sorozat egy ideje ment és utána írta tudtommal Nemere. Egy film elkészítése meg több idő, mint egy könyv megírása, főként ha már az alap megvan hozzá.

De mondjuk ha tényleg lopták egymásról a példáid, akkor loptak és semmit nem enyhít a tényen, hogy más is lopott. Attól nem szép nyúlás Nemere nyúlása, mert 1989-ben és 1998-ban más is esetleg nyúlt. Az egyik nem menti fel a másikat...

hakaba 2009.07.16. 12:00:08

@Wostry Ferenc:
hé, nem ér Shawn Ryan-el példálózni, tudod, hogy ő nálam atyaúristen. :)
persze, jobban értesz nálam a forgatókönyvíráshoz (miazhogy!), de azért kíváncsi lennék, hány Lost epizódot láttál. :)

Ron Moore, a Star Trek és Battlestar Galactica írója? na, én meg abból nem láttam egyetlenegyet sem. :P

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.07.16. 12:21:38

@hakaba: Megleplek, három és fél szezont. Az első után ráuntam, de rábeszéltek, hogy folytassam, "jobb lesz", stb. De akkor elég lett.

hakaba 2009.07.17. 11:05:22

tényleg megleptél, pozitívan. :)

kicsit más. részlet a Lie to me Origós kritikájából:
"A potenciál megvan a sorozatban, érzi ezt a gyártó Fox is, a közepes nézettségi adatok ellenére berendelték a második szezont, valamint leszerződtették Shawn Ryan író-producert, a Kemény zsaruk atyaúristenét is." :D
süti beállítások módosítása